abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage maandag 21 september 2020 @ 20:56:15 #26
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195187090
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 20:53 schreef Keano het volgende:

[..]

Het is hem niet. De stijl van het nummer komt wel redelijk overeen. Het nummer dat ik zoek is een stukje langzamer wel.
Bij je eerste omschrijving dacht ik aan deze, maar is ook wat te snel denk ik
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 21 september 2020 @ 22:11:20 #27
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_195189303
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 20:56 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Bij je eerste omschrijving dacht ik aan deze, maar is ook wat te snel denk ik
Ja klopt! Te snel inderdaad

Bedankt voor het meedenken :)
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_195292374
Weet iemand hoe het nummer heet dat hier op de achtergrond wordt gespeeld?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_195292594

Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar de uitvoerende artiest van het bovenstaande nummer. Ikzelf denk dat het tussen 1995 en 2005 is opgenomen. Heeft iemand enig idee wat de titel en uitvoerende artiest is?

[ Bericht 1% gewijzigd door BackspaceMan op 27-09-2020 20:05:00 (duidelijkheid scheppen) ]
  maandag 5 oktober 2020 @ 20:00:47 #30
352163 Stevenzenl
PSV Eindhoven
pi_195451612
Longshot;

Iemand een idee welk nummer gebruikt wordt in onderstaande Casey Neistat vlog?


Nummer begint op 12 seconden, ik zie dat de muziek gemaakt is door Qole maar kan het nummer nergens terugvinden.

bvd
pi_195644379
Ik zoek een nummer van een band, ik denk uit de jaren 70 (maar misschien 60). Elektrische gitaren zijn duidelijk aanwezig. Mannelijke stem.
Het nummer eindigt (soort van fadend) met de volgende tekst die een aantal keer herhaald wordt:
"Got to play... hear/hide away...." of iets wat heel erg klinkt als die tekst.
Het weer zat niet mee
pi_195646049
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:05 schreef Verregende_Otter het volgende:
Ik zoek een nummer van een band, ik denk uit de jaren 70 (maar misschien 60). Elektrische gitaren zijn duidelijk aanwezig. Mannelijke stem.
Het nummer eindigt (soort van fadend) met de volgende tekst die een aantal keer herhaald wordt:
"Got to play... hear/hide away...." of iets wat heel erg klinkt als die tekst.
Vrouwelijke zanger maar wel met mannelijke meezangers.
Gokje:

pi_195685292
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:59 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Vrouwelijke zanger maar wel met mannelijke meezangers.
Gokje:

Nee, helaas. Maar wel een leuk liedje! Dank voor de poging : :)
Het weer zat niet mee
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:43:02 #34
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_195694329
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:05 schreef Verregende_Otter het volgende:
Ik zoek een nummer van een band, ik denk uit de jaren 70 (maar misschien 60). Elektrische gitaren zijn duidelijk aanwezig. Mannelijke stem.
Het nummer eindigt (soort van fadend) met de volgende tekst die een aantal keer herhaald wordt:
"Got to play... hear/hide away...." of iets wat heel erg klinkt als die tekst.
70’s en gitaren. Is het dan nog een pop-song of wat meer 'rock'?
Ballad of uptempo.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_196029832
Ik zoek dus een nummer:
Jaren 70, beetje funk/soul-achtige plaat.
Gezongen door een zwarte man. Stijl lijkt 'n beetje op Grover Washington/ Bill Withers / Marvin Gaye / George Benson maar ik kan er niet opkomen wie dat lied nou echt zingt:
Heb zelf een stukje ingezongen, hopelijk kan iemand er wat mee en herkent je wat ik bedoel:

https://voca.ro/12iWNjRBs3m4

Mag graag in het algemene Help! Ik zoek-topic maar die zie ik nergens meer staan
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:54:02 #36
111260 Charmian
a little joy
pi_196031508
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:58 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ik zoek dus een nummer:
Jaren 70, beetje funk/soul-achtige plaat.
Gezongen door een zwarte man. Stijl lijkt 'n beetje op Grover Washington/ Bill Withers / Marvin Gaye / George Benson maar ik kan er niet opkomen wie dat lied nou echt zingt:
Heb zelf een stukje ingezongen, hopelijk kan iemand er wat mee en herkent je wat ik bedoel:

https://voca.ro/12iWNjRBs3m4

Mag graag in het algemene Help! Ik zoek-topic maar die zie ik nergens meer staan
_O- doe maar niet meer inzingen...of toch wel! Maar ehm iets van Al Green misschien?
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  Moderator zaterdag 21 november 2020 @ 20:45:13 #37
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_196353400
"Een stapje terug en dan een sprong vooruit
Zo is het leven, 't is een gegeven
Een stapje terug en dan een sprong vooruit
Wie eerst een stapje terug doet, komt vaak het verst vooruit"

Wie weet wel carnavalsliedje ik bedoel... |:(

[ Bericht 7% gewijzigd door belsen op 21-11-2020 20:54:00 ]
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_196355953
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:54 schreef Charmian het volgende:

[..]

_O- doe maar niet meer inzingen...of toch wel! Maar ehm iets van Al Green misschien?
Gevonden. "Green" was in ieder geval goed!
Jesse Green met Nice and Slow heet de plaat die ik zocht.
pi_196888216
Ik ben op zoek naar een stevig rockende Nederlandstalige band waarvan ik vanmorgen uit de verte, door drielagig isolatieglas, een paar feestelijk klinkende nummers hoorde die timmerlieden een flat verderop op hun gigantische bouwradio ten gehore brachten.

Nederlandstalig dus, maar niet het gebruikelijke geschmier, gekweel of gehoempapa, maar echte onversneden stevige bluesrock. Nooit eerder zoiets gehoord.. een soort Nederlandse Jim Mayall, maar dan opgewekter. Van de tekst heb ik weinig meegekregen, maar ik geloof dat deze flarden er in zaten: "..dromen.. ..heb jij me afgenomen.. ..leven.. ..heb ik jou gegeven.." Er zat geen accent in de zang. De muziek liep als een trein, werd vermoedelijk gespeeld en gezongen door geroutineerde 50-plussers.

Iemand enig idee wat ik gehoord zou kunnen hebben? Dank alvast!
pi_196889054
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 19:48 schreef dvr het volgende:
Ik ben op zoek naar een stevig rockende Nederlandstalige band waarvan ik vanmorgen uit de verte, door drielagig isolatieglas, een paar feestelijk klinkende nummers hoorde die timmerlieden een flat verderop op hun gigantische bouwradio ten gehore brachten.

Nederlandstalig dus, maar niet het gebruikelijke geschmier, gekweel of gehoempapa, maar echte onversneden stevige bluesrock. Nooit eerder zoiets gehoord.. een soort Nederlandse Jim Mayall, maar dan opgewekter. Van de tekst heb ik weinig meegekregen, maar ik geloof dat deze flarden er in zaten: "..dromen.. ..heb jij me afgenomen.. ..leven.. ..heb ik jou gegeven.." Er zat geen accent in de zang. De muziek liep als een trein, werd vermoedelijk gespeeld en gezongen door geroutineerde 50-plussers.

Iemand enig idee wat ik gehoord zou kunnen hebben? Dank alvast!
Mooi omschreven!:D
Mijn nieuwsgierigheid heb je ook gewekt.
Iets van "The Kik" kwam als eerst bij mij op hoewel dat misschien niet als echt "stevig" kan worden bestempeld en echt helemaal accentloos ist ook niet wat "the kik" laat horen.
Heb je een nummer van Jim/ (John?) Mayall wat een beetje vergelijkbaar klinkt??
  dinsdag 22 december 2020 @ 20:26:46 #41
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_196889348
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 19:48 schreef dvr het volgende:
Ik ben op zoek naar een stevig rockende Nederlandstalige band waarvan ik vanmorgen uit de verte, door drielagig isolatieglas, een paar feestelijk klinkende nummers hoorde die timmerlieden een flat verderop op hun gigantische bouwradio ten gehore brachten.

Nederlandstalig dus, maar niet het gebruikelijke geschmier, gekweel of gehoempapa, maar echte onversneden stevige bluesrock. Nooit eerder zoiets gehoord.. een soort Nederlandse Jim Mayall, maar dan opgewekter. Van de tekst heb ik weinig meegekregen, maar ik geloof dat deze flarden er in zaten: "..dromen.. ..heb jij me afgenomen.. ..leven.. ..heb ik jou gegeven.." Er zat geen accent in de zang. De muziek liep als een trein, werd vermoedelijk gespeeld en gezongen door geroutineerde 50-plussers.

Iemand enig idee wat ik gehoord zou kunnen hebben? Dank alvast!
Kunnen we Marco Borsato met Ik Leef Niet Meer Voor Jou uitsluiten?
pi_196891007
Dank, HetDonkertAan en Scuidward!

Ja, Borsato mag gevoegelijk uitgesloten worden. Die viel onder 'gekweel' :-)

The Kik is interessant. Ik ken ze niet, maar ik zie wel dat het een stel rasmuzikanten is die ertoe in staat zouden zijn om dit soort muziek te maken (ze spelen ook allerlei andere jaren '70-muziek, Beatles-achtig, Boudewijn de Groot, etc, zie ik). We hebben dus een mogelijke kandidaat, maar nu moet ik nog hun Youtube videos of CD's afstruinen in de hoop dat ene nummer te vinden. Het kan even duren voor ik daar aan toe kom, dus ik blijf me ondertussen aanbevolen houden voor verdere suggesties.

Ik dacht aan John Mayall vanwege zijn 'Mail order mystics' (de rest van zijn repertoire ken ik niet goed), dat heeft een soortgelijke drive en een prominent bluesy gitaargeluid, maar dit Nederlandstalige nummer klonk wat opgewekter en had een opener, helderder geluid.
  vrijdag 25 december 2020 @ 17:03:10 #43
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_196948280
Qua blues en rock zou 'the Scene' met The Lau ook in aanmerking komen maar ik kan dat zelden 'opgewekt' noemen....
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_197166628
Ik zoek een dance / trance achtig nummer waarvan de titel geloof ik (gedeeltelijk) “Rain” is. Het heeft geen lyrics en bevat continu strijkinstrumenten (viool?) die van toonhoogte wisselen. Kan me herinneren dat het van een Aziatische artiest/dj is..

Al de hele dag in m’n kop maar krijg het niet gevonden.. :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 2 januari 2021 @ 13:31:48 #45
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_197171748
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zoek een dance / trance achtig nummer waarvan de titel geloof ik (gedeeltelijk) “Rain” is. Het heeft geen lyrics en bevat continu strijkinstrumenten (viool?) die van toonhoogte wisselen. Kan me herinneren dat het van een Aziatische artiest/dj is..

Al de hele dag in m’n kop maar krijg het niet gevonden.. :')
Ahmed Romel is een uplifting trance DJ/producer uit de Verenigde Arabische Emiraten die veel gebruik maakt van digitale 'strijkers'.

Is het iets zoals dit:
Alex Shevchenko - Dancing In The Rain (Allen Ma's Emotional Remix) [Airstorm Recordings] Support by Ahmed Romel?
pi_197171995
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 19:48 schreef dvr het volgende:
Ik ben op zoek naar een stevig rockende Nederlandstalige band waarvan ik vanmorgen uit de verte, door drielagig isolatieglas, een paar feestelijk klinkende nummers hoorde die timmerlieden een flat verderop op hun gigantische bouwradio ten gehore brachten.

Nederlandstalig dus, maar niet het gebruikelijke geschmier, gekweel of gehoempapa, maar echte onversneden stevige bluesrock. Nooit eerder zoiets gehoord.. een soort Nederlandse Jim Mayall, maar dan opgewekter. Van de tekst heb ik weinig meegekregen, maar ik geloof dat deze flarden er in zaten: "..dromen.. ..heb jij me afgenomen.. ..leven.. ..heb ik jou gegeven.." Er zat geen accent in de zang. De muziek liep als een trein, werd vermoedelijk gespeeld en gezongen door geroutineerde 50-plussers.

Iemand enig idee wat ik gehoord zou kunnen hebben? Dank alvast!
Bij bouwvakkers+nederlandstalige feestelijke rockmuziek moet ik als eerste aan Bertus Staigerpaip denken. Al zit daar wel accent in...
pi_197173790
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:31 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ahmed Romel is een uplifting trance DJ/producer uit de Verenigde Arabische Emiraten die veel gebruik maakt van digitale 'strijkers'.

Is het iets zoals dit:
Alex Shevchenko - Dancing In The Rain (Allen Ma's Emotional Remix) [Airstorm Recordings] Support by Ahmed Romel?
Helaas, het is veel relaxer.. bijna zweverig
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197184510
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:50 schreef cafca het volgende:

Bij bouwvakkers+nederlandstalige feestelijke rockmuziek moet ik als eerste aan Bertus Staigerpaip denken.
Goede tip, vooral qua stevige gitaren en ook de stem van de zanger komt in de buurt. Toch is het helaas niet wat ik zoek.. ik heb op Youtube en Bol hun halve repertoire beluisterd en dat nummer zit er niet tussen. Ze halen muzikaal ook niet helemaal het niveau van de gezochte band (dat vind ik zo raar, het klonk echt als een tierelier en je zou daarom verwachten dat het een bekende band was).

Het eerdergenoemde The Kik was het helaas ook niet, die heb ik nu ook uitgebreid beluisterd. Veel dank voor de tips, en mocht er iemand nog iets te binnen schieten, dan houd ik me graag aanbevolen! Tot die tijd ga ik me verdiepen in Voederbietels, Mooi Wark, De Feestcommissie, Bökkers en andere Nederlandstalige bluesrock-bands.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 14:34:31 #49
493872 Geslachtsmatig
Pijltje naar boven, rechts
pi_197306420
Ik zoek al een eeuw naar een dance-nummer wat erg lijkt op Proper Education (Eric Prydz), het is enkele weken of maanden na Proper Education uitgekomen.
Het was een dance-nummer maar qua stijl iets rustiger dan dat van Eric Prydz.

Er zitten ook samples in van een school- of kinderkoor. Er zit verder géén stem in.
Bedankt.
Ik hoorde daarnet in het nieuws: "de seismologen reageerden geschokt"... Interessant taalgebruik, maar dan hadden ze dat ook wel even mogen specifiëren adhv de schaal van Richter
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 januari 2021 @ 19:42:38 #50
862 Arcee
Look closer
pi_197368836
Sabberejosia, sabberejeejeje holadio! Of zoiets. Uit welk Amsterdams Jordaan-achtig lied komt dat?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')