Leg jij even aan het RIVM uit dat je met niezen gewoon de deur uit mag dan.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is nauwelijks overeenkomst tussen de gangbare hooikoortsklachten en de coronaklachten.
Als je iedereen met hooikoortsklachten verplicht binnen gaat zetten zit half Nederland binnen deze zomer.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:17 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Leg jij even aan het RIVM uit dat je met niezen gewoon de deur uit mag dan.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vragen-antwoordenquote:Mijn kind heeft langdurig verkoudheidsklachten/ hooikoorts. Moet hij of zij dan thuisblijven?
Als het kind elk jaar hooikoorts heeft of chronisch verkouden is dan herken je de klachten. Het kind mag dan gewoon naar school. Twijfel je of zijn de klachten anders dan je gewend bent, houd het kind dan thuis tot de (nieuwe) klachten voorbij zijn.
https://www.volkskrant.nl(...)averdachte~b13234ef/quote:Wat te doen met al die hooikoortstwijfelaars? Het RIVM sluit het filmpje af met de mededeling ‘Had je de afgelopen jaren in dezelfde periode vaak dezelfde klachten door hooikoorts, dan komen deze klachten nu waarschijnlijk óók door hooikoorts. Twijfel je, of voelen de klachten anders aan dan je van hooikoorts gewend bent, blijf dan thuis.’
En dat is dan ook precies wat veel mensen doen (mijzelf inclusief). Ik herken mijn hooikoortsklachten goed. Kan het dan alsnog corona zijn? Ja. Blijf ik daar voor thuis? Nee.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik zeg niet dat je je met hooikoortsklachten niet druk hoeft te maken. Wel dat je je niet per se achter je voordeur hoeft op te sluiten in een zomerquarantaine.
laat je je testen?quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dat is dan ook precies wat veel mensen doen (mijzelf inclusief). Ik herken mijn hooikoortsklachten goed. Kan het dan alsnog corona zijn? Ja. Blijf ik daar voor thuis? Nee.
Voor zover ik begrepen heb komen hooikoortsklachten en covidklachten niet overeen?quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dat is dan ook precies wat veel mensen doen (mijzelf inclusief). Ik herken mijn hooikoortsklachten goed. Kan het dan alsnog corona zijn? Ja. Blijf ik daar voor thuis? Nee.
Hooikoortsklachten en verkoudheidsklachten wel.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Voor zover ik begrepen heb komen hooikoortsklachten en covidklachten niet overeen?
Hoe vaak en hoe lang ?quote:
In Nederland heb ik een bepaalde periode van het jaar altijd last van hooikoorts gehad. Nu is er bij beide veel geproest en -snotter maar de verschillen zijn toch wel behoorlijk duidelijk, laat staan met de voorname klachten die bij covid-19 optreden. En anders kan je altijd nog even antihistaminica proberen want dat verlicht de hooikoorts wel terwijl het bij het coronavirus helemaal niets doet.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:30 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hooikoortsklachten en verkoudheidsklachten wel.
Mooie lijst waarmee je dus op grond van symptomen niets eenduidig, laat staan conclusiefs kunt vaststellen.quote:
Want? Het ligt echt wel in elkaars verlengde..quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:34 schreef Dven het volgende:
Maar ik kan me echt niet voorstellen dat er iemand met covid-19 rondloopt die denkt dat het een hooikoortsje is.
Ik denk ook dat dat niet het probleem is, wel een werkgever die een hooikoorts-niezende werknemer naar huis stuurt of een restaurantbezoeker die geweigerd wordt omdat ie loopt te niezen van de hooikoorts.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:34 schreef Dven het volgende:
Maar ik kan me echt niet voorstellen dat er iemand met covid-19 rondloopt die denkt dat het een hooikoortsje is.
Je zal geen hooikoorts hebben als je de jaarlijks terugkerende jeukende rode ogen en heftige nies- en snotterbuien denkt te kunnen vergelijken met covid-19 waarbij zeker het niesen en de jeukende ogen niet voorkomen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want? Het ligt echt wel in elkaars verlengde..
Hooikoorts is bij lange na niet alleen jeukende rode ogen en heftige nies- en snotterbuien.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Je zal geen hooikoorts hebben als je de jaarlijks terugkerende jeukende rode ogen en heftige nies- en snotterbuien denkt te kunnen vergelijken met covid-19 waarbij zeker het niesen en de jeukende ogen niet voorkomen.
Dit wordt overigens ook gewoon zo gesteld door KNO-artsen.
Tsja, wat mij betreft mogen ze een hooikoortslijer sowieso wel het restaurant uitsmijten wanneer dit aan de lopende band doorgaat. Rot voor ze maar erg smakelijk is het niet om zo iemand achter je te hebben zitten. En dan is het ook nog eens gedeeltelijk eigen schuld omdat ze geen voorzorgsmaatregelen hebben genomen om een aanval te voorkomen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:36 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat niet het probleem is, wel een werkgever die een hooikoorts-niezende werknemer naar huis stuurt of een restaurantbezoeker die geweigerd wordt omdat ie loopt te niezen van de hooikoorts.
Dit.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hooikoorts is bij lange na niet alleen jeukende rode ogen en heftige nies- en snotterbuien.
Zeg wat nuquote:Op woensdag 29 juli 2020 13:42 schreef Dven het volgende:
[..]
En dan is het ook nog eens gedeeltelijk eigen schuld omdat ze geen voorzorgsmaatregelen hebben genomen om een aanval te voorkomen.
quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:42 schreef Dven het volgende:
[..]
En dan is het ook nog eens gedeeltelijk eigen schuld omdat ze geen voorzorgsmaatregelen hebben genomen om een aanval te voorkomen.
Ojee, hebben we pietje precies weer die het handjevol mensen dat er zwaardere klachten aan overhoudt erbij wil betrekken, ondanks dat ook bij hen te allen tijde de besproken klachten voorkomen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hooikoorts is bij lange na niet alleen jeukende rode ogen en heftige nies- en snotterbuien.
Haha nee grappenmaker je hebt totaal geen benul van wat hooikoorts inhoudt. Het gaat juist niet om zwaardere klachten.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Ojee, hebben we pietje precies weer die het handjevol mensen dat er zwaardere klachten aan overhoudt erbij wil betrekken, ondanks dat ook bij hen te allen tijde de besproken klachten voorkomen.
Onzin, ook wij moeten leven, werken, sporten etc.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:49 schreef DireStraits7 het volgende:
Mensen die zware hooikoortsklachten hebben komen sowieso de deur niet uit in de pollentijd, wel of geen corona.
quote:
Niet mijn fout wanneer jullie de voorzorgsmaatregelen niet kennen. Dragen van een POLLENMASKER en zonnebril zijn zaken die een acute aanval in veel gevallen voorkomen. Dan bestaan er nog antihistaminica en tal van andere voorzorgsmaatregelen.quote:
Ja leuk, in de praktijk gebruikt 9/10 hooikoortspatiënten een neusspray of tablet om het te onderdrukken en dat werkt meestal behoorlijk effectief.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:50 schreef Dven het volgende:
[..]
[..]
Niet mijn fout wanneer jullie de voorzorgsmaatregelen niet kennen. Dragen van een POLLENMASKER en zonnebril zijn zaken die een acute aanval in veel gevallen voorkomen. Dan bestaan er nog antihistaminica en tal van andere voorzorgsmaatregelen.
Nota bene het longfonds zelf geeft het aan.
[ afbeelding ]
En nota bene het longfonds garandeert niet dat het altijd helpt. Ook niet als je het met hoofdletters typt.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:50 schreef Dven het volgende:
[..]
[..]
Niet mijn fout wanneer jullie de voorzorgsmaatregelen niet kennen. Dragen van een POLLENMASKER en zonnebril zijn zaken die een acute aanval in veel gevallen voorkomen. Dan bestaan er nog antihistaminica en tal van andere voorzorgsmaatregelen.
Nota bene het longfonds zelf geeft het aan.
[ afbeelding ]
Tada, het is dus wel degelijk supergemakkelijk om voorzorgsmaatregelen te nemen en het in de meeste gevallen te voorkomen. Om die reden fietste ik in maart ook altijd met een pollenmasker naar school want samen met de medicatie kwam het eigenlijk nooit tot een aanval. Dus is er over het algemeen weinig reden om uren te moeten snotteren in een restaurant. Gefeliciteerd, opgelost.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja leuk, in de praktijk gebruikt 9/10 hooikoortspatiënten een neusspray of tablet om het te onderdrukken en dat werkt meestal behoorlijk effectief.
Ja, voor de zon opkomt. Als je echt zware hooikoortsklachten hebt kun je alleen naar buiten met paardenmiddels.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onzin, ook wij moeten leven, werken, sporten etc.
Echt totale onzin.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, voor de zon opkomt. Als je echt zware hooikoortsklachten hebt kun je alleen naar buiten met paardenmiddels.
Je kunt onzin blijven roepen, dat maakt het niet opeens waar.quote:
Als ik een restaurant binnen stap waar ze toevallig bepaalde bloemen hebben staan die veel stuifmeel verspreiden, kan ik terplekke een aanval krijgen. Oftewel, je hele rant slaat nergens op en het is soms niet te voorkomen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Tada, het is dus wel degelijk supergemakkelijk om voorzorgsmaatregelen te nemen en het in de meeste gevallen te voorkomen. Om die reden fietste ik in maart ook altijd met een pollenmasker naar school want samen met de medicatie kwam het eigenlijk nooit tot een aanval. Dus is er over het algemeen weinig reden om uren te moeten snotteren in een restaurant. Gefeliciteerd, opgelost.
Jouw beweringen net zo min en ik behoor tot de categorie zware hooikoortspatiënten. Het komt en gaat afhankelijk van weer, wind en seizoen van bloeien bomen/planten.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt onzin blijven roepen, dat maakt het niet opeens waar.
Nee hoor, met de juiste maatregelen valt het over het algemeen prima te voorkomen en kan jij buiten dus je volledige goddelijke gang gaan.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:55 schreef Da_Sandman het volgende:
Hooikoorts komt in zoveel verschillende variaties. Ik heb het niet eens heftig maar kan soms ook compleet out of the blue overvallen worden door een of andere aanval. Maar van onze Oostblokkert had ik dat natuurlijk aan moeten zien komen en eigenlijk de hele pollenperiode thuis moeten blijven.
Ja, al die restaurants waar ze net toevallig de door jou zo gehate madeliefjes hebben staan waar je mogelijk opeens geheel per ongeluk en toevallig helaas een acute aanval krijgt.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als ik een restaurant binnen stap waar ze toevallig bepaalde bloemen hebben staan die veel stuifmeel verspreiden, kan ik terplekke een aanval krijgen. Oftewel, je hele rant slaat nergens op en het is soms niet te voorkomen.
Beetje in de trant van 'driejarig kind overlijdt aan corona'.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:58 schreef DireStraits7 het volgende:
Zie dit soort verhalen: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-nies-ik-wel-veertig
Dat heeft niets meer te maken met iemand die 'ook moeten leven, werken en sporten'.
Ik heb ook nooit beweerd dat het veelvoorkomend is.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Beetje in de trant van 'driejarig kind overlijdt aan corona'.
Ja nou over het algemeen kan het dus inderdaad voorkomen worden maar niet altijd. Thanks voor het benadrukken daarvan.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee hoor, met de juiste maatregelen valt het over het algemeen prima te voorkomen en kan jij buiten dus je volledige goddelijke gang gaan.
Dat jij dan toch ook nog lekker proestend en puffend en snotterend in een restaurant wilt gaan zitten zegt wat dat betreft meer over jou dan over mij.
Je bewijst je status wel weer hier op het forumquote:Op woensdag 29 juli 2020 13:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, al die restaurants waar ze net toevallig de door jou zo gehate madeliefjes hebben staan waar je mogelijk opeens geheel per ongeluk en toevallig helaas een acute aanval krijgt.
Fijn dat je al zulke opzichtige uitwegen zoekt en zodoende mijn punt bevestigt.
Jah, dit lag wel in de lijn der verwachting...quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:22 schreef _serial_ het volgende:
We hebben een nieuw record te pakken. Detail cijfers volgen zo
Positief getest: 248
Alphen-Chaam heeft zo'n 10.000 inwoners. 40 per 100.000 betekent dus dat er 4 positieve testen zijn. Eén gezin ofzo...quote:
quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:27 schreef NaturalScience het volgende:
Hoogste aantal positieve tests sinds 21 Mei.
Nee dat is juist interessant om bij te houden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Kunnen we dat percentage ziekenhuisopnamens/ic/sterfte niet weglaten? Door het amper testen tot juni zegt dat immers weinig tot niks.
Wanneer wordt de stijging in de ziekenhuisopnamems verwacht?quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:29 schreef dick_laurent het volgende:
En gister stond er nog in het nieuws van "onze waarschuwing heeft gewerkt"
Misschien was dat optimisme (hoewel ik het goed vind dat de media ook positieve berichten toont ipv altijd alleen maar dood en verderf) iets te vroeg...?
Waar heb je dat gelezen?quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:29 schreef dick_laurent het volgende:
En gister stond er nog in het nieuws van "onze waarschuwing heeft gewerkt"
https://www.ad.nl/gouda/aantal-besmettingen-coronavirus-in-waddinxveen-loopt-verder-op~ad5f95f8/quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Je ziet de plaatsen rondom Rotterdam nu ook steeds meer positieve gevallen erbij hebben dagelijks.
Wat is er trouwens in Waddinxveen gebeurd?
Waarbij niet bekend is of dit ziekenhuisopnames vanwege corona zijn of ziekenhuisopnames die corona bleken te hebben.quote:
Ja maar kan er dan geen onderscheid gemaakt worden tussen voor en na juni.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee dat is juist interessant om bij te houden.
Geen ziekenhuisopnames / IC opnames is juist iets wat je wilt weten.
Precies, dat inderdaad ook nog.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarbij niet bekend is of dit ziekenhuisopnames vanwege corona zijn of ziekenhuisopnames die corona bleken te hebben.
Over 2 weken. En anders over 4 weken. En anders over 6 weken indien het uitblijft. Dat cirkeltje blijft werken.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wanneer wordt de stijging in de ziekenhuisopnamems verwacht?
Zolang dit nihil blijft is het goed.
Uiteindelijk stijgt het wel als de besmettingen ook blijven stijgen, dat zie je ook in Amerika. Een maand na de stijging van besmettingen stijgen de ziekenhuisopnames pas echt.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Over 2 weken. En anders over 4 weken. En anders over 6 weken indien het uitblijft. Dat cirkeltje blijft werken.
Ik denk dat de volgende persconferentie in het Arabisch is.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan toch bijna niet anders dan dat ze in Rotterdam serieus iets gaan doen om het in te dammen?
Provincie Zuid-Holland afsluiten voor de rest van Nederland.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan toch bijna niet anders dan dat ze in Rotterdam serieus iets gaan doen om het in te dammen?
Strengere maatregelen voor regio rijnmond zou wel beter zijn nu.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:35 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Provincie Zuid-Holland afsluiten voor de rest van Nederland.
Stond gister als artikeltje in het liveblog van de NOS geloof ik. Dat men blij was dat er geen verdubbeling was kwa besmettingen in een week tijd.quote:
Dat sowieso eerst. Er zouden gewoon regionale maatregelen moeten komen waar het aantal positieve besmettingen hoog zijn, dan hoeven de andere provincies er niet onder te lijden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Strengere maatregelen voor regio rijnmond zou wel beter zijn nu.
Wat helemaal niet erg is. De ziekenhuizen zijn leger dan ooit. Dit hele gebeuren is van te voren ingecalculeerd. Maar ik geloof er niet meer in, sorry. De opwaartse trend is al een aantal weken aan de gang en ik vind de opnames etc. erg laag. Het "over twee weken verhaaltje" blijft werken, je kan het telkens opnieuw roepen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Uiteindelijk stijgt het wel als de besmettingen ook blijven stijgen, dat zie je ook in Amerika. Een maand na de stijging van besmettingen stijgen de ziekenhuisopnames pas echt.
Laten we dat gewoon op alleen Rotterdam houden dan.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:39 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dat sowieso eerst. Er zouden gewoon regionale maatregelen moeten komen waar het aantal positieve besmettingen hoog zijn, dan hoeven de andere provincies er niet onder te lijden.
Yup. Die zogenaamde lokale restricties / beperkingen waar men t al vaker over heeft gehad zouden ze nu toch echt wel eens gaan mogen toepassen daar, want het lijkt er niet op dat het vanzelf beter wordt...quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Strengere maatregelen voor regio rijnmond zou wel beter zijn nu.
Dat lijkt me toch ook goed nieuws? En ook nu loopt het echt nauwelijks op, voor zover het niet simpelweg oploopt doordat meer mensen zich laten testen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Stond gister als artikeltje in het liveblog van de NOS geloof ik. Dat men blij was dat er geen verdubbeling was kwa besmettingen in een week tijd.
Dat komt omdat het aantal besmettingen nu nog gewoon laag is. Het is vrijwel niks in vergelijking met maart, al is het niet goed dat een stijging zichtbaar is nu.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat helemaal niet erg is. De ziekenhuizen zijn leger dan ooit. Dit hele gebeuren is van te voren ingecalculeerd. Maar ik geloof er niet meer in, sorry. De opwaartse trend is al een aantal weken aan de gang en ik vind de opnames etc. erg laag. Het "over twee weken verhaaltje" blijft werken, je kan het telkens opnieuw roepen.
Spreken studenten medicijnen aan de Erasmus arabisch dan?quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat de volgende persconferentie in het Arabisch is.
Tuurlijk niet. Had je verwacht dat het op 0 zou staan vandaag? En ik ben heel benieuwd aan welke maatregelen jullie denken. Aan horeca en toerisme ligt het niet.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup. Die zogenaamde lokale restricties / beperkingen waar men t al vaker over heeft gehad zouden ze nu toch echt wel eens gaan mogen toepassen daar, want het lijkt er niet op dat het vanzelf beter wordt...
Dit weten we nu wel ja. Je hoeft het niet telkens te herhalen hier.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maar ik geloof er niet meer in, sorry.
"18 april is een belangrijke datum: die dag was de laatste dag waarop in een groot ziekenhuis in Milaan een ernstig zieke patiënt in het ziekenhuis op de intensive care hadden met de symptomen van Sars-Cov -2. Vanaf dat moment hebben we nooit meer patiënten gehad met dat type symptomatologie. Hij benadrukte dat er een enorm verschil is tussen besmetting en ziekte. Alle infecties die we elke dag in Italië tellen, kunnen gelukkig geen ziekte veroorzaken.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:29 schreef Slobeend het volgende:
Is er bekend of het huidige Corona-virus milder is geworden (of dat er een mildere variant rondgaat) tov de lente?
Dat is een van de clusters.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Spreken studenten medicijnen aan de Erasmus arabisch dan?
Dat wordt inderdaad al een tijdje geroepen. Maar echt bewijs is er nog nergens geleverd.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:41 schreef Za het volgende:
[..]
Milaan, 27 juli 2020 - "18 april is een belangrijke datum: die dag was de laatste dag waarop in een groot ziekenhuis in Milaan een ernstig zieke patiënt in het ziekenhuis op de intensive care hadden met de symptomen van Sars-Cov -2. Vanaf dat moment hebben we nooit meer patiënten gehad met dat type symptomatologie ".
Ik wil dat het voor iedereen duidelijk is - benadrukte hij - dat er een enorm verschil is tussen besmetting en ziekte. Alle infecties die we elke dag in Italië tellen, kunnen gelukkig geen ziekte veroorzaken.
Dit in contrast "met wat er in het buitenland gebeurt." De situatie bij ons is niet vergelijkbaar met de Amerikaanse, Braziliaanse, Mexicaanse.
https://www.ilgiorno.it/cronaca/coronavirus-lombardia-1.5359261
Ik maak me zorgen om het offerfeest morgen.quote:
Maar wat zegt dit eigenlijk? Pas sinds juni wordt er grootschalig en laagdrempelig getest. Met destijds hetzelfde testbeleid als nu zouden de cijfers veel en veel hoger uitvallen van mei. Je zou ook kunnen zeggen dat het in juni gewoon heel erg laag was omdat er nog weinig versoepelingen waren. Volgens mij zitten we qua totaal aantal besmettingen nog steeds op een fractie van bv. in maart en april. Wat ook bevestigd lijkt te worden door de zeer lage ziekenhuisopnames.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:27 schreef NaturalScience het volgende:
Hoogste aantal positieve tests sinds 21 Mei.
Oke. Doe ik lekker toch.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit weten we nu wel ja. Je hoeft het niet telkens te herhalen hier.
Er zijn tal van publicaties.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:42 schreef _serial_ het volgende:
Dat wordt inderdaad al een tijdje geroepen. Maar echt bewijs is er nog nergens geleverd.
we zien hier natuurlijk een beetje hetzelfde, 100'en besmettingen, nauwelijks opnames.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:44 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Er zijn tal van publicaties.
We zullen het iig snel weten of het klopt met de situatie in Spanje heden en de cijfers de komende 2 weken.
Het zorgelijke zit em meer in de stijgende lijn.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar wat zegt dit eigenlijk? Pas sinds juni wordt er grootschalig en laagdrempelig getest. Met destijds hetzelfde testbeleid als nu zouden de cijfers veel en veel hoger uitvallen van mei. Je zou ook kunnen zeggen dat het in juni gewoon heel erg laag was omdat er nog weinig versoepelingen waren. Volgens mij zitten we qua totaal aantal besmettingen nog steeds op een fractie van bv. in maart en april. Wat ook bevestigd lijkt te worden door de zeer lage ziekenhuisopnames.
Misschien waren er veel meer besmettingen? Of meer kwetsbaren die besmet raakten tov jongeren nu.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
we zien hier natuurlijk een beetje hetzelfde, 100'en besmettingen, nauwelijks opnames.
Dat was in maart/april wel anders.
Oke. Geen enkele aanleiding tot zorg dus. Je zegt het zelf al. En nogmaals, er is gewoon rekening gehouden met een stijging door de gedane versoepelingen. Lag compleet in de lijn der verwachting en extra maatregelen zijn niet nodig.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat komt omdat het aantal besmettingen nu nog gewoon laag is. Het is vrijwel niks in vergelijking met maart, al is het niet goed dat een stijging zichtbaar is nu.
Dat stijgende valt ook wel mee... Zeker met inachtneming van een stijgend aantal testen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het zorgelijke zit em meer in de stijgende lijn.
Dit is altijd goed om alert te zijn op stijgingen voordat het niet meer onder controle is en wel op termijn kan leiden tot problemen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Oke. Geen enkele aanleiding tot zorg dus. Je zegt het zelf al. En nogmaals, er is gewoon rekening gehouden met een stijging door de gedane versoepelingen. Lag compleet in de lijn der verwachting en extra maatregelen zijn niet nodig.
Vraag me af wat je gaat roepen wanneer er wel een bepaalde grens bereikt wordt of het aantal IC opnames wel ineens toeneemt? Nog steeds niks aan het handje of zeg je dan dat we eerder in hadden moeten grijpen? Nu de vinger aan de pols is voorkomen dat het mogelijk straks weer mis gaat.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
. Lag compleet in de lijn der verwachting en extra maatregelen zijn niet nodig.
Zelfs als deze lijn zich al lineair zou doorzetten, zou het pas ergens in september of oktober daadwerkelijk tot problemen kunnen leiden. Echt ruimschoots genoeg tijd om (lokaal) in te grijpen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat stijgende valt ook wel mee... Zeker met inachtneming van een stijgend aantal testen.
[ afbeelding ]
Het is gewoon nog heel laag:[ afbeelding ]
Mee eens. Maar de situatie in Rotterdam is ook nog niet zorgelijk te noemen. Geen exp. groei en lage ziekenhuisopnames.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is altijd goed om alert te zijn op stijgingen voordat het niet meer onder controle is en wel op termijn kan leiden tot problemen.
Het is ook zeker niet de piek des doods die we in maart/april hadden. Vlakt mooi af wel, dankzij de maatregelen die we nu hebben. Die zijn dus afdoende.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat stijgende valt ook wel mee... Zeker met inachtneming van een stijgend aantal testen.
[ afbeelding ]
Stel je gaat over een week of twee wel over die grens van bijvoorbeeld 500 besmettingen per dag heen (niveau eind April), baart dat dan geen zorgen? Of zijn IC opnames echt enkel maar de graadmeter?quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, dan is het dán tijd om in te grijpen. Niet blindstaren op het absoluut aantal positieve testen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag me af wat je gaat roepen wanneer er wel een bepaalde grens bereikt wordt of het aantal IC opnames wel ineens toeneemt? Nog steeds niks aan het handje of zeg je dan dat we eerder in hadden moeten grijpen? Nu de vinger aan de pols is voorkomen dat het mogelijk straks weer mis gaat.
Maar - als je nu ingrijpt kun je misschien voorkomen dat je bij die 500 besmettingen per dag geraakt, toch? Het lijkt me zo logisch..quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, dan is het dán tijd om in te grijpen. Niet blindstaren op het absoluut aantal positieve testen.
Ziekenhuisopnames is de belangrijkste graadmeter.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stel je gaat over een week of twee wel over die grens van bijvoorbeeld 500 besmettingen per dag heen (niveau eind April), baart dat dan geen zorgen? Of zijn IC opnames echt enkel maar de graadmeter?
Eens.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:45 schreef _serial_ het volgende:
we zien hier natuurlijk een beetje hetzelfde, 100'en besmettingen, nauwelijks opnames.
Dat was in maart/april wel anders.
Er is vooralsnog geen enkele reden om aan te nemen dat het binnen afzienbare tijd naar die aantallen zou gaan. Mocht dat wel zo zijn is dat uiteraard wel reden tot zorg, want dan ga je wel richting exponentiële groei.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stel je gaat over een week of twee wel over die grens van bijvoorbeeld 500 besmettingen per dag heen (niveau eind April), baart dat dan geen zorgen? Of zijn IC opnames echt enkel maar de graadmeter?
Zeker niet. Ik ben een aanhanger van het zweedse model en ik vind dat er helemaal niet ingegrepen moet worden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag me af wat je gaat roepen wanneer er wel een bepaalde grens bereikt wordt of het aantal IC opnames wel ineens toeneemt? Nog steeds niks aan het handje of zeg je dan dat we eerder in hadden moeten grijpen? Nu de vinger aan de pols is voorkomen dat het mogelijk straks weer mis gaat.
Ja, of je bent voor niks extra maatregelen aan het invoeren. Als je dat bij elke stijging van positieve testen doet zit je zo weer in lockdown.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar - als je nu ingrijpt kun je misschien voorkomen dat je bij die 500 besmettingen per dag geraakt, toch? Het lijkt me zo logisch..
Absoluut. En als we allemaal binnen gaan zitten komen we misschien wel tot onder de 100 positieve testen per dag.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar - als je nu ingrijpt kun je misschien voorkomen dat je bij die 500 besmettingen per dag geraakt, toch? Het lijkt me zo logisch..
Voor je beeld: we zijn in 3-4 weken tijd van 50 naar 250 besmettingen gegaan (x5 dus).. het kan hard gaan.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is vooralsnog geen enkele reden om aan te nemen dat het binnen afzienbare tijd naar die aantallen zou gaan. Mocht dat wel zo zijn is dat uiteraard wel reden tot zorg, want dan ga je wel richting exponentiële groei.
Maar inderdaad, dat hoeft niet per definitie te betekenen dat het ook echt grote problemen op gaat leveren.
Vergeet niet dat we 4 weken geleden bijna alles versoepelt hebben wat er maar kon.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voor je beeld: we zijn in 3-4 weken tijd van 50 naar 250 besmettingen gegaan (x5 dus).. het kan hard gaan.
Het is maar net welke periode je pakt. Van 21 juli tot 27 juli ging het van 163 naar 163. Bij 27 juli komt nog ietwat achterstallig onderhoud, maar afijn.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voor je beeld: we zijn in 3-4 weken tijd van 50 naar 250 besmettingen gegaan (x5 dus).. het kan hard gaan.
Ergo: de versoepelingen (en hogere testcapaciteit) zorgt nu voor een toename in gevonden besmettingen. Kan me zo voorstellen dat we eind Augustus dan wellicht wel op 500-1000 besmettingen per dag zitten (weer).quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vergeet niet dat we 4 weken geleden bijna alles versoepelt hebben wat er maar kon.
5 weken geleden was het allemaal nog erg strikt.
Kan, maar hoeft niet.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergo: de versoepelingen (en hogere testcapaciteit) zorgt nu voor een toename in gevonden besmettingen. Kan me zo voorstellen dat we eind Augustus dan wellicht wel op 500-1000 besmettingen per dag zitten (weer).
We gaan het zien - met de terugkeer van vele vakantiegangers zie ik het iig weinig positief in.quote:
Zoals verwacht, toch?quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergo: de versoepelingen (en hogere testcapaciteit) zorgt nu voor een toename in gevonden besmettingen. Kan me zo voorstellen dat we eind Augustus dan wellicht wel op 500-1000 besmettingen per dag zitten (weer).
Als je bij elk moment dat dit soort stijgingen optreedt weer maatregelen gaat invoeren kun je ze net zo goed behouden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We gaan het zien - met de terugkeer van vele vakantiegangers zie ik het iig weinig positief in.
De eerste groepen zijn inmiddels alweer terug. Nog even maandje volhouden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We gaan het zien - met de terugkeer van vele vakantiegangers zie ik het iig weinig positief in.
De cijfers nu zijn niet veel slechter dan begin juni, en dat was nog met strictere maatregelen en veel minder testen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je bij elk moment dat dit soort stijgingen optreedt weer maatregelen gaat invoeren kun je ze net zo goed behouden.
Toen was er een dalende trend, nu een stijgende. Dat is natuurlijk waar het om gaat.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De cijfers nu zijn niet veel slechter dan begin juni, en dat was nog met strictere maatregelen en veel minder testen.
Trend die ingecalculeerd was volgens mij.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toen was er een dalende trend, nu een stijgende. Dat is natuurlijk waar het om gaat.
Maar toch moest het OMT ruim een maand eerder met een advies komen.. dat rijmt niet wat mij betreft.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Trend die ingecalculeerd was volgens mij.
Voor het gebruik van mondkapjes omdat dat in Europa nu een hottopic is, niet of we weer in lockdown moeten en/of maatregelen teruggedraaid moeten worden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar toch moest het OMT ruim een maand eerder met een advies komen.. dat rijmt niet wat mij betreft.
Achteraf was het waarschijnlijk beter geweest om de regels zoals die tot 1 juli golden door te trekken tot 1 september.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar toch moest het OMT ruim een maand eerder met een advies komen.. dat rijmt niet wat mij betreft.
Mensen riepen in mei al dat de versoepelingen allemaal veel te traag gingen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Achteraf was het waarschijnlijk beter geweest om de regels zoals die tot 1 juli golden door te trekken tot 1 september.
Breda stijgt al een aantal dagen toch? Al de hele week in de top-4 (na Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en eventjes na Goes).quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou Breda zo stijgen vanwege uitvlucht van mensen uit Antwerpen (of andersom)?
Wel dat Offerfeest straks.. en in Rotterdam gooien bepaalde lieden alweer de kont tegen de krib. Zullen zien.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mee eens. Maar de situatie in Rotterdam is ook nog niet zorgelijk te noemen. Geen exp. groei en lage ziekenhuisopnames.
Vooral "lekker Bourgondisch" doen.. de terrassen zaten bomvol afgelopen zaterdag. En als je bij een terras komt kan je gewoon zeggen dat je met een groep jongeren onder een dak woont. Doen ze allemaal niet lastig over.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:31 schreef Salina het volgende:
[..]
Breda stijgt al een aantal dagen toch? Al de hele week in de top-4 (na Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en eventjes na Goes).
Geen idee of het met de situatie net over de grens te maken heeft.
Ik hoop in ieder geval dat de Belgen hier netjes wegblijven.
Alleen al vanwege het gebrek aan een mondkapjesplicht is dat juist aantrekkelijk om ons landje nu aan te doen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:31 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik hoop in ieder geval dat de Belgen hier netjes wegblijven.
Keurig inderdaadquote:Op woensdag 29 juli 2020 15:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
Dit gedeelte blijft in ieder geval goed gaan:
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 17. Dat zijn 2 patiënten minder dan gisteren. Er liggen daarnaast 548 non-COVID-patiënten op de IC, 10 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 565, 8 patiënten meer dan de voorgaande dag. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 63, 14 minder dan gisteren.
En daar moet het uiteindelijk om draaien.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 17. Dat zijn 2 patiënten minder dan gisteren. Er liggen daarnaast 548 non-COVID-patiënten op de IC, 10 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 565, 8 patiënten meer dan de voorgaande dag. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 63, 14 minder dan gisteren.
Hopelijk blijft het ook zo en kunnen we goed voorbereid het najaar/winter tegemoet.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
Top!quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:38 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Vooral "lekker Bourgondisch" doen.. de terrassen zaten bomvol afgelopen zaterdag. En als je bij een terras komt kan je gewoon zeggen dat je met een groep jongeren onder een dak woont. Doen ze allemaal niet lastig over.
Dit is al de hele maand zo. Lijkt niet echt een groot issue te zijn ofzo, buiten samen een drankje doen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:38 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Vooral "lekker Bourgondisch" doen.. de terrassen zaten bomvol afgelopen zaterdag. En als je bij een terras komt kan je gewoon zeggen dat je met een groep jongeren onder een dak woont. Doen ze allemaal niet lastig over.
Nee maar dat willen ze (nog) niet bekennen. Er zijn genoeg cases waar de oorzaak in de binnenruimte ligt, maar van de buitenruimte heb ik nog geen berichtgeving gevonden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit is al de hele maand zo. Lijkt niet echt een groot issue te zijn ofzo, buiten samen een drankje doen.
Kermissen ook niet, hier op de Veluwe althans nergens problemen door ontstaan.quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit is al de hele maand zo. Lijkt niet echt een groot issue te zijn ofzo, buiten samen een drankje doen.
Daar lijkt het vooralsnog wel op ja.quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar dat willen ze (nog) niet bekennen. Er zijn genoeg cases waar de oorzaak in de binnenruimte ligt, maar van de buitenruimte heb ik nog geen berichtgeving gevonden.
Afgelopen week nog in het nieuws over de jongeren die elkaar hebben besmet door op het strand o.a. samen te komen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar dat willen ze (nog) niet bekennen. Er zijn genoeg cases waar de oorzaak in de binnenruimte ligt, maar van de buitenruimte heb ik nog geen berichtgeving gevonden.
GGD: Volleybaltoernooi waarschijnlijk niet de bron van besmettingenquote:Op woensdag 29 juli 2020 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Afgelopen week nog in het nieuws over de jongeren die elkaar hebben besmet door op het strand o.a. samen te komen.
Weinig aan de hand dus. Fijn.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
Er werd eerder deze week nog aangestipt dat deze cijfers van LCPS niet veel zeggen, want schattingen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
Hier kan je het verschil mooi vergelijken :quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er werd eerder deze week nog aangestipt dat deze cijfers van LCPS niet veel zeggen, want schattingen.
dat klopt, maar dan nog geldt natuurlijk, ze zouden ook een schatting kunnen maken die omhoog gaat.quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er werd eerder deze week nog aangestipt dat deze cijfers van LCPS niet veel zeggen, want schattingen.
Punt is, zoals wel vaker, dat bepaalde sites of cijfers wél gebruikt kunnen worden als ze gegevens laten zien die men wil zien en niet als ze gegevens laten zien die men niet wil zien. Als morgen op deze site de cijfers weer stijgen, zal deze site weer geen goed beeld laten zien van de werkelijkheid voor sommigen, terwijl het nu gebruikt wordt als reden om te zien dat het goed gaat.quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:40 schreef koemleit het volgende:
[..]
dat klopt, maar dan nog geldt natuurlijk, ze zouden ook een schatting kunnen maken die omhoog gaat.
Dat doen ze niet? want? ze krijgen niet veel meldingen van opnames binnen. Wel van onstlagen.
en het zal niet exact kloppen, maar als het (hard) opliep, dan was dat hier echt wel terug gekomen in de cijfers.
geen idee hoe je hierbij komt.quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Punt is, zoals wel vaker, dat bepaalde sites of cijfers wél gebruikt kunnen worden als ze gegevens laten zien die men wil zien en niet als ze gegevens laten zien die men niet wil zien. Als morgen op deze site de cijfers weer stijgen, zal deze site weer geen goed beeld laten zien van de werkelijkheid voor sommigen, terwijl het nu gebruikt wordt als reden om te zien dat het goed gaat.
En omgekeerd door anderen, uiteraard.
ja, in Belgie is er nu bijna een verdubbeling van de opnames in ziekenhuizen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is altijd goed om alert te zijn op stijgingen voordat het niet meer onder controle is en wel op termijn kan leiden tot problemen.
Het is echt heel irritant dat sommige mensen het anders zien. Het zou mooi zijn als hier gewoon informatie wordt gedeeld zodat mensen op de hoogte van de ontwikkelingen kunnen blijven. Het is voor sommigen hier blijkbaar moeilijk te begrijpen dat wanneer iemand een zorgwekkende statistiek post, dat niet wil zeggen dat diegene bang in een hoekje zit te hopen dat er een tweede golf komt.quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:48 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik zelf zit ook niet in een kamp, maar volg gewoon het gebeuren.
Amen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 17:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is echt heel irritant dat sommige mensen het anders zien. Het zou mooi zijn als hier gewoon informatie wordt gedeeld zodat mensen op de hoogte van de ontwikkelingen kunnen blijven. Het is voor sommigen hier blijkbaar moeilijk te begrijpen dat wanneer iemand een zorgwekkende statistiek post, wil dat niet zeggen dat diegene bang in een hoekje zit te hopen dat er een tweede golf komt.
volgens mij worden zulke achterlijke postings inmiddels verwijderd.....zijn altijd dezelfde users/trolls die dat deden en het slaat nergens op.quote:Op woensdag 29 juli 2020 17:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is echt heel irritant dat sommige mensen het anders zien. Het zou mooi zijn als hier gewoon informatie wordt gedeeld zodat mensen op de hoogte van de ontwikkelingen kunnen blijven. Het is voor sommigen hier blijkbaar moeilijk te begrijpen dat wanneer iemand een zorgwekkende statistiek post, wil dat niet zeggen dat diegene bang in een hoekje zit te hopen dat er een tweede golf komt.
Ben ik helemaal met je eensquote:Op woensdag 29 juli 2020 16:48 schreef koemleit het volgende:
[..]
geen idee hoe je hierbij komt.
lcps doet inderdaad schattingen op de site van stichting-nice wordt het precies bijgehouden, mara door vertraagde registratie zijn deze accurater in het verleden dan nu. (en tellen zij de mensen die wegens covid zijn opgenomen, maar nu niet meer positief zijn, maar wel nog in hetziekenhuis liggen wel mee en LCPS niet).
maar bij beide kun je de trent van het aantal mensen in hetziekenhuis volgen.
En dat is wat de meeste doen. Tis ook niet echt "te gebruiken" ergens voor.
Ik zelf zit ook niet in een kamp, maar volg gewoon het gebeuren.
Bedankt!quote:
Ja. En tegelijkertijd zou het ook fijn zijn dat de meer optimistische mensen niet neergezet worden als idioten (of egoisten die het best vinden dat ouderen dood gaan bv) omdat ze er een andere kijk op na houden (of neergezet worden zoals aan het begin van dit alles; dat er alleen gegeven zou worden om ''terrasjes'' terwijl het ging over de algemene economie en algemene zorgen). Beide kanten op is het niet relaxed. Sommige mensen vinden de huidige nummers prima, sommigen niet. Allebei is prima. Maar andere meningen accepteren blijft lastig, voor mij ook. Toch die eigenwijsheid (bij mij in ieder geval heel erg) dat je eigen mening de juiste is. En die eigenwijsheid zie ik bij vrijwel alle frequente posters hier wel op bepaalde momenten. Zou een leuker topic worden als we met z'n allen zouden proberen om andere meningen wat meer te accepteren, zonder te gaan generaliseren of anderen dom te noemen. We zijn hier allemaal geen experts volgens mijquote:Op woensdag 29 juli 2020 17:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is echt heel irritant dat sommige mensen het anders zien. Het zou mooi zijn als hier gewoon informatie wordt gedeeld zodat mensen op de hoogte van de ontwikkelingen kunnen blijven. Het is voor sommigen hier blijkbaar moeilijk te begrijpen dat wanneer iemand een zorgwekkende statistiek post, dat niet wil zeggen dat diegene bang in een hoekje zit te hopen dat er een tweede golf komt.
Ze hebben toch al laten weten dat er nog geen landelijke mondkapjesplicht komt en het tijdstip komt me ook wat apart voor, normaliter zijn al die 'grote' persco's toch altijd om 19u zodat meer mensen kunnen kijken?quote:
Oh wel in Amsterdam wss met HalalsemaGOATquote:Op woensdag 29 juli 2020 17:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hebben toch al laten weten dat er nog geen landelijke mondkapjesplicht komt en het tijdstip komt me ook wat apart voor, normaliter zijn al die 'grote' persco's toch altijd om 19u zodat meer mensen kunnen kijken?
Zal wel een toelichting zijn plus uitleg dat gemeenten zelf mogen besluiten over wat ze wel en niet verplichten en op welke plekken.
Burgemeesters van gemeenten hier in mijn regio hebben intussen al laten weten voorlopig nog niets te zien in een mondkapjesplicht.quote:Op woensdag 29 juli 2020 17:38 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Oh wel in Amsterdam wss met HalalsemaGOAT
Yes. En andersom natuurlijk.quote:Op woensdag 29 juli 2020 17:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is echt heel irritant dat sommige mensen het anders zien. Het zou mooi zijn als hier gewoon informatie wordt gedeeld zodat mensen op de hoogte van de ontwikkelingen kunnen blijven. Het is voor sommigen hier blijkbaar moeilijk te begrijpen dat wanneer iemand een zorgwekkende statistiek post, dat niet wil zeggen dat diegene bang in een hoekje zit te hopen dat er een tweede golf komt.
in amsterdam kunnen sommigen nog niet eens een eenrichtingsweg volgen op de Albert cuypmarkt, laat staan een mondkapjesplicht.quote:Op woensdag 29 juli 2020 17:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Burgemeesters van gemeenten hier in mijn regio hebben intussen al laten weten voorlopig nog niets te zien in een mondkapjesplicht.
Voor Amsterdam en Rotterdam zou het me niet verbazen nee op de drukste plekken.
Okayquote:Op woensdag 29 juli 2020 17:50 schreef asco het volgende:
Buiten de ghetto-steden zijn er dus nauwelijks problemen in dit land zoals met zoveel zaken.
Die mensen zijn ook niet slim genoeg om op de juiste manier met mondkapjes om te gaan.quote:Op woensdag 29 juli 2020 17:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in amsterdam kunnen sommigen nog niet eens een eenrichtingsweg volgen op de Albert cuypmarkt, laat staan een mondkapjesplicht.
ik had mensen iets slimmer verwacht eigenlijk
quote:Op woensdag 29 juli 2020 17:50 schreef asco het volgende:
Buiten de ghetto-steden zijn er dus nauwelijks problemen in dit land zoals met zoveel zaken.
Oranje boven!quote:Op woensdag 29 juli 2020 18:31 schreef Van_Poppel het volgende:
De Belgen hebben Nederland inmiddels code oranje gegeven.
Mooi.quote:Op woensdag 29 juli 2020 18:31 schreef Van_Poppel het volgende:
Prima toch, dan blijven ze hier weg.quote:Op woensdag 29 juli 2020 18:31 schreef Van_Poppel het volgende:
Is dat een wraakmaatregel of wat?quote:Op woensdag 29 juli 2020 18:31 schreef Van_Poppel het volgende:
Dit. Prima. Lekker doen en Van Ranst daar houden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 18:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Prima toch, dan blijven ze hier weg.
Heb je een bron?quote:Op woensdag 29 juli 2020 18:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Daar lijkt het op. Waarschijnlijk zijn ze het niet met ons mondkapjesbeleid eens.
Nee, het gaat om de quarantaine’plicht’ voor mensen uit de provincie Antwerpen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 18:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Daar lijkt het op. Waarschijnlijk zijn ze het niet met ons mondkapjesbeleid eens.
quote:Alarmpeil bereikt in Genk: "Grootste groep bij families van Turkse origine"
De stad Genk heeft het alarmpeil voor coronabesmettingen bereikt, waardoor het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid een onderzoek naar clusters van besmettingen heeft gestart.
Genk noteerde in de afgelopen zeven dagen 17 coronagevallen. Omgerekend naar besmettingen per 100.000 inwoners komt dat op 26 gevallen. "We hebben dinsdag de drempel overschreden, maar we zijn vrijdag al geïnformeerd door het Agentschap Zorg en Gezondheid", zegt burgemeester Wim Dries (CD&V). "De besmettingen bevinden zich in het midden en noorden van Genk. De meeste besmettingen - 35 tot 40 procent - zitten bij mensen onder de dertig jaar. Bij de ouderen is het wat gedaald."
Naast enkele individuele besmettingen blijken de gevallen vooral bij de Turkse gemeenschap te zitten. "Het zit bij enkele families van Turkse origine, die binnen Limburg al gekend waren en waarbij de besmettingen dan uitdijen", legt Dries uit. "Er wordt alleen gezegd dat de grootste groep in die families zit, maar dat betekent niet dat ze daar allemaal in zitten."
"Zo zien mensen dat reizen naar Nederland mogelijk is, maar dat er voorwaarden aan zijn verbonden"quote:Op woensdag 29 juli 2020 18:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
https://www.hln.be/nieuws(...)1-600-euro~af22c60a/
Niet essentiële reizen vanuit Antwerpen, vooral omdat ze dan twee weken (geadviseerd) in quarantaine moetenquote:Op woensdag 29 juli 2020 18:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vraag dat anders even aan Lubachquote:Op woensdag 29 juli 2020 18:50 schreef OProg het volgende:
Wie van de zes regeringen heeft dit nu besloten? Of toch de provincie? Of misschien de Keizer, Van Ranst?
Weet de farao dat?quote:
Domme Belgen blijven maar kritiek hebben ondanks dat Nederland keer op keer hun ongelijk bewijst.quote:Op woensdag 29 juli 2020 18:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zelfs dat kunnen ze nietquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:02 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Ze beginnen te laat. 19.00 uur is 19.00 uur!
Er staat 'rond 19.00 uur' dus niet miepenquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:02 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
19.45 inmiddels. We begonnen met 18 uur. Zou het knetteren daar binnen?quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:02 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Het OMT geeft advies n.a.v. vragen van het kabinet, hè? Als het volk paniekvoetbal speelt, gaat het kabinet ook paniekvoetbal spelen, en dus moet het OMT opdraven. Om vervolgens het advies te geven dat er vooralsnog letterlijk niets veranderd moet worden aan het beleid.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bruls heeft gisteren chili con carne op, dus wellicht wel ja.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
19.45 inmiddels. We begonnen met 18 uur. Zou het knetteren daar binnen?
Die kop van de Volkskrant.quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
GGD: Volleybaltoernooi waarschijnlijk niet de bron van besmettingen
End of story.quote:Van der Bijl laat het brononderzoek over aan de GGD
Dan hoef je die mondkapjes niet meer te verplichten, dan gaat t vrijwilligquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:07 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Bruls heeft gisteren chili con carne op, dus wellicht wel ja.
Voor dringende adviezen hebben burgemeesters geen toestemming nodig.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:10 schreef Drekkoning het volgende:
Persco: Als de burgemeesters lokaal mondkapjes willen mogen ze een dringend advies uitbrengen.
Hugo is op vakantie. Men stuurt Tamaraquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:11 schreef quirina het volgende:
Hugo heeft keuzestress omtrent zijn schoenen.
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:11 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Hugo is op vakantie. Men stuurt Tamara
Wat is er om 19.45?quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
19.45 inmiddels. We begonnen met 18 uur. Zou het knetteren daar binnen?
Oftewel: het is juist in lijn met het Nederlandse beleid om grensverkeer toch een beetje te ontmoedigen. Niets wraakactie.quote:Op woensdag 29 juli 2020 18:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ja. Waarom de hele crisisploeg tegelijkertijd met vakantie is is mij een raadsel. Mag stevig geëvalueerd worden. En dat meen ik serieus.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:11 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Nee hij mag niet op vakantie.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:11 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Wij thuisblijven, zij ook thuis blijven!quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Waarom de hele crisisploeg tegelijkertijd met vakantie is is mij een raadsel. Mag stevig geëvalueerd worden. En dat meen ik serieus.
Vanuit De Jonge is gisteren nog een belangrijke Kamerbrief gekomen, maar oké.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Waarom de hele crisisploeg tegelijkertijd met vakantie is is mij een raadsel. Mag stevig geëvalueerd worden. En dat meen ik serieus.
Dank je wel, ik wil niet vervelend doen, maar ik kan ook niet vinden op welke zender.?quote:
Getekend vanaf de camping in Frankrijk.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vanuit De Jonge is gisteren nog een belangrijke Kamerbrief gekomen, maar oké.
NPO politiek sowieso.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dank je wel, ik wil niet vervelend doen, maar ik kan ook niet vinden op welke zender.?
Lekker boeiend of hij werkt (dan wel aanstuurt) vanaf een camping in Frankrijk of een appartement in Rotterdam.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Getekend vanaf de camping in Frankrijk.
Ik gun een ieder zijn vakantie. Maar dat kun je best onderling afstemmen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:15 schreef quirina het volgende:
[..]
Wij thuisblijven, zij ook thuis blijven!
Wel goed voorbeeld geven aan je volk.
Als het uit de klauwen loopt komen ze echt wel terug hoor.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik gun een ieder zijn vakantie. Maar dat kun je best indeling afstemmen.
Nu zit je met Tamara van Ark. Alle respect voor die vrouw, maar ze zit er pas net. Dan wil je toch gewoon een dat er een fatsoenlijke bezetting is.
Blijkbaar niet, want ze zijn er niet.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als het uit de klauwen loopt komen ze echt wel terug hoor.
ze lopen een uurtje uit het is wat. Gelijk crisis mensen!!!!!quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want ze zijn er niet.
Terwijl het veiligheidsberaad maar uitloopt en uitloopt. Het OMT advies heeft uitgebracht. Belgie nederland op oranje zet.
Dat zeg ik niet. Maar vergaderingen lopen niet uit omdat men het zo met elkaar eens is.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:24 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ze lopen een uurtje uit het is wat. Gelijk crisis mensen!!!!!
Zonder dus. Nog een reden om aan te nemen dat deze persconferentie helemaal niets bijzonders gaat opleveren.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:23 schreef Evertjan het volgende:
met of zonder Irma? Dat is de grote vraag
weet je niet misschien wilden ze eerst even wat eten met elkaar. Die Bruls die lust wel een hapje etenquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar vergaderingen lopen niet uit omdat men het zo met elkaar eens is.
Of was Van Dissel zijn mondkapje vergeten voor de treinreis naar Den Haag.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:25 schreef Evertjan het volgende:
[..]
weet je niet misschien wilden ze eerst even wat eten met elkaar
quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:25 schreef trein2000 het volgende:
OMT: momenteel op grond van wetenschappelijke kennis geen dwingende reden voor verplicht dragen mondkapjes
goed zo!quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:25 schreef trein2000 het volgende:
OMT: momenteel op grond van wetenschappelijke kennis geen dwingende reden voor verplicht dragen mondkapjes
Cijfers zijn gewoon prima.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want ze zijn er niet.
Terwijl het veiligheidsberaad maar uitloopt en uitloopt. Het OMT advies heeft uitgebracht. Belgie nederland op oranje zet.
Hulde!quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:25 schreef trein2000 het volgende:
Rotterdam, Amsterdam, Bredaquote:
En niet over week nu ander stand punt in nemen aub overheid en media tis nu klaar.quote:
Op het goede moment standvastigheid tonen en niet meegaan in het paniekvoetbal van twee burgemeesters, omdat in de twee grootste steden een kleine opleving is. Top.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:25 schreef trein2000 het volgende:
Gewoon het leger langs de stadsgrenzen. Pief paf!quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:28 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Rotterdam, Amsterdam, Breda
Nou in lockdown en handhaving aan de rand van de stad incl. Ov heb je geen geldige reden om er in of eruit te gaan. Doei.
Aldus Pino112.quote:
quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:31 schreef maxi-mus het volgende:
Geen wetenschappelijk overtuigend bewijs voor mondkapjes.
Dragen deze burgemeesters zelf wel altijd een mondkapje ?quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:29 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Op het goede moment standvastigheid tonen en niet meegaan in het paniekvoetbal van twee burgemeesters, omdat in de twee grootste steden een kleine opleving is. Top.
Vraag mij af hoe het zit met het verschil tussen binnen en buiten.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:31 schreef maxi-mus het volgende:
Geen wetenschappelijk overtuigend bewijs voor mondkapjes.
Hoe kan dat dan eigenlijk dat ze in Belgie verplicht zijn?quote:
quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:32 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Piet van Schuppen, snackbareigenaar het Afstapje in Den Bosch.
Fatsoenlijke vragen krijgen fatsoenlijke antwoorden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:33 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bedankt. Toch nog iemand met een fatsoenlijk antwoord
België heeft geen regering.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe kan dat dan eigenlijk dat ze in Belgie verplicht zijn?
Andere onderzoeken.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
iemand een nobuddie noemen is een fatsoenlijke vraag?quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Fatsoenlijke vragen krijgen fatsoenlijke antwoorden.
Wetenschap is soms niet eenduidig, dus mensen kunnen andere conclusies trekken.quote:
bangmakerijquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, vandaar ook geen fatsoenlijk antwoord (van de meesten dan).quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:35 schreef Evertjan het volgende:
[..]
iemand een nobuddie noemen is een fatsoenlijke vraag?
ga je doen danquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:35 schreef Tjacka het volgende:
Dus wss op drukke plekken mondkapjes
Hopelijk nog niet dit weekend
Ik had deze nieuwe vrouw nog niet eerder gezien op beeld.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Fatsoenlijke vragen krijgen fatsoenlijke antwoorden.
Gewoon terugspoelen...quote:
of niet naar drukke plekken gaan. Ik gruwel al bij de gedachte dat mensen vrijwillig de drukte van een stadscentrum opzoeken. Moet iedereen voor zichzelf weten ofc. Dat je in het OV er niet aan omkomt is logischquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:35 schreef Tjacka het volgende:
Dus wss op drukke plekken mondkapjes
Hopelijk nog niet dit weekend
Ze is nieuw. Was staatssecretaris op SZW.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:36 schreef Pino112 het volgende:
Ik had deze nieuwe vrouw nog niet eerder gezien op beeld.
Want je kunt de ministers alleen maar hier leren kennen?quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:36 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik had deze nieuwe vrouw nog niet eerder gezien op beeld.
Ik ben niet zo COR-verslaafd als jij.
Nog meer reden daar niet meer heen te gaan.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:35 schreef Momo het volgende:
Amsterdam en Rotterdam aangemeld voor mondkapjes experiment zegt hij dat nou?
precies vreselijk dat mensen op zoek zijn naar vertierquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:37 schreef Evertjan het volgende:
[..]
of niet naar drukke plekken gaan. Ik gruwel al bij de gedachte dat mensen vrijwillig de drukte van een stadscentrum opzoeken. Moet iedereen voor zichzelf weten ofc. Dat je in het OV er niet aan omkomt is logisch
ik snap er ook niks meer van schatjequote:Op woensdag 29 juli 2020 19:37 schreef tesssssssss het volgende:
Ik snap er niks meer van. Mondkapjes helpen niet, volgens de wetenschap, maar mischien komt er in Rotterdam en Amsterdam een mondkapjesplicht.
Da's ook het nieuwe advies, iedereen Brulsomvang, dan is die 1,5 meter geen probleem meer (gemeten vanaf het middelpunt dan)quote:
quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:36 schreef kol7680 het volgende:
Wat is dit voor een hakkelende nobody die voorzitter op de persconferentie. En dit soort mensen bepalen de regels?
Kan niet eens fatsoenlijk NL’s.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |