abonnement Unibet Coolblue
  zondag 1 november 2020 @ 08:33:21 #251
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195975176
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 01:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

VNV heeft als eerste met de ogen geknipperd en wil mogelijk wat water bij de wijn doen. Nu is het ministerie weer aan zet.

Het is wel zo: wie betaalt bepaalt, dus Hoekstra kan die eisen stellen.
Uiteindelijk zijn de belangen van VNV en Hoekstra ook gewoon gelijk (KLM laten overleven), dus die komen er wel uit hoor.

Maar ik begrijp dat een overeenkomst met onbekende inhoud tekenen voor onbepaalde tijd een hele bizarre vraag is voor de overheid aan een vakbond. Zeker met een deadline van 24 uur. Terwijl je het al een maand weet...
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195976126
Ik denkt dat de VNV moet wennen dat ze niet alle macht in handen hebben. Voorheen konden ze veel invloed uitoefenen, maar nu is er een externe macht die ingrijpt en strenge eisen stelt. Wel knap van Hoekstra, maar ben benieuwd hoe heet de soep uiteindelijk gegeten wordt.

De FNV wacht volgens mij af wat de VNV doet. Zij hadden van de week sowieso een bom onder het akkoord gelegd, omdat ze het niet eens zijn met de deal van de VNV (kortere looptijd & extra’s).
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 november 2020 @ 10:52:21 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_195976624
Er zal de komende dagen wel gesproken worden en Nederland kennende komt er een compromis. De gouden tijden van de luchtvaart zijn voor de komende jaren gewoon voorbij.

Tegelijkertijd moet je er wel voor waken de prijsvechters te veel ruimte te geven. Zij zijn er veel minder voor de belangen van Nederland en geven niet thuis als het op bijvoorbeeld arbeidsrechten en milieu aan komt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 1 november 2020 @ 11:09:07 #254
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195976846
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 08:33 schreef Drekkoning het volgende:
Uiteindelijk zijn de belangen van VNV en Hoekstra ook gewoon gelijk (KLM laten overleven), dus die komen er wel uit hoor.
Ik vraag me ergens wel af of dat laten overleven écht een must is voor Nederlandse overheid op dit moment.

De sterk teruggelopen bedrijfsvoering van KLM heeft er bijvoorbeeld nog niet toe geleid dat toeleveranciers van KLM massaal in de problemen zijn gekomen. Het zal niet voor elk bedrijf op gaan, maar wellicht is de schade onder die bedrijven veel minder groot dan altijd werd aangenomen in de discussies rondom het voortbestaan van KLM.

Daarnaast heeft Nederland nog een grote opdracht liggen om te voldoen aan de diverse klimaatdoelstellingen. Het fors reduceren van KLM kan daar ook aan bijdragen, met name op de Europese operatie.

Ook het is altijd nog een mogelijkheid om AF en KLM écht te laten fuseren. Het enige belang voor Nederland is dat er een grote airline op Schiphol vliegt, met wereldwijd direct aangevlogen bestemmingen. Dat vluchten uitgevoerd moeten worden door blauwe kisten met de letters "KLM" is daarin natuurlijk geen vereiste.

Wat mij betreft zetten we het sentiment en fenomeen "nationale airline" in de hele EU aan de kant en laten we de markt zijn werk doen. Eventueel aangevuld met subsidies voor minder interessante, maar wel noodzakelijke bestemmingen en het recht van het voeren van de titel "KLM" voor de airline die meeste intercontinentale vluchten uitvoert vanaf Schiphol.
So we just called him Fred
  zondag 1 november 2020 @ 11:12:09 #255
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195976882
quote:
7s.gif Op zondag 1 november 2020 11:09 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik vraag me ergens wel af of dat laten overleven écht een must is voor Nederlandse overheid op dit moment.

De sterk teruggelopen bedrijfsvoering van KLM heeft er bijvoorbeeld nog niet toe geleid dat toeleveranciers van KLM massaal in de problemen zijn gekomen. Het zal niet voor elk bedrijf op gaan, maar wellicht is de schade onder die bedrijven veel minder groot dan altijd werd aangenomen in de discussies rondom het voortbestaan van KLM.

Daarnaast heeft Nederland nog een grote opdracht liggen om te voldoen aan de diverse klimaatdoelstellingen. Het fors reduceren van KLM kan daar ook aan bijdragen, met name op de Europese operatie.

Ook het is altijd nog een mogelijkheid om AF en KLM écht te laten fuseren. Het enige belang voor Nederland is dat er een grote airline op Schiphol vliegt, met wereldwijd direct aangevlogen bestemmingen. Dat vluchten uitgevoerd moeten worden door blauwe kisten met de letters "KLM" is daarin natuurlijk geen vereiste.

Wat mij betreft zetten we het sentiment en fenomeen "nationale airline" in de hele EU aan de kant en laten we de markt zijn werk doen. Eventueel aangevuld met subsidies voor minder interessante, maar wel noodzakelijke bestemmingen en het recht van het voeren van de titel "KLM" voor de airline die meeste intercontinentale vluchten uitvoert vanaf Schiphol.
We zullen het zien de komende dagen, maar het zegt wel iets dat Hoekstra niet direct de stekker eruit trok bij weigering van VNV / FNV om die commitment letter te tekenen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 1 november 2020 @ 11:27:40 #256
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_195977111
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 07:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gaan die er vanwege Corona uit? Of was dit sowieso gepland? Want ze vliegen ook met oudere 767's toch?
Delta was het al van plan, maar de Corona crisis heeft eea wel versneld.
De 767-300ER's moeten eind 2025 allemaal uit de vloot zijn, samen met de 717's en CRJ200s (2023).
De A220, A330NEO en A350-900 moeten die types gaan vervangen.

Voor zover ik gelezen heb blijft de 767-400ER voorlopig nog wel in de plannen voorkomen van Delta, ondanks het geringe aantal. Ze zijn jonger van de 300's, zijn recent ook nog van een nieuw interieur voorzien en delen hun type rating met de +/-125 757's van Delta.
pi_195984373
Als Hoekstra KLM hierom om laat vallen, dan heeft dat 0 effect op milieu aangezien dan alles met een overstap moet en er dus meer kilometers gevlogen worden, niet rechtstreeks houdt geen enkele business traveller en vakantieganger tegen.

Wel gaan dan bij veel Europese luchtvaartmaatschappijen de kurken van de champagneflessen knallen en in Zuid-Europa zal men direct weer positief over hem spreken.
pi_195984441
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 16:34 schreef tendon het volgende:
Als Hoekstra KLM hierom om laat vallen, dan heeft dat 0 effect op milieu aangezien dan alles met een overstap moet en er dus meer kilometers gevlogen worden,
Beetje drogreden, omdat KLM nu juist al die overstappers naar Amsterdam haalt.
Ben het wel eens dat je het probleem verplaatst (naar een andere hub buiten Nederland). Maar voor het Nederlandse milieu-doel is dat natuurlijk wel positief ;)
  zondag 1 november 2020 @ 19:59:29 #259
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195988719
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 16:34 schreef tendon het volgende:
Als Hoekstra KLM hierom om laat vallen, dan heeft dat 0 effect op milieu aangezien dan alles met een overstap moet en er dus meer kilometers gevlogen worden, niet rechtstreeks houdt geen enkele business traveller en vakantieganger tegen.
KLM heeft niet het alleenrecht op rechtstreekse vluchten naar Schiphol ;)

Daarnaast: onder normale omstandigheden bezetten uit Nederland vertrekkende en in Nederland aankomende reizigers maar 50% van de stoelen. Ik ben het met je eens dat het aantal reizigers van en naar Nederland niet zal afnemen, maar het scheelt de helft van de vluchten als een hub-airline als KLM wegvalt.

quote:
Wel gaan dan bij veel Europese luchtvaartmaatschappijen de kurken van de champagneflessen knallen en in Zuid-Europa zal men direct weer positief over hem spreken.
Dat zal wel meevallen. Het zou best wel eens een kettingreactie in gang kunnen zetten. Als een land als Nederland (een land met een goed draaiende economie) zijn nationale airline (die onder normale omstandigheden winst maakt) laat vallen, maar zou een land Italië (met kwakkelende economie) nog meer geld in hún airline (waar al ca. 7 miljard in de afgelopen 10 jaar in is verdwenen) blijven pompen?
So we just called him Fred
pi_196010836
De VNV wordt nog net niet onder tafel geveegd bij Jinek.
So we just called him Fred too
pi_196010969
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:30 schreef Fred2 het volgende:
De VNV wordt nog net niet onder tafel geveegd bij Jinek.
Zit ook net te kijken. Maar die journalist is ook wel erg scherp hoor. :D

En die kerel van de VNV heeft echt moeite om hem bij te benen en duidelijk te antwoorden. Vind zijn reacties alleen niet erg sterk.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_196011154
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:37 schreef Hojdhopper het volgende:
Vind zijn reacties alleen niet erg sterk.
Er is toch ook geen sterk argument voor te vinden?
Je staat voor een afgrond:
Als je niks doet val je erin en iemand biedt je een contract aan wat je redt, dan teken je dat contract toch? Dan ga je niet muggenziften over punten en komma's.
So we just called him Fred too
pi_196011812
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:45 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Er is toch ook geen sterk argument voor te vinden?
Je staat voor een afgrond:
Als je niks doet val je erin en iemand biedt je een contract aan wat je redt, dan teken je dat contract toch? Dan ga je niet muggenziften over punten en komma's.
Nee klopt, niet helemaal goed verwoord van me. Hij heeft geen sterke argumenten voor hun keuze, bedoelde ik, dus waarom geef je niet gewoon toe en teken je dat contract.

"We weten niet wat erin staat". Ja nee, dat wisten de 6 andere partijen ook niet maar die zien blijkbaar wel het belang van schouder aan schouder staan binnen de KLM.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 november 2020 @ 23:44:43 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_196012228
twitter


Ik snap de piloten op zich wel dat ze niet blind tekenen bij het kruisje als de inhoud van wat ze tekenen nog niet bekend is. Alleen staan ze wel met de rug tegen de muur. Dat maakt het heel dubbel, omdat ook zij weten dat de KLM voorlopig overeind moet blijven.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 november 2020 @ 23:59:21 #265
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196012406
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:45 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Er is toch ook geen sterk argument voor te vinden?
Je staat voor een afgrond:
Als je niks doet val je erin en iemand biedt je een contract aan wat je redt, dan teken je dat contract toch? Dan ga je niet muggenziften over punten en komma's.
Tenzij je dat contract wat anders kan verwoorden zodat het wel duidelijk is waar je voor tekent én het voldoet aan de geheime eisen.
Dat is in principe ook waar de delegatie van de VNV over aan het praten is met KLM nu.

Eerlijk gezegd verwacht ik een overeenkomst binnen een paar dagen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 3 november 2020 @ 00:02:18 #266
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196012438
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:30 schreef Fred2 het volgende:
De VNV wordt nog net niet onder tafel geveegd bij Jinek.
Hij probeert te lief te blijven denk ik.
Ik hoorde meerdere argumenten van zijn tafelpartners die gewoon aantoonbaar niet kloppen, maar hij wilde denk ik niet in een verdedigende modus tegen iedereen ingaan.

Kwam helemaal niet uit de verf idd. Wellicht ook niet slim om bij iemand aan tafel te gaan zitten die erom bekend staat mensen niet uit te laten spreken :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 3 november 2020 @ 00:04:08 #267
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196012467
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:17 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

"We weten niet wat erin staat". Ja nee, dat wisten de 6 andere partijen ook niet maar die zien blijkbaar wel het belang van schouder aan schouder staan binnen de KLM.
Dat is zo. Maar tot nu toe bestaat het inleverpakket voor die partijen uit het uitdelen van loonsverhogingen, winstuitkeringen en dertiende maanden aan mensen die tot ¤4000,- verdienen.

Dan is zo een overeenkomst tekenen wel iets makkelijker als wanneer je minstens 20% moet gaan inleveren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196012583
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 00:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar tot nu toe bestaat het inleverpakket voor die partijen uit het uitdelen van loonsverhogingen, winstuitkeringen en dertiende maanden aan mensen die tot ¤4000,- verdienen.

Dan is zo een overeenkomst tekenen wel iets makkelijker als wanneer je minstens 20% moet gaan inleveren.
Maar dat wisten die partijen toch van tevoren ook niet, dat het zo "gunstig" voor ze zou uitpakken?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 3 november 2020 @ 00:25:27 #269
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196012702
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 00:14 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Maar dat wisten die partijen toch van tevoren ook niet, dat het zo "gunstig" voor ze zou uitpakken?
Jawel, want dit is al in het oktoberakkoord afgesproken tussen de bonden en KLM. (Dezelfde waarin VNV zich juist aan ruim 20% inleveren committeerde).

Overigens is al bekend wat de staffel uit de term sheet is en dat tot 4000¤ per maand ontzien gaat worden vanwege een motie, dus daar hoef je niet veel geks te verwachten.

Juist bij de bond die wel flink in moet leveren is het belangrijk dat je voor een duidelijk afgesproken volume tekent. En als dat 20% voor vijf jaar is, dan gaat dat gewoon getekend worden hoor. Het moet alleen duidelijk op papier.

Helemaal geen gekke vraag, waarom moet het allemaal zo geheimzinnig en via omwegen en belachelijk korte deadlines? Dit zijn toch allemaal volwassen mensen die gewoon van man tot man kunnen zeggen; Joh dit geld krijgt KLM alleen als jullie dit en dit inleveren?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:30:48 #270
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196016872
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 00:25 schreef Drekkoning het volgende:
Juist bij de bond die wel flink in moet leveren is het belangrijk dat je voor een duidelijk afgesproken volume tekent. En als dat 20% voor vijf jaar is, dan gaat dat gewoon getekend worden hoor. Het moet alleen duidelijk op papier.

Helemaal geen gekke vraag, waarom moet het allemaal zo geheimzinnig en via omwegen en belachelijk korte deadlines? Dit zijn toch allemaal volwassen mensen die gewoon van man tot man kunnen zeggen; Joh dit geld krijgt KLM alleen als jullie dit en dit inleveren?
Als de keuze bestaat uit:
20% inleveren en heel KLM houdt zijn baan
of:
100% inleveren omdat KLM niet meer bestaat

Dan ga je daar toch niet moeilijk over doen? Waarom moet er een einddatum aanzitten? Willen de piloten dan de garantie dat ze over 5 jaar die 20% er weer bij krijgen?
Zelfs met het huidige steunpakket is het nog maar de vraag of de KLM over 5 jaar bestaat, sterker nog: ik verwacht dat er in maart wederom een grote som geld naar de KLM moet. Als de piloten nú zeggen 20% inleveren en we zien wel hoe lang het duurt dan staan ze bij een volgend pakket een stuk sterker.

Ergens vraag ik me af of je überhaupt wel zou willen vliegen met een gezagvoerder die zich zo verheven voelt boven anderen. Was er niet een KLM-gezagvoerder die met zijn "ik weet het allemaal beter"-mentaliteit een flinke bijdrage heeft geleverd aan de grootste ramp met vliegtuigen uit de geschiedenis? Je zou toch verwachten dat ze daar van geleerd hebben...
So we just called him Fred
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:45:23 #271
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196017094
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:30 schreef Fred het volgende:

[..]

Als de keuze bestaat uit:
20% inleveren en heel KLM houdt zijn baan
of:
100% inleveren omdat KLM niet meer bestaat

Dan ga je daar toch niet moeilijk over doen? Waarom moet er een einddatum aanzitten? Willen de piloten dan de garantie dat ze over 5 jaar die 20% er weer bij krijgen?
Zelfs met het huidige steunpakket is het nog maar de vraag of de KLM over 5 jaar bestaat, sterker nog: ik verwacht dat er in maart wederom een grote som geld naar de KLM moet. Als de piloten nú zeggen 20% inleveren en we zien wel hoe lang het duurt dan staan ze bij een volgend pakket een stuk sterker.

Ergens vraag ik me af of je überhaupt wel zou willen vliegen met een gezagvoerder die zich zo verheven voelt boven anderen. Was er niet een KLM-gezagvoerder die met zijn "ik weet het allemaal beter"-mentaliteit een flinke bijdrage heeft geleverd aan de grootste ramp met vliegtuigen uit de geschiedenis? Je zou toch verwachten dat ze daar van geleerd hebben...
Er gaat ook gewoon getekend worden voor de commitment. Waarschijnlijk vandaag nog.
Maar er zal voornamelijk duidelijker worden wat je nou precies tekent. Daar gaan de onderhandelingen nu over. En dat is helemaal geen rare eis, of dwars liggen, maar gewoon duidelijk hebben wat je afspreekt met elkaar. Voor zowel de KLM als de vakbond als de werknemers.

Het wordt heel erg gedraaid in de media alsof piloten niet willen leveren, maar dat is helemaal het punt niet. Die 20% komt er echt wel en zal nog lange tijd van kracht zijn. Dit is een pakket dat inderdaad nog lang zal lopen, dus ik snap de enorme ophef niet dat een vakbond wat extra tijd pakt om het helder op te schrijven.

Maargoed, het is wat dat betreft Nederland op zijn smalst qua afgunst.

Verder denk ik niet dat een piloot zich zo verheven voelt boven anderen. En hoe iemand is in de cockpit heeft natuurlijk niks te maken met hoe zijn vakbond onderhandelt, beetje flauwe gevolgtrekking van je.
Ik ken genoeg piloten, zowel bij KLM als bij buitenlandse clubs, en zoals ik het altijd begrijp zijn de verhoudingen in de cockpit nergens zo plat als bij KLM. Dus ik denk dat er wel degelijk geleerd is van Tenerife, zowel qua CRM als de vrijheid van meldingen maken en niet punitieve cultuur is KLM echt een van de beste maatschappijen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196022573
A380 phase-out
quote:
Hi Fly is planning the phase out of it’s Airbus A380 at the end of the lease term later this year, following almost three years of successful operations worldwide. The decision to not extend the initial agreed lease period came as a consequence of the covid-19 pandemic, that drastically reduced the demand for very large aircraft.

Hi Fly belongs to the very exclusive club of only 15 airlines to ever operate the A380, the largest and most advanced aircraft of all times. This aircraft was a testimony to how far human being can go in developing something so extraordinary.

Above all, the iconic 9H-MIP “Save the Coral Reefs” was inspiring, and carried this responsible message to hundreds of millions of people in the four corners of the world.

The Airbus A380 will be replaced in the Hi Fly fleet by additional Airbus A330’s, a smaller and more adequate aircraft for current market conditions.
  dinsdag 3 november 2020 @ 16:33:16 #273
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_196024077
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:30 schreef Fred het volgende:
Was er niet een KLM-gezagvoerder die met zijn "ik weet het allemaal beter"-mentaliteit een flinke bijdrage heeft geleverd aan de grootste ramp met vliegtuigen uit de geschiedenis?
Alsof de mentaliteit van de huidige KLM-vlieger nog hetzelfde is als 40 jaar geleden. :')

De VNV wordt bestuurd door een handjevol fanatici en dat heeft helaas zijn weerslag op de hele groep. Maar het gros van de vliegers zijn gewoon normale mensen die absoluut bereid zijn om iets op te offeren voor het voortbestaan van de KLM.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 3 november 2020 @ 18:35:19 #274
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196026868
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 16:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Alsof de mentaliteit van de huidige KLM-vlieger nog hetzelfde is als 40 jaar geleden. :')

De VNV wordt bestuurd door een handjevol fanatici en dat heeft helaas zijn weerslag op de hele groep. Maar het gros van de vliegers zijn gewoon normale mensen die absoluut bereid zijn om iets op te offeren voor het voortbestaan van de KLM.
De VNV is ook bereid te leveren als het kut gaat toch? Dat is in het verleden ook altijd zo geweest.

Nu ging het echter om het maken van duidelijke afspraken en dat lijkt me heel normaal als je zo een volume gaat inleveren.

Nu die verduidelijking er is is er dus ook gewoon getekend.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 3 november 2020 @ 18:41:25 #275
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_196026996
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 18:35 schreef Drekkoning het volgende:

De VNV is ook bereid te leveren als het kut gaat toch? Dat is in het verleden ook altijd zo geweest.

Nu ging het echter om het maken van duidelijke afspraken en dat lijkt me heel normaal als je zo een volume gaat inleveren.

Nu die verduidelijking er is is er dus ook gewoon getekend.
Ik denk dat dat een te mooi beeld is van het bestuur van de VNV. En ik denk dat ze getekend hebben, omdat Hoekstra heeft gezegd: 'Ik praat niet met jullie. Suck it up!'.

Ik weet dat ze tijdens de onderhandelingen eisen hebben gesteld over hun secundaire arbeidsvoorwaarden die nadelig zijn voor al het grondpersoneel. Ik vind het echt schokkend dat je een crisis als de huidige daarvoor misbruikt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 3 november 2020 @ 18:48:58 #276
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196027189
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 18:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik denk dat dat een te mooi beeld is van het bestuur van de VNV. En ik denk dat ze getekend hebben, omdat Hoekstra heeft gezegd: 'Ik praat niet met jullie. Suck it up!'.

Ik weet dat ze tijdens de onderhandelingen eisen hebben gesteld over hun secundaire arbeidsvoorwaarden die nadelig zijn voor al het grondpersoneel. Ik vind het echt schokkend dat je een crisis als de huidige daarvoor misbruikt.
Ik weet niet over welke voorstellen je het precies hebt, maar ik wil je eraan herinneren dat dit wel de bond is die verreweg het meeste levert, zowel absoluut als relatief. Paar zoethouders die niet veel kosten in return kan geen kwaad.

Verder is in het verleden ook zonder mes op de keel verantwoordelijkheid genomen. Denk aan de 100en miljoenen die in 2015 geleverd zijn.

Volgens mij ben jij redelijk goed op de hoogte en ik snap dus niet helemaal jouw mening over de VNV. Die past meer bij mensen die veel naar Yteke luisteren ;)

Maargoed, agree to disagree.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:03:24 #277
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_196027535
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 18:48 schreef Drekkoning het volgende:

Ik weet niet over welke voorstellen je het precies hebt, maar ik wil je eraan herinneren dat dit wel de bond is die verreweg het meeste levert, zowel absoluut als relatief. Paar zoethouders die niet veel kosten in return kan geen kwaad.
Als je in een crisis als deze als eis stelt dat de IPB-regeling zo wordt aangepast dat dat uitsluitend voordelig is voor cockpitbemanningen en nadelig voor de rest van het personeel, dan moet je je schamen
En het is logisch dat ze het meest leveren; ze verdienen ook heel veel geld. Ze zijn bijna de best verdienende vliegers van de wereld. Lijkt me een reputatie waar je niet trots op moet zijn. En het maakt het voor de KLM absoluut lastiger om concurrerend te zijn.

quote:
Volgens mij ben jij redelijk goed op de hoogte en ik snap dus niet helemaal jouw mening over de VNV. Die past meer bij mensen die veel naar Yteke luisteren ;)
Ik had tot een uur geleden nog nooit gehoord van Yteke de Jong. Maar ik ben zo goed op de hoogte, omdat ik veel KLM-vliegers spreek. Ook over het reilen en zeilen van de VNV.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:14:54 #278
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196028026
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als je in een crisis als deze als eis stelt dat de IPB-regeling zo wordt aangepast dat dat uitsluitend voordelig is voor cockpitbemanningen en nadelig voor de rest van het personeel, dan moet je je schamen
En het is logisch dat ze het meest leveren; ze verdienen ook heel veel geld. Ze zijn bijna de best verdienende vliegers van de wereld. Lijkt me een reputatie waar je niet trots op moet zijn. En het maakt het voor de KLM absoluut lastiger om concurrerend te zijn.
[..]

