abonnement Unibet Coolblue
pi_195914679
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:37 schreef Voggy30 het volgende:
Dit topic is niet erg actief, wachten veel mensen de corona onzekerheid af?

Ik heb werk maar ben sinds maart al redelijk actief op zoek naar iets anders. Werktuigbouwkundige achtergrond (hbo)met 3 jaar ervaring. Ik dacht dat er een tekort aan personeel was in de techniek maar dit valt dus enorm tegen (regio drenthe, en nee verhuizen is geen optie). Op vacaturesites worden wel veel vacatures geplaatst door recruiting/detacherings bedrijven, maar niet direct door werkgevers zelf. Dit zorgt ervoor dat ik nogal terughoudend ben met solliciteren. Ik heb niet zo veel zin om via een derde partij ergens in dienst te zijn. Via linkedin ook weinig succes. Wel een paar keer opgesprek geweest maar elke keer niks geworden ("We zijn enorm enthousiast over je profiel maar iemand anders had meer specefieke ervaring")
Ik heb weinig ervaring met solliciteren maar ik krijg het idee dat ik op de verkeerde plekken zoek. Is er een alternatief voor de vacaturesites?
Het topic was al langere tijd niet zo actief meer, dat was ook al voor corona.

Overigens heb ik zelf zojuist getekend voor verlenging met betere arbeidsvoorwaarden. Het uitzendbeding ben ik kwijt en ik krijg doorbetaling bij ziekte (m.u.v. 1 wachtdag) en tevens zal de toch al geplande pensioensopbouw gaan beginnen.

De volgende "upgrade" laat misschien nog wel even op zich wachten, nog een jaar tot fase B. Maar het is ook niet ondenkbaar dat de opdrachtgever me zelf in dienst zal nemen.

In jouw geval zou je wel kunnen praten met derde partijen, dat begint immers vrijblijvend. Het betekent ook niet per definitie dat je een contract met de derde partij aangaat, ik ben in de meeste gevallen direct in dienst genomen van de opdrachtgever, alleen bij mijn huidige opdrachtgever was het beleid om mensen op een uitzendcontract te laten beginnen.

Die vacatures geven ook enorm veel ruis, in mijn gevallen bleken ze soms al vervuld. Als ik via een site als intermediair solliciteerde was ik al helemaal te laat, dat is acquisitie op acquisitie. Het gesprek aangaan geeft toch echt de meeste kans om de juiste vacatures te vinden, niet alles wordt altijd geplaatst, volgens mij gebeurt dat toch vooral met moeilijk vervulbare vacatures.
pi_196443014
Sowieso vind ik dat veel fora momenteel erg stil zijn. Zit op een paar auto en 3D visualisatie fora en die lopen niet echt meer.

Maar als starter van dit topic jaaaaren geleden, kan ik toch best zeggen dat ik niet verwacht had ooit terug te komen in #141.
pi_196449679
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:55 schreef JDx het volgende:
Sowieso vind ik dat veel fora momenteel erg stil zijn. Zit op een paar auto en 3D visualisatie fora en die lopen niet echt meer.

Maar als starter van dit topic jaaaaren geleden, kan ik toch best zeggen dat ik niet verwacht had ooit terug te komen in #141.
Oef, ben je weer op zoek?

Ik heb sinds de start van dit topic 6 baanwissels gehad, waarvan 4 via de WW. Ik heb wel wat aan dit topic gehad :) Bij de start van dit topic zocht ik mijn eerste baan.
pi_196450010
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 08:38 schreef Daboman het volgende:

[..]

Oef, ben je weer op zoek?

Ik heb sinds de start van dit topic 6 baanwissels gehad, waarvan 4 via de WW. Ik heb wel wat aan dit topic gehad :) Bij de start van dit topic zocht ik mijn eerste baan.
Ik heb zelfs door/via dit topic een baan gevonden, kreeg toen opeens een PM, 6 jaar gewerkt, totdat het steeds rustiger werd en er mensen weg moesten, werkt inmiddels nog maar 50% van het personeel ofzo.

Sinds toen steeds 4 tot 8 maanden gewerkt bij 3 werkgevers, nu wil ik echt wel weer iets serieus, voor lange tijd.
  Moderator zaterdag 28 november 2020 @ 10:18:58 #55
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196450462
Heb wel van de week mijn CV weer eens bijgewerkt. Ik denk dat ik een kriebel krijg :7 !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196450835
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 10:18 schreef Rene het volgende:
Heb wel van de week mijn CV weer eens bijgewerkt. Ik denk dat ik een kriebel krijg :7 !
Wat zou je willen
  Moderator zaterdag 28 november 2020 @ 11:27:07 #57
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196451292
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 10:49 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Wat zou je willen
Verticaal jobhunten.
Ben van uitvoerend naar uitvoerend naar uitvoerend gegaan. Zit nu op een mooie plek en het komende jaar veranderd ook mogelijk het hele functieprofiel. Toch blijft mij kriebelen dat ik coördinerend aan de slag wil. Dus tussen de afdelingshoofd en de uitvoerenden. Ik wil het sociale aspect van mijn werk behouden maar niet per se fulltime. Ik heb hier ook in overleg met de mobiliteitsadviseur testen in gedaan en daaruit komt dat het goed bij mij past.

Alleen, intern, lastig.
En toen kwam ik een toffe functie tegen. En dat kriebelt :) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196451627
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:27 schreef Rene het volgende:

[..]

Verticaal jobhunten.
Ben van uitvoerend naar uitvoerend naar uitvoerend gegaan. Zit nu op een mooie plek en het komende jaar veranderd ook mogelijk het hele functieprofiel. Toch blijft mij kriebelen dat ik coördinerend aan de slag wil. Dus tussen de afdelingshoofd en de uitvoerenden. Ik wil het sociale aspect van mijn werk behouden maar niet per se fulltime. Ik heb hier ook in overleg met de mobiliteitsadviseur testen in gedaan en daaruit komt dat het goed bij mij past.

Alleen, intern, lastig.
En toen kwam ik een toffe functie tegen. En dat kriebelt :) !
Mobiliteitsadviseur, wat een naam xD

Maar oke, waar is de tijd gebleven waarin je gewoon een vacature zag in de interne vacaturebank en daar op klikte en je spullen instuurde?
  Moderator zaterdag 28 november 2020 @ 12:01:40 #59
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196451708
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:53 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Mobiliteitsadviseur, wat een naam xD

Maar oke, waar is de tijd gebleven waarin je gewoon een vacature zag in de interne vacaturebank en daar op klikte en je spullen instuurde?
Die tijd is er nog. Maar zo'n test is daarin wel handig. Geeft handvaten en daarmee kan ik mijzelf onderbouwen en ook intern bij afdelingen aangeven dat ik serieus bezig ben in professionalisering. Zo werkt het -helaas- wel. Nu zag ik de vacature bij een andere gemeente, extern, dus ga ik daar eens mee puzzelen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196452337
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 12:01 schreef Rene het volgende:

[..]

Die tijd is er nog. Maar zo'n test is daarin wel handig. Geeft handvaten en daarmee kan ik mijzelf onderbouwen en ook intern bij afdelingen aangeven dat ik serieus bezig ben in professionalisering. Zo werkt het -helaas- wel. Nu zag ik de vacature bij een andere gemeente, extern, dus ga ik daar eens mee puzzelen.
Hmm, blij dat het bij ons nog niet zo werkt :)
pi_196528935
Heb in ieder geval de komende tijd iets gevonden, past totaal niet bij m'n verleden, simpel werk ook, maar het is iets en het dekt de vaste lasten. Tijdelijk contract, maar voor dat die afloopt alle tijd om verder te zoeken. Aanpakken wat je aanpakken kan en vanuit werk zoeken schijnt makkelijker te zijn dan vanuit werkloosheid.
pi_196531273
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:14 schreef JDx het volgende:
Heb in ieder geval de komende tijd iets gevonden, past totaal niet bij m'n verleden, simpel werk ook, maar het is iets en het dekt de vaste lasten. Tijdelijk contract, maar voor dat die afloopt alle tijd om verder te zoeken. Aanpakken wat je aanpakken kan en vanuit werk zoeken schijnt makkelijker te zijn dan vanuit werkloosheid.
Goed bezig. Heb je ook een WW uitkering? Als je dan een aanvullende uitkering gaat krijgen ga je er financieel ook op vooruit. En je hebt gelijk, van werk naar werk gaat vaak beter dan vanuit een werkloze positie, zeker als je al langere tijd werkloos bent (>6 maanden). Als je werkt doe je weer nieuwe ervaringen, energie, kennis en netwerk op.... Zit je er vaak ook frisser bij tijdens een sollicitatiegesprek en voelt het solliciteren sowieso niet zo als een do or die periode, waar je als het tegenzit steeds van afwijzing naar afwijzing gaat. Werk geeft dan afwisseling, moed en energie. Succes!
pi_196531525
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:14 schreef JDx het volgende:
Tijdelijk contract, maar voor dat die afloopt alle tijd om verder te zoeken. Aanpakken wat je aanpakken kan en vanuit werk zoeken schijnt makkelijker te zijn dan vanuit werkloosheid.
:Y Klopt, hoef je een stuk minder uit te leggen en je motivatie is duidelijk(er).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 11 december 2020 @ 15:54:10 #64
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_196673827
Werk al een tijdje op een project via de detachering waar ik het niet geheel naar mijn zin heb. Sowieso wou ik al langere tijd weg uit de detachering. Dus gesolliciteerd op twee vacatures direct bij organisaties, want niet geschoten is altijd mis. Verwachtte er weinig van want we zitten tenslotte in een flinke crisis. Maar wat bleek; beide sollicitaties leverde een sollicitatiegesprek op en in beide gevallen viel de keuze op mij! Dus nu de bizarre situatie dat ik kan kiezen uit meerdere aanbiedingen.
pi_196676921
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:54 schreef MissionPhailed het volgende:
Werk al een tijdje op een project via de detachering waar ik het niet geheel naar mijn zin heb. Sowieso wou ik al langere tijd weg uit de detachering. Dus gesolliciteerd op twee vacatures direct bij organisaties, want niet geschoten is altijd mis. Verwachtte er weinig van want we zitten tenslotte in een flinke crisis. Maar wat bleek; beide sollicitaties leverde een sollicitatiegesprek op en in beide gevallen viel de keuze op mij! Dus nu de bizarre situatie dat ik kan kiezen uit meerdere aanbiedingen.
Dat soort dingen zul je altijd zien, alleen maar mooi tenzij je eentje kiest die uiteindelijk tegen valt.
  vrijdag 11 december 2020 @ 19:22:29 #66
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_196677121
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:11 schreef JDx het volgende:

[..]

Dat soort dingen zul je altijd zien, alleen maar mooi tenzij je eentje kiest die uiteindelijk tegen valt.
Ja precies. Inmiddels gekozen voor een organisatie alwaar ik de beste eerste indruk had, maar sluit inderdaad niet uit dat het op termijn tóch een draak van een baan blijkt. 8-)
pi_196677724
Gisteren een online sollicitatiegesprek gehad. Ze zeiden dat ze me maandag gaan terugbellen voor een terugkoppeling. Vandaag een andere sollicitatiegesprek gehad bij een ander bedrijf.

Recruiter van gisteren belde me vandaag op tijdens het gesprek en heeft een voicemail achtergelaten met daarin dat ze terugkoppeling wilde geven en gaat maandag terugbellen naar mij.

Ik ga er vanuit dat het een afwijzing wordt. Anders bij goed nieuws had ze het wel laten weten.
  maandag 11 januari 2021 @ 19:56:01 #68
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_197349674
Ook weer eens hier posten.
30-6 mijn laatste werkdag gehad bij mijn vorige werkgever.. Ivm aflopend tijdelijk contract (dat anders vast was geweest), en oa het coronavirus werd mijn contract niet verlengd.

3-7 een sollicitatiegesprek gehad bij een bedrijf.
Hier werd ik al snel uitgenodigd voor een 2e gesprek.
In de gesprekken merkte ik wel dat sfeer van bedrijf wellicht niet helemaal bij mij zou passen.
De werkzaamheden zijn meer Business to Business terwijl ik bij mijn vorige werkgever meer consumentencontact had. Maargoed ik moest werk hebben en het salaris en secundaire arbeidsvoorwaarde waren verder prima.

Het 2e gesprek ook succesvol afgerond en een jaarcontract gekregen.
Omdat bouwvakantie er nog tussen zat pas 1-9 begonnen bij dat bedrijf.

Inmiddels bijna 4,5 maand verder komen we eigenlijk beide (werkgever en ik) tot de conclusie dat we niet bij elkaar passen.
Van hun kant vinden ze dat ik me te weinig ontwikkel/ teveel foutjes maak.
Van mijn kant vind ik sfeer niet passen, en merk ik dat werkzaamheden ook niet echt aansluiten met datgene dat ik zoek.
Een collega die een maand eerder is begonnen heeft zelf al aangegeven dat hij vertrekt. Beide ervaren we hetzelfde. Het is een prima bedrijf, maar het moet je passen.

Vandaag een gesprek gehad met de vestigingsmanager en een collega, waarbij ik echt merkte dat ze me liever vandaag dan morgen weg willen hebben.
Ze hoopte dat ik zou zeggen 'dan kunnen we er beter mee stoppen' .
Maargoed ik heb een jaarcontract en zolang ik niks anders heb blijf ik gewoon mijn werk doen.

Wel ben ik me uiteraard weer aan het orienteren op de arbeidsmarkt.
Ik heb voor mezelf dit weekend eens al mijn werkgevers op een rijtje gezet. En in de top 3 stonden toch de werkgevers waar ik op heb gesolliciteerd terwijl ik nog werk had*. Kortom met werk naar ander werk zoeken werkt beter dan 'moeten' solliciteren.

Heb een logistieke opleiding, maar zoek meer in de administratieve richting.
Het 'echte' logistieke is niet wat ik ambieeer (ondanks dat daar vacatures genoeg zijn)

*2 van de 3 waren vergelijkbare functies.
Planner/adminstratief medewerker bij een bedrijf dat respectievelijk Witgoed/TV's reparareerde en de andere CV ketels. Hierbij dus klantencontact waarbij ik dus in overleg met de klant een afspraak inplan.
Net efkes anges
pi_197352019
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ook weer eens hier posten.
30-6 mijn laatste werkdag gehad bij mijn vorige werkgever.. Ivm aflopend tijdelijk contract (dat anders vast was geweest), en oa het coronavirus werd mijn contract niet verlengd.

3-7 een sollicitatiegesprek gehad bij een bedrijf.
Hier werd ik al snel uitgenodigd voor een 2e gesprek.
In de gesprekken merkte ik wel dat sfeer van bedrijf wellicht niet helemaal bij mij zou passen.
De werkzaamheden zijn meer Business to Business terwijl ik bij mijn vorige werkgever meer consumentencontact had. Maargoed ik moest werk hebben en het salaris en secundaire arbeidsvoorwaarde waren verder prima.

Het 2e gesprek ook succesvol afgerond en een jaarcontract gekregen.
Omdat bouwvakantie er nog tussen zat pas 1-9 begonnen bij dat bedrijf.

Inmiddels bijna 4,5 maand verder komen we eigenlijk beide (werkgever en ik) tot de conclusie dat we niet bij elkaar passen.
Van hun kant vinden ze dat ik me te weinig ontwikkel/ teveel foutjes maak.
Van mijn kant vind ik sfeer niet passen, en merk ik dat werkzaamheden ook niet echt aansluiten met datgene dat ik zoek.
Een collega die een maand eerder is begonnen heeft zelf al aangegeven dat hij vertrekt. Beide ervaren we hetzelfde. Het is een prima bedrijf, maar het moet je passen.

Vandaag een gesprek gehad met de vestigingsmanager en een collega, waarbij ik echt merkte dat ze me liever vandaag dan morgen weg willen hebben.
Ze hoopte dat ik zou zeggen 'dan kunnen we er beter mee stoppen' .
Maargoed ik heb een jaarcontract en zolang ik niks anders heb blijf ik gewoon mijn werk doen.

Wel ben ik me uiteraard weer aan het orienteren op de arbeidsmarkt.
Ik heb voor mezelf dit weekend eens al mijn werkgevers op een rijtje gezet. En in de top 3 stonden toch de werkgevers waar ik op heb gesolliciteerd terwijl ik nog werk had*. Kortom met werk naar ander werk zoeken werkt beter dan 'moeten' solliciteren.

Heb een logistieke opleiding, maar zoek meer in de administratieve richting.
Het 'echte' logistieke is niet wat ik ambieeer (ondanks dat daar vacatures genoeg zijn)

*2 van de 3 waren vergelijkbare functies.
Planner/adminstratief medewerker bij een bedrijf dat respectievelijk Witgoed/TV's reparareerde en de andere CV ketels. Hierbij dus klantencontact waarbij ik dus in overleg met de klant een afspraak inplan.
Jammer dat het niet werkte. Maar soms moet het inderdaad gewoon klikken.

Ervaring met m´n vorige werkgever, daar paste ik eigenlijk ook niet. Er was een korte periode dat ik vooralsnog het door hen vereisten niveau leek te gaan halen, toen hebben ze echt aan m´n knieën gelegen omdat ik nummer 10 van 10 was die het niet haalde (afgezien van m'n leidinggevende daar is iedereen in een periode van 7 jaar binnen 2 jaar vertrokken/gesneuveld). Ik heb toen ook een gesprek gehad met de bedrijfsarts gezien mijn gezondheid op het spel dreigde komen te staan (onder het mom van burnout voorkomen). Toen heb ik zelf besloten dat ik er nog 1 keer vol tegenaan zou gaan en als dat niet voldoende zou zijn dat ik er dan een einde aan zou breien.

Helaas kwam daarna toch weer een tegenvaller. In overleg hebben we vastgesteld dat het niet zou gaan werken, maar voor eventuele WW is het belangrijk dat zij de initiatiefnemer zijn. Maar door het bespreekbaar te maken heb ik wel een heel nette afwerking gekregen. Als de situatie echt onhoudbaar is kan het dus lonen om het toch te bespreken.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 07:13:33 #70
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_197355687
Probleem is dat ik volgens ene bedrijf te snel werk. Bij de andere moet ik juist sneller werken.
Bij bedrijf A: mocht ik wel wat losser zijn, bij bedrijf B: moest ik dan weer wat serieuzer zijn.
Kortom het is eigenlijk nooit goed.

Heb het idee dat het bij mij 'tussen mijn hoofd' zit dat het op werk niet altijd gaat.
Ik heb een paar keer 'botte pech' gehad. Bedrijfsovername, faillisement, economische crisis waardoor contract niet verlengd werd.
Maar ook paar keer dat ik 'het' gewoon niet had. Maakte of teveel fouten, of was te langzaam etc.
Ik heb in het voorjaar/ begin zomer ook al eens de huisarts gebeld.
Assistenten gaf aan dat ze op dat moment geen afspreek daarvoor met huisarts kon inplannen ivm de drukte door corona. :X
Probeer nu concentratiepillen te nemen, maar dat helpt dus nog niet genoeg.
Hoe is jullie ervaring hiermee?
Net efkes anges
pi_197356203
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 07:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Probleem is dat ik volgens ene bedrijf te snel werk. Bij de andere moet ik juist sneller werken.
Bij bedrijf A: mocht ik wel wat losser zijn, bij bedrijf B: moest ik dan weer wat serieuzer zijn.
Kortom het is eigenlijk nooit goed.

Heb het idee dat het bij mij 'tussen mijn hoofd' zit dat het op werk niet altijd gaat.
Ik heb een paar keer 'botte pech' gehad. Bedrijfsovername, faillisement, economische crisis waardoor contract niet verlengd werd.
Maar ook paar keer dat ik 'het' gewoon niet had. Maakte of teveel fouten, of was te langzaam etc.
Ik heb in het voorjaar/ begin zomer ook al eens de huisarts gebeld.
Assistenten gaf aan dat ze op dat moment geen afspreek daarvoor met huisarts kon inplannen ivm de drukte door corona. :X
Probeer nu concentratiepillen te nemen, maar dat helpt dus nog niet genoeg.
Hoe is jullie ervaring hiermee?
Als ik problemen heb praat ik er met mijn manager over. Ik heb geluk dat ik een hele fijne manager heb die ook echt luistert en hulp biedt. Begin vorig jaar ging het niet goed bij een opdracht van me (werk in de detachering). Toen hebben we samen gekeken waar ik moeite mee had en waar ik juist energie van kreeg. Het heeft erg goed geholpen en nu zit ik op een fijne klus die beter bij me past :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_197356667
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 07:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Probleem is dat ik volgens ene bedrijf te snel werk. Bij de andere moet ik juist sneller werken.
Bij bedrijf A: mocht ik wel wat losser zijn, bij bedrijf B: moest ik dan weer wat serieuzer zijn.
Kortom het is eigenlijk nooit goed.

