quote:Op donderdag 26 maart 2020 18:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Ben toch wel benieuwd want je hoort en leest zoveel verhalen maar als je dan echt vraagt of je iemand kent met corona dan schudt iedereen z'n hoofd. Ik werd van de week gebeld door m'n fysiotherapeut dat zijn gezin positief was getest op corona, dus dat is het dichtste bij dat ik gekomen ben. Het zou best kunnen zijn dat ik het ook heb maar mijn laatste afspraak was twee weken geleden dus dan zou ik het al gehad moeten hebben.
quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nog steeds ken ik niemand die het heeft of heeft gehad.
Op werk met 1500 collegas, helemaal niemand
Aan denken hebben we natuurlijk niet zoveel.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:00 schreef Fok-it het volgende:
Mijn broertje denkt het gehad te hebben samen met zijn vriend maar zijn niet getest. Zelfde geldt voor collega
Ken intussen wel de nodige mensen die zich hebben laten testen, maar allemaal negatief.quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:31 schreef herverwijderd het volgende:
Ik ken ook nog steeds niemand die klachten heeft of positief getest is, nu ken ik sowieso maar 3 mensen die zich hebben laten testen.
Bij ons op het werk weet ik het eigenlijk niet. Er werken 3000 mensen en ik zit al vanaf maart thuis te werken dus wie wel of geen corona heeft krijg ik niet zo mee.
Bij jou levert denken niet bijzonder veel op inderdaadquote:Op donderdag 23 juli 2020 15:05 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Aan denken hebben we natuurlijk niet zoveel.
Kan je bijdehand gaan lopen doen. Niemand heeft iets aan je post.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bij jou levert denken niet bijzonder veel op inderdaad
Je kunt er dan vanuit gaan dat je ook al besmet bent. Dus afstand houden heeft geen zin denk ik.quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:09 schreef Banaanvragen het volgende:
Wat ik mijzelf afvroeg, stel dat je partner een hoest ofzo heeft en getest moet gaan worden, maar jij bent nog klachten vrij.
Ga je vanaf het moment van die eerste hoest afstand tot elkaar houden of blijven jullie beide gewoon thuis en slapen dan in hetzelfde bed etc.
GGD zegt 1.5m .... ik denk ook dat je dan allang besmet bentquote:Op donderdag 23 juli 2020 19:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je kunt er dan vanuit gaan dat je ook al besmet bent. Dus afstand houden heeft geen zin denk ik.
Volgens de GGD moeten wij afstand tot elkaar houden. (ik heb, buiten hooikoorts, geen klachten) Maar goed, dat had dus al gemoeten bij de 1e klachten en voor de test. (vandaag getest) Wij slapen en leven gewoon bij elkaar, al vanaf de 1e klachten, dus dat blijven we nu ook doen. Is ook bijna geen doen he. We hebben ook nog 2 kleinen rondlopen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:09 schreef Banaanvragen het volgende:
Wat ik mijzelf afvroeg, stel dat je partner een hoest ofzo heeft en getest moet gaan worden, maar jij bent nog klachten vrij.
Ga je vanaf het moment van die eerste hoest afstand tot elkaar houden of blijven jullie beide gewoon thuis en slapen dan in hetzelfde bed etc.
Waar ben jequote:Op zondag 26 juli 2020 17:39 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik mis Groningen... Ik mis Drenthe ook.
Op dit moment? Absoluut!quote:
Sjongejonge, in jouw geval zou jij prima naar buiten kunnen gaan (met mondkapje op en anderhalve meter afstand van anderen) en je moeten kunnen bewegen. Tongzoenen zit er even niet in, maar voor de rest zou je je geen gevangene hoeven te voelen, manoman.quote:Op woensdag 29 juli 2020 00:43 schreef RickHD90 het volgende:
Ik had vorige week maandagnacht een warm gevoel (koortsachtig), dinsdag ziekgemeld van werk en test aangevraagd bij GGD. Deze kon ik op woensdag doen en op zaterdagavond laat hoorde ik dat ik positief was.
Ik ben sinds woensdag gewoon fit, alleen een hoestje. Het kutte is nu vooral dat ik zolang ik weet al een kuchje heb (vader die al heel m'n leven lang binnen rookt, werken in stoffige ruimtes). Ik voel me fit, kan gewoon alles en wil graag weer aan het werk, maar: het hoestje is er nog steeds.
Ik zit nu een week thuis en hoewel ik van geluk mag spreken dat dit de enige klacht is die ik heb en ik gelukkig niet op een IC lig, moet ik toch zeggen dat de gekheid langzaam begint toe te slaan. Ik wil dolgraag weer werken, maar die hoest is en blijft een corona klacht. Niemand weet ook wanneer het mogelijk is voor mij om aan het werk te kunnen. De vrouw van de GGD die mij belde met alle informatie zei zelf "als het een kuchje is zoals je altijd hebt gehad en je bent 24u niet ziek geweest, dan zou je gewoon weer kunnen werken", maar diezelfde GGD en RIVM zeggen dat ook al heb je een kriebelhoestje: thuis blijven.
En inmiddels zakt het inkomen en blijven de rekeningen maar komen. Ik moet officieel nog tot volgende week maandag in quarantaine en ik heb me daar dan ook op voorbereid mentaal, maar dat hoestje zal dan waarschijnlijk niet weg gaan. En dan? Maar thuis blijven zitten tot corona ooit genezen is? Als dat uberhaupt al gebeurt. Want de ene media meldt dat het vaccin in beeld is en dat er al positieve uitslagen zijn van medicijnen, terwijl andere media zeggen dat het nog wel 18 maanden kan duren.
Ik weet het gewoon even niet meer. Ik bel morgen de GGD en mijn huisarts om eens te onderzoeken hoe ik van dat achterlijke kuchje af kan komen. Kan ik hopelijk snel m'n vriendin weer zien en lekker aan het werk.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat veruit de meeste mensen positief zullen testen op corona, maar dat de meesten het niet eens doorhebben of zeer lichte klachten hebben. Achteraf gezien zijn de heftigste klachten toch vooral bij een kleinere partij gebleken en vraag ik me soms wel af hoe gevaarlijk dit virus wel niet is als je verder geen aandoeningen hebt aan luchtwegen etc... Vriend van me is ook positief getest en heeft helemaal nergens last van. Oma van 91 positief en 0 klachten. 1,5m aanhouden en binnenblijven zijn adviezen die goed op te volgen zijn, maar waar ligt de grens tussen het maandenlang thuis blijven of gewoon weer aan de slag gaan (in mijn geval in de buitenlucht zelfs)
vindt ik zelf dus ook, maar ggd/rivm zegt wat anders. sowieso vind ik het erg onduidelijk hoe het verloop gaat:quote:Op woensdag 29 juli 2020 00:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Sjongejonge, in jouw geval zou jij prima naar buiten kunnen gaan (met mondkapje op en anderhalve meter afstand van anderen) en je moeten kunnen bewegen. Tongzoenen zit er even niet in, maar voor de rest zou je je geen gevangene hoeven te voelen, manoman.
Ongelooflijk! Ook dat je van niemand duidelijk hoort wat te doen, behalve die 14 dagen opsluiting, vanaf wanneer btw? Vanaf dat je positief besmet getest bent? Dat is toch wel door te komen en geen onbepaalde tijd? Ga lekker twee weken bankhangen en netflixen ofso en daarna mooi zonder mondkapje op naar de supermarkt, want je hebt je plicht gedaan. Veertien dagen is zo voorbij..:)quote:Op woensdag 29 juli 2020 01:02 schreef RickHD90 het volgende:
[..]
vindt ik zelf dus ook, maar ggd/rivm zegt wat anders. sowieso vind ik het erg onduidelijk hoe het verloop gaat:
1. je moet 14 dagen geisoleerd in een kamer zitten. je mag wel naar buiten in je tuin/balkon (he?)
2. alleen noodzakelijke boodschappen mag je doen ^ maar ik moet 14 dagen in mn kamer zitten.... he?
misschien ben ik nu niet de slimste op fok, maar is het ook niet zo dat je pas mensen kan besmetten als je hun kant op hoest? zolang ik niet hoest (wat ik nu wel steeds minder doe, zeker in de buitenlucht), dan kan ik toch ook niemand besmetten?
Er is verder ook geen contact meer geweest. Ik kreeg te horen dat ik positief was en hoe ik nu even moet leven en er is een contactonderzoek gedaan. Verder wordt ik niet meer gebeld, aldus ggd zelf. Nazorg is ook niet duidelijk. Moet ik me over een tijd weer laten testen om te kijken of ik nu negatief ben ja of nee, kan ik idd met mondkap op wel gewoon naar buiten?
het zou tof zijn als daar ook eens naar wordt gekeken. je kan wel iedereen verplichten thuis te blijven zitten voor onbepaalde tijd, maar niet iedereen zal dat doen, zeker niet als je levensstandaard eraan kapot gaat (van gewone contacten ineens helemaal op jezelf aangewezen, van prettig je werk kunnen doen naar neflixbingen omdat je geen fuck meer mag). Het is al vaker gezegd, en ik zal er niet een van zijn gelukkig, maar ik denk dat corona mentaal meer slachtoffers heeft gemaakt dan dat het virus fysiek aanricht.
klopt, 14 dagen vanaf de laatste dag dat ik ziek was (ik was vorige week maandag op dinsdag koortsig, daarna nergens last meer van behalve een kuchje die aanhoudt maar die ik zolang ik me kan herinner al heb).quote:Op woensdag 29 juli 2020 01:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ongelooflijk! Ook dat je van niemand duidelijk hoort wat te doen, behalve die 14 dagen opsluiting, vanaf wanneer btw? Vanaf dat je positief besmet getest bent? Dat is toch wel door te komen en geen onbepaalde tijd? Ga lekker twee weken bankhangen en netflixen ofso en daarna mooi zonder mondkapje op naar de supermarkt, want je hebt je plicht gedaan. Veertien dagen is zo voorbij..:)
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200324_04901138quote:Hoe lang moet de genezen patiënt nog in zelfisolatie blijven?
Voor wie een lichtere vorm had, raadt Van Ranst aan nog zeker drie dagen na het einde van de symptomen te wachten om zich weer vrijer te begeven. "En de symptomen zijn pas weg als je nergens nog last van hebt, hé. Dat is dus niet zo bij wie nog blijft hoesten."
is inderdaad een optie als ik volgende week nog steeds hoest, ga ik waarschijnlijk ook doen. voor mijn part tot het negatief isquote:Op woensdag 29 juli 2020 02:47 schreef cemeteryslut het volgende:
Kun je niet een tweede keer getest worden? Als het negatief is heb je letterlijk een vrijbrief en hoef je je ook niet schuldig te voelen.
