abonnement Unibet Coolblue
pi_194262461
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Statistieken tonen aan dat zwarten onevenredig vaak daar het slachtoffer van zijn. Ook wanneer je corrigeert voor de hogere criminaliteit onder de zwarte bevolking.
Je hebt zelfs gelijk als we het hebben over 10001 zwarten t.o.v. 9999 blanken.

Cijfers zijn onzin omdat cijfers voor meerdere uitleg vatbaar zijn. Police brutality hoort niet! En wanneer je gaat roepen dat je zielig bent omdat je een bepaalde huidskleur hebt ben je bij mij aan het verkeerde adres.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_194262470
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

Je hebt zelfs gelijk als we het hebben over 10001 zwarten t.o.v. 9999 blanken.

Cijfers zijn onzin omdat cijfers voor meerdere uitleg vatbaar zijn. Police brutality hoort niet! En wanneer je gaat roepen dat je zielig bent omdat je een bepaalde huidskleur hebt ben je bij mij aan het verkeerde adres.
Maar dat is wel de realiteit.
pi_194262478
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:17 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Youtube staat vol met body- en dashcam opnamen van veelal donkere mensen die om een “verkeerscontrole” staande gehouden worden en al snel escaleert zoiets naar een arrestatie om niets. Dus nee, geen 100% gelijk. Ik ontken het bestaan van criminelen zeker niet maar “driving while black” is toch wel lastig soms...

Kanaal “Audit the Audit” analyseert veel van dat soort opnamen, zoekt ook (lokale) wetten erbij, kijkt hoe beide partijen gereageerd hebben, etc. Leerzaam.

Politiegeweld is overigens sowieso een dingetje. Je hebt er fantastische agenten bij maar een deel hoort echt niet in dat vak thuis, kan / wil niet de-escaleren, is machtsgeil of loopt met PTSS.
  zondag 26 juli 2020 @ 01:26:24 #229
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194262480
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:16 schreef Montagui het volgende:

[..]

Klopt. Dat was het (juiste) punt. Maar het BLM gedachtegoed is overgenomen door met name de partijen die gebruik willen maken van het momentum van BLM. Zij voeren nu de boventoon met hun anarchistische, racistische (anti-blanke), totalitaire woordvoering en geweld.
Die krijgen dan ook vooral de aandacht van lieden die de onderliggende problematiek willen negeren. Dit topic bewijst dat prima. Dagelijks oh zo hilarische filmpjes en tweets posten van de extremen, maar nauwelijks een woord over de rest.
  zondag 26 juli 2020 @ 01:26:26 #230
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194262481
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

Je hebt zelfs gelijk als we het hebben over 10001 zwarten t.o.v. 9999 blanken.

Cijfers zijn onzin omdat cijfers voor meerdere uitleg vatbaar zijn.
Dit is zo'n dooddoener.
quote:
Police brutality hoort niet! En wanneer je gaat roepen dat je zielig bent omdat je een bepaalde huidskleur hebt ben je bij mij aan het verkeerde adres.
Nee, police brutality hoort niet. Maar wat ook niet hoort is dat er systemen (of instituties, hoe je wil) zijn (denk aan het justitieel systeem) die ongelijke uitkomsten produceren slechts op basis van ras. Denk aan het zwaarder straffen van zwarten voor dezelfde misdragingen, of het minder zwaar straffen van gedragingen waarvan zwarten het slachtoffer zijn, etc. Wanneer je het (lange) overzicht van mij leest dan krijg je daar een goed beeld bij.
Huilen dan.
pi_194262489
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Als dat de indruk is die je krijgt dan is het misschien tijd om de selectie van media die je raadpleegt eens met een kritische blik te benaderen.
Ik zei 'boventoon'.

En via boventoon krijg je reacties in discussiefora.

Neemt niet weg dat dat voornamelijk wel het beeld is wat naar buiten komt.

Rustige demonstraties is geen nieuws. Excessen wel. Ik sluit mijn ogen niet voor de excessen. Jij lijkt dat wel te doen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_194262493
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dit is zo'n dooddoener.
[..]

Nee, police brutality hoort niet. Maar wat ook niet hoort is dat er systemen zijn (of instituties, hoe je wil) zijn (denk aan het justitieel systeem) die ongelijke uitkomsten produceren slechts op basis van ras. Denk aan het zwaarder straffen van zwarten voor dezelfde misdragingen, of het minder zwaar straffen van gedragingen waarvan zwarten het slachtoffer zijn, etc. Wanneer je het (lange) overzicht van mij leest dan krijg je daar een goed beeld bij.
Mmmm ik zou het wel fijn vinden wan neer de politie zijn werk doet ipv nadenken of het een neger is.
pi_194262503
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:26 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Die krijgen dan ook vooral de aandacht van lieden die de onderliggende problematiek willen negeren. Dit topic bewijst dat prima. Dagelijks oh zo hilarische filmpjes en tweets posten van de extremen, maar nauwelijks een woord over de rest.
Extremen is nieuws.

Dan mag het over het algemeen wel goed gaan, maar sluit je ogen niet voorde extremen. Extremisten zijn slecht volk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 26 juli 2020 @ 01:29:59 #234
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194262504
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:28 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Mmmm ik zou het wel fijn vinden wan neer de politie zijn werk doet ipv nadenken of het een neger is.
Ja, en andersom zou ik het wel fijn vinden als jij even een paar seconden probeert na te denken over wat iemand schrijft om te voorkomen dat er weer wat onnozels uit je toetsenbord rolt. Je mist mijn punt volledig.
Huilen dan.
  zondag 26 juli 2020 @ 01:30:54 #235
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194262510
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik zei 'boventoon'.

En via boventoon krijg je reacties in discussiefora.

Neemt niet weg dat dat voornamelijk wel het beeld is wat naar buiten komt.

Rustige demonstraties is geen nieuws. Excessen wel. Ik sluit mijn ogen niet voor de excessen. Jij lijkt dat wel te doen.
Nee hoor, maar ik laat de excessen niet mijn beeld vertroebelen. Dat lijk jij wel te doen.
Huilen dan.
pi_194262512
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, en andersom zou ik het wel fijn vinden als jij even een paar seconden probeert na te denken om te voorkomen dat er weer wat onnozels uit je toetsenbord rolt. Je mist mijn punt volledig.
Nee hoor, ik mis misschien jouw punt, dat boeit mij ook niet..
pi_194262515
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:28 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Mmmm ik zou het wel fijn vinden wan neer de politie zijn werk doet ipv nadenken of het een neger is.
En ik ben van mening dat het onnodig doden van al dan niet verdachten niet het werk van de politie is.
pi_194262517
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:02 schreef Montagui het volgende:

[..]

Vertel, want ik zie ze niet.
Dat is het punt ook eigenlijk van mijn opmerking.
Niet om lullig te doen maar we zijn er aardig blind voor geworden en dus ligt een deel van het antwoord in je reactie.
  zondag 26 juli 2020 @ 01:32:28 #239
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194262519
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

Extremen is nieuws.

Dan mag het over het algemeen wel goed gaan, maar sluit je ogen niet voorde extremen. Extremisten zijn slecht volk.
Wat winnen we er precies mee als we dagelijks vooral de extremen belichten en de onderliggende problematiek negeren? Precies niks.
pi_194262524
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En ik ben van mening dat het onnodig doden van al dan niet verdachten niet het werk van de politie is.
Ik heb liever dat criminelen gewoon worden opgepakt.
pi_194262530
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:33 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik heb liever dat criminelen gewoon worden opgepakt.
Criminelen oppakken doe je niet door verdachten te doden.
En ik hoop oprecht dat je ooit het verschil tussen beide groepen begrijpt.
  zondag 26 juli 2020 @ 01:35:18 #242
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194262533
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:33 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik heb liever dat criminelen gewoon worden opgepakt.
Nu heb ik een nieuwtje voor je: dat willen de meeste mensen. Oók in dit topic.
Huilen dan.
pi_194262539
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:33 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik heb liever dat criminelen gewoon worden opgepakt.
Ik zou ook graag zien dat er meer aan preventie wordt gedaan.

Iedere crimineel is kind geweest en ergens in het leven ontspoort het. Je kan altijd achter de feiten aanlopen met het idee dat je ooit klaar bent met het aanpakken van criminelen (illusie) maar beter voorkom je het.
pi_194262541
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:34 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Criminelen oppakken doe je niet door verdachten te doden.
En ik hoop oprecht dat je ooit het verschil tussen beide groepen begrijpt.
Nee geen verdachten. Crimineel.
En als de pleuris uitbreekt, dan ga ik naar Israel. Die privilege heb ik hopelijk. Waar ga jij heen? Als alle debielen hun zin krijgen?
pi_194262548
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dit is zo'n dooddoener.
[..]

Nee, police brutality hoort niet. Maar wat ook niet hoort is dat er systemen (of instituties, hoe je wil) zijn (denk aan het justitieel systeem) die ongelijke uitkomsten produceren slechts op basis van ras. Denk aan het zwaarder straffen van zwarten voor dezelfde misdragingen, of het minder zwaar straffen van gedragingen waarvan zwarten het slachtoffer zijn, etc. Wanneer je het (lange) overzicht van mij leest dan krijg je daar een goed beeld bij.
Helemaal eens. Voor Amerika vind ik BLM een goed iets. Echter de anarchistische, racistische, marxistische en totalitaire uitwassen die er uit zijn voortgekomen ben ik het niet eens.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_194262550
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:37 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Nee geen verdachten. Crimineel.
En als de pleuris uitbreekt, dan ga ik naar Israel. Die privilege heb ik hopelijk. Waar ga jij heen? Als alle debielen hun zin krijgen?
Nee, verdachte. Dat iemand met terugwerkende kracht schuldig blijkt te zijn aan een eerder delict maakt hem nog niet schuldig aan datgeen waarvan hij verdacht wordt op het moment van aanhouding.
Als je dat verschil niet begrijpt, verdien je het niet in een rechtstaat te wonen.
Waar ik heenga, als jij je zin krijgt weet ik niet. Ik ga er vooralsnog van uit dat jij en je mededebielen een minderheid zijn.
pi_194262553
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Helemaal eens. Voor Amerika vind ik BLM een goed iets. Echter de anarchistische, racistische, marxistische en totalitaire uitwassen die er uit zijn voortgekomen ben ik het niet eens.
Dat is de wortel.
  zondag 26 juli 2020 @ 01:40:48 #248
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194262554
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik zou ook graag zien dat er meer aan preventie wordt gedaan.

Iedere crimineel is kind geweest en ergens in het leven ontspoort het. Je kan altijd achter de feiten aanlopen met het idee dat je ooit klaar bent met het aanpakken van criminelen (illusie) maar beter voorkom je het.
Tja, daar waar de afgelopen jaren de politiebudgetten de pan uit zijn gerezen is er eigenlijk vooral bezuinigd op zaken zoals verslavingszorg, daklozenopvang, voorlichting, etc. Dat gecombineerd met een publieke sector die grotendeels in de uitverkoop gegaan is en waarbij de onderkant van de samenleving amper of geen toegang heeft tot basale voorzieningen zoals (deugdelijk) onderwijs en gezondheidszorg.. do the math.
Huilen dan.
pi_194262557
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee hoor, maar ik laat de excessen niet mijn beeld vertroebelen. Dat lijk jij wel te doen.
Nope. Ik kijk met een realistisch beeld naar de excessen en bagatellisseer ze niet. Dat lijk jij wel te doen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 26 juli 2020 @ 01:41:30 #250
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194262558
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Helemaal eens. Voor Amerika vind ik BLM een goed iets. Echter de anarchistische, racistische, marxistische en totalitaire uitwassen die er uit zijn voortgekomen ben ik het niet eens.
Dan lijken we het zowaar eens te zijn.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')