Heb het idee dat het bij mij 'tussen mijn hoofd' zit dat het op werk niet altijd gaat.
Ik heb een paar keer 'botte pech' gehad. Bedrijfsovername, faillisement, economische crisis waardoor contract niet verlengd werd.
Maar ook paar keer dat ik 'het' gewoon niet had. Maakte of teveel fouten, of was te langzaam etc.
Ik heb in het voorjaar/ begin zomer ook al eens de huisarts gebeld.
Assistenten gaf aan dat ze op dat moment geen afspreek daarvoor met huisarts kon inplannen ivm de drukte door corona. :X
Probeer nu concentratiepillen te nemen, maar dat helpt dus nog niet genoeg.
Hoe is jullie ervaring hiermee?
Wat voor concentratiepillen neem je?
En je zou ook kunnen vragen naar een afspraak met de praktijkondersteuner bij je huisarts (poh-ggz). Wellicht dat die je kan helpen.
pi_197366885
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 07:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Probleem is dat ik volgens ene bedrijf te snel werk. Bij de andere moet ik juist sneller werken.
Bij bedrijf A: mocht ik wel wat losser zijn, bij bedrijf B: moest ik dan weer wat serieuzer zijn.
Kortom het is eigenlijk nooit goed.

Heb het idee dat het bij mij 'tussen mijn hoofd' zit dat het op werk niet altijd gaat.
Ik heb een paar keer 'botte pech' gehad. Bedrijfsovername, faillisement, economische crisis waardoor contract niet verlengd werd.
Maar ook paar keer dat ik 'het' gewoon niet had. Maakte of teveel fouten, of was te langzaam etc.
Ik heb in het voorjaar/ begin zomer ook al eens de huisarts gebeld.
Assistenten gaf aan dat ze op dat moment geen afspreek daarvoor met huisarts kon inplannen ivm de drukte door corona. :X
Probeer nu concentratiepillen te nemen, maar dat helpt dus nog niet genoeg.
Hoe is jullie ervaring hiermee?
Dit is voor mij ook herkenbaar, ik heb ook bij veel bedrijven gewerkt. Te snel, te langzaam, te star, te flexibel, heb het allemaal meegemaakt. Belangrijk is de context niet uit het oog te verliezen. Ik heb ooit wel eens alle feedback op een rijtje gezet en dat hielp goed om nieuwe feedback in een beter daglicht te plaatsen en beter op waarde te schatten. Sommige feedback moest ik echt wat mee, van andere feedback weet ik dat het wel recht trekt. Door de context niet uit het oog te verliezen kan ik dat onderscheid veel beter maken.

Wat ik ook merk is dat ik soms vreemde gewoontes van de vorige werkgever meeneem. Die vallen dan bij de nieuwe werkgever direct op. Zo ben ik wel eens van een werkgever gegaan waar alles vrij relaxed en je rustig een half uur langer kon gaan pauzeren naar 1 waar iedereen heel gejaagd was. Uiteraard was de feedback dat ik te lang bleef pauzeren, er wordt dan echt gekeken naar die 5 minuten die je langer zit.

Ik herken ook de mentale afhaking die je dan kan krijgen. Immers, er zit geen rechte lijn meer in waar je jezelf in moet verbeteren en je weet niet meer waar je goed in bent. Dit kan ook funest zijn voor je zelfvertrouwen. Wat mij nu al meerdere malen enorm geholpen heeft om deze spiraal te keren is om het idee van de perfecte baan uit m´n hoofd te zetten, niet altijd maar op groei in te zetten en je vooral te realiseren dat iedereen ooit op een punt heeft gestaan dat je alles nog moet leren. Een eigen visie helpt ook enorm.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 20:36:24 #74
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_197370736
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:03 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Wat voor concentratiepillen neem je?
En je zou ook kunnen vragen naar een afspraak met de praktijkondersteuner bij je huisarts (poh-ggz). Wellicht dat die je kan helpen.
Ik koop deze bij Holland & Barret (wat vroeger de tuinen was)

https://www.hollandandbar(...)alis-memory-60016267

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 18:49 schreef Daboman het volgende:

[..]

Dit is voor mij ook herkenbaar, ik heb ook bij veel bedrijven gewerkt. Te snel, te langzaam, te star, te flexibel, heb het allemaal meegemaakt. Belangrijk is de context niet uit het oog te verliezen. Ik heb ooit wel eens alle feedback op een rijtje gezet en dat hielp goed om nieuwe feedback in een beter daglicht te plaatsen en beter op waarde te schatten. Sommige feedback moest ik echt wat mee, van andere feedback weet ik dat het wel recht trekt. Door de context niet uit het oog te verliezen kan ik dat onderscheid veel beter maken.

Wat ik ook merk is dat ik soms vreemde gewoontes van de vorige werkgever meeneem. Die vallen dan bij de nieuwe werkgever direct op. Zo ben ik wel eens van een werkgever gegaan waar alles vrij relaxed en je rustig een half uur langer kon gaan pauzeren naar 1 waar iedereen heel gejaagd was. Uiteraard was de feedback dat ik te lang bleef pauzeren, er wordt dan echt gekeken naar die 5 minuten die je langer zit.

Ik herken ook de mentale afhaking die je dan kan krijgen. Immers, er zit geen rechte lijn meer in waar je jezelf in moet verbeteren en je weet niet meer waar je goed in bent. Dit kan ook funest zijn voor je zelfvertrouwen. Wat mij nu al meerdere malen enorm geholpen heeft om deze spiraal te keren is om het idee van de perfecte baan uit m´n hoofd te zetten, niet altijd maar op groei in te zetten en je vooral te realiseren dat iedereen ooit op een punt heeft gestaan dat je alles nog moet leren. Een eigen visie helpt ook enorm.
Ja ik weet dat mijn ‘zwakke punt’ is dat ik niet tot 3 cijfers achter de komma nauwkeurig werk. Oftewel dat ik geen ‘Pietje Precies’ werk. Reden dat ik op vacatures waar zoiets bij staat niet snel meer reageer.
Of ik nu snel of langzaam werk, ergens glipt er bij mij wel een foutje door. Zelfs als ik mijn werk achteraf controleer op fouten valt het me soms niet op.
Merk soms dat mijn gedachten (snel) afdwalen, reden dus dat ik nu met concentratiepillen probeer.

En twijfel is inderdaad ook bij mij herkenbaar. Als nieuweling vraag je vaker advies/hulp aan meer ervaren collega’s hoe ze iets oplossen. Collega 1 zegt dat je het via methode A moet doen. Doe je het keer erna via methode A, krijg je van collega 2 reactie dat het via methode B moet. Doe je het daarna via B krijg je weer reactie van andere collega dat het toch via A moet. Dan ga ik inderdaad twijfelen. Maarja als je er dan iets van zegt wordt dat als eigenwijs, of niet open staan voor kritiek genoemd.
Waardoor je nog meer gaat twijfelen, meer fouten maken etc.

Maargoed, ik ga in mijn pauze meestal met dezelfde collega wandelen. Hij is paar weken eerder dan mij begonnen, en vertrekt in goed overleg zoals dat heet, omdat hij ook de klik niet kreeg. Vandaag erg goed gesprek gehad, waarbij blijkt dat we op veel dingen qua werk bij deze werkgever (Zowel positieve als negatieve ervaringen) op dezelfde lijn zaten. :D
Net efkes anges
pi_197540686
Vandaag gereageerd op een vacature die ik op Linkedin voorbij zag komen. Wellicht iets te hoog/moeilijk qua functie, maar dat kan (indien ik uitgenodigd wordt voor gesprek) altijd nog navragen.

Verder werd ik (ook via linkedin) benaderd door een recruiter voor een functie als Coordinator Service en Onderhoud bij een bouwbedrijf. Heb laten weten dat ik ansich wel interesse heb, Wel aangegeven dat ik geen technische opleiding/achtergrond hebben.
Net efkes anges
pi_197541576
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:05 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vandaag gereageerd op een vacature die ik op Linkedin voorbij zag komen. Wellicht iets te hoog/moeilijk qua functie, maar dat kan (indien ik uitgenodigd wordt voor gesprek) altijd nog navragen.

Verder werd ik (ook via linkedin) benaderd door een recruiter voor een functie als Coordinator Service en Onderhoud bij een bouwbedrijf. Heb laten weten dat ik ansich wel interesse heb, Wel aangegeven dat ik geen technische opleiding/achtergrond hebben.
Dat kun je altijd nog in verdiepen door middel van curssusen
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:06:30 #77
416020 K44S
The bearded man
pi_197545051
Na 1,5 werken in Weesp bij 3 verschillende sportscholen (van 2 onder één eigenaar viel) was ik er klaar mee om uit geknepen te worden. veel geleerd wat ik totaal anders zou doen als ik ondernemer zou zijn.

Goed, via via een sollicitatie gedaan bij een sportschool/fysio in Almere waar ik direct werd aangenomen (dit was nog nét voor de tweede lockdown). Ook m'n eigen zaak als personal trainer gestart aan huis.

Weten jullie dat ook weer :)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:23:02 #78
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_197574745
Had met recruiter een telefoongesprek voor vanmiddag 15u gepland om functie te bespreken. Net na de middag kreeg ik een bericht dat hun klant al een geschikte kandidaat had. Wel wilde ze weten wat ik voor functie zocht.
Uiteindelijk heb ik 2 kantjes vol getypt met mijn werkhistorie/ervaring en wat ik zoek. Daarnaast ook mijn CV meegestuurd, dus hopelijk levert het iets op.
Net efkes anges
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 6 februari 2021 @ 18:42:20 #79
269689 crew  Viv
pi_197856623
Wordt er nog naar werk gezocht hier? 8-)

Ik mag me hier ook melden. :)

Ik heb momenteel een vast contract, maar voel me al tijden ongelukkig met mijn baan. Kort gezegd past hun werkwijze niet goed bij mijn gebruiksaanwijzing. Toch heb ik nooit de knoop durven doorhakken om iets anders te gaan zoeken, want er waren ook positieve aspecten aan deze baan. En solliciteren is vér buiten mijn comfort zone, net als financiële zekerheden opofferen.

Maar zoiets gaat zich toch wreken uiteindelijk. Ik kwam in een spiraal terecht van gedemotiveerd raken, minder presteren, schuldgevoel, stress. En die stress hield niet op in mijn vrije tijd. :X

Inmiddels is mijn werkgever op de hoogte en hebben we samen geconcludeerd dat ik elders veel beter tot mijn recht zou komen. Ik blijf er voorlopig nog werken om dingen goed af te ronden en over te dragen, en ik krijg binnenkort loopbaanbegeleiding, maar op een nader te bepalen datum houdt het op. En dat is maar goed ook, voor beide partijen. :Y)
pi_197856673
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 18:42 schreef Viv het volgende:
Wordt er nog naar werk gezocht hier? 8-)

Ik mag me hier ook melden. :)

Ik heb momenteel een vast contract, maar voel me al tijden ongelukkig met mijn baan. Kort gezegd past hun werkwijze niet goed bij mijn gebruiksaanwijzing. Toch heb ik nooit de knoop durven doorhakken om iets anders te gaan zoeken, want er waren ook positieve aspecten aan deze baan. En solliciteren is vér buiten mijn comfort zone, net als financiële zekerheden opofferen.

Maar zoiets gaat zich toch wreken uiteindelijk. Ik kwam in een spiraal terecht van gedemotiveerd raken, minder presteren, schuldgevoel, stress. En die stress hield niet op in mijn vrije tijd. :X

Inmiddels is mijn werkgever op de hoogte en hebben we samen geconcludeerd dat ik elders veel beter tot mijn recht zou komen. Ik blijf er voorlopig nog werken om dingen goed af te ronden en over te dragen, en ik krijg binnenkort loopbaanbegeleiding, maar op een nader te bepalen datum houdt het op. En dat is maar goed ook, voor beide partijen. :Y)
Wat voor werk zou je dan het liefste willen doen?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 6 februari 2021 @ 19:05:48 #81
269689 crew  Viv
pi_197857074
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 18:44 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Wat voor werk zou je dan het liefste willen doen?
Ja, dat weet ik dus niet zo goed. Vandaar die loopbaanbegeleiding. :+
pi_197857229
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:05 schreef Viv het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik dus niet zo goed. Vandaar die loopbaanbegeleiding. :+
Wat doe je nu en wat vind je er niet (meer) leuk aan?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 6 februari 2021 @ 20:14:30 #83
269689 crew  Viv
pi_197858590
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:14 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Wat doe je nu en wat vind je er niet (meer) leuk aan?
Ik ben een arts met een kantoorbaan. :D Ik twijfel dus onder andere over terug de praktijk in gaan of niet.

Waar ik nu o.a. op vastliep was dat ik altijd ja zei tegen nieuwe taken, ook als dat eigenlijk niet ging in combinatie met mijn bestaande taken. :')

Ik kan dat zelf niet goed overzien, en heb dus eigenlijk een leidinggevende nodig die dat voor mij bewaakt. Of een werkplek waar niet tig taken/projecten tegelijkertijd lopen. :)
pi_197860079
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:14 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik ben een arts met een kantoorbaan. :D Ik twijfel dus onder andere over terug de praktijk in gaan of niet.

Waar ik nu o.a. op vastliep was dat ik altijd ja zei tegen nieuwe taken, ook als dat eigenlijk niet ging in combinatie met mijn bestaande taken. :')

Ik kan dat zelf niet goed overzien, en heb dus eigenlijk een leidinggevende nodig die dat voor mij bewaakt. Of een werkplek waar niet tig taken/projecten tegelijkertijd lopen. :)
Omscholen een optie. Cosmetische arts? Botox en fillers prikken?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 6 februari 2021 @ 21:17:18 #85
269689 crew  Viv
pi_197860254
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:11 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Omscholen een optie. Cosmetische arts? Botox en fillers prikken?
Dat is inderdaad een optie. :D
pi_197860343
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:14 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik ben een arts met een kantoorbaan. :D Ik twijfel dus onder andere over terug de praktijk in gaan of niet.

Waar ik nu o.a. op vastliep was dat ik altijd ja zei tegen nieuwe taken, ook als dat eigenlijk niet ging in combinatie met mijn bestaande taken. :')

Ik kan dat zelf niet goed overzien, en heb dus eigenlijk een leidinggevende nodig die dat voor mij bewaakt. Of een werkplek waar niet tig taken/projecten tegelijkertijd lopen. :)
Een arts is toch een heel zelfstandige baan zonder leidinggevende?
Vakman pur sang
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 6 februari 2021 @ 21:23:47 #87
269689 crew  Viv
pi_197860443
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Een arts is toch een heel zelfstandige baan zonder leidinggevende?
Hangt ervan af waar je werkt. :) Ik zit nu in een soort zelfsturend team, waar iedereen zijn/haar eigen agenda moet bewaken. Sommige collega's zeggen overal nee tegen om hun hoofdtaken niet in gevaar te laten komen, ik zit aan het andere uiterste. :')
pi_197860633
En iets als arbo-arts? Of is wat je nu doet juist een beetje in zo'n hoek?
pi_197860736
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:23 schreef Viv het volgende:

[..]

Hangt ervan af waar je werkt. :) Ik zit nu in een soort zelfsturend team, waar iedereen zijn/haar eigen agenda moet bewaken. Sommige collega's zeggen overal nee tegen om hun hoofdtaken niet in gevaar te laten komen, ik zit aan het andere uiterste. :')
Oh maar is het dan niet verstandig daar aan te werken?
Of een artsenpraktijk te zoeken waar zeg met 3-4 man het werk eerlijk verdeelt wordt en je niet hoef te “vechten” om wat door te drukken?

Ik zie de laatste tijd veel mensen hun baan kwijt raken. En die denken dan wat anders te moeten doen maar geen idee wat. En die komen dan in allerlei zelfvertrouwen verwoestende trajecten terecht zoals jobchoaches, loopbaan begeleiders en andere charletans.
Vakman pur sang
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 6 februari 2021 @ 23:22:13 #90
269689 crew  Viv
pi_197863817
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:29 schreef vlindertje89 het volgende:
En iets als arbo-arts? Of is wat je nu doet juist een beetje in zo'n hoek?
Is inderdaad een optie. :)

En nee, wat ik nu doe is zorgverleners ondersteunen bij ingewikkelde afwegingen (op casusniveau: in feite de bijzondere gevallen die niet in richtlijnen te vangen zijn) met informatie over de laatste stand van zaken op mijn aandachtsgebied. Een soort achterwacht/vraagbaak-functie dus. :) Maar daar zitten dus nogal wat aanverwante taken en projecten aan verbonden, en dat krijg ik niet goed op de rit.
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Oh maar is het dan niet verstandig daar aan te werken?
Ja, dat is ook altijd mijn insteek geweest. Maar na ruim 7 jaar in deze functie moet ik toch concluderen dat het van kwaad tot erger gaat, in plaats van dat ik hier beter in word. Helaas. ;( Daarom wil ik mijn volgende werkplek zo uitkiezen dat mijn persoonlijke tekortkomingen veel minder roet in het eten kunnen gooien.
quote:
Of een artsenpraktijk te zoeken waar zeg met 3-4 man het werk eerlijk verdeelt wordt en je niet hoef te “vechten” om wat door te drukken?
Het werk eerlijk verdelen zou al fijn zijn inderdaad. :) En zoiets als een spreekuur ook, want dan kan het werk zich niet opstapelen zoals nu.
quote:
Ik zie de laatste tijd veel mensen hun baan kwijt raken. En die denken dan wat anders te moeten doen maar geen idee wat. En die komen dan in allerlei zelfvertrouwen verwoestende trajecten terecht zoals jobcoaches, loopbaan begeleiders en andere charletans.
Ik heb nog nooit iets van loopbaanbegeleiding gehad, ben benieuwd. :Y)
pi_197863949
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 23:22 schreef Viv het volgende:

[..]

Is inderdaad een optie. :)

En nee, wat ik nu doe is zorgverleners ondersteunen bij ingewikkelde afwegingen (op casusniveau: in feite de bijzondere gevallen die niet in richtlijnen te vangen zijn) met informatie over de laatste stand van zaken op mijn aandachtsgebied. Een soort achterwacht/vraagbaak-functie dus. :) Maar daar zitten dus nogal wat aanverwante taken en projecten aan verbonden, en dat krijg ik niet goed op de rit.
[..]

Klinkt super interessant, maar kan me inderdaad goed voorstellen dat als je geneigd bent ja te zeggen op allerlei extra taken, je in zo'n soort positie wat ontregeld raakt. Getuigt van een goede dosis zelfkennis om dan naar iets anders op zoek te gaan!

Zie je jezelf meer als specialist of generalist? Je bent nu natuurlijk vooral met heel ingewikkelde casussen bezig, is dat iets wat je wil blijven doen, of is het vooral het brede (allerlei verschillende casussen met andere ziektebeelden) wat je aanspreekt? Dat kan je evt ook nog helpen met waar verder te zoeken. Indien dat laatste, misschien huisarts ook nog een optie?

Maargoed, dat zijn vast ook vragen die je jezelf al gesteld had of opties die je al zelf bedacht had. Wel tof dat je de stap durft te zetten, van vastigheid naar iets nieuws is best een ding. Hopelijk kom je tot iets nieuws waar je wel met heel veel plezier kan werken!

Edit: en iets van onderzoek? Of medical writer oid waarbij je helpt artikelen te schrijven op basis van andermans onderzoek ofzo zodanig dat het begrijpelijk is voor anderen?

Al is dat waarschijnlijk ook wel weer een omgeving waarin nee kunnen zeggen wel handig is, dus misschien toch niet zo'n goede suggestie.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 7 februari 2021 @ 00:42:53 #92
269689 crew  Viv
pi_197865342
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 23:27 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Klinkt super interessant, maar kan me inderdaad goed voorstellen dat als je geneigd bent ja te zeggen op allerlei extra taken, je in zo'n soort positie wat ontregeld raakt. Getuigt van een goede dosis zelfkennis om dan naar iets anders op zoek te gaan!
O+
quote:
Zie je jezelf meer als specialist of generalist? Je bent nu natuurlijk vooral met heel ingewikkelde casussen bezig, is dat iets wat je wil blijven doen, of is het vooral het brede (allerlei verschillende casussen met andere ziektebeelden) wat je aanspreekt? Dat kan je evt ook nog helpen met waar verder te zoeken. Indien dat laatste, misschien huisarts ook nog een optie?
Leuke vraag. :) Ik zie mezelf meer als specialist, ik weet graag heel veel over een klein aandachtsgebied. Dat is nu ook het geval: het gaat wel om veel verschillende ziektebeelden, maar deze patiënten hebben steeds dezelfde complicerende factoren (en dat laatste is dan mijn aandachtsgebied).
quote:
Maargoed, dat zijn vast ook vragen die je jezelf al gesteld had of opties die je al zelf bedacht had. Wel tof dat je de stap durft te zetten, van vastigheid naar iets nieuws is best een ding. Hopelijk kom je tot iets nieuws waar je wel met heel veel plezier kan werken!
Nou, ik durfde die stap dus nooit te zetten. :@ Toen ik eindelijk aan mijn werkgever opbiechtte hoe ongelukkig en gestresst ik inmiddels was, hoopte ik eigenlijk dat ze een voorstel zouden doen om mijn werk anders vorm te geven. Dat deden ze niet, ze benoemden dat er waarschijnlijk een mismatch is tussen hun manier van werken en wat ik nodig heb. En dat heb ik toen bevestigd, en daarna ging het gesprek in de richting van elders zoeken naar werk dat mij beter past.
quote:
Edit: en iets van onderzoek? Of medical writer oid waarbij je helpt artikelen te schrijven op basis van andermans onderzoek ofzo zodanig dat het begrijpelijk is voor anderen?

Al is dat waarschijnlijk ook wel weer een omgeving waarin nee kunnen zeggen wel handig is, dus misschien toch niet zo'n goede suggestie.
Ik kan goed andermans teksten redigeren (zowel op punten en komma's als op inhoud en logische volgorde), maar zelf schrijven verloopt echt heel stroef. Is ook één van de randzaken die altijd bleef liggen bij mij, want ik moet daar echt goed voor gaan zitten en die tijd is er feitelijk nooit.
pi_197898967
Waar krijg je wel energie van? Wat vond je wel leuk aan je baan? Dat mis ik nog een beetje. Het lijkt me sterk dat je 7 jaar blijft hangen in een functie die je steeds meer en meer stress geeft als daar niet iets tegenover staat. Maar goed, misschien onderschat ik het wel, ik heb zelf al meer dan 100 procedures gedaan (wel verspreid over ruim 10 jaar en nooit langer dan 2 maanden werkloos) en ik heb nooit heel veel zekerheid gekend. Zelfs in de korte tijd dat ik wel een vast contract had vermoedde ik al dat die functie hooguit voor een paar jaar was en helaas had ik gelijk. Maar toch, er zaten banen tussen waarvan ik zou zeggen; dan spring ik liever het diepe in.

Overigens is mijn persoonlijke ervaring met loopbaanbegeleiding vrij goed. Als je goed weet wat je wil dan kan je best op eigen kracht verder, maar zo niet, dan kan het zeker helpen je gedachtes wat meer te structureren en er beter op te acteren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Daboman op 08-02-2021 23:14:54 ]
pi_198072905
Mijn vriendin en ik zijn bezig met een koophuis. Nouja voorlopig koopcontract getekend.
Krijg van mijn huidige werkgever ook netjes een perspectief verklaring.
Echter, zijn zowel werkgever als ik beide tot de conclusie gekomen dat er geen 'wederzijdse klik' is.
Gevalletje verkeerde verwachtingen/inschattingen van elkaar.
Afgesproken dat ik in dienst blijf tot einde contract (31-8), en nu wel al aan het kijken ben voor een andere baan.

Nu alleen nog hopen dat hij op perspectief verklaring zet dat mijn contract verlengd gaat worden.
Heeft voor bedrijf verder 0 meerwaarde, maar voor mij wel van cruciaal belang ivm aankoop woning.

Vanaf Half januari wel al enkele sollicitaties (4 stuks) de deur uitgedaan. 3 afwijzingen, en de 4e (via een recruitmentburo) heb ik as maandag een zoom meeting.
Net efkes anges
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 20 februari 2021 @ 17:23:57 #95
269689 crew  Viv
pi_198113661
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:58 schreef Daboman het volgende:
Waar krijg je wel energie van? Wat vond je wel leuk aan je baan? Dat mis ik nog een beetje. Het lijkt me sterk dat je 7 jaar blijft hangen in een functie die je steeds meer en meer stress geeft als daar niet iets tegenover staat.
Goede vraag. :) Wat ik leuk vind is dat mijn werk echt toegevoegde waarde heeft voor anderen (zorgverleners en hun patiënten). Dat ze na afloop van een telefoongesprek over een ingewikkelde casus zeggen: "Bedankt, hier kan ik echt wat mee." O+

En ik heb veel affiniteit met mijn aandachtsgebied. Als ik hetzelfde zou willen doen bij een andere werkgever, zou ik naar het buitenland moeten uitwijken want het is nogal specifiek wat ik doe.

Verder een aantal praktische voordelen: vakantie opnemen gaat vrij makkelijk, qua reistijd goed te doen, thuiswerken mocht pre-corona 1 dag in de week en sinds corona alle dagen, geen avond/nacht/weekenddiensten, etc.

En zoals gezegd ben ik geen held in solliciteren.

Edit: en mijn contract voor onbepaalde tijd. Dat vond ik kennelijk nogal een drempel, om die 'zekerheid' op te geven.

quote:
Overigens is mijn persoonlijke ervaring met loopbaanbegeleiding vrij goed. Als je goed weet wat je wil dan kan je best op eigen kracht verder, maar zo niet, dan kan het zeker helpen je gedachtes wat meer te structureren en er beter op te acteren.
Ik ga waarschijnlijk twee vormen van begeleiding zoeken: het aanpakken van mijn persoonlijke valkuilen (bij een psychotherapeut), en het zoeken van een baan die echt bij me past (bij een bureau voor loopbaanbegeleiding).

Ik krijg een bepaald budget hiervoor mee vanuit mijn nu-nog-huidige werkgever. Heel fijn, want ik zou zelf niet zo snel geld uitgeven aan een paar goede gesprekken. :@ Terwijl het me heel wat kan opleveren, want de issues waar ik nu mee zit, heb ik op de middelbare school en op de universiteit eigenlijk ook al meegemaakt. Tijd om patronen te doorbreken dus!

[ Bericht 1% gewijzigd door Viv op 20-02-2021 17:57:38 ]
pi_198116241
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 17:23 schreef Viv het volgende:

[..]

Goede vraag. :) Wat ik leuk vind is dat mijn werk echt toegevoegde waarde heeft voor anderen (zorgverleners en hun patiënten). Dat ze na afloop van een telefoongesprek over een ingewikkelde casus zeggen: "Bedankt, hier kan ik echt wat mee." O+

En ik heb veel affiniteit met mijn aandachtsgebied. Als ik hetzelfde zou willen doen bij een andere werkgever, zou ik naar het buitenland moeten uitwijken want het is nogal specifiek wat ik doe.

Verder een aantal praktische voordelen: vakantie opnemen gaat vrij makkelijk, qua reistijd goed te doen, thuiswerken mocht pre-corona 1 dag in de week en sinds corona alle dagen, geen avond/nacht/weekenddiensten, etc.

En zoals gezegd ben ik geen held in solliciteren.

Edit: en mijn contract voor onbepaalde tijd. Dat vond ik kennelijk nogal een drempel, om die 'zekerheid' op te geven.
[..]

Ik ga waarschijnlijk twee vormen van begeleiding zoeken: het aanpakken van mijn persoonlijke valkuilen (bij een psychotherapeut), en het zoeken van een baan die echt bij me past (bij een bureau voor loopbaanbegeleiding).

Ik krijg een bepaald budget hiervoor mee vanuit mijn nu-nog-huidige werkgever. Heel fijn, want ik zou zelf niet zo snel geld uitgeven aan een paar goede gesprekken. :@ Terwijl het me heel wat kan opleveren, want de issues waar ik nu mee zit, heb ik op de middelbare school en op de universiteit eigenlijk ook al meegemaakt. Tijd om patronen te doorbreken dus!
Succes met uitvinden welke nieuwe richting je weer blij maakt! :*

Achteraf zal je uiteindelijk wrs blij zijn dat je nu min of meer ‘verplicht’ op onderzoek mag gaan naar wat je echt leuk vindt.
Zo heb ik het een paar jaar geleden iig wel ervaren. En nog altijd blij dat ik de ‘veiligheid’ vh vaste contract heb opgegeven om weer mijzelf terug te vinden ipv de leeggelopen versie. En inmiddels ook een paar werkgevers verder :P
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 20 februari 2021 @ 21:35:30 #97
269689 crew  Viv
pi_198118899
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:01 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]

Succes met uitvinden welke nieuwe richting je weer blij maakt! :*

Achteraf zal je uiteindelijk wrs blij zijn dat je nu min of meer ‘verplicht’ op onderzoek mag gaan naar wat je echt leuk vindt.
Zo heb ik het een paar jaar geleden iig wel ervaren. En nog altijd blij dat ik de ‘veiligheid’ vh vaste contract heb opgegeven om weer mijzelf terug te vinden ipv de leeggelopen versie. En inmiddels ook een paar werkgevers verder :P
Dank je wel. :)

En ik denk inderdaad ook dat dit het zetje is wat ik nodig had. Het leek wel zo'n ongelukkig huwelijk, waar ik in bleef hangen omdat het nou eenmaal bekend terrein was. :')

Ik vond mezelf overigens onlangs al terug, puur toevallig doordat ik hier op FOK! in een PR-functie rolde. O+ Hier kwam ik plotseling in een positieve flow van dingen die goed liepen, complimenten daarover ontvangen, veel voldoening eruit halen, energie ervan krijgen.

Dat had ik dus al tijden gemist in mijn betaalde baan. ;(
pi_198167793
Via via kreeg ik tip dat er bij een bedrijf in de buurt werk is. Werk dat wellicht overeenkomt met een functie die ik in het verleden vervuld heb.
Helaas staat de vacature niet op de website van het bedrijf, en wil ik dus een open sollicitatie sturen.
Alleen, is het handig om gelijk mijn CV mee te sturen? :@
Net efkes anges
pi_198202595
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 17:23 schreef Viv het volgende:

[..]

Goede vraag. :) Wat ik leuk vind is dat mijn werk echt toegevoegde waarde heeft voor anderen (zorgverleners en hun patiënten). Dat ze na afloop van een telefoongesprek over een ingewikkelde casus zeggen: "Bedankt, hier kan ik echt wat mee." O+

En ik heb veel affiniteit met mijn aandachtsgebied. Als ik hetzelfde zou willen doen bij een andere werkgever, zou ik naar het buitenland moeten uitwijken want het is nogal specifiek wat ik doe.

Verder een aantal praktische voordelen: vakantie opnemen gaat vrij makkelijk, qua reistijd goed te doen, thuiswerken mocht pre-corona 1 dag in de week en sinds corona alle dagen, geen avond/nacht/weekenddiensten, etc.

En zoals gezegd ben ik geen held in solliciteren.

Edit: en mijn contract voor onbepaalde tijd. Dat vond ik kennelijk nogal een drempel, om die 'zekerheid' op te geven.
Ach ik vind het na al m´n gesprekken soms nog steeds moeilijk. Ik denk dat je er wel overheen groeit, het is gewoon een kwestie van gewoon je volgende kans zoeken, nog voordat je andere procedures waar je je hoop op hebt gevestigd hebt afgesloten. Ik heb wel dat ik in de gesprekken wat meer op zoek ga naar de match en afwijzing minder erg vinden. Er zijn zelfs afwijzingen geweest waar ik blij mee was. Natuurlijk moet je jezelf verkopen, maar de match is minstens zo belangrijk, zeker als je op het niveau van een arts zit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 19:26 schreef Sjoerd102 het volgende:
Via via kreeg ik tip dat er bij een bedrijf in de buurt werk is. Werk dat wellicht overeenkomt met een functie die ik in het verleden vervuld heb.
Helaas staat de vacature niet op de website van het bedrijf, en wil ik dus een open sollicitatie sturen.
Alleen, is het handig om gelijk mijn CV mee te sturen? :@
Je zou ook kunnen bellen en vragen of er een dergelijke vacature is. Of per email, een contact persoon, of een contact formulier, vragen hoe ik m'n sollicitatie moet richten, zo heb ik het zelf wel eens gedaan toen ik hier op fok via DM werd getipt op een vacature. Het hoeft niet gelijk heel uitgebreid, het is handig als je iets klaar hebt liggen, maar hoeft niet. Vergeet ook niet te bellen als je geen respons krijgt, dat heb ik destijds ook gedaan. Helaas geen goede match, wel een paar plekken waar ik het ook nog kon proberen.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 22:21:22 #100
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_198241583
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik zie de laatste tijd veel mensen hun baan kwijt raken. En die denken dan wat anders te moeten doen maar geen idee wat. En die komen dan in allerlei zelfvertrouwen verwoestende trajecten terecht zoals jobchoaches, loopbaan begeleiders en andere charletans.
Mensen als Céleste :') Te triest voor woorden dit.
-weg-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')