Ik had tot een uur geleden nog nooit gehoord van Yteke de Jong. Maar ik ben zo goed op de hoogte, omdat ik veel KLM-vliegers spreek. Ook over het reilen en zeilen van de VNV.
Schamen nog wel _O-

Die gasten leveren elke keer als het slecht gaat behoorlijke bijdragen en nu gaan ze de komende 5 jaar, 1 jaar gratis werken.

Maar het is natuurlijk nooit genoeg in Nederland afgunstland.

Verder kunnen we beter verder discussiëren in het NWS topic, dit topic is niet helemaal bedoeld voor deze discussie denk ik ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:16:48 #279
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_196028115
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Schamen nog wel _O-

Die gasten leveren elke keer als het slecht gaat behoorlijke bijdragen en nu gaan ze de komende 5 jaar, 1 jaar gratis werken.

Maar het is natuurlijk nooit genoeg in Nederland afgunstland.

Verder kunnen we beter verder discussiëren in het NWS topic, dit topic is niet helemaal bedoeld voor deze discussie denk ik ;)
Ik zie dat een discussie geen zin heeft.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_196029842
twitter
pi_196064162
https://fr24.com/ABW251/25f4c84b

Beetje met de geluidsoverlast spelen? Overigens op zich prima.
pi_196102692
twitter


Weer eens wat anders zeg maar....
pi_196123127
Officieel is de 3e en laatste Airbus A380 aan All Nippon Airways geleverd.
Op 30 oktober is JA383A overgedragen aan de maatschappij. Het toestel staat echter nog in Toulouse en is natuurlijk maar de vraag wat er nu met toestel gaat gebeuren want de maatschappij heeft de daadwerkelijke levering uitgesteld.

All Nippon Airways Airbus A380-800 "Ka-La"(F-WWAL JA383A MSN266) by Fenix, on Flickr

Nu volgen dus alleen nog Emirates A380's; 8 stuks in totaal.

Overigens heeft Singapore Airlines zich de afgelopen week aangesloten bij de maatschappijen die permanent A380's zal uitfaseren; 7 (extra) toestellen zullen uitgefaseerd worden waardoor ze 12 A380's zullen overhouden.
Eerder heeft de maatschappij al 5 A380's uitgefaseerd en vervangen door 5 nieuwe exemplaren.
  zondag 8 november 2020 @ 18:37:26 #284
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_196138754
Die paintjob vanuit deze hoek ziet er ook niet echt vrolijk uit, treffend :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_196218958
twitter
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_196241895
https://www.flightradar24.com/T7CTA/260ae99e



Da`s eens een ander zakenvliegtuigje....
  zaterdag 14 november 2020 @ 19:46:03 #288
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196243051
Hmmm, iemand heeft hier plagiaat gepleegd:
So we just called him Fred
pi_196273784
Schade aan KLM-Boeing 747 bij botsing op Schiphol

SCHIPHOL - Een Boeing 747-400 van KLM is beschadigd geraakt bij een botsing met een ander KLM-toestel op Schiphol. De vleugel van een Airbus A330 raakte bij het slepen de neus van de jumbo en liet daarbij een deuk in de romp achter.

Door luchtvaartverslaggever Doron Sajet

De beschadigde Boeing 747-400 is een voormalig passagierstoestel van KLM dat op Schiphol-Oost geparkeerd staat tot het een nieuwe bestemming krijgt. Met de Airbus A330's wordt nog wel gevlogen, maar ook een deel van die vloot is overbodig geraakt door de coronacrisis. Ook de Airbus die bij de aanvaring betrokken was, wordt momenteel niet gebruikt.

Of er ook schade aan de Airbus is, kon een woordvoerder van KLM niet zeggen. De maatschappij is een onderzoek naar het incident gestart.

Werkdruk te hoog
Incidenten met vliegtuigslepers zijn volgens FNV schering en inslag op Schiphol. Volgens de vakbond is de werkdruk er te hoog en is er te weinig personeel om het werk veilig uit te voeren.

Afscheid
De maatschappij nam eind vorige maand afscheid van de 747's. De laatste drie jumbo's uit de KLM-vloot worden binnenkort naar een vliegtuigkerkhof, sloopbedrijf of een vrachtmaatschappij gebracht.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)-botsing-op-schiphol



Tsja.....
  woensdag 18 november 2020 @ 10:41:16 #290
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_196299792
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 17:15 schreef Adrie072 het volgende:
Schade aan KLM-Boeing 747 bij botsing op Schiphol

Werkdruk te hoog
Incidenten met vliegtuigslepers zijn volgens FNV schering en inslag op Schiphol. Volgens de vakbond is de werkdruk er te hoog en is er te weinig personeel om het werk veilig uit te voeren.

Eh... in 2020? De werkdruk op de luchthaven te groot?
Da's wel bijzonder, tenzij het allemaal uitzendkrachten waren die ze eruitgezet hebben?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_196317018
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 10:41 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Eh... in 2020? De werkdruk op de luchthaven te groot?
Da's wel bijzonder, tenzij het allemaal uitzendkrachten waren die ze eruitgezet hebben?
Vind dit niet eens zo raar.

2020 --> Vliegtuigen aan de grond --> parkeerplaatsgebrek --> Slepers moeten veel omparkeren --> werkdruk hoog? Zoiets misschien?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 19 november 2020 @ 12:41:53 #292
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196318543
Er is idd wel veel meer gesleep met toestellen dan gebruikelijk en dan staan er ook nog eens meer toestellen op plaatsen waar normaal geen toestellen staan. Ik kan me wel voorstellen dat je dan op een gegeven moment fouten gaat maken als je week na week bijzondere manoeuvres met tonnen aan rollend ijzer en staal moet uitvoeren.
So we just called him Fred
pi_196319984
De FNV gebruikt elk incident om aan te kaarten dat de werkdruk te hoog is. Ik weet niks van de achtergrond van dit incident, maar FNV (en sommige andere vakbonden ook) wil dingen wel eens overdrijven
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 21 november 2020 @ 09:33:22 #294
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_196345868
twitter


Oeps. :X _O-
  zaterdag 21 november 2020 @ 09:57:10 #295
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_196346093
Hoezo oeps? :P Lijkt me schijnbaar de bedoeling te zijn geweest.
Al dacht ik van de thumbnail dat het idd misschien een de-icing oopsie was.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 21 november 2020 @ 10:13:10 #296
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_196346250
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 09:57 schreef shiz het volgende:
Hoezo oeps? :P Lijkt me schijnbaar de bedoeling te zijn geweest.
Al dacht ik van de thumbnail dat het idd misschien een de-icing oopsie was.
Oh zo zag het het niet uit.

Zie nu ook wel de afzettingen er omheen ja. Slopertje?
  zaterdag 21 november 2020 @ 10:52:46 #297
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_196346599
Dunkt me, ja. Echt een motor hing er ook al niet meer onder. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 21 november 2020 @ 11:37:36 #298
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196347129
Tja, airline failliet in 2019, toerisme ingestort in 2020, dan is blijft er niet veel over voor een 21 jaar oud toestel.
So we just called him Fred
  zaterdag 21 november 2020 @ 16:40:45 #300
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_196350169
quote:
Ehm, ik zie een helikopter op 40.000 ft en 430 knots groundspeed :? Dat is een leuke heli :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')