Op slot zetten vanwege wat besmet zorgpersoneel?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:08 schreef Momo het volgende:
Vandaag was er toch een nieuw OMT overleg?, gaan ze advies geven over mondkapjes in winkels en het eventueel "op slot zetten" van Rotterdam?
https://www.rijnmond.nl/n(...)n-studie-geneeskundequote:Met corona besmette studenten volgen studie geneeskunde
Een deel van Rotterdamse studenten in Rotterdam, die positief is getest op het coronavirus, studeert aan op de medische faculteit van de Erasmus Universiteit. Dat heeft het Erasmus MC aan Rijnmond bevestigd.
Om hoeveel positieve gevallen het gaat is niet bekend. De besmettingen zouden hebben plaatsgevonden rond een beachvolleybaltoernooi van de medische faculteitsvereniging. De GGD kan dat niet bevestigen en is nog bezig met brononderzoek.
Maandag heeft het bestuur van de EUR een brief aan alle studenten gestuurd. Daarin werd gesteld dat meerdere studenten positief waren getest op het coronavirus. Daarbij liet de Universiteit weten dat het 'vooral ging om studenten van de Erasmus Universiteit'.
In de brief roept de universiteit alle studenten om zich vooral te houden aan de regels van het RIVM.
Ik ben benieuwd wat er uit het BCO komt. Als het beachvolleybaltoernooi de basis is, is meteen duidelijk dat buiten besmetting wel degelijk mogelijk is, onder de juiste omstandigheden.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:11 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Op slot zetten vanwege wat besmet zorgpersoneel?
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)n-studie-geneeskunde
Misschien beter om zorgmedewerkers te mijden tot er een vaccin is.
Dragen en goed gebruiken zijn totaal verschillende zaken waarmee je alle kanten op kunt.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik ga echt niet zo een ding dragen, dan betaal ik de boete wel
Dit is volgens mij al gebleken uit de besmettingen onder jongeren - die zaten ook te dicht op elkaar op het strand.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er uit het BCO komt. Als het beachvolleybaltoernooi de basis is, is meteen duidelijk dat buiten besmetting wel degelijk mogelijk is, onder de juiste omstandigheden.
Ah zo, maar inderdaad, ze gingen grondig te werk. Voor haar stond een Amerikaanse die één document vanaf een foto had uitgeprint, dat mocht niet en haar vriend werd erbij gehaald met het origineel.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat ik dat niet had verwacht op Schiphol, valt me mee dus
Dat wordt door veel mensen nog steeds betwist. Het zou fijn zijn als er een eenduidige conclusie daarover zou zijn, zodat men weet waar men buiten op moet letten.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is volgens mij al gebleken uit de besmettingen onder jongeren - die zaten ook te dicht op elkaar op het strand.
Een toernooi wordt toch altijd onder het genot van alcohol in een kantine afgesloten.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er uit het BCO komt. Als het beachvolleybaltoernooi de basis is, is meteen duidelijk dat buiten besmetting wel degelijk mogelijk is, onder de juiste omstandigheden.
Het blijft zinnig om onderscheid te maken dat "besmetting" niet gelijk is aan dus ziek worden en/of daarmee gevolgen ondervinden. Zo ook dat een viroloog het virus wellicht kan vaststellen en vervolgens niet kan vertellen of het ook gevolgen heeft (gehad).quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is volgens mij al gebleken uit de besmettingen onder jongeren - die zaten ook te dicht op elkaar op het strand.
Er is geen goedkeuringsplicht voor mondkapjes. Je mag gewoon elk kapje dragen, zolang je maar iets op hebt.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dragen en goed gebruiken zijn totaal verschillende zaken waarmee je alle kanten op kunt.
Ik ga benieuwd zijn naar de precieze bepalingen en boetehandhaving dat iemand een mondkapje, zo ja die al goedgekeurd is, op grond van welke beoordelingsexpertise voor welk doel, niet goed zou gebruiken.
Kortom, wanneer het de ingestemde wet zum Befehl is, hou ik mij aan de wet. Het is nooit verstandig om je met een vooropgezet plan niet aan de wet te houden. Dat daagt altijd de deugers uit die zich alleen wensen te concentreren op hun regels om de regel. Beetje, openbaar aanklager sleept de informatie hier weg en wrijft je dat dan aan. Zelfs een rechter kan en gaat je niet vrijspreken omdat die immers volgens de de wet moet rechtspreken.
Precies. Zelfs een sjaal om je mond is prima.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is geen goedkeuringsplicht voor mondkapjes. Je mag gewoon elk kapje dragen, zolang je maar iets op hebt.
Een sjaal mag volgens mij niet in het Nederlandse OV. Wel in b.v. Duitsland, dacht ik.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. Zelfs een sjaal om je mond is prima.
Cijfers zijn gewoon elke dag beschikbaar.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:26 schreef vosss het volgende:
De nieuwe cijfers van afgelopen week; komen die rond de klok van 2?
Ow ik dacht nog maar 1x per weekquote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Cijfers zijn gewoon elke dag beschikbaar.
Een beetje toernooi eindigt idd aan de bar.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een toernooi wordt toch altijd onder het genot van alcohol in een kantine afgesloten.
Ze updaten elke dag nog de database met gemeente en leeftijden, daar maken mensen op sociale media plaatje mee. Zelf updaten ze 1 keer per week alle grafieken en media.quote:
En komt die update rond 2 uur?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:35 schreef Momo het volgende:
Zelf updaten ze 1 keer per week alle grafieken en media.
Okido.quote:
Zie OPquote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:37 schreef trustychords het volgende:
Kan iemand dat linkje met die uitgebreide (dag-)statistieken nog eens posten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |