abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195120151
CargoFoto-artikel Nieuws Foto’s: Eerste vlucht ATR72-600F Cargo

Het nieuwe, regionale vrachtvliegtuig van de Frans-Italiaanse vliegtuigbouwer ATR, de ATR72-600F, heeft haar eerste vlucht gemaakt. Het toestel gaat naar het Amerikaanse bedrijf FedEx.

Het eerste toestel onder de registratie F-WWEX vertrok woensdagmiddag vanuit de luchthaven in Toulouse voor haar eerste vlucht. Het Amerikaanse bedrijf FedEx zal als eerste het nieuwe toestel ontvangen. FedEx heeft nog negentien andere ATR72-600F’s in bestelling staan.

twitter

Niet zo'n grote markt denk ik, maar wel mooi werk!
  vrijdag 18 september 2020 @ 08:19:18 #104
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195122458
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:04 schreef Fred het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-azie-coronacrisis

Zouden Nederlandse maatsschapijen hier ook voor te porren zijn?
Ik weet van de Oostenrijkse dat er weleens sightseeing wordt gedaan, bijv. bij oud & nieuw ... https://www.austrianairli(...)B671-FE5E3CB68ED8%7D :P

Was ook een idee om gewoon piloten 'current' te houden gewoon met echte toestellen starts en landingen te trainen. Als mensen willen betalen om daar bij te zijn en er dan ook een rondvluchtje aan vast zit, is dat natuurlijk niet eens zo'n heel raar idee. :+ Maar inmiddels is het overzicht in de markt wel weer terug en zullen ze zulke toestanden niet echt nodig hebben ergens.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_195125961
Gaat in Nederland echt niet gebeuren.
De vliegmaatschappij kan kan dan wel zo'n shitload aan negatieve pers verwachten.

Met de KLM MD-11 en 787 vluchten had je al persaandacht (en niet altijd bepaald positief).
Eventuele afscheidsvluchten met de 747 waren er ook niet gekomen; ook al was dit hele Corona-gedoe er niet geweest.
Dat heeft Charley Valette (een van de organisatoren die achter deze vluchten zat) al een keer aangeven.

Transavia heeft wel een keer een zonsverduisteringsvlucht gemaakt.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 20 september 2020 @ 11:51:16 #106
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_195160820
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 20 september 2020 @ 13:00:58 #107
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
  maandag 21 september 2020 @ 12:01:02 #108
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195176927
Mooi filmpje. Vliegen en niksnutten in Namibië.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195186923
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:57 schreef Iemand91 het volgende:
Nou, kans is groot dat de 6 Boeing 747-400's van Lufthansa Twente nooit meer zullen verlaten; geruchten gaan rond dat Lufthansa alle 747-400's, alle A380's en alle A340-300's zal uitfaseren.
Een handvol A340-600's en de 747-8i's lijken te blijven.

Lufthansa to Shed Biggest Planes in Deepening Fleet Shakeup
Lufthansa heeft vandaag een persbericht naar buiten gebracht:

Lufthansa decides on third package within restructuring program
quote:
In addition to the fleet changes already communicated, the following decisions have been made: After six Airbus A380s were finally taken out of service in the spring, the remaining eight A380s and ten A340-600s, which were previously intended for flight service, will be transferred to long-term storage and removed from planning. These aircraft will only be reactivated in the event of an unexpectedly rapid market recovery. In addition, the remaining seven Airbus A340-600s will be permanently decommissioned.
Ik denk dat we gerust kunnen zeggen dat we Lufthansa nooit meer commerciële vluchten zien maken met de A340-600's en A380's. Ze noemen de 747-400's niet, maar je kunt verwachten dat die ook nog wel volgen.
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:04 schreef Fred het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-azie-coronacrisis

Zouden Nederlandse maatsschapijen hier ook voor te porren zijn?
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 12:33 schreef Iemand91 het volgende:
Nee.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:06 schreef Iemand91 het volgende:
Gaat in Nederland echt niet gebeuren.
De vliegmaatschappij kan kan dan wel zo'n shitload aan negatieve pers verwachten.

Met de KLM MD-11 en 787 vluchten had je al persaandacht (en niet altijd bepaald positief).
Eventuele afscheidsvluchten met de 747 waren er ook niet gekomen; ook al was dit hele Corona-gedoe er niet geweest.
Dat heeft Charley Valette (een van de organisatoren die achter deze vluchten zat) al een keer aangeven.

Transavia heeft wel een keer een zonsverduisteringsvlucht gemaakt.
Zie:

NEDERLANDSE MAATSCHAPPIJEN ZIEN NIETS IN 'VLUCHT NAAR NERGENS'
quote:
SCHIPHOL - KLM, Transavia, TUI en Corendon hebben geen plannen om zogenaamde 'vluchten naar nergens' aan te bieden, in tegenstelling tot maatschappijen uit Azië en Australië waarbij ze stormlopen. Bij Qantas waren tickets voor een zeven uur durende 'flight to nowhere'-rondvlucht binnen 10 minuten uitverkocht. 'Niet passend' en 'niet duurzaam' vinden de Nederlandse maatschappijen het idee, zo blijkt uit een rondvraag.


British Airways heeft vandaag afscheid genomen van G-CIVP.


G-CIVP is trouwens een recordhoudster, ze heeft eerder dit jaar de snelste subsonische Atlantische oversteek gemaakt op 8-9 februari van New York JFK naar London Heathrow.
Vluchtduur was 4:56 uur; bijna 2 uur sneller dan gepland.

Het bizarre feit is dat Heathrow eens een bastion van 747's was (British Airways was op een gegeven moment de grootste 747-400 operator) maar er op dit moment nog maar 3 BA 747-400's op Heathrow staan waaronder de Negus retro kist) ;(
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 21:05:33 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195187402
;(

Vind dit A340-600 gave kisten, mooier als A380.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195187730
So we just called him Fred too
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 22:05:50 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195189156
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:14 schreef Fred2 het volgende:
Dit moeten we nu ook gaan missen:

:o
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 22 september 2020 @ 01:13:15 #113
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195191336
Wel jammer... ;( ik zou in 2014 eigenlijk uit Hongkong terugvliegen met Swiss A343 via ZRH om dat eens te beleven, maar boekte last minute om naar Lufthansa B748 via FRA (net als de heenreis) omdat ik anders niet business class kon reizen... nu lijken de kansen een keertje A340 te vliegen niet zo heel denderend meer...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_195205418
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 01:13 schreef shiz het volgende:
Wel jammer... ;( ik zou in 2014 eigenlijk uit Hongkong terugvliegen met Swiss A343 via ZRH om dat eens te beleven, maar boekte last minute om naar Lufthansa B748 via FRA (net als de heenreis) omdat ik anders niet business class kon reizen... nu lijken de kansen een keertje A340 te vliegen niet zo heel denderend meer...
Swiss vliegt nog steeds met hun 5 A340-300's rond en schijnt nu juist met de A340 door te willen gaan in de toekomst.
Ook wel zo handig, want die hadden ze net van een nieuwe cabin voorzien...
  dinsdag 22 september 2020 @ 21:49:18 #115
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_195206755
Iberia zal er toch ook nog wel een paar hebben? Die waren grootverbruiker op vluchten naar Zuid Amerika.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_195207082
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:49 schreef flipsen het volgende:
Iberia zal er toch ook nog wel een paar hebben? Die waren grootverbruiker op vluchten naar Zuid Amerika.
Die staan vooralsnog allemaal stil:
https://www.airfleets.net/flottecie/Iberia-stored-a340.htm
So we just called him Fred too
pi_195208527
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:49 schreef flipsen het volgende:
Iberia zal er toch ook nog wel een paar hebben? Die waren grootverbruiker op vluchten naar Zuid Amerika.
1 augustus was de laatste commerciële vlucht van de Iberia A340-600; Quito naar Madrid.
Die toestellen worden allemaal eerder uitgefaseerd in plaats van gefaseerd t/m 2025.
En nieuwe toestellen (o.a. A350's) worden uitgesteld.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 22-09-2020 23:11:51 ]
pi_195223447
Vandaag is in Toulouse de allerlaatste Airbus A380 van de productielijn gerold.
MSN272, de 251e gebouwde A380 en de 123e voor Emirates.



Airbus heeft nog 9 A380's te leveren, 8 aan Emirates en 1 aan All Nippon Airways (te zien op de achtergrond)
  donderdag 24 september 2020 @ 08:20:59 #119
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195228723
Kunnen we vaststellen dat de B747 een exceptioneel ontwerp is gebleken. Alle 4-motorige Airbussen gaan eerder uit produktie, terwijl die ontwerpen resp 25 en 35 jaar jonger zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195228933
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Kunnen we vaststellen dat de B747 een exceptioneel ontwerp is gebleken. Alle 4-motorige Airbussen gaan eerder uit produktie, terwijl die ontwerpen resp 25 en 35 jaar jonger zijn.
Heeft dat niet meer met de motor-ontwikkeling te maken? In de tijd van 747 moest je voor zo'n vliegtuig wel met 4 motoren vliegen, maar als je ziet wat er nu onder een 777 hangt is dat nu niet meer nodig...
  donderdag 24 september 2020 @ 09:02:28 #121
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195229016
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:51 schreef Piles het volgende:

[..]

Heeft dat niet meer met de motor-ontwikkeling te maken? In de tijd van 747 moest je voor zo'n vliegtuig wel met 4 motoren vliegen, maar als je ziet wat er nu onder een 777 hangt is dat nu niet meer nodig...
Misschien deels. Echter....



De DC10 was er tegelijkertijd met de 747.



En de eerste vlucht van de B767 was ongeveer 12 jaar na de 747. En dus ruim 10 jaar voor de A340.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195230036
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 01:13 schreef shiz het volgende:
Wel jammer... ;( ik zou in 2014 eigenlijk uit Hongkong terugvliegen met Swiss A343 via ZRH om dat eens te beleven, maar boekte last minute om naar Lufthansa B748 via FRA (net als de heenreis) omdat ik anders niet business class kon reizen... nu lijken de kansen een keertje A340 te vliegen niet zo heel denderend meer...
Heel jammer... Had gepland om in 2021/2022 mijn vakantiebestemming uit te kiezen a.d.v. een A346 route. Maar dat zal niet meer gebeuren dus. :(
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 24 september 2020 @ 12:32:45 #123
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_195232052
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:14 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Heel jammer... Had gepland om in 2021/2022 mijn vakantiebestemming uit te kiezen a.d.v. een A346 route. Maar dat zal niet meer gebeuren dus. :(
Worden straks massaal op Marktplaats aangeboden joh, koop je je eigen :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 24 september 2020 @ 13:23:51 #124
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195232720
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Kunnen we vaststellen dat de B747 een exceptioneel ontwerp is gebleken.
Het ligt er maar net aan waar de grens van een ontwerp legt natuurlijk

Als je puur naar de vorm van het toestel kijkt dan is de 707 het langst lopende ontwerp, begonnen als 4-motorig, daarna 3-motorig als 727 en uiteindelijk als 737 met twee motoren.

Ook bij Airbus zie je in de huidige A330 nog elementen terug van de A300 en A310. Dit ontwerp is maar een paar jaar jonger dan die van de 747

De DC-9 > MD-90 > MD-80 > Boeing 717 > ARJ21-700 is nog steeds in productie. Dat ontwerp is zelfs iets ouder dan die van de 747.
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 13:26:40 #125
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195232746
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:23 schreef Fred het volgende:
Als je puur naar de vorm van het toestel kijkt dan is de 707 het langst lopende ontwerp, begonnen als 4-motorig, daarna 3-motorig als 727 en uiteindelijk als 737 met twee motoren.
En nu dus duidelijk aan zijn grenzen. Nooit geweten dat 707/727/737in basis hetzelfde zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 24 september 2020 @ 13:36:41 #126
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195232854
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:26 schreef derLudolf het volgende:
En nu dus duidelijk aan zijn grenzen.
Jep, die korte pootjes uit de jaren '50 zijn nu echt te kort om een moderne motor onder te plakken.

(wat mij betreft een gevalletje zachte heelmeesters maken stinkende wonden: als Boeing en airlines eind jaren '90 hadden ingezet op een 757NG ipv de 737NG was er nu helemaal geen probeleem geweest.(maar had er destijds wel flink geïnvesteerd moeten worden in het opleiden van piloten en onderhoudspersoneel))
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 13:58:07 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195233170
Waren er bij de NG al problemen dan die met veel kunst- en vliegwerk zijn opgelost?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 24 september 2020 @ 13:59:25 #128
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195233195
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:23 schreef Fred het volgende:

Het ligt er maar net aan waar de grens van een ontwerp legt natuurlijk

Nou, uh, hier.









"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 24 september 2020 @ 14:02:49 #129
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195233248
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:23 schreef Fred het volgende:

Het ligt er maar net aan waar de grens van een ontwerp legt natuurlijk

In tegenstelling tot:





"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 24 september 2020 @ 16:07:52 #130
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_195235160
Hoe de Luchtmacht 'vier op een rij' speelt:

4x F-16 onderweg boven Twente vanaf de Nordhorn Range richting het zuidoosten.
  donderdag 24 september 2020 @ 16:22:07 #131
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_195235461
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:58 schreef derLudolf het volgende:
Waren er bij de NG al problemen dan die met veel kunst- en vliegwerk zijn opgelost?

Een "probleem" zou ik het niet willen noemen, maar de vlakke onderkant van de 737 Classic en NG motorgondel was al een design concessie.

quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:36 schreef Fred het volgende:

[..]

Jep, die korte pootjes uit de jaren '50 zijn nu echt te kort om een moderne motor onder te plakken.

(wat mij betreft een gevalletje zachte heelmeesters maken stinkende wonden: als Boeing en airlines eind jaren '90 hadden ingezet op een 757NG ipv de 737NG was er nu helemaal geen probeleem geweest.(maar had er destijds wel flink geïnvesteerd moeten worden in het opleiden van piloten en onderhoudspersoneel))
Achteraf is natuurlijk lekker wonen, feit is dat het orderboek voor de 757 flink opdroogde in het begin van de 2000's.

De lagere operationele kosten en het verbeterd bereik van de 737 NG's (800-900) waren uiteindelijk doorslaggevend. In feite werden de A321 en 737 families ineens een serieuze concurrent van de 757 op bepaalde routes. En fleet-commonality ging een rol spelen, want één type airframe minder is natuurlijk interessant.
Daarnaast had het 757 platform natuurlijk nooit een alternatief kunnen opleveren voor de kleinere 737 varianten.

De 737NG was een prima zet van Boeing, alleen kan je je afvragen of ze zich daarna beter hadden kunnen richten op het 797 project om een nieuw, toekomst-bestendig platform te lanceren ter vervanging van zowel de 737 als 757 en tegelijkertijd als directe concurrent voor alles van de A320CEO/NEO tot en met de A321XLR.

[ Bericht 20% gewijzigd door Kleffe_Dop op 25-09-2020 20:22:31 ]
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 20:29:05 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195256416
Positief 747 nieuws bestaat ook nog :P

https://www.upinthesky.nl(...)weer-in-gebruik/amp/
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 25 september 2020 @ 20:42:33 #133
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_195256714
twitter
  vrijdag 25 september 2020 @ 23:29:34 #134
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_195260100
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:42 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Staat ook al een bericht over op de frontpage. Het zal toch niet zo zijn dat ze die snelweg voor landingsbaan hebben aangezien? :X Ligt ook mooi evenwijdig aan de rijbaan :{
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 26 september 2020 @ 19:08:35 #135
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195271528
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En nu dus duidelijk aan zijn grenzen. Nooit geweten dat 707/727/737in basis hetzelfde zijn.
Dat komt omdat ze dat ook niet zijn. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 26 september 2020 @ 20:44:12 #136
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195273175
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 19:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze dat ook niet zijn. :)
In hoeverre verschilt dit meer van elkaar dan een 747-100/-200/-300-/400/-8i (al dan niet in freight variant) van elkaar verschillen?
So we just called him Fred
  zaterdag 26 september 2020 @ 20:47:42 #137
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195273236
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:44 schreef Fred het volgende:

[..]

In hoeverre verschilt dit meer van elkaar dan een 747-100/-200/-300-/400/-8i (al dan niet in freight variant) van elkaar verschillen?
[ afbeelding ]
Ik zou zeggen, kijk nog eens rustig naar de foto's. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195273370
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik zou zeggen, kijk nog eens rustig naar de foto's. :')
Ik zie echt niet minder verschillen dan het aantal verschillen tussen het front van een 747-100 en 747-8i.
So we just called him Fred too
  zaterdag 26 september 2020 @ 20:56:43 #139
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195273433
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:53 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Ik zie echt niet minder verschillen dan het aantal verschillen tussen het front van een 747-100 en 747-8i.
Dan ga ik mezelf bij deze terugtrekken uit deze discussie. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195273511
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dan ga ik mezelf bij deze terugtrekken uit deze discussie. :')
Jammer, blijkbaar zit ik er al jaren naast. Jij weet zo te zien wat er anders is, waarom deel je het niet?
So we just called him Fred too
  zaterdag 26 september 2020 @ 21:07:12 #141
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195273669
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:00 schreef Fred2 het volgende:

Jammer, blijkbaar zit ik er al jaren naast.
Dat lijkt me evident.

Om een of andere reden denk jij dat een ontwerp van een vliegtuig bepaald wordt door de neus en de cockpitramen. En je gaat voorbij aan het gegeven dat de airframe construction van een vliegtuig met de motoren aan de vleugels of achterin de fuselage nooit hetzelfde kan zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 26 september 2020 @ 21:37:19 #142
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195274326
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Dat lijkt me evident.

Om een of andere reden denk jij dat een ontwerp van een vliegtuig bepaald wordt door de neus en de cockpitramen.
De neus wat uiteraard een voorbeeld om te laten zien dat er wel degelijk onderdelen van een 707 in een 727 en 737 terug te vinden zijn.
quote:
En je gaat voorbij aan het gegeven dat de airframe construction van een vliegtuig met de motoren aan de vleugels of achterin de fuselage nooit hetzelfde kan zijn.
Wikipedia denkt daar anders over:

"It shares its six-abreast upper fuselage cross-section and cockpit with the 707."
bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_727

"Developed to supplement the Boeing 727 on short and thin routes, the twinjet retains the 707 fuselage cross-section and nose with two underwing turbofans"
bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737

Zoals ik al zei ligt aan wat je hanteert als meetpunt/ijkpunt/referentie om te bepalen of een bepaald ontwerp familie van elkaar is of niet. Ik denk dat we daarin verschillen wat de eisen/kenmerken zijn waaraan een vliegtuig moet voldoen om tot dezelfde familie te laten behoren.
So we just called him Fred
  zaterdag 26 september 2020 @ 22:00:59 #143
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195274932
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:37 schreef Fred het volgende:

De neus wat uiteraard een voorbeeld om te laten zien dat er wel degelijk onderdelen van een 707 in een 727 en 737 terug te vinden zijn.
Dat is wel heel magertjes om te beweren dat het hetzelfde ontwerp is.

quote:
Wikipedia denkt daar anders over:

"It shares its six-abreast upper fuselage cross-section and cockpit with the 707."
bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_727

"Developed to supplement the Boeing 727 on short and thin routes, the twinjet retains the 707 fuselage cross-section and nose with two underwing turbofans"
bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737
Wikipedia denkt er helemaal niet anders over, maar blijkbaar is je Engels te slecht om te snappen wat ze zeggen.

Want als je wel genoeg kennis had gehad, dan had je begrepen dat ze aangeven dat de 707, 727 en 737 hetzelfde aantal stoelen naast elkaar hebben. Dat is wat wordt bedoeld met 'fuselage cross-section'. Dat zegt verder niets over de airframe construction.

Ik denk dat je het verder gewoon moet laten gaan, Fred. Want de kuil die je graaft, is al diep genoeg.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195275584
Vind die Chinese Comac ARJ21 wel heel origineel.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_195276311
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat zegt verder niets over de airframe construction.
De airframe contructions van de verschillende 747 zijn ook toch onderling verschillend. Al was het maar door het verschil in lengte, de lengte van het upperdeck en de verschillende motoren.
So we just called him Fred too
  zaterdag 26 september 2020 @ 22:51:33 #146
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_195276370
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En nu dus duidelijk aan zijn grenzen. Nooit geweten dat 707/727/737in basis hetzelfde zijn.
De definitie van "in basis hetzelfde" is wat subjectief, maar:

http://www.b737.org.uk/history.htm
quote:
Jack Steiner had helped design the B29 & 707 and was Chief Designer of the 727. His major contribution to the 737 project was to use as much of the 727 in the 737, in particular the fuselage cross section. This gave not only cost savings in tooling commonality but also the payload advantage of 6 abreast seating, one more than the DC-9 or BAC 111 and allowed it carry standard sized cargo containers on the main deck. It gave the interior a spacious look and allowed Boeing to use standard cabin fittings from the 727 & 707 such as toilets and galleys. This together with its large hold capacity, gave it scope for using the aircraft as a freighter, a role to which many of the older 737's are now being converted, whilst the competitors are being scrapped. Both Jack Steiner and Joe Sutter’s names are on the patent for the 737.

In fact the 737 had a 60% parts commonality with the 727 which included the doors, leading edge devices, nacelles, cockpit layout, avionics, components and other fittings. The 727 in turn had a similar commonality with the 707, so parts of the 737 can be traced back to the early 1950's eg the fuselage cross-section above the floor.

Using off-the-peg components was quick and cheap for both design and production and also helped pilots and engineers convert to the new type, but they also dated the aircraft, a feature which was never really addressed until the NG's 30 years later.

On 19 Feb 1965, Boeing announced the 737-100 after an initial order of 10 from Lufthansa, who became the first foreign airline to launch a US airliner. Assembly started in the summer of 1966.
pi_195276430
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:23 schreef shiz het volgende:
Vind die Chinese Comac ARJ21 wel heel origineel.
https://www.avgeekery.com(...)commercial-aviation/
So we just called him Fred too
  zondag 27 september 2020 @ 00:27:19 #148
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195278024
haha, ja, precies. :Y)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 27 september 2020 @ 16:38:29 #149
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195288806
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:49 schreef Fred2 het volgende:

De airframe contructions van de verschillende 747 zijn ook toch onderling verschillend. Al was het maar door het verschil in lengte, de lengte van het upperdeck en de verschillende motoren.
Tering, Fred, wat ben jij een eigenwijs stuk vreten....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 28 september 2020 @ 20:04:48 #151
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195313087
Dat was toch een van de speciale Embraer E2 liveries?
Is er ook eentje met een haai of eagle ofzo?

-- e.g.:

quote:
The Embraer 190-E2 consumes 10% less fuel than its direct competitor, making it the most efficient jet in its segment. It's also the most environmentally friendly, creating less noise and fewer emissions. Moreover, flight tests have confirmed its superiority over original specifications for range and takeoff performance. Without middle seats passengers enjoy more comfort as well as greater convenience, thanks to generous luggage space. With the longest maintenance intervals in the single aisle market, this airplane is destined to outperform, earning its namesake: a genuine profit hunter.

~ https://embraer.com/global/en/9130-the-e2-tiger-odyssey
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 28 september 2020 @ 20:58:19 #152
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195314591
quote:
Is een promotievliegtuig van Embrear zelf.

Deze plaat is mooi.

"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195314612
Mooi allemaal!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')