abonnement Unibet Coolblue
pi_194221383
OP van deel 1:

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 18:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Ben toch wel benieuwd want je hoort en leest zoveel verhalen maar als je dan echt vraagt of je iemand kent met corona dan schudt iedereen z'n hoofd. Ik werd van de week gebeld door m'n fysiotherapeut dat zijn gezin positief was getest op corona, dus dat is het dichtste bij dat ik gekomen ben. Het zou best kunnen zijn dat ik het ook heb maar mijn laatste afspraak was twee weken geleden dus dan zou ik het al gehad moeten hebben.
Definitely not CIA
pi_194221418
Laatste reactie:

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nog steeds ken ik niemand die het heeft of heeft gehad.
Op werk met 1500 collegas, helemaal niemand
Definitely not CIA
pi_194222329
Wat ik mijzelf afvroeg, stel dat je partner een hoest ofzo heeft en getest moet gaan worden, maar jij bent nog klachten vrij.

Ga je vanaf het moment van die eerste hoest afstand tot elkaar houden of blijven jullie beide gewoon thuis en slapen dan in hetzelfde bed etc.
  donderdag 23 juli 2020 @ 14:31:18 #4
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194222591
Ik ken ook nog steeds niemand die klachten heeft of positief getest is, nu ken ik sowieso maar 3 mensen die zich hebben laten testen.
Bij ons op het werk weet ik het eigenlijk niet. Er werken 3000 mensen en ik zit al vanaf maart thuis te werken dus wie wel of geen corona heeft krijg ik niet zo mee.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 23 juli 2020 @ 15:00:47 #5
319979 Fok-it
All is well
pi_194222984
Mijn broertje denkt het gehad te hebben samen met zijn vriend maar zijn niet getest. Zelfde geldt voor collega
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_194223058
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:00 schreef Fok-it het volgende:
Mijn broertje denkt het gehad te hebben samen met zijn vriend maar zijn niet getest. Zelfde geldt voor collega
Aan denken hebben we natuurlijk niet zoveel.
  donderdag 23 juli 2020 @ 15:08:58 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194223112
quote:
9s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:31 schreef herverwijderd het volgende:
Ik ken ook nog steeds niemand die klachten heeft of positief getest is, nu ken ik sowieso maar 3 mensen die zich hebben laten testen.
Bij ons op het werk weet ik het eigenlijk niet. Er werken 3000 mensen en ik zit al vanaf maart thuis te werken dus wie wel of geen corona heeft krijg ik niet zo mee.
Ken intussen wel de nodige mensen die zich hebben laten testen, maar allemaal negatief.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 23 juli 2020 @ 15:09:13 #8
319979 Fok-it
All is well
pi_194223115
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:05 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Aan denken hebben we natuurlijk niet zoveel.
Bij jou levert denken niet bijzonder veel op inderdaad
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_194226512
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Bij jou levert denken niet bijzonder veel op inderdaad
Kan je bijdehand gaan lopen doen. Niemand heeft iets aan je post.
pi_194226618
Ja, mijn buren (3 huizen) , meerdere collega's (maar ik werk ook in een ziekenhuis) , heb de patienten op de corona afdelingen gezien (niet prettig).

Denk ik mijn omgeving met buren, kennissen, etc. een stuk of 50. Alles bij elkaar 100+.

In mijn directe omgeving is er niemand aan overleden iig. Wel sommigen zwaar ziek (geweest). Bij buren met andere buren voor boodschappen gezorgd: tas voor deur neerzetten, aanbellen en bij wijze van hard wegrennen :P (konden ze wel tegen, beetje humor is goed)

En de patienten: het voelt van gezond naar een zware vorm COPD dat het lijkt alsof je ademt door een rietje wat ik begrijp...

En dan woon ik in een provincie met de minste besmettingen...

[ Bericht 32% gewijzigd door tvdleur op 23-07-2020 18:55:18 ]
pi_194226762
Mijn oma.

Mijn zus neef mijn nicht de overbuurjongen (Carnaval)

Ze zijn wel allemaal weer opgeknapt.

Ik woon in Brabant.

De mensen van mijn werk heb ik er niet bijgeteld.

[ Bericht 16% gewijzigd door tesssssssss op 23-07-2020 19:19:27 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194226797
Sorry, vergissing.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194226921
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:09 schreef Banaanvragen het volgende:
Wat ik mijzelf afvroeg, stel dat je partner een hoest ofzo heeft en getest moet gaan worden, maar jij bent nog klachten vrij.

Ga je vanaf het moment van die eerste hoest afstand tot elkaar houden of blijven jullie beide gewoon thuis en slapen dan in hetzelfde bed etc.
Je kunt er dan vanuit gaan dat je ook al besmet bent. Dus afstand houden heeft geen zin denk ik.

Mijn vader heeft zich deze week laten testen omdat hij een hoestje had. Testte gelukkig negatief. En toen konden hij en mijn moeder ook weer de deur uit.

Ik ken diverse mensen in werk (zorg) en privéleven die Corona hebben gehad. Sommigen (verre kennissen) overleden, aantal flink ziek, waaronder een 30er.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194228013
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Je kunt er dan vanuit gaan dat je ook al besmet bent. Dus afstand houden heeft geen zin denk ik.

GGD zegt 1.5m .... ik denk ook dat je dan allang besmet bent
pi_194230215
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:09 schreef Banaanvragen het volgende:
Wat ik mijzelf afvroeg, stel dat je partner een hoest ofzo heeft en getest moet gaan worden, maar jij bent nog klachten vrij.

Ga je vanaf het moment van die eerste hoest afstand tot elkaar houden of blijven jullie beide gewoon thuis en slapen dan in hetzelfde bed etc.
Volgens de GGD moeten wij afstand tot elkaar houden. (ik heb, buiten hooikoorts, geen klachten) Maar goed, dat had dus al gemoeten bij de 1e klachten en voor de test. (vandaag getest) Wij slapen en leven gewoon bij elkaar, al vanaf de 1e klachten, dus dat blijven we nu ook doen. Is ook bijna geen doen he. We hebben ook nog 2 kleinen rondlopen.
  Moderator vrijdag 24 juli 2020 @ 08:31:56 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194234044
Nope...

#Groningen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194234122
Oom van me, week plat en goed ziek, zijn zoon een week plat en goed ziek.
Mijn buurman 3 maanden op de IC en nu permanent aan de zuurstof.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_194234514
Jup. Stelde niet veel voor. Heb drie dagen koorts en een flinke hoest gehad, niets anders dan een normaal griepje.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_194235399
Mijn ouders hebben het beiden gehad, al in april.
Mijn moeder was na een week flinke koorts weer op de been, mijn vader heeft 3,5 week op de IC gelegen.
Gelukkig staat hij inmiddels weer op de golfbaan en is hij er zonder restschade vanaf gekomen. Alleen nog wat conditie en spieren opbouwen.

Verder heb ik nog een wat collega's die helemaal in de begintijd besmet waren maar alleen griepig thuis hebben gezeten. En nog een familielid van een collega op de IC (ook goed er af gekomen) en een ander familielid van een collega overleden (maar was al 85+).

Dus best wat verhalen gehoord maar ook weer niet super veel, al kan ik me voorstellen dat meer mensen er met mij over praten omdat ze het verhaal van mij vader weten. Ik woon wel in Brabant (en mijn collega's ook) maar mijn ouders wonen boven de rivieren.
pi_194244975
Ik heb het waarschijnlijk in februari/maart gehad, net voordat er bekend was dat het ook in NL was. Niet getest, dat kon toen nog niet, en blijkbaar kan je ook niet testen als je geen symptomen meer hebt. Symptomen kwamen precies overeen. Het voelde 'anders' dan een normale griep of verkoudheid, maar bij lange na niet erger dan een flinke griep. 1 middag/avond koude rillingen en koorts, dat voelde wel ff heftig. De dag erna was het ergste voorbij. Daarna nog een week een rare soort 'natte hoest' gehad.

Ik ken wel een paar mensen die het zwaarder hebben gehad, maar ze waren na 1 a 2 weken er weer bovenop.
pi_194268692
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 08:31 schreef Rene het volgende:
Nope...

#Groningen.
Ik mis Groningen... Ik mis Drenthe ook.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator zondag 26 juli 2020 @ 18:00:21 #22
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194268926
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:39 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik mis Groningen... Ik mis Drenthe ook.
Waar ben je :o
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194269108
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:00 schreef Rene het volgende:

[..]

Waar ben je :o
Steenz en ik wonen in Noord-Holland :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_194269210
Alleen indirect als in de zus van piet haar buurvrouw.


Nee dus. Wel meerdere die negatief hebben getest.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zondag 26 juli 2020 @ 19:05:45 #25
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194269847
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:15 schreef Natalie het volgende:

[..]

Steenz en ik wonen in Noord-Holland :)
Ohjaa is zo. Sad ;( !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194269957
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:05 schreef Rene het volgende:

[..]

Ohjaa is zo. Sad ;( !
Op dit moment? Absoluut! :Y
In Drenthe of Grunn had ik me een stuk veiliger gevoeld.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_194270403
Schoonfamilie, opa van 89. Corona + overleden.
Helft van de familie mocht op bezoek in het ziekenhuis en heeft ook corona gehad , hoefde geen mondkapje op in behandelkamers (medio mei).
pi_194275426
In de straat een ouder echtpaar overleden, allebei op dezelfde dag. Verder een paar IC opnames in de straat geweest, ook allemaal oudere mensen. Opa van een vriendin overleden, heel de familie heeft corona gehad waarvan 2 mensen op de IC hebben gelegen en op dit moment nog steeds aan het revalideren zijn. 2 collega's van een ander team die op de IC hebben gelegen en ook nog steeds aan het revalideren zijn.
pi_194302363
Ik had vorige week maandagnacht een warm gevoel (koortsachtig), dinsdag ziekgemeld van werk en test aangevraagd bij GGD. Deze kon ik op woensdag doen en op zaterdagavond laat hoorde ik dat ik positief was.

Ik ben sinds woensdag gewoon fit, alleen een hoestje. Het kutte is nu vooral dat ik zolang ik weet al een kuchje heb (vader die al heel m'n leven lang binnen rookt, werken in stoffige ruimtes). Ik voel me fit, kan gewoon alles en wil graag weer aan het werk, maar: het hoestje is er nog steeds.

Ik zit nu een week thuis en hoewel ik van geluk mag spreken dat dit de enige klacht is die ik heb en ik gelukkig niet op een IC lig, moet ik toch zeggen dat de gekheid langzaam begint toe te slaan. Ik wil dolgraag weer werken, maar die hoest is en blijft een corona klacht. Niemand weet ook wanneer het mogelijk is voor mij om aan het werk te kunnen. De vrouw van de GGD die mij belde met alle informatie zei zelf "als het een kuchje is zoals je altijd hebt gehad en je bent 24u niet ziek geweest, dan zou je gewoon weer kunnen werken", maar diezelfde GGD en RIVM zeggen dat ook al heb je een kriebelhoestje: thuis blijven.

En inmiddels zakt het inkomen en blijven de rekeningen maar komen. Ik moet officieel nog tot volgende week maandag in quarantaine en ik heb me daar dan ook op voorbereid mentaal, maar dat hoestje zal dan waarschijnlijk niet weg gaan. En dan? Maar thuis blijven zitten tot corona ooit genezen is? Als dat uberhaupt al gebeurt. Want de ene media meldt dat het vaccin in beeld is en dat er al positieve uitslagen zijn van medicijnen, terwijl andere media zeggen dat het nog wel 18 maanden kan duren.

Ik weet het gewoon even niet meer. Ik bel morgen de GGD en mijn huisarts om eens te onderzoeken hoe ik van dat achterlijke kuchje af kan komen. Kan ik hopelijk snel m'n vriendin weer zien en lekker aan het werk.

Ik denk eerlijk gezegd ook dat veruit de meeste mensen positief zullen testen op corona, maar dat de meesten het niet eens doorhebben of zeer lichte klachten hebben. Achteraf gezien zijn de heftigste klachten toch vooral bij een kleinere partij gebleken en vraag ik me soms wel af hoe gevaarlijk dit virus wel niet is als je verder geen aandoeningen hebt aan luchtwegen etc... Vriend van me is ook positief getest en heeft helemaal nergens last van. Oma van 91 positief en 0 klachten. 1,5m aanhouden en binnenblijven zijn adviezen die goed op te volgen zijn, maar waar ligt de grens tussen het maandenlang thuis blijven of gewoon weer aan de slag gaan (in mijn geval in de buitenlucht zelfs)
Goed beoordeeld door: Luukiemaster, Manke, MrStalin, rubensanti, bami_haar, RedFever, marcek, domestic, div-er, Sosa, CecilBDemented, Miggy, Furia-Aurum, robinjoo1, Illusionati, heletrotsemama, hylian en meer!
pi_194302406
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 00:43 schreef RickHD90 het volgende:
Ik had vorige week maandagnacht een warm gevoel (koortsachtig), dinsdag ziekgemeld van werk en test aangevraagd bij GGD. Deze kon ik op woensdag doen en op zaterdagavond laat hoorde ik dat ik positief was.

Ik ben sinds woensdag gewoon fit, alleen een hoestje. Het kutte is nu vooral dat ik zolang ik weet al een kuchje heb (vader die al heel m'n leven lang binnen rookt, werken in stoffige ruimtes). Ik voel me fit, kan gewoon alles en wil graag weer aan het werk, maar: het hoestje is er nog steeds.

Ik zit nu een week thuis en hoewel ik van geluk mag spreken dat dit de enige klacht is die ik heb en ik gelukkig niet op een IC lig, moet ik toch zeggen dat de gekheid langzaam begint toe te slaan. Ik wil dolgraag weer werken, maar die hoest is en blijft een corona klacht. Niemand weet ook wanneer het mogelijk is voor mij om aan het werk te kunnen. De vrouw van de GGD die mij belde met alle informatie zei zelf "als het een kuchje is zoals je altijd hebt gehad en je bent 24u niet ziek geweest, dan zou je gewoon weer kunnen werken", maar diezelfde GGD en RIVM zeggen dat ook al heb je een kriebelhoestje: thuis blijven.

En inmiddels zakt het inkomen en blijven de rekeningen maar komen. Ik moet officieel nog tot volgende week maandag in quarantaine en ik heb me daar dan ook op voorbereid mentaal, maar dat hoestje zal dan waarschijnlijk niet weg gaan. En dan? Maar thuis blijven zitten tot corona ooit genezen is? Als dat uberhaupt al gebeurt. Want de ene media meldt dat het vaccin in beeld is en dat er al positieve uitslagen zijn van medicijnen, terwijl andere media zeggen dat het nog wel 18 maanden kan duren.

Ik weet het gewoon even niet meer. Ik bel morgen de GGD en mijn huisarts om eens te onderzoeken hoe ik van dat achterlijke kuchje af kan komen. Kan ik hopelijk snel m'n vriendin weer zien en lekker aan het werk.

Ik denk eerlijk gezegd ook dat veruit de meeste mensen positief zullen testen op corona, maar dat de meesten het niet eens doorhebben of zeer lichte klachten hebben. Achteraf gezien zijn de heftigste klachten toch vooral bij een kleinere partij gebleken en vraag ik me soms wel af hoe gevaarlijk dit virus wel niet is als je verder geen aandoeningen hebt aan luchtwegen etc... Vriend van me is ook positief getest en heeft helemaal nergens last van. Oma van 91 positief en 0 klachten. 1,5m aanhouden en binnenblijven zijn adviezen die goed op te volgen zijn, maar waar ligt de grens tussen het maandenlang thuis blijven of gewoon weer aan de slag gaan (in mijn geval in de buitenlucht zelfs)
Sjongejonge, in jouw geval zou jij prima naar buiten kunnen gaan (met mondkapje op en anderhalve meter afstand van anderen) en je moeten kunnen bewegen. Tongzoenen zit er even niet in, maar voor de rest zou je je geen gevangene hoeven te voelen, manoman.
pi_194302430
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 00:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Sjongejonge, in jouw geval zou jij prima naar buiten kunnen gaan (met mondkapje op en anderhalve meter afstand van anderen) en je moeten kunnen bewegen. Tongzoenen zit er even niet in, maar voor de rest zou je je geen gevangene hoeven te voelen, manoman.
vindt ik zelf dus ook, maar ggd/rivm zegt wat anders. sowieso vind ik het erg onduidelijk hoe het verloop gaat:

1. je moet 14 dagen geisoleerd in een kamer zitten. je mag wel naar buiten in je tuin/balkon (he?)
2. alleen noodzakelijke boodschappen mag je doen ^ maar ik moet 14 dagen in mn kamer zitten.... he?

misschien ben ik nu niet de slimste op fok, maar is het ook niet zo dat je pas mensen kan besmetten als je hun kant op hoest? zolang ik niet hoest (wat ik nu wel steeds minder doe, zeker in de buitenlucht), dan kan ik toch ook niemand besmetten?

Er is verder ook geen contact meer geweest. Ik kreeg te horen dat ik positief was en hoe ik nu even moet leven en er is een contactonderzoek gedaan. Verder wordt ik niet meer gebeld, aldus ggd zelf. Nazorg is ook niet duidelijk. Moet ik me over een tijd weer laten testen om te kijken of ik nu negatief ben ja of nee, kan ik idd met mondkap op wel gewoon naar buiten?

het zou tof zijn als daar ook eens naar wordt gekeken. je kan wel iedereen verplichten thuis te blijven zitten voor onbepaalde tijd, maar niet iedereen zal dat doen, zeker niet als je levensstandaard eraan kapot gaat (van gewone contacten ineens helemaal op jezelf aangewezen, van prettig je werk kunnen doen naar neflixbingen omdat je geen fuck meer mag). Het is al vaker gezegd, en ik zal er niet een van zijn gelukkig, maar ik denk dat corona mentaal meer slachtoffers heeft gemaakt dan dat het virus fysiek aanricht.
Goed beoordeeld door: Luukiemaster, Manke, MrStalin, rubensanti, bami_haar, RedFever, marcek, domestic, div-er, Sosa, CecilBDemented, Miggy, Furia-Aurum, robinjoo1, Illusionati, heletrotsemama, hylian en meer!
pi_194302450
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 01:02 schreef RickHD90 het volgende:

[..]

vindt ik zelf dus ook, maar ggd/rivm zegt wat anders. sowieso vind ik het erg onduidelijk hoe het verloop gaat:

1. je moet 14 dagen geisoleerd in een kamer zitten. je mag wel naar buiten in je tuin/balkon (he?)
2. alleen noodzakelijke boodschappen mag je doen ^ maar ik moet 14 dagen in mn kamer zitten.... he?

misschien ben ik nu niet de slimste op fok, maar is het ook niet zo dat je pas mensen kan besmetten als je hun kant op hoest? zolang ik niet hoest (wat ik nu wel steeds minder doe, zeker in de buitenlucht), dan kan ik toch ook niemand besmetten?

Er is verder ook geen contact meer geweest. Ik kreeg te horen dat ik positief was en hoe ik nu even moet leven en er is een contactonderzoek gedaan. Verder wordt ik niet meer gebeld, aldus ggd zelf. Nazorg is ook niet duidelijk. Moet ik me over een tijd weer laten testen om te kijken of ik nu negatief ben ja of nee, kan ik idd met mondkap op wel gewoon naar buiten?

het zou tof zijn als daar ook eens naar wordt gekeken. je kan wel iedereen verplichten thuis te blijven zitten voor onbepaalde tijd, maar niet iedereen zal dat doen, zeker niet als je levensstandaard eraan kapot gaat (van gewone contacten ineens helemaal op jezelf aangewezen, van prettig je werk kunnen doen naar neflixbingen omdat je geen fuck meer mag). Het is al vaker gezegd, en ik zal er niet een van zijn gelukkig, maar ik denk dat corona mentaal meer slachtoffers heeft gemaakt dan dat het virus fysiek aanricht.
Ongelooflijk! Ook dat je van niemand duidelijk hoort wat te doen, behalve die 14 dagen opsluiting, vanaf wanneer btw? Vanaf dat je positief besmet getest bent? Dat is toch wel door te komen en geen onbepaalde tijd? Ga lekker twee weken bankhangen en netflixen ofso en daarna mooi zonder mondkapje op naar de supermarkt, want je hebt je plicht gedaan. Veertien dagen is zo voorbij..:)
pi_194302472
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 01:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Ongelooflijk! Ook dat je van niemand duidelijk hoort wat te doen, behalve die 14 dagen opsluiting, vanaf wanneer btw? Vanaf dat je positief besmet getest bent? Dat is toch wel door te komen en geen onbepaalde tijd? Ga lekker twee weken bankhangen en netflixen ofso en daarna mooi zonder mondkapje op naar de supermarkt, want je hebt je plicht gedaan. Veertien dagen is zo voorbij..:)
klopt, 14 dagen vanaf de laatste dag dat ik ziek was (ik was vorige week maandag op dinsdag koortsig, daarna nergens last meer van behalve een kuchje die aanhoudt maar die ik zolang ik me kan herinner al heb).

14 dagen is inderdaad prima door te komen, ik ben van nature een introverte extravert en kan me prima met mezelf vermaken (beetje gamen en streamen, serietje erbij). bij mij is het dan ook vooral de onduidelijkheid wanneer mijn kuchje weer het "vertrouwde" kuchje is en niet direct het "je bent een besmetter"-kuchje. mondkapje op vindt ik ook echt niet erg hoor, handschoenen zweet ik snel in dus dat is minder prettig, maar als ik een mondkap op moet op werk, prima, als ik dat maar weer kan doen na volgende week.

het is ook gewoon niet duidelijk hoe lang corona in je systeem blijft, zo ver mij bekend is daar ook niets over naar voren gekomen, behalve de 2 weken incubatietijd. Maar wanneer je ervan genezen bent is nooit duidelijk geweest zo ver ik het weet, of het is me totaal ontschoten.

Edit - zojuist gevonden:

quote:
Hoe lang moet de genezen patiënt nog in zelfisolatie blijven?

Voor wie een lichtere vorm had, raadt Van Ranst aan nog zeker drie dagen na het einde van de symptomen te wachten om zich weer vrijer te begeven. "En de symptomen zijn pas weg als je nergens nog last van hebt, hé. Dat is dus niet zo bij wie nog blijft hoesten."
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200324_04901138

Maar ik ken niemand die 24u danwel drie dagen lang niet hoest. Wat mij betreft zijn de corona klachten dan ook veel te algemeen
Goed beoordeeld door: Luukiemaster, Manke, MrStalin, rubensanti, bami_haar, RedFever, marcek, domestic, div-er, Sosa, CecilBDemented, Miggy, Furia-Aurum, robinjoo1, Illusionati, heletrotsemama, hylian en meer!
pi_194302525
Over dat hoestje zou ik mij niet druk maken, joh en ook verder niet afvragen of je volgende week wel naar buiten mag na je corona-besmetting, dat mag je, je hebt dan aan alle voorwaarden voldaan. En ook negatief-besmette corona mensen hoesten. Denk maar eens aan al die arme hooikoorts lui of zware rokers.

En je moet maar zo denken, je bent voorlopig lekker immuun!
pi_194302643
Kun je niet een tweede keer getest worden? Als het negatief is heb je letterlijk een vrijbrief en hoef je je ook niet schuldig te voelen.
pi_194303528
2 klasgenoten van mij.
pi_194304751
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 02:47 schreef cemeteryslut het volgende:
Kun je niet een tweede keer getest worden? Als het negatief is heb je letterlijk een vrijbrief en hoef je je ook niet schuldig te voelen.
is inderdaad een optie als ik volgende week nog steeds hoest, ga ik waarschijnlijk ook doen. voor mijn part tot het negatief is
Goed beoordeeld door: Luukiemaster, Manke, MrStalin, rubensanti, bami_haar, RedFever, marcek, domestic, div-er, Sosa, CecilBDemented, Miggy, Furia-Aurum, robinjoo1, Illusionati, heletrotsemama, hylian en meer!
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:09:07 #38
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_194375864
Een vriend van me is vandaag in het ziekenhuis opgenomen en krijgt zuurstof toegediend.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_194376047
quote:
15s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:09 schreef Domnivoor het volgende:
Een vriend van me is vandaag in het ziekenhuis opgenomen en krijgt zuurstof toegediend.
Jakkes... is hij al een tijdje ziek of was het van het ene op het andere moment?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator zondag 2 augustus 2020 @ 21:39:52 #40
236264 crew  capricia
pi_194376396
quote:
15s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:09 schreef Domnivoor het volgende:
Een vriend van me is vandaag in het ziekenhuis opgenomen en krijgt zuurstof toegediend.
Oh wat heftig zeg. Hopelijk hoeft hij de IC niet in. :{
Definitely not CIA
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:46:25 #41
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_194376504
Drie collega's, mijn buurman en de zus van een vriendin hebben/hadden klachten en zijn positief getest op corona.

[ Bericht 17% gewijzigd door Pippi op 02-08-2020 22:01:58 ]
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:50:44 #42
338319 ZarB
Piña colada
pi_194376595
Ken veel geteste personen (waaronder ikzelf), maar op 1 persoon na allemaal negatief. Die ene persoon heeft nog steeds longklachten na ruim 4 maanden (was al vrij snel in het begin). Is/was verder kerngezond (begin 60).
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 2 augustus 2020 @ 22:12:04 #43
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_194377063
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:21 schreef Natalie het volgende:

[..]

Jakkes... is hij al een tijdje ziek of was het van het ene op het andere moment?
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh wat heftig zeg. Hopelijk hoeft hij de IC niet in. :{
Ik hoop het ook... Hij is nu twee weken ziek en het is met de dag erger geworden.
Hij is 47, leeft gezond en is altijd topfit geweest. Dit komt totaal onverwacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 02-08-2020 22:21:17 ]
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  maandag 10 augustus 2020 @ 10:22:19 #44
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_194485752
Update: Remdesivir en antibiotica hebben geholpen. Hij is weer thuis, maar met aangetaste longen. Dit kan nog een lange revalidatie worden.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_194485789
Ik ken meerdere mensen die het hebben gehad, vriend van m’n ouders op de IC, 2 vrienden van mij waarvan 1 ook echt 3 weken heel ziek is geweest en helaas ook de beste vriendin van een goede vriend van mij overleden, in de 40 pas :{ Verder nog via via maar dat telt niet.
xxx
pi_194486592
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 01:21 schreef RickHD90 het volgende:

[..]

klopt, 14 dagen vanaf de laatste dag dat ik ziek was (ik was vorige week maandag op dinsdag koortsig, daarna nergens last meer van behalve een kuchje die aanhoudt maar die ik zolang ik me kan herinner al heb).

14 dagen is inderdaad prima door te komen, ik ben van nature een introverte extravert en kan me prima met mezelf vermaken (beetje gamen en streamen, serietje erbij). bij mij is het dan ook vooral de onduidelijkheid wanneer mijn kuchje weer het "vertrouwde" kuchje is en niet direct het "je bent een besmetter"-kuchje. mondkapje op vindt ik ook echt niet erg hoor, handschoenen zweet ik snel in dus dat is minder prettig, maar als ik een mondkap op moet op werk, prima, als ik dat maar weer kan doen na volgende week.

het is ook gewoon niet duidelijk hoe lang corona in je systeem blijft, zo ver mij bekend is daar ook niets over naar voren gekomen, behalve de 2 weken incubatietijd. Maar wanneer je ervan genezen bent is nooit duidelijk geweest zo ver ik het weet, of het is me totaal ontschoten.

Edit - zojuist gevonden:
[..]

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200324_04901138

Maar ik ken niemand die 24u danwel drie dagen lang niet hoest. Wat mij betreft zijn de corona klachten dan ook veel te algemeen
Een introverte extravert? Wat? :') Je loopt allemaal dingen te verzinnen kerel. Je hebt gewoon de griep.
pi_194486801
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:23 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Een introverte extravert? Wat? :') Je loopt allemaal dingen te verzinnen kerel. Je hebt gewoon de griep.
Ook wel ambivert genoemd.
pi_194486901
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ook wel ambivert genoemd.
Ga toch wel met al die hippe onzin termen.
pi_194486969
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:42 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Ga toch wel met al die hippe onzin termen.
Of je leest je en komt erachter dat introversie/extroversie een spectrum is.
pi_194486987
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Of je leest je en komt erachter dat introversie/extroversie een spectrum is.
Tuurlijk. Ze verzinnen er elk jaar weer wat bij in de DSM.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')