quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 00:43 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Hoe is dat dan mogelijk, waar ligt dat dan aan dat er geen verbetering komt?
Ik denk toch dat mensen zich gewoon niet aan de regels houden (en vanuit de overheden is de aanpak ook op z'n zachtst gezegd chaotisch). Maar het verbaast me niks op zich, de cultuur daar is ook veel minder van de regels en meer van eigenbelang volgen, minder sociaal besef (klinkt hard maar het is zo). En dit is het pijnlijke bewijs van die nationale houding.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 00:46 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Hoe kan het dat er na zo'n tijd nieuwe besmettingen zijn tijdens zo'n lockdown? Ik zou ook in paniek zijn. Het blijft ook maar de verkeerde kant op gaan in Zuid-Amerika. Waar de meeste Europese landen na een maand al hoopvolle cijfers liet zien, valt het daar nog niet mee.
Go for it Molliequote:Op zaterdag 1 augustus 2020 00:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Besmet haar, kan je samen in quarantaine.
Dat is dan wel schrikken ja! Maar hopelijk dan voor je schoonouders wel echt een goede wake-upcall.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 00:39 schreef Strani het volgende:
Lichte paniek bij m'n schoonouders in Bogotá. In hun wijk (gesloten wijk) van ongeveer 300 inwoners zijn in de afgelopen dagen twee mensen overleden aan Covid-19. Blijft absurd na ruim vier maanden in lockdown!
Enige voordeel: Hopelijk nemen m'n schoonouders het nu écht serieus.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 00:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Besmet haar, kan je samen in quarantaine.
Is wel nodig inderdaad! Ze kunnen daar ook gewoon boodschappen geleverd krijgen maar ze staan erop dat m'n schoonvader naar de supermarkt gaat. Is helemaal niet nodig. En ik ken die supermarkten daar; die zijn harstikke druk.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 00:52 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat is dan wel schrikken ja! Maar hopelijk dan voor je schoonouders wel echt een goede wake-upcall.
Je ziet oudere mensen overlijden. Iedereen kent hier wel iemand (die iemand kent) die aan corona overleden is. Het komt misschien niet bij iedereen heel dicht bij, maar het is ook niet erg ver weg. Als ik thuis blijf, doe ik dat voor mijn naasten en dat is ook uit eigenbelang, want ik wil niet dat mijn grootouders corona krijgen. Ik wil ook niet dat familie van vrienden corona krijgen... Ook al is de cultuur in Colombia anders, dit zou toch ook wel door hun gedachten gaan?quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 00:49 schreef Strani het volgende:
[..]
[..]
Ik denk toch dat mensen zich gewoon niet aan de regels houden (en vanuit de overheden is de aanpak ook op z'n zachtst gezegd chaotisch). Maar het verbaast me niks op zich, de cultuur daar is ook veel minder van de regels en meer van eigenbelang volgen, minder sociaal besef (klinkt hard maar het is zo). En dit is het pijnlijke bewijs van die nationale houding.
Dat kan samen gaanquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 00:51 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Hahahaha vind ik een beetje een grove tactiekJe moet ook wel een beetje lief zijn
Lief en duidlijk is een lastige combinatiequote:Op zaterdag 1 augustus 2020 00:51 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Hahahaha vind ik een beetje een grove tactiekJe moet ook wel een beetje lief zijn
Bij een deel wel, maar bij een ander deel niet. Het is ook een land met veel geweld en ellende natuurlijk dus ik denk dat mensen een beetje ongevoelig zijn geworden voor de ellende van andere mensen. Het wordt pas een probleem als het de mensen zélf bedreigt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 01:00 schreef BillDauterive het volgende:
Ook al is de cultuur in Colombia anders, dit zou toch ook wel door hun gedachten gaan?
Ah ja, dat is iets waar ik als Nederlander niet bij stil hoef te staan. Dan begrijp ik het wel wat meer. Ik hoop voor je dat je schoonouders het virus niet oplopen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 01:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Bij een deel wel, maar bij een ander deel niet. Het is ook een land met veel geweld en ellende natuurlijk dus ik denk dat mensen een beetje ongevoelig zijn geworden voor de ellende van andere mensen. Het wordt pas een probleem als het de mensen zélf bedreigt.
Dat hoop ik ook; beide hebben onderliggende gezondheidsproblemen dus ze moeten echt heel voorzichtig zijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 01:07 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ah ja, dat is iets waar ik als Nederlander niet bij stil hoef te staan. Dan begrijp ik het wel wat meer. Ik hoop voor je dat je schoonouders het virus niet oplopen.
Ik ook. En mijn muggenallergie is volop actief. Op mijn knie een ontstekingsreactie van ongeveer 12 cm doorsnee. Mijn knie is een keer zo dik als normaal en gloeit en is roodquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |