Ik weet van de Oostenrijkse dat er weleens sightseeing wordt gedaan, bijv. bij oud & nieuw ... https://www.austrianairli(...)B671-FE5E3CB68ED8%7Dquote:Op donderdag 17 september 2020 11:04 schreef Fred het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-azie-coronacrisis
Zouden Nederlandse maatsschapijen hier ook voor te porren zijn?
Lufthansa heeft vandaag een persbericht naar buiten gebracht:quote:Op vrijdag 11 september 2020 18:57 schreef Iemand91 het volgende:
Nou, kans is groot dat de 6 Boeing 747-400's van Lufthansa Twente nooit meer zullen verlaten; geruchten gaan rond dat Lufthansa alle 747-400's, alle A380's en alle A340-300's zal uitfaseren.
Een handvol A340-600's en de 747-8i's lijken te blijven.
Lufthansa to Shed Biggest Planes in Deepening Fleet Shakeup
Ik denk dat we gerust kunnen zeggen dat we Lufthansa nooit meer commerciële vluchten zien maken met de A340-600's en A380's. Ze noemen de 747-400's niet, maar je kunt verwachten dat die ook nog wel volgen.quote:In addition to the fleet changes already communicated, the following decisions have been made: After six Airbus A380s were finally taken out of service in the spring, the remaining eight A380s and ten A340-600s, which were previously intended for flight service, will be transferred to long-term storage and removed from planning. These aircraft will only be reactivated in the event of an unexpectedly rapid market recovery. In addition, the remaining seven Airbus A340-600s will be permanently decommissioned.
quote:Op donderdag 17 september 2020 11:04 schreef Fred het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-azie-coronacrisis
Zouden Nederlandse maatsschapijen hier ook voor te porren zijn?
quote:
Zie:quote:Op vrijdag 18 september 2020 12:06 schreef Iemand91 het volgende:
Gaat in Nederland echt niet gebeuren.
De vliegmaatschappij kan kan dan wel zo'n shitload aan negatieve pers verwachten.
Met de KLM MD-11 en 787 vluchten had je al persaandacht (en niet altijd bepaald positief).
Eventuele afscheidsvluchten met de 747 waren er ook niet gekomen; ook al was dit hele Corona-gedoe er niet geweest.
Dat heeft Charley Valette (een van de organisatoren die achter deze vluchten zat) al een keer aangeven.
Transavia heeft wel een keer een zonsverduisteringsvlucht gemaakt.
quote:SCHIPHOL - KLM, Transavia, TUI en Corendon hebben geen plannen om zogenaamde 'vluchten naar nergens' aan te bieden, in tegenstelling tot maatschappijen uit Azië en Australië waarbij ze stormlopen. Bij Qantas waren tickets voor een zeven uur durende 'flight to nowhere'-rondvlucht binnen 10 minuten uitverkocht. 'Niet passend' en 'niet duurzaam' vinden de Nederlandse maatschappijen het idee, zo blijkt uit een rondvraag.
quote:
Swiss vliegt nog steeds met hun 5 A340-300's rond en schijnt nu juist met de A340 door te willen gaan in de toekomst.quote:Op dinsdag 22 september 2020 01:13 schreef shiz het volgende:
Wel jammer...ik zou in 2014 eigenlijk uit Hongkong terugvliegen met Swiss A343 via ZRH om dat eens te beleven, maar boekte last minute om naar Lufthansa B748 via FRA (net als de heenreis) omdat ik anders niet business class kon reizen... nu lijken de kansen een keertje A340 te vliegen niet zo heel denderend meer...
Die staan vooralsnog allemaal stil:quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:49 schreef flipsen het volgende:
Iberia zal er toch ook nog wel een paar hebben? Die waren grootverbruiker op vluchten naar Zuid Amerika.
1 augustus was de laatste commerciële vlucht van de Iberia A340-600; Quito naar Madrid.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:49 schreef flipsen het volgende:
Iberia zal er toch ook nog wel een paar hebben? Die waren grootverbruiker op vluchten naar Zuid Amerika.
Heeft dat niet meer met de motor-ontwikkeling te maken? In de tijd van 747 moest je voor zo'n vliegtuig wel met 4 motoren vliegen, maar als je ziet wat er nu onder een 777 hangt is dat nu niet meer nodig...quote:Op donderdag 24 september 2020 08:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Kunnen we vaststellen dat de B747 een exceptioneel ontwerp is gebleken. Alle 4-motorige Airbussen gaan eerder uit produktie, terwijl die ontwerpen resp 25 en 35 jaar jonger zijn.
Misschien deels. Echter....quote:Op donderdag 24 september 2020 08:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Heeft dat niet meer met de motor-ontwikkeling te maken? In de tijd van 747 moest je voor zo'n vliegtuig wel met 4 motoren vliegen, maar als je ziet wat er nu onder een 777 hangt is dat nu niet meer nodig...
Heel jammer... Had gepland om in 2021/2022 mijn vakantiebestemming uit te kiezen a.d.v. een A346 route. Maar dat zal niet meer gebeuren dus.quote:Op dinsdag 22 september 2020 01:13 schreef shiz het volgende:
Wel jammer...ik zou in 2014 eigenlijk uit Hongkong terugvliegen met Swiss A343 via ZRH om dat eens te beleven, maar boekte last minute om naar Lufthansa B748 via FRA (net als de heenreis) omdat ik anders niet business class kon reizen... nu lijken de kansen een keertje A340 te vliegen niet zo heel denderend meer...
Worden straks massaal op Marktplaats aangeboden joh, koop je je eigenquote:Op donderdag 24 september 2020 10:14 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Heel jammer... Had gepland om in 2021/2022 mijn vakantiebestemming uit te kiezen a.d.v. een A346 route. Maar dat zal niet meer gebeuren dus.
Het ligt er maar net aan waar de grens van een ontwerp legt natuurlijkquote:Op donderdag 24 september 2020 08:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Kunnen we vaststellen dat de B747 een exceptioneel ontwerp is gebleken.
En nu dus duidelijk aan zijn grenzen. Nooit geweten dat 707/727/737in basis hetzelfde zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:23 schreef Fred het volgende:
Als je puur naar de vorm van het toestel kijkt dan is de 707 het langst lopende ontwerp, begonnen als 4-motorig, daarna 3-motorig als 727 en uiteindelijk als 737 met twee motoren.
Jep, die korte pootjes uit de jaren '50 zijn nu echt te kort om een moderne motor onder te plakken.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:26 schreef derLudolf het volgende:
En nu dus duidelijk aan zijn grenzen.
Nou, uh, hier.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:23 schreef Fred het volgende:
Het ligt er maar net aan waar de grens van een ontwerp legt natuurlijk
In tegenstelling tot:quote:Op donderdag 24 september 2020 13:23 schreef Fred het volgende:
Het ligt er maar net aan waar de grens van een ontwerp legt natuurlijk
quote:Op donderdag 24 september 2020 13:58 schreef derLudolf het volgende:
Waren er bij de NG al problemen dan die met veel kunst- en vliegwerk zijn opgelost?
Achteraf is natuurlijk lekker wonen, feit is dat het orderboek voor de 757 flink opdroogde in het begin van de 2000's.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:36 schreef Fred het volgende:
[..]
Jep, die korte pootjes uit de jaren '50 zijn nu echt te kort om een moderne motor onder te plakken.
(wat mij betreft een gevalletje zachte heelmeesters maken stinkende wonden: als Boeing en airlines eind jaren '90 hadden ingezet op een 757NG ipv de 737NG was er nu helemaal geen probeleem geweest.(maar had er destijds wel flink geïnvesteerd moeten worden in het opleiden van piloten en onderhoudspersoneel))
Staat ook al een bericht over op de frontpage. Het zal toch niet zo zijn dat ze die snelweg voor landingsbaan hebben aangezien?quote:
Dat komt omdat ze dat ook niet zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En nu dus duidelijk aan zijn grenzen. Nooit geweten dat 707/727/737in basis hetzelfde zijn.
In hoeverre verschilt dit meer van elkaar dan een 747-100/-200/-300-/400/-8i (al dan niet in freight variant) van elkaar verschillen?quote:Op zaterdag 26 september 2020 19:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze dat ook niet zijn.
Ik zou zeggen, kijk nog eens rustig naar de foto's.quote:Op zaterdag 26 september 2020 20:44 schreef Fred het volgende:
[..]
In hoeverre verschilt dit meer van elkaar dan een 747-100/-200/-300-/400/-8i (al dan niet in freight variant) van elkaar verschillen?
[ afbeelding ]
Ik zie echt niet minder verschillen dan het aantal verschillen tussen het front van een 747-100 en 747-8i.quote:Op zaterdag 26 september 2020 20:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik zou zeggen, kijk nog eens rustig naar de foto's.
Dan ga ik mezelf bij deze terugtrekken uit deze discussie.quote:Op zaterdag 26 september 2020 20:53 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Ik zie echt niet minder verschillen dan het aantal verschillen tussen het front van een 747-100 en 747-8i.
Jammer, blijkbaar zit ik er al jaren naast. Jij weet zo te zien wat er anders is, waarom deel je het niet?quote:Op zaterdag 26 september 2020 20:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dan ga ik mezelf bij deze terugtrekken uit deze discussie.
Dat lijkt me evident.quote:Op zaterdag 26 september 2020 21:00 schreef Fred2 het volgende:
Jammer, blijkbaar zit ik er al jaren naast.
De neus wat uiteraard een voorbeeld om te laten zien dat er wel degelijk onderdelen van een 707 in een 727 en 737 terug te vinden zijn.quote:Op zaterdag 26 september 2020 21:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat lijkt me evident.
Om een of andere reden denk jij dat een ontwerp van een vliegtuig bepaald wordt door de neus en de cockpitramen.
Wikipedia denkt daar anders over:quote:En je gaat voorbij aan het gegeven dat de airframe construction van een vliegtuig met de motoren aan de vleugels of achterin de fuselage nooit hetzelfde kan zijn.
Dat is wel heel magertjes om te beweren dat het hetzelfde ontwerp is.quote:Op zaterdag 26 september 2020 21:37 schreef Fred het volgende:
De neus wat uiteraard een voorbeeld om te laten zien dat er wel degelijk onderdelen van een 707 in een 727 en 737 terug te vinden zijn.
Wikipedia denkt er helemaal niet anders over, maar blijkbaar is je Engels te slecht om te snappen wat ze zeggen.quote:Wikipedia denkt daar anders over:
"It shares its six-abreast upper fuselage cross-section and cockpit with the 707."
bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_727
"Developed to supplement the Boeing 727 on short and thin routes, the twinjet retains the 707 fuselage cross-section and nose with two underwing turbofans"
bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737
De airframe contructions van de verschillende 747 zijn ook toch onderling verschillend. Al was het maar door het verschil in lengte, de lengte van het upperdeck en de verschillende motoren.quote:Op zaterdag 26 september 2020 22:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat zegt verder niets over de airframe construction.
De definitie van "in basis hetzelfde" is wat subjectief, maar:quote:Op donderdag 24 september 2020 13:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En nu dus duidelijk aan zijn grenzen. Nooit geweten dat 707/727/737in basis hetzelfde zijn.
quote:Jack Steiner had helped design the B29 & 707 and was Chief Designer of the 727. His major contribution to the 737 project was to use as much of the 727 in the 737, in particular the fuselage cross section. This gave not only cost savings in tooling commonality but also the payload advantage of 6 abreast seating, one more than the DC-9 or BAC 111 and allowed it carry standard sized cargo containers on the main deck. It gave the interior a spacious look and allowed Boeing to use standard cabin fittings from the 727 & 707 such as toilets and galleys. This together with its large hold capacity, gave it scope for using the aircraft as a freighter, a role to which many of the older 737's are now being converted, whilst the competitors are being scrapped. Both Jack Steiner and Joe Sutter’s names are on the patent for the 737.
In fact the 737 had a 60% parts commonality with the 727 which included the doors, leading edge devices, nacelles, cockpit layout, avionics, components and other fittings. The 727 in turn had a similar commonality with the 707, so parts of the 737 can be traced back to the early 1950's eg the fuselage cross-section above the floor.
Using off-the-peg components was quick and cheap for both design and production and also helped pilots and engineers convert to the new type, but they also dated the aircraft, a feature which was never really addressed until the NG's 30 years later.
On 19 Feb 1965, Boeing announced the 737-100 after an initial order of 10 from Lufthansa, who became the first foreign airline to launch a US airliner. Assembly started in the summer of 1966.
https://www.avgeekery.com(...)commercial-aviation/quote:Op zaterdag 26 september 2020 22:23 schreef shiz het volgende:
Vind die Chinese Comac ARJ21 wel heel origineel.
Tering, Fred, wat ben jij een eigenwijs stuk vreten....quote:Op zaterdag 26 september 2020 22:49 schreef Fred2 het volgende:
De airframe contructions van de verschillende 747 zijn ook toch onderling verschillend. Al was het maar door het verschil in lengte, de lengte van het upperdeck en de verschillende motoren.
quote:The Embraer 190-E2 consumes 10% less fuel than its direct competitor, making it the most efficient jet in its segment. It's also the most environmentally friendly, creating less noise and fewer emissions. Moreover, flight tests have confirmed its superiority over original specifications for range and takeoff performance. Without middle seats passengers enjoy more comfort as well as greater convenience, thanks to generous luggage space. With the longest maintenance intervals in the single aisle market, this airplane is destined to outperform, earning its namesake: a genuine profit hunter.
~ https://embraer.com/global/en/9130-the-e2-tiger