abonnement Unibet Coolblue
pi_194337550
Wat hebben jullie grote voeten allemaal! Maatje 37/38 hier. :o en voor de complete stats: 1.65 klein.

Al kwam ik dus ook spieken voor de verse baby-update. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 12:24:43 #102
382129 crew  Donna
pi_194337602
Voeten 35/36. Win ik?
  vrijdag 31 juli 2020 @ 12:38:33 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_194337795
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:24 schreef Donna het volgende:
Voeten 35/36. Win ik?
Cute O+
disclaimer
pi_194337837
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:24 schreef Donna het volgende:
Voeten 35/36. Win ik?
Me too (maar niet zwanger) :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_194338013
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:24 schreef Donna het volgende:
Voeten 35/36. Win ik?
Ja. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_194338147
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier ook maat 41. Ik heb echt een zwak voor dr. Martens, maar die zien er dus echt zó kolossaal uit met die maat }:|

@:Wolfrolf, al nieuws bij jullie?
Hij is ingedaald, maar hij heeft zich nog niet gemeld :)
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_194338229
Geen verse baby's nog hier?

En voor de stats: hier 1,54m en schoenmaat 35/36. Win ik ook?
pi_194338302
Maatje 40. Ik win nooit...

Ben hier nu de laatste twee dagen druk aan het prikken geweest voor de diabetes. 1x boven de 7 geprikt (na ¾ diepvriespizza) en 1x op precies 7 (na reepje witte chocolade in de avond). Verder telkens tussen de 4 en de 6. Nu vandaag ook weer elke keer rond de 4,5. Vind ik vrij netjes. Ik heb net alle data ingestuurd en wacht nog op de feedback van de diëtiste, maar ik verwacht geen hele heftige consequenties vooralsnog.
pi_194338325
Hier 1.53 en nu schoenmaat 37. Had voor de jongens 36 :P
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:33:54 #110
56471 pinquit
oh my lama!
pi_194338552
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:17 schreef Flav het volgende:
Hier 1.53 en nu schoenmaat 37. Had voor de jongens 36 :P
Exact dit.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 31 juli 2020 @ 14:11:40 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_194339044
Gaan we nu hier opsommen of nemen we het ff mee naar de sc?
disclaimer
pi_194339487
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:15 schreef LittleTeaCup het volgende:
Maatje 40. Ik win nooit...

Ben hier nu de laatste twee dagen druk aan het prikken geweest voor de diabetes. 1x boven de 7 geprikt (na ¾ diepvriespizza) en 1x op precies 7 (na reepje witte chocolade in de avond). Verder telkens tussen de 4 en de 6. Nu vandaag ook weer elke keer rond de 4,5. Vind ik vrij netjes. Ik heb net alle data ingestuurd en wacht nog op de feedback van de diëtiste, maar ik verwacht geen hele heftige consequenties vooralsnog.
Yesss, goede feedback gehad. Ik moet alleen de diepvriespizza achterwege laten (die viel sowieso al niet lekker) en ietsje minderen met chocolade, maar verder een prima score!
pi_194339495
Warm
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:05 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Hij is ingedaald, maar hij heeft zich nog niet gemeld :)
Spannend!
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 15:06:57 #114
382129 crew  Donna
pi_194339670
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:48 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Yesss, goede feedback gehad. Ik moet alleen de diepvriespizza achterwege laten (die viel sowieso al niet lekker) en ietsje minderen met chocolade, maar verder een prima score!
Toppie! Moet jij prikken na 1.5 uur?
pi_194339975
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 15:06 schreef Donna het volgende:

[..]

Toppie! Moet jij prikken na 1.5 uur?
Yep! Met timers op m’n telefoon en alles. Gedoetje hoor, maar het moet maar even. Na de bevalling ben ik er als t goed is vanaf, op een paar korte testmomentjes in de weken opvolgend na.
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 15:33:33 #116
382129 crew  Donna
pi_194340021
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 15:30 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Yep! Met timers op m’n telefoon en alles. Gedoetje hoor, maar het moet maar even. Na de bevalling ben ik er als t goed is vanaf, op een paar korte testmomentjes in de weken opvolgend na.
Dacht ik al, vanwege de 7 die je noemt, haha! Ik prik na 1 uur, de max is dan 7.8.
Ik was er de dag na de bevalling weer vanaf. Moest nog wel een keertje bloedprikken na een aantal weken en even op bezoek bij de internist, maar verder was dat allemaal prima en snel voorbij.
pi_194340192
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 15:33 schreef Donna het volgende:

[..]

Dacht ik al, vanwege de 7 die je noemt, haha! Ik prik na 1 uur, de max is dan 7.8.
Ik was er de dag na de bevalling weer vanaf. Moest nog wel een keertje bloedprikken na een aantal weken en even op bezoek bij de internist, maar verder was dat allemaal prima en snel voorbij.
Ja dat is hier precies zo. Ik geloof nog 2 of 3 keer prikken in de weken na de bevalling en 1x naar de internist en dan is t klaar.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 16:53:47 #118
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194341239
Zo, de verloskundige heeft mijn uitgerekende datum aangepast naar 24/09. Was prima gesprek verder, gewoon aangegeven dat de UD me an sich geen kont uitmaakt, maar dat ik me wel afvraag of men niet aan gaat dringen op inleiden op of na 30 september, terwijl ik hem dan liever nog een week de tijd geef als er geen medische noodzaak is. Ook gevraagd of de kraamverzorgster er persé bij moet zijn, ik wil het liefst alleen de VK maar ze staan erop dat de kv erbij is. Ook prima ;) . Tijdens de volgende afspraak bespreken we het geboorteplan, plan A blijft hypnobirthing, hands off, en bevalbad. En ik maak ook een plan B, voor het geval die kleine zijn eigen nest bevuilt :P .

Dus in het kader van een medische bevalling natuurlijk ook weer aan het inlezen. Ik wist dit nog niet maar schijnbaar kun je een keizersnede tegenwoordig wel aardig naar eigen wens inrichten. Zo kun je vragen om je eigen muziek, gedempte verlichting (dus alleen spots waarmee de gynaecoloog zijn/haar werk wel gewoon kan doen. Skin to skin, laat afnavelen, zolang je gynaecoloog mee wil werken, kan het allemaal. En... hier ging echt een wereld voor mij open: in mijn cursus hypnobirthing werd gesproken over gentle cesarean. Even vooropgesteld dat het geen levensreddende keizersnede bereft: alleen het hoofdje wordt dan tevoorschijn getoverd en de baby doet zelf de rest en komt dus verder op natuurlijke wijze ter wereld via de incisie. Voordeel is dat je baarmoederspieren niet opzij geduwd hoeven worden dus kortere hersteltijd. Ik zit net filmpjes te kijken, echt mooi om te zien O+ .
Resistance is futile.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 17:01:21 #119
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194341368
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:11 schreef SQ het volgende:
Gaan we nu hier opsommen of nemen we het ff mee naar de sc?
Team 39 :+ .

On topic: mijn zoon is al flink op weg met indalen. Wat wel gek is want vanmorgen zou ik zweren dat hij lekker over dwars lag om zich uit te rekken :')
Resistance is futile.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 17:02:57 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194341396
Ik hoop dat Hilmo lekker aan het chillen is met de baby O+
Resistance is futile.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 17:35:54 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_194341820
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:01 schreef Seven. het volgende:

[..]

Team 39 :+ .

On topic: mijn zoon is al flink op weg met indalen. Wat wel gek is want vanmorgen zou ik zweren dat hij lekker over dwars lag om zich uit te rekken :')
Hij kan zich ook gewoon breed hebben gemaakt met de armen :D

Mijn baby draait nog continu om de as. Derdes gaan vaak pas tijdens de bevalling goed liggen :')
disclaimer
  vrijdag 31 juli 2020 @ 17:38:14 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_194341865
ik heb je UD aangepast trouwens ;)
Vind je het niet gek om nu ineens weer een week "korter" te zijn?
disclaimer
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 17:43:51 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194341955
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:11 schreef SQ het volgende:
Gaan we nu hier opsommen of nemen we het ff mee naar de sc?
Ik heb een opsomming veroorzaakt *O* En ik win nog steeds qua lengte :P

quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 16:53 schreef Seven. het volgende:
Zo, de verloskundige heeft mijn uitgerekende datum aangepast naar 24/09. Was prima gesprek verder, gewoon aangegeven dat de UD me an sich geen kont uitmaakt, maar dat ik me wel afvraag of men niet aan gaat dringen op inleiden op of na 30 september, terwijl ik hem dan liever nog een week de tijd geef als er geen medische noodzaak is. Ook gevraagd of de kraamverzorgster er persé bij moet zijn, ik wil het liefst alleen de VK maar ze staan erop dat de kv erbij is. Ook prima ;) . Tijdens de volgende afspraak bespreken we het geboorteplan, plan A blijft hypnobirthing, hands off, en bevalbad. En ik maak ook een plan B, voor het geval die kleine zijn eigen nest bevuilt :P .

Dus in het kader van een medische bevalling natuurlijk ook weer aan het inlezen. Ik wist dit nog niet maar schijnbaar kun je een keizersnede tegenwoordig wel aardig naar eigen wens inrichten. Zo kun je vragen om je eigen muziek, gedempte verlichting (dus alleen spots waarmee de gynaecoloog zijn/haar werk wel gewoon kan doen. Skin to skin, laat afnavelen, zolang je gynaecoloog mee wil werken, kan het allemaal. En... hier ging echt een wereld voor mij open: in mijn cursus hypnobirthing werd gesproken over gentle cesarean. Even vooropgesteld dat het geen levensreddende keizersnede bereft: alleen het hoofdje wordt dan tevoorschijn getoverd en de baby doet zelf de rest en komt dus verder op natuurlijke wijze ter wereld via de incisie. Voordeel is dat je baarmoederspieren niet opzij geduwd hoeven worden dus kortere hersteltijd. Ik zit net filmpjes te kijken, echt mooi om te zien O+ .
Wat is KV? Ik kan hier alleen nog kunstvoeding uit halen, stomme afkortingen _O-

Wat fijn dat er ook bij een medische bevalling toch veel eigen input ingebracht kan worden. Ik vind dat zelf ook erg fijn om te horen! Ook die dingen als muziek, geurstokjes, gedempt licht, interessant om eens goed over na te denken :)

Ik ben er trouwens vandaag achtergekomen dat ik helemaal niet medisch ben :o Ik dacht dat ik medisch was wegens het slikken van antidepressiva maar ik heb hierdoor alleen een plaatsindicatie, de baby is medisch. Nu zou het wel zo zijn dat wanneer ik thuis beval de baby alsnog naar het ziekenhuis zou moeten qua controle dus dan is het sowieso handiger om het gelijk allemaal op 1 plek te doen.

En de VK kon voelen hoe de baby lag O+ Koppie naar beneden, billetjes bij mijn navel en de beentjes naar rechts. Dat verklaart wel het borrelende gevoel in mijn rechterzij :D

quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:01 schreef Seven. het volgende:

[..]

Team 39 :+ .

On topic: mijn zoon is al flink op weg met indalen. Wat wel gek is want vanmorgen zou ik zweren dat hij lekker over dwars lag om zich uit te rekken :')
De baby kan nu toch nog makkelijk draaien? Vanaf wanneer is dat minder makkelijk eigenlijk?

quote:
17s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:02 schreef Seven. het volgende:
Ik hoop dat Hilmo lekker aan het chillen is met de baby O+
Ik ook!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 31 juli 2020 @ 17:48:31 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_194342019
Vanaf een week of 34-36 draaien ze niet zo makkelijk meer, daar zit Seven al best dicht bij natuurlijk. Zeker bij een eerste kindje dat al die tijd al goed lag verandert dat ook meestal niet meer.

Mijn andere kinderen hebben beiden vanaf de 20 weken echo altijd braaf head down gelegen. Dit kind heeft duidelijk andere plannen.

Zul je zien dat ik alsnog medisch word vanwege een gecompliceerde stuit ofzo :+
disclaimer
pi_194342197
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb een opsomming veroorzaakt *O* En ik win nog steeds qua lengte :P
[..]

Wat is KV? Ik kan hier alleen nog kunstvoeding uit halen, stomme afkortingen _O-
Klinisch verpleegkundige denk ik
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 18:02:06 #126
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194342200
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:48 schreef SQ het volgende:
Vanaf een week of 34-36 draaien ze niet zo makkelijk meer, daar zit Seven al best dicht bij natuurlijk. Zeker bij een eerste kindje dat al die tijd al goed lag verandert dat ook meestal niet meer.

Mijn andere kinderen hebben beiden vanaf de 20 weken echo altijd braaf head down gelegen. Dit kind heeft duidelijk andere plannen.

Zul je zien dat ik alsnog medisch word vanwege een gecompliceerde stuit ofzo :+
Ah ok :) Op een gegeven moment worden ze ook gewoon te groot om te draaien natuurlijk. Al zag ik laatst een filmpje van een baby die draaide bij 39 weken, ik kreeg er spontaan buikpijn van :X

Ha, ik ben benieuwd hoe jouw baby eindigt! Hopelijk is ie niet al te eigenwijs en daalt ie op een gegeven moment mooi met het koppie naar beneden :s)

Oh happy hormones, de muurstickers van de babykamer zijn zojuist bezorgd. Ik word er helemaal blij van. Kiek dan O+

30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 31 juli 2020 @ 18:08:26 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_194342288
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:01 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Klinisch verpleegkundige denk ik
Kraamverzorgster?
disclaimer
  vrijdag 31 juli 2020 @ 18:25:59 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194342528
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:38 schreef SQ het volgende:
ik heb je UD aangepast trouwens ;)
Vind je het niet gek om nu ineens weer een week "korter" te zijn?
Nee, ben ik al helemaal aan gewend. Ik heb op de dag dat ik de notificatie kreeg, de datum een week terug gezet dus ik ben 2 weken 30 weken zwanger geweest.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb een opsomming veroorzaakt *O* En ik win nog steeds qua lengte :P
[..]

Wat is KV? Ik kan hier alleen nog kunstvoeding uit halen, stomme afkortingen _O-

Wat fijn dat er ook bij een medische bevalling toch veel eigen input ingebracht kan worden. Ik vind dat zelf ook erg fijn om te horen! Ook die dingen als muziek, geurstokjes, gedempt licht, interessant om eens goed over na te denken :)

Ik ben er trouwens vandaag achtergekomen dat ik helemaal niet medisch ben :o Ik dacht dat ik medisch was wegens het slikken van antidepressiva maar ik heb hierdoor alleen een plaatsindicatie, de baby is medisch. Nu zou het wel zo zijn dat wanneer ik thuis beval de baby alsnog naar het ziekenhuis zou moeten qua controle dus dan is het sowieso handiger om het gelijk allemaal op 1 plek te doen.

En de VK kon voelen hoe de baby lag O+ Koppie naar beneden, billetjes bij mijn navel en de beentjes naar rechts. Dat verklaart wel het borrelende gevoel in mijn rechterzij :D
[..]

De baby kan nu toch nog makkelijk draaien? Vanaf wanneer is dat minder makkelijk eigenlijk?
[..]

Ik ook!
Kv = kraamverzorgster ;)

En vanaf week 32 wordt het inderdaad wel wat krapjes, al kan hij echt nog wel besluiten om dwars te gaan liggen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:48 schreef SQ het volgende:
Vanaf een week of 34-36 draaien ze niet zo makkelijk meer, daar zit Seven al best dicht bij natuurlijk. Zeker bij een eerste kindje dat al die tijd al goed lag verandert dat ook meestal niet meer.

Mijn andere kinderen hebben beiden vanaf de 20 weken echo altijd braaf head down gelegen. Dit kind heeft duidelijk andere plannen.

Zul je zien dat ik alsnog medisch word vanwege een gecompliceerde stuit ofzo :+
Nou, ik hoop van niet! Ook geleerd dat dit trouwens ook op natuurlijke manier kan, maar ik zou zelf waarschijnlijk wel voor een keizersnede kiezen bij een stuit :+ .
Resistance is futile.
pi_194343139
Nog geen @Hilmo nieuws?!

@Seven. wat leuk, nu lopen we helemaal gelijk. Volgens de verloskundige is mijn ud ook 24/09, maar ik heb zelf altijd 26/09 aangehouden. Geen idee waarom eigenlijk, die 2 dagen maken het verschil niet zo :P. Maar nu heb je dus eventjes ‘stil gestaan’ qua weken?
Waarom trouwens eventueel een keizersnede? Ligt ie in stuit nog? Heb even iets gemist denk ik :@.

Ik ben zelf gisteren weer op controle geweest en bij mij ligt ze nu met haar hoofdje naar beneden. Heb ik ook wel kunnen voelen de afgelopen dagen, drukte nogal down there :') .

Laatst trouwens voor de tweede keer aan mij gevraagd of ik normaal ga bevallen of ga vragen om een ks :? . Ik heb helemaal geen medische indicatie dus geen idee waarom ik dat zou vragen. Vind het overigens allemaal wel spannend natuurlijk maar gewoon gezonde spanning, heb geen traumatische bevalling oid meegemaakt, dat zou natuurlijk een reden kunnen zijn.

Leuke muursticker @MaJo! O+
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 19:35:03 #130
382129 crew  Donna
pi_194343546
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:05 schreef Smart_ass het volgende:

Laatst trouwens voor de tweede keer aan mij gevraagd of ik normaal ga bevallen of ga vragen om een ks :? . Ik heb helemaal geen medische indicatie dus geen idee waarom ik dat zou vragen. Vind het overigens allemaal wel spannend natuurlijk maar gewoon gezonde spanning, heb geen traumatische bevalling oid meegemaakt, dat zou natuurlijk een reden kunnen zijn.
Je woont in de VS toch? Ik dacht dat je daar 'gewoon' mag kiezen? En dat veel vrouwen er ook voor kiezen, wat de reden dan ook mag zijn. :Y
Dus dan is de vraag opzich wel logisch.
pi_194343856
Je hebt hier inderdaad wel elective c-sections, maar het is nou ook weer niet zo dat ze echt vragen van hey, heb je er al over nagedacht of je natuurlijk wil bevallen of een ks wil? Zo kwamen die vragen op mij een beetje over :P. Natuurlijk bevallen is over ‘t algemeen wel uitgangspunt. Maargoed volgens mij is dat ook omdat elective c-sections niet altijd vergoed worden. Maar als je het graag wil om wat voor reden kan het blijkbaar wel. Zie eigenlijk ook niet in waarom niet, jouw lichaam jouw keuze denk ik dan. Maargoed ja ikzelf ga er niet voor kiezen in elk geval.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 19:58:22 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194343900
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:05 schreef Smart_ass het volgende:
Nog geen @:Hilmo nieuws?!

@:Seven. wat leuk, nu lopen we helemaal gelijk. Volgens de verloskundige is mijn ud ook 24/09, maar ik heb zelf altijd 26/09 aangehouden. Geen idee waarom eigenlijk, die 2 dagen maken het verschil niet zo :P. Maar nu heb je dus eventjes ‘stil gestaan’ qua weken?
Waarom trouwens eventueel een keizersnede? Ligt ie in stuit nog? Heb even iets gemist denk ik :@.

Ik ben zelf gisteren weer op controle geweest en bij mij ligt ze nu met haar hoofdje naar beneden. Heb ik ook wel kunnen voelen de afgelopen dagen, drukte nogal down there :') .

Laatst trouwens voor de tweede keer aan mij gevraagd of ik normaal ga bevallen of ga vragen om een ks :? . Ik heb helemaal geen medische indicatie dus geen idee waarom ik dat zou vragen. Vind het overigens allemaal wel spannend natuurlijk maar gewoon gezonde spanning, heb geen traumatische bevalling oid meegemaakt, dat zou natuurlijk een reden kunnen zijn.

Leuke muursticker @:MaJo! O+
Yep, misschien komen Elliot en Yara wel op dezelfde dag :7 .

Geen medische reden om voor een ks te kiezen hier hoor, gentle cesarean wordt besproken in mijn cursus hypnobirthing en als het bij mij zover zou komen (je weet maar nooit), dan ligt de optie al vast in het bevallingsplan. Ik vind het ontzettend fijn om te weten dat de mogelijkheid er is, in ieder geval. Net als skin to skin en gedimde verlichting, rust in de OK en dat soort dingen, zelfs als je uiteindelijk een ks krijgt. Dan kun je nog pech hebben dat je gyn er niet in mee wil, maar OK: je kunt niet altijd je zin krijgen.

En zo zijn er tijdens de hele cursus wel goede tips: van manieren om weloverwogen beslissingen te nemen tot heldere uitleg over alle opties die je kunt overwegen in een soort van besluitboom. Ik heb intussen tientallen verhalen gelezen van vrouwen die in allerlei situaties hebben gezeten, en omdat ze het gevoel hebben dat ze elke keer weer beslissingen konden nemen waar ze achter stonden, kijken ze er positief op terug. Ook diegenen die uiteindelijk met verlostangen en keizersnedes te maken kregen, terwijl ze op een thuisbevalling hadden gehoopt.

In de States doen ze 1,3 miljoen c-sections per jaar, één van de meest uitgevoerde operaties schijnbaar. Ik krijg de indruk dat je er als moeder ook alleen maar om hoeft te vragen in de VS, maar misschien klopt dat beeld niet.

Heb jij ook zo'n last van je blaas :+ , ik krijg echt regelmatig een babyhoofd of armpje dat er eens lekker overheen wrijft :')
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 20:05:18 #133
382129 crew  Donna
pi_194343998
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:55 schreef Smart_ass het volgende:
Je hebt hier inderdaad wel elective c-sections, maar het is nou ook weer niet zo dat ze echt vragen van hey, heb je er al over nagedacht of je natuurlijk wil bevallen of een ks wil? Zo kwamen die vragen op mij een beetje over :P. Natuurlijk bevallen is over ‘t algemeen wel uitgangspunt. Maargoed volgens mij is dat ook omdat elective c-sections niet altijd vergoed worden. Maar als je het graag wil om wat voor reden kan het blijkbaar wel. Zie eigenlijk ook niet in waarom niet, jouw lichaam jouw keuze denk ik dan. Maargoed ja ikzelf ga er niet voor kiezen in elk geval.
Ja precies, maar in Nederland heb je die keuze eigenlijk niet. Dus als je in Amerika de keuze wel hebt (en de middelen om het uit te laten voeren) dan wordt dat net zo'n vraag als; borstvoeding of flesvoeding haha.
Gewoon 'luchtig'.
Zo kwam je reactie op mij over iig.
pi_194344145
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Yep, misschien komen Elliot en Yara wel op dezelfde dag :7 .

Geen medische reden om voor een ks te kiezen hier hoor, gentle cesarean wordt besproken in mijn cursus hypnobirthing en als het bij mij zover zou komen (je weet maar nooit), dan ligt de optie al vast in het bevallingsplan. Ik vind het ontzettend fijn om te weten dat de mogelijkheid er is, in ieder geval. Net als skin to skin en gedimde verlichting, rust in de OK en dat soort dingen, zelfs als je uiteindelijk een ks krijgt. Dan kun je nog pech hebben dat je gyn er niet in mee wil, maar OK: je kunt niet altijd je zin krijgen.

En zo zijn er tijdens de hele cursus wel goede tips: van manieren om weloverwogen beslissingen te nemen tot heldere uitleg over alle opties die je kunt overwegen in een soort van besluitboom. Ik heb intussen tientallen verhalen gelezen van vrouwen die in allerlei situaties hebben gezeten, en omdat ze het gevoel hebben dat ze elke keer weer beslissingen konden nemen waar ze achter stonden, kijken ze er positief op terug. Ook diegenen die uiteindelijk met verlostangen en keizersnedes te maken kregen, terwijl ze op een thuisbevalling hadden gehoopt.

In de States doen ze 1,3 miljoen c-sections per jaar, één van de meest uitgevoerde operaties schijnbaar. Ik krijg de indruk dat je er als moeder ook alleen maar om hoeft te vragen in de VS, maar misschien klopt dat beeld niet.

Heb jij ook zo'n last van je blaas :+ , ik krijg echt regelmatig een babyhoofd of armpje dat er eens lekker overheen wrijft :')
Zou wel leuk zijn haha!

Ahh op die manier. Ja dat is ook heel fijn. Sowieso fijn om duidelijk te hebben en op papier te hebben wat je graag wil en wat er allemaal mogelijk is. Dan sta je er waarschijnlijk ook sneller achter als er uitgeweken moet worden naar plan B or C, omdat je over al die opties dan ook al hebt nagedacht. Fijn is dat.

Hier is de "understanding birth" klas afgelast helaas. Ze bieden het wel online aan maar dat is dan voor dezelfde prijs en ik vond dat toch een beetje teveel eigenlijk.

En inderdaad als je hier om een keizersnede vraagt en de arts vindt het prima dan kan dat dus ook gewoon.

Hier ook last van mijn blaas ja! Moet ook nog vaker plassen dan normaal. Vanochtend voor het eerst gevoeld dat ze de hik had, was ook wel grappig :D.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:05 schreef Donna het volgende:

[..]

Ja precies, maar in Nederland heb je die keuze eigenlijk niet. Dus als je in Amerika de keuze wel hebt (en de middelen om het uit te laten voeren) dan wordt dat net zo'n vraag als; borstvoeding of flesvoeding haha.
Gewoon 'luchtig'.
Zo kwam je reactie op mij over iig.
Heb je ook gelijk in, dus in die zin is het wel een normale vraag ja. Want uiteindelijk kan ik er wel voor kiezen als ik het zou willen inderdaad.
pi_194344252
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:10 schreef CaVaBien het volgende:
Geen verse baby's nog hier?
duurt hier niet langer meer dan maximaal een kleine 2 weken!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_194344264
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Warm
[..]

Spannend!
Ja zeker! Mijn lief begint nu wel steeds moeier te worden en slaapt veel smiddags ook.

Hij is reuze welkom. Maar vooralsnog zit ie lekker te trappelen in haar buik <3
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 20:30:16 #137
382129 crew  Donna
pi_194344331
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:15 schreef Smart_ass het volgende:

Heb je ook gelijk in, dus in die zin is het wel een normale vraag ja. Want uiteindelijk kan ik er wel voor kiezen als ik het zou willen inderdaad.
Ergens snap ik het ook wel. Ik heb voor en na de bevalling van G. iets teveel wilde uitscheur verhalen gelezen en ik was (ben) echt als de dood voor de knip. Ik heb al heel snel last daar onder, het lijkt me echt heel naar als je blijvende schade, groot of klein, overhoud aan je bevalling.
Mijn moeder 'poepte' vroeger zo 4 kinderen uit, maar tegenwoordig lijkt iedereen of geknipt te worden of te scheuren. En nouja, zal er verder niet over zeggen haha, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je de keuze voor een keizersnede maakt.

Ik mag deze keer kiezen en ondanks mijn 'angst' twijfel ik toch. Maar waarschijnlijk wordt over een paar weken de keuze voor mij gemaakt door de gyn. Aangezien het vast weer uit komt op 'kleine moeder, grote baby'.
pi_194344384
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:24 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ja zeker! Mijn lief begint nu wel steeds moeier te worden en slaapt veel smiddags ook.

Hij is reuze welkom. Maar vooralsnog zit ie lekker te trappelen in haar buik <3
Ja, ik snap dat het steeds vermoeiender wordt. Ik heb overdag nog een 6 jarige door het huis huppelen die nog wel het nodige vraagt, vermoeiend wel. Morgen gaat ze een middagje met mijn zusje mee, dus ik ga daar even van 'genieten' :) Gelukkig slaap ik snachts nog op zich redelijk en hoef ik maar één keer eruit om te plassen. Ik denk dat dat enorm scheelt.
pi_194344978
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:30 schreef Donna het volgende:

[..]

Ergens snap ik het ook wel. Ik heb voor en na de bevalling van G. iets teveel wilde uitscheur verhalen gelezen en ik was (ben) echt als de dood voor de knip. Ik heb al heel snel last daar onder, het lijkt me echt heel naar als je blijvende schade, groot of klein, overhoud aan je bevalling.
Mijn moeder 'poepte' vroeger zo 4 kinderen uit, maar tegenwoordig lijkt iedereen of geknipt te worden of te scheuren. En nouja, zal er verder niet over zeggen haha, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je de keuze voor een keizersnede maakt.

Ik mag deze keer kiezen en ondanks mijn 'angst' twijfel ik toch. Maar waarschijnlijk wordt over een paar weken de keuze voor mij gemaakt door de gyn. Aangezien het vast weer uit komt op 'kleine moeder, grote baby'.
Oh ik begrijp het ook heel goed hoor! En ik denk soms ook weleens van ja, een keizersnede heeft zeker voordelen mbt inknippen, uitscheuren, aambeien, bekkenbodem problemen en noem het maar op. Dus er is zeker wat voor te zeggen. Maar het blijft natuurlijk wel een operatie en een langer herstel vaak. En in jouw geval begrijp ik het al helemaal heel goed want dit is niet je eerste zwangerschap. Je bent er dus nog niet helemaal uit? Dat inknippen/uitscheuren is trouwens de reden dat ik een waterbevalling wil doen. Niet dat dat ergens garantie op geeft natuurlijk maar het kan helpen.

Trouwens wat kleine moeder grote baby betreft. Jij hebt het natuurlijk eerder meegemaakt, maar wisten ze bij G. ook al dat het een grote baby was of was dat een verrassing tijdens de bevalling toen?
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 21:32:58 #140
382129 crew  Donna
pi_194345104
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:22 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Oh ik begrijp het ook heel goed hoor! En ik denk soms ook weleens van ja, een keizersnede heeft zeker voordelen mbt inknippen, uitscheuren, aambeien, bekkenbodem problemen en noem het maar op. Dus er is zeker wat voor te zeggen. Maar het blijft natuurlijk wel een operatie en een langer herstel vaak. En in jouw geval begrijp ik het al helemaal heel goed want dit is niet je eerste zwangerschap. Je bent er dus nog niet helemaal uit? Dat inknippen/uitscheuren is trouwens de reden dat ik een waterbevalling wil doen. Niet dat dat ergens garantie op geeft natuurlijk maar het kan helpen.

Trouwens wat kleine moeder grote baby betreft. Jij hebt het natuurlijk eerder meegemaakt, maar wisten ze bij G. ook al dat het een grote baby was of was dat een verrassing tijdens de bevalling toen?
Nee ze wisten wel dat zij redelijk aan de maat zou zijn. Wat ze niet wisten is dat ik een heel smal bekken heb. Toen ik op de tafel lag heeft de gynaecoloog dat even bekeken.
Als ik straks groei echo's gehad heb krijg ik zo'n kansberekening hoe groot de kans is dat een vaginale bevalling zal slagen en dan nemen we een besluit. Maar ik mag ook nu al zeggen dat ik graag een keizersnede zou willen, maar dat weet ik dus niet zeker.

En ik had ook een aambei :D
pi_194345252
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:32 schreef Donna het volgende:

[..]

Nee ze wisten wel dat zij redelijk aan de maat zou zijn. Wat ze niet wisten is dat ik een heel smal bekken heb. Toen ik op de tafel lag heeft de gynaecoloog dat even bekeken.
Als ik straks groei echo's gehad heb krijg ik zo'n kansberekening hoe groot de kans is dat een vaginale bevalling zal slagen en dan nemen we een besluit. Maar ik mag ook nu al zeggen dat ik graag een keizersnede zou willen, maar dat weet ik dus niet zeker.

En ik had ook een aambei :D
Hoe zijn ze daar toen eigenlijk achtergekomen? Door je buik op te meten en toen een echo ofzo? Maar dat is wel fijn, dat je nu weer een echo krijgt en dat ze dat gelijk kunnen bekijken. Bij je eerste wisten ze natuurlijk niet dat je zo’n smal bekken hebt. Ik vind t soms ook wel spannend want ik heb na 20 weken geen echo meer gehad en die krijg ik denk ik ook niet. Wat als Y straks ook mega groot blijkt te zijn. Maargoed ze meten mijn buik wel telkens op dus dat zal wel goed zijn :P.

Haha mijn moeder herinnert me er soms weleens aan dat ze aambeien heeft overgehouden aan haar bevalling van mij :') :D.
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 21:50:42 #142
382129 crew  Donna
pi_194345336
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:44 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Hoe zijn ze daar toen eigenlijk achtergekomen? Door je buik op te meten en toen een echo ofzo? Maar dat is wel fijn, dat je nu weer een echo krijgt en dat ze dat gelijk kunnen bekijken. Bij je eerste wisten ze natuurlijk niet dat je zo’n smal bekken hebt. Ik vind t soms ook wel spannend want ik heb na 20 weken geen echo meer gehad en die krijg ik denk ik ook niet. Wat als Y straks ook mega groot blijkt te zijn. Maargoed ze meten mijn buik wel telkens op dus dat zal wel goed zijn :P.

Haha mijn moeder herinnert me er soms weleens aan dat ze aambeien heeft overgehouden aan haar bevalling van mij :') :D.
De VK en gyn voelden elke keer aan m'n buik in de laatste weken en elke keer zeiden ze tussen de 3750 en 4000 gram. Volgens mij hebben in al die weken wel 8 verschillende mensen gevoeld. Ze hebben daar letterlijk gevoel voor, zou ik zeggen, haha. 3850 gram was ze uiteindelijk.
Maar ik weet ook dat ze het lang niet altijd goed hebben hoor.
Met groeiecho's maken ze dan aan de hand van metingen ook zo'n schatting inderdaad.

En G. was niet extreem ofzo, maar voor een meisje sowieso wel 'aan de maat' en voor mij als kleine moeder dus helemaal.

Ze zullen bij jou vast ook nog wel gaan schatten door voelen, volgens mij is dat wel standaard. Meten ze bij jou echt met een meetlint?
  vrijdag 31 juli 2020 @ 22:05:47 #143
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194345579
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:30 schreef Donna het volgende:

[..]

Ergens snap ik het ook wel. Ik heb voor en na de bevalling van G. iets teveel wilde uitscheur verhalen gelezen en ik was (ben) echt als de dood voor de knip. Ik heb al heel snel last daar onder, het lijkt me echt heel naar als je blijvende schade, groot of klein, overhoud aan je bevalling.
Mijn moeder 'poepte' vroeger zo 4 kinderen uit, maar tegenwoordig lijkt iedereen of geknipt te worden of te scheuren. En nouja, zal er verder niet over zeggen haha, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je de keuze voor een keizersnede maakt.

Ik mag deze keer kiezen en ondanks mijn 'angst' twijfel ik toch. Maar waarschijnlijk wordt over een paar weken de keuze voor mij gemaakt door de gyn. Aangezien het vast weer uit komt op 'kleine moeder, grote baby'.
Ja, gek is dat hè? Of zouden ze het gewoon laten voor wat het is als het dan geen ernstige scheuren waren?
Resistance is futile.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 22:07:19 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_194345600
Vroeger scheurden vrouwen evengoed uit hoor. Maar die eindigden dan incontinent en/of met een stoma. En daar sprak niemand over, want schande. Dus nee, het is zeker niet iets van "deze tijd " ;)
disclaimer
pi_194345760
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:50 schreef Donna het volgende:

[..]

De VK en gyn voelden elke keer aan m'n buik in de laatste weken en elke keer zeiden ze tussen de 3750 en 4000 gram. Volgens mij hebben in al die weken wel 8 verschillende mensen gevoeld. Ze hebben daar letterlijk gevoel voor, zou ik zeggen, haha. 3850 gram was ze uiteindelijk.
Maar ik weet ook dat ze het lang niet altijd goed hebben hoor.
Met groeiecho's maken ze dan aan de hand van metingen ook zo'n schatting inderdaad.

En G. was niet extreem ofzo, maar voor een meisje sowieso wel 'aan de maat' en voor mij als kleine moeder dus helemaal.

Ze zullen bij jou vast ook nog wel gaan schatten door voelen, volgens mij is dat wel standaard. Meten ze bij jou echt met een meetlint?
Oh wauw, dat hebben ze toen wel echt goed ingeschat dan. Ja precies, voor een meisje zeker aan de maat. Ach we wachten af en zien het allemaal wel. Afgelopen keren inderdaad met een meetlint gemeten ja haha. Mijn moeder zei dat ze haar vroeger hadden geadviseerd veel te lopen en in beweging te blijven om te voorkomen dat ik te groot zou worden (maargoed ik lag in stuit). Weet niet of het daaraan gelegen heeft maar ik was vrij klein :P.
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 22:30:20 #146
382129 crew  Donna
pi_194346083
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:07 schreef SQ het volgende:
Vroeger scheurden vrouwen evengoed uit hoor. Maar die eindigden dan incontinent en/of met een stoma. En daar sprak niemand over, want schande. Dus nee, het is zeker niet iets van "deze tijd " ;)
Ze knippen tegenwoordig sowieso sneller om dat soort dingen van vroeger te voorkomen natuurlijk. Uiteraard kan je beter knippen dan scheuren, maar ik word al misselijk als ik er aan denk. Vreselijk, volgens mij zou ik nog in staat zijn om de baby binnen te houden haha.

De evolutie van het vrouwenlichaam schijnt er trouwens wel mee te maken te hebben dat vaginaal bevallen voor steeds meer vrouwen lastiger wordt. Met een smal bekken of te strakke bekkenbodem spieren enzo. Kan me voorstellen dat de hoeveelheid knips daar ook wel mee te maken heeft. Als over het algemeen genomen de boel vroeger 'slapper' was, scheelde dat in scheuren en knippen.
Toevallig was ik zo straks wat aan het Googlen over een smal bekken en toen kwam ik dat allemaal tegen.

Het zou iig wel op gaan voor mijn nabije omgeving. Ik ken maar 2 dames van mijn leeftijd die geen knip (of scheur) gehad hebben. Mijn moeder en haar vriendinnen hebben ze allemaal zo de wereld op geschoten zonder knippen of scheuren. :P

Over 30 jaar alleen nog keizersnedes. :')
pi_194346270
Ik heb ook zoiets gelezen inderdaad, dat het evolutionair gezien moeilijker wordt vaginaal te bevallen. Volgens mij worden baby’s ook steeds groter, maar dat heeft waarschijnlijk ook met de welvaart van doen :D.
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 22:49:19 #148
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194346474
Waarom is knippen erger dan scheuren? Is dat niet zoiets dat je "in the moment" nauwelijks merkt?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 31 juli 2020 @ 22:57:34 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_194346625
Ik ben ook niet noemenswaardig gescheurd hoor, 3 hechtingen ofzo. Ik lees het hier op fok ook niet buitengewoon veel eigenlijk. Ik denk dat het ook is omdat je vooral de horrorverhalen onthoudt uiteindelijk ;)
disclaimer
pi_194346956
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:57 schreef SQ het volgende:
Ik ben ook niet noemenswaardig gescheurd hoor, 3 hechtingen ofzo. Ik lees het hier op fok ook niet buitengewoon veel eigenlijk. Ik denk dat het ook is omdat je vooral de horrorverhalen onthoudt uiteindelijk ;)
Hier 0 hechtingen, alleen 'haarscheurtjes' 2x :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')