quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:18 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nou kijk.. Als de man niet AANBIEDT om te betalen dan breekt hij een soort traditie/hoffelijkheid of komt ie gierig over. Het aanbieden zelf is dan prima als signaal maar ik wil wel meebetalen, dus uiteindelijk hoeft ie het niet alleen te betalen.
Als ik de man echt leuk vind en hij toch aandringt zelf te betalen, dan kan dat wel omdat ik op dat moment al weet dat hij er iets voor terug gaat krijgen (al is het maar op zijn minst een tweede date waar ik zal betalen).
Is het niet leuk? Dan betaal ik zelfs nog het liefste alles zelf (de hele rekening) want dan ben je niets schuldig en krijg je geen gezeik over dat je alleen maar gratis wil vreten en voor de rest een bitch bent
Ik ben anders met vrouwen op date geweest die meer verdiende als ik. En ook gewoon een full time baan hebbenquote:Op maandag 3 augustus 2020 08:38 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
De vrouw werkt slechts parttime he, en dan jij zeuren met je dikke fulltime salaris, dudeeee, gewoon dokken vriend.
Toch wel een dingetje waar ik me tegenwoordig aan erger hoor. De dames willen graag gelijk behandeld worden, maar zodra het op hoffelijkheid aankomt willen ze dat oeroude regels in stand gehouden worden.quote:
Splitten is ook gewoon terecht hoor. Fuck die prostituerende tradities waar vaak genoeg misbruik van wordt gemaakt (als in, iemand anders volle pond laten betalen maar eigenlijk op dat moment al geen vervolgdate willen).quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:29 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Ik ben anders met vrouwen op date geweest die meer verdiende als ik. En ook gewoon een full time baan hebben
quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:32 schreef Chia het volgende:
[..]
Splitten is ook gewoon terecht hoor. Fuck die prostituerende tradities waar vaak genoeg misbruik van wordt gemaakt (als in, iemand anders volle pond laten betalen maar eigenlijk op dat moment al geen vervolgdate willen).
Ik ken dames die in hun studententijd aan het eind van de maand op eetdates gingen puur omdat ze dan gratis konden eten.quote:
Maar hoffelijkheid is toch niet persé iets slecht? En nogmaals, ik schreef aanbieden! Ik betaal sowieso steeds mee.quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:32 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Toch wel een dingetje waar ik me tegenwoordig aan erger hoor. De dames willen graag gelijk behandeld worden, maar zodra het op hoffelijkheid aankomt willen ze dat oeroude regels in stand gehouden worden.
(Ik noem dat altijd Oost-Indische emacipatie)
Maar dat kun je niet van tevoren ruiken, dus als iemand het prima vindt dat jij de volle pond dokt kun je niet meer terug.quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:36 schreef Lenny77 het volgende:
Maar hoffelijkheid is toch niet persé iets slecht? En nogmaals, ik schreef aanbieden! Ik betaal sowieso steeds mee.
Maar dit is het datingsites en apps topic. Waarbij je dus eigenlijk pas op de 1e date met iemand kennismaakt als je op die manier date. Ik vind het prima om dan een beetje te waken voor misbruik, gewoon puur uit principe.quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Plus ik kom uit een tijd dat je maar max een paar keer per jaar op date ging.. Dan is het niet zo een big deal.
Tegenwoordig met het uitgooien van 15 lijntjes en meerdere dates per week kan ik me echt wel voortsellen dat je als man meteen wil splitten, je gaat anders failliet!
Ik kom uit de tijd dat je je vriendinnetje bij de scouting leerde kennen, of bij de volleybalvereniging, of bij de harmonie, etc. Of gewoon in de kroeg. Dit hele online daten was helemaal nieuw voor mij. en af en toe moet ik er nog steeds aan wennen)quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar hoffelijkheid is toch niet persé iets slecht? En nogmaals, ik schreef aanbieden! Ik betaal sowieso steeds mee.
Maar goed, ik kan me voorstellen dat je als man wel wat in de war geraakt..
Plus ik kom uit een tijd dat je maar max een paar keer per jaar op date ging.. Dan is het niet zo een big deal.
Tegenwoordig met het uitgooien van 15 lijntjes en meerdere dates per week kan ik me echt wel voortsellen dat je als man meteen wil splitten, je gaat anders failliet!
Ja dat kan dus niet.. en dat bedoel ik dus ook niet.quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:35 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik ken dames die in hun studententijd aan het eind van de maand op eetdates gingen puur omdat ze dan gratis konden eten.
Ja ok, daar ben ik het wel helemaal mee eens.quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:39 schreef Chia het volgende:
[..]
Maar dat kun je niet van tevoren ruiken, dus als iemand het prima vindt dat jij de volle pond dokt kun je niet meer terug.
[..]
Maar dit is het datingsites en apps topic. Waarbij je dus eigenlijk pas op de 1e date met iemand kennismaakt als je op die manier date. Ik vind het prima om dan een beetje te waken voor misbruik, gewoon puur uit principe.
Wat krijg je dan voor minder dan 100 euro?quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:42 schreef Gruj0 het volgende:
Ik vind het niet erg om te betalen en als er geen 2e date komt is dat ook prima.
Maar het moet wel binnen de perken blijven natuurlijk en geen rekening van honderd+ euro worden.
Ik had nog voor jouw antwoord mijn post genuanceerd.quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:45 schreef Amee het volgende:
[..]
Wat krijg je dan voor minder dan 100 euro?![]()
Mijn dates zijn als volgt: Vraag jij mij, betaal jij. Vraag ik jou, betaal ik.
Gewoon ergens in een leuk restaurantje eten. Hoofdgrecht, desert, wat drinken. Kom je goed uit met ± 80 euro.quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:45 schreef Amee het volgende:
[..]
Voor minder dan honderd euro moet je toch gemakkelijk met z'n tweeën uit eten kunnen gaan?quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:45 schreef Amee het volgende:
[..]
Volgens mij zijn alle etentjes minstens 100 euro.... Tenminste waar ik betaal wel.. Tenzij KFC ofzo.quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:47 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik had nog voor jouw antwoord mijn post genuanceerd.
Heb jij dan veel dates waar je minstens 100 euro kwijt bent?
Zelfs al vraagt een vrouw mij, dan betaal ik. Gewoon uit blijk van waardering dat ze dat durft te doen.
Laatste date die ik had gingen we na een wandeling nog eten en was inderdaad 45 euro voor 2. Niet heel bijzonder maar prima gegeten.quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:48 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Voor minder dan honderd euro moet je toch gemakkelijk met z'n tweeën uit eten kunnen gaan?
Je hebt luxe- en werkpaarden héquote:Op maandag 3 augustus 2020 09:50 schreef Amee het volgende:
[..]
Volgens mij zijn alle etentjes minstens 100 euro.... Tenminste waar ik betaal wel.. Tenzij KFC ofzo.
Zijn dat allemaal 1e dates??quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:50 schreef Amee het volgende:
[..]
Volgens mij zijn alle etentjes minstens 100 euro.... Tenminste waar ik betaal wel.. Tenzij KFC ofzo.
Geen voorgerecht?quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:47 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Gewoon ergens in een leuk restaurantje eten. Hoofdgrecht, desert, wat drinken. Kom je goed uit met ± 80 euro.
Je hoeft natuurlijk niet direct bij Ron Blauw te gaan eten
Bij LaPlace?quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:48 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Voor minder dan honderd euro moet je toch gemakkelijk met z'n tweeën uit eten kunnen gaan?
Dat ook, maar ook bij een fatsoenlijk restaurant.quote:Op maandag 3 augustus 2020 09:52 schreef Amee het volgende:
[..]
Bij LaPlace?![]()
Maar ik denk dat we offtopic zijn. Ze zijn hier wat strenger, geloof ik.
Offtopic valt wel mee denk ik, ook al past het misschien beter in het neventopic over date ervaringen. Maar het komt wel voort uit dating nav datingapps. Het kan veel meer offtopic dan dit lijkt mijquote:Op maandag 3 augustus 2020 09:52 schreef Amee het volgende:
[..]
Geen voorgerecht?
[..]
Bij LaPlace?![]()
Maar ik denk dat we offtopic zijn. Ze zijn hier wat strenger, geloof ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |