Dat is niet verkeerd! Ik heb zelf ooit maar 1 ongeslagen seizoen gespeeld, met Feyenoord. Alleen speelde ik 10 keer gelijk waardoor ik alsnog 1 punt achter Ajax eindigde (die wonnen er 26, speelden 5 keer gelijk en verloren er 3)

So far voor ongeslagen blijven
Verder heb ik net het seizoen afgerond met die club Doxa Dramas in de estafette. Ik kreeg de ploeg na 11 wedstrijden onder mijn hoede (dat is halverwege het reguliere seizoen) en toen stonden we op een 4e plek. Na 22 wedstrijden wordt de ploeg verdeeld in 2 groepen van 6 (er doen 12 ploegen mee), een kampioensgroep en een degradatiegroep. Ik had een wat weifelend begin, maar ik bleef alsmaar 4e staan. We raakten steeds beter in vorm en op de allerlaatste speeldag van de reguliere competitie door een nederlaag van een concurrent derde geworden.
In de kampioensgroep worden er geen punten gehalveerd, je begint ook niet vanaf 0 of soortgelijke onzin, je gaat gewoon door vanaf het punt waar je na 22 wedstrijden gebleven bent. Je speelt dan een hele competitie tegen iedereen (dus 10 wedstrijden extra). De kampioen promoveert rechtstreeks, de nummer 2 speelt een play-off tegen de nummer voorlaatst van de divisie erboven.
We piekten precies op het juiste moment, want we begonnen de kampioensgroep met een gelijkspel en 6 overwinningen. Toen stonden we 3 wedstrijden voor het einde ineens 8 punten voor (ook door zéér in ons voordeel zijnde uitslagen bij de andere wedstrijden), met een wedstrijd tegen de nummer 2 in het verschiet. Daarin leden we helaas een nederlaag, maar die konden we hebben, want in de voorlaatste wedstrijd pakten we de titel met een overwinning alsnog. Dat we de laatste wedstrijd verloren maakte verder niet meer uit.
Ik heb gewoon de tactiek van mijn voorganger voort gezet, want een platte 4-4-2 was. Snelle jongens op rechts- en linkshalf is altijd een genot op lager niveau en die hadden we toevalligerwijs ook in huis. We hebben de titel vooral te danken aan de spits, die in 32 wedstrijden ook 32 keer doel troef. De nummer 2 op de topscorerslijst van de competitie had namelijk maar 20 treffers gemaakt en in onze selectie had de nummer 2 maar 8 goals, dus we waren wel héél erg afhankelijk van hem.
Ik heb al een paar Bosman-transfers vastgelegd en vandaag de game overgedragen aan de volgende in de rij. Ben benieuwd wat ie van ons team gaat bouwen, want ik denk dat we best te kort gaan komen voor het hoogste niveau. De promotie was ook niet bepaald verwacht...