abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 31 juli 2020 @ 09:24:56 #51
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_194335414
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 06:57 schreef DonDruiper het volgende:
Laten we de gevolgen van de besmettingen eerst eens afwachten.

Als dat geen ziekenhuisopnames, volle ICs en doden veroorzaakt dan kun je wel stellen dat het virus zn scherpe randjes kwijt is geraakt.
We weten al van ervaringen in maart en ervaringen van andere landen dat ziekenhuisopnames en doden pas weken later komen.

Gelukkig valt het aantal besmettingen nog mee, maar is wel de eerste indicatie die we hebben of de boel beter gaat of juist verslechterd.

Het is zinloos om uit wensdenken de kop in het zand te steken. Trump heeft die tactiek al toegepast en het resultaat is zichtbaar.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 31 juli 2020 @ 09:29:43 #52
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194335452
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:24 schreef Montov het volgende:

[..]

We weten al van ervaringen in maart en ervaringen van andere landen dat ziekenhuisopnames en doden pas weken later komen.

Gelukkig valt het aantal besmettingen nog mee, maar is wel de eerste indicatie die we hebben of de boel beter gaat of juist verslechterd.

Het is zinloos om uit wensdenken de kop in het zand te steken. Trump heeft die tactiek al toegepast en het resultaat is zichtbaar.
Dat gaat voorlopig wel meevallen, het is momenteel volledig onvergelijkbaar met de situatie in maart en april. Zie ook de landen waar het al langer oploopt dan in Nederland. Totaal geen druk op de zorg.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194335555
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 23:07 schreef Adrie072 het volgende:
AFP

Nieuwe aanpak rond bloedklonters slaat aan: aantal coronadoden op intensieve zorg gedaald van 39
procent tot 4 procent

Bij die groep werd de ‘normale’ dosis antistollingsmedicijn verdubbeld. De patiënten werden ook twee keer per week gescreend en hun stollingsgraad in het bloed werd nauwlettend opgevolgd om te kijken of de behandeling het gewenste resultaat opleverde.

De tweede groep kreeg gedurende drie weken de aangepaste behandeling, daarna werden ze nog gedurende een maand gemonitord. “Het resultaat was verbluffend. De mortaliteit daalde van 39,12 procent naar 3,85 procent. De behandeling bleek bovendien ook een positief effect te hebben op nierfalen”, aldus Stessel.
Zijn ze daar nu pas achter??

Dit kwam al regelmatig langs op MedCram en Peak Prosperity. In de VS zijn al protocollen ontwikkeld, die heparine (stollingsremmer) gebruiken (MATH+).

Wat dat aangaat kunnen we vaststellen, dat er in het begin mensen zijn doodgegaan, omdat er nog géén goede behandelprotocollen waren. Dat maakt de overlevingskans voor de huidige patiënten een stuk beter.
pi_194335586
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
Nergens heen, enige wat KLM heeft gekregen is dat de overheid garant staat voor leningen die KLM aan mag gaan om deze crisis te overleven. Er is dus geen geld heen gestort wat in iemands zakken kon verdwijnen.
De Staat heeft gewoon een lening verstrekt aan KLM; niet alleen garantstellingen. Niet dat dat betekent dat daar allerlei schimmige dingen mee gebeuren, maar bon.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_194335856
quote:
Lastig om iets over te zeggen als die ~60% onbekend is. Het is niet uit te sluiten dan wel te bevestigen of deze ook voornamelijk uit de privesfeer komen.
Maargoed, zelfs al weet je niet waar je besmetting vandaan komt, dan is de kans toch vrij groot dat het van iemand is met wie je veelvuldig contact hebt ipv willekeurige persoon op straat met 1 sec contacttijd.
I'll give you something to do
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:16:22 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194335935
quote:
Dank

Het is een fascinerende shitshow iig hoe heel die organisatie opgetuigd is en uitgevoerd wordt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194336020
Burgemeesters willen invloed achter de voordeur: ‘Bij drukke feestjes zijn we machteloos’\

Burgemeesters breken zich het hoofd over de vraag hóe te voorkomen dat mensen thuis besmet raken met het coronavirus. Vandaag werden 342 gevallen vastgesteld, bijna 100 meer dan gisteren. Veel besmettingen vinden achter de voordeur plaats: precies de plek waar burgemeesters niet kunnen handhaven. ‘Dat de coronawet ons die mogelijkheid niet geeft, is een misser.’

Een enigszins mysterieus zinnetje was het, dat de Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls zich liet ontvallen tijdens de persconferentie van het Veiligheidsberaad, woensdag. Het ging over besmettingen in de privésfeer.
Bruls stond daar als voorzitter van het beraad, waarin de 25 Nederlandse veiligheidsregio's verzameld zijn, en sprak dus feitelijk namens de wetshandhavers van ons land. Pleitte hij hier voor toezicht en handhaving achter de voordeur? Bruls stelde in een toelichting ook dat nieuwe regels ‘inbreuk kunnen maken op de vrijheid van mensen’.

Een dag later zegt hij - via WhatsApp - niet concreet waar hij op doelt. Moeten feestjes bij mensen thuis in zijn ogen verboden of beëindigd kunnen worden? Bruls herhaalt dat zaken ‘uitgezocht’ moeten worden. In gesprek met Radio 1 meldt hij dat grondrechten in Nederland ‘zeer terecht’ beschermd zijn, en dat daar niet mee geëxperimenteerd moet worden. ,,Maar bij de besmettingen in de privésfeer zit wel mijn grootste zorg. Het risico bestaat dat je doordat het dáár vaker mis gaat, in het openbaar weer strengere maatregelen moet gaan nemen.”

Gedeelde zorg
Met die laatste constatering verwoordt Bruls een zeer breed gedeelde zorg onder de bij het Veiligheidsberaad aanwezige burgemeesters, blijkt uit een rondgang van deze krant. Aan de ene kant wordt van hen verlangd dat zij de coronaverspreiding binnen hun regio's onder controle houden. Maar aan de andere kant kennen ook zij de cijfers van het RIVM.

Daaruit blijkt dat veruit de meeste besmettingen (54,5 procent) thuis plaatsvinden, gevolgd door de verdere familiekring (19 procent). En precies daar kunnen ze niet zoveel uitrichten. Ter vergelijking: in de horeca, een plek waar handhavers wel een rol kunnen spelen, vindt volgens het bron- en contactonderzoek maar 4,8 procent van de recente besmettingen plaats.

Zeker nu het aantal besmettingen toeneemt, baart dat zorgen. Donderdag werd opnieuw een hoger aantal besmettingen bekendgemaakt: 342. Dat waren er bijna 100 meer dan woensdag. Liesbeth Spies, burgemeester van Alphen aan den Rijn: ,,We zien nu dat in de thuissituatie de grootste brandhaarden ontstaan, maar we weten ook dat je daar geen enkele doorzettingsmacht (ingrijpen of besluiten nemen bij impasses of stagnaties in besluitvormings- of werkprocessen, red.) hebt. Dan is het niet zo raar dat je nadenkt of je meer achter die voordeur kunt bereiken, zonder meteen in de grondwettelijk geborgde autonomie van de persoonlijke levenssfeer te komen.”

Coronawet
De vraag is wat je kunt doen. Dit voorjaar werd het voorstel voor de coronawet van minister De Jonge al fors aangepast, nadat er veel kritiek kwam op de mogelijkheden die de politie zou krijgen om bij mensen thuis te controleren. ‘De veiligeafstandsnorm en andere (gedrags)regels zijn niet van toepassing op situaties waarin het huisrecht in het geding is’, staat nu in de wettekst.

Mark Boumans, burgemeester van Doetinchem
Daardoor moeten de burgemeesters blijven handhaven met hun handen op de rug, júist op de plekken waar het het vaakst mis gaat. Dat is ‘een misser’, zegt Mark Boumans, burgemeester van Doetinchem. ,,Ik loop regelmatig door de stad, en dan zie en hoor je gewoon dat er steeds meer feestjes gehouden worden. En ik ben er vrij zeker van dat op 90 procent de coronaregels niet gevolgd worden. Maar we kunnen niks doen. Ja, we kunnen aanbellen. Maar als we niet binnengelaten worden, staan we machteloos.”

Volgens Boumans moeten er bestuursrechtelijk meer mogelijkheden komen. ,,Bijvoorbeeld het recht om bij mensen binnen te kijken, of om een feestje te kunnen beëindigen.
Normaal ben ik terughoudend met dat soort dingen, maar nu zie je het gewoon mis gaan. Het alternatief is dat we met zijn allen weer een intelligente lockdown in moeten. Dat wil volgens mij niemand. Dan maar gericht ingrijpen.”

https://www.ad.nl/binnenl(...)machteloos~a18cdeec/
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:25:37 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194336051
Gericht ingrijpen?
Door eerst volledig ongericht iedereen in de gaten te houden? Absoluut buiten proporties, zeker met de huidige cijfers
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194336055
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:11 schreef galantis het volgende:

[..]

Lastig om iets over te zeggen als die ~60% onbekend is. Het is niet uit te sluiten dan wel te bevestigen of deze ook voornamelijk uit de privesfeer komen.
Maargoed, zelfs al weet je niet waar je besmetting vandaan komt, dan is de kans toch vrij groot dat het van iemand is met wie je veelvuldig contact hebt ipv willekeurige persoon op straat met 1 sec contacttijd.
Het gaat mij niet zozeer wie gelijk heeft of niet, maar wat je doet met informatie die aantoonbaar ontbreekt. Als van 60% van de nieuwe besmettingen de bron niet gevonden kan worden, is het gewoon onlogisch om nuance te communiceren dat het meerendeel van de besmettingen in privé-sfeer plaatsvindt.

(Privé-sfeer is ook nog eens ruim begrip natuurlijk).
pi_194336093
quote:
13s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:23 schreef nostra het volgende:
Burgemeesters willen invloed achter de voordeur: ‘Bij drukke feestjes zijn we machteloos’\

Burgemeesters breken zich het hoofd over de vraag hóe te voorkomen dat mensen thuis besmet raken met het coronavirus. Vandaag werden 342 gevallen vastgesteld, bijna 100 meer dan gisteren. Veel besmettingen vinden achter de voordeur plaats: precies de plek waar burgemeesters niet kunnen handhaven. ‘Dat de coronawet ons die mogelijkheid niet geeft, is een misser.’

Een enigszins mysterieus zinnetje was het, dat de Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls zich liet ontvallen tijdens de persconferentie van het Veiligheidsberaad, woensdag. Het ging over besmettingen in de privésfeer.
Bruls stond daar als voorzitter van het beraad, waarin de 25 Nederlandse veiligheidsregio's verzameld zijn, en sprak dus feitelijk namens de wetshandhavers van ons land. Pleitte hij hier voor toezicht en handhaving achter de voordeur? Bruls stelde in een toelichting ook dat nieuwe regels ‘inbreuk kunnen maken op de vrijheid van mensen’.

Een dag later zegt hij - via WhatsApp - niet concreet waar hij op doelt. Moeten feestjes bij mensen thuis in zijn ogen verboden of beëindigd kunnen worden? Bruls herhaalt dat zaken ‘uitgezocht’ moeten worden. In gesprek met Radio 1 meldt hij dat grondrechten in Nederland ‘zeer terecht’ beschermd zijn, en dat daar niet mee geëxperimenteerd moet worden. ,,Maar bij de besmettingen in de privésfeer zit wel mijn grootste zorg. Het risico bestaat dat je doordat het dáár vaker mis gaat, in het openbaar weer strengere maatregelen moet gaan nemen.”

Gedeelde zorg
Met die laatste constatering verwoordt Bruls een zeer breed gedeelde zorg onder de bij het Veiligheidsberaad aanwezige burgemeesters, blijkt uit een rondgang van deze krant. Aan de ene kant wordt van hen verlangd dat zij de coronaverspreiding binnen hun regio's onder controle houden. Maar aan de andere kant kennen ook zij de cijfers van het RIVM.

Daaruit blijkt dat veruit de meeste besmettingen (54,5 procent) thuis plaatsvinden, gevolgd door de verdere familiekring (19 procent). En precies daar kunnen ze niet zoveel uitrichten. Ter vergelijking: in de horeca, een plek waar handhavers wel een rol kunnen spelen, vindt volgens het bron- en contactonderzoek maar 4,8 procent van de recente besmettingen plaats.

Zeker nu het aantal besmettingen toeneemt, baart dat zorgen. Donderdag werd opnieuw een hoger aantal besmettingen bekendgemaakt: 342. Dat waren er bijna 100 meer dan woensdag. Liesbeth Spies, burgemeester van Alphen aan den Rijn: ,,We zien nu dat in de thuissituatie de grootste brandhaarden ontstaan, maar we weten ook dat je daar geen enkele doorzettingsmacht (ingrijpen of besluiten nemen bij impasses of stagnaties in besluitvormings- of werkprocessen, red.) hebt. Dan is het niet zo raar dat je nadenkt of je meer achter die voordeur kunt bereiken, zonder meteen in de grondwettelijk geborgde autonomie van de persoonlijke levenssfeer te komen.”

Coronawet
De vraag is wat je kunt doen. Dit voorjaar werd het voorstel voor de coronawet van minister De Jonge al fors aangepast, nadat er veel kritiek kwam op de mogelijkheden die de politie zou krijgen om bij mensen thuis te controleren. ‘De veiligeafstandsnorm en andere (gedrags)regels zijn niet van toepassing op situaties waarin het huisrecht in het geding is’, staat nu in de wettekst.

Mark Boumans, burgemeester van Doetinchem
Daardoor moeten de burgemeesters blijven handhaven met hun handen op de rug, júist op de plekken waar het het vaakst mis gaat. Dat is ‘een misser’, zegt Mark Boumans, burgemeester van Doetinchem. ,,Ik loop regelmatig door de stad, en dan zie en hoor je gewoon dat er steeds meer feestjes gehouden worden. En ik ben er vrij zeker van dat op 90 procent de coronaregels niet gevolgd worden. Maar we kunnen niks doen. Ja, we kunnen aanbellen. Maar als we niet binnengelaten worden, staan we machteloos.”

Volgens Boumans moeten er bestuursrechtelijk meer mogelijkheden komen. ,,Bijvoorbeeld het recht om bij mensen binnen te kijken, of om een feestje te kunnen beëindigen.
Normaal ben ik terughoudend met dat soort dingen, maar nu zie je het gewoon mis gaan. Het alternatief is dat we met zijn allen weer een intelligente lockdown in moeten. Dat wil volgens mij niemand. Dan maar gericht ingrijpen.”

https://www.ad.nl/binnenl(...)machteloos~a18cdeec/
Als de centrale regering het volledig laat afwijken worden dit soort ongekozen bureaucraten (zowel de veiligheidsregio als de burgemeesters) steeds brutaler. Eigenlijk zegt hij in heel veel woorden dat de Grondwet bij het grof vuil moet worden gezet, want meneer heeft een crisis te bestrijden.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:32:06 #62
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194336151
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:28 schreef Confetti het volgende:

[..]

Als de centrale regering het volledig laat afwijken worden dit soort ongekozen bureaucraten (zowel de veiligheidsregio als de burgemeesters) steeds brutaler. Eigenlijk zegt hij in heel veel woorden dat de Grondwet bij het grof vuil moet worden gezet, want meneer heeft een crisis te bestrijden.
Burgemeester van Doetinchem ook echt, waar de besmettingen sinds april bijna op tien vingers zijn te tellen :')
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 10:57:18 #63
5428 crew  miss_sly
pi_194336477
Even een algemene vraag: is er binnen COR een topic voor vragen mbt rechten coor consumenten (zoals vouchers, geld terug, wetgeving daaromheen)?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 10:59:24 #64
236264 crew  capricia
pi_194336504
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:57 schreef miss_sly het volgende:
Even een algemene vraag: is er binnen COR een topic voor vragen mbt rechten coor consumenten (zoals vouchers, geld terug, wetgeving daaromheen)?
Op WGR zie ik ze voorbij komen. Denk dat overlap niet heel handig is.
Of bedoel je meer een algemene discussie?
Definitely not CIA
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 11:01:23 #65
5428 crew  miss_sly
pi_194336528
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Op WGR zie ik ze voorbij komen. Denk dat overlap niet heel handig is.
Of bedoel je meer een algemene discussie?
In WGR zag ik het ook, maar ik dacht dat er wellicht een topic was in dit forum, omdat het ook soms om specifieke regels gaat. Maar dan ga ik daar even kijken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 11:02:23 #66
236264 crew  capricia
pi_194336539
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In WGR zag ik het ook, maar ik dacht dat er wellicht een topic was in dit forum, omdat het ook soms om specifieke regels gaat. Maar dan ga ik daar even kijken.
Denk dat je daar ook meer mensen treft die je het juiste advies over consumentenrecht kunnen geven.
Definitely not CIA
pi_194336560
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:25 schreef Molo het volgende:
Gericht ingrijpen?
Door eerst volledig ongericht iedereen in de gaten te houden? Absoluut buiten proporties, zeker met de huidige cijfers
Inderdaad. Leuk dat het gericht is op feestjes, maar met deze mogelijkheid is simpelweg niemand meer veilig achter de voordeur. Zelfs als covid-19 de mortaliteit van ebola had, moet je hier niet aan beginnen. Controledrang op burgers begint echt door te slaan.
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 11:24:40 #68
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194336772
twitter
pi_194336962
De oplossing voor Corona volgens deze huisarts. Geef je Anus een zonnebad. Zie foto.

twitter
pi_194337028
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:28 schreef Confetti het volgende:

[..]

Als de centrale regering het volledig laat afwijken worden dit soort ongekozen bureaucraten (zowel de veiligheidsregio als de burgemeesters) steeds brutaler. Eigenlijk zegt hij in heel veel woorden dat de Grondwet bij het grof vuil moet worden gezet, want meneer heeft een crisis te bestrijden.
Aboutaleb had het er gisteren bij Op1 ook al over. Hij kreeg er kritische vragen over en matigde toen zijn toon. Hij wil in ieder geval meer mogelijkheden hebben om te kunnen zorgen dat mensen zich aan quarantaineregels houden en hij maakte een vergelijking met de enkelband.

Ik wist niet wat ik hoorde. Er is nog steeds een verschil tussen burgers die (mogelijk) het coronavirus hebben en criminelen... Maar het staatsrechtelijke aspect vond hij sowieso niet interessant en ook het belang van wetenschappelijke inzichten relativeerde hij. Hij gaf antwoorden in de strekking van 'dan moet de rechter me maar terugfluiten' en 'ik houd me niet bezig met bestuderen maar met besturen en dat is een ander vak'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194337042
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:38 schreef polderturk het volgende:
De oplossing voor Corona volgens deze huisarts. Geef je Anus een zonnebad. Zie foto.

[ twitter ]
Had op z'n minst wat hoge beplanting geplaatst.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194337066
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Aboutaleb had het er gisteren bij Op1 ook al over. Hij kreeg er kritische vragen over en matigde toen zijn toon. Hij wil in ieder geval meer mogelijkheden hebben om te kunnen zorgen dat mensen zich aan quarantaineregels houden en hij maakte een vergelijking met de enkelband.

Ik wist niet wat ik hoorde. Er is nog steeds een verschil tussen burgers die (mogelijk) het coronavirus hebben en criminelen... Maar het staatsrechtelijke aspect vond hij sowieso niet interessant en ook het belang van wetenschappelijke inzichten relativeerde hij. Hij gaf antwoorden in de strekking van 'dan moet de rechter me maar terugfluiten' en 'ik houd me niet bezig met bestuderen maar met besturen en dat is een ander vak'.
Alleen gevaarlijke gekken stellen zoiets voor. Uitgangspunt dient het hebben van grondrechten te zijn. Nu wordt steeds meer gedaan alsof grondrechten een luxe zijn. En dat voor een handjevol doden die toch al op de lijst van Magere Hein stonden

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2020 11:46:37 ]
pi_194337089
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:38 schreef polderturk het volgende:
De oplossing voor Corona volgens deze huisarts. Geef je Anus een zonnebad. Zie foto.

[ twitter ]
Stop dan gewoon met werken in de reguliere geneeskunde, lever je licentie in en ga lekker bij een of ander kwakzalverscollectief aan de slag. Alsjeblieft zeg.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:50:52 #74
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194337109
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Aboutaleb had het er gisteren bij Op1 ook al over. Hij kreeg er kritische vragen over en matigde toen zijn toon. Hij wil in ieder geval meer mogelijkheden hebben om te kunnen zorgen dat mensen zich aan quarantaineregels houden en hij maakte een vergelijking met de enkelband.

Ik wist niet wat ik hoorde. Er is nog steeds een verschil tussen burgers die (mogelijk) het coronavirus hebben en criminelen... Maar het staatsrechtelijke aspect vond hij sowieso niet interessant en ook het belang van wetenschappelijke inzichten relativeerde hij. Hij gaf antwoorden in de strekking van 'dan moet de rechter me maar terugfluiten' en 'ik houd me niet bezig met bestuderen maar met besturen en dat is een ander vak'.
Onschuldig tot schuld bewezen is toch?

Maar met corona moet je voortaan 24/7 doen alsof je besmet bent en alsof iedereen om je heen een groot gevaar is, zelfs een negatieve test zegt niks want je kunt zomaar een dag later alsnog besmet raken. Ik zou zeggen, gebruik gewoon je gezonde verstand, blijf thuis en laat je evt. testen bij klachten en probeer hele drukke plekken te vermijden, dan ben je al een heel eind.
pi_194337110
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:24 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Uitgerekend in Hillegom ook. Klasse.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')