Jakkes... is hij al een tijdje ziek of was het van het ene op het andere moment?quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:09 schreef Domnivoor het volgende:
Een vriend van me is vandaag in het ziekenhuis opgenomen en krijgt zuurstof toegediend.
Oh wat heftig zeg. Hopelijk hoeft hij de IC niet in.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:09 schreef Domnivoor het volgende:
Een vriend van me is vandaag in het ziekenhuis opgenomen en krijgt zuurstof toegediend.
quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:21 schreef Natalie het volgende:
[..]
Jakkes... is hij al een tijdje ziek of was het van het ene op het andere moment?
Ik hoop het ook... Hij is nu twee weken ziek en het is met de dag erger geworden.quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh wat heftig zeg. Hopelijk hoeft hij de IC niet in.
Een introverte extravert? Wat?quote:Op woensdag 29 juli 2020 01:21 schreef RickHD90 het volgende:
[..]
klopt, 14 dagen vanaf de laatste dag dat ik ziek was (ik was vorige week maandag op dinsdag koortsig, daarna nergens last meer van behalve een kuchje die aanhoudt maar die ik zolang ik me kan herinner al heb).
14 dagen is inderdaad prima door te komen, ik ben van nature een introverte extravert en kan me prima met mezelf vermaken (beetje gamen en streamen, serietje erbij). bij mij is het dan ook vooral de onduidelijkheid wanneer mijn kuchje weer het "vertrouwde" kuchje is en niet direct het "je bent een besmetter"-kuchje. mondkapje op vindt ik ook echt niet erg hoor, handschoenen zweet ik snel in dus dat is minder prettig, maar als ik een mondkap op moet op werk, prima, als ik dat maar weer kan doen na volgende week.
het is ook gewoon niet duidelijk hoe lang corona in je systeem blijft, zo ver mij bekend is daar ook niets over naar voren gekomen, behalve de 2 weken incubatietijd. Maar wanneer je ervan genezen bent is nooit duidelijk geweest zo ver ik het weet, of het is me totaal ontschoten.
Edit - zojuist gevonden:
[..]
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200324_04901138
Maar ik ken niemand die 24u danwel drie dagen lang niet hoest. Wat mij betreft zijn de corona klachten dan ook veel te algemeen
Ook wel ambivert genoemd.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:23 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Een introverte extravert? Wat?Je loopt allemaal dingen te verzinnen kerel. Je hebt gewoon de griep.
Of je leest je en komt erachter dat introversie/extroversie een spectrum is.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:42 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Ga toch wel met al die hippe onzin termen.
Tuurlijk. Ze verzinnen er elk jaar weer wat bij in de DSM.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Of je leest je en komt erachter dat introversie/extroversie een spectrum is.
ff de psychologie erop naslaan, hier heb je een explain-like-im-5 versie https://nl.wikipedia.org/wiki/Introvert_en_extravertquote:Op maandag 10 augustus 2020 11:23 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Een introverte extravert? Wat?Je loopt allemaal dingen te verzinnen kerel. Je hebt gewoon de griep.
Balen! Enig idee waar je het hebt opgedaan?quote:Op zondag 23 augustus 2020 19:03 schreef Ferdo het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat ik besmet ben. Vooralsnog blijft het bij lichte klachten (verkoudheidssymptomen, geen reuk/smaak).
Ik ken veel mensen die denken dat ze het hadden (incl mezelf) en hebben getest. Iedereen was negatief.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:00 schreef Fok-it het volgende:
Mijn broertje denkt het gehad te hebben samen met zijn vriend maar zijn niet getest. Zelfde geldt voor collega
Geen idee eigenlijk, in de familie heeft niemand het en op mijn werk heb ik te kort contact met anderen om het op te kunnen lopen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 19:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Balen! Enig idee waar je het hebt opgedaan?
Bizar dat je dan evengoed niet bespaard blijft. Beterschap.quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:20 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, in de familie heeft niemand het en op mijn werk heb ik te kort contact met anderen om het op te kunnen lopen.
Inderdaad ja.quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Bizar dat je dan evengoed niet bespaard blijft. Beterschap.
Bah, Ferdo, dat is niet fijn. Hopelijk blijft het hierbij een ben je snel weer klachtenvrij.quote:Op zondag 23 augustus 2020 19:03 schreef Ferdo het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat ik besmet ben. Vooralsnog blijft het bij lichte klachten (verkoudheidssymptomen, geen reuk/smaak).
Hee!quote:Op maandag 24 augustus 2020 10:03 schreef Natalie het volgende:
[..]
Bah, Ferdo, dat is niet fijn. Hopelijk blijft het hierbij een ben je snel weer klachtenvrij.
Nog steeds niets kunnen proeven of ruiken, minder last van mijn neus, maar wel wat meer hoesten nu. Dank je voor het vragen.quote:
Oef, doe rustig aan, hoor. Het mooie weggaan, niet erger worden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 16:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nog steeds niets kunnen proeven of ruiken, minder last van mijn neus, maar wel wat meer hoesten nu. Dank je voor het vragen.
Met jullie alles goed verder?
Duimen maar dat het jullie bespaard blijft!quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 16:33 schreef Natalie het volgende:
[..]
Oef, doe rustig aan, hoor. Het mooie weggaan, niet erger worden.
Hier gaat het goed. Geen ziekte bij ons. Nog niet in ieder geval. Hoop dat het zo blijft. Maar met een kind op school is niets zeker.
Huh? Ik kon dezelfde dag nog naar een teststraat.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:49 schreef Aventura het volgende:
Maanden geleden heb ik in deel 1 gepost dat ik 1 persoon ken die het gehaald heeft (en er zelfs mee op de IC lag), maar verder helemaal niemand. Maar sinds gisteren heb ik klachten (m’n lichaamstemperatuur is een graad hoger dan normaal), buikklachten, een rauwe keel, droog hoestje. Ik ga me vrijdag laten testen (kon eerder niet terecht).
Ja ik vind dat ook lame. Voel mij echt niet lekker en wil gewoon duidelijkheid. Stel ook dat de uitslag straks positief is. Dan weten degenen die ik mogelijk besmet heb het pas een volle 3 of mss wel 4 dagen -geen idee hoe lang het duurt voor de uitslag- later (want ik ben pas sinds vandaag binnen gebleven).quote:Op woensdag 26 augustus 2020 20:03 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Huh? Ik kon dezelfde dag nog naar een teststraat.
Maar hopelijk zal de uitslag negatief zijn, in de positieve zin van het woord uiteraard.
Was er ook een verklaring voor dat het zo lang moet duren?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 20:13 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja ik vind dat ook lame. Voel mij echt niet lekker en wil gewoon duidelijkheid. Stel ook dat de uitslag straks positief is. Dan weten degenen die ik mogelijk besmet heb het pas een volle 3 of mss wel 4 dagen -geen idee hoe lang het duurt voor de uitslag- later (want ik ben pas sinds vandaag binnen gebleven).
Ik lees dat de GGD het razend druk heeft. Uitslag kan ik wel 2 of 3 dagen duren...quote:Op woensdag 26 augustus 2020 20:47 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Was er ook een verklaring voor dat het zo lang moet duren?
Wat is de leeftijd van je oma en hoe is haar gezondheid?quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:52 schreef tesssssssss het volgende:
Mijn oma.
Mijn zus neef mijn nicht de overbuurjongen (Carnaval)
Ze zijn wel allemaal weer opgeknapt.
Ik woon in Brabant.
De mensen van mijn werk heb ik er niet bijgeteld.
Dan had ik nog geluk, had binnen 24 uur de uitslag.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 07:41 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik lees dat de GGD het razend druk heeft. Uitslag kan ik wel 2 of 3 dagen duren...
Sterkte Aventura. Die onzekerheid is niet fijn. Je wilt het gewoon weten.
En hoe gaat het met Ferdo?
Dat is ook wel ongeveer hoelang je maximaal wil wachten, denk ik. Steenz moest bijna twee dagen wachten (geen corona).quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:07 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dan had ik nog geluk, had binnen 24 uur de uitslag.
Met mij gaat het inmiddels wel weer beter.
Ho ho, niet zo snel, zus!quote:Op donderdag 27 augustus 2020 12:01 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat is ook wel ongeveer hoelang je maximaal wil wachten, denk ik. Steenz moest bijna twee dagen wachten (geen corona).
Blij dat het weer beter gaat. Proef en ruik je weer een beetje?
Met wat we nu weten, zou ik zeggen dat er zeker een kans is dat jullie het gehad hebben. Klachten m.b.t. ademhaling is wel typisch behorend tot Covid, dat heb je over het algemeen niet bij een simpel griepje of verkoudheid.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 16:07 schreef fruityloop het volgende:
Persoonlijk ken ik wel een paar gevallen, waaronder een collega, die ook positief is getest, en echt 3 weken uit de running geweest. Een van de latere doden in onze gemeente werd hier (eind april) om de hoek door 2 ambulancebroeders in maanpakken afgevoerd, maar dat is anekdotale buurt-info.
Wij zijn toen we terugkwamen van vakantie op 28 februari (talk about goede timing), onderweg naar huis nog gestopt in Uden voor twee dagen, daar zijn we toen in diverse horecagelegenheden geweest. Een weekje later thuis, kregen we beiden klachten, oa met de ademhaling, die wij niet echt konden duiden. Het voelde echt anders dan een verkoudheid of griepje. Of het "C" is geweest, we zullen het nooit weten, want het waren niet bijster heftige klachten, en toen aan het begin van de pandemie, was je laten testen nog lang niet zo laagdrempelig als het nu is. We zijn maar thuisgebleven, in wat we tegenwoordig thuisquarantaine noemen.
Of voor vrijwel iedere respiratoire (letterlijk: met betrekking tot de ademhaling) ziekte?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 17:41 schreef Natalie het volgende:
klachten m.b.t. ademhaling is wel typisch behorend tot Covid
Her grappige is dat onze beider werkgevers er wat dat thuiswerken helemaal anders in staan. De één is sinds het begin enkel bezig om zo snel mogelijk iedereen weer naar kantoor te halen, met aardig wat sociale druk ook. Daar hebben ze van die 1,5m piepers enzo, maar kunnen bureau's na elke keer meten, toch net weet wat dichterbij. Kom je uit een oranje gebied? Als je collega's niet piepen, hoeft dat thuisquarantaine ook niet echt, was je handen maar wat extra. Kortom, die zien geen kansen, en willen alleen maar terug naar het oude bekende.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 17:41 schreef Natalie het volgende:
[..]
Met wat we nu weten, zou ik zeggen dat er zeker een kans is dat jullie het gehad hebben. Klachten m.b.t. ademhaling is wel typisch behorend tot Covid, dat heb je over het algemeen niet bij een simpel griepje of verkoudheid.
Goed dat jullie thuis zijn gebleven voor de zekerheid! Hoop dat de mensen dat tegenwoordig ook doen bij twijfelachtige klachten.
Wat een wereld van verschil is dat.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 08:41 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Her grappige is dat onze beider werkgevers er wat dat thuiswerken helemaal anders in staan. De één is sinds het begin enkel bezig om zo snel mogelijk iedereen weer naar kantoor te halen, met aardig wat sociale druk ook. Daar hebben ze van die 1,5m piepers enzo, maar kunnen bureau's na elke keer meten, toch net weet wat dichterbij. Kom je uit een oranje gebied? Als je collega's niet piepen, hoeft dat thuisquarantaine ook niet echt, was je handen maar wat extra. Kortom, die zien geen kansen, en willen alleen maar terug naar het oude bekende.
De andere zei we gaan allemaal volledig thuiswerken, pak maar stoelen en schermen van de zaak om thuis je werkplek op te tuigen, als je knel komt, verschuif je maar wat uren, en krijg je wat calamiteitenverlof, en 1 september zien we wel weer. Tussendoor kregen collega's wat attenties etc vanuit de directie om te laten zien dat aan ze gedacht werd. Daar wordt nu dat hele 5 dagen/week naar kantoor losgelaten, 1 dag op de zaak gaat wel moeten voor de sociale cohesie, maar met eerder 2 dan 1.5m afstand, en die werkgever gaat het hele arbeidsvoorwaardenpakket aanpassen naar meer thuiswerken in de toekomst. want dat is gewoon winst die je als bedrijf kan pakken.
Of gewoon vastgeroest in hun werkwijze. Niet tegen verandering kunnen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:11 schreef Natalie het volgende:
[..]
Wat een wereld van verschil is dat.
Werkgever nummer 1 lijkt erg anti-thuiswerken. Wat is daar de reden? Ik bedoel: vertrouwen ze hun werknemers niet? Dat hoor je namelijk ook wel eens. Terug naar hoe 't was vóór 12 maart jl., dat gaat nog wel even duren. Hoe graag werkgever 1 dat ook wil.
Ja, dat is het ook, we hebben eigenlijk de uitersten qua werkgevers wel in huis hiero. En de redenen, tsja, dat is vml een stukje niet willen loslaten van controle, het niet hebben van iets wat lijkt op een bruikbare langetermijnvisie, en zo verder.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:11 schreef Natalie het volgende:
[..]
Wat een wereld van verschil is dat.
Werkgever nummer 1 lijkt erg anti-thuiswerken. Wat is daar de reden? Ik bedoel: vertrouwen ze hun werknemers niet? Dat hoor je namelijk ook wel eens. Terug naar hoe 't was vóór 12 maart jl., dat gaat nog wel even duren. Hoe graag werkgever 1 dat ook wil.
Wat denkt ze zelf? Voelt het hetzelfde als de vorige keer?quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:33 schreef DustPuppy het volgende:
Vriendin loopt weer te blaffen als een hond sinds zaterdag.
Krijgen meteen vandaag een test, morgen hopelijk de uitslag.
Maar we zitten wel weer even lekker in thuis quarantaine dus.
Als de test overigens positief is, dan is het een her-infectie.
Gelukkig komt het quarantaineweer/-seizoen er weer aan.. :-)quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:33 schreef DustPuppy het volgende:
Vriendin loopt weer te blaffen als een hond sinds zaterdag.
Krijgen meteen vandaag een test, morgen hopelijk de uitslag.
Maar we zitten wel weer even lekker in thuis quarantaine dus.
Als de test overigens positief is, dan is het een her-infectie.
Ik hoop dat de test negatief uitslaat! Lijkt me niet bepaald correct om nog naar dat weekend te gaan als je corona hebt.quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:50 schreef miss_sly het volgende:
Aankomend weekend een familieweekend (eigen kamers/badkamers, wel coronaproof als het goed is) maar wil dan niet zo eigenwijs zijn geweest niet te testen en toch anderen besmetten.
Het lijkt me vrij logisch dat ik daar niet heen ga als ik positief test. Dat is dus precies de reden dat ik ga testen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:03 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Ik hoop dat de test negatief uitslaat! Lijkt me niet bepaald correct om nog naar dat weekend te gaan als je corona hebt.
Mee eens, hoor. Helaas heb ik al verhalen gehoord van mensen die positief getest waren, maar alsnog zijn gaan stappen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij logisch dat ik daar niet heen ga als ik positief test. Dat is dus precies de reden dat ik ga testen.
Het voelt wederom als een longontsteking, net zoals de vorige keer.quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat denkt ze zelf? Voelt het hetzelfde als de vorige keer?
Ik heb zelf ook een test staan voor morgen. Neusverkouden, hoofdpijn en vermoeidheid. Aankomend weekend een familieweekend (eigen kamers/badkamers, wel coronaproof als het goed is) maar wil dan niet zo eigenwijs zijn geweest niet te testen en toch anderen besmetten.
Geen idee waar ik het opgelopen zou moeten hebben.
had uiteindelijk zaterdagmiddag laat de uitslag, negatief. Wel voel ik me nog steeds niet helemaal lekker, rauwe keel en moe. Kinderen hebben nu allebei verhoging en hoesten. Er is wel íets. Voelt wel goed dat ik getest ben, nu kan ik dat erbij zeggen als wij raar worden aangekeken vanwege het snotteren en hoesten.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 20:13 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja ik vind dat ook lame. Voel mij echt niet lekker en wil gewoon duidelijkheid. Stel ook dat de uitslag straks positief is. Dan weten degenen die ik mogelijk besmet heb het pas een volle 3 of mss wel 4 dagen -geen idee hoe lang het duurt voor de uitslag- later (want ik ben pas sinds vandaag binnen gebleven).
Ik heb geen idee hoe dat voelt, maar het lijkt me, Corona of niet, heel naar.quote:Op maandag 31 augustus 2020 12:28 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het voelt wederom als een longontsteking, net zoals de vorige keer.
Oh fijn! Ook zo snel die uitslag als ik twee weken geleden.quote:Op dinsdag 1 september 2020 22:31 schreef miss_sly het volgende:
Vanochtend test, net al de uitslag. Negatief, dus dat is mooi.
Ja. Moest wel ver rijden voor de teststraat. Ik woon onder Alkmaar en moest naar Den Helder. Afspraak 10.15 uur, uitslag 22.29 uur. Echt top, iets meer dan 12 uur.quote:Op dinsdag 1 september 2020 22:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh fijn! Ook zo snel die uitslag als ik twee weken geleden.
Ook via de website aangemeld?
Zo lang is het ook geen enkel probleem om gewoon binnen te blijven. Een dagje.quote:Op dinsdag 1 september 2020 22:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja. Moest wel ver rijden voor de teststraat. Ik woon onder Alkmaar en moest naar Den Helder. Afspraak 10.15 uur, uitslag 22.29 uur. Echt top, iets meer dan 12 uur.
Klopt. En ik voel me toch niet fit dus voel ook weinig behoefte de deur uit te gaan. Werken doe ik ook al voornamelijk thuis, dus weinig aan de hand. Belangrijkste is dat ik geen kwetsbare mensen besmetten kan aankomend weekend tijdens het familieweekend.quote:Op dinsdag 1 september 2020 22:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo lang is het ook geen enkel probleem om gewoon binnen te blijven. Een dagje.
Dat ging rap. In Alkmaar zit toch ook een teststraat bij de ijsbaan? Of zat het vol?quote:Op dinsdag 1 september 2020 22:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja. Moest wel ver rijden voor de teststraat. Ik woon onder Alkmaar en moest naar Den Helder. Afspraak 10.15 uur, uitslag 22.29 uur. Echt top, iets meer dan 12 uur.
Ik denk dat die vol zat, want die kreeg ik niet als optie Ik kreeg Den Helder, Katwijk en Rotterdam.quote:Op woensdag 2 september 2020 08:20 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Dat ging rap. In Alkmaar zit toch ook een teststraat bij de ijsbaan? Of zat het vol?
Waarschijnlijk. Zelfs hier in de Zaanstreek moest je onlangs uitwijken naar andere regio's.quote:Op woensdag 2 september 2020 08:20 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Dat ging rap. In Alkmaar zit toch ook een teststraat bij de ijsbaan? Of zat het vol?
Volgens mij moest ik wel invullen of ik met de auto zou komen, dus wellicht als ik dat niet had gehad, had ik een andere, beter bereikbare, lokatie gekregen.quote:Op woensdag 2 september 2020 08:53 schreef Natalie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk. Zelfs hier in de Zaanstreek moest je onlangs uitwijken naar andere regio's.
Lekker als je afhankelijk bent van het OV... Het is niet of alles supergoed bereikbaar is. Zit je daar kuchend in de trein.
Ja, je voelt wel dat je een potentiële lopende virusbom bent, hè.quote:Op woensdag 2 september 2020 09:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij moest ik wel invullen of ik met de auto zou komen, dus wellicht als ik dat niet had gehad, had ik een andere, beter bereikbare, lokatie gekregen.
Overigens stond er bij ons in de rij ook een fietser tussen de auto's.
Ik vond het al met al overigens best een aparte ervaring.
Toen we aan kwamen rijden (mijn vriend reed) zei de man bij de ingang van de rij dat ik achterin aan de linkerkant moest gaan zitten, omdat de teststraat ingericht was op links afnemen van de test. Vervolgens kwam ik bij iemand die me moest identificeren. Ik draaide mijn raampje omlaag, en hij deed een stap naar achteren en zei "raam dicht en id-bewijs tegen het raam aandrukken, alstublieft". Dat voelde echt een beetje alsof ik een paria was![]()
Bij de plek waar de test werd gedaan zat een vrouw in de tent die me mijn naam toeschreeuwde en mijn geboortedatum vroeg, die ik weer naar haar moest roepen.
Apart, dat vond ik het wel.
Heb je je ook werkelijk afgezonderd van je familie? Ik weet niet of ik dat op zou kunnen brengen, eigenlijk. En mijn gezin ook niet.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:50 schreef Snowbomb het volgende:
Ik ben een week geleden positief getest.
En dan de thuisisolatie. Een week lang op je slaapkamer moeten blijven, gescheiden van je gezin. Niet een wandelingetje kunnen maken. Je mist echt beweging en het naar buiten gaan.
Dat vraag ik me ook wel eens af.quote:Op donderdag 3 september 2020 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je je ook werkelijk afgezonderd van je familie? Ik weet niet of ik dat op zou kunnen brengen, eigenlijk. En mijn gezin ook niet.
Ik heb zelf het idee van niet. Als je van mensen verhalen hoort dat ze al moe onder de douche vandaan komen, dat heb ik niet.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:57 schreef capricia het volgende:
@:snowbomb
Heel fijn dat je er zo goed vanaf gekomen bent. Merk je nog wat aan je conditie?
Dank trouwens dat je dit opgeschreven hebt, hier. Er zit veel stof tot nadenken in.
Ja. We hebben elkaar wel op afstand gezien met de deur van de slaapkamer open. Zat dan zo’n 4-5 meter tussen ons in. Dan kletsten we even met elkaar. Ramen goed open. Mijn man zette bijvoorbeeld het eten boven aan de trap en dan ging hij weer naar beneden en pakte ik het op. Hij sliep op logeerbed in een andere kamer. En alles wat ik boven aanraakte maakte ik schoon. Badkamer deden we zo: bad voor man en kids, douche voor mij. Wc op badkamer voor mij, wc beneden voor man en kids. Dubbele wastafel dus linkerkraan voor mij, rechterkraan voor man en kids.quote:Op donderdag 3 september 2020 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je je ook werkelijk afgezonderd van je familie? Ik weet niet of ik dat op zou kunnen brengen, eigenlijk. En mijn gezin ook niet.
Goed van je. Beter sluit je het uit.quote:Op donderdag 3 september 2020 10:57 schreef indiaantje89 het volgende:
Vanmiddag laten testen, heb een loopneus en tevens ontsteking aan mijn oog o.i.d. Ik denk niet dat ik het heb, maar toch ben ik welkom voor de test.
Je bent welkom om updates te geven. Graag zelfs.quote:Op donderdag 3 september 2020 10:36 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Ik heb zelf het idee van niet. Als je van mensen verhalen hoort dat ze al moe onder de douche vandaan komen, dat heb ik niet.
Maar ik denk dat ik dat pas de komende weken echt ervaar. Ik heb natuurlijk ook nog niets gedaan de afgelopen week. Hoe is het na boodschappen doen en wandelen? Hoe is het straks na een werkdag? Ik ga het ervaren en zal er nog wel op terugkomen.
Bedankt, voor mezelf ben ik niet echt bang. Maar mijn dochter is nier patient (dus risico groep) en daar zit mijn zorgen meer. De test viel me mee, ik vond de keel test vervelender dan de neus test.quote:Op donderdag 3 september 2020 23:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Goed van je. Beter sluit je het uit.
Ik vond die hele test meevallen. Overdreven gedoe dat het zo heftig zou zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2020 00:25 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Bedankt, voor mezelf ben ik niet echt bang. Maar mijn dochter is nier patient (dus risico groep) en daar zit mijn zorgen meer. De test viel me mee, ik vond de keel test vervelender dan de neus test.
Ik vond het echt heel naar. Het is gelukkig zo weer weg, maar de afname op zich vond ik echt vervelend en pijnlijk.quote:Op vrijdag 4 september 2020 00:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vond die hele test meevallen. Overdreven gedoe dat het zo heftig zou zijn.
Het ergste was nog dat stokje of houtje waar ze je tong mee naar beneden doen. Lijkt op een ijsstokje, en ik kan niet tegen dat spul op een of ander manierquote:Op vrijdag 4 september 2020 00:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vond die hele test meevallen. Overdreven gedoe dat het zo heftig zou zijn.
Volgens mij had je dat moeten aangeven. Bij online aanvragen van een test is het een standaardvraag die je moet beantwoorden.quote:Op vrijdag 4 september 2020 09:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wie weet of je sws de uitslag online kunt inzien, of dat je dat had moeten aangeven?
Schijnt dat online inzien veel sneller gaat, als ze je moeten bellen beland je op de stapel... ze hebben mij niet gevraagd of ik de uitslag online wou. Wel een aantal keer mijn telefoonnummer moeten doorgeven.
Zit de hele week al thuis met een verkoudheid🙈. Maandag gebeld, donderdag getest.
Nee zeker niet,maar het schijnt qua uitslag wel echt verschil te geven. Online de volgende dag vaak al, en telefonisch max 72 uur.quote:Op vrijdag 4 september 2020 09:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij had je dat moeten aangeven. Bij online aanvragen van een test is het een standaardvraag die je moet beantwoorden.
Gisteren getest is nog niet gek dat je nog geen uitslag hebt, toch?
Same here. Geen familie, vrienden, kennissen, niets. Collega's, 2000, ook niets.quote:
Wees blij.quote:Op vrijdag 4 september 2020 23:08 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Same here. Geen familie, vrienden, kennissen, niets. Collega's, 2000, ook niets.
En dan riep onlangs als reactie iemand op de frontpage:"je ging door het oog van de naald!" yeah, right...![]()
![]()
Nou zo zie ik het niet hoor. Ik zit niet in een risicogroep, ben niet verzwakt of zo en maak geen winkelwagentjes of mandjes schoon. Teveel hygiëne verzwakt je lichaam, wist je dat? Ik ga gewoon door met mn leven. Ja soms zeurt er iemand en moet er wel een lapje overheen, ok vooruit dan maar, maar normaal niet. Een half jaar geleden deed ook niemand dat dus is het idioterie. Misschien heb ik inmiddels wel dat virusje gehad, maar dan heb ik er niets van gemerkt en ben ik nu immuun. Mooi meegenomen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Wees blij.
Echt. Tel je zegeningen.
Fijn!quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Het was toch online te zien, dus iets meer dan 24 uur na de test, en gelukkig negatief
Immuun? Ik hoop het oprecht voor je.quote:Op vrijdag 4 september 2020 23:14 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Nou zo zie ik het niet hoor. Ik zit niet in een risicogroep, ben niet verzwakt of zo en maak geen winkelwagentjes of mandjes schoon. Teveel hygiëne verzwakt je lichaam, wist je dat? Ik ga gewoon door met mn leven. Ja soms zeurt er iemand en moet er wel een lapje overheen, ok vooruit dan maar, maar normaal niet. Een half jaar geleden deed ook niemand dat dus is het idioterie. Misschien heb ik inmiddels wel dat virusje gehad, maar dan heb ik er niets van gemerkt en ben ik nu immuun. Mooi meegenomen.
Hoesten, benauwd en (evt) koorts waren toch de voornaamste symptomen?quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:07 schreef ipa84 het volgende:
Ik woon in Brabant dus ja de weken na carnaval hadden vrienden,en collages allemaal wel last van verkouden, keelpijn en/of hoofdpijn. Heb ik zelf ook gehad. Maar toen kon je nog niet laten testen dus geen idee of het corona geweest is of niet. Maar via/via ken ik wel mensen die overleden zijn of erg ziek zijn geweest van corona.
Klachten die veel voorkomen:quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoesten, benauwd en (evt) koorts waren toch de voornaamste symptomen?
Ah okee.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klachten die veel voorkomen:
Verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn
Hoesten
Benauwdheid
Verhoging of koorts
Plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping)
Van de rivm site. Andere sites geven ook nog vermoeit zijn en hoofdpijn aan.
Klopt maar ik heb het puur over de eerste golf in Brabant. Ik durf ook niet te zeggen of ik het gehad heb of niet omdat je toen gewoon niet kon laten testen. Tenzij je het ziekenhuis in ging. Maar sowieso na carnaval loopt half Brabant ziek rond.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ah okee.
Aangezien nog altijd 97-98 procent van de testen negatief terugkomt, had ik de indruk dat de meeste verkoudheidjes ook gewoon exact dat zijn.
Ja, in mijn omgeving begin februari al genoeg mensen die redelijk ziek zijn geweest, maar iedereen hield het toen gewoon op griep. Wie weet.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:19 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt maar ik heb het puur over de eerste golf in Brabant. Ik durf ook niet te zeggen of ik het gehad heb of niet omdat je toen gewoon niet kon laten testen. Tenzij je het ziekenhuis in ging. Maar sowieso na carnaval loopt half Brabant ziek rond.
Klopt dat hoor je veel. Ik had ergens gelezen in een artikel met Jan Kluytmans dat hij verschillende medewerkers had getest die carnaval hadden gevierd in Prinsenbeek. Prinsenbeek is sowieso een bekende plaats met carnaval en 75% van die groep testen positief. Dus denk dat het daar goed is rond gegaan.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, in mijn omgeving begin februari al genoeg mensen die redelijk ziek zijn geweest, maar iedereen hield het toen gewoon op griep. Wie weet.
Ik kan nu inmiddels na paar dagen melden dat ik geen klachten verder ervaar. Voel me gewoon prima na boodschappen doen en heb ook het hele huis schoongemaakt zonder vermoeid te zijn daarna.quote:Op donderdag 3 september 2020 23:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Je bent welkom om updates te geven. Graag zelfs.
Ik zie hier niemand posten die voor de lol test.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:30 schreef Ven1972 het volgende:
Iemand moet niet zo maar testen voor de lol toch? Test echt als je klachten hebt volgens het RIVM.
Klopt, maar gelukkig nemen we het serieus als we klachten hebben, gaan we testen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 15:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik zie hier niemand posten die voor de lol test.
Keelpijn is een klacht.
Koorts is een klacht.
Verkouden is een klacht.
Allemaal redenen om te testen.
In april - mei vertelden mijn ouders elke week van vrienden of kennissen (sommigen kende ik, sommigen niet) die ziek waren.quote:Op vrijdag 4 september 2020 23:14 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Nou zo zie ik het niet hoor. Ik zit niet in een risicogroep, ben niet verzwakt of zo en maak geen winkelwagentjes of mandjes schoon. Teveel hygiëne verzwakt je lichaam, wist je dat? Ik ga gewoon door met mn leven. Ja soms zeurt er iemand en moet er wel een lapje overheen, ok vooruit dan maar, maar normaal niet. Een half jaar geleden deed ook niemand dat dus is het idioterie. Misschien heb ik inmiddels wel dat virusje gehad, maar dan heb ik er niets van gemerkt en ben ik nu immuun. Mooi meegenomen.
Én een vrij abrupt verlies van smaak- en reukvermogen. Blijkt ook een belangrijke aanwijzing.quote:Op zaterdag 5 september 2020 15:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik zie hier niemand posten die voor de lol test.
Keelpijn is een klacht.
Koorts is een klacht.
Verkouden is een klacht.
Allemaal redenen om te testen.
Klopt. Diverse mensen gesproken die nauwelijks klachten hadden, alleen totaal smaakverlies. Toen er getest mocht worden bleken ze allemaal besmet.quote:Op zondag 6 september 2020 14:11 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Én een vrij abrupt verlies van smaak- en reukvermogen. Blijkt ook een belangrijke aanwijzing.
Gecondoleerd zeg.quote:Op zondag 6 september 2020 14:58 schreef Charrell het volgende:
Moi, opa van bijna 90.
Niet overleefd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |