Ja er werd eerder in dit topic al gezegd dat de mensen die vroeger in audi's reden nu in een tesla rijden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Die dingen trekken ook op als monsters. Dat zal vast ook een rol spelen bij de kleiner bedeelde mannen.
²
Ah het standaard jaloerse praatje over dat iemand met een dikke auto een kleine lul heeft. Zo mooi is dat... tot ze zelf geld genoeg hebben voor een dikke wagen dan is het opeens onzin.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Die dingen trekken ook op als monsters. Dat zal vast ook een rol spelen bij de kleiner bedeelde mannen.
²
Is dat hoe het bij jou ging ja?quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 10:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ah het standaard jaloerse praatje over dat iemand met een dikke auto een kleine lul heeft. Zo mooi is dat... tot ze zelf geld genoeg hebben voor een dikke wagen dan is het opeens onzin.
Ik heb die opmerking nog nooit gemaakt omdat ik niet jaloers ben op iemand die een dikke auto rijdt.quote:
Dit. Plus dat het autorijden "saai" maakt, je hoeft veel minder te "werken" tijdens het rijden en dan verslapt je aandacht sneller.quote:Op woensdag 29 juli 2020 10:22 schreef TigerXtrm het volgende:
Het zal ook meespelen dat elektrische auto's tegenwoordig vol zitten met sensors en hulpmiddelen die de bestuurder een vals gevoel van veiligheid geven.
"Ik kan wel even op mijn mobiel kijken, want de auto reageert zelf wel als er iets mis gaat."
Beetje dat idee. Zeker de Tesla staat bekend om dat soort systemen, en is toevallig de populairste elektrische leasebak op het moment.
Niet om het een of ander, maar vrijwel geen enkele Teslarijder heeft zelf geld genoeg om zo'n auto te rijden, en wie dat wel heeft geeft het niet uit aan een Tesla.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 10:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ah het standaard jaloerse praatje over dat iemand met een dikke auto een kleine lul heeft. Zo mooi is dat... tot ze zelf geld genoeg hebben voor een dikke wagen dan is het opeens onzin.
De vs is veel minder druk en de wegen zijn aanzienlijk breder als in NL.quote:
Spuit elf..... en laten we vooral niet doen alsof mannen een Tesla per definitie wel op de weg kunnen houden.... kijk anders even naar het onderwerp van dit topic en het artikel in de OP.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 10:36 schreef RAVW het volgende:
Ach de cominatie van electro en auto's en vrouwen gaat ook niet altijd goed samen
Vrouw in Tesla ramt bedrijfspand, wonderbaarlijk geen gewonden
Dat is het autopilot resultaat hè, het gros rijdt hier niet op autopilot maar rijdt hun auto geheel zelfstandig in de kreukels.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 10:39 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
De vs is veel minder druk en de wegen zijn aanzienlijk breder als in NL.
Maar opvallend misschien heeft deze testauto in een staat met amper verkeer veel rondjes gereden.
Ik geloof nog steeds de statistieken van de verzekeraars als in de OP omschreven.
beetje frussie dame .. door het schrijven van mij "gaat niet altijd goed samen " geef ik al aan dat ik niet alle vrouwen bedoel . maar goed .. iets minder snel een negatieve bril op zetten naar mannen toe zal wel helpen :-)quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 10:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Spuit elf..... en laten we vooral niet doen alsof mannen een Tesla per definitie wel op de weg kunnen houden....
Je kunt ook even een paar posts terugkijken en dan zien dat je ongelukje 9 posts eerder al gepost was.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 10:51 schreef RAVW het volgende:
[..]
beetje frussie dame .. door het schrijven van mij "gaat niet altijd goed samen " geef ik al aan dat ik niet alle vrouwen bedoel . maar goed .. iets minder snel een negatieve bril op zetten naar mannen toe zal wel helpen :-)
quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 08:28 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Vrouw in Tesla ramt bedrijfspand, wonderbaarlijk geen gewonden
Of komt het misschien omdat er meer vrouwen in tesla's rijden?
Wat een gelul... wat kan de Tesla rijder er nou aan doen dat de overheid elektrisch rijden stimuleert? Dat is gewoon een rekensom. Als een Tesla van 50k over 5 jaar gezien even duur is als een Golf van 25k dan is dat een afweging die je maakt. Een Tesla rijdt heerlijk maar heeft ook genoeg nadelen. Zelfde geldt overigens voor een Leaf, Kona en de andere elektrische auto's. Die verhoudingsgewijs meer gesubsidieerd worden overigens omdat je daar wel de volledige lage bijtelling en MIA kan gebruiken. Had ik ooit een Model S gekocht als die echt 90k was onder aan de streep? Nee natuurlijk niet, maar die auto is ook geen 90k waard. Net zoals iemand geen e-Golf van 35k gaat halen als een normale Golf begint bij 24k.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 10:36 schreef Leandra het volgende:
Niet om het een of ander, maar vrijwel geen enkele Teslarijder heeft zelf geld genoeg om zo'n auto te rijden, en wie dat wel heeft geeft het niet uit aan een Tesla.
Het is allemaal zakelijke lease, en dikke subsidies voor ondernemers die zelf (op de zaak) aanschaffen.
Als er iets is waar je niet jaloers op hoeft te zijn dan is het op de leasebak van een ander, tenzij je zelf alleen een Skoda ecohokje mag leasen van je baas.
Met andere woorden; men kan niet zelf zo'n dikke bak kopen. Hoe is een ander daar dan jaloers op?quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 11:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat een gelul... wat kan de Tesla rijder er nou aan doen dat de overheid elektrisch rijden stimuleert? Dat is gewoon een rekensom. Als een Tesla van 50k over 5 jaar gezien even duur is als een Golf van 25k dan is dat een afweging die je maakt. Een Tesla rijdt heerlijk maar heeft ook genoeg nadelen. Zelfde geldt overigens voor een Leaf, Kona en de andere elektrische auto's. Die verhoudingsgewijs meer gesubsidieerd worden overigens omdat je daar wel de volledige lage bijtelling en MIA kan gebruiken. Had ik ooit een Model S gekocht als die echt 90k was onder aan de streep? Nee natuurlijk niet, maar die auto is ook geen 90k waard. Net zoals iemand geen e-Golf van 35k gaat halen als een normale Golf begint bij 24k.
Dat de meeste geen dikke Tesla van 100k ineens aftikken geloof ik best, maar dat doen tegenwoordig heel veel mensen al niet meer. Ook privé wordt er steeds meer geleased of geld geleend voor auto's.
Wat bedoel je men kan niet zelf zo'n dikke bak kopen, dat doet men toch? Mensen zijn ook jaloers op iemand met een BMW of Audi voor de deur, maar je weet toch ook niet of dat lease is, een lening bij papa en mama, of de loterij gewonnen? Als je baas je een auto van de zaak geeft moet je dat links of rechtsom toch verdienen. Zelfde geldt voor geld lenen, je moet dat toch weer terugbetalen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 11:20 schreef Leandra het volgende:
Met andere woorden; men kan niet zelf zo'n dikke bak kopen. Hoe is een ander daar dan jaloers op?
Tesla's hebben een ontzettend goede wegligging door het lage zwaartepunt. Ik kon heel hard hoeken en het rijdt echt strak terwijl je zo'n 2200 kg bent. Natuurlijk merk je dat gewicht wel tov een klein, licht autootje maar het voelt heel anders dan een S-klasse. De Model 3 is alweer een stuk lichter en daardoor nog leuker. En ik heb bijna m'n hele leven BMW's gereden dus ik weet wel wat goede wegligging isquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 11:26 schreef RamboDirk het volgende:
Die plastic Tesla's hebben toch ook geen wegligging. Het is het allemaal nog net niet die wagens.
glibben en glijden bij het remmen met al dat gewicht?quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 11:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tesla's hebben een ontzettend goede wegligging door het lage zwaartepunt. Ik kon heel hard hoeken en het rijdt echt strak terwijl je zo'n 2200 kg bent. Natuurlijk merk je dat gewicht wel tov een klein, licht autootje maar het voelt heel anders dan een S-klasse. De Model 3 is alweer een stuk lichter en daardoor nog leuker. En ik heb bijna m'n hele leven BMW's gereden dus ik weet wel wat goede wegligging is
Daarvoor heb je bredere banden en grotere remmen. Ik zou zeggen maak eens een proefrit. Geloof me, er zijn zat dingen aan te merken op Tesla's maar echt niet de wegligging en het rijgedrag. Dat is juist de reden dat ik als BMW rijder het een acceptabele overstap vond. Maar goed ik rij nu weer BMW dus ach... grootste nadeel vind ik dat ik nu als ik 's ochtends weg ga niet vol gas kan invoegen omdat de motor nog koud is. Dat is met een EV geen probleemquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 11:36 schreef RamboDirk het volgende:
glibben en glijden bij het remmen met al dat gewicht?
Nee, men koopt hem niet zelf, vrijwel iedere Tesla is lease.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 11:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat bedoel je men kan niet zelf zo'n dikke bak kopen, dat doet men toch? Mensen zijn ook jaloers op iemand met een BMW of Audi voor de deur, maar je weet toch ook niet of dat lease is, een lening bij papa en mama, of de loterij gewonnen? Als je baas je een auto van de zaak geeft moet je dat links of rechtsom toch verdienen. Zelfde geldt voor geld lenen, je moet dat toch weer terugbetalen.
En lees de reacties eens in een gemiddeld Tesla nieuwsbericht of het topic hier. Iedereen loopt allemaal te zeiken over Tesla's net als jij. Dat is jaloezie, omdat ze een snelle auto (voor jullie gevoel) geschonken krijgen dus dan hebben we het maar weer over kleine piemeltjes en mensen die niet kunnen omgaan met zoveel vermogen.
De leasemaatschappij heeft geen inkomenseis hoor, je werkgever bepaalt wat jij aan leasebudget hebt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 11:22 schreef Tyr80 het volgende:
En zelfs om een dikke leasebak te rijden heb je natuurlijk een bepaald inkomen nodig. De inkomenseis van de leasemaatschappij, het maandelijkse bedrag incl. BTW enzo, het ‘voordeel’ wordt pas verrekend in de loonaangifte.
Maar dat is sowieso het geval met autorijden en snelheid. Ik rij ongeveer 70-80% van mijn snelwegkilometers in Duitsland waarvan een groot gedeelte zonder limiet en vaak 200+ omdat ik niet in de spits rij.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 10:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dit. Plus dat het autorijden "saai" maakt, je hoeft veel minder te "werken" tijdens het rijden en dan verslapt je aandacht sneller.
Ah ja ik bekeek het vanuit de positie van de ZZP’er, vergeef me.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
De leasemaatschappij heeft geen inkomenseis hoor, je werkgever bepaalt wat jij aan leasebudget hebt.
En met een beetje baan heb je wel een leasebudget waar een Tesla in past.
https://www.leaseplan.com/nl-be/business/showroom/tesla/
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar die kon zich iig flink in de subsidies wentelen als hij een Tesla wilde gaan rijden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 12:45 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ah ja ik bekeek het vanuit de positie van de ZZP’er, vergeef me.
Ik had het over dikke leasebakken, niet over een Teslaquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 12:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar die kon zich iig flink in de subsidies wentelen als hij een Tesla wilde gaan rijden.
Op zich klopt dat wel qua snelwegkilometers. In de bebouwde kom is dat wel anders (is mijn ervaring iig).quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 12:42 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar dat is sowieso het geval met autorijden en snelheid. Ik rij ongeveer 70-80% van mijn snelwegkilometers in Duitsland waarvan een groot gedeelte zonder limiet en vaak 200+ omdat ik niet in de spits rij.
Als je dat een maandje niet gedaan hebt is het de 1e rit weer wennen. Daarna is het weer als vanouds op de CC.
Een deel van de Tesla's is lease (waarbij de baas het betaalt vanuit budget), een deel is financial lease (meestal ondernemers) en een deel tikt het gewoon af. Niet zo heel veel anders dan iedere normale auto, behalve dat er natuurlijk nog niet zoveel betaalbare tweede hands Tesla's zijn omdat het merk relatief nieuw is. En ook lease kost gewoon geld. Of denk je dat werkgevers die dingen allemaal gratis kunnen schenken? In je link zie ik een Model 3 voor ¤750 (en dan mag je maar 10k km's rijden) dat is na 5 jaar ook al ¤ 45.000. Ik heb m'n werknemer ook een elektrische auto laten rijden, kost me gewoon geld hoor. Hij heeft er een voordeel aan vanwege de lage bijtelling, ik hoogstens dat ik wat bespaar op brandstof. Als hij dat geld niet terugverdient gaat ie met de trein. Wat is nou het punt dat je wil maken? Linksom of rechtsom kost een auto je geld.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 12:40 schreef Leandra het volgende:
Nee, men koopt hem niet zelf, vrijwel iedere Tesla is lease.
Uh ja, dat wil het nou precies wel zeggen. Niet op het circuit inderdaad. Wel op de openbare weg, waar je rijdt tussen mensen die gewoon veilig naar huis proberen te komen. Op de openbare weg is je eerste en hoogste prioriteit om geen ongelukken te maken.quote:Op donderdag 30 juli 2020 10:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Onzin. Verstappen heeft ook meer schades gereden dan m'n moeder. Als je vaker tot het uiterste gaat in je auto dan ontkom je er niet aan. Als je altijd langzaam rijdt en daardoor nooit ongelukken hebt wil het niet zeggen dat je beter kan rijden.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |