abonnement Unibet Coolblue
pi_194304217
" Schade rijden

Volgens Voogd & Voogd Verzekeringen rijden elektrische auto’s ruim twee keer zo vaak schade als brandstofauto’s. Waar brandstofauto’s gemiddeld eens in de acht jaar schade rijden, is dit bij elektrische auto’s gemiddeld eens in de vier jaar. "

Bij zware, luxe elektrische auto’s is dit zelfs eens in de drie jaar. Deze auto’s zijn ook vaker betrokken bij ongelukken dan brandstofauto’s; het aantal schades ligt 40% hoger dan gemiddeld. Bij kleine elektrische voertuigen is de kans op een ongeval overigens 10% minder dan gemiddeld.

Pricewise-directeur Hans de Kok waarschuwt wel voor hoge kosten van elektrisch rijden. Zo is zowel het aantal schadeclaims als de schadelast bij elektrische auto’s veel hoger dan bij brandstofauto’s.
Onderdelen zijn namelijk in geval van schade vaak veel duurder om te herstellen of te vervangen. Verzekeringspremies voor deze auto’s zijn daarom vaak een stuk hoger.

Bronnen;

https://www.telegraaf.nl/(...)iesel-of-benzineauto

https://www.telegraaf.nl/(...)stekkerauto-te-kopen

----->

Waarom zou dit zo zijn?

Werken de rijhulpmiddelen niet? of zijn het vaker appende mensen?
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194304289
Ik denk dat die luxe auto's veel gebruikt worden door zakenlui en vergeleken met andere auto's meer kilometers maken, en dus meer kans op ongelukken. Vandaar ook het verschil met kleine elektrische auto's.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  Redactie Frontpage woensdag 29 juli 2020 @ 09:48:03 #3
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_194304343
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:41 schreef Selqae het volgende:
Ik denk dat die luxe auto's veel gebruikt worden door zakenlui en vergeleken met andere auto's meer kilometers maken, en dus meer kans op ongelukken. Vandaar ook het verschil met kleine elektrische auto's.
Sowieso zal dit sterk meespelen, plus het volk dat nu in lease Tesla's rijdt zijn degenen die vroeger in lease Audi's reden en verkeersregels op hun eigen manier interpreteren.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_194304384
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:48 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Sowieso zal dit sterk meespelen, plus het volk dat nu in lease Tesla's rijdt zijn degenen die vroeger in lease Audi's reden en verkeersregels op hun eigen manier interpreteren.
Dat kan meespelen ja het zijn nog steeds veel duurdere auto's dus vaak lease auto's

Ons bedrijf is groen en zo.. maar ook/vooral subsidie speelt mee om te kiezen voor een stekkerauto
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 29 juli 2020 @ 10:20:04 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194304647
quote:
4s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:35 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
" Schade rijden

Volgens Voogd & Voogd Verzekeringen rijden elektrische auto’s ruim twee keer zo vaak schade als brandstofauto’s. Waar brandstofauto’s gemiddeld eens in de acht jaar schade rijden, is dit bij elektrische auto’s gemiddeld eens in de vier jaar. "

Bij zware, luxe elektrische auto’s is dit zelfs eens in de drie jaar. Deze auto’s zijn ook vaker betrokken bij ongelukken dan brandstofauto’s; het aantal schades ligt 40% hoger dan gemiddeld. Bij kleine elektrische voertuigen is de kans op een ongeval overigens 10% minder dan gemiddeld.

Pricewise-directeur Hans de Kok waarschuwt wel voor hoge kosten van elektrisch rijden. Zo is zowel het aantal schadeclaims als de schadelast bij elektrische auto’s veel hoger dan bij brandstofauto’s.
Onderdelen zijn namelijk in geval van schade vaak veel duurder om te herstellen of te vervangen. Verzekeringspremies voor deze auto’s zijn daarom vaak een stuk hoger.

Bronnen;

https://www.telegraaf.nl/(...)iesel-of-benzineauto

https://www.telegraaf.nl/(...)stekkerauto-te-kopen

----->

Waarom zou dit zo zijn?

Werken de rijhulpmiddelen niet? of zijn het vaker appende mensen?
Voor bijvoorbeeld een Tesla zijn er nog geen of amper sloop onderdelen te krijgen. Herstel moet in veel gevallen ook gebeuren door een Tesla service center. Dat kan aardig in de papieren lopen, ook voor kleinere schades. Dus ipv het op eigen kosten te herstellen schakel je de verzekering in.

De rijhulpmiddelen, zoals het collision avoidance system van Tesla werken uitstekend!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194304670
Het zal ook meespelen dat elektrische auto's tegenwoordig vol zitten met sensors en hulpmiddelen die de bestuurder een vals gevoel van veiligheid geven.

"Ik kan wel even op mijn mobiel kijken, want de auto reageert zelf wel als er iets mis gaat."

Beetje dat idee. Zeker de Tesla staat bekend om dat soort systemen, en is toevallig de populairste elektrische leasebak op het moment.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_194304675
quote:
81s.gif Op woensdag 29 juli 2020 10:20 schreef Nikonlover het volgende:

De rijhulpmiddelen, zoals het collision avoidance system van Tesla werken uitstekend!
Nou volgens de statistieken van de verzekeraars dus niet :D
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 29 juli 2020 @ 10:27:20 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194304726
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juli 2020 10:22 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Nou volgens de statistieken van de verzekeraars dus niet :D
Stond het systeem aan? Waar vond de aanrijding plaats? Daar zou ik ook wel een lijstje van willen zien. Iemand die snel uit een zijstraatje met huizen komt, die kan het systeem pas te laat detecteren omdat de huizen in de weg staan. Een aanrijding op een kruispunt, dat ziet het systeem wel aankomen.
Je moet zelf altijd op blijven letten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 29 juli 2020 @ 10:30:13 #9
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194304760
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 10:22 schreef TigerXtrm het volgende:
Het zal ook meespelen dat elektrische auto's tegenwoordig vol zitten met sensors en hulpmiddelen die de bestuurder een vals gevoel van veiligheid geven.

"Ik kan wel even op mijn mobiel kijken, want de auto reageert zelf wel als er iets mis gaat."

Beetje dat idee. Zeker de Tesla staat bekend om dat soort systemen, en is toevallig de populairste elektrische leasebak op het moment.
Klopt.

Qua ongelukken voorkomen kan je beter de airbags vervangen door een botte spies.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194313735
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:48 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Sowieso zal dit sterk meespelen, plus het volk dat nu in lease Tesla's rijdt zijn degenen die vroeger in lease Audi's reden en verkeersregels op hun eigen manier interpreteren.
Hoe vaak zie jij Tesla's asociaal rijden? Ik zelden. Misschien dat het nu iets meer gaat gebeuren om dat de Model 3 wat betaalbaarder wordt voor het normale :P

Ik was de enige op de weg die gas gaf in m'n Tesla... maar niemand deed met me mee alleen af en toe een motor.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 29 juli 2020 @ 21:28:52 #11
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_194313975
Het zal wel komen (denk ik) door de vele elektronica die in deze auto's zitten...
Daar is nog weinig of geen vervangingsmarkt voor, dus dure originele fabrieksonderdelen via de dealer...

Het is natuurlijk geen consumenten elektronica die erin zit wat relatief goedkoop is...
pi_194314142
Ze kijken niet naar kilometers. Daar zit denk ik het grote verschil. Het zijn eigenlijk allemaal zakelijke auto’s waarmee ook vanwege de lage bijtelling iedereen privé mee rijdt.
pi_194314378
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:41 schreef Selqae het volgende:
Ik denk dat die luxe auto's veel gebruikt worden door zakenlui en vergeleken met andere auto's meer kilometers maken, en dus meer kans op ongelukken. Vandaar ook het verschil met kleine elektrische auto's.
Ik zou dit soort statistieken liever zien met kilometrage dan met jaren. Een 10 jaar oude Aygo met 80k op teller vs een Tesla Model S van 4 jaar oud met 150k op de teller.

Wellicht een bewussie om de boel wat te manipuleren.
  FOK!fotograaf woensdag 29 juli 2020 @ 22:04:35 #14
842 Zorro
Z
pi_194314551
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 21:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik was de enige op de weg die gas gaf in m'n Tesla.
Hoax.
Dat kan heul niet.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_194315174
Ik zie regelmatig Tesla's zich in de nesten werken op mijn woon-werk traject. Ik ken een aantal bedrijven die deze auto's gebruiken als lokkertje voor starters. Dat zijn vaak mensen met weinig rijervaring die vroeger zouden starten met een B-segmenter. Ik vind het niet zo vreemd dat een zwaardere auto met meer acceleratie voor problemen zorgt.
  woensdag 29 juli 2020 @ 22:49:47 #16
492032 ElohimOne
PUSH it somewhere else
pi_194315508
Vd week ook ik rij helemaal rechts. 2 banen links van mij een suzuki ofzo die rondt de 98-103 rijdt. Daarachter een Tesla met iemand die veel aan het doen was, maar autorijden was het niet. Daarachter nog een Tesla :') lekker met je adaptieve cruise control verwarring en hinder veroorzaken, maar je rijdt wel kek in het midden.
Let niet op mij, de kan is uitzonderlijk groot dat deze gebeurtenis slechts één van mn wanen is.
pi_194316615
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 21:54 schreef tjoptjop het volgende:
Ik zou dit soort statistieken liever zien met kilometrage dan met jaren. Een 10 jaar oude Aygo met 80k op teller vs een Tesla Model S van 4 jaar oud met 150k op de teller.

Wellicht een bewussie om de boel wat te manipuleren.
De vergelijking op deze manier maken geeft een beeld waar je echt helemaal niks aan hebt inderdaad. Dat weet een verzekeraar ook wel, dus deze info op deze manier brengen heeft een ander doel. Of degene die het artikel publiceert heeft informatie weggelaten om een bepaald beeld te creëren.

Elektrische auto's zijn voornamelijk zakelijke auto's waarmee meer kilometers worden gereden dan met particuliere auto's. Daarnaast is een particulier ook minder snel geneigd schade te claimen bij de verzekeraar vanwege de no-claim korting.
pi_194316704
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 23:51 schreef Accordtje het volgende:

[..]

De vergelijking op deze manier maken geeft een beeld waar je echt helemaal niks aan hebt inderdaad. Dat weet een verzekeraar ook wel, dus deze info op deze manier brengen heeft een ander doel. Of degene die het artikel publiceert heeft informatie weggelaten om een bepaald beeld te creëren.

Elektrische auto's zijn voornamelijk zakelijke auto's waarmee meer kilometers worden gereden dan met particuliere auto's. Daarnaast is een particulier ook minder snel geneigd schade te claimen bij de verzekeraar vanwege de no-claim korting.
Dat bedoel ik ook met manipulatie
pi_194316715
Op deze manier wordt ook onterecht uitgelegd dat vrouwen minder ongelukken zouden maken.
Totaal onterecht natuurlijk. :+
Vakman pur sang
pi_194318576
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 00:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Op deze manier wordt ook onterecht uitgelegd dat vrouwen minder ongelukken zouden maken.
Totaal onterecht natuurlijk. :+
Als je de gemiddelde vrouw ziet rijden kan dat inderdaad bijna niet kloppen. ;)
pi_194318601
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 00:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Op deze manier wordt ook onterecht uitgelegd dat vrouwen minder ongelukken zouden maken.
Totaal onterecht natuurlijk. :+
Maar minder ongelukken wil niet zeggen dat je beter kan rijden. Daar zit met name het verschil tussen mannen en vrouwen denk ik. Ik ben een keer gecrashed doordat ik te hard door een bocht wilde :P nog nooit omdat ik niet zit op te letten.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 30 juli 2020 @ 08:26:44 #22
492032 ElohimOne
PUSH it somewhere else
pi_194318646
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 08:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Maar minder ongelukken wil niet zeggen dat je beter kan rijden. Daar zit met name het verschil tussen mannen en vrouwen denk ik. Ik ben een keer gecrashed doordat ik te hard door een bocht wilde :P nog nooit omdat ik niet zit op te letten.
Je kent je grenzen pas als je er een keer overheen bent gegaan.
Let niet op mij, de kan is uitzonderlijk groot dat deze gebeurtenis slechts één van mn wanen is.
pi_194318770
Tesla: (Zware) auto met relatief veel vermogen (0 - 100 ~4 sec)
Combineer dit met een beginnende bestuurder in of een ervaren bestuurder die nooit in een auto met relatief veel vermogen heeft gereden en typisch Nederlands weer en je hebt je antwoord.
  donderdag 30 juli 2020 @ 08:56:31 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194318926
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 22:35 schreef Havermout2 het volgende:
Ik zie regelmatig Tesla's zich in de nesten werken op mijn woon-werk traject. Ik ken een aantal bedrijven die deze auto's gebruiken als lokkertje voor starters. Dat zijn vaak mensen met weinig rijervaring die vroeger zouden starten met een B-segmenter. Ik vind het niet zo vreemd dat een zwaardere auto met meer acceleratie voor problemen zorgt.
Dit.
Er rijden nu mensen met een auto die heel snel van 0 naar 100 gaat die dat vermogen helemaal niet kunnen handelen.

Ook binnen de bebouwde kom kan dat vervelend zijn; van die mensen die op een lege weg van een parkeerplaats wegrijden en dan plankgas naar de maximum snelheid gaan.
Dat verwacht de omgeving niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194318968
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 08:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit.
Er rijden nu mensen met een auto die heel snel van 0 naar 100 gaat die dat vermogen helemaal niet kunnen handelen.

Ook binnen de bebouwde kom kan dat vervelend zijn; van die mensen die op een lege weg van een parkeerplaats wegrijden en dan plankgas naar de maximum snelheid gaan.
Dat verwacht de omgeving niet.
Ik zie dat toch echt nooit, of het valt mij in ieder geval niet op. Verreweg de meeste Teslarijders rijden heel beheerst. Nodigt de auto ook juist toe uit.

De eerste dagen is iets anders.
pi_194319023
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juli 2020 08:41 schreef von_manstein het volgende:
Tesla: (Zware) auto met relatief veel vermogen (0 - 100 ~4 sec)
Combineer dit met een beginnende bestuurder in of een ervaren bestuurder die nooit in een auto met relatief veel vermogen heeft gereden en typisch Nederlands weer en je hebt je antwoord.
Als beginnende bestuurder zal de verzekering je echt niet zomaar accepteren met zo'n 400 pk. Bij mij deden ze toen ik 18 was al moeilijk over 150 pk :') Dat je het vermogen niet gewend bent zal heus wel, gemiddeld rijden snellere auto's nou eenmaal meer schade. Maar ik zie echt zelden Tesla rijders racen. Af en toe een stoplicht sprintje misschien, maar ik zie geen BMW taferelen zoals rechts inhalen en door de bocht geen rammen.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 30 juli 2020 @ 09:08:06 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194319052
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik zie dat toch echt nooit, of het valt mij in ieder geval niet op. Verreweg de meeste Teslarijders rijden heel beheerst. Nodigt de auto ook juist toe uit.

De eerste dagen is iets anders.
Ik noem het juist omdat ik het een aantal keer gezien heb.
Maar in een rustige woonwijk zal het eerder opvallen dan op veel andere plekken.

En dat is dan het binnen de kom verhaal.

Qua snelweg eergisteren nog een die volle bak naar het eind van de invoegstrook reed en daar vervolgens niet meer veilig kon invoegen maar het wel deed.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 juli 2020 @ 09:15:10 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194319113
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als beginnende bestuurder zal de verzekering je echt niet zomaar accepteren met zo'n 400 pk. Bij mij deden ze toen ik 18 was al moeilijk over 150 pk :') Dat je het vermogen niet gewend bent zal heus wel, gemiddeld rijden snellere auto's nou eenmaal meer schade. Maar ik zie echt zelden Tesla rijders racen. Af en toe een stoplicht sprintje misschien, maar ik zie geen BMW taferelen zoals rechts inhalen en door de bocht geen rammen.
Je mag officieel geen beginnend bestuurder meer zijn, maar als jij tijdens je studententijd alleen af en toe met de Alto van mama gereden hebt en vervolgens na je studie een leaseTesla onder je kont krijgt dan ben je gewoon een beginnend bestuurder, ook als je al meer dan 5 jaar je rijbewijs hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194319125
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 08:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Maar minder ongelukken wil niet zeggen dat je beter kan rijden. Daar zit met name het verschil tussen mannen en vrouwen denk ik. Ik ben een keer gecrashed doordat ik te hard door een bocht wilde :P nog nooit omdat ik niet zit op te letten.
Als je te hard door een bocht gaat kan je niet rijden
  donderdag 30 juli 2020 @ 09:18:12 #30
317910 Executioner
AK-47's for everyone!
pi_194319146
Mensen met een stekkerauto zijn over het algemeen ook geen autoliefhebbers, vaak zelfs het tegenovergestelde. Ze zien een auto als een noodzakelijk kwaad en hebben er verder niets mee. Wanneer ze een keer schade rijden dan doet dat voor hun alleen maar pijn in de portemonnee maar aangezien het overgrote deel van dit soort auto's toch geleased is, hoeven ze die kosten vaak ook niet eens te betalen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Executioner op 30-07-2020 09:38:04 ]
- RELIGION - Treat it like your penis, don't show it off in public and don't shove it down your children's throat.
  donderdag 30 juli 2020 @ 09:29:39 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194319285
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:18 schreef Executioner het volgende:
Mensen met een stekkerauto zijn over het algemeen ook geen autoliefhebbers, vaak zelfs het tegenovergestelde. Ze zien een auto als een noodzakelijk kwaad en hebben er verder niets mee dus boeien eventuele schade's voor hun ook minder.
Mensen met een dure elektrische auto zijn vooral leaserijders die een zo laag mogelijke bijtelling willen.
De auto zelf boeit ze idd weinig, als het maar zo duur mogelijk voor het minste geld is, want status boeit ze wel.

En leaserijders maken zich over het algemeen minder druk over schade, ze voelen er financieel immers niets van.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 juli 2020 @ 09:31:38 #32
8369 speknek
Another day another slay
pi_194319299
Het viel me wel op dat als iemand onnodig en onverstoorbaar met 100kmu midden op de snelweg rijdt, het de laatste tijd vrijwel altijd een Tesla is. In het begin vroeg ik me af waarom, want het zijn toch dure zakenauto's waar de BMW en Audi types in zitten die normaal gesproken alleen op de linkerbaan aan het bumperkleven zijn. Later bedacht ik me natuurlijk dat het allemaal van die types zijn die hem voor de zekerheid midden op de weg rijden zodat ze de autopilot aan kunnen zetten en iets anders doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 30 juli 2020 @ 09:40:57 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194319440
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:31 schreef speknek het volgende:
Het viel me wel op dat als iemand onnodig en onverstoorbaar met 100kmu midden op de snelweg rijdt, het de laatste tijd vrijwel altijd een Tesla is. In het begin vroeg ik me af waarom, want het zijn toch dure zakenauto's waar de BMW en Audi types in zitten die normaal gesproken alleen op de linkerbaan aan het bumperkleven zijn. Later bedacht ik me natuurlijk dat het allemaal van die types zijn die hem voor de zekerheid midden op de weg rijden zodat ze de autopilot aan kunnen zetten en iets anders doen.
Mwah, bij snelwegen waar de vluchtstrook als spitsstrook gebruikt wordt niet hoor, dan zijn het meestal 60-plussers in een eigen auto.

Over het algemeen zit de Tesla op de linkerbaan accordeon te spelen: vol gas en vol op de remmen.

Maar dat kan ook aan het tijdstip liggen, als er geen file is dan zitten ze misschien meer op de middenbaan, maar over het algemeen zie ik ze meestal met de rest van de leasebakkenkaste op links zitten, en liefst ook direct na het invoegen doorknallen naar uiterst links.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 juli 2020 @ 09:51:15 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_194319602
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:40 schreef Leandra het volgende:
Mwah, bij snelwegen waar de vluchtstrook als spitsstrook gebruikt wordt niet hoor, dan zijn het meestal 60-plussers in een eigen auto.

Over het algemeen zit de Tesla op de linkerbaan accordeon te spelen: vol gas en vol op de remmen.

Maar dat kan ook aan het tijdstip liggen, als er geen file is dan zitten ze misschien meer op de middenbaan, maar over het algemeen zie ik ze meestal met de rest van de leasebakkenkaste op links zitten, en liefst ook direct na het invoegen doorknallen naar uiterst links.
Dat is andersom beredeneerd ;). Ik zei als iemand onnodig in het midden blijft is het vaak een tesla, niet dat de meerderheid van de teslas onnodig in het midden rijden, die zullen inderdaad nog vooral links zitten.
(En onnodig midden betekent inderdaad dat het niet druk is)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 30 juli 2020 @ 09:55:12 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194319660
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is andersom beredeneerd ;). Ik zei als iemand onnodig in het midden blijft is het vaak een tesla, niet dat de meerderheid van de teslas onnodig in het midden rijden, die zullen inderdaad nog vooral links zitten.
(En onnodig midden betekent inderdaad dat het niet druk is)
Die categorie onnodig in het midden zie ik dus niet, wel de 60-plussers die geen gebruik maken van de vluchtstrookspitsstrook.
Ik rij dan ook voornamelijk op snelwegen die geen reguliere middenbaan hebben maar alleen als de spitsstrook geopend is, dat kan dus een ander beeld geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 juli 2020 @ 09:58:08 #36
338319 ZarB
Pińa colada
pi_194319695
Hoe meer technische snufjes die de bestuurder dingen (lees: zelf nadenken) uit handen nemen, hoe dommer de bestuurder wordt. Zelf opletten en anticiperen ho maar.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_194319943
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je mag officieel geen beginnend bestuurder meer zijn, maar als jij tijdens je studententijd alleen af en toe met de Alto van mama gereden hebt en vervolgens na je studie een leaseTesla onder je kont krijgt dan ben je gewoon een beginnend bestuurder, ook als je al meer dan 5 jaar je rijbewijs hebt.
Onzin. Het belangrijkste bij auto rijden is goed kijken en dat leer je net zo goed in een alto. Gas intrappen is niet moeilijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:16 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Als je te hard door een bocht gaat kan je niet rijden
Onzin. Verstappen heeft ook meer schades gereden dan m'n moeder. Als je vaker tot het uiterste gaat in je auto dan ontkom je er niet aan. Als je altijd langzaam rijdt en daardoor nooit ongelukken hebt wil het niet zeggen dat je beter kan rijden.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:40 schreef Leandra het volgende:

Over het algemeen zit de Tesla op de linkerbaan accordeon te spelen: vol gas en vol op de remmen.

Dan zijn het mongolen. Ik reed met m'n Tesla's ook altijd op de linkerbaan. Autopilot op 30 hoger dan de vmax en dan rij je gewoon mee met het treintje. Als iedereen normaal rijdt dan zal de autopilot ook rustig meegaan, maar als iedereen vol gas en vol remt dan doet de Tesla daar ook aan mee. Alhoewel autopilot nooit uit zichzelf vol gas geeft, maar hij trekt wel redelijk op zodat je niet een te groot gat tussen de voorligger houdt. Anyway, ik vond het heerlijk, beter dan rechts lopen kloten en vrachtwagens inhalen.
Facts don't care about your feelings
pi_194320148
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:18 schreef Executioner het volgende:
Mensen met een stekkerauto zijn over het algemeen ook geen autoliefhebbers, vaak zelfs het tegenovergestelde. Ze zien een auto als een noodzakelijk kwaad en hebben er verder niets mee. Wanneer ze een keer schade rijden dan doet dat voor hun alleen maar pijn in de portemonnee maar aangezien het overgrote deel van dit soort auto's toch geleased is, hoeven ze die kosten vaak ook niet eens te betalen.
Dit gevoel heb ik ook een petrolhead zal zo lang mogelijk een benzineauto blijven rijden.

Het is zo zielloos een stekkerauto -O-
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194320181
Mensen in vermeende status auto's rijden vaak te hard en asociaal. BMW's, Audi's, sportmodellen, SUV's. Zo vast ook in Tesla's, hoewel ze mij niet echt in die zin opvallen.
pi_194320209
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 21:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hoe vaak zie jij Tesla's asociaal rijden? Ik zelden.
Ik woon vlakbij Schiphol waar 90% van de Taxi's een Tesla is met een Mocro achter het stuur.
Wil je dan nog antwoord op je vraag?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  donderdag 30 juli 2020 @ 10:56:35 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194320430
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Onzin. Het belangrijkste bij auto rijden is goed kijken en dat leer je net zo goed in een alto. Gas intrappen is niet moeilijk.

Een fors vermogen beheersen is voor veel mensen wel moeilijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194320718
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:36 schreef Cockwhale het volgende:
Mensen in vermeende status auto's rijden vaak te hard en asociaal. BMW's, Audi's, sportmodellen, SUV's. Zo vast ook in Tesla's, hoewel ze mij niet echt in die zin opvallen.
Er is nogal een verschil tussen

AMG's M's/Alpina's RS's en stekkerautorijders.

Het geluid de vibratie's de manier waarop de acceleratie gevoeld wordt en nog veel meer.

Totaal verschillende groepen autoliefhebbers en millieufanaten en/of semi-gedwongen leasebakkers
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194321166
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als beginnende bestuurder zal de verzekering je echt niet zomaar accepteren met zo'n 400 pk. Bij mij deden ze toen ik 18 was al moeilijk over 150 pk :') Dat je het vermogen niet gewend bent zal heus wel, gemiddeld rijden snellere auto's nou eenmaal meer schade. Maar ik zie echt zelden Tesla rijders racen. Af en toe een stoplicht sprintje misschien, maar ik zie geen BMW taferelen zoals rechts inhalen en door de bocht geen rammen.
Ik heb (IT) collega's in de 20 welke een Tesla model 3 dual motor rijden. Geleased via hun werkgever.

Probleem is dat (onervaren)bestuurders een auto van 2000kg met 600nm welke van 0-100 in 4.6 sec gaat onderschatten.
  donderdag 30 juli 2020 @ 13:47:54 #44
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194322960
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 11:48 schreef von_manstein het volgende:

[..]

Ik heb (IT) collega's in de 20 welke een Tesla model 3 dual motor rijden. Geleased via hun werkgever.

Probleem is dat (onervaren)bestuurders een auto van 2000kg met 600nm welke van 0-100 in 4.6 sec gaat onderschatten.
Dit is ook deels het probleem, ze zijn erg rap van hun plek.
Als je kijkt naar de Model S (de snelste) zijn vele hypercars gewoon langzamer:
https://en.wikipedia.org/(...)cars_by_acceleration

Terwijl je niet iemand zomaar in een Chiron zet, kan elke boerenlul met een bovengemiddeld salaris zo'n bak rijden die dus sneller van z'n plek komt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_194323448
quote:
18s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:38 schreef Sometimes het volgende:

Ik woon vlakbij Schiphol waar 90% van de Taxi's een Tesla is met een Mocro achter het stuur.
Wil je dan nog antwoord op je vraag?
Meeste taxi's rijden inderdaad erg slecht, maar vaak langzaam. Ik zie ze niet vaak scheuren in ieder geval, ook mocro's niet. Uitzonderingen daar gelaten, maar niet echt extreem.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:36 schreef Cockwhale het volgende:
Mensen in vermeende status auto's rijden vaak te hard en asociaal. BMW's, Audi's, sportmodellen, SUV's. Zo vast ook in Tesla's, hoewel ze mij niet echt in die zin opvallen.
Met andere woorden, het hangt niet echt van de auto af maar van de persoon. Ik zie ook zat oude auto's asociaal rijden hoor. Zelfs bestelbusjes met totaal geen vermogen dus dat zou er ook niet mee te maken moeten hebben. Het is een feit dat als je een duurdere auto hebt, harder rijden gemakkelijker gaat. Maar hard rijden op de snelweg of asociaal rijden in de binnenstad is wel wat anders.

quote:
83s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:56 schreef Leandra het volgende:

Een fors vermogen beheersen is voor veel mensen wel moeilijk.
Rechtuit is niet moeilijk en dat is wat 99% van de Tesla rijders doen bij een stoplicht. Ik moet de eerste nog tegenkomen die ik bochten om zie hoeken. Ik had graag met ze willen racen :)

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 11:48 schreef von_manstein het volgende:

Ik heb (IT) collega's in de 20 welke een Tesla model 3 dual motor rijden. Geleased via hun werkgever.

Probleem is dat (onervaren)bestuurders een auto van 2000kg met 600nm welke van 0-100 in 4.6 sec gaat onderschatten.
Bij een leasebak zou het wel moeten kunnen inderdaad, volgens mij heeft het bedrijf dan een uitgebreide lease verzekering waarbij het niet uitmaakt wie erin rijdt. Mijn werknemer had toen ook net z'n rijbewijs en ik heb de auto toen ook op een soort zakelijke werknemersverzekering gezet. Ik heb geen idee of er uitzonderingen zijn bij veel vermogen.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:47 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dit is ook deels het probleem, ze zijn erg rap van hun plek.
Als je kijkt naar de Model S (de snelste) zijn vele hypercars gewoon langzamer:
https://en.wikipedia.org/(...)cars_by_acceleration

Terwijl je niet iemand zomaar in een Chiron zet, kan elke boerenlul met een bovengemiddeld salaris zo'n bak rijden die dus sneller van z'n plek komt.
Ik heb veel BMW's gereden en vooral RWD auto's en in de laatste jaren een Model S en 3 maar toch reed ik veel rustiger in de Tesla's. Heb er welgeteld één boete mee gehad en je wil niet weten hoeveel in al m'n BMW's. Om één of andere reden wil je gewoon cruisen in een Tesla. Natuurlijk ben je snel en dat weet je ook, maar je gebruikt het alleen als het nodig is. En auto pilot zorgt ook voor een veel relaxtere rijstijl.

[ Bericht 1% gewijzigd door YoshiBignose op 30-07-2020 14:25:49 ]
Facts don't care about your feelings
pi_194336267
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je mag officieel geen beginnend bestuurder meer zijn, maar als jij tijdens je studententijd alleen af en toe met de Alto van mama gereden hebt en vervolgens na je studie een leaseTesla onder je kont krijgt dan ben je gewoon een beginnend bestuurder, ook als je al meer dan 5 jaar je rijbewijs hebt.
Daar zit het probleem inderdaad. Beginnende chauffeurs die nog bezig zijn om ervaring op te doen en vooral met zichzelf bezig zijn. Een zware wagen met veel vermogen brengt ze instaat om in situaties te komen waar een moderne astmatische 1.0 driepitter normaal gesproken niet kan komen.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Met andere woorden, het hangt niet echt van de auto af maar van de persoon. Ik zie ook zat oude auto's asociaal rijden hoor. Zelfs bestelbusjes met totaal geen vermogen dus dat zou er ook niet mee te maken moeten hebben. Het is een feit dat als je een duurdere auto hebt, harder rijden gemakkelijker gaat. Maar hard rijden op de snelweg of asociaal rijden in de binnenstad is wel wat anders.
[..]

Rechtuit is niet moeilijk en dat is wat 99% van de Tesla rijders doen bij een stoplicht. Ik moet de eerste nog tegenkomen die ik bochten om zie hoeken. Ik had graag met ze willen racen :)
[..]

Bij een leasebak zou het wel moeten kunnen inderdaad, volgens mij heeft het bedrijf dan een uitgebreide lease verzekering waarbij het niet uitmaakt wie erin rijdt. Mijn werknemer had toen ook net z'n rijbewijs en ik heb de auto toen ook op een soort zakelijke werknemersverzekering gezet. Ik heb geen idee of er uitzonderingen zijn bij veel vermogen.
[..]

Ik heb veel BMW's gereden en vooral RWD auto's en in de laatste jaren een Model S en 3 maar toch reed ik veel rustiger in de Tesla's. Heb er welgeteld één boete mee gehad en je wil niet weten hoeveel in al m'n BMW's. Om één of andere reden wil je gewoon cruisen in een Tesla. Natuurlijk ben je snel en dat weet je ook, maar je gebruikt het alleen als het nodig is. En auto pilot zorgt ook voor een veel relaxtere rijstijl.
Het gaat niet zozeer om voertuigbeheersing. Iemand met een paar dagen circuitervaring zal snel beter kunnen sturen dan iemand die jaren lang dagelijks op de weg zit maar bijna nooit in de extreme omstandigheden komt.

Wat je ziet is mensen die nog niet goed het verkeer kunnen lezen en anticiperen, van de baas een zware auto met veel vermogen krijgen, en zich daarmee in de nesten werken, en dan niet zozeer uit de bocht vliegen maar vooral slecht getimede inhaal- of invoegacties.
pi_194336368
Zolang de verzekeraars de kosten niet verhalen op 'niet gesubsidieerd rijdend Nederland' vindt ik het best, naar mijn mening gaat er te veel belasting geld die kant op, Tesla's en die andere dingen zijn alleen daardoor populair... Milieu technisch en qua gewicht zouden ze juist veel meer wegenbelasting moeten betalen.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:31:29 #48
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194336870
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:48 schreef JannekeC5 het volgende:
Zolang de verzekeraars de kosten niet verhalen op 'niet gesubsidieerd rijdend Nederland' vindt ik het best, naar mijn mening gaat er te veel belasting geld die kant op, Tesla's en die andere dingen zijn alleen daardoor populair... Milieu technisch en qua gewicht zouden ze juist veel meer wegenbelasting moeten betalen.
Vergeet ook niet de jaarlijkse 7 miljard subsidie welke naar de olie- en gasindustrie gaat voordat je vind dat je belastinggeld naar gekke dingen gaat.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_194337436
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:31 schreef nils7 het volgende:

[..]

Vergeet ook niet de jaarlijkse 7 miljard subsidie welke naar de olie- en gasindustrie gaat voordat je vind dat je belastinggeld naar gekke dingen gaat.
En laten we het niet hebben over de EU of ontwikkelingshulp. Dan toch beter de hardwerkende ondernemers hier een dikke auto gunnen :P
Facts don't care about your feelings
pi_194350012
Vrouw in Tesla ramt bedrijfspand, wonderbaarlijk geen gewonden

Of komt het misschien omdat er meer vrouwen in tesla's rijden? :P
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 09:46:52 #51
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_194350585
Die dingen trekken ook op als monsters. Dat zal vast ook een rol spelen bij de kleiner bedeelde mannen.

:{˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_194350718
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 09:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Die dingen trekken ook op als monsters. Dat zal vast ook een rol spelen bij de kleiner bedeelde mannen.

:{˛
Ja er werd eerder in dit topic al gezegd dat de mensen die vroeger in audi's reden nu in een tesla rijden.

Dus dat is bevestigd.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194350854
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 09:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Die dingen trekken ook op als monsters. Dat zal vast ook een rol spelen bij de kleiner bedeelde mannen.

:{˛
Ah het standaard jaloerse praatje over dat iemand met een dikke auto een kleine lul heeft. Zo mooi is dat... tot ze zelf geld genoeg hebben voor een dikke wagen dan is het opeens onzin.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:15:48 #54
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194350874
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 10:13 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ah het standaard jaloerse praatje over dat iemand met een dikke auto een kleine lul heeft. Zo mooi is dat... tot ze zelf geld genoeg hebben voor een dikke wagen dan is het opeens onzin.
Is dat hoe het bij jou ging ja?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194350921
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 10:15 schreef Tyr80 het volgende:

Is dat hoe het bij jou ging ja?
Ik heb die opmerking nog nooit gemaakt omdat ik niet jaloers ben op iemand die een dikke auto rijdt.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:20:50 #56
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194350940
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 10:22 schreef TigerXtrm het volgende:
Het zal ook meespelen dat elektrische auto's tegenwoordig vol zitten met sensors en hulpmiddelen die de bestuurder een vals gevoel van veiligheid geven.

"Ik kan wel even op mijn mobiel kijken, want de auto reageert zelf wel als er iets mis gaat."

Beetje dat idee. Zeker de Tesla staat bekend om dat soort systemen, en is toevallig de populairste elektrische leasebak op het moment.
Dit. Plus dat het autorijden "saai" maakt, je hoeft veel minder te "werken" tijdens het rijden en dan verslapt je aandacht sneller.
KuikenGuppy
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:29:00 #57
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194351013
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:36:06 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194351093
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 10:13 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ah het standaard jaloerse praatje over dat iemand met een dikke auto een kleine lul heeft. Zo mooi is dat... tot ze zelf geld genoeg hebben voor een dikke wagen dan is het opeens onzin.
Niet om het een of ander, maar vrijwel geen enkele Teslarijder heeft zelf geld genoeg om zo'n auto te rijden, en wie dat wel heeft geeft het niet uit aan een Tesla.
Het is allemaal zakelijke lease, en dikke subsidies voor ondernemers die zelf (op de zaak) aanschaffen.

Als er iets is waar je niet jaloers op hoeft te zijn dan is het op de leasebak van een ander, tenzij je zelf alleen een Skoda ecohokje mag leasen van je baas.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:36:58 #59
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_194351105
Ach de cominatie van electro en auto's en vrouwen gaat ook niet altijd goed samen

Vrouw in Tesla ramt bedrijfspand, wonderbaarlijk geen gewonden
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_194351126
quote:
De vs is veel minder druk en de wegen zijn aanzienlijk breder als in NL.

Maar opvallend misschien heeft deze testauto in een staat met amper verkeer veel rondjes gereden.

Ik geloof nog steeds de statistieken van de verzekeraars als in de OP omschreven.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:46:45 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194351214
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 10:36 schreef RAVW het volgende:
Ach de cominatie van electro en auto's en vrouwen gaat ook niet altijd goed samen

Vrouw in Tesla ramt bedrijfspand, wonderbaarlijk geen gewonden
Spuit elf..... en laten we vooral niet doen alsof mannen een Tesla per definitie wel op de weg kunnen houden.... kijk anders even naar het onderwerp van dit topic en het artikel in de OP.
En ik zie wel vrouwen in Tesla's rijden, maar het zijn meestal echt mannen, dus het zou dusdanig uitzonderlijk zijn dat de hoge ongevalscores met Tesla's vooral door vrouwen veroorzaakt waren dat dat ook absoluut in de OP gemeld zou worden.

Maar goed, als het zoveel vrouwen zijn die een Tesla rijden dan kan dat gelul van Jort Kelder over vrouwen die liever niet werken maar Chardonnay op het terras slurpen ook de prullenbak in, want met niet werken of een parttime baantje krijg je geen leaseTesla onder je kont.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:48:17 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194351239
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 10:39 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

De vs is veel minder druk en de wegen zijn aanzienlijk breder als in NL.

Maar opvallend misschien heeft deze testauto in een staat met amper verkeer veel rondjes gereden.

Ik geloof nog steeds de statistieken van de verzekeraars als in de OP omschreven.
Dat is het autopilot resultaat hč, het gros rijdt hier niet op autopilot maar rijdt hun auto geheel zelfstandig in de kreukels.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:51:30 #63
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_194351287
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 10:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Spuit elf..... en laten we vooral niet doen alsof mannen een Tesla per definitie wel op de weg kunnen houden....
beetje frussie dame .. door het schrijven van mij "gaat niet altijd goed samen " geef ik al aan dat ik niet alle vrouwen bedoel . maar goed .. iets minder snel een negatieve bril op zetten naar mannen toe zal wel helpen :-)
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:10:08 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194351516
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 10:51 schreef RAVW het volgende:

[..]

beetje frussie dame .. door het schrijven van mij "gaat niet altijd goed samen " geef ik al aan dat ik niet alle vrouwen bedoel . maar goed .. iets minder snel een negatieve bril op zetten naar mannen toe zal wel helpen :-)
Je kunt ook even een paar posts terugkijken en dan zien dat je ongelukje 9 posts eerder al gepost was.
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 08:28 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Vrouw in Tesla ramt bedrijfspand, wonderbaarlijk geen gewonden

Of komt het misschien omdat er meer vrouwen in tesla's rijden? :P
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194351597
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 10:36 schreef Leandra het volgende:

Niet om het een of ander, maar vrijwel geen enkele Teslarijder heeft zelf geld genoeg om zo'n auto te rijden, en wie dat wel heeft geeft het niet uit aan een Tesla.
Het is allemaal zakelijke lease, en dikke subsidies voor ondernemers die zelf (op de zaak) aanschaffen.

Als er iets is waar je niet jaloers op hoeft te zijn dan is het op de leasebak van een ander, tenzij je zelf alleen een Skoda ecohokje mag leasen van je baas.
Wat een gelul... wat kan de Tesla rijder er nou aan doen dat de overheid elektrisch rijden stimuleert? Dat is gewoon een rekensom. Als een Tesla van 50k over 5 jaar gezien even duur is als een Golf van 25k dan is dat een afweging die je maakt. Een Tesla rijdt heerlijk maar heeft ook genoeg nadelen. Zelfde geldt overigens voor een Leaf, Kona en de andere elektrische auto's. Die verhoudingsgewijs meer gesubsidieerd worden overigens omdat je daar wel de volledige lage bijtelling en MIA kan gebruiken. Had ik ooit een Model S gekocht als die echt 90k was onder aan de streep? Nee natuurlijk niet, maar die auto is ook geen 90k waard. Net zoals iemand geen e-Golf van 35k gaat halen als een normale Golf begint bij 24k.

Dat de meeste geen dikke Tesla van 100k ineens aftikken geloof ik best, maar dat doen tegenwoordig heel veel mensen al niet meer. Ook privé wordt er steeds meer geleased of geld geleend voor auto's.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:20:11 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194351639
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 11:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat een gelul... wat kan de Tesla rijder er nou aan doen dat de overheid elektrisch rijden stimuleert? Dat is gewoon een rekensom. Als een Tesla van 50k over 5 jaar gezien even duur is als een Golf van 25k dan is dat een afweging die je maakt. Een Tesla rijdt heerlijk maar heeft ook genoeg nadelen. Zelfde geldt overigens voor een Leaf, Kona en de andere elektrische auto's. Die verhoudingsgewijs meer gesubsidieerd worden overigens omdat je daar wel de volledige lage bijtelling en MIA kan gebruiken. Had ik ooit een Model S gekocht als die echt 90k was onder aan de streep? Nee natuurlijk niet, maar die auto is ook geen 90k waard. Net zoals iemand geen e-Golf van 35k gaat halen als een normale Golf begint bij 24k.

Dat de meeste geen dikke Tesla van 100k ineens aftikken geloof ik best, maar dat doen tegenwoordig heel veel mensen al niet meer. Ook privé wordt er steeds meer geleased of geld geleend voor auto's.
Met andere woorden; men kan niet zelf zo'n dikke bak kopen. Hoe is een ander daar dan jaloers op?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:22:06 #67
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194351661
En zelfs om een dikke leasebak te rijden heb je natuurlijk een bepaald inkomen nodig. De inkomenseis van de leasemaatschappij, het maandelijkse bedrag incl. BTW enzo, het ‘voordeel’ wordt pas verrekend in de loonaangifte.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194351706
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 11:20 schreef Leandra het volgende:

Met andere woorden; men kan niet zelf zo'n dikke bak kopen. Hoe is een ander daar dan jaloers op?
Wat bedoel je men kan niet zelf zo'n dikke bak kopen, dat doet men toch? Mensen zijn ook jaloers op iemand met een BMW of Audi voor de deur, maar je weet toch ook niet of dat lease is, een lening bij papa en mama, of de loterij gewonnen? Als je baas je een auto van de zaak geeft moet je dat links of rechtsom toch verdienen. Zelfde geldt voor geld lenen, je moet dat toch weer terugbetalen.

En lees de reacties eens in een gemiddeld Tesla nieuwsbericht of het topic hier. Iedereen loopt allemaal te zeiken over Tesla's net als jij. Dat is jaloezie, omdat ze een snelle auto (voor jullie gevoel) geschonken krijgen dus dan hebben we het maar weer over kleine piemeltjes en mensen die niet kunnen omgaan met zoveel vermogen.
Facts don't care about your feelings
pi_194351708
Die plastic Tesla's hebben toch ook geen wegligging. Het is het allemaal nog net niet die wagens.
pi_194351725
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 11:26 schreef RamboDirk het volgende:
Die plastic Tesla's hebben toch ook geen wegligging. Het is het allemaal nog net niet die wagens.
Tesla's hebben een ontzettend goede wegligging door het lage zwaartepunt. Ik kon heel hard hoeken en het rijdt echt strak terwijl je zo'n 2200 kg bent. Natuurlijk merk je dat gewicht wel tov een klein, licht autootje maar het voelt heel anders dan een S-klasse. De Model 3 is alweer een stuk lichter en daardoor nog leuker. En ik heb bijna m'n hele leven BMW's gereden dus ik weet wel wat goede wegligging is :P
Facts don't care about your feelings
pi_194351860
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 11:27 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Tesla's hebben een ontzettend goede wegligging door het lage zwaartepunt. Ik kon heel hard hoeken en het rijdt echt strak terwijl je zo'n 2200 kg bent. Natuurlijk merk je dat gewicht wel tov een klein, licht autootje maar het voelt heel anders dan een S-klasse. De Model 3 is alweer een stuk lichter en daardoor nog leuker. En ik heb bijna m'n hele leven BMW's gereden dus ik weet wel wat goede wegligging is :P
glibben en glijden bij het remmen met al dat gewicht?
pi_194351952
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 11:36 schreef RamboDirk het volgende:

glibben en glijden bij het remmen met al dat gewicht?
Daarvoor heb je bredere banden en grotere remmen. Ik zou zeggen maak eens een proefrit. Geloof me, er zijn zat dingen aan te merken op Tesla's maar echt niet de wegligging en het rijgedrag. Dat is juist de reden dat ik als BMW rijder het een acceptabele overstap vond. Maar goed ik rij nu weer BMW dus ach... grootste nadeel vind ik dat ik nu als ik 's ochtends weg ga niet vol gas kan invoegen omdat de motor nog koud is. Dat is met een EV geen probleem :P
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:40:24 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194352758
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 11:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat bedoel je men kan niet zelf zo'n dikke bak kopen, dat doet men toch? Mensen zijn ook jaloers op iemand met een BMW of Audi voor de deur, maar je weet toch ook niet of dat lease is, een lening bij papa en mama, of de loterij gewonnen? Als je baas je een auto van de zaak geeft moet je dat links of rechtsom toch verdienen. Zelfde geldt voor geld lenen, je moet dat toch weer terugbetalen.

En lees de reacties eens in een gemiddeld Tesla nieuwsbericht of het topic hier. Iedereen loopt allemaal te zeiken over Tesla's net als jij. Dat is jaloezie, omdat ze een snelle auto (voor jullie gevoel) geschonken krijgen dus dan hebben we het maar weer over kleine piemeltjes en mensen die niet kunnen omgaan met zoveel vermogen.
Nee, men koopt hem niet zelf, vrijwel iedere Tesla is lease.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:42:06 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194352778
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 11:22 schreef Tyr80 het volgende:
En zelfs om een dikke leasebak te rijden heb je natuurlijk een bepaald inkomen nodig. De inkomenseis van de leasemaatschappij, het maandelijkse bedrag incl. BTW enzo, het ‘voordeel’ wordt pas verrekend in de loonaangifte.
De leasemaatschappij heeft geen inkomenseis hoor, je werkgever bepaalt wat jij aan leasebudget hebt.
En met een beetje baan heb je wel een leasebudget waar een Tesla in past.
https://www.leaseplan.com/nl-be/business/showroom/tesla/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194352790
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 10:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit. Plus dat het autorijden "saai" maakt, je hoeft veel minder te "werken" tijdens het rijden en dan verslapt je aandacht sneller.
Maar dat is sowieso het geval met autorijden en snelheid. Ik rij ongeveer 70-80% van mijn snelwegkilometers in Duitsland waarvan een groot gedeelte zonder limiet en vaak 200+ omdat ik niet in de spits rij.

Als je dat een maandje niet gedaan hebt is het de 1e rit weer wennen. Daarna is het weer als vanouds op de CC.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2020 12:43:00 ]
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:45:13 #76
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194352828
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 12:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

De leasemaatschappij heeft geen inkomenseis hoor, je werkgever bepaalt wat jij aan leasebudget hebt.
En met een beetje baan heb je wel een leasebudget waar een Tesla in past.
https://www.leaseplan.com/nl-be/business/showroom/tesla/
Ah ja ik bekeek het vanuit de positie van de ZZP’er, vergeef me.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:51:08 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194352935
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 12:45 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ah ja ik bekeek het vanuit de positie van de ZZP’er, vergeef me.
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar die kon zich iig flink in de subsidies wentelen als hij een Tesla wilde gaan rijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:34:30 #78
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194353452
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 12:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar die kon zich iig flink in de subsidies wentelen als hij een Tesla wilde gaan rijden.
Ik had het over dikke leasebakken, niet over een Tesla
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:42:54 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194353573
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 12:42 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar dat is sowieso het geval met autorijden en snelheid. Ik rij ongeveer 70-80% van mijn snelwegkilometers in Duitsland waarvan een groot gedeelte zonder limiet en vaak 200+ omdat ik niet in de spits rij.

Als je dat een maandje niet gedaan hebt is het de 1e rit weer wennen. Daarna is het weer als vanouds op de CC.
Op zich klopt dat wel qua snelwegkilometers. In de bebouwde kom is dat wel anders (is mijn ervaring iig).
KuikenGuppy
pi_194361165
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 12:40 schreef Leandra het volgende:

Nee, men koopt hem niet zelf, vrijwel iedere Tesla is lease.
Een deel van de Tesla's is lease (waarbij de baas het betaalt vanuit budget), een deel is financial lease (meestal ondernemers) en een deel tikt het gewoon af. Niet zo heel veel anders dan iedere normale auto, behalve dat er natuurlijk nog niet zoveel betaalbare tweede hands Tesla's zijn omdat het merk relatief nieuw is. En ook lease kost gewoon geld. Of denk je dat werkgevers die dingen allemaal gratis kunnen schenken? In je link zie ik een Model 3 voor ¤750 (en dan mag je maar 10k km's rijden) dat is na 5 jaar ook al ¤ 45.000. Ik heb m'n werknemer ook een elektrische auto laten rijden, kost me gewoon geld hoor. Hij heeft er een voordeel aan vanwege de lage bijtelling, ik hoogstens dat ik wat bespaar op brandstof. Als hij dat geld niet terugverdient gaat ie met de trein. Wat is nou het punt dat je wil maken? Linksom of rechtsom kost een auto je geld.
Facts don't care about your feelings
pi_194361595
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Onzin. Verstappen heeft ook meer schades gereden dan m'n moeder. Als je vaker tot het uiterste gaat in je auto dan ontkom je er niet aan. Als je altijd langzaam rijdt en daardoor nooit ongelukken hebt wil het niet zeggen dat je beter kan rijden.
[..]
Uh ja, dat wil het nou precies wel zeggen. Niet op het circuit inderdaad. Wel op de openbare weg, waar je rijdt tussen mensen die gewoon veilig naar huis proberen te komen. Op de openbare weg is je eerste en hoogste prioriteit om geen ongelukken te maken.

Als je dat niet lukt dan ben je af. Een slechte chauffeur.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2020 22:38:42 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')