de vraag is, mag je na een dag ziek al de volgende dag bij de bedrijfsarts komen.quote:Op maandag 27 juli 2020 17:03 schreef kwiwi het volgende:
Had je dit in KLB willen openen, of is er een vraag?
De werkgever mag dat van je vragen lijkt het.. althans ik zie hier geen tijdsbestek in genoemd worden: https://www.juridischloke(...)20niet%20ziek%20bent (zie 'mijn werkgever accepteert mijn ziekmelding niet').quote:Op maandag 27 juli 2020 17:04 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
de vraag is, mag je na een dag ziek al de volgende dag bij de bedrijfsarts komen.
vorig jaar een ongeluk gehad dat bijna mijn leven kostequote:Op maandag 27 juli 2020 17:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Niet de eerste keer ziek de afgelopen 2 jaar?
Lang eruit geweest?quote:Op maandag 27 juli 2020 17:16 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
vorig jaar een ongeluk gehad dat bijna mijn leven koste
bijna een half jaar, ik lag helemaal in de kreupels.quote:Op maandag 27 juli 2020 17:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lang eruit geweest?
Direct bij de BA komen, dan heeft er iig iemand de pik op je.
Welke reden nu ziek gemeld dan?quote:Op maandag 27 juli 2020 17:28 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
bijna een half jaar, ik lag helemaal in de kreupels.
ik kan bijna elke taak uitvoeren.quote:Op maandag 27 juli 2020 17:34 schreef Rene het volgende:
TT aangepast
Heb dit in harde commerciële bedrijfsleven wel vaker gehoord.
Sta je op goede voet bij je werkgever?
flink aan de diareequote:Op maandag 27 juli 2020 17:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Welke reden nu ziek gemeld dan?
Bij keroona klachten mag je de deur niet uit..in principe.
Dat hoort de bedrijfsarts graag, dan kun je vast ook weer bijna aan het werk!quote:
KLB / het is 2 uur in de nachtquote:
Ja dat kan en dat mag.quote:Op maandag 27 juli 2020 17:00 schreef cherrycoke het volgende:
Het kan toch niet zo zijn als ik mij een dag ziek meld dat ik word gebeld en ze zeggen of je komt morgen of je moet morgen bij de bedrijfsarts komen.
waar gaat dit over, omdat ze niemand hebben om mij te vervangen moet het maar zo?
man man man,,
Misschien heeft het te maken met dat virus dat al een paar maanden het nieuws beheerst?quote:Op maandag 27 juli 2020 17:00 schreef cherrycoke het volgende:
waar gaat dit over, omdat ze niemand hebben om mij te vervangen moet het maar zo?
Want dat maakt het logisch om naar de bedrijfsarts te gaan?quote:Op maandag 27 juli 2020 18:50 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Misschien heeft het te maken met dat virus dat al een paar maanden het nieuws beheerst?
Das ook onzin, kan wel net zo’n geflipte HR manager zijn die de opdracht heeft gekregen om verzuim te verlagen, en nu overspannen gekke dingen doet.quote:Op maandag 27 juli 2020 19:30 schreef ForumGek het volgende:
Heb je een vast contract? Als je huidige bijna afloopt ga dan maar alvast opzoek naar een nieuwe baan!
De meeste bedrijfsartsen werken ook vanuit huisquote:Op maandag 27 juli 2020 19:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Want dat maakt het logisch om naar de bedrijfsarts te gaan?
Terwijl de overheid oproept om bij klachten juist thuis te blijven....
De bedrijfsarts moet betalen om TS te zien?quote:Op maandag 27 juli 2020 17:35 schreef Tyr80 het volgende:
1 troost: het kost je bedrijfsarts zo rond de 100 euro.
Haha, goeie, bedoelde werkgever uiteraardquote:Op maandag 27 juli 2020 20:13 schreef baskick het volgende:
[..]
De bedrijfsarts moet betalen om TS te zien?
Lekker dan, zieke mensen thuis ontvangen.quote:Op maandag 27 juli 2020 19:52 schreef Fred2 het volgende:
[..]
De meeste bedrijfsartsen werken ook vanuit huis
Zou TS letterlijk 'langskomen' bedoelen in de OP, of zou de werkgever 'op consult komen' bedoelen? Dat laatste kan ook gewoon digitaal.quote:Op maandag 27 juli 2020 20:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lekker dan, zieke mensen thuis ontvangen.
Wij krijgen geheel automatisch een mailtje met de vraag over de aard van de klachten en hoe lang je denkt ziek te zijnquote:Op maandag 27 juli 2020 20:53 schreef baskick het volgende:
[..]
Zou TS letterlijk 'langskomen' bedoelen in de OP, of zou de werkgever 'op consult komen' bedoelen? Dat laatste kan ook gewoon digitaal.
Ok. En dus? Van de werkgever of de bedrijfsarts?quote:Op maandag 27 juli 2020 21:19 schreef lipje het volgende:
[..]
Wij krijgen geheel automatisch een mailtje met de vraag over de aard van de klachten en hoe lang je denkt ziek te zijn
@cherrycoke kan dat vast voor ons beantwoorden.quote:Op maandag 27 juli 2020 20:53 schreef baskick het volgende:
[..]
Zou TS letterlijk 'langskomen' bedoelen in de OP, of zou de werkgever 'op consult komen' bedoelen? Dat laatste kan ook gewoon digitaal.
Vast. M'n punt was meer dat het zéér onwaarschijnlijk is dat een thuiswerkende bedrijfsarts thuis cliënten ontvangt.quote:Op maandag 27 juli 2020 21:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
@:cherrycoke kan dat vast voor ons beantwoorden.
Maak daar maar ¤200 van, tenzij afgekocht in een totaalpakket, dan kost het niks (extra).quote:Op maandag 27 juli 2020 20:14 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Haha, goeie, bedoelde werkgever uiteraard
Mailtje van de bedrijfsarts/arbobedrijf.quote:Op maandag 27 juli 2020 21:37 schreef baskick het volgende:
[..]
Ok. En dus? Van de werkgever of de bedrijfsarts?
Wat is er dan precies mis met deze vragen door de bedrijfsarts? De werkgever mag óók gewoon vragen naar de verwachte duur.quote:Op maandag 27 juli 2020 22:58 schreef lipje het volgende:
[..]
Mailtje van de bedrijfsarts/arbobedrijf.
Bij het aanmaken van de melding worden globaal dezelfde dingen gevraagd door de arbobedrijf
Geen dat is het irritante. Gelijk na je ziekmelding een mailtje die je moet beantwoorden. Voelt nogal controlerend aan.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 01:43 schreef baskick het volgende:
[..]
Wat is er dan precies mis met deze vragen door de bedrijfsarts? De werkgever mag óók gewoon vragen naar de verwachte duur.
Wat denk je dat het doel is?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 06:41 schreef lipje het volgende:
[..]
Geen dat is het irritante. Gelijk na je ziekmelding een mailtje die je moet beantwoorden. Voelt nogal controlerend aan.
Dat klinkt ook niet erg gezond eigenlijk, dat je je zo bezwaard voelt om ziek te melden. Natuurlijk voor een loopneus of koppijn door een later zou je je - buiten corona tijden - niet gelijk ziek moeten melden. Maar als je verder je beste beentje voorzet en niet een erg hoog ziekteverzuim hebt, zou ziek = ziek moeten gelden.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 06:48 schreef Seven. het volgende:
Bij ons krijg je na een ziekmelding ook binnen 1-2 dagen een telefoontje van de arbo adviseur. Dan stellen ze beleefd wat vragen, en gaan ze ook na of er taken zijn die je wel zou kunnen doen.
Ik kijk wel uit voor ik me zomaar ziek meld in ieder geval. Als ik een dag knetterberoerd geslapen heb, dan is een ATV dagje ook helemaal geen slecht idee.
TS, hoe is je verzuim?
Daar zit wel een beetje het probleem, dat mensen zich zo bezwaard voelen zich ziek te melden.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat klinkt ook niet erg gezond eigenlijk, dat je je zo bezwaard voelt om ziek te melden. Natuurlijk voor een loopneus of koppijn door een later zou je je - buiten corona tijden - niet gelijk ziek moeten melden. Maar als je verder je beste beentje voorzet en niet een erg hoog ziekteverzuim hebt, zou ziek = ziek moeten gelden.
En niet gelijk voor eigen rekening in de vorm van een ATV dag.
En verder:
Dat een werkgever een beetje een idee wil hebben wat je nog wel kan of tot wanneer er vervanging geregeld moet worden, dat begrijp ik. Maar om na 1 dag al een bedrijfsarts op je dak te sturen... dan speelt er meer (bij de werkgever of de werknemer)
Als je altijd je beste beentje voor zet, dan meldt je je doorgaans niet ziek als je gewoon niet meer functioneert.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:08 schreef gcjoel het volgende:
Ziek = ziek is wel een heel ouderwetse denkwijze, dat is namelijk vaak helemaal niet zo.
Veel bedrijven gaan dus over naar een andere cultuur, ziek is ok maar wat kan je nog wel?
Net als TS dus diarree zegt te hebben, ja dan ga je niet naar kantoor. Maar zijn er geen dingen die je vanuit huis kunt doen bijvoorbeeld?
Dat is iets wat zo'n arts onder andere ook kan en zal beoordelen.
Oh wow....quote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Daar zit wel een beetje het probleem, dat mensen zich zo bezwaard voelen zich ziek te melden.
Zeker nu zie je dat mensen toch gaan werken terwijl thuisbiljven slimmer is.
Er is een tijd de slogan: "Ziek zijn overkomt je, ziekmelden is een keuze" rond gegaan (ook bij een voormalig werkgever van mij). Wat mij betreft het toen als een van de meest idiote-HR dingen die iemand ooit heeft kunnen verzinnen. En als je hem nu in corona tijd doortrekt ............
Ken ik die werkgever?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Daar zit wel een beetje het probleem, dat mensen zich zo bezwaard voelen zich ziek te melden.
Er is een tijd de slogan: "Ziek zijn overkomt je, ziekmelden is een keuze" rond gegaan (ook bij een voormalig werkgever van mij). Wat mij betreft het toen als een van de meest idiote-HR dingen die iemand ooit heeft kunnen verzinnen. En als je hem nu in corona tijd doortrekt ............
Vrijwel niemand vindt zichzelf geen harde werkerquote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:14 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Als je altijd je beste beentje voor zet, dan meldt je je doorgaans niet ziek als je gewoon niet meer functioneert.
En dan is ziek vaak wel gewoon ziek.
Ik ga er door Seven's verhalen vanuit dat ze een harde werkster is. Die echt niet snel piept. Dan zou je je dus wel een keer gewoon ziek moeten kunnen melden zonder gelijk je eigen ATV dagen ervoor moeten inleveren.
Ik heb het niet over iemand die zijn been breekt en na enkele dagen misschien wel andere taken kan doen omdat 'ie niet lam ligt van de pijn of elke 10 minuten op de wc door brengt.
Ik had zelf ook ooit zo'n werkgever die niet zo in ziek zijn geloofde. Daar vielen dus werknemers gewoon flauw of stonden ze over te geven in de wc. (Zelf ook eens gehad). Dat was puur omdat er verwacht werd dat je altijd alles voor de zaak gaf, en dat vervanging regelen vooral heel erg lastig was en het probleem van de werknemer gemaakt werd.
Wist ik welquote:
Snap de gedachte er achter wel, je pakt alleen de verkeerde mensen er uiteindelijk mee. En zorgt er misschien wel voor dat nu corona zich verder kan verspreiden in werkomgevingen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Wist ik wel![]()
Was bij die van mij net zo trouwens, walgelijke aanpak.
Menselijke werkgevers, heb je in the end als werkgever ook meeste aan lijkt mij.
Bij die toko die ik in mijn vorige post aanhaalde werkt nu nog max vijf procent van de mensen die er toen zat. Enorm verloop. Daar gaat al je kennis, denk ik dan.
Maar ja
Ik ken die als "ziek zijn overkomt je, verzuim is een keuze". Er is een duidelijk onderscheid tussen ziek zijn (niet kunnen werken) en verzuimen (thuisblijven met een verkoudheid - corona-periode uitgezonderd).quote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Snuif-as kantoor toevallig?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
(ook bij een voormalig werkgever van mij).
Als ik te ziek ben om te werken want koorts, dan ben ik de eerste die zich ziekmeldt. Als ik te moe ben omdat ik een slechte nacht heb gehad, dan werk ik desnoods wel een dagje thuis.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat klinkt ook niet erg gezond eigenlijk, dat je je zo bezwaard voelt om ziek te melden. Natuurlijk voor een loopneus of koppijn door een later zou je je - buiten corona tijden - niet gelijk ziek moeten melden. Maar als je verder je beste beentje voorzet en niet een erg hoog ziekteverzuim hebt, zou ziek = ziek moeten gelden.
En niet gelijk voor eigen rekening in de vorm van een ATV dag.
En verder:
Dat een werkgever een beetje een idee wil hebben wat je nog wel kan of tot wanneer er vervanging geregeld moet worden, dat begrijp ik. Maar om na 1 dag al een bedrijfsarts op je dak te sturen... dan speelt er meer (bij de werkgever of de werknemer)
Datzelfde vind ik ook van bedrijven die ziek zijn bestraffen of niet ziek zijn belonen. Ik heb bij een werkgever gewerkt waarbij je een bonus verlofdag erbij kreeg als je een heel jaar niet ziek geweest was, maar waarbij een tweede ziekmelding in één jaar een verlofdag kostte. Ik ben daar echt op tegen, omdat het mensen die (omwille van de gezondheid van collega's) zich eigenlijk ziek moeten melden, dat in veel gevallen niet doen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:14 schreef marcb1974 het volgende:
Of het verleden van TS wat vragen oproeptquote:Op woensdag 29 juli 2020 10:07 schreef HMS het volgende:
Ziek is ziek is prima als het griep betreft. Maar niet altijd is het nodig om het bed te houden. Het hangt dus maar sterk af van wat je hebt en wat voor invloed dat heeft op je mogelijkheid om te werken.
Diarree zou ik mij nu niet voor ziekmelden. Ik werk 100% thuis, dus de pot is nooit ver weg. Maar als je in de logistiek werkt, dan kan dat heel anders zijn. Maar gelijk een BA erop zetten, dat is niet standaard en zegt iets over hoe de werkgever met ziekte wil omgaan.
Afijn, beterschap. Ben je weer aan het werk of nog niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |