Als beginnende bestuurder zal de verzekering je echt niet zomaar accepteren met zo'n 400 pk. Bij mij deden ze toen ik 18 was al moeilijk over 150 pk Dat je het vermogen niet gewend bent zal heus wel, gemiddeld rijden snellere auto's nou eenmaal meer schade. Maar ik zie echt zelden Tesla rijders racen. Af en toe een stoplicht sprintje misschien, maar ik zie geen BMW taferelen zoals rechts inhalen en door de bocht geen rammen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 08:41 schreef von_manstein het volgende:
Tesla: (Zware) auto met relatief veel vermogen (0 - 100 ~4 sec)
Combineer dit met een beginnende bestuurder in of een ervaren bestuurder die nooit in een auto met relatief veel vermogen heeft gereden en typisch Nederlands weer en je hebt je antwoord.
Ik noem het juist omdat ik het een aantal keer gezien heb.quote:Op donderdag 30 juli 2020 09:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie dat toch echt nooit, of het valt mij in ieder geval niet op. Verreweg de meeste Teslarijders rijden heel beheerst. Nodigt de auto ook juist toe uit.
De eerste dagen is iets anders.
Je mag officieel geen beginnend bestuurder meer zijn, maar als jij tijdens je studententijd alleen af en toe met de Alto van mama gereden hebt en vervolgens na je studie een leaseTesla onder je kont krijgt dan ben je gewoon een beginnend bestuurder, ook als je al meer dan 5 jaar je rijbewijs hebt.quote:Op donderdag 30 juli 2020 09:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als beginnende bestuurder zal de verzekering je echt niet zomaar accepteren met zo'n 400 pk. Bij mij deden ze toen ik 18 was al moeilijk over 150 pk Dat je het vermogen niet gewend bent zal heus wel, gemiddeld rijden snellere auto's nou eenmaal meer schade. Maar ik zie echt zelden Tesla rijders racen. Af en toe een stoplicht sprintje misschien, maar ik zie geen BMW taferelen zoals rechts inhalen en door de bocht geen rammen.
Als je te hard door een bocht gaat kan je niet rijdenquote:Op donderdag 30 juli 2020 08:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maar minder ongelukken wil niet zeggen dat je beter kan rijden. Daar zit met name het verschil tussen mannen en vrouwen denk ik. Ik ben een keer gecrashed doordat ik te hard door een bocht wilde nog nooit omdat ik niet zit op te letten.
Mensen met een dure elektrische auto zijn vooral leaserijders die een zo laag mogelijke bijtelling willen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 09:18 schreef Executioner het volgende:
Mensen met een stekkerauto zijn over het algemeen ook geen autoliefhebbers, vaak zelfs het tegenovergestelde. Ze zien een auto als een noodzakelijk kwaad en hebben er verder niets mee dus boeien eventuele schade's voor hun ook minder.
Mwah, bij snelwegen waar de vluchtstrook als spitsstrook gebruikt wordt niet hoor, dan zijn het meestal 60-plussers in een eigen auto.quote:Op donderdag 30 juli 2020 09:31 schreef speknek het volgende:
Het viel me wel op dat als iemand onnodig en onverstoorbaar met 100kmu midden op de snelweg rijdt, het de laatste tijd vrijwel altijd een Tesla is. In het begin vroeg ik me af waarom, want het zijn toch dure zakenauto's waar de BMW en Audi types in zitten die normaal gesproken alleen op de linkerbaan aan het bumperkleven zijn. Later bedacht ik me natuurlijk dat het allemaal van die types zijn die hem voor de zekerheid midden op de weg rijden zodat ze de autopilot aan kunnen zetten en iets anders doen.
Dat is andersom beredeneerd . Ik zei als iemand onnodig in het midden blijft is het vaak een tesla, niet dat de meerderheid van de teslas onnodig in het midden rijden, die zullen inderdaad nog vooral links zitten.quote:Op donderdag 30 juli 2020 09:40 schreef Leandra het volgende:
Mwah, bij snelwegen waar de vluchtstrook als spitsstrook gebruikt wordt niet hoor, dan zijn het meestal 60-plussers in een eigen auto.
Over het algemeen zit de Tesla op de linkerbaan accordeon te spelen: vol gas en vol op de remmen.
Maar dat kan ook aan het tijdstip liggen, als er geen file is dan zitten ze misschien meer op de middenbaan, maar over het algemeen zie ik ze meestal met de rest van de leasebakkenkaste op links zitten, en liefst ook direct na het invoegen doorknallen naar uiterst links.
Die categorie onnodig in het midden zie ik dus niet, wel de 60-plussers die geen gebruik maken van de vluchtstrookspitsstrook.quote:Op donderdag 30 juli 2020 09:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is andersom beredeneerd . Ik zei als iemand onnodig in het midden blijft is het vaak een tesla, niet dat de meerderheid van de teslas onnodig in het midden rijden, die zullen inderdaad nog vooral links zitten.
(En onnodig midden betekent inderdaad dat het niet druk is)
Onzin. Het belangrijkste bij auto rijden is goed kijken en dat leer je net zo goed in een alto. Gas intrappen is niet moeilijk.quote:Op donderdag 30 juli 2020 09:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je mag officieel geen beginnend bestuurder meer zijn, maar als jij tijdens je studententijd alleen af en toe met de Alto van mama gereden hebt en vervolgens na je studie een leaseTesla onder je kont krijgt dan ben je gewoon een beginnend bestuurder, ook als je al meer dan 5 jaar je rijbewijs hebt.
Onzin. Verstappen heeft ook meer schades gereden dan m'n moeder. Als je vaker tot het uiterste gaat in je auto dan ontkom je er niet aan. Als je altijd langzaam rijdt en daardoor nooit ongelukken hebt wil het niet zeggen dat je beter kan rijden.quote:Op donderdag 30 juli 2020 09:16 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Als je te hard door een bocht gaat kan je niet rijden
Dan zijn het mongolen. Ik reed met m'n Tesla's ook altijd op de linkerbaan. Autopilot op 30 hoger dan de vmax en dan rij je gewoon mee met het treintje. Als iedereen normaal rijdt dan zal de autopilot ook rustig meegaan, maar als iedereen vol gas en vol remt dan doet de Tesla daar ook aan mee. Alhoewel autopilot nooit uit zichzelf vol gas geeft, maar hij trekt wel redelijk op zodat je niet een te groot gat tussen de voorligger houdt. Anyway, ik vond het heerlijk, beter dan rechts lopen kloten en vrachtwagens inhalen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 09:40 schreef Leandra het volgende:
Over het algemeen zit de Tesla op de linkerbaan accordeon te spelen: vol gas en vol op de remmen.
Dit gevoel heb ik ook een petrolhead zal zo lang mogelijk een benzineauto blijven rijden.quote:Op donderdag 30 juli 2020 09:18 schreef Executioner het volgende:
Mensen met een stekkerauto zijn over het algemeen ook geen autoliefhebbers, vaak zelfs het tegenovergestelde. Ze zien een auto als een noodzakelijk kwaad en hebben er verder niets mee. Wanneer ze een keer schade rijden dan doet dat voor hun alleen maar pijn in de portemonnee maar aangezien het overgrote deel van dit soort auto's toch geleased is, hoeven ze die kosten vaak ook niet eens te betalen.
Ik woon vlakbij Schiphol waar 90% van de Taxi's een Tesla is met een Mocro achter het stuur.quote:Op woensdag 29 juli 2020 21:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hoe vaak zie jij Tesla's asociaal rijden? Ik zelden.
Een fors vermogen beheersen is voor veel mensen wel moeilijk.quote:Op donderdag 30 juli 2020 10:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Onzin. Het belangrijkste bij auto rijden is goed kijken en dat leer je net zo goed in een alto. Gas intrappen is niet moeilijk.
Er is nogal een verschil tussenquote:Op donderdag 30 juli 2020 10:36 schreef Cockwhale het volgende:
Mensen in vermeende status auto's rijden vaak te hard en asociaal. BMW's, Audi's, sportmodellen, SUV's. Zo vast ook in Tesla's, hoewel ze mij niet echt in die zin opvallen.
Ik heb (IT) collega's in de 20 welke een Tesla model 3 dual motor rijden. Geleased via hun werkgever.quote:Op donderdag 30 juli 2020 09:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als beginnende bestuurder zal de verzekering je echt niet zomaar accepteren met zo'n 400 pk. Bij mij deden ze toen ik 18 was al moeilijk over 150 pk Dat je het vermogen niet gewend bent zal heus wel, gemiddeld rijden snellere auto's nou eenmaal meer schade. Maar ik zie echt zelden Tesla rijders racen. Af en toe een stoplicht sprintje misschien, maar ik zie geen BMW taferelen zoals rechts inhalen en door de bocht geen rammen.
Dit is ook deels het probleem, ze zijn erg rap van hun plek.quote:Op donderdag 30 juli 2020 11:48 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Ik heb (IT) collega's in de 20 welke een Tesla model 3 dual motor rijden. Geleased via hun werkgever.
Probleem is dat (onervaren)bestuurders een auto van 2000kg met 600nm welke van 0-100 in 4.6 sec gaat onderschatten.
Meeste taxi's rijden inderdaad erg slecht, maar vaak langzaam. Ik zie ze niet vaak scheuren in ieder geval, ook mocro's niet. Uitzonderingen daar gelaten, maar niet echt extreem.quote:Op donderdag 30 juli 2020 10:38 schreef Sometimes het volgende:
Ik woon vlakbij Schiphol waar 90% van de Taxi's een Tesla is met een Mocro achter het stuur.
Wil je dan nog antwoord op je vraag?
Met andere woorden, het hangt niet echt van de auto af maar van de persoon. Ik zie ook zat oude auto's asociaal rijden hoor. Zelfs bestelbusjes met totaal geen vermogen dus dat zou er ook niet mee te maken moeten hebben. Het is een feit dat als je een duurdere auto hebt, harder rijden gemakkelijker gaat. Maar hard rijden op de snelweg of asociaal rijden in de binnenstad is wel wat anders.quote:Op donderdag 30 juli 2020 10:36 schreef Cockwhale het volgende:
Mensen in vermeende status auto's rijden vaak te hard en asociaal. BMW's, Audi's, sportmodellen, SUV's. Zo vast ook in Tesla's, hoewel ze mij niet echt in die zin opvallen.
Rechtuit is niet moeilijk en dat is wat 99% van de Tesla rijders doen bij een stoplicht. Ik moet de eerste nog tegenkomen die ik bochten om zie hoeken. Ik had graag met ze willen racenquote:Op donderdag 30 juli 2020 10:56 schreef Leandra het volgende:
Een fors vermogen beheersen is voor veel mensen wel moeilijk.
Bij een leasebak zou het wel moeten kunnen inderdaad, volgens mij heeft het bedrijf dan een uitgebreide lease verzekering waarbij het niet uitmaakt wie erin rijdt. Mijn werknemer had toen ook net z'n rijbewijs en ik heb de auto toen ook op een soort zakelijke werknemersverzekering gezet. Ik heb geen idee of er uitzonderingen zijn bij veel vermogen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 11:48 schreef von_manstein het volgende:
Ik heb (IT) collega's in de 20 welke een Tesla model 3 dual motor rijden. Geleased via hun werkgever.
Probleem is dat (onervaren)bestuurders een auto van 2000kg met 600nm welke van 0-100 in 4.6 sec gaat onderschatten.
Ik heb veel BMW's gereden en vooral RWD auto's en in de laatste jaren een Model S en 3 maar toch reed ik veel rustiger in de Tesla's. Heb er welgeteld één boete mee gehad en je wil niet weten hoeveel in al m'n BMW's. Om één of andere reden wil je gewoon cruisen in een Tesla. Natuurlijk ben je snel en dat weet je ook, maar je gebruikt het alleen als het nodig is. En auto pilot zorgt ook voor een veel relaxtere rijstijl.quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:47 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dit is ook deels het probleem, ze zijn erg rap van hun plek.
Als je kijkt naar de Model S (de snelste) zijn vele hypercars gewoon langzamer:
https://en.wikipedia.org/(...)cars_by_acceleration
Terwijl je niet iemand zomaar in een Chiron zet, kan elke boerenlul met een bovengemiddeld salaris zo'n bak rijden die dus sneller van z'n plek komt.
Daar zit het probleem inderdaad. Beginnende chauffeurs die nog bezig zijn om ervaring op te doen en vooral met zichzelf bezig zijn. Een zware wagen met veel vermogen brengt ze instaat om in situaties te komen waar een moderne astmatische 1.0 driepitter normaal gesproken niet kan komen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 09:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je mag officieel geen beginnend bestuurder meer zijn, maar als jij tijdens je studententijd alleen af en toe met de Alto van mama gereden hebt en vervolgens na je studie een leaseTesla onder je kont krijgt dan ben je gewoon een beginnend bestuurder, ook als je al meer dan 5 jaar je rijbewijs hebt.
Het gaat niet zozeer om voertuigbeheersing. Iemand met een paar dagen circuitervaring zal snel beter kunnen sturen dan iemand die jaren lang dagelijks op de weg zit maar bijna nooit in de extreme omstandigheden komt.quote:Op donderdag 30 juli 2020 14:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Met andere woorden, het hangt niet echt van de auto af maar van de persoon. Ik zie ook zat oude auto's asociaal rijden hoor. Zelfs bestelbusjes met totaal geen vermogen dus dat zou er ook niet mee te maken moeten hebben. Het is een feit dat als je een duurdere auto hebt, harder rijden gemakkelijker gaat. Maar hard rijden op de snelweg of asociaal rijden in de binnenstad is wel wat anders.
[..]
Rechtuit is niet moeilijk en dat is wat 99% van de Tesla rijders doen bij een stoplicht. Ik moet de eerste nog tegenkomen die ik bochten om zie hoeken. Ik had graag met ze willen racen
[..]
Bij een leasebak zou het wel moeten kunnen inderdaad, volgens mij heeft het bedrijf dan een uitgebreide lease verzekering waarbij het niet uitmaakt wie erin rijdt. Mijn werknemer had toen ook net z'n rijbewijs en ik heb de auto toen ook op een soort zakelijke werknemersverzekering gezet. Ik heb geen idee of er uitzonderingen zijn bij veel vermogen.
[..]
Ik heb veel BMW's gereden en vooral RWD auto's en in de laatste jaren een Model S en 3 maar toch reed ik veel rustiger in de Tesla's. Heb er welgeteld één boete mee gehad en je wil niet weten hoeveel in al m'n BMW's. Om één of andere reden wil je gewoon cruisen in een Tesla. Natuurlijk ben je snel en dat weet je ook, maar je gebruikt het alleen als het nodig is. En auto pilot zorgt ook voor een veel relaxtere rijstijl.
Vergeet ook niet de jaarlijkse 7 miljard subsidie welke naar de olie- en gasindustrie gaat voordat je vind dat je belastinggeld naar gekke dingen gaat.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 10:48 schreef JannekeC5 het volgende:
Zolang de verzekeraars de kosten niet verhalen op 'niet gesubsidieerd rijdend Nederland' vindt ik het best, naar mijn mening gaat er te veel belasting geld die kant op, Tesla's en die andere dingen zijn alleen daardoor populair... Milieu technisch en qua gewicht zouden ze juist veel meer wegenbelasting moeten betalen.
En laten we het niet hebben over de EU of ontwikkelingshulp. Dan toch beter de hardwerkende ondernemers hier een dikke auto gunnenquote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:31 schreef nils7 het volgende:
[..]
Vergeet ook niet de jaarlijkse 7 miljard subsidie welke naar de olie- en gasindustrie gaat voordat je vind dat je belastinggeld naar gekke dingen gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |