abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 september 2020 @ 11:04:29 #101
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195106365
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-azie-coronacrisis

Zouden Nederlandse maatsschapijen hier ook voor te porren zijn?
So we just called him Fred
pi_195107844
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:04 schreef Fred het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-azie-coronacrisis

Zouden Nederlandse maatsschapijen hier ook voor te porren zijn?
Nee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 17-09-2020 15:29:04 ]
pi_195120151
CargoFoto-artikel Nieuws Foto’s: Eerste vlucht ATR72-600F Cargo

Het nieuwe, regionale vrachtvliegtuig van de Frans-Italiaanse vliegtuigbouwer ATR, de ATR72-600F, heeft haar eerste vlucht gemaakt. Het toestel gaat naar het Amerikaanse bedrijf FedEx.

Het eerste toestel onder de registratie F-WWEX vertrok woensdagmiddag vanuit de luchthaven in Toulouse voor haar eerste vlucht. Het Amerikaanse bedrijf FedEx zal als eerste het nieuwe toestel ontvangen. FedEx heeft nog negentien andere ATR72-600F’s in bestelling staan.

twitter

Niet zo'n grote markt denk ik, maar wel mooi werk!
  vrijdag 18 september 2020 @ 08:19:18 #104
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195122458
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:04 schreef Fred het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-azie-coronacrisis

Zouden Nederlandse maatsschapijen hier ook voor te porren zijn?
Ik weet van de Oostenrijkse dat er weleens sightseeing wordt gedaan, bijv. bij oud & nieuw ... https://www.austrianairli(...)B671-FE5E3CB68ED8%7D :P

Was ook een idee om gewoon piloten 'current' te houden gewoon met echte toestellen starts en landingen te trainen. Als mensen willen betalen om daar bij te zijn en er dan ook een rondvluchtje aan vast zit, is dat natuurlijk niet eens zo'n heel raar idee. :+ Maar inmiddels is het overzicht in de markt wel weer terug en zullen ze zulke toestanden niet echt nodig hebben ergens.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_195125961
Gaat in Nederland echt niet gebeuren.
De vliegmaatschappij kan kan dan wel zo'n shitload aan negatieve pers verwachten.

Met de KLM MD-11 en 787 vluchten had je al persaandacht (en niet altijd bepaald positief).
Eventuele afscheidsvluchten met de 747 waren er ook niet gekomen; ook al was dit hele Corona-gedoe er niet geweest.
Dat heeft Charley Valette (een van de organisatoren die achter deze vluchten zat) al een keer aangeven.

Transavia heeft wel een keer een zonsverduisteringsvlucht gemaakt.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 20 september 2020 @ 11:51:16 #106
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_195160820
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 20 september 2020 @ 13:00:58 #107
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
  maandag 21 september 2020 @ 12:01:02 #108
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195176927
Mooi filmpje. Vliegen en niksnutten in Namibië.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195186923
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:57 schreef Iemand91 het volgende:
Nou, kans is groot dat de 6 Boeing 747-400's van Lufthansa Twente nooit meer zullen verlaten; geruchten gaan rond dat Lufthansa alle 747-400's, alle A380's en alle A340-300's zal uitfaseren.
Een handvol A340-600's en de 747-8i's lijken te blijven.

Lufthansa to Shed Biggest Planes in Deepening Fleet Shakeup
Lufthansa heeft vandaag een persbericht naar buiten gebracht:

Lufthansa decides on third package within restructuring program
quote:
In addition to the fleet changes already communicated, the following decisions have been made: After six Airbus A380s were finally taken out of service in the spring, the remaining eight A380s and ten A340-600s, which were previously intended for flight service, will be transferred to long-term storage and removed from planning. These aircraft will only be reactivated in the event of an unexpectedly rapid market recovery. In addition, the remaining seven Airbus A340-600s will be permanently decommissioned.
Ik denk dat we gerust kunnen zeggen dat we Lufthansa nooit meer commerciële vluchten zien maken met de A340-600's en A380's. Ze noemen de 747-400's niet, maar je kunt verwachten dat die ook nog wel volgen.
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:04 schreef Fred het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-azie-coronacrisis

Zouden Nederlandse maatsschapijen hier ook voor te porren zijn?
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 12:33 schreef Iemand91 het volgende:
Nee.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:06 schreef Iemand91 het volgende:
Gaat in Nederland echt niet gebeuren.
De vliegmaatschappij kan kan dan wel zo'n shitload aan negatieve pers verwachten.

Met de KLM MD-11 en 787 vluchten had je al persaandacht (en niet altijd bepaald positief).
Eventuele afscheidsvluchten met de 747 waren er ook niet gekomen; ook al was dit hele Corona-gedoe er niet geweest.
Dat heeft Charley Valette (een van de organisatoren die achter deze vluchten zat) al een keer aangeven.

Transavia heeft wel een keer een zonsverduisteringsvlucht gemaakt.
Zie:

NEDERLANDSE MAATSCHAPPIJEN ZIEN NIETS IN 'VLUCHT NAAR NERGENS'
quote:
SCHIPHOL - KLM, Transavia, TUI en Corendon hebben geen plannen om zogenaamde 'vluchten naar nergens' aan te bieden, in tegenstelling tot maatschappijen uit Azië en Australië waarbij ze stormlopen. Bij Qantas waren tickets voor een zeven uur durende 'flight to nowhere'-rondvlucht binnen 10 minuten uitverkocht. 'Niet passend' en 'niet duurzaam' vinden de Nederlandse maatschappijen het idee, zo blijkt uit een rondvraag.


British Airways heeft vandaag afscheid genomen van G-CIVP.


G-CIVP is trouwens een recordhoudster, ze heeft eerder dit jaar de snelste subsonische Atlantische oversteek gemaakt op 8-9 februari van New York JFK naar London Heathrow.
Vluchtduur was 4:56 uur; bijna 2 uur sneller dan gepland.

Het bizarre feit is dat Heathrow eens een bastion van 747's was (British Airways was op een gegeven moment de grootste 747-400 operator) maar er op dit moment nog maar 3 BA 747-400's op Heathrow staan waaronder de Negus retro kist) ;(
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 21:05:33 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195187402
;(

Vind dit A340-600 gave kisten, mooier als A380.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195187730
So we just called him Fred too
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 22:05:50 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195189156
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:14 schreef Fred2 het volgende:
Dit moeten we nu ook gaan missen:

:o
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 22 september 2020 @ 01:13:15 #113
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195191336
Wel jammer... ;( ik zou in 2014 eigenlijk uit Hongkong terugvliegen met Swiss A343 via ZRH om dat eens te beleven, maar boekte last minute om naar Lufthansa B748 via FRA (net als de heenreis) omdat ik anders niet business class kon reizen... nu lijken de kansen een keertje A340 te vliegen niet zo heel denderend meer...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_195205418
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 01:13 schreef shiz het volgende:
Wel jammer... ;( ik zou in 2014 eigenlijk uit Hongkong terugvliegen met Swiss A343 via ZRH om dat eens te beleven, maar boekte last minute om naar Lufthansa B748 via FRA (net als de heenreis) omdat ik anders niet business class kon reizen... nu lijken de kansen een keertje A340 te vliegen niet zo heel denderend meer...
Swiss vliegt nog steeds met hun 5 A340-300's rond en schijnt nu juist met de A340 door te willen gaan in de toekomst.
Ook wel zo handig, want die hadden ze net van een nieuwe cabin voorzien...
  dinsdag 22 september 2020 @ 21:49:18 #115
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_195206755
Iberia zal er toch ook nog wel een paar hebben? Die waren grootverbruiker op vluchten naar Zuid Amerika.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_195207082
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:49 schreef flipsen het volgende:
Iberia zal er toch ook nog wel een paar hebben? Die waren grootverbruiker op vluchten naar Zuid Amerika.
Die staan vooralsnog allemaal stil:
https://www.airfleets.net/flottecie/Iberia-stored-a340.htm
So we just called him Fred too
pi_195208527
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:49 schreef flipsen het volgende:
Iberia zal er toch ook nog wel een paar hebben? Die waren grootverbruiker op vluchten naar Zuid Amerika.
1 augustus was de laatste commerciële vlucht van de Iberia A340-600; Quito naar Madrid.
Die toestellen worden allemaal eerder uitgefaseerd in plaats van gefaseerd t/m 2025.
En nieuwe toestellen (o.a. A350's) worden uitgesteld.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 22-09-2020 23:11:51 ]
pi_195223447
Vandaag is in Toulouse de allerlaatste Airbus A380 van de productielijn gerold.
MSN272, de 251e gebouwde A380 en de 123e voor Emirates.



Airbus heeft nog 9 A380's te leveren, 8 aan Emirates en 1 aan All Nippon Airways (te zien op de achtergrond)
  donderdag 24 september 2020 @ 08:20:59 #119
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195228723
Kunnen we vaststellen dat de B747 een exceptioneel ontwerp is gebleken. Alle 4-motorige Airbussen gaan eerder uit produktie, terwijl die ontwerpen resp 25 en 35 jaar jonger zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195228933
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Kunnen we vaststellen dat de B747 een exceptioneel ontwerp is gebleken. Alle 4-motorige Airbussen gaan eerder uit produktie, terwijl die ontwerpen resp 25 en 35 jaar jonger zijn.
Heeft dat niet meer met de motor-ontwikkeling te maken? In de tijd van 747 moest je voor zo'n vliegtuig wel met 4 motoren vliegen, maar als je ziet wat er nu onder een 777 hangt is dat nu niet meer nodig...
  donderdag 24 september 2020 @ 09:02:28 #121
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195229016
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:51 schreef Piles het volgende:

[..]

Heeft dat niet meer met de motor-ontwikkeling te maken? In de tijd van 747 moest je voor zo'n vliegtuig wel met 4 motoren vliegen, maar als je ziet wat er nu onder een 777 hangt is dat nu niet meer nodig...
Misschien deels. Echter....



De DC10 was er tegelijkertijd met de 747.



En de eerste vlucht van de B767 was ongeveer 12 jaar na de 747. En dus ruim 10 jaar voor de A340.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195230036
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 01:13 schreef shiz het volgende:
Wel jammer... ;( ik zou in 2014 eigenlijk uit Hongkong terugvliegen met Swiss A343 via ZRH om dat eens te beleven, maar boekte last minute om naar Lufthansa B748 via FRA (net als de heenreis) omdat ik anders niet business class kon reizen... nu lijken de kansen een keertje A340 te vliegen niet zo heel denderend meer...
Heel jammer... Had gepland om in 2021/2022 mijn vakantiebestemming uit te kiezen a.d.v. een A346 route. Maar dat zal niet meer gebeuren dus. :(
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 24 september 2020 @ 12:32:45 #123
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_195232052
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:14 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Heel jammer... Had gepland om in 2021/2022 mijn vakantiebestemming uit te kiezen a.d.v. een A346 route. Maar dat zal niet meer gebeuren dus. :(
Worden straks massaal op Marktplaats aangeboden joh, koop je je eigen :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 24 september 2020 @ 13:23:51 #124
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195232720
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Kunnen we vaststellen dat de B747 een exceptioneel ontwerp is gebleken.
Het ligt er maar net aan waar de grens van een ontwerp legt natuurlijk

Als je puur naar de vorm van het toestel kijkt dan is de 707 het langst lopende ontwerp, begonnen als 4-motorig, daarna 3-motorig als 727 en uiteindelijk als 737 met twee motoren.

Ook bij Airbus zie je in de huidige A330 nog elementen terug van de A300 en A310. Dit ontwerp is maar een paar jaar jonger dan die van de 747

De DC-9 > MD-90 > MD-80 > Boeing 717 > ARJ21-700 is nog steeds in productie. Dat ontwerp is zelfs iets ouder dan die van de 747.
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 13:26:40 #125
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195232746
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:23 schreef Fred het volgende:
Als je puur naar de vorm van het toestel kijkt dan is de 707 het langst lopende ontwerp, begonnen als 4-motorig, daarna 3-motorig als 727 en uiteindelijk als 737 met twee motoren.
En nu dus duidelijk aan zijn grenzen. Nooit geweten dat 707/727/737in basis hetzelfde zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')