hoe vaak zie je iemand met kleding daarvan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 12:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dus het is eigenlijk een wonder dat Lamborghini nog een relevant merk is?
Smaken verschillen. Al is RP ook leuk. Maar Renault is al sinds de Lotus tijd grappig.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 13:00 schreef shiz het volgende:
[..]
Nou ja, 'een of andere YouTuber'... Matt Gallagher van WTF1. Deed ook Virtual GP commenteren, zat geloof ik in het team van Charles Leglerg als simbuddy ook in de race.Op basis van humor.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 13:00 schreef shiz het volgende:
[..]
Nou ja, 'een of andere YouTuber'... Matt Gallagher van WTF1. Deed ook Virtual GP commenteren, zat geloof ik in het team van Charles Leglerg als simbuddy ook in de race.Op basis van humor.
Njet!quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 12:00 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Renault is al jaren het grappigste team op social media
Duh. En Tesla en Ikea en Google en noem het maar op. Gunstig belastingklimaat voor bedrijven, mits je je headquarters op papier hier vestigt. Obama( en nu ook Trump) wilde dat nog aanpakken in zijn regeerperiode. Lukte alleen niet want we zijn nuchtere Nederlanders en op handels gebied laten we de kaas niet van ons brood eten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 11:21 schreef raptorix het volgende:
Ik kom er trouwens achter dat Ferrari gewoon een Nederlands bedrijf is
Ferrari N.V.
Tesla gaat keihard gort zodra de grote 3 ( VAG, BMW, Mercedes) echt gaan beginnen met hun elektrische lijnen. BMW gaat daar nu mee beginnen, Mercedes zet de eerste stappen ook al. Dan krijg je beter gebouwde auto's in datzelfde segment ( dus niet de i3, ze maken nu ook elektrische die er wel goed uitzien) en zijn die Tesla's ineens geen hol meer waard behalve dan voor de Musk fanboys, simpelweg omdat die 3 veel beter zijn in auto's bouwen dan Tesla ooit gaat zijn en veel meer ontwikkelbudget hebben. Tesla maakt al sinds het begin verlies en leeft alleen bij de gratie van de investeerders. Dat houd een keer op.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 08:01 schreef opreis het volgende:
[..]
Mwah, als je ziet hoe een Tesla het nu doet. Ferrari is heus niet onsterfelijk.
Die eist ik nog niet maar oke, dus niet op eigen kracht. Ik denk gewoon dat als de Duitse merken echt beginnen Tesla geen kans meer maakt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:54 schreef Peterselieman het volgende:
Tesla heeft winst gemaakt dankzij FIAT dat emissierechten moest kopen om aan de regels te voldoen
Ik denk dat Tesla zich gewoon puur op software moeten richten, daar hebben ze een grote voorsprong op, en daarnaast willen de autobouwers zich daar eigenlijk niet mee bezig houden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:50 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Tesla gaat keihard gort zodra de grote 3 ( VAG, BMW, Mercedes) echt gaan beginnen met hun elektrische lijnen. BMW gaat daar nu mee beginnen, Mercedes zet de eerste stappen ook al. Dan krijg je beter gebouwde auto's in datzelfde segment ( dus niet de i3, ze maken nu ook elektrische die er wel goed uitzien) en zijn die Tesla's ineens geen hol meer waard behalve dan voor de Musk fanboys, simpelweg omdat die 3 veel beter zijn in auto's bouwen dan Tesla ooit gaat zijn en veel meer ontwikkelbudget hebben. Tesla maakt al sinds het begin verlies en leeft alleen bij de gratie van de investeerders. Dat houd een keer op.
grappig ook dat het allemaal past en dat op basis van foto'squote:Op zondag 9 augustus 2020 10:38 schreef Peterselieman het volgende:
Racing Point kreeg dus op 6 januari van Mercedes een reserve setje luchthappers voor de achterremmen voor gebruik tijdens het testen, maar heeft ze niet gebruikt ...
Ze hebben die (of de tekeningen) ook al eerder gekregen in 2018/2019. Volstrekt legaal en op basis daarvan hun eigen brake ducts ontworpen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 10:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
grappig ook dat het allemaal past en dat op basis van foto's
ja ik ga het bijna geloven, jij ook?quote:Op zondag 9 augustus 2020 11:13 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze hebben die (of de tekeningen) ook al eerder gekregen in 2018/2019. Volstrekt legaal en op basis daarvan hun eigen brake ducts ontworpen.
Van de brake ducts wel. Dat ze die legaal gekregen hebben.quote:Op zondag 9 augustus 2020 11:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja ik ga het bijna geloven, jij ook?
heel toevallig zijn ze wel vrijwel hetzelfde, wat ook logisch is als je een voorbeeld hebt.quote:Op zondag 9 augustus 2020 11:13 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze hebben die (of de tekeningen) ook al eerder gekregen in 2018/2019. Volstrekt legaal en op basis daarvan hun eigen brake ducts ontworpen.
Dat bestrijd ik ook niet. Ze dachten dat ze er in 2020 mee mochten rijden omdat ze die in 2019 al hadden toen het nog wel mocht.quote:Op zondag 9 augustus 2020 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
heel toevallig zijn ze wel vrijwel hetzelfde, wat ook logisch is als je een voorbeeld hebt.
En toch, als je die dingen aan Red Bull geeft gaat dat echt niet op de auto passen hoor.quote:Op zondag 9 augustus 2020 11:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat bestrijd ik ook niet. Ze dachten dat ze er in 2020 mee mochten rijden omdat ze die in 2019 al hadden toen het nog wel mocht.
Wat met de front brake ducts ook het geval is.
https://www.racefans.net/(...)acing-point-penalty/quote:Good morning and thank you for taking time out of your busy day to listen to this statement.
I do not often speak publicly, however I am extremely angry at any suggestion we have been underhand or have cheated – particularly those comments coming from our competitors. I have never cheated at anything in my life. These accusations are completely unacceptable and not true. My integrity – and that of my team – are beyond question.
Everyone at Racing Point was shocked and disappointed by the FIA ruling and firmly maintain our innocence.
This team, under various names, has competed in Formula 1 for over 30 years and today employs 500 people. We’ve always been a constructor and will continue to be so in the future.
Throughout those 30 years, this team has been an underdog, punching well above its weight with a fantastic group of people. Between 2016 and 2018, this was the fourth best team on the grid, operating on the smallest budget, and scoring regular podiums.
Emerging from administration, with stability and fresh investment, this team’s competitive form should not be a surprise to anybody. The team can finally realise its potential and should be celebrated for its strong performance.
You only have to read the words of the stewards to understand why we are so disappointed by the sanctions. The report clearly states the following mitigating circumstances:
The parts transfer between Mercedes and Racing Point on January 6th 2020 does not constitute a breach of the regulations worthy of censure as the parts in question were both not used and did not expand the information that had previously passed from Mercedes to Racing Point quite legitimately under the regulations in 2019. The recent change of status of the Brake Ducts as Listed Parts further argues that censure or penalisation is not appropriate on this point. These are the words of the stewards.
The change in classification of the Brake Ducts from Non‐Listed Parts in 2019 to Listed Parts in 2020, as a mitigating factor.
The lack of detailed focus on Brake Ducts by the FIA personnel who inspected the RP20 in March 2020, when they were admittedly focused on the entire car.
Racing Point could probably have obtained much of the same amount of competitive advantage from photographing the Mercedes W10 Rear Brake Ducts and reverse engineering them, albeit with additional design resources expended in the process, say the stewards.
In every respect regarding this matter, Racing Point has been open and transparent with regard to their actions, which they fully believed to have been compliant with the regulations, and the Stewards attribute no deliberate intent to any breach of the regulations that occurred.
This is all quoted from the stewards’ decision.
There was an absence of specific guidance or clarification from the FIA in respect to how that transition to Listed Parts might be managed within the spirit and intent of the regulations. The rules, as they are written, state that after 2019, no further information on brake duct design can be shared or acquired. At that point, what you know and have learned, is your own information. From that point onwards, you are on your own. Which is exactly what we have done.
So, to clarify, there was no guidance in place by the FIA surrounding the transition of non-listed to listed items and Racing Point received in March 2020 written confirmation from the FIA with regards to our compliance on the matter.
This week I was also shocked to see the FIA introduced a new grandfather clause, which had never previously existed.
Beyond the clear fact that Racing Point complied with the technical regulations, I am appalled by the way Renault, McLaren, Ferrari and Williams have taken this opportunity to appeal, and in doing so attempted to detract from our performances. They are dragging our name through the mud and I will not stand by nor accept this.
I intend to take all necessary actions to prove our innocence.
My team has worked tirelessly to deliver the competitive car we have on the grid. I am truly upset to see the poor sportsmanship of our competitors.
I understand that the situation in which the FIA finds itself is difficult and complicated for many reasons, but I also respect and appreciate their efforts to try and find a solution in the best interests of the sport.
Nee, maar daar hebben ze dus hun auto op aangepast. Zodat ze wel zouden passenquote:Op zondag 9 augustus 2020 13:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
En toch, als je die dingen aan Red Bull geeft gaat dat echt niet op de auto passen hoor.
Precies. De hele auto. Op basis van foto's. Die dan blijkbaar ook gelijk rontgen hebben, briljant gedaan wel. Je moet er maar opkomen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, maar daar hebben ze dus hun auto op aangepast. Zodat ze wel zouden passen
Als je de brake ducts fysiek of op tekening hebt kun je zorgen dat de ophanging daar omheen past. Daar heb je geen foto's of wat dan ook voor nodig.quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:52 schreef Zorro het volgende:
[..]
Precies. De hele auto. Op basis van foto's. Die dan blijkbaar ook gelijk rontgen hebben, briljant gedaan wel. Je moet er maar opkomen.
oopsquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |