abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juli 2020 @ 23:00:00 #91
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194301651
Daarom dus gewoon cash.

Het is deze ellende simpelweg niet waard. Je weet niet eens waar je aan toe bent.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194301667
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:27 schreef GewoonKees het volgende:

[..]

Eens. Dat zou ik graag willen. Maar ik heb even gekeken, en ik heb nooit een euro naar onze gezamenlijke rekening overgemaakt. Ik maak maandelijks een bedrag over naar mijn vriendin en zij zet dat door naar de gezamenlijke rekening. Hoe komt ING er dan bij om die rekening te blokkeren? Omdat mijn naam erop staat, er kan geen andere reden zijn.
Ja dat dus.
Je vriendin is zeker pist-off _O-
Vakman pur sang
  dinsdag 28 juli 2020 @ 23:10:44 #93
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_194301765
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 04:54 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]
Dan heb je altijd nog een pinpas natuurlijk...

Behalve als je nog niet thuis bent en je hotel met je creditdard wil betalen natuurlijk
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_194301784
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:00 schreef daNpy het volgende:
Daarom dus gewoon cash.

Het is deze ellende simpelweg niet waard. Je weet niet eens waar je aan toe bent.
Ik zit hier ook met verbazing te lezen en had nooit verwacht dat je rekeningen wekenlang geblokkeerd kunnen worden vanwege een transactie van 4k :o Ja, dan beter cash. Allemachtig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194301944
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zit hier ook met verbazing te lezen en had nooit verwacht dat je rekeningen wekenlang geblokkeerd kunnen worden vanwege een transactie van 4k :o Ja, dan beter cash. Allemachtig.
Dit is in veel opzichten een vergelijkbaar verhaal, gaat zelfs over een paar honderd euro. Hier wordt ook een rekeninghouder verdacht die gewoon te goeder trouw bleek te zijn. Lag waarschijnlijk wel een aangifte, maar ik neem aan dat er inmiddels ook wel een aangifte tegen mij ligt.

https://radar.avrotros.nl(...)ank-cfd-t182711.html

Wat ik mij net nog bedacht is dat ik bezig ben met een financiering voor een grote verbouwing. Bij de ING. Die aanvraag mag ik dus ook uitstellen of in zijn geheel op mijn buik schrijven. Mijn vriendin is nu nog best oké, maar dan wordt een ander verhaal vrees ik.
pi_194302122
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:29 schreef GewoonKees het volgende:

Dit is in veel opzichten een vergelijkbaar verhaal, gaat zelfs over een paar honderd euro. Hier wordt ook een rekeninghouder verdacht die gewoon te goeder trouw bleek te zijn. Lag waarschijnlijk wel een aangifte, maar ik neem aan dat er inmiddels ook wel een aangifte tegen mij ligt.

https://radar.avrotros.nl(...)ank-cfd-t182711.html

Wat ik mij net nog bedacht is dat ik bezig ben met een financiering voor een grote verbouwing. Bij de ING. Die aanvraag mag ik dus ook uitstellen of in zijn geheel op mijn buik schrijven. Mijn vriendin is nu nog best oké, maar dan wordt een ander verhaal vrees ik.
Ja, lekker lullig allemaal zeg |:(
quote:
Men spreek bij de Volksbank CFD over negatieve betrokkenheid, dat moest ik niet zien als dat zij mij schuldig o.i.d. bevonden, wat men dan wel bedoelt met negatieve betrokkenheid blijft een raadsel, hierop geven ze gewoon geen antwoord ( maar komen ze met nieuwe vragenlijstjes )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194302404
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:00 schreef daNpy het volgende:
Daarom dus gewoon cash.

Of Bitcoin.
pi_194302992
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juli 2020 00:53 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Of Bitcoin.
Kan je daar je boodschappen van betalen?
  woensdag 29 juli 2020 @ 08:08:39 #99
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194303349
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit is wat de banken willen. Onder het mom van 'veiligheid' en 'gebruiksgemak' lekker iedereen digitaal.
Er loopt hier op Fok! een topic over het uitbannen van cash geld en het is schrikbarend hoeveel mensen dat graag willen.

Je bent een speelbal en het product van de bank, niet de klant.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194303447
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 08:08 schreef daNpy het volgende:

Dit is wat de banken willen. Onder het mom van 'veiligheid' en 'gebruiksgemak' lekker iedereen digitaal.
Er loopt hier op Fok! een topic over het uitbannen van cash geld en het is schrikbarend hoeveel mensen dat graag willen.

Je bent een speelbal en het product van de bank, niet de klant.
Ja! Zeker tijdens de coronocrisis grepen heel veel winkels de kans en kon je er gewoon niet meer met contant geld betalen. En wie kregen de volle lading van die maatregel op zich? De kassameisjes die het ook niet bedacht hadden.
pi_194303668
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:27 schreef GewoonKees het volgende:

[..]

Eens. Dat zou ik graag willen. Maar ik heb even gekeken, en ik heb nooit een euro naar onze gezamenlijke rekening overgemaakt. Ik maak maandelijks een bedrag over naar mijn vriendin en zij zet dat door naar de gezamenlijke rekening. Hoe komt ING er dan bij om die rekening te blokkeren? Omdat mijn naam erop staat, er kan geen andere reden zijn.
houd er dan maar rekening mee dat haar bankrekening ook onderzocht gaat worden ;)
pi_194303905
Maar iemand een mogelijk scenario? Transactie was vrijdag ergens rond 16:30. De volgende ochtend ontdekte ik dat de rekening geblokkeerd was. Dan sluit ik uit dat het gaat om een aangifte tegen mij. Bijvoorbeeld als er sprake is van driehoeksoplichting.

Misschien komt die nog, maar zo snel wordt de rekening niet geblokkeerd. Zeker niet als er maar 1 incident of melding zou zijn. Ik ga er dus vanuit dat ik wordt verdacht van witwassen. Nog vreemder dat ook mijn gezamenlijke rekening bij een andere bank waar ik niet eens een pas van heb is geblokkeerd. Nogmaals, nooit een euro naar die rekening overgemaakt.

9-10 weken onzekerheid dus. En ik kan mij voorstellen dat mijn vriendin ook twijfels krijgt of ik wel lekker bezig ben.
  woensdag 29 juli 2020 @ 10:02:47 #103
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194304459
Blijven bellen naar de bank. Nieuwe rekening openen en opzeggen. Dit ook elke keer melden (niet dat het ze interesseert, want het gaat veel te goed in NL).
Je hypotheek van de nieuwe rekening laten halen. Salaris naar de nieuwe rekening laten storten.
Zorgen dat je onafhankelijk wordt van deze bank. En neem cash geld op.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 29 juli 2020 @ 10:17:03 #104
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_194304615
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:49 schreef Koral het volgende:
Die vragen naar je motivatie voor het openen van een rekening.
niets van gemerkt toen ik een ING rekening opende voor er bij
Wilde een leuke pinpas met eigen foto.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 29 juli 2020 @ 10:24:50 #105
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_194304696
Verder is deze situatie natuurlijk ontzettend raar te noemen.
Dat ABN besluit om het na te willen kijken kan ik me nog indenken, dat het zo lang moet duren is nergens mee te rijmen natuurlijk.
Maar dat ING ook de gezamenlijke rekening blokkeert? Daar valt totaal niets van in te denken.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 29 juli 2020 @ 10:25:52 #106
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_194304708
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:09 schreef GewoonKees het volgende:
En ik kan mij voorstellen dat mijn vriendin ook twijfels krijgt of ik wel lekker bezig ben.
Mag hopen dat je vriendin gewoon boerenverstand heeft. Als dit mijn partner zou overkomen zou ik echt niet meteen mijn partner ergens van verdenken.
pi_194305041
quote:
99s.gif Op woensdag 29 juli 2020 10:24 schreef Nizno het volgende:
Verder is deze situatie natuurlijk ontzettend raar te noemen.
Dat ABN besluit om het na te willen kijken kan ik me nog indenken, dat het zo lang moet duren is nergens mee te rijmen natuurlijk.
Maar dat ING ook de gezamenlijke rekening blokkeert? Daar valt totaal niets van in te denken.
Begrijp ik TS goed;

Je hebt als hobby, compleet legaal, maar ik moet toegeven wel bijzonder; telkens duurdere horloges kopen en de oude verkopen.

Ik heb er niets mee, maar dat moet kunnen?

anno nu ben je dan dus de sigaar.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:10:24 #108
51385 baskick
Juist ja!
pi_194305150
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 10:57 schreef BertV het volgende:

[..]

Begrijp ik TS goed;

Je hebt als hobby, compleet legaal, maar ik moet toegeven wel bijzonder; telkens duurdere horloges kopen en de oude verkopen.

Ik heb er niets mee, maar dat moet kunnen?

anno nu ben je dan dus de sigaar.
Natuurlijk moet dat kunnen. Alles wat je legaal kunt kopen en verkopen moet kunnen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194305173
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:10 schreef baskick het volgende:

[..]

Natuurlijk moet dat kunnen. Alles wat je legaal kunt kopen en verkopen moet kunnen.
Ja, maar wel zolang het privé is, en je er geen handeltje van maakt.
Dan ben je een bedrijf en geen privé-persoon. Ik weet niet of dat al een reden is om de rekening te blokkeren?
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:13:54 #110
51385 baskick
Juist ja!
pi_194305183
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:12 schreef BertV het volgende:

[..]

Ja, maar wel zolang het privé is, en je er geen handeltje van maakt.
Waarom zou legaal handelen (al dan niet via Marktplaats) niet mogen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194305189
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:13 schreef baskick het volgende:

[..]

Waarom zou legaal handelen (al dan niet via Marktplaats) niet mogen?
Ik deed een ninja-edit. AlsTS bedrijfsmatig bezig is, zonder KvK, belasting etc.
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:16:29 #112
51385 baskick
Juist ja!
pi_194305199
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:15 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik deed een ninja-edit. AlsTS bedrijfsmatig bezig is, zonder KvK, belasting etc.
Dat staat m.i. los van deze ongetwijfeld Wwft-actie.
Alsof de bank daar inzage in heeft en/of over gaat.
pi_194305558
Update:
Ik heb ING gebeld. Zij gaan de relatie met mij opzeggen omdat ik naar voren ben gekomen in een oplichtingszaak. De koper van marktplaats heeft waarschijnlijk dmv spoofing de bedragen op mijn rekening laten storten. Dus hij heeft zich voorgedaan als de rekeninghouder en het geld laten overboeken, geen idee hoe. Ik zou het bijna knap noemen. Hij heeft vanaf zijn eigen computer betaald dus ik heb niet kunnen zien wat hij gedaan heeft. Waarschijnlijk heeft hij het slachtoffer zover gekregen deze bedragen over te boeken. Bizar.

ING raadt aan aangifte te doen. Maar waar ben ik slachtoffer van? Ik moet het onderzoek toch eerst afwachten?
Waarschijnlijk krijg ik eerst justitie aan mijn broek. Dan moet ik mijn onschuld bewijzen. Daar heb ik vertrouwen in.
Maar dan zal het slachtoffer waarschijnlijk civiel bij mij aankloppen ivm een onverschuldigde betaling. En het bedrag gaan vorderen.

Ik heb overigens geen rechtsbijstandsverzekering.
Verder heb ik wel een kostbaarhedenverzekering maar ik vraag me af of zij oplichting ook dekken.
pi_194305570
Edit: dubbel, excuus
pi_194305647
Wat een naaistreek is dit van ING zeg, eerst lopen ze zelf willens en wetens miljarden crimineel geld wit te wassen waar ze met een schikking vanaf komen en dan gaan ze daarna hun bona fide klanten zo kut behandelen. Ben blij dat ik er weg ben. Maar goed, jij nu dus ook. Zoek snel een andere bank, ik neem aan dat je wel gewoon over je geld kan beschikken nu?
pi_194305673
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:02 schreef Farenji het volgende:
Wat een naaistreek is dit van ING zeg, eerst lopen ze zelf willens en wetens miljarden crimineel geld wit te wassen waar ze met een schikking vanaf komen en dan gaan ze daarna hun bona fide klanten zo kut behandelen. Ben blij dat ik er weg ben. Maar goed, jij nu dus ook. Zoek snel een andere bank, ik neem aan dat je wel gewoon over je geld kan beschikken nu?
Zoals de waard is...

En volgens mij is het nu extra lastig om op een normale manier een andere rekening te openen.

Dit zet mij toch wel tot nadenken om maar te stoppen met marktplaats en andere online-verkoop sites.
Russisch roulette op deze manier.
pi_194305770
Ja wtf, in een rechtstaat ben je onschuldig tenzij schuld bewezen maar ing veroordeelt je zomaar en neemt je bankrekening af zonder dat er verweer mogelijk is. Tegen het machtige juridische leger van ing begin je natuurlijk niks. Leve het kapitalisme.
  woensdag 29 juli 2020 @ 12:16:28 #118
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_194305772
Gezien het verhaal van de ING is het nu tijd voor juridische bijstand. Ten eerste om dit sterretje achter je naam weg te krijgen, ten tweede om het juridische verhaal mbt fraude/heling of whatever ze aan je vast plakken straks te behandelen. Zou ook zelf stoppen met het communiceren met de bank(en). Laat een advocaat dat maar doen.

Jij staat op dit moment op een lijstje en gaat nergens meer een rekening kunnen openen met dit sterretje achter je naam.

Ga maar alvast proberen op naam van vriendin eea te openen, en vaste lasten+inkomsten daar te laten storten/afschrijven. Mogelijk heeft zij ook (straks) het sterretje ivm de gezamenlijke rekening, misschien iets via ouders oid?
Dum de dum
  woensdag 29 juli 2020 @ 12:33:54 #119
36431 bleiblei
Afgehaakt.
pi_194305962
Wtf. Ik zou aangifte doen tegen de ING vanwege onrechtmatig misbruik van hun positie. Dit kan toch niet? Met een beetje pech hebben ze je ook geregistreerd als fraudeur in een centraal systeem waardoor je bij andere banken ook nul op rekest krijgt.

Je hebt voldoende munitie om aan te tonen dat je geen katvanger bent, lijkt mij...
pi_194305980
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:53 schreef GewoonKees het volgende:
Update:
Ik heb ING gebeld. Zij gaan de relatie met mij opzeggen omdat ik naar voren ben gekomen in een oplichtingszaak. De koper van marktplaats heeft waarschijnlijk dmv spoofing de bedragen op mijn rekening laten storten. Dus hij heeft zich voorgedaan als de rekeninghouder en het geld laten overboeken, geen idee hoe. Ik zou het bijna knap noemen. Hij heeft vanaf zijn eigen computer betaald dus ik heb niet kunnen zien wat hij gedaan heeft. Waarschijnlijk heeft hij het slachtoffer zover gekregen deze bedragen over te boeken. Bizar.

ING raadt aan aangifte te doen. Maar waar ben ik slachtoffer van? Ik moet het onderzoek toch eerst afwachten?
Waarschijnlijk krijg ik eerst justitie aan mijn broek. Dan moet ik mijn onschuld bewijzen. Daar heb ik vertrouwen in.
Maar dan zal het slachtoffer waarschijnlijk civiel bij mij aankloppen ivm een onverschuldigde betaling. En het bedrag gaan vorderen.

Ik heb overigens geen rechtsbijstandsverzekering.
Verder heb ik wel een kostbaarhedenverzekering maar ik vraag me af of zij oplichting ook dekken.
Mooie update!

Kunnen we mooi van leren.
Het is wat makkelijk de bank zo de schuld te geven. Als verkoper ben je verantwoordelijk om te checken dat je je geld legaal verkrijgt, er wordt ook vaak voor gewaarschuwd.
Al is dit wel een hele sluwe vos geweest.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lospedrosa op 29-07-2020 12:43:00 ]
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')