abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 augustus 2020 @ 15:06:10 #51
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194369757
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 14:52 schreef minilot het volgende:
Mooie rub, Fiets!
Thnx, met venkel en anijs. Ruikt heerlijk nu buiten :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator zondag 2 augustus 2020 @ 15:11:13 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194369858
Ik heb een Fritzbox 7530 gekocht, deze hiervan wil ik het modem gedeelte (aanmaken van nieuw IP adres) uitschakelen. Want dat gaat gezeik opleveren toch?

Situatie:
KPN Experiabox -> kabel naar achter (kantoor voor de stichting) -> Fritzbox

Die Fritzbox moet dus een wifi+netwerk maken.

Kun ik dat ding instellen door hem via een kabel aan de pc te hangen of moet het via wifi?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 2 augustus 2020 @ 15:16:20 #53
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194369965
Ik zou m ff aan een laptop of pc hangen ja.

Je gaat hem dus eigenlijk gebruiken als een switch die ook wifi poorten aanbiedt?

Ik heb eigenlijk geen idee hoe je dat configureert met een Fritsbox, nog nooit in handen gehad.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator zondag 2 augustus 2020 @ 15:24:40 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194370120
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 15:16 schreef fietsie het volgende:
Ik zou m ff aan een laptop of pc hangen ja.

Je gaat hem dus eigenlijk gebruiken als een switch die ook wifi poorten aanbiedt?

Ik heb eigenlijk geen idee hoe je dat configureert met een Fritsbox, nog nooit in handen gehad.
Ja ik weet niet hoe het heet, router, accespoint, switch. Maar dat dus :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194370308
Lekker een eind gefietst, op de terugweg bij zus wat gedronken en bijgekletst en zometeen maar een cake bakken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_194370337
Cake in de oven, F1 aan. Op de klungelige RTL+Gran Prix radio wegens gebrek aan Ziggo. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 2 augustus 2020 @ 15:39:26 #57
63722 z80
I fink you freaky
pi_194370364
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 11:43 schreef golfer het volgende:

[..]

Betaalt de verzekering wel uit als jij zelf loopt te beunhazenklussen? Moet er niet een professioneel bedrijf naar kijken en het repareren?
Wat ik nu doe is er voor zorgen dat er niet meer schade ontstaat. Iets dat ook volgende de polisvoorwaarden moet. Wat ik tot nu toe gedaan heb is de lekkage opgespoord. Wat betekend gebroken tegels er uit bikken en wat plinten verwijderen. En in de kelder op een plek waar de leiding goed te bereiken en te herstellen is, deze doorgezaagd en afgedopt.
Nu hebben enkel de keuken en badkamer beneden geen water. Tevens alle ramen en deuren open gezet om zoveel mogelijk vocht er uit te krijgen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 2 augustus 2020 @ 15:41:24 #58
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194370397
Is het normaal dat Marshals zo weinig haast maken?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 2 augustus 2020 @ 15:42:01 #59
63722 z80
I fink you freaky
pi_194370405
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 11:51 schreef golfer het volgende:

[..]

Het gaat niet over het ontstaan, maar over het vergoeden van de kosten van het repareren.
[..]

Vast wel.
Ik repareer nog niets. Dit is puur om verdere schade te voorkomen.
Morgen eerst overleg met de verzekering over hoe verder.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_194370410
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 15:41 schreef fietsie het volgende:
Is het normaal dat Marshals zo weinig haast maken?
Liever veilig dan haastig
  zondag 2 augustus 2020 @ 15:47:22 #61
63722 z80
I fink you freaky
pi_194370504
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 15:16 schreef fietsie het volgende:
Ik zou m ff aan een laptop of pc hangen ja.

Je gaat hem dus eigenlijk gebruiken als een switch die ook wifi poorten aanbiedt?

Ik heb eigenlijk geen idee hoe je dat configureert met een Fritsbox, nog nooit in handen gehad.
Aan een kabel en NIET op poort 1. Dat is bij de config die jij gaat gebruiken de wan poort.
En ja dhcp van een fritzbox is wazig. Geeft ook de uitgegeven adressen niet meer vrij. Moet je een reboot geven.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_194370773
@minilot ik heb het hele schoonmaakprocédé voor je uit zitten typen op m'n telefoon en toen bleef het steken in de campingwifi :'( :'(

(We hebben hier internet via satelliet oftewel stront-trechter.)
pi_194370843
Poging twee zwembadschoonmaak. M'n e-reader ligt toch aan de lader, dus ik kan niet verder met m'n boek.

1. Wc-papier aanvullen in het toiletgebouw.
2. Bedekking van het bad afhalen. Een heel getrek en geworstel.
3. Kleppen van de pompen omzetten, zodat skimmers 1 en 3 niet werken en skimmer 2 en de waterstofzuiger wel. Skimmers zijn de gaten waar het water bij het wateroppervlak in loopt en dan wordt het water door een gat in de zijkant van het bad weer teruggepompt.
4. Slang van de waterstofzuiger vol laten lopen onder skimmer 2.
5. Slang aansluiten op de plek waar de pomp zuigt voor de waterstofzuiger.

...
pi_194370969
6. De hele bodem van het bad zuigen om alle troepjes (bladeren, haren, dode insecten) weg te halen. Duurt lang, tamelijk zwaar want lange stok en weerstand in water.
7. Wateroppervlak schoonmaken van troepjes met schepnet. De troepjes dobberen naar één plek omdat skimmer 2 aan staat en stroming veroorzaakt.
8. Kleppen van de pomp weer normaal (skimmers aan, stofzuiger niet).
9. Filters van de skimmers schoonmaken met behulp van de tuinslang. Wederom haar, dode insecten en blad. Als je een hekel hebt aan doucheputjes schoonmaken, dit is doucheputjes^2. :P
10. De pomp waarmee je hebt gestofzuigd uitzetten, filter leegmaken.
11. Beide pompen op "auto" zetten, dat is de stand waarop ze door de dag heen moeten staan. Dan gaan ze bij sluitingstijd vanzelf uit.
12. Tegels poetsen met de tuinslang. Er staat veel druk op de waterleiding hier, want de camping heeft er een tank en pomp voor zitten. Dus de tuinslang is zowat een hogedrukspuit. Als dat niet genoeg is, schrobben en wat chloor erbij.
13. Waterlijn reinigen met een speciaal middeltje en een melaminespons. Dit moet vanuit het bad: *plons*. O+ Je bent vooral vet en kalk aan het verwijderen. Het vet komt van zonnebrandcrème.

Dan kan het zwembad open *O* Het is 8:00, je bent anderhalf uur bezig geweest. Nu op naar het tweede bad, dat is iets kleiner en moet om 9:00 open.
  zondag 2 augustus 2020 @ 16:16:32 #65
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194371006
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:14 schreef Tele6 het volgende:
6. De hele bodem van het bad zuigen om alle troepjes (bladeren, haren, dode insecten) weg te halen. Duurt lang, tamelijk zwaar want lange stok en weerstand in water.
7. Wateroppervlak schoonmaken van troepjes met schepnet. De troepjes dobberen naar één plek omdat skimmer 2 aan staat en stroming veroorzaakt.
8. Kleppen van de pomp weer normaal (skimmers aan, stofzuiger niet).
9. Filters van de skimmers schoonmaken met behulp van de tuinslang. Wederom haar, dode insecten en blad. Als je een hekel hebt aan doucheputjes schoonmaken, dit is doucheputjes^2. :P
10. De pomp waarmee je hebt gestofzuigd uitzetten, filter leegmaken.
11. Beide pompen op "auto" zetten, dat is de stand waarop ze door de dag heen moeten staan. Dan gaan ze bij sluitingstijd vanzelf uit.
12. Tegels poetsen met de tuinslang. Er staat veel druk op de waterleiding hier, want de camping heeft er een tank en pomp voor zitten. Dus de tuinslang is zowat een hogedrukspuit. Als dat niet genoeg is, schrobben en wat chloor erbij.
13. Waterlijn reinigen met een speciaal middeltje en een melaminespons. Dit moet vanuit het bad: *plons*. O+ Je bent vooral vet en kalk aan het verwijderen. Het vet komt van zonnebrandcrème.

Dan kan het zwembad open *O* Het is 8:00, je bent anderhalf uur bezig geweest. Nu op naar het tweede bad, dat is iets kleiner en moet om 9:00 open.
Dit is wel een recept om zelf teringjantjebruin te worden :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator zondag 2 augustus 2020 @ 16:19:30 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194371050
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:02 schreef Tele6 het volgende:
@:minilot ik heb het hele schoonmaakprocédé voor je uit zitten typen op m'n telefoon en toen bleef het steken in de campingwifi :'( :'(

(We hebben hier internet via satelliet oftewel stront-trechter.)
Ik dacht dat ze op het Franse platteland overal glasvezel werd aangelegd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194371060
Vervolgens de bezoekers van de yogales.
- een erg gay stel, waarmee ik al een paar keer gesproken had omdat ze erg graag kletsen met iedereen. Nul ervaring met yoga, maar veel enthousiasme.
- de Franse meneer "Pas de lumière" die me al minstens drie keer heeft verteld dat de tl-buis in het toiletgebouw het niet doet, en die ik verder nog niet gesproken heb. Hij kreunde in iedere yogahouding :')
- een Duitse dame, die erg goed yoga bleek te kunnen dwars door een taalbarrière heen (ik kan niet in drie talen tegelijk lesgeven) _O_
- mede-vrijwilliger Jacques, die bij 20 graden, bewolkt en wind alsnog in zijn blote kont yoga heeft gedaan _O_
- een aantal minder opmerkelijke dames en heren met meer of minder yoga-ervaring; in totaal waren we met 10-12 man (niet geteld).
pi_194371075
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:16 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dit is wel een recept om zelf teringjantjebruin te worden :P
Daar ben ik aardig naar op weg ja. Ik herken mezelf inmiddels amper. Ik begin zelfs lichte strepen in m'n haar te krijgen :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Tele6 op 02-08-2020 16:28:02 ]
pi_194371128
Oh en tussen punt 11 en 12 moet er nog eentje bij.

11 1/2. Chloorgehalte en pH van het water testen met een spectrofotometertje en pilletjes van de reactanten. Ook de waardes die het pompsysteem geeft noteren, plus de temperatuur van het bad. Als iets afwijkt van het toegestane bereik, Tim de campingeigenaar halen.

Plus toevoeging aan numero 11: een tijdje naar de pompen gaan staan luisteren en kijken en als het raar klinkt/oogt uitzetten en Tim halen.

Tiswat allemaal. :o
pi_194371185
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze op het Franse platteland overal glasvezel werd aangelegd.
We hebben hier en daar inderdaad wat zien staan. Maar de camping ligt echt in the middle of nowhere dus benieuwd of ze er gaan komen.

Als je doorrijdt is het een kwartier door de heuvels over een heel smal niet al te verhard pad met rare hellingen en bochten en 2 verdere aanwonenden. Je kunt de buren vanaf de camping niet zien. Lijkt me ellende om een kabel te moeten maken hierheen.

De bandbreedte is wel oké met dit internet, maar je zit iedere keer te wachten of de boel ooit nog doorkomt.
  zondag 2 augustus 2020 @ 16:32:13 #71
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194371274
Qua kerntemp ben ik er nog niet.... maar 't wordt wel aardig kleurtje...

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 2 augustus 2020 @ 16:34:30 #72
63722 z80
I fink you freaky
pi_194371317
Geen zin om zelf iets te koken. Zo even de stad in. Gaat waarschijnlijk vis worden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_194371443
Wow @Tele6 @zwembadenpoetsen :X _O_
pi_194371451
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:32 schreef fietsie het volgende:
Qua kerntemp ben ik er nog niet.... maar 't wordt wel aardig kleurtje...

[ afbeelding ]
:9
pi_194371467
Geen zin in cake bakken gewoon :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')