abonnement Unibet Coolblue
pi_194238894
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 13:34 schreef soeverein het volgende:

[..]

Het is dus acceptabel om mensen te bestelen volgens jou?
Waar zeg ik dat? :')
pi_194238947
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 00:45 schreef soeverein het volgende:
Linzen/bonen voor eiwitten.

Veel groente (doppertjes hebben relatief veel eiwit)

Veel afwisselend fruit.

Maak zelf een lekkere linzensoep.
- linzen 300/400 gram afhankelijk van hoe dik je de soep wilt
- 1 rode ui
- 200 gram wortels
- tomatenblokjes
- groente boullion blokje
- eventueel paprika of bleekselderij erbij
- kruiden naar smaak.
- 1.5L water

Lunch > broodje humus met tomaat en of komkommer.
2 broodjes pindakaas (brood/pindakaas combi is samen ~20gr eiwit).

Mensen die zeggen dat je eieren moet eten niet naar luisteren. Cholesterol bommen en het enige nuttige wat erin zit is eiwit dat je uit andere zaken kan halen. Daarnaast worden alle haantjes vergast of levend vermalen zodat jij een eitje kan eten en ze niks met de overtollige haantjes (want die leggen geen eiren) kunnen.

Van alle dierlijke producten is ei echt de allerkutste.
Dat cholesterol in ei zorgt voor cholesterol in het lichaam is allang wetenschappelijk weerlegd. Het tegenovergestelde is zelfs waar, vanwege de vele goede vetten die erin zitten.
pi_194238985
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 14:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Klets. Je hebt het over 'iemand'. Een varken is niet 'iemand'. 'Iemand' heeft een persoonlijkheid en bewustzijn. Een varken of een haan heeft geen prsoonlijkheid..
Jij vindt een persoon in vegetieve staat meer een iemand dan een rond dartellend paard?

Varkens hebben wel degelijk een persoonlijkheid net als honden.
pi_194238993
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 14:20 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dat cholesterol in ei zorgt voor cholesterol in het lichaam is allang wetenschappelijk weerlegd. Het tegenovergestelde is zelfs waar, vanwege de vele goede vetten die erin zitten.
Bron?
pi_194239000
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 14:15 schreef julius123 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? :')
Dat is het gevolg van jou bewering. Een inbreker doet maar.
pi_194239016
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 14:24 schreef soeverein het volgende:

[..]

Dat is het gevolg van jou bewering. Een inbreker doet maar.
Lul niet zo hersenloos man. Net of een inbreker zich wat aantrekt van mijn mening.
pi_194239098
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 14:24 schreef soeverein het volgende:

[..]

Bron?
Ik ga niet alle bronnen opzoeken.
Dit artikel heeft meerdere bronvermeldingen, bij elke stelling/uitspraak.

https://www.healthline.co(...)uld-you-eat#section1
pi_194239403
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 14:31 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik ga niet alle bronnen opzoeken.
Dit artikel heeft meerdere bronvermeldingen, bij elke stelling/uitspraak.

https://www.healthline.co(...)uld-you-eat#section1
Jou bron zegt zelf "Nevertheless you should avoid eating excessive amounts of cholesterol if your blood levels are raised".

Tuurlijk val je van 1 ei per dag eten niet meteen dood neer. De vraag is alleen waarom zou je het risico nemen op salmonella/hoog cholesterol etc als je alles wat in een ei zit efficiënter uit andere producten kunt halen?
  vrijdag 24 juli 2020 @ 15:01:25 #59
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194239475
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 10:42 schreef soeverein het volgende:

[..]

Eigen keuze is geen argument als jou keuze slachtoffers veroorzaakt.

Als een inbreker zou zeggen prima dat jij niet steelt maar dwing mij niet te stoppen met stelen wat zou jij dan denken?

En die inbreker steelt jou iphone/fiets. Jij steelt het leven van iemand...
Want planten leven niet?
pi_194239521
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 15:01 schreef Zelva het volgende:

[..]

Want planten leven niet?
Je hebt afhankelijk van het dier 16kg planten nodig om 1 kg vlees te produceren. Als je om planten zou geven, wat je niet doet want dit is een klassieke troll poging, dan zou je geen vlees eten.
pi_194239866
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 15:04 schreef soeverein het volgende:

[..]

Je hebt afhankelijk van het dier 16kg planten nodig om 1 kg vlees te produceren. Als je om planten zou geven, wat je niet doet want dit is een klassieke troll poging, dan zou je geen vlees eten.
Jij bevestigt het vooroordeel over veganisten weer prima! ^O^
  vrijdag 24 juli 2020 @ 15:33:20 #62
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194239878
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 15:04 schreef soeverein het volgende:

[..]

Je hebt afhankelijk van het dier 16kg planten nodig om 1 kg vlees te produceren. Als je om planten zou geven, wat je niet doet want dit is een klassieke troll poging, dan zou je geen vlees eten.
Jij hebt consumptiedieren geplaatst op hetzelfde niveau als mensen, planten daarentegen vind jij een niveautje minder. Dat is helemaal dikke prima, moet je zelf weten, maar andere mensen zetten consumptieplanten en -dieren wel op een gelijk niveau.

Je hebt niet meer het morele gelijk aan je kant omdat jij dieren gehumaniseerd hebt. Wat louter om emotionele redenen is. Stel dat er in heel de wereld geen enkel (product van het) dier meer wordt geconsumeerd, gaan we dan beginnen met plantenrechten en het uitbannen van het eten van planten? Zo nee, waarom niet?
pi_194240165
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 14:54 schreef soeverein het volgende:

[..]

Jou bron zegt zelf "Nevertheless you should avoid eating excessive amounts of cholesterol if your blood levels are raised".

Tuurlijk val je van 1 ei per dag eten niet meteen dood neer. De vraag is alleen waarom zou je het risico nemen op salmonella/hoog cholesterol etc als je alles wat in een ei zit efficiënter uit andere producten kunt halen?
:')
pi_194240675
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 15:33 schreef Zelva het volgende:

[..]

Jij hebt consumptiedieren geplaatst op hetzelfde niveau als mensen, planten daarentegen vind jij een niveautje minder. Dat is helemaal dikke prima, moet je zelf weten, maar andere mensen zetten consumptieplanten en -dieren wel op een gelijk niveau.

Je hebt niet meer het morele gelijk aan je kant omdat jij dieren gehumaniseerd hebt. Wat louter om emotionele redenen is. Stel dat er in heel de wereld geen enkel (product van het) dier meer wordt geconsumeerd, gaan we dan beginnen met plantenrechten en het uitbannen van het eten van planten? Zo nee, waarom niet?
The question is not, Can they reason? Nor Can they talk? but, Can they suffer?

De vraag wie morele overweging waard is hangt voor mij daarvan af. Een steen heeft geen last als jij hem schopt. Als jij een mens of een hond schopt is er een wezen dat lijdt. Als jij een plant schopt dan lijdt die plant niet.

Ik plaats "consumptie dieren" (wie bepaald wat consumptie dieren zijn?) Niet op gelijke hoogte als mensen. Maar wel op een hoogte dat de smaak van mensen niet boven het leven van dieren gaat.

Mensen en dieren hebben beiden het recht om te consumeren om te overleven. Als een wolf een schaap dood is dat oke. Als een mens een schaap dood is dat niet oke want een mens kan ook overleven op plantaardig voedsel.

Mocht blijken dat planten pijn voelen en actief lijden dan is het nog steeds beter om planten te eten. Omdat er dan en minder dieren en minder planten lijden onder de menselijke consumptie.
pi_194240678
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 15:32 schreef cafca het volgende:

[..]

Jij bevestigt het vooroordeel over veganisten weer prima! ^O^
En dat vooroordeel is?
pi_194245532
Wat een gebash omdat iemand aangeeft dat vegan eten gezonder is en tevens beter voor het milieu en dieren.
Is toch ook gewoon de waarheid?
Over het algemeen genomen nemen de meeste mensen te weinig groenten tot zich en te veel vlees, geen slechte gewoonte om dat wat om te gooien imo.
Dat vegans als een soort Jehova's over kunnen komen en dit overal van de daken willen schreeuwen kan vervelend zijn maar nu klopt het gewoon met wat TS wil weten.
Faka G
pi_194268508
6 palingen
4 aardappels
9 negerzoenen
3 zigeuner(schnitzels)
2 abrikozen
7 kiwis
34 blikjes water
6 boterhammen
132 zakken haribo beertjes
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194276590
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:29 schreef soeverein het volgende:

[..]

En dat vooroordeel is?
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 22:00 schreef Atta-boy het volgende:
Dat vegans als een soort Jehova's over kunnen komen en dit overal van de daken willen schreeuwen
Je doet maar hoor, maar het komt wat drammerig over.
pi_194279794
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:12 schreef cafca het volgende:

[..]


[..]

Je doet maar hoor, maar het komt wat drammerig over.
Komt omdat omni's gek worden als ze met hun cognitieve dissonantie geconfronteerd worden. Dan worden ze geïrriteerd en uiten dat naar de boodschapper.
pi_194284651
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:33 schreef soeverein het volgende:

[..]

Komt omdat omni's gek worden als ze met hun cognitieve dissonantie geconfronteerd worden. Dan worden ze geïrriteerd en uiten dat naar de boodschapper.
Wel als je onzin gaat verkondigen.
pi_194284657
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:12 schreef cafca het volgende:

[..]


[..]

Je doet maar hoor, maar het komt wat drammerig over.
Ik ben geen vegan, is me te lastig om echt geheel plantaardig te eten omdat er echt in heel veel producten toch nog iets dierlijks zit. En ik stiekem toch nog wel kan genieten van een stukje vlees/vis op zijn tijd. Maar neemt niet weg dat het wel gezonder is om het niet te doen en dat was de vraag van TS.
Ik ben er ook niet drammerig over trouwens, ben het zelf niet eens :+
Maar ik geef ook toe dat het waarschijnlijk wel gezonder is om zo te leven, heb er alleen de moeite niet voor over om echt alles uit te blijven zoeken en aan te passen. Uit eten en dat soort dingen is ook niet heel gemakkelijk.
Vol blijven houden dat je wel vlees moet eten en vegans gekkies zijn is imo net zo drammerig als vegans die overal moeten laten weten dat ze vegan zijn.
Faka G
pi_194287295
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 20:59 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Wel als je onzin gaat verkondigen.
Welk deel is onzin?
pi_194287331
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 20:59 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Ik ben geen vegan, is me te lastig om echt geheel plantaardig te eten omdat er echt in heel veel producten toch nog iets dierlijks zit. En ik stiekem toch nog wel kan genieten van een stukje vlees/vis op zijn tijd. Maar neemt niet weg dat het wel gezonder is om het niet te doen en dat was de vraag van TS.
Ik ben er ook niet drammerig over trouwens, ben het zelf niet eens :+
Maar ik geef ook toe dat het waarschijnlijk wel gezonder is om zo te leven, heb er alleen de moeite niet voor over om echt alles uit te blijven zoeken en aan te passen. Uit eten en dat soort dingen is ook niet heel gemakkelijk.
Vol blijven houden dat je wel vlees moet eten en vegans gekkies zijn is imo net zo drammerig als vegans die overal moeten laten weten dat ze vegan zijn.
Het lijkt lastig maar het went heel snel. Zodra je weet wat je moet hebben dan hoef je er niet meer over na te denken.

Verander je boter naar becel, eet natural lays/crocky paprika of pömbar chips of bepaalde dorito kleuren en je kunt gewoon je oude patroon blijven volgen. Bijna overal is een vegan optie van of het is al gewoon vegan van zichzelf.

Alleen de eerste 2 weken ofzo is het even wennen. Happy cow is handig voor als je uit eten wilt. Kun je zien waar opties zijn of zelfs volledig vegan restaurants
pi_194287541
quote:
16s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:23 schreef FlippingCoin het volgende:
6 palingen
4 aardappels
9 negerzoenen
3 zigeuner(schnitzels)
2 abrikozen
7 kiwis
34 blikjes water
6 boterhammen
132 zakken haribo beertjes
Door jou ben ik de 53 potten calve vergeten :(
pi_194287649
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 23:39 schreef soeverein het volgende:

[..]

Het lijkt lastig maar het went heel snel. Zodra je weet wat je moet hebben dan hoef je er niet meer over na te denken.

Verander je boter naar becel, eet natural lays/crocky paprika of pömbar chips of bepaalde dorito kleuren en je kunt gewoon je oude patroon blijven volgen. Bijna overal is een vegan optie van of het is al gewoon vegan van zichzelf.

Alleen de eerste 2 weken ofzo is het even wennen. Happy cow is handig voor als je uit eten wilt. Kun je zien waar opties zijn of zelfs volledig vegan restaurants
Ik heb het langer dan twee weken geprobeerd maar het is voor mij wat te. Zelfs in dingen als pesto zitten blijkbaar dierlijke producten en overal altijd de vegan versie van nemen of moeten zoeken vond ik vervelend.
Daarnaast vind ik het lekker om toch af en toe nog eens een stukje vlees of vis te eten. Maar probeer wel bewust met mijn eten bezig te zijn zonder overal op alle etiketjes te hoeven kijken en met af en toe wat zondigen mbt dierlijk eten.
Faka G
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')