abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 28 juli 2020 @ 12:06:09 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_194292460

Screenshot van haar bij andere show
quote:
Het aantal coronabesmettingen neemt toe en daarmee ook de dreiging voor een tweede golf. Medisch psycholoog Annemiek Nooteboom van het VUMC begeleidt IC-personeel en maakt zich grote zorgen, zegt ze in Dit is de Dag.

Annemiek Nooteboom: We moeten ons zorgen maken over het IC personeel
Volgens Nooteboom is het onverantwoord om hetzelfde zorgpersoneel dat tijdens de eerste coronagolf heeft gewerkt, opnieuw een tweede golf in te sturen. "Deze artsen en verpleegkundigen zijn door hun reserves heen en hebben veel meer rust nodig. Ze hebben lange tijd puur op adrenaline gewerkt, niet denkend aan hun eigen handelen."

"Nu de rust weer meer is teruggekeerd, zie je welke impact de coronacrisis op ze heeft gehad. Zelfs het personeel dat een aantal weken vakantie heeft gehad, geeft aan nog steeds vermoeid te zijn. Ze zijn zowel fysiek als emotioneel enorm belast geraakt."

Afbeelding
Lees ook:
Asscher: 'Zorgmedewerkers moeten structurele waardering krijgen'
Deze overbelasting is vooral het gevolg van de extra taken die de zorgmedewerkers op hun bordje kregen, zegt Nooteboom. "Verpleegkundigen die normaal niet op een IC werken, moesten ineens vier patiënten begeleiden in plaats van twee. En omdat er geen familie bij de zieke aanwezig mocht zijn, waren verpleegkundigen de brug tussen patiënt en familie. Als een patiënt overleed, moest de verpleegkundige dit nieuws via de iPad aan de familie vertellen."

Salarisverhoging
Nooteboom is dan ook teleurgesteld dat deze groep geen salarisverhoging krijgt. "Het applaus voor de zorg dekt natuurlijk niet de lading voor wat deze mensen doen voor onze maatschappij. Veel mensen zouden het werk dat zij doen niet aankunnen. Daar hoort een hoger salaris tegenover te staan. Salaris is een psychologische erkenning voor wat je doet en wat je geeft. Deze mensen geven alleen maar en krijgen veel te weinig terug."

"Je kunt het schadelijke element van het werk misschien niet weghalen, maar de scherpe kantjes wel. Iemand kan dan bijvoorbeeld een elektrische fiets kopen waardoor hij sneller op het werk is. Verpleegkundigen en artsen zorgen voor de meest zieken in de samenleving, maar voor hen moet ook gezorgd worden."
https://www.nporadio1.nl/(...)s-door-reserves-heen
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 12:10:13 #2
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194292502
twitter

Hier aan te koppelen...
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 28 juli 2020 @ 12:10:39 #3
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_194292507
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hier aan te koppelen...
:o
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_194292589
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:06 schreef Paul het volgende:
Nooteboom is dan ook teleurgesteld dat deze groep geen salarisverhoging krijgt. "Het applaus voor de zorg dekt natuurlijk niet de lading voor wat deze mensen doen voor onze maatschappij. Veel mensen zouden het werk dat zij doen niet aankunnen. Daar hoort een hoger salaris tegenover te staan. Salaris is een psychologische erkenning voor wat je doet en wat je geeft. Deze mensen geven alleen maar en krijgen veel te weinig terug."
Eens. Die 1000 piek is leuk en alles (wanneer krijgen ze die eigenlijk?) maar een structurele salarisverhoging is veel meer op zijn plaats.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:19:49 #5
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194292597
Geven we toch gewoon weer een applausje _O_
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_194292598
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:18 schreef vosss het volgende:

[..]

Eens. Die 1000 piek is leuk en alles (wanneer krijgen ze die eigenlijk?) maar een structurele salarisverhoging is veel meer op zijn plaats.
Weggestemd door onze deugleiders
pi_194292628
Ik heb veel respect voor ze, maar dit is wel een nationale noodtoestand. Je kunt niet zomaar meer zeggen dat je niet meer kunt of wilt, wie gaat het anders doen? Onder extreme omstandigheden kunnen ze zelfs gedwongen worden.

Ze kunnen beter plannen maken om de druk beter te verdelen, in plaats van roepen dat ze het niet meer gaan doen.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:31:10 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194292723
NIKS ERVAN!!!!!! HET VOLK HEEFT BESLIST DAT WE CORONAMOE ZIJN DUS WERKEN ZULLEN ZE, TOT ZE ER DOOD BIJ NEERVALLEN!!!!!! MAAR DEZE MAATREGELEN ACCEPTEREN WE NIET MEER!!!!!!!!!!!!!!!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194292731
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:23 schreef Confetti het volgende:
Ik heb veel respect voor ze, maar dit is wel een nationale noodtoestand. Je kunt niet zomaar meer zeggen dat je niet meer kunt of wilt, wie gaat het anders doen? Onder extreme omstandigheden kunnen ze zelfs gedwongen worden.

Ze kunnen beter plannen maken om de druk beter te verdelen, in plaats van roepen dat ze het niet meer gaan doen.
Zijn ze slaven geworden?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:32:03 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194292741
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:23 schreef Confetti het volgende:
Ik heb veel respect voor ze, maar dit is wel een nationale noodtoestand. Je kunt niet zomaar meer zeggen dat je niet meer kunt of wilt, wie gaat het anders doen? Onder extreme omstandigheden kunnen ze zelfs gedwongen worden.

Ze kunnen beter plannen maken om de druk beter te verdelen, in plaats van roepen dat ze het niet meer gaan doen.
Lol, confetti die overal een politiestaat inziet maar hier wel effe roept dat men gedwongen kan worden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194292761
Gewoon loonsverhoging, zijn toch geen slaven?
pi_194292775
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:23 schreef Confetti het volgende:
Ik heb veel respect voor ze, maar dit is wel een nationale noodtoestand. Je kunt niet zomaar meer zeggen dat je niet meer kunt of wilt, wie gaat het anders doen? Onder extreme omstandigheden kunnen ze zelfs gedwongen worden.

Ze kunnen beter plannen maken om de druk beter te verdelen, in plaats van roepen dat ze het niet meer gaan doen.
Ah, kom de afdelingen die in die periode ver boven hun maximale capaciteit hebben gedraaid anders even uitleggen hoe ze de druk beter kunnen verdelen. Waardevolle informatie voor ze.
pi_194292779
Of een covid-toeslag voor iedere zorgmedewerker die op covid afdeling werkt.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:35:02 #14
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_194292787
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:18 schreef vosss het volgende:

[..]

Eens. Die 1000 piek is leuk en alles (wanneer krijgen ze die eigenlijk?) maar een structurele salarisverhoging is veel meer op zijn plaats.
1000 euro :')
Gewoon iedereen die mee heeft geholpen een E63 AMG geven.
pindazakje
pi_194292803
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:31 schreef Dven het volgende:
NIKS ERVAN!!!!!! HET VOLK HEEFT BESLIST DAT WE CORONAMOE ZIJN DUS WERKEN ZULLEN ZE, TOT ZE ER DOOD BIJ NEERVALLEN!!!!!! MAAR DEZE MAATREGELEN ACCEPTEREN WE NIET MEER!!!!!!!!!!!!!!!
Nouja, je vergeet wel erg makkelijk dat er wel voor ze is gejuicht. Daar mag best wat tegenover staan he.
pi_194292804
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:23 schreef Confetti het volgende:
Ik heb veel respect voor ze, maar dit is wel een nationale noodtoestand. Je kunt niet zomaar meer zeggen dat je niet meer kunt of wilt, wie gaat het anders doen? Onder extreme omstandigheden kunnen ze zelfs gedwongen worden.

Ze kunnen beter plannen maken om de druk beter te verdelen, in plaats van roepen dat ze het niet meer gaan doen.
Juist, we kunnen het leger inzetten om ze onder dreiging te laten werken. Gewoon op elke hoek van de covid afdeling 1 militair! _O_
pi_194292812
foutje

[ Bericht 98% gewijzigd door HPoi op 28-07-2020 12:37:12 (?) ]
pi_194292863
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:18 schreef vosss het volgende:

[..]

Eens. Die 1000 piek is leuk en alles (wanneer krijgen ze die eigenlijk?) maar een structurele salarisverhoging is veel meer op zijn plaats.
Kan niet..miljarden voor de knoflooklanden hebben prioriteit
pi_194292868
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:33 schreef HPoi het volgende:
Gewoon loonsverhoging, zijn toch geen slaven?
Loonsverhoging lost het probleem met de werkdruk niet op, lijkt me.
Niet dat ik tegen een loonsverhoging ben maar extra personeel lijkt me nuttiger.
pi_194292882
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:35 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

1000 euro :')
Gewoon iedereen die mee heeft geholpen een E63 AMG geven.
Dat is ook goed. Ga ik daar in rijden, mag Brennie in mijn Mazda 6 Sportbreak 2.5 rijden :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194292963
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Loonsverhoging lost het probleem met de werkdruk niet op, lijkt me.
Niet dat ik tegen een loonsverhoging ben maar extra personeel lijkt me nuttiger.
Ja, maar dat lukt niet op de korte termijn. Dus je moet het moraal onder de huidige medewerkers hoog houden.
pi_194292987
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:35 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

1000 euro :')
Gewoon iedereen die mee heeft geholpen een E63 AMG geven.
1000 euro is wel om te huilen ja. Dekt de blootstelling aan gevaar en uitputting en psychische schade niet echt. Meer een kluitje in het riet.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:24:40 #23
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194293388
Was dat 1000 bruto of netto? Als het bruto is dan is het helemaal triest...

In Frankrijk / Italië is nog niet echt een stijging gaande, valt daar niet wat zorgpersoneel te lenen?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:26:24 #24
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194293408
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Loonsverhoging lost het probleem met de werkdruk niet op, lijkt me.
Niet dat ik tegen een loonsverhoging ben maar extra personeel lijkt me nuttiger.
Een betere vergoeding trekt vanzelf mensen aan
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:34:04 #25
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_194293474
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:24 schreef Tyr80 het volgende:
Was dat 1000 bruto of netto? Als het bruto is dan is het helemaal triest...

In Frankrijk / Italië is nog niet echt een stijging gaande, valt daar niet wat zorgpersoneel te lenen?
Wat dat zorgpersoneel heeft het niet even zwaar zo niet nog zwaarder voor zijn kiezen gekregen? En in beide landen zijn ook wel vergelijkbare patronen te zien toch als hier?
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')