Juist niet, minder fijn is zuurder. Maar het hangt er ook van af hoe donker de bonen gebrand zijn en hoe heet het water is (te heet is ook meer bitter). Roodmerk en eigenlijk alle voorverpakte gemalen koffie is standaard al behoorlijk donker gebrand en dat zorgt voornamelijk voor de bittere smaak.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 20:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ah, dus hoe minder fijn het gemalen is, hoe meer bitter de koffie smaakt? Zal morgen even een zakje espressomaling aanschaffen om het verschil te testen.![]()
Dat doe ik dus ook. Hema/Lidl-bonen voor als het er 's ochtends om gaat zo kosteneffectief mogelijk mijn cafeïne-niveau te verhogen en koffie van de lokale koffiebranderij voor als ik tijd/zin heb om er met mijn neus boven te gaan hangen.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 14:01 schreef Lienekien het volgende:
Wij hebben zo’n apparaat waar twee soorten bonen tegelijk in kunnen.
Voor dagelijks hebben we Lidl bonen, voor weekend Café Intencion, o.a. te koop bij de AH.
Die van ons liet laatst alles aan de binnenkant lopen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 09:20 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb geen deLonghi maar zo'n oude nespresso en die drupt ook als een ouwe man en dan zet ik ook een glaasje er onder.
Het is belangrijk om op tijd in te zien dat dingen soms gewoon klaar zijn.quote:Op dinsdag 11 april 2023 09:24 schreef maily het volgende:
[..]
Die van ons liet laatst alles aan de binnenkant lopen.
Die is met pensioen.
quote:Op dinsdag 11 april 2023 09:32 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Het is belangrijk om op tijd in te zien dat dingen soms gewoon klaar zijn.
15 euro bij de Blokker.quote:Op dinsdag 11 april 2023 09:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Mijn filterkoffieapparaat heeft daar geen moeite mee. Daar staat keurig een koffiekan onder die eventuele druppels alsnog in de koffiekan opvangt.
Zo'n apparaat kan ik iedereen aanraden.
Dit was vroeger toch het barista-topic maar is ergens in 2008 omgedoopt naar de huidige titel?quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:05 schreef miss_sly het volgende:
Merge gevraagd voor naar het Barista-topic. Staan alle handigheidjes mooi in één topic
Er was een nieuw topic. Dat is nu onderdeel van deze reeks.quote:Op dinsdag 11 april 2023 14:26 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dit was vroeger toch het barista-topic maar is ergens in 2008 omgedoopt naar de huidige titel?
Lijkt me een beetje onzinnig om een reeks met zichzelf te mergen. Of er moet ergens nog een ander barista-topic zijn…
Andere mensen kopen een Motor en bulderedebulderdebulderen langs huizenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:34 schreef brother52 het volgende:
Mijn hobby begint een beetje extreme vormen aan te nemen geloof ik![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het meeste lawaai dat deze maakt is het geluid van de first crackquote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Andere mensen kopen een Motor en bulderedebulderdebulderen langs huizen
Dat vind ik nog best veel geld voor een filterhouder.quote:Op maandag 4 september 2023 22:20 schreef IkEetSlakken het volgende:
Nieuwe koffie speeltje besteld... De Etkin 8 cup pour over set:
https://etkincoffee.com/products/etkin-8-cup-pour-over-set
Ben erg benieuwd. Zal nog wel ff moeten wachten tot ie er is aangezien het uit de USA moet komen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |