quote:Op dinsdag 28 juli 2020 21:29 schreef GewoonKees het volgende:
Klopt. Alleen de meest recente uitbetaling kon ik niet meer aanpassen.
Update: mijn gezamenlijke rekening bij een andere bank blijkt sinds vandaag ook geblokkeerd te zijn. Wat de hel is hier aan de hand? Aangifte tegen mij gedaan? Ik heb echt geen idee meer?
Kan dat wel nog gewoon afgeschreven blijven worden? Anders heb je daar straks ook nog gezeik mee.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 21:35 schreef GewoonKees het volgende:
Maar hoe kan dit? Die gezamenlijke rekening wordt alleen gebruikt voor het afschrijven van de hypotheek.
Het kan geen toeval zijn natuurlijk. Mijn vriendin is uiteraard ook over de zeik nu.
ABN AMRO, ING, Rabobank, Triodos Bank en de Volksbank (SNS / ASN / Regio Bank) werken sinds deze maand samen in de strijd tegen het witwassen. Dat bedrijf heet Transactie Monitoring Nederland en ziet alle transacties van de betreffende banken. Als je transactie daar gevlagd is, worden de betreffende banken met gekoppelde transacties daar ook over geinformeerd.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 21:35 schreef GewoonKees het volgende:
Maar hoe kan dit? Die gezamenlijke rekening wordt alleen gebruikt voor het afschrijven van de hypotheek.
Het kan geen toeval zijn natuurlijk. Mijn vriendin is uiteraard ook over de zeik nu.
Nu wordt het interessant.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 21:35 schreef GewoonKees het volgende:
Edit: de koper heeft bij mijn betaald met een ing rekening. Onze gezamenlijke rekening is bij ING. Ik vermoed dus dat mijn gegevens bij ing ook gevlagd zijn. Door een aangifte of wat dan ook.
Niet als ik kan aantonen dat ik te goeder trouw ben geweest. Anders zou je nooit meer iets zonder risico kunnen verkopen middels een overboeking.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 21:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Stel dat de koper een rekening heeft gehackt, en de rekeninghouder heeft aangifte aan degene gedaan waar zijn geld aan verdwenen is. Dat maakt jou verdachte in heling dus gaan de banken je op een zwarte lijst zetten.
Zou gewoon rustig blijven en niet overal heenrennen nu. Als je niets te verbergen hebt komt dat uit en kun je daarna je smart nog halen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 22:06 schreef GewoonKees het volgende:
[..]
Niet als ik kan aantonen dat ik te goeder trouw ben geweest. Anders zou je nooit meer iets zonder risico kunnen verkopen middels een overboeking.
Maar dan moet ik wel de kans krijgen mijzelf te verantwoorden/verdedigen. Verdacht zijn vind ik prima, ik kan alles bewijzen. Maar alleen een verdenking is toch geen reden om iemand direct op een zwarte lijst te zetten. Dat volgt pas na een onderzoek of veroordeling.
Wat een hel mensen, bedankt voor jullie antwoorden. Want die krijg ik verder nergens.
Morgen eerst ING bellen. Stap 2 is het juridisch loket gok ik.
Wel even twee termijnen hypotheek, zorgverzekering, nuts-voorzieningen, telecom/mobiel, enz. gemist.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 22:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zou gewoon rustig blijven en niet overal heenrennen nu. Als je niets te verbergen hebt komt dat uit en kun je daarna je smart nog halen.
Die kunnen nog wel worden afgeschreven. Rekening is ook niet geblokkeerd en staat dus gewoon open. Alleen alle toegang is mij ontzegd. Dus pas en app werken niet meer en login van internetbankieren is geblokkeerd. Of dat ook geldt voor de gezamelijke rekening durf ik niet te zeggen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 22:12 schreef baskick het volgende:
Wel even twee termijnen hypotheek, zorgverzekering, nuts-voorzieningen, telecom/mobiel, enz. gemist.
Precies, als je cash hebt wacht gewoon ff af.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 22:14 schreef GewoonKees het volgende:
[..]
Die kunnen nog wel worden afgeschreven. Rekening is ook niet geblokkeerd en staat dus gewoon open. Alleen alle toegang is mij ontzegd. Dus pas en app werken niet meer en login van internetbankieren is geblokkeerd. Of dat ook geldt voor de gezamelijke rekening durf ik niet te zeggen.
Oh dat valt mee.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 22:14 schreef GewoonKees het volgende:
[..]
Die kunnen nog wel worden afgeschreven. Rekening is ook niet geblokkeerd en staat dus gewoon open. Alleen alle toegang is mij ontzegd. Dus pas en app werken niet meer en login van internetbankieren is geblokkeerd. Of dat ook geldt voor de gezamelijke rekening durf ik niet te zeggen.
Eens. Dat zou ik graag willen. Maar ik heb even gekeken, en ik heb nooit een euro naar onze gezamenlijke rekening overgemaakt. Ik maak maandelijks een bedrag over naar mijn vriendin en zij zet dat door naar de gezamenlijke rekening. Hoe komt ING er dan bij om die rekening te blokkeren? Omdat mijn naam erop staat, er kan geen andere reden zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 22:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Precies, als je cash hebt wacht gewoon ff af.
Als jouw rekening gescamt was wil je ook een onderzoek naar diegene waar het geld heen ging. Toch?
Ja dat dus.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 22:27 schreef GewoonKees het volgende:
[..]
Eens. Dat zou ik graag willen. Maar ik heb even gekeken, en ik heb nooit een euro naar onze gezamenlijke rekening overgemaakt. Ik maak maandelijks een bedrag over naar mijn vriendin en zij zet dat door naar de gezamenlijke rekening. Hoe komt ING er dan bij om die rekening te blokkeren? Omdat mijn naam erop staat, er kan geen andere reden zijn.
quote:Op dinsdag 28 juli 2020 04:54 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
Dan heb je altijd nog een pinpas natuurlijk...
Behalve als je nog niet thuis bent en je hotel met je creditdard wil betalen natuurlijk
Ik zit hier ook met verbazing te lezen en had nooit verwacht dat je rekeningen wekenlang geblokkeerd kunnen worden vanwege een transactie van 4kquote:Op dinsdag 28 juli 2020 23:00 schreef daNpy het volgende:
Daarom dus gewoon cash.
Het is deze ellende simpelweg niet waard. Je weet niet eens waar je aan toe bent.
Dit is in veel opzichten een vergelijkbaar verhaal, gaat zelfs over een paar honderd euro. Hier wordt ook een rekeninghouder verdacht die gewoon te goeder trouw bleek te zijn. Lag waarschijnlijk wel een aangifte, maar ik neem aan dat er inmiddels ook wel een aangifte tegen mij ligt.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 23:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zit hier ook met verbazing te lezen en had nooit verwacht dat je rekeningen wekenlang geblokkeerd kunnen worden vanwege een transactie van 4kJa, dan beter cash. Allemachtig.
Ja, lekker lullig allemaal zegquote:Op dinsdag 28 juli 2020 23:29 schreef GewoonKees het volgende:
Dit is in veel opzichten een vergelijkbaar verhaal, gaat zelfs over een paar honderd euro. Hier wordt ook een rekeninghouder verdacht die gewoon te goeder trouw bleek te zijn. Lag waarschijnlijk wel een aangifte, maar ik neem aan dat er inmiddels ook wel een aangifte tegen mij ligt.
https://radar.avrotros.nl(...)ank-cfd-t182711.html
Wat ik mij net nog bedacht is dat ik bezig ben met een financiering voor een grote verbouwing. Bij de ING. Die aanvraag mag ik dus ook uitstellen of in zijn geheel op mijn buik schrijven. Mijn vriendin is nu nog best oké, maar dan wordt een ander verhaal vrees ik.
quote:Men spreek bij de Volksbank CFD over negatieve betrokkenheid, dat moest ik niet zien als dat zij mij schuldig o.i.d. bevonden, wat men dan wel bedoelt met negatieve betrokkenheid blijft een raadsel, hierop geven ze gewoon geen antwoord ( maar komen ze met nieuwe vragenlijstjes )
Of Bitcoin.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 23:00 schreef daNpy het volgende:
Daarom dus gewoon cash.
Het is deze ellende simpelweg niet waard. Je weet niet eens waar je aan toe bent.
Dit is wat de banken willen. Onder het mom van 'veiligheid' en 'gebruiksgemak' lekker iedereen digitaal.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 23:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zit hier ook met verbazing te lezen en had nooit verwacht dat je rekeningen wekenlang geblokkeerd kunnen worden vanwege een transactie van 4kJa, dan beter cash. Allemachtig.
Ja! Zeker tijdens de coronocrisis grepen heel veel winkels de kans en kon je er gewoon niet meer met contant geld betalen. En wie kregen de volle lading van die maatregel op zich? De kassameisjes die het ook niet bedacht hadden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 08:08 schreef daNpy het volgende:
Dit is wat de banken willen. Onder het mom van 'veiligheid' en 'gebruiksgemak' lekker iedereen digitaal.
Er loopt hier op Fok! een topic over het uitbannen van cash geld en het is schrikbarend hoeveel mensen dat graag willen.
Je bent een speelbal en het product van de bank, niet de klant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |