abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_194304217
" Schade rijden

Volgens Voogd & Voogd Verzekeringen rijden elektrische auto’s ruim twee keer zo vaak schade als brandstofauto’s. Waar brandstofauto’s gemiddeld eens in de acht jaar schade rijden, is dit bij elektrische auto’s gemiddeld eens in de vier jaar. "

Bij zware, luxe elektrische auto’s is dit zelfs eens in de drie jaar. Deze auto’s zijn ook vaker betrokken bij ongelukken dan brandstofauto’s; het aantal schades ligt 40% hoger dan gemiddeld. Bij kleine elektrische voertuigen is de kans op een ongeval overigens 10% minder dan gemiddeld.

Pricewise-directeur Hans de Kok waarschuwt wel voor hoge kosten van elektrisch rijden. Zo is zowel het aantal schadeclaims als de schadelast bij elektrische auto’s veel hoger dan bij brandstofauto’s.
Onderdelen zijn namelijk in geval van schade vaak veel duurder om te herstellen of te vervangen. Verzekeringspremies voor deze auto’s zijn daarom vaak een stuk hoger.

Bronnen;

https://www.telegraaf.nl/(...)iesel-of-benzineauto

https://www.telegraaf.nl/(...)stekkerauto-te-kopen

----->

Waarom zou dit zo zijn?

Werken de rijhulpmiddelen niet? of zijn het vaker appende mensen?
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194304289
Ik denk dat die luxe auto's veel gebruikt worden door zakenlui en vergeleken met andere auto's meer kilometers maken, en dus meer kans op ongelukken. Vandaar ook het verschil met kleine elektrische auto's.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  Redactie Frontpage woensdag 29 juli 2020 @ 09:48:03 #3
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_194304343
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:41 schreef Selqae het volgende:
Ik denk dat die luxe auto's veel gebruikt worden door zakenlui en vergeleken met andere auto's meer kilometers maken, en dus meer kans op ongelukken. Vandaar ook het verschil met kleine elektrische auto's.
Sowieso zal dit sterk meespelen, plus het volk dat nu in lease Tesla's rijdt zijn degenen die vroeger in lease Audi's reden en verkeersregels op hun eigen manier interpreteren.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_194304384
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:48 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Sowieso zal dit sterk meespelen, plus het volk dat nu in lease Tesla's rijdt zijn degenen die vroeger in lease Audi's reden en verkeersregels op hun eigen manier interpreteren.
Dat kan meespelen ja het zijn nog steeds veel duurdere auto's dus vaak lease auto's

Ons bedrijf is groen en zo.. maar ook/vooral subsidie speelt mee om te kiezen voor een stekkerauto
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  woensdag 29 juli 2020 @ 10:20:04 #5
385501 Nikonlover
KLB aandachtshoer 2013
pi_194304647
quote:
4s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:35 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
" Schade rijden

Volgens Voogd & Voogd Verzekeringen rijden elektrische auto’s ruim twee keer zo vaak schade als brandstofauto’s. Waar brandstofauto’s gemiddeld eens in de acht jaar schade rijden, is dit bij elektrische auto’s gemiddeld eens in de vier jaar. "

Bij zware, luxe elektrische auto’s is dit zelfs eens in de drie jaar. Deze auto’s zijn ook vaker betrokken bij ongelukken dan brandstofauto’s; het aantal schades ligt 40% hoger dan gemiddeld. Bij kleine elektrische voertuigen is de kans op een ongeval overigens 10% minder dan gemiddeld.

Pricewise-directeur Hans de Kok waarschuwt wel voor hoge kosten van elektrisch rijden. Zo is zowel het aantal schadeclaims als de schadelast bij elektrische auto’s veel hoger dan bij brandstofauto’s.
Onderdelen zijn namelijk in geval van schade vaak veel duurder om te herstellen of te vervangen. Verzekeringspremies voor deze auto’s zijn daarom vaak een stuk hoger.

Bronnen;

https://www.telegraaf.nl/(...)iesel-of-benzineauto

https://www.telegraaf.nl/(...)stekkerauto-te-kopen

----->

Waarom zou dit zo zijn?

Werken de rijhulpmiddelen niet? of zijn het vaker appende mensen?
Voor bijvoorbeeld een Tesla zijn er nog geen of amper sloop onderdelen te krijgen. Herstel moet in veel gevallen ook gebeuren door een Tesla service center. Dat kan aardig in de papieren lopen, ook voor kleinere schades. Dus ipv het op eigen kosten te herstellen schakel je de verzekering in.

De rijhulpmiddelen, zoals het collision avoidance system van Tesla werken uitstekend!
Ik ben een Nikon :-)
  woensdag 29 juli 2020 @ 10:22:33 #6
202463 TigerXtrm
Cheesecake Apocalypse
pi_194304670
Het zal ook meespelen dat elektrische auto's tegenwoordig vol zitten met sensors en hulpmiddelen die de bestuurder een vals gevoel van veiligheid geven.

"Ik kan wel even op mijn mobiel kijken, want de auto reageert zelf wel als er iets mis gaat."

Beetje dat idee. Zeker de Tesla staat bekend om dat soort systemen, en is toevallig de populairste elektrische leasebak op het moment.
pi_194304675
quote:
81s.gif Op woensdag 29 juli 2020 10:20 schreef Nikonlover het volgende:

De rijhulpmiddelen, zoals het collision avoidance system van Tesla werken uitstekend!
Nou volgens de statistieken van de verzekeraars dus niet :D
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  woensdag 29 juli 2020 @ 10:27:20 #8
385501 Nikonlover
KLB aandachtshoer 2013
pi_194304726
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juli 2020 10:22 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Nou volgens de statistieken van de verzekeraars dus niet :D
Stond het systeem aan? Waar vond de aanrijding plaats? Daar zou ik ook wel een lijstje van willen zien. Iemand die snel uit een zijstraatje met huizen komt, die kan het systeem pas te laat detecteren omdat de huizen in de weg staan. Een aanrijding op een kruispunt, dat ziet het systeem wel aankomen.
Je moet zelf altijd op blijven letten.
Ik ben een Nikon :-)
  woensdag 29 juli 2020 @ 10:30:13 #9
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194304760
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 10:22 schreef TigerXtrm het volgende:
Het zal ook meespelen dat elektrische auto's tegenwoordig vol zitten met sensors en hulpmiddelen die de bestuurder een vals gevoel van veiligheid geven.

"Ik kan wel even op mijn mobiel kijken, want de auto reageert zelf wel als er iets mis gaat."

Beetje dat idee. Zeker de Tesla staat bekend om dat soort systemen, en is toevallig de populairste elektrische leasebak op het moment.
Klopt.

Qua ongelukken voorkomen kan je beter de airbags vervangen door een botte spies.
pi_194313735
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:48 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Sowieso zal dit sterk meespelen, plus het volk dat nu in lease Tesla's rijdt zijn degenen die vroeger in lease Audi's reden en verkeersregels op hun eigen manier interpreteren.
Hoe vaak zie jij Tesla's asociaal rijden? Ik zelden. Misschien dat het nu iets meer gaat gebeuren om dat de Model 3 wat betaalbaarder wordt voor het normale :P

Ik was de enige op de weg die gas gaf in m'n Tesla... maar niemand deed met me mee alleen af en toe een motor.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  woensdag 29 juli 2020 @ 21:28:52 #11
65846 Bocaj
Only God can save us now
pi_194313975
Het zal wel komen (denk ik) door de vele elektronica die in deze auto's zitten...
Daar is nog weinig of geen vervangingsmarkt voor, dus dure originele fabrieksonderdelen via de dealer...

Het is natuurlijk geen consumenten elektronica die erin zit wat relatief goedkoop is...
'Cause there is so much wrong going on outside.
pi_194314142
Ze kijken niet naar kilometers. Daar zit denk ik het grote verschil. Het zijn eigenlijk allemaal zakelijke auto’s waarmee ook vanwege de lage bijtelling iedereen privé mee rijdt.
pi_194314378
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:41 schreef Selqae het volgende:
Ik denk dat die luxe auto's veel gebruikt worden door zakenlui en vergeleken met andere auto's meer kilometers maken, en dus meer kans op ongelukken. Vandaar ook het verschil met kleine elektrische auto's.
Ik zou dit soort statistieken liever zien met kilometrage dan met jaren. Een 10 jaar oude Aygo met 80k op teller vs een Tesla Model S van 4 jaar oud met 150k op de teller.

Wellicht een bewussie om de boel wat te manipuleren.
  FOK!fotograaf woensdag 29 juli 2020 @ 22:04:35 #14
842 Zorro
Z
pi_194314551
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 21:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik was de enige op de weg die gas gaf in m'n Tesla.
Hoax.
Dat kan heul niet.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_194315174
Ik zie regelmatig Tesla's zich in de nesten werken op mijn woon-werk traject. Ik ken een aantal bedrijven die deze auto's gebruiken als lokkertje voor starters. Dat zijn vaak mensen met weinig rijervaring die vroeger zouden starten met een B-segmenter. Ik vind het niet zo vreemd dat een zwaardere auto met meer acceleratie voor problemen zorgt.
  woensdag 29 juli 2020 @ 22:49:47 #16
492032 ElohimOne
PUSH it somewhere else
pi_194315508
Vd week ook ik rij helemaal rechts. 2 banen links van mij een suzuki ofzo die rondt de 98-103 rijdt. Daarachter een Tesla met iemand die veel aan het doen was, maar autorijden was het niet. Daarachter nog een Tesla :') lekker met je adaptieve cruise control verwarring en hinder veroorzaken, maar je rijdt wel kek in het midden.
Let niet op mij, de kan is uitzonderlijk groot dat deze gebeurtenis slechts één van mn wanen is.
pi_194316615
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 21:54 schreef tjoptjop het volgende:
Ik zou dit soort statistieken liever zien met kilometrage dan met jaren. Een 10 jaar oude Aygo met 80k op teller vs een Tesla Model S van 4 jaar oud met 150k op de teller.

Wellicht een bewussie om de boel wat te manipuleren.
De vergelijking op deze manier maken geeft een beeld waar je echt helemaal niks aan hebt inderdaad. Dat weet een verzekeraar ook wel, dus deze info op deze manier brengen heeft een ander doel. Of degene die het artikel publiceert heeft informatie weggelaten om een bepaald beeld te creëren.

Elektrische auto's zijn voornamelijk zakelijke auto's waarmee meer kilometers worden gereden dan met particuliere auto's. Daarnaast is een particulier ook minder snel geneigd schade te claimen bij de verzekeraar vanwege de no-claim korting.
pi_194316704
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 23:51 schreef Accordtje het volgende:

[..]

De vergelijking op deze manier maken geeft een beeld waar je echt helemaal niks aan hebt inderdaad. Dat weet een verzekeraar ook wel, dus deze info op deze manier brengen heeft een ander doel. Of degene die het artikel publiceert heeft informatie weggelaten om een bepaald beeld te creëren.

Elektrische auto's zijn voornamelijk zakelijke auto's waarmee meer kilometers worden gereden dan met particuliere auto's. Daarnaast is een particulier ook minder snel geneigd schade te claimen bij de verzekeraar vanwege de no-claim korting.
Dat bedoel ik ook met manipulatie
pi_194316715
Op deze manier wordt ook onterecht uitgelegd dat vrouwen minder ongelukken zouden maken.
Totaal onterecht natuurlijk. :+
Vakman pur sang
pi_194318576
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 00:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Op deze manier wordt ook onterecht uitgelegd dat vrouwen minder ongelukken zouden maken.
Totaal onterecht natuurlijk. :+
Als je de gemiddelde vrouw ziet rijden kan dat inderdaad bijna niet kloppen. ;)
pi_194318601
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 00:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Op deze manier wordt ook onterecht uitgelegd dat vrouwen minder ongelukken zouden maken.
Totaal onterecht natuurlijk. :+
Maar minder ongelukken wil niet zeggen dat je beter kan rijden. Daar zit met name het verschil tussen mannen en vrouwen denk ik. Ik ben een keer gecrashed doordat ik te hard door een bocht wilde :P nog nooit omdat ik niet zit op te letten.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  donderdag 30 juli 2020 @ 08:26:44 #22
492032 ElohimOne
PUSH it somewhere else
pi_194318646
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 08:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Maar minder ongelukken wil niet zeggen dat je beter kan rijden. Daar zit met name het verschil tussen mannen en vrouwen denk ik. Ik ben een keer gecrashed doordat ik te hard door een bocht wilde :P nog nooit omdat ik niet zit op te letten.
Je kent je grenzen pas als je er een keer overheen bent gegaan.
Let niet op mij, de kan is uitzonderlijk groot dat deze gebeurtenis slechts één van mn wanen is.
pi_194318770
Tesla: (Zware) auto met relatief veel vermogen (0 - 100 ~4 sec)
Combineer dit met een beginnende bestuurder in of een ervaren bestuurder die nooit in een auto met relatief veel vermogen heeft gereden en typisch Nederlands weer en je hebt je antwoord.
  donderdag 30 juli 2020 @ 08:56:31 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194318926
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 22:35 schreef Havermout2 het volgende:
Ik zie regelmatig Tesla's zich in de nesten werken op mijn woon-werk traject. Ik ken een aantal bedrijven die deze auto's gebruiken als lokkertje voor starters. Dat zijn vaak mensen met weinig rijervaring die vroeger zouden starten met een B-segmenter. Ik vind het niet zo vreemd dat een zwaardere auto met meer acceleratie voor problemen zorgt.
Dit.
Er rijden nu mensen met een auto die heel snel van 0 naar 100 gaat die dat vermogen helemaal niet kunnen handelen.

Ook binnen de bebouwde kom kan dat vervelend zijn; van die mensen die op een lege weg van een parkeerplaats wegrijden en dan plankgas naar de maximum snelheid gaan.
Dat verwacht de omgeving niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194318968
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 08:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit.
Er rijden nu mensen met een auto die heel snel van 0 naar 100 gaat die dat vermogen helemaal niet kunnen handelen.

Ook binnen de bebouwde kom kan dat vervelend zijn; van die mensen die op een lege weg van een parkeerplaats wegrijden en dan plankgas naar de maximum snelheid gaan.
Dat verwacht de omgeving niet.
Ik zie dat toch echt nooit, of het valt mij in ieder geval niet op. Verreweg de meeste Teslarijders rijden heel beheerst. Nodigt de auto ook juist toe uit.

De eerste dagen is iets anders.
pi_194319023
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juli 2020 08:41 schreef von_manstein het volgende:
Tesla: (Zware) auto met relatief veel vermogen (0 - 100 ~4 sec)
Combineer dit met een beginnende bestuurder in of een ervaren bestuurder die nooit in een auto met relatief veel vermogen heeft gereden en typisch Nederlands weer en je hebt je antwoord.
Als beginnende bestuurder zal de verzekering je echt niet zomaar accepteren met zo'n 400 pk. Bij mij deden ze toen ik 18 was al moeilijk over 150 pk :') Dat je het vermogen niet gewend bent zal heus wel, gemiddeld rijden snellere auto's nou eenmaal meer schade. Maar ik zie echt zelden Tesla rijders racen. Af en toe een stoplicht sprintje misschien, maar ik zie geen BMW taferelen zoals rechts inhalen en door de bocht geen rammen.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  donderdag 30 juli 2020 @ 09:08:06 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194319052
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik zie dat toch echt nooit, of het valt mij in ieder geval niet op. Verreweg de meeste Teslarijders rijden heel beheerst. Nodigt de auto ook juist toe uit.

De eerste dagen is iets anders.
Ik noem het juist omdat ik het een aantal keer gezien heb.
Maar in een rustige woonwijk zal het eerder opvallen dan op veel andere plekken.

En dat is dan het binnen de kom verhaal.

Qua snelweg eergisteren nog een die volle bak naar het eind van de invoegstrook reed en daar vervolgens niet meer veilig kon invoegen maar het wel deed.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 juli 2020 @ 09:15:10 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194319113
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als beginnende bestuurder zal de verzekering je echt niet zomaar accepteren met zo'n 400 pk. Bij mij deden ze toen ik 18 was al moeilijk over 150 pk :') Dat je het vermogen niet gewend bent zal heus wel, gemiddeld rijden snellere auto's nou eenmaal meer schade. Maar ik zie echt zelden Tesla rijders racen. Af en toe een stoplicht sprintje misschien, maar ik zie geen BMW taferelen zoals rechts inhalen en door de bocht geen rammen.
Je mag officieel geen beginnend bestuurder meer zijn, maar als jij tijdens je studententijd alleen af en toe met de Alto van mama gereden hebt en vervolgens na je studie een leaseTesla onder je kont krijgt dan ben je gewoon een beginnend bestuurder, ook als je al meer dan 5 jaar je rijbewijs hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194319125
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 08:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Maar minder ongelukken wil niet zeggen dat je beter kan rijden. Daar zit met name het verschil tussen mannen en vrouwen denk ik. Ik ben een keer gecrashed doordat ik te hard door een bocht wilde :P nog nooit omdat ik niet zit op te letten.
Als je te hard door een bocht gaat kan je niet rijden
  donderdag 30 juli 2020 @ 09:18:12 #30
317910 Executioner
AK-47's for everyone!
pi_194319146
Mensen met een stekkerauto zijn over het algemeen ook geen autoliefhebbers, vaak zelfs het tegenovergestelde. Ze zien een auto als een noodzakelijk kwaad en hebben er verder niets mee. Wanneer ze een keer schade rijden dan doet dat voor hun alleen maar pijn in de portemonnee maar aangezien het overgrote deel van dit soort auto's toch geleased is, hoeven ze die kosten vaak ook niet eens te betalen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Executioner op 30-07-2020 09:38:04 ]
- RELIGION - Treat it like your penis, don't show it off in public and don't shove it down your children's throat.
  donderdag 30 juli 2020 @ 09:29:39 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194319285
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:18 schreef Executioner het volgende:
Mensen met een stekkerauto zijn over het algemeen ook geen autoliefhebbers, vaak zelfs het tegenovergestelde. Ze zien een auto als een noodzakelijk kwaad en hebben er verder niets mee dus boeien eventuele schade's voor hun ook minder.
Mensen met een dure elektrische auto zijn vooral leaserijders die een zo laag mogelijke bijtelling willen.
De auto zelf boeit ze idd weinig, als het maar zo duur mogelijk voor het minste geld is, want status boeit ze wel.

En leaserijders maken zich over het algemeen minder druk over schade, ze voelen er financieel immers niets van.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 juli 2020 @ 09:31:38 #32
8369 speknek
..for me it was Tuesday
pi_194319299
Het viel me wel op dat als iemand onnodig en onverstoorbaar met 100kmu midden op de snelweg rijdt, het de laatste tijd vrijwel altijd een Tesla is. In het begin vroeg ik me af waarom, want het zijn toch dure zakenauto's waar de BMW en Audi types in zitten die normaal gesproken alleen op de linkerbaan aan het bumperkleven zijn. Later bedacht ik me natuurlijk dat het allemaal van die types zijn die hem voor de zekerheid midden op de weg rijden zodat ze de autopilot aan kunnen zetten en iets anders doen.
For you the day speknek replied to your post was the most important day of your life..
  donderdag 30 juli 2020 @ 09:40:57 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194319440
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:31 schreef speknek het volgende:
Het viel me wel op dat als iemand onnodig en onverstoorbaar met 100kmu midden op de snelweg rijdt, het de laatste tijd vrijwel altijd een Tesla is. In het begin vroeg ik me af waarom, want het zijn toch dure zakenauto's waar de BMW en Audi types in zitten die normaal gesproken alleen op de linkerbaan aan het bumperkleven zijn. Later bedacht ik me natuurlijk dat het allemaal van die types zijn die hem voor de zekerheid midden op de weg rijden zodat ze de autopilot aan kunnen zetten en iets anders doen.
Mwah, bij snelwegen waar de vluchtstrook als spitsstrook gebruikt wordt niet hoor, dan zijn het meestal 60-plussers in een eigen auto.

Over het algemeen zit de Tesla op de linkerbaan accordeon te spelen: vol gas en vol op de remmen.

Maar dat kan ook aan het tijdstip liggen, als er geen file is dan zitten ze misschien meer op de middenbaan, maar over het algemeen zie ik ze meestal met de rest van de leasebakkenkaste op links zitten, en liefst ook direct na het invoegen doorknallen naar uiterst links.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 juli 2020 @ 09:51:15 #34
8369 speknek
..for me it was Tuesday
pi_194319602
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:40 schreef Leandra het volgende:
Mwah, bij snelwegen waar de vluchtstrook als spitsstrook gebruikt wordt niet hoor, dan zijn het meestal 60-plussers in een eigen auto.

Over het algemeen zit de Tesla op de linkerbaan accordeon te spelen: vol gas en vol op de remmen.

Maar dat kan ook aan het tijdstip liggen, als er geen file is dan zitten ze misschien meer op de middenbaan, maar over het algemeen zie ik ze meestal met de rest van de leasebakkenkaste op links zitten, en liefst ook direct na het invoegen doorknallen naar uiterst links.
Dat is andersom beredeneerd ;). Ik zei als iemand onnodig in het midden blijft is het vaak een tesla, niet dat de meerderheid van de teslas onnodig in het midden rijden, die zullen inderdaad nog vooral links zitten.
(En onnodig midden betekent inderdaad dat het niet druk is)
For you the day speknek replied to your post was the most important day of your life..
  donderdag 30 juli 2020 @ 09:55:12 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194319660
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is andersom beredeneerd ;). Ik zei als iemand onnodig in het midden blijft is het vaak een tesla, niet dat de meerderheid van de teslas onnodig in het midden rijden, die zullen inderdaad nog vooral links zitten.
(En onnodig midden betekent inderdaad dat het niet druk is)
Die categorie onnodig in het midden zie ik dus niet, wel de 60-plussers die geen gebruik maken van de vluchtstrookspitsstrook.
Ik rij dan ook voornamelijk op snelwegen die geen reguliere middenbaan hebben maar alleen als de spitsstrook geopend is, dat kan dus een ander beeld geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 juli 2020 @ 09:58:08 #36
338319 ZarB
I'll take three shots.
pi_194319695
Hoe meer technische snufjes die de bestuurder dingen (lees: zelf nadenken) uit handen nemen, hoe dommer de bestuurder wordt. Zelf opletten en anticiperen ho maar.
I'm emotionally & mentally drained from having this liability attached to me.
pi_194319943
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je mag officieel geen beginnend bestuurder meer zijn, maar als jij tijdens je studententijd alleen af en toe met de Alto van mama gereden hebt en vervolgens na je studie een leaseTesla onder je kont krijgt dan ben je gewoon een beginnend bestuurder, ook als je al meer dan 5 jaar je rijbewijs hebt.
Onzin. Het belangrijkste bij auto rijden is goed kijken en dat leer je net zo goed in een alto. Gas intrappen is niet moeilijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:16 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Als je te hard door een bocht gaat kan je niet rijden
Onzin. Verstappen heeft ook meer schades gereden dan m'n moeder. Als je vaker tot het uiterste gaat in je auto dan ontkom je er niet aan. Als je altijd langzaam rijdt en daardoor nooit ongelukken hebt wil het niet zeggen dat je beter kan rijden.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:40 schreef Leandra het volgende:

Over het algemeen zit de Tesla op de linkerbaan accordeon te spelen: vol gas en vol op de remmen.

Dan zijn het mongolen. Ik reed met m'n Tesla's ook altijd op de linkerbaan. Autopilot op 30 hoger dan de vmax en dan rij je gewoon mee met het treintje. Als iedereen normaal rijdt dan zal de autopilot ook rustig meegaan, maar als iedereen vol gas en vol remt dan doet de Tesla daar ook aan mee. Alhoewel autopilot nooit uit zichzelf vol gas geeft, maar hij trekt wel redelijk op zodat je niet een te groot gat tussen de voorligger houdt. Anyway, ik vond het heerlijk, beter dan rechts lopen kloten en vrachtwagens inhalen.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_194320148
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:18 schreef Executioner het volgende:
Mensen met een stekkerauto zijn over het algemeen ook geen autoliefhebbers, vaak zelfs het tegenovergestelde. Ze zien een auto als een noodzakelijk kwaad en hebben er verder niets mee. Wanneer ze een keer schade rijden dan doet dat voor hun alleen maar pijn in de portemonnee maar aangezien het overgrote deel van dit soort auto's toch geleased is, hoeven ze die kosten vaak ook niet eens te betalen.
Dit gevoel heb ik ook een petrolhead zal zo lang mogelijk een benzineauto blijven rijden.

Het is zo zielloos een stekkerauto -O-
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194320181
Mensen in vermeende status auto's rijden vaak te hard en asociaal. BMW's, Audi's, sportmodellen, SUV's. Zo vast ook in Tesla's, hoewel ze mij niet echt in die zin opvallen.
pi_194320209
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 21:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hoe vaak zie jij Tesla's asociaal rijden? Ik zelden.
Ik woon vlakbij Schiphol waar 90% van de Taxi's een Tesla is met een Mocro achter het stuur.
Wil je dan nog antwoord op je vraag?
You have to be very clean to get really dirty
  donderdag 30 juli 2020 @ 10:56:35 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194320430
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Onzin. Het belangrijkste bij auto rijden is goed kijken en dat leer je net zo goed in een alto. Gas intrappen is niet moeilijk.

Een fors vermogen beheersen is voor veel mensen wel moeilijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194320718
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:36 schreef Cockwhale het volgende:
Mensen in vermeende status auto's rijden vaak te hard en asociaal. BMW's, Audi's, sportmodellen, SUV's. Zo vast ook in Tesla's, hoewel ze mij niet echt in die zin opvallen.
Er is nogal een verschil tussen

AMG's M's/Alpina's RS's en stekkerautorijders.

Het geluid de vibratie's de manier waarop de acceleratie gevoeld wordt en nog veel meer.

Totaal verschillende groepen autoliefhebbers en millieufanaten en/of semi-gedwongen leasebakkers
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194321166
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als beginnende bestuurder zal de verzekering je echt niet zomaar accepteren met zo'n 400 pk. Bij mij deden ze toen ik 18 was al moeilijk over 150 pk :') Dat je het vermogen niet gewend bent zal heus wel, gemiddeld rijden snellere auto's nou eenmaal meer schade. Maar ik zie echt zelden Tesla rijders racen. Af en toe een stoplicht sprintje misschien, maar ik zie geen BMW taferelen zoals rechts inhalen en door de bocht geen rammen.
Ik heb (IT) collega's in de 20 welke een Tesla model 3 dual motor rijden. Geleased via hun werkgever.

Probleem is dat (onervaren)bestuurders een auto van 2000kg met 600nm welke van 0-100 in 4.6 sec gaat onderschatten.
  donderdag 30 juli 2020 @ 13:47:54 #44
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194322960
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 11:48 schreef von_manstein het volgende:

[..]

Ik heb (IT) collega's in de 20 welke een Tesla model 3 dual motor rijden. Geleased via hun werkgever.

Probleem is dat (onervaren)bestuurders een auto van 2000kg met 600nm welke van 0-100 in 4.6 sec gaat onderschatten.
Dit is ook deels het probleem, ze zijn erg rap van hun plek.
Als je kijkt naar de Model S (de snelste) zijn vele hypercars gewoon langzamer:
https://en.wikipedia.org/(...)cars_by_acceleration

Terwijl je niet iemand zomaar in een Chiron zet, kan elke boerenlul met een bovengemiddeld salaris zo'n bak rijden die dus sneller van z'n plek komt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_194323448
quote:
18s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:38 schreef Sometimes het volgende:

Ik woon vlakbij Schiphol waar 90% van de Taxi's een Tesla is met een Mocro achter het stuur.
Wil je dan nog antwoord op je vraag?
Meeste taxi's rijden inderdaad erg slecht, maar vaak langzaam. Ik zie ze niet vaak scheuren in ieder geval, ook mocro's niet. Uitzonderingen daar gelaten, maar niet echt extreem.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:36 schreef Cockwhale het volgende:
Mensen in vermeende status auto's rijden vaak te hard en asociaal. BMW's, Audi's, sportmodellen, SUV's. Zo vast ook in Tesla's, hoewel ze mij niet echt in die zin opvallen.
Met andere woorden, het hangt niet echt van de auto af maar van de persoon. Ik zie ook zat oude auto's asociaal rijden hoor. Zelfs bestelbusjes met totaal geen vermogen dus dat zou er ook niet mee te maken moeten hebben. Het is een feit dat als je een duurdere auto hebt, harder rijden gemakkelijker gaat. Maar hard rijden op de snelweg of asociaal rijden in de binnenstad is wel wat anders.

quote:
83s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:56 schreef Leandra het volgende:

Een fors vermogen beheersen is voor veel mensen wel moeilijk.
Rechtuit is niet moeilijk en dat is wat 99% van de Tesla rijders doen bij een stoplicht. Ik moet de eerste nog tegenkomen die ik bochten om zie hoeken. Ik had graag met ze willen racen :)

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 11:48 schreef von_manstein het volgende:

Ik heb (IT) collega's in de 20 welke een Tesla model 3 dual motor rijden. Geleased via hun werkgever.

Probleem is dat (onervaren)bestuurders een auto van 2000kg met 600nm welke van 0-100 in 4.6 sec gaat onderschatten.
Bij een leasebak zou het wel moeten kunnen inderdaad, volgens mij heeft het bedrijf dan een uitgebreide lease verzekering waarbij het niet uitmaakt wie erin rijdt. Mijn werknemer had toen ook net z'n rijbewijs en ik heb de auto toen ook op een soort zakelijke werknemersverzekering gezet. Ik heb geen idee of er uitzonderingen zijn bij veel vermogen.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:47 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dit is ook deels het probleem, ze zijn erg rap van hun plek.
Als je kijkt naar de Model S (de snelste) zijn vele hypercars gewoon langzamer:
https://en.wikipedia.org/(...)cars_by_acceleration

Terwijl je niet iemand zomaar in een Chiron zet, kan elke boerenlul met een bovengemiddeld salaris zo'n bak rijden die dus sneller van z'n plek komt.
Ik heb veel BMW's gereden en vooral RWD auto's en in de laatste jaren een Model S en 3 maar toch reed ik veel rustiger in de Tesla's. Heb er welgeteld één boete mee gehad en je wil niet weten hoeveel in al m'n BMW's. Om één of andere reden wil je gewoon cruisen in een Tesla. Natuurlijk ben je snel en dat weet je ook, maar je gebruikt het alleen als het nodig is. En auto pilot zorgt ook voor een veel relaxtere rijstijl.

[ Bericht 1% gewijzigd door YoshiBignose op 30-07-2020 14:25:49 ]
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_194336267
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je mag officieel geen beginnend bestuurder meer zijn, maar als jij tijdens je studententijd alleen af en toe met de Alto van mama gereden hebt en vervolgens na je studie een leaseTesla onder je kont krijgt dan ben je gewoon een beginnend bestuurder, ook als je al meer dan 5 jaar je rijbewijs hebt.
Daar zit het probleem inderdaad. Beginnende chauffeurs die nog bezig zijn om ervaring op te doen en vooral met zichzelf bezig zijn. Een zware wagen met veel vermogen brengt ze instaat om in situaties te komen waar een moderne astmatische 1.0 driepitter normaal gesproken niet kan komen.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Met andere woorden, het hangt niet echt van de auto af maar van de persoon. Ik zie ook zat oude auto's asociaal rijden hoor. Zelfs bestelbusjes met totaal geen vermogen dus dat zou er ook niet mee te maken moeten hebben. Het is een feit dat als je een duurdere auto hebt, harder rijden gemakkelijker gaat. Maar hard rijden op de snelweg of asociaal rijden in de binnenstad is wel wat anders.
[..]

Rechtuit is niet moeilijk en dat is wat 99% van de Tesla rijders doen bij een stoplicht. Ik moet de eerste nog tegenkomen die ik bochten om zie hoeken. Ik had graag met ze willen racen :)
[..]

Bij een leasebak zou het wel moeten kunnen inderdaad, volgens mij heeft het bedrijf dan een uitgebreide lease verzekering waarbij het niet uitmaakt wie erin rijdt. Mijn werknemer had toen ook net z'n rijbewijs en ik heb de auto toen ook op een soort zakelijke werknemersverzekering gezet. Ik heb geen idee of er uitzonderingen zijn bij veel vermogen.
[..]

Ik heb veel BMW's gereden en vooral RWD auto's en in de laatste jaren een Model S en 3 maar toch reed ik veel rustiger in de Tesla's. Heb er welgeteld één boete mee gehad en je wil niet weten hoeveel in al m'n BMW's. Om één of andere reden wil je gewoon cruisen in een Tesla. Natuurlijk ben je snel en dat weet je ook, maar je gebruikt het alleen als het nodig is. En auto pilot zorgt ook voor een veel relaxtere rijstijl.
Het gaat niet zozeer om voertuigbeheersing. Iemand met een paar dagen circuitervaring zal snel beter kunnen sturen dan iemand die jaren lang dagelijks op de weg zit maar bijna nooit in de extreme omstandigheden komt.

Wat je ziet is mensen die nog niet goed het verkeer kunnen lezen en anticiperen, van de baas een zware auto met veel vermogen krijgen, en zich daarmee in de nesten werken, en dan niet zozeer uit de bocht vliegen maar vooral slecht getimede inhaal- of invoegacties.
pi_194336368
Zolang de verzekeraars de kosten niet verhalen op 'niet gesubsidieerd rijdend Nederland' vindt ik het best, naar mijn mening gaat er te veel belasting geld die kant op, Tesla's en die andere dingen zijn alleen daardoor populair... Milieu technisch en qua gewicht zouden ze juist veel meer wegenbelasting moeten betalen.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:31:29 #48
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194336870
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:48 schreef JannekeC5 het volgende:
Zolang de verzekeraars de kosten niet verhalen op 'niet gesubsidieerd rijdend Nederland' vindt ik het best, naar mijn mening gaat er te veel belasting geld die kant op, Tesla's en die andere dingen zijn alleen daardoor populair... Milieu technisch en qua gewicht zouden ze juist veel meer wegenbelasting moeten betalen.
Vergeet ook niet de jaarlijkse 7 miljard subsidie welke naar de olie- en gasindustrie gaat voordat je vind dat je belastinggeld naar gekke dingen gaat.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_194337436
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:31 schreef nils7 het volgende:

[..]

Vergeet ook niet de jaarlijkse 7 miljard subsidie welke naar de olie- en gasindustrie gaat voordat je vind dat je belastinggeld naar gekke dingen gaat.
En laten we het niet hebben over de EU of ontwikkelingshulp. Dan toch beter de hardwerkende ondernemers hier een dikke auto gunnen :P
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_194350012
Vrouw in Tesla ramt bedrijfspand, wonderbaarlijk geen gewonden

Of komt het misschien omdat er meer vrouwen in tesla's rijden? :P
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')