Wat een hufters.quote:Op maandag 27 juli 2020 20:54 schreef GewoonKees het volgende:
[..]
Leek mij ook. Ik vroeg eerst of ze wel het recht hadden om beslag te leggen op mijn rekening. Maar het is geen beslag. De bank mag restricties opleggen als ze onderzoek willen doen. Tja, dan kan ik niets beginnen.
Formele klacht heb ik ingediend. Kreeg als reactie dat het een beleidsklacht waar ik geen reactie op krijg. Ze reageren niet op dat soort klachten. Oké dan. Ik ga radar morgen even mailen. Anders weet ik het ook niet meer. Aan de andere kant, ik heb meer dan genoeg om van te leven dus het is ook geen ramp.
Tot slot: ik heb ook gevraagd of de kosten die ze in rekening brengen voor de rekening kunnen worden stopgezet. Paar euro, maar pricipekwestie. Nee meneer, kijk de kleine lettertjes maar even na.
Verdacht, ze willen gewoon niet aansprakelijk zijn. Als ze zich echt druk maakte om dat soort dingen sjoemelde ze niet met miljarden. Zoals liborfraude en cumexfraudequote:Op maandag 27 juli 2020 20:53 schreef Marsenal het volgende:
Moet je eens iets pinnen op Curacao, en dan diezelfde dag doorreizen naar Venezuela en daar weer iets pinnen. Dan kan je ook weken wachten totdat de ING het weer aandurft. Ze zijn daar erg strikt in wat zij als ‘verdacht’ zien, maar dat zal vast met een reden zijn. Maar goed, tegenwoordig ben je nergens zonder bankrekening en pinpas, dus ze zouden ze zich naar hun langlopende klanten best eens wat coulanter mogen opstellen.
Ik zou ook bij een andere bank een rekening openen en zodra het kan bij de ING sluiten, met duidelijk aangegeven dat het is omdat ze je het gevoel geven dat hun routine-onderzoek belangrijker is dan jouw financiële huishouding. 10 weken. Bespottelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen er vorig jaar fraude werd gepleegd met mijn abn amro creditcard kreeg ik gelijk een belletje om te checken of ik inderdaad vanaf Stockholm naar Hongarije was gegaan. Ik was daar erg tevreden over.quote:Op maandag 27 juli 2020 21:33 schreef tstile het volgende:
[..]
Tja, ik heb ooit voor abn amro creditcards gewerkt en ik was dagelijks in verbazing dat ze geen systeem hadden wat ingreep als 5 dagen achter elkaar in 5 verschillende wereldsteden grote bedragen van rekeningen verdwenen![]()
Liever een bank die iets te strict is dan te los. Uiteindelijk betalen we die fraude met z'n allen.
En toen werd alles een paar weken geblokkeerd of heeft abn amro daar zinniger acties bij bedacht?quote:Op maandag 27 juli 2020 23:02 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Toen er vorig jaar fraude werd gepleegd met mijn abn amro creditcard kreeg ik gelijk een belletje om te checken of ik inderdaad vanaf Stockholm naar Hongarije was gegaan. Ik was daar erg tevreden over.
Toen had ik een paar dagen later een nieuwe creditcard thuis liggen. Bedrag is ook niet afgeschreven. Ik had het idee dat hun logica dus prima op orde is.quote:Op maandag 27 juli 2020 23:03 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
En toen werd alles een paar weken geblokkeerd of heeft abn amro daar zinniger acties bij bedacht?
Behalve als je nog niet thuis bent en je hotel met je creditdard wil betalen natuurlijkquote:Op maandag 27 juli 2020 23:07 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Toen had ik een paar dagen later een nieuwe creditcard thuis liggen. Bedrag is ook niet afgeschreven. Ik had het idee dat hun logica dus prima op orde is.
Jawel. Dan gaan ze rekenen. Wat er uit legitieme bron binnenkomt, salaris dus, minus de maandelijkse vaste lasten. Dat kan je meekrijgen. In mijn geval konden ze dat ook overboeken dus ik heb daarvoor gekozen. Maar dus niet mijn spaargeld of de opbrengst van de verkoop.quote:Op maandag 27 juli 2020 21:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Je kan ook niet bij de bank met je ID zelf persoonlijk geld opnemen aan de balie?
Ja, daar ga ik wel naar kijken. Maar die procedure duurt nog langer dan dit verhaal. En wat heb ik te claimen? Ik heb geen directe schade. Ik heb de tuchtcommissie ook overwogen, maar dat kan alleen op de persoon. Je kan daar geen klacht neerleggen over een organisatie. Banken kunnen dit dus blijkbaar gewoon doen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:05 schreef baskick het volgende:
Na de klacht bij de betreffende bank dien je neem ik aan ook een klacht in bij Kifid?
Uiteraard duurt het langer en schiet je er niet zoveel mee op. Principe-kwestie.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 11:04 schreef GewoonKees het volgende:
[..]
Ja, daar ga ik wel naar kijken. Maar die procedure duurt nog langer dan dit verhaal. En wat heb ik te claimen? Ik heb geen directe schade. Ik heb de tuchtcommissie ook overwogen, maar dat kan alleen op de persoon. Je kan daar geen klacht neerleggen over een organisatie. Banken kunnen dit dus blijkbaar gewoon doen.
Volgende stap is Radar. Ook heb ik familie en vrienden geappt/gemaild en voor ieder product dat zij weghalen bij ABN, of dat nou een rekening, hypotheek of verzekering is, maak ik 25 euro over naar een goed doel. Wie weet kan ik op die manier nog een soort van morele winnaar worden :-). Sowieso ga ik alle producten die ik daar nog heb lopen opzeggen.
Mag je best weten. Maar ik wil speculeren voorkomen. Het gaat om een horloge inderdaad.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 11:42 schreef BertV het volgende:
Maar het gaat waarschijnlijk niet om een auto maar om een duur horloge, goud oid?
Ok, moet gewoon kunnen natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 11:50 schreef GewoonKees het volgende:
[..]
Mag je best weten. Maar ik wil speculeren voorkomen. Het gaat om een horloge inderdaad.
Dat is dus wel waar ze op gehapt hebben.quote:En ik koop en verkoop wel vaker horloges. Niet heel vaak, ik ben geen handelaar ofzo. Maar soms verkoop ik iets en koop ik weer iets nieuws. Zeg 2 of 3 keer per jaar. En dan stel ik meestal als voorwaarde dat de betaling met een overboeking gaat, of contant bij de bank zodat we het direct kunnen afstorten.
Zo vreemd is het toch niet om zo nu en dan 4k gestort te krijgen? Alles wat los en vastzit voor 9-10 weken blokkeren is écht wel behoorlijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 11:56 schreef BertV het volgende:
[..]
Ok, moet gewoon kunnen natuurlijk.
Ik snap niet waarom ABN op de stoel van de politie en de rechter gaat zitten.
[..]
Dat is dus wel waar ze op gehapt hebben.
Dat is echt buitenproportioneel inderdaad. Je zou hierdoor je kosten koper voor een nieuwe woning o.i.d. maar niet kunnen betalen omdat je niet bij je spaargeld kuntquote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:01 schreef baskick het volgende:
[..]
Zo vreemd is het toch niet om zo nu en dan 4k gestort te krijgen? Alles wat los en vastzit voor 9-10 weken blokkeren is écht wel behoorlijk.
Ik ben van de complotten. Maar ze weten wat er binnenkomt via salaris, en daar hoort een bepaalde levensstijl bij.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:01 schreef baskick het volgende:
[..]
Zo vreemd is het toch niet om zo nu en dan 4k gestort te krijgen? Alles wat los en vastzit voor 9-10 weken blokkeren is écht wel behoorlijk.
Ik heb ook geen probleem met die alarmbellen. Maar laat ze niet 2-3 maanden aan staan.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:09 schreef BertV het volgende:
Verkoop je dan via marktplaats voor duizenden euro's per jaar, en nu aan een persoon die bewezen niet zuiver is dan gaan de alarmbellen direct af.
Ze worden gedwongen door de autoriteiten (AFM en dergelijke) om hier op te handhaven en ze worden verantwoordelijk gehouden als ze dat niet voldoende of niet correct doen (tik op de vingers, boetes, problemen met banklicentie etc.). Dit probeert men te automatiseren omdat het anders onbegonnen werk is en de transacties/accounts die daaruit naar boven komen worden vervolgens door echte mensen onder de loep genomen. Aangezien dit alleen maar geld kost en niets oplevert wordt daar zo min mogelijk geld en mankracht aan verspild en ontstaat er al snel een wachtlijst waardoor het allemaal erg lang duurt. Uiteraard mogen ze bijna niks tegen desbetreffende persoon zeggen want als die persoon schuldig is kan hij daarop anticiperen. Onschuldige mensen zijn hier volledig de dupe van. Daarom jezelf voorbereiden door meerdere bankrekeningen te hebben bij meerdere banken. De kans dat al jouw rekeningen tegelijk worden bevroren als onschuldig persoon is een stuk kleiner. Als je dan ook nog een rekening in het buitenland hebt is die kans nog eens een stuk kleiner dat je zonder geld/betalingsmogelijkheid komt te zitten.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 11:56 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ABN op de stoel van de politie en de rechter gaat zitten.
Ik besef dat dit er achter zit inderdaad.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ze worden gedwongen door de autoriteiten (AFM en dergelijke)
Maar je salaris laat je toch zsm op je nieuwe rekening storten?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:27 schreef GewoonKees het volgende:
[..]
Jawel. Dan gaan ze rekenen. Wat er uit legitieme bron binnenkomt, salaris dus, minus de maandelijkse vaste lasten. Dat kan je meekrijgen. In mijn geval konden ze dat ook overboeken dus ik heb daarvoor gekozen. Maar dus niet mijn spaargeld of de opbrengst van de verkoop.
quote:Op dinsdag 28 juli 2020 21:29 schreef GewoonKees het volgende:
Klopt. Alleen de meest recente uitbetaling kon ik niet meer aanpassen.
Update: mijn gezamenlijke rekening bij een andere bank blijkt sinds vandaag ook geblokkeerd te zijn. Wat de hel is hier aan de hand? Aangifte tegen mij gedaan? Ik heb echt geen idee meer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |