abonnement Unibet Coolblue
pi_195914679
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:37 schreef Voggy30 het volgende:
Dit topic is niet erg actief, wachten veel mensen de corona onzekerheid af?

Ik heb werk maar ben sinds maart al redelijk actief op zoek naar iets anders. Werktuigbouwkundige achtergrond (hbo)met 3 jaar ervaring. Ik dacht dat er een tekort aan personeel was in de techniek maar dit valt dus enorm tegen (regio drenthe, en nee verhuizen is geen optie). Op vacaturesites worden wel veel vacatures geplaatst door recruiting/detacherings bedrijven, maar niet direct door werkgevers zelf. Dit zorgt ervoor dat ik nogal terughoudend ben met solliciteren. Ik heb niet zo veel zin om via een derde partij ergens in dienst te zijn. Via linkedin ook weinig succes. Wel een paar keer opgesprek geweest maar elke keer niks geworden ("We zijn enorm enthousiast over je profiel maar iemand anders had meer specefieke ervaring")
Ik heb weinig ervaring met solliciteren maar ik krijg het idee dat ik op de verkeerde plekken zoek. Is er een alternatief voor de vacaturesites?
Het topic was al langere tijd niet zo actief meer, dat was ook al voor corona.

Overigens heb ik zelf zojuist getekend voor verlenging met betere arbeidsvoorwaarden. Het uitzendbeding ben ik kwijt en ik krijg doorbetaling bij ziekte (m.u.v. 1 wachtdag) en tevens zal de toch al geplande pensioensopbouw gaan beginnen.

De volgende "upgrade" laat misschien nog wel even op zich wachten, nog een jaar tot fase B. Maar het is ook niet ondenkbaar dat de opdrachtgever me zelf in dienst zal nemen.

In jouw geval zou je wel kunnen praten met derde partijen, dat begint immers vrijblijvend. Het betekent ook niet per definitie dat je een contract met de derde partij aangaat, ik ben in de meeste gevallen direct in dienst genomen van de opdrachtgever, alleen bij mijn huidige opdrachtgever was het beleid om mensen op een uitzendcontract te laten beginnen.