Doe jezelf en je omgeving een plezier en gooi er gewoon aspen in, ruikt veel fijner en blijft ook goed bij stilstand.quote:Op zondag 10 januari 2021 11:34 schreef bleiblei het volgende:
Jep, maar ik moet ff door het stof. Ik dacht mengsmering gekocht te hebben, maar het was alleen de olie(ja, had ik kunnen ruiken, zien etc. Maar hey onwetend enzo). Maar er komt dadelijk iemand helpen het kreng schoon te maken en uit te leggen hoe het moet. Zo zie je maar weer. Kan het beter bij elektrisch houden
.
Heb wel mooi de 2takt olie in een verhouding 1:40 gemengd!![]()
.
quote:Op zondag 10 januari 2021 11:34 schreef bleiblei het volgende:
Jep, maar ik moet ff door het stof. Ik dacht mengsmering gekocht te hebben, maar het was alleen de olie(ja, had ik kunnen ruiken, zien etc. Maar hey onwetend enzo). Maar er komt dadelijk iemand helpen het kreng schoon te maken en uit te leggen hoe het moet. Zo zie je maar weer. Kan het beter bij elektrisch houden
.
Heb wel mooi de 2takt olie in een verhouding 1:40 gemengd!![]()
.
Aspen heeft toch een mengverhouding van 1:50? Hier moet namelijk 1:40 in, daarom heb ik geen Aspen2 gehaald.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:11 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Doe jezelf en je omgeving een plezier en gooi er gewoon aspen in, ruikt veel fijner en blijft ook goed bij stilstand.
Dat wilde ik ook zeggen. Wij hebben verschillende tweetaktmotor machines met officieel verschillende mengverhoudingen maar bij de aanschaf werd Aspen aangeraden en gebruiken we inmiddels ook al bijna 3 jaar voor de machines.quote:Op zondag 10 januari 2021 16:11 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Doe jezelf en je omgeving een plezier en gooi er gewoon aspen in, ruikt veel fijner en blijft ook goed bij stilstand.
Zou me daar net als SV-tje niet zo druk om maken en had het wel gebruikt.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Aspen heeft toch een mengverhouding van 1:50? Hier moet namelijk 1:40 in, daarom heb ik geen Aspen2 gehaald.
Ik heb jaren lang op hoog niveau 2takt tuning gezeten en durf met zekerheid te zeggen dat Aspen / 1:50 smeren gewoon kan!quote:Op zondag 10 januari 2021 17:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Aspen heeft toch een mengverhouding van 1:50? Hier moet namelijk 1:40 in, daarom heb ik geen Aspen2 gehaald.
Makita heeft een iets grotere trimmer/fees maar met een opzetstuk schijnt het ook een kantenfrees te zijn.quote:
Ik begon je aanschaffen al bijna te missen ! Het leek er even op dat je in geen maanden wat gekocht hadquote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:13 schreef Atmoz het volgende:
Afgelopen zondag effe naar de website van GereedschapPro gegaan...
*poef* een kleine ¤ 600,- weg![]()
Wel mooie spullen weer:
[ afbeelding ]
Verder nog deze 3D-scanner:
[ afbeelding ]
En deze 3D-printer:
[ afbeelding ]
Allemaal voor in de nieuwe werkplaats en makerspace straks![]()
Ja toch een SLA, goeie keuzequote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:13 schreef Atmoz het volgende:
Wel mooie spullen weer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En deze 3D-printer:
[ afbeelding ]
Hahaquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik begon je aanschaffen al bijna te missen ! Het leek er even op dat je in geen maanden wat gekocht had![]()
![]()
Klopt. Een SLA resin printer.quote:Is dat een resin printer met chemicaliën enzo ? Wat is dat lange rode spul allemaal ?
Deze:quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:42 schreef FranticDJ het volgende:
Is een resin printer
en dat rooie is woodpeckersmaar wat allemaal ben ik ook wel benieuwd naar
edit: oh liniaaltjes leert inzoomen
quote:
Dankjewel!quote:Kijk een beetje uit met de resin, dat is geen fijn spul.
Thanks!!!quote:En schaf IPA aan voor de schoonmaak, dat is wonderspul.
Mooi spul weer!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:13 schreef Atmoz het volgende:
Wel mooie spullen weer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En deze 3D-printer:
[ afbeelding ]
\Om en of andere reden vind ik creator space beter passen dan maker spacequote:Allemaal voor in de nieuwe werkplaats en makerspace straks![]()
Ok. Thanks!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:19 schreef FranticDJ het volgende:
Afzuiging is wel aan te raden. De dampen zij niet heel gezond
Bedankt voor deze waardevolle informatiequote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:14 schreef bokkepoot het volgende:
Correct, die dampen zijn niet fijn, komt voornamelijk door de initiator die het hars hard laat worden. Gewone afzuiging is afdoende hoor.
Je gaat er niet instant kapot aan, maar op langere termijn is het beter.
En ook op je huid is het niet prettig. Aangezien je vaak met Aceton of IPA schoonmaakt.
Van Aceton gaan je poriën namelijk open staan en kunnen chemicaliën makkelijker je huid binnen dringen.
Ik zou daarom ook met wegwerphandschoenen werken. En zorg dat je garage zeep hebt voor het geval er toch wat op je huid komt.
Nog niet, maar ik denk dat ik die wel erbij ga nemen inderdaad.quote:UV oven heb je er ook bij?
Thanks! Dat is heel goed/fijn om te wetenquote:Mocht je nog meer vragen hebben mag je altijd vragen , ik heb een aantal jaar met die apparaten gewerkt en ben nog steeds absoluut fan van SLA printen
Thanks!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:35 schreef Makrolon het volgende:
Mooi spul weer!
Hoe werkt zo'n 3d scanner?
Dat komt dan goed uit:quote:Op donderdag 14 januari 2021 14:54 schreef akatar het volgende:
\Om en of andere reden vind ik creator space beter passen dan maker space
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |