abonnement Unibet Coolblue
pi_194240457
Even dan het meer controversiële topic. Ipv het serieuze in W&T. Zijn we eigenlijk alleen?
Hoe denken jullie hierover? Ok voor zo ver ik weet wel. En zie geen aliens of UFO dingen verder.

Maar eigenlijk als je er wat verder in verdiept dan is de kans wel heel groot dat er ergens nog wel leven is. In wat voor vorm vraag twee.

Wat denken jullie zou er echt zeg maar iets wat op aarde zijn alleen helemaal ergens anders?
Do what you love, love what you do!
pi_194240461
Heb weleens een paar dieren gezien.
pi_194240478
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:13 schreef Leonos het volgende:
Heb weleens een paar dieren gezien.
Ja? Vertel
Je moet ff duidelijker zijn voor mij want ga niet raden op wat ermee bedoelt is per post. :)
Do what you love, love what you do!
pi_194240498
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:15 schreef kree het volgende:

[..]

Ja? Vertel
Je moet ff duidelijker zijn voor mij want ga niet raden op wat ermee bedoelt is per post. :)
Honden, katten, schapen, geiten, nog wel een paar.
Denk niet dat we alleen zijn .
pi_194240505
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:15 schreef kree het volgende:

[..]

Ja? Vertel
Je moet ff duidelijker zijn voor mij want ga niet raden op wat ermee bedoelt is per post. :)
Wss is de OP dermate brak, dat je vraag compleet verkeerd is opgevat.
pi_194240539
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:16 schreef Leonos het volgende:

[..]

Honden, katten, schapen, geiten, nog wel een paar.
Denk niet dat we alleen zijn .
Ah op die manier. Ok nu snap ik hem. Ik denk opzich met wat we nu weten trouwens dat het eigenlijk onlogisch is dat er niet meer leven is in het universe hier. Maar ok aan de andere kant er is ook nog niet echt bewijs.

En ok planeet aarde is like soort van antenne zendmast die 10000 signalen uitzendt en als er een andere society is ergens met technologie dan hadden ze het wss wel opgepikt nu onderhand.
Do what you love, love what you do!
pi_194240544
Nee, we zijn niet alleen. Als wij kunnen bestaan, kan er ook iets anders bestaan. Het is daarbuiten zo groot, dan ben je wel verwaand als je denkt dat je de enige creatuur bent in het heelal.
pi_194240569
Nee @Amee is hier ook _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_194240578
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:20 schreef Amee het volgende:
Nee, we zijn niet alleen. Als wij kunnen bestaan, kan er ook iets anders bestaan. Het is daarbuiten zo groot, dan ben je wel verwaand als je denkt dat je de enige creatuur bent in het heelal.
Nouja dat denk ik dus ook. Het is soort van rekensom he hiermee. Maar er zijn zoveel planeten etc en ik kan je hem niet voor rekenen enzo. Daar zijn vast veel slimmere mensen voor. Maar het lijkt me haast logisch dat wij hier op aarde niet de enige zijn
Do what you love, love what you do!
pi_194240590
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:22 schreef Geerd het volgende:
Nee @:amee is hier ook _O_ _O_ _O_ _O_
Ze is overal waar er leuke onderwerpen zijn. Haha!
pi_194240688
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:23 schreef Amee het volgende:

[..]

Ze is overal waar er leuke onderwerpen zijn. Haha!
Lol mag. Hmms eigenlijk als ik mijn gevoel volg en dan heb ik gelijk mijn hele christelijke gevoel verlotend gewoon. Ik denk ja het is er wel we zijn volgens mij niet alleen hier op deze aarde.
Do what you love, love what you do!
pi_194240715
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:30 schreef kree het volgende:

[..]

Lol mag. Hmms eigenlijk als ik mijn gevoel volg en dan heb ik gelijk mijn hele christelijke gevoel verlotend gewoon. Ik denk ja het is er wel we zijn volgens mij niet alleen hier op deze aarde.
De bijbel zegt ook helemaal niets over dat er geen andere wezens zouden zijn, he.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2020 16:33:40 ]
pi_194240716
Op aarde zijn we alleen ja. Daarbuiten is de kans enorm klein dat we alleen zijn, maar wel veel te ver om voor ons te bereiken zolang we nog reizen op de traditionele manier.
pi_194240746
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:32 schreef Amee het volgende:

[..]

De bijbel zegt ook helemaal niets over dat er geen andere wezens zou zijn, he.
Klopt en love bijbel verhalen wel btw maar ok het is altijd de vraag in hoeverre klopt dat. Nu kunnen we denk uitsluiten onderhand dat er een soort nieuwe aarde in de buurt is. Want dan hadden we het nu ontdekt maar hele universe is zo veel groter als het stukje wat wij ontdekken nu. Zo groot trouwens dat het nog lastig te bevatten is.
Do what you love, love what you do!
pi_194240759
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:35 schreef kree het volgende:
Klopt en love bijbel verhalen wel btw maar ok het is altijd de vraag in hoeverre klopt dat.
Niet.
pi_194240761
Omg in de kerk zullen ze me haten als ik dit zo zeg btw. Hahaha
Do what you love, love what you do!
  Spellchecker vrijdag 24 juli 2020 @ 16:38:03 #17
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194240770
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:13 schreef kree het volgende:
Even dan het meer controversiële topic. Ipv het serieuze in W&T. Zijn we eigenlijk alleen?
Hoe denken jullie hierover? Ok voor zo ver ik weet wel. En zie geen aliens of UFO dingen verder.

Maar eigenlijk als je er wat verder in verdiept dan is de kans wel heel groot dat er ergens nog wel leven is. In wat voor vorm vraag twee.

Wat denken jullie zou er echt zeg maar iets wat op aarde zijn alleen helemaal ergens anders?
Dat is niet aan iedereen gegeven ...
Dat jij ze niet ziet wil niet zeggen dat ze er niet zijn ... 😱
pi_194240773
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:36 schreef illusions het volgende:

[..]

Niet.
Nouja dat is de vraag he. Ik weet niet ik zou niet kunnen garanderen aan iemand van joh die bijbel klopt
Dat gezegd hebbende. Er staan best ok verhalen in. En for shure het helpt mensen ook. Maargoed is het waar? Ik weet het niet en twijfel daar best wel eens over.
Do what you love, love what you do!
pi_194240800
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:38 schreef kree het volgende:

[..]

Nouja dat is de vraag he. Ik weet niet ik zou niet kunnen garanderen aan iemand van joh die bijbel klopt
Dat is geen vraag meer, ik kan ook niet garanderen dat de bijbel klopt - ik kan wel garanderen dat 'ie niet klopt. :P
pi_194240813
v
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:38 schreef maily het volgende:

[..]

Dat is niet aan iedereen gegeven ...
Dat jij ze niet ziet wil niet zeggen dat ze er niet zijn ... 😱
Inderdaad. Deze mongool held praat trouwens best vaak met aliens:

http://robbertvandenbroeke.nl/
pi_194240814
TS wel 14.gif
pi_194240815
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:39 schreef illusions het volgende:

[..]

Dat is geen vraag meer, ik kan ook niet garanderen dat de bijbel klopt - ik kan wel garanderen dat 'ie niet klopt. :P
Nou dan is de vraag en echt ben hier benieuwd naar. Hoe kun jij garanderen dat ie niet klopt? ;)
Do what you love, love what you do!
pi_194240837
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:41 schreef kree het volgende:

[..]

Nou dan is de vraag en echt ben hier benieuwd naar. Hoe kun jij garanderen dat ie niet klopt? ;)
Slangen praten niet.
pi_194240857
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:43 schreef illusions het volgende:

[..]

Slangen praten niet.
Ok we gaan ff helemaal offtopic maar ok slangen praten niet. Neem aan je doelt nu op Adam en Eva verhaal?
Maakt niet uit dit is ook interessant dus we maken ff zij stap in dit topic

Genesis hebben we het dan over? Laat duidelijk zijn ik wil niemand van geloof overtuigen hoor verder. Maar for shure het is wel interessant om ook andere kan van de "niet gelovigen". Te horen ;)
Do what you love, love what you do!
pi_194240883
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:44 schreef kree het volgende:

[..]

Ok we gaan ff helemaal offtopic maar ok slangen praten niet. Neem aan je doelt nu op Adam en Eva verhaal?
Maakt niet uit dit is ook interessant dus we maken ff zij stap in dit topic

Genesis hebben we het dan over? Laat duidelijk zijn ik wil niemand van geloof overtuigen hoor verder. Maar for shure het is wel interessant om ook andere kan van de "niet gelovigen". Te horen ;)
Mensen kunnen ook niet over water lopen.
pi_194240926
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:23 schreef Amee het volgende:

[..]

Ze is overal waar er leuke onderwerpen zijn. Haha!
Ik zal je met rust laten ;)
Ik zwaai naar dieren.
pi_194240931
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:46 schreef illusions het volgende:

[..]

Mensen kunnen ook niet over water lopen.
Nouja nee in feite niet. Ok je hebt nog iig wel iets kennis van de bijbelverhalen merk ik.
Tja of dat nou waar is....? Schiet mij maar lek. Weet het niet eigenlijk.
Wat ik wel weet is dat het toch soort van gemeenschap is en samen met elkaar. En ja voor je het zegt dat soort dingen kunnen juist uitleiden in extremisme. Maar ok iig waar ik bij zit zit weinig kwaad in enzo. En er gebeuren via die kerk ook een hele hoop goeie dingen ook voor de gemeenschap in algemeen. Dus nja is het waar of niet vraag 2 maar zijn nogal wat dingen enzo omdat nu ook echt te bewijzen.

Ik denk lukt nooit. Andere kant is van naja het doet iets goed.
Do what you love, love what you do!
pi_194240958
Kan het zeggen op fok zo. Hmms vraag me af zou ik dit in de kerk kunnen zeggen??? Nja mss nog wel ga het alleen niet doen enzo.

Ik heb als ik dan al nog enig nut had in de kerk waarmee ik opgevoed ben btw. Heb iig nog wat voor veranderingen gezorgd. Het is nu iig veel leuker voor kinderen alsdat het was voor mij toen ik soort van meegesleept werd. En nog stommere is vindt het ook nog leuk nu onderhand om muzikaal mee te werken enzo.
Do what you love, love what you do!
pi_194241021
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:51 schreef kree het volgende:

[..]

Nouja nee in feite niet. Ok je hebt nog iig wel iets kennis van de bijbelverhalen merk ik.
Tja of dat nou waar is....? Schiet mij maar lek. Weet het niet eigenlijk.
Wat ik wel weet is dat het toch soort van gemeenschap is en samen met elkaar. En ja voor je het zegt dat soort dingen kunnen juist uitleiden in extremisme. Maar ok iig waar ik bij zit zit weinig kwaad in enzo. En er gebeuren via die kerk ook een hele hoop goeie dingen ook voor de gemeenschap in algemeen. Dus nja is het waar of niet vraag 2 maar zijn nogal wat dingen enzo omdat nu ook echt te bewijzen.

Ik denk lukt nooit. Andere kant is van naja het doet iets goed.
Ik heb de bijbel gelezen, meerdere keren. Er gebeuren door de kerk veel meer slechte dingen dan goede, door andere geloofsinstituten ook uiteraard, maar ik denk niet dat BNW echt de juiste plek is om religie te bespreken.
pi_194241073
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:59 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik heb de bijbel gelezen, meerdere keren. Er gebeuren door de kerk veel meer slechte dingen dan goede, door andere geloofsinstituten ook uiteraard, maar ik denk niet dat BNW echt de juiste plek is om religie te bespreken.
Owh dat is ook zo zeker als je kijkt in het verleden, uit naam van de kerk zijn er echt hele slechte dingen gedaan nl. En die kan ik niet ontkennen want geschiedenis.
Do what you love, love what you do!
pi_194241123
Ik weet allleen niet hmms is de kerk nog zo nu? Denk nl van niet. Althans hangt er ook maar vanaf welke stroming. Nu ben ik gereformeerd van oorsprong maar er zijn best wel stappen gemaakt en zie in de kerk onderhand niks kwaads meer. Het is pkn ook nu natuurlijk. Of voor wie dat niet weet hervormde en gereformeerde samen.
Geloof ik alle bijbel verhalen dan daardoor. No way. Maargoed zie ook niet echt iets wat zegt van klopt niet.

Dus naja dat is een beetje christelijk zijn. Nu ben ik muzikant en for shure leuke liedjes zijn er wel.

En om beetje op ontopic te komen. Is er dan ander leven behalve hier op aarde?
De bijbel zegt van niet iig. Ik twijfel er zwaar aan.
Do what you love, love what you do!
pi_194241176
Ben wel goed in controversieele topicals maken gvd. Hahaha
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 24 juli 2020 @ 17:14:04 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_194241200
Er is weinig intelligent leven op aarde.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_194241232
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 17:14 schreef SpecialK het volgende:
Er is weinig intelligent leven op aarde.
Nou daarmee ga je een ander onderwerp weer in. Kweet niet denk van wel. Alleen niet iedereen. En hoewel ik schat mezelf te hoog in no dan redelijk maar kan alle fouten die ik maakte niet op twee handen tellen
Do what you love, love what you do!
pi_194241389
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:20 schreef Amee het volgende:
Nee, we zijn niet alleen. Als wij kunnen bestaan, kan er ook iets anders bestaan. Het is daarbuiten zo groot, dan ben je wel verwaand als je denkt dat je de enige creatuur bent in het heelal.
Dat is dan wel zo, we weten inmiddels dat het ontstaan van leven ook heel bijzonder is. Eigenlijk is het een afwijkende chemische reactie waarbij veel fout kan gaan. Als er leven ontstaat, moet het ook blijven leven.

Dus ja, ik denk ook dat er meer planeten met leven bestaan, maar wel dat het een zeldzaam iets is.
ROBODEMONS..................|:(
pi_194241413
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 17:07 schreef kree het volgende:
Ik weet allleen niet hmms is de kerk nog zo nu? Denk nl van niet. Althans hangt er ook maar vanaf welke stroming. Nu ben ik gereformeerd van oorsprong maar er zijn best wel stappen gemaakt en zie in de kerk onderhand niks kwaads meer. Het is pkn ook nu natuurlijk. Of voor wie dat niet weet hervormde en gereformeerde samen.
Geloof ik alle bijbel verhalen dan daardoor. No way. Maargoed zie ook niet echt iets wat zegt van klopt niet.

Dus naja dat is een beetje christelijk zijn. Nu ben ik muzikant en for shure leuke liedjes zijn er wel.

En om beetje op ontopic te komen. Is er dan ander leven behalve hier op aarde?
De bijbel zegt van niet iig. Ik twijfel er zwaar aan.

Wetenschappelijk gezien is de kans dat er géén (intelligent) leven is buiten onze planeet, microscropisch klein, nihil. Zeker weten doen we het niet, en zullen we ook in dit leven niet te weten komen.
pi_194241493
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 17:31 schreef illusions het volgende:

[..]

Wetenschappelijk gezien is de kans dat er géén (intelligent) leven is buiten onze planeet, microscropisch klein, nihil. Zeker weten doen we het niet, en zullen we ook in dit leven niet te weten komen.
Nou dat is beetje hoe ik zelf denk. We gaan dit niet meemaken. Vindt ik het ok dat er toch onderzoek naar wordt gedaan, Ja dat wel zeker,. Ik volg dit altijd nl.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 24 juli 2020 @ 18:03:03 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194241765
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:13 schreef Leonos het volgende:
Heb weleens een paar dieren gezien.
Ik ook. :D Op zich ligt de aarde ver verwijderd van andere sterren op 4.2 lichtjaar is Proxima Centauri de dichtstbijzijnde. Wat gezien onze huidige technologie 150.000 kilometer even uit me hoofd per uur duizenden jaren reizen is. (En dan laat ik de relativiteit theorie met betrekking tot tijd van Einstein er maar buiten.) En met de snelheid van licht nog altijd meer dan 4 jaar dus.

Waarom zou je dus als buitenaards wezen 4 jaar reizen en je familie missen (nooit meer zien) om de aarde te bezoeken. :D Maar dat gezien de hoeveelheid zonnen en planeten is buitenaards leven zeer waarschijnlijk een feit. En zelfs wellicht binnen ons zonnestelsel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 24-07-2020 18:12:07 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 18:23:01 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194241984
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 17:40 schreef kree het volgende:

[..]

Nou dat is beetje hoe ik zelf denk. We gaan dit niet meemaken. Vindt ik het ok dat er toch onderzoek naar wordt gedaan, Ja dat wel zeker,. Ik volg dit altijd nl.
Weet ik niet Kree. Gezien de extreme omstandigheden waarop op ons eigen planeet leven mogelijk is zelfs leven binnen de planeten en manen van ons zonnestelsel mogelijk wellicht. En de ontdekking daarvan gaan we wellicht nog wel meemaken wellicht. :D :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Megumi op 24-07-2020 18:35:26 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194242319
https://www.nytimes.com/2(...)harry-reid-navy.html

Pentagon heeft net vermeld dat ze "off world verhicles not made on this Earth" hebben gerapporteerd.
Een bekendmaking zal er binnenkort aankomen.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 19:44:02 #41
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_194243156
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:46 schreef illusions het volgende:

[..]

Mensen kunnen ook niet over water lopen.
Nja schijnbaar was er een of andere timmerman +-2000 jaar geleden die dat wel heeft gedaan...

Oh en..dynamo pas geleden nog!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 24 juli 2020 @ 19:48:35 #42
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_194243253
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:03 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik ook. :D Op zich ligt de aarde ver verwijderd van andere sterren op 4.2 lichtjaar is Proxima Centauri de dichtstbijzijnde. Wat gezien onze huidige technologie 150.000 kilometer even uit me hoofd per uur duizenden jaren reizen is. (En dan laat ik de relativiteit theorie met betrekking tot tijd van Einstein er maar buiten.) En met de snelheid van licht nog altijd meer dan 4 jaar dus.

Waarom zou je dus als buitenaards wezen 4 jaar reizen en je familie missen (nooit meer zien) om de aarde te bezoeken. :D Maar dat gezien de hoeveelheid zonnen en planeten is buitenaards leven zeer waarschijnlijk een feit. En zelfs wellicht binnen ons zonnestelsel.
4 jaar valt op zich nog mee hoor.
Maar volgens de theorie kan de snelheid van licht niet gehaald worden, tegen lichtsnelheid aan is echt de max.

Maar goed misschien denken we nog niet ver genoeg out of the box dat het alsnog mogelijk is.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_194243722
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Weet ik niet Kree. Gezien de extreme omstandigheden waarop op ons eigen planeet leven mogelijk is zelfs leven binnen de planeten en manen van ons zonnestelsel mogelijk wellicht. En de ontdekking daarvan gaan we wellicht nog wel meemaken wellicht. :D :)
Ik weet het ook niet ok als ik. Beetje meer geluk heb als m’n pa dan leef ik nog 40 jaar ofzo. En techniek kan snel gaan wel. Maar of we het meemaken man op mars. Ik weet het nog niet.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 24 juli 2020 @ 20:17:04 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194243736
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:48 schreef theguyver het volgende:

[..]

4 jaar valt op zich nog mee hoor.
Maar volgens de theorie kan de snelheid van licht niet gehaald worden, tegen lichtsnelheid aan is echt de max.

Maar goed misschien denken we nog niet ver genoeg out of the box dat het alsnog mogelijk is.
Als je met de snelheid van het licht reist? Dan gaat op de plek waarvan je vertrekt de tijd sneller voorbij dan ten opzichte van de reiziger als ik Einstein goed begreep? Daarnaast begreep ik dat voor zulke snelheden een enorme hoeveelheid energie nodig is? Maar ben geen Einstein en zou stiekum wensen dat hij in dit opzicht ongelijk heeft? :D
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 20:19:07 #45
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194243776
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 20:15 schreef kree het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet ok als ik. Beetje meer geluk heb als m’n pa dan leef ik nog 40 jaar ofzo. En techniek kan snel gaan wel. Maar of we het meemaken man op mars. Ik weet het nog niet.
Een robot gaat het zo wie zo worden kree is nu wel duidelijk. :) Dat is denk ik wel een positieve ontwikkeling. En kost geen mensenlevens.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194243857
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 20:19 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een robot gaat het zo wie zo worden kree is nu wel duidelijk. :)
Nou is hele uitgangspunt nu iif en levert coole beelden op maar wat hebben we nu dus niet gezien? For shure ze houden dingen achter enzo
Do what you love, love what you do!
pi_194243865
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:20 schreef kree het volgende:

[..]

Ah op die manier. Ok nu snap ik hem. Ik denk opzich met wat we nu weten trouwens dat het eigenlijk onlogisch is dat er niet meer leven is in het universe hier. Maar ok aan de andere kant er is ook nog niet echt bewijs.

En ok planeet aarde is like soort van antenne zendmast die 10000 signalen uitzendt en als er een andere society is ergens met technologie dan hadden ze het wss wel opgepikt nu onderhand.
Nou, niet vergeten dat we nog maar heel kort signalen de ruimte in zenden, en dat er nog geen eentje lang genoeg onderweg is om een planeet te bereiken met potentieel leven (zover we kunnen inschatten natuurlijk, we gaan er voor het gemak dan even vanuit dat we het dan over intelligent leven hebben op koolstofbasis). Dus er kán nog vrijwel niks opgevangen zijn. Dan moet je je bedenken dat de homo sapiens enkele tienduizenden jaren oud is, en misschien hooguit 50.000 jaar zal bestaan voordat we uitsterven (nogmaals, een aanname, maar ik zou het knap vinden als we het halen). Als ander leven op dezelfde manier zijn weg vind zoals wij dat doen, en je bedenkt dat het universum nu 14 miljard jaar oud is, dan is het bijzonder onwaarschijnlijk dat we elkaar zullen treffen.

Al die planeten met leven, ze zullen er zijn, daar ben ik van overtuigd, maar elkaar tegenkomen? Denk het niet. :)
-nee-
  vrijdag 24 juli 2020 @ 20:26:28 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194243932
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 20:23 schreef kree het volgende:

[..]

Nou is hele uitgangspunt nu iif en levert coole beelden op maar wat hebben we nu dus niet gezien? For shure ze houden dingen achter enzo
Ik denk meer aan radioactieve straling en dergelijke? Een robot naar Mars is dan een stuk veiliger.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 20:28:45 #49
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194243987
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 20:23 schreef Marsenal het volgende:
Al die planeten met leven, ze zullen er zijn, daar ben ik van overtuigd, maar elkaar tegenkomen? Denk het niet. :)
Die kans is denk ik ook zeer klein. Zeker buiten ons zonnestelsel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194244009
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 20:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk meer aan radioactieve straling en dergelijke? Een robot naar Mars is dan een stuk veiliger.
Ook dat nog een probleem idd. J,,,s straling met een vliegtuig is al meer wat je krijgt als terplekke in tsernobile.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 24 juli 2020 @ 20:33:29 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194244085
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 20:29 schreef kree het volgende:

[..]

Ook dat nog een probleem idd. J,,,s straling met een vliegtuig is al meer wat je krijgt als terplekke in tsernobile.
Sorry kree maar dat is een beetje onzin. De straling in de ruimte of op een plek waar eigenlijk een atoom/ongecontroleerde kernsplijtingsproces explosie heeft plaatsgevonden loop je normaal gesproken niet op in een vliegtuig. Of die moet de Enola Gay heten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 24-07-2020 21:13:40 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194244776
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:20 schreef kree het volgende:
En ok planeet aarde is like soort van antenne zendmast die 10000 signalen uitzendt en als er een andere society is ergens met technologie dan hadden ze het wss wel opgepikt nu onderhand.
Zie hier hoe "ver" onze eerste signalen al in de ruimte zijn (dat blauwe pixeltje).
Bij reizen met lichtsnelheid lijkt het nog steeds alsof je stilstaat.

pi_194245115
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 20:33 schreef Megumi het volgende:

[..]

Sorry kree maar dat is een beetje onzin. De straling in de ruimte of op een plek waar eigenlijk een atoom/ongecontroleerde kernsplijtingsproces explosie heeft plaatsgevonden loop je normaal gesproken niet op in een vliegtuig. Of die moet de Enola Gay heten.

Niet helemaal hoor? Nu heb ik de kennis niet om het helemaal te onderbouwen maar geloof dat kees vd spek op sbs daar wel geweest is en het vergeleken met in een vliegtuig zitten. Was in het vliegtuig hoger als daar op de grond. Ok ff 1 ding er zijn plekken daar waar nog wat ligt en die zijn wel gevaarlijk. Maar meerendeel niet.


Rusland gebruikt het wel een beetje als pretpark voor toeristen. Terwijl het hele verhaal erachter wel tragisch is.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 24 juli 2020 @ 22:34:16 #54
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194246048
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:43 schreef illusions het volgende:

[..]

Slangen praten niet.
Echt wel, zie Harry Potter.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194246128
Als ik het aantal keren tel dat ik met het vliegtuig ging dan ben ik aardig bestraald al. Weet niet in hoeverre aantal CT scans eraan meehelpen. Maargoed schijnt ook niet al te best te zijn. Like 1000x xray foto enzo. Naja ik leef nog gelukkig.
Nu ben ik niet super snel bang ofzo. Maargoed zou liegen als ik het op zijn minst met die onderzoeken toch wel aardig zenuwachtig was.
Het is allemaal goed afgelopen thank God. Maar ok het was wel een gebroken nek enzo.

[ Bericht 16% gewijzigd door kree op 24-07-2020 22:43:30 ]
Do what you love, love what you do!
pi_194246340
Wel maand of 3 onwijze hoofdpijn gehad en een mooi litteken erbij. Naja ach. Shit happens
Do what you love, love what you do!
pi_194247134
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 21:12 schreef Tmarus het volgende:

[..]

Zie hier hoe "ver" onze eerste signalen al in de ruimte zijn (dat blauwe pixeltje).
Bij reizen met lichtsnelheid lijkt het nog steeds alsof je stilstaat.

[ afbeelding ]
Daarom denk ik dat we alleen intelligent leven kunnen vinden als we eerst weten hoe we spacetime moeten buigen. Beetje het idee van de film Interstellar zegmaar.
pi_194247872
pi_194247932
Vreemde op maar de vraag is interessant.
Maar er zijn na al die jaren onderzoek nog geen enkele tekens van intelligent leven gekomen (met betrouwbare bron :') )
Verwaand of niet, denk toch dat wij het middelpunt van iets groots zijn / gaan worden.
Vakman pur sang
pi_194248072
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 00:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Vreemde op maar de vraag is interessant.
Maar er zijn na al die jaren onderzoek nog geen enkele tekens van intelligent leven gekomen (met betrouwbare bron :') )
Tja, vrij logisch, bekijk eens hoeveel er is onderzocht i.v.m. de grootte van het heelal.
pi_194248084
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 00:26 schreef illusions het volgende:

[..]

Tja, vrij logisch, bekijk eens hoeveel er is onderzocht i.v.m. de grootte van het heelal.
Ja oké dan wachten we nog ff *)
Vakman pur sang
pi_194248118
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 00:11 schreef Lospedrosa het volgende:
met betrouwbare bron
Jij vindt Robbert van den Broeke overigens niet betrouwbaar ofzo? :?

pi_194250097
Het toeval wil dat dit gister in het nieuws was:

twitter
I´m back.
pi_194250105
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:41 schreef illusions het volgende:
v
[..]

Inderdaad. Deze mongool held praat trouwens best vaak met aliens:

http://robbertvandenbroeke.nl/
Genverbranders _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 11:09:43 #65
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_194251405
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 08:19 schreef Ryan3 het volgende:
Het toeval wil dat dit gister in het nieuws was:

[ twitter ]
het toeval wil dat deze legendarische serie sinds vorige week te zien is op Amazon prime!
co-inkiedink.... i don't think soooo!!!
The truth is out there.

Misschien dat we in mijn leven nog een vorm van buitenaards leven vinden.
Maar ben er bang voor dat het geen intelligent leven zal zijn.
Al hoop ik wel op iets meer dan een bacterie of zo :P
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_194251427
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 11:09 schreef theguyver het volgende:

[..]

het toeval wil dat deze legendarische serie sinds vorige week te zien is op Amazon prime!
co-inkiedink.... i don't think soooo!!!
The truth is out there.

Misschien dat we in mijn leven nog een vorm van buitenaards leven vinden.
Maar ben er bang voor dat het geen intelligent leven zal zijn.
Al hoop ik wel op iets meer dan een bacterie of zo :P
Ja, mijn favoriete clipje uit s01e01 vorige week toch even weer bekeken. Dat Mulder en Scully rondrijden in hun huurauto met het raam open. Dat vind ik zo grappig. ;).

Maar nee, 'off-world vehicles' dus en dat wordt binnenkort bekend gemaakt.
I´m back.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 11:23:16 #67
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194251520
Ik denk niet dat we alleen zijn in het universum.

Maar acht de kans meer dan klein dat intelligente aliens hier heel stiekem onder ons zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 19:43:59 #68
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194257490
Het wordt pas echt interessant als blijkt dat er andere mensen in het heelal zijn natuurlijk :P

En dat wij een kolonie zijn die onze geschiedenis niet meer weten.

Was dat niet een beetje het idee van Battlestar Galactica ook?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194259742
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 19:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het wordt pas echt interessant als blijkt dat er andere mensen in het heelal zijn natuurlijk :P

En dat wij een kolonie zijn die onze geschiedenis niet meer weten.

Was dat niet een beetje het idee van Battlestar Galactica ook?
Vind dat meer als deze knakker klinken. :P

pi_194259761
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 19:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het wordt pas echt interessant als blijkt dat er andere mensen in het heelal zijn natuurlijk :P

En dat wij een kolonie zijn die onze geschiedenis niet meer weten.

Was dat niet een beetje het idee van Battlestar Galactica ook?
Ik heb er 10 minuten van gezien, dus zou niet weten.
I´m back.
  zondag 26 juli 2020 @ 00:31:09 #71
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_194262032
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 19:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het wordt pas echt interessant als blijkt dat er andere mensen in het heelal zijn natuurlijk :P

En dat wij een kolonie zijn die onze geschiedenis niet meer weten.

Was dat niet een beetje het idee van Battlestar Galactica ook?
En stargate!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_194263014
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 00:31 schreef theguyver het volgende:

[..]

En stargate!
Anders noem je ff 1 van mijn favorite series :D

Naja anyway het spreekt tot de verbeelding wel. Maar we weten vast wel dat dat niet waar is :D
Do what you love, love what you do!
pi_194263513
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 00:31 schreef theguyver het volgende:

[..]

En stargate!
Stargate _O_ _O_ _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 26 juli 2020 @ 07:52:03 #74
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194263556
Gisteren Europa Report weer gekeken, dat lijkt me een relatief realistische gang van zaken wel.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 26 juli 2020 @ 09:33:56 #75
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_194264117
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 03:26 schreef kree het volgende:

[..]

Anders noem je ff 1 van mijn favorite series :D

Naja anyway het spreekt tot de verbeelding wel. Maar we weten vast wel dat dat niet waar is :D

Dat is de hele reden waarom ze Irak binnen vielen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_194265306
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 07:52 schreef Tyr80 het volgende:
Gisteren Europa Report weer gekeken, dat lijkt me een relatief realistische gang van zaken wel.
Mwa, vind ik wel meevallen. Gaat gewoon over een reisje op fossiele brandstof. Een reis naar een planeet met intelligent leven is minimaal lichtjaren ver, en dan zit je qua werking meer aan films als Interstellar te denken lijkt mij. :)
  zondag 26 juli 2020 @ 12:12:53 #77
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194265600
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:42 schreef illusions het volgende:

[..]

Mwa, vind ik wel meevallen. Gaat gewoon over een reisje op fossiele brandstof. Een reis naar een planeet met intelligent leven is minimaal lichtjaren ver, en dan zit je qua werking meer aan films als Interstellar te denken lijkt mij. :)
Wat vind je wel meevallen?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194265653
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:12 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Wat vind je wel meevallen?
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 07:52 schreef Tyr80 het volgende:
Gisteren Europa Report weer gekeken, dat lijkt me een relatief realistische gang van zaken wel.
Hetgeen ik op reageer, wat anders? :P
  zondag 26 juli 2020 @ 12:23:27 #79
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194265723
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:17 schreef illusions het volgende:

[..]


[..]

Hetgeen ik op reageer, wat anders? :P
Wat is er niet realistisch aan dan....
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194265766
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:23 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Wat is er niet realistisch aan dan....
Tijd om eens de reactie te lezen. :P Blijf niet herhalen. 8)7
  zondag 26 juli 2020 @ 12:30:57 #81
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194265800
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:27 schreef illusions het volgende:

[..]

Tijd om eens de reactie te lezen. :P Blijf niet herhalen. 8)7
Want Interstellar is zoooooo realistisch, zoek het uit joh _O-

Ik vraag je wat je onrealistisch vindt aan ER, je mompelt iets over een reis op fossiele brandstof (wow, wat onrealistisch) en komt met Interstellar aankakken.

Waarom intelligent leven lichtjaren w weg zou zijn onderbouw je ook niet.

Lamaar anders, je gaat op de lijst.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194265825
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:30 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Want Interstellar is zoooooo realistisch, zoek het uit joh _O-

Ik vraag je wat je onrealistisch vindt aan ER, je mompelt iets over een reis op fossiele brandstof (wow, wat onrealistisch) en komt met Interstellar aankakken.

Waarom intelligent leven lichtjaren w weg zou zijn onderbouw je ook niet.

Lamaar anders, je gaat op de lijst.
Op je teentjes getrapt? :P

Het is niet echt realistisch om intelligent leven op de maan van Jupiter te verwachten (op Fok trouwens ook niet). De consensus is dat intelligent leven vrijwel zeker op lichtjaren afstand is, en dat gaat je met fossiele brandstof niet lukken. Snap je het al?
pi_194265863
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:32 schreef Amee het volgende:

[..]

De bijbel zegt ook helemaal niets over dat er geen andere wezens zouden zijn, he.
In American Dad hebben ze daar een geweldig stukje over. Wanneer de Rapture begint en het einde der tijden aabreekt, komt Stan, Jezus tegen. Stan heeft een alien bij zich die hij toen hij bij de CIA werkte heeft gesmokkeld naar huis. Jezus zegt dan: ‘he, een andere-werelder. Een van mijn Vaders andere projecten’. Moest daar wel om lachen.

Ontopic, over de Bijbel, het is meermaals herschreven en in de Middeleeuwen waren het vooral de geestelijken die de boekdrukkunst beheersten. Die hebben geheel in de tijdsgeest bepaalde zaken weg gelaten die op dat moment ongepast of controversieel waren.
Wat overigens erg jammer is. Het is een interessant boek met mooie verhalen. Jammer dat het incompleet is van wat ooit oorspronkelijk het complete verhaal. En ook jammer dat (in mijn ogen) teveel mensen het Boek als de absolute waarheid zien en daar naar leven en het aan anderen ‘opdringt’. Maar dat is niet de discussie in dit topic.

Over aliens ben ik er vanuit mijzelf van overtuigd dat er meer is in het universum. Het is oneindig groot voor zover wij weten. De kans op buitenaards leven ergens, in welke vorm dan ook moet daardoor 99.999999% zijn.
Of er daadwerkelijk een bepaalde vorm van intelligent buitenaards leven is met de wetenschap en techniek om ons op Aarde te bereiken, zonder dat wij dat (om vele redenen) door hebben is wel kleiner, maar zeker niet onmogelijk. Met die wetenschap en techniek zullen ze ongetwijfeld onze planeet en onze beschaving bestuderen en inzien dat wij vrij primitief zijn in onze omgang onderling.
Dat lijkt mij het meest voor de hand liggend. Maar ook ergens hoop ik in mijn leven het moment mee te maken van first-contact. Dat moet een nog groter evenent zijn in onze manier van leven dan 11 september, de val van de muur, de maanlanding, samen keer 1000.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  zondag 26 juli 2020 @ 12:37:41 #84
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194265866
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:33 schreef illusions het volgende:

[..]

Op je teentjes getrapt? :P

Het is niet echt realistisch om intelligent leven op de maan van Jupiter te verwachten (op Fok trouwens ook niet). De consensus is dat intelligent leven vrijwel zeker op lichtjaren afstand is, en dat gaat je met fossiele brandstof niet lukken. Snap je het al?
Ja di’s al een stuk beter ja, je kunt het wel!! Teentjes valt zat mee, je bent maar tekst.

Consensus was mij niet bekend, mijn beeld was dat het op afstand heel slecht in te schatten is wat er in de ijszee van Europa leeft, vandaar dat ik ER een aannemelijke invulling ervan vond. En zo super intelligent komt het leven in die film nou ook niet over, wel?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194265949
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:37 schreef Treinhoer het volgende:
Over aliens ben ik er vanuit mijzelf van overtuigd dat er meer is in het universum. Het is oneindig groot voor zover wij weten. De kans op buitenaards leven ergens, in welke vorm dan ook moet daardoor 99.999999% zijn.
Of er daadwerkelijk een bepaalde vorm van intelligent buitenaards leven is met de wetenschap en techniek om ons op Aarde te bereiken, zonder dat wij dat (om vele redenen) door hebben is wel kleiner, maar zeker niet onmogelijk. Met die wetenschap en techniek zullen ze ongetwijfeld onze planeet en onze beschaving bestuderen en inzien dat wij vrij primitief zijn in onze omgang onderling.
Dat lijkt mij het meest voor de hand liggend. Maar ook ergens hoop ik in mijn leven het moment mee te maken van first-contact. Dat moet een nog groter evenent zijn in onze manier van leven dan 11 september, de val van de muur, de maanlanding, samen keer 1000.
Ik denk meer dat als we al intelligent leven vinden c.q. tegenkomen, dit zal zijn in de vorm van leven wat zich aan kan passen aan bepaalde leefomstandigheden, niet iets met cognitieve vaardigheden. :Y
pi_194265971
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:49 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik denk meer dat als we al intelligent leven vinden c.q. tegenkomen, dit zal zijn in de vorm van leven wat zich aan kan passen aan bepaalde leefomstandigheden, niet iets met cognitieve vaardigheden. :Y
Interessant. In hoeverre is het dan intelligent? Of anders gezegd: wat is intelligentie als het om buitenaards leven gaat.

Volgens mij meen ik ooit iets te hebben gelezen over bepaalde bacteriën in de atmosfeer van Venus/Mercurius. Of dat enkel een theorie was of daadwerkelijk gemeten/gevonden ik weet ik niet. Zit ook niet achter de pc om dat uit te zoeken. Maar dat is ook een vorm van overleven op plekken qua temperatuur en bepaalde giftige stoffen, waar wetenschappers van denken/veronderstellen dat leven zoals wij dat kennen haast onmogelijk moet zijn.
Bijzonder interessant allemaal.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_194266012
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:54 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Interessant. In hoeverre is het dan intelligent? Of anders gezegd: wat is intelligentie als het om buitenaards leven gaat.

Volgens mij meen ik ooit iets te hebben gelezen over bepaalde bacteriën in de atmosfeer van Venus/Mercurius. Of dat enkel een theorie was of daadwerkelijk gemeten/gevonden ik weet ik niet. Zit ook niet achter de pc om dat uit te zoeken. Maar dat is ook een vorm van overleven op plekken qua temperatuur en bepaalde giftige stoffen, waar wetenschappers van denken/veronderstellen dat leven zoals wij dat kennen haast onmogelijk moet zijn.
Bijzonder interessant allemaal.
Nouja, dat is eigenlijk de minimale vereiste om het intelligent leven te noemen. First "contact" lijkt me gepaard te gaan met wezens die over cognitieve vaardigheden beschikken en die kans lijkt me vrijwel onmogelijk. Niet onmogelijk, maar vrijwel.

Er zijn inderdaad een hoop wezens die op "onmogelijke" plekken overleven, het meest "buitenaards" wat toch op deze planeet voorkomt zijn dan diepzeewezens. Die zien er op normale druk ook heel anders uit dan wanneer je ze in de diepte aantreft, en overleven aan de oppervlakte ook niet. Dat zal het vinden van intelligent leven ook bemoeilijken want wij kunnen waarschijnlijk niet in hun leefomgeving overleven, en vice versa.
pi_194266266
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:49 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik denk meer dat als we al intelligent leven vinden c.q. tegenkomen, dit zal zijn in de vorm van leven wat zich aan kan passen aan bepaalde leefomstandigheden, niet iets met cognitieve vaardigheden. :Y
Zo kunnen we heel veel fantaseren, maar altijd alleen vormen die we kennen.

Soms denk ik dan dat er in een andere melkwegstelsel een heel ander soort van levensvorm is. Iets wat wij misschien helemaal niet kunnen bevatten.
Dus niet iets iets als vloeibaar of bewegen ed. Echt iets wat wij niet kennen. En dan denk ik aan wat dat allemaal zou kunnen zijn. Maar dat kan ik niet bedenken natuurlijk, want je gaat niet iets verzinnen wat je niet al kent. Haha!
pi_194266321
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:28 schreef Amee het volgende:

[..]

Zo kunnen we heel veel fantaseren, maar altijd alleen vormen die we kennen.

Soms denk ik dan dat er in een andere melkwegstelsel een heel ander soort van levensvorm is. Iets wat wij misschien helemaal niet kunnen bevatten.
Dus niet iets iets als vloeibaar of bewegen ed. Echt iets wat wij niet kennen. En dan denk ik aan wat dat allemaal zou kunnen zijn. Maar dat kan ik niet bedenken natuurlijk, want je gaat niet iets verzinnen wat je niet al kent. Haha!
Nou ja, het blijft een educated guess natuurlijk, en dan pretendeer ik niet dat het mijn eigen guess is hoor maar het meest logische is dat het bestaat uit de bouwstenen die we kennen - in principe is alles op een bepaalde chemische manier opgebouwd. Materie van de aarde komt uit precies dezelfde beginlocatie als al het andere.
  Leukste jonkie 2022 zondag 26 juli 2020 @ 13:48:56 #90
213457 engine
pi_194266444
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:28 schreef Amee het volgende:

[..]

Zo kunnen we heel veel fantaseren, maar altijd alleen vormen die we kennen.

Soms denk ik dan dat er in een andere melkwegstelsel een heel ander soort van levensvorm is. Iets wat wij misschien helemaal niet kunnen bevatten.
Dus niet iets iets als vloeibaar of bewegen ed. Echt iets wat wij niet kennen. En dan denk ik aan wat dat allemaal zou kunnen zijn. Maar dat kan ik niet bedenken natuurlijk, want je gaat niet iets verzinnen wat je niet al kent. Haha!
Ja dat dus. Wij koppelen het altijd maar aan onze eigen belevingswereld en dat is ook logisch. Maar er is helemaal geen reden waarom het in die belevingswereld zou moeten vallen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 11:26:47 #91
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_194277505
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:23 schreef kree het volgende:

[..]

Nouja dat denk ik dus ook. Het is soort van rekensom he hiermee. Maar er zijn zoveel planeten etc en ik kan je hem niet voor rekenen enzo. Daar zijn vast veel slimmere mensen voor. Maar het lijkt me haast logisch dat wij hier op aarde niet de enige zijn
Ja op aarde zijn we denk ik wel alleen met onze dieren. Maar in het heelal... multi- universa theorieën enzo :D

quote:
There are at least five theories why a multiverse is possible, as a 2012 Space.com article explained:

1. Infinite universes. We don't know what the shape of space-time is exactly. One prominent theory is that it is flat and goes on forever. This would present the possibility of many universes being out there. But with that topic in mind, it's possible that universes can start repeating themselves. That's because particles can only be put together in so many ways. More about that in a moment.

2. Bubble universes. Another theory for multiple universes comes from "eternal inflation." Based on research from Tufts University cosmologist Alexander Vilenkin, when looking at space-time as a whole, some areas of space stop inflating like the Big Bang inflated our own universe. Others, however, will keep getting larger. So if we picture our own universe as a bubble, it is sitting in a network of bubble universes of space. What's interesting about this theory is the other universes could have very different laws of physics than our own, since they are not linked.

3. Daughter universes. Or perhaps multiple universes can follow the theory of quantum mechanics (how subatomic particles behave), as part of the "daughter universe" theory. If you follow the laws of probability, it suggests that for every outcome that could come from one of your decisions, there would be a range of universes — each of which saw one outcome come to be. So in one universe, you took that job to China. In another, perhaps you were on your way and your plane landed somewhere different, and you decided to stay. And so on.

4. Mathematical universes. Another possible avenue is exploring mathematical universes, which, simply put, explain that the structure of mathematics may change depending in which universe you reside. "A mathematical structure is something that you can describe in a way that's completely independent of human baggage," said theory-proposer Max Tegmark of the Massachusetts Institute of Technology, as quoted in the 2012 article. "I really believe that there is this universe out there that can exist independently of me that would continue to exist even if there were no humans."

5. Parallel universes. And last but not least as the idea of parallel universes. Going back to the idea that space-time is flat, the number of possible particle configurations in multiple universes would be limited to 10^10^122 distinct possibilities, to be exact. So, with an infinite number of cosmic patches, the particle arrangements within them must repeat — infinitely many times over. This means there are infinitely many "parallel universes": cosmic patches exactly the same as ours (containing someone exactly like you), as well as patches that differ by just one particle's position, patches that differ by two particles' positions, and so on down to patches that are totally different from ours.


[ Bericht 59% gewijzigd door SuperHartje op 27-07-2020 11:33:11 ]
A child is born with no state of mind.
pi_194279064
Het heelal is interessant maar de oceaan is misschien wel veel interessanter.
Gino ♥
pi_194279544
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:23 schreef Tjacka het volgende:
Het heelal is interessant maar de oceaan is misschien wel veel interessanter.
Voor archeologische vondsten ja, niet voor buitenaardse wezens. :P
pi_194281837
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:04 schreef illusions het volgende:

[..]

Voor archeologische vondsten ja, niet voor buitenaardse wezens. :P
Mwa.

Een voorbeeld

Gino ♥
  maandag 27 juli 2020 @ 20:20:15 #95
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_194284041
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 17:44 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Mwa.

Een voorbeeld

[ afbeelding ]
Ik houd wel van vissen in weekend.
Maar als dat aan mijn hengel hangt pleur ik dat incl hengel terug de plomp in!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 27 juli 2020 @ 20:22:38 #96
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194284084
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 20:20 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik houd wel van vissen in weekend.
Maar als dat aan mijn hengel hangt pleur ik dat incl hengel terug de plomp in!
En volgens mij is dat zelfs het vrouwtje...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 28 juli 2020 @ 06:09:32 #97
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_194289326
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 20:22 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

En volgens mij is dat zelfs het vrouwtje...
Jup vrouwtje, de mannetjes zijn veel kleiner en vergroeien zich aan het vrouwen lichaam na het paaien.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:32:46 #99
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_194673270
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:32 schreef illusions het volgende:
Op aarde zijn we alleen ja. Daarbuiten is de kans enorm klein dat we alleen zijn, maar wel veel te ver om voor ons te bereiken zolang we nog reizen op de traditionele manier.
Absoluut niet

https://www.startribune.c(...)ed-hitler/239953301/
https://www.ad.nl/bizar/p(...)met-aliens~a665513f/
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:35:34 #100
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194673286
Duitsers in 1939 op de maan en op Mars. Dat alleen al roept zoveel vragen op...

@Lambiekje Heb jij nog wel een filter op dit soort zaken? Of kunnen ze je inmiddels letterlijk alles wijsmaken?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194673329
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:50:47 #102
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_194673360
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:44 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Video: Governments are HIDING aliens, claims former defence minister: Paul Hellyer urges world leaders to reveal 'secret files'

Former Canadian minister Paul Hellyer believes there are extra-terrestrials living among us but they won't share their advanced technology with us because of our warring and polluting ways.
Het schijnt dat meerdere keren nucleare bommen zijn ontmanteld door aliens.
https://www.cbsnews.com/n(...)s-deactivated-nukes/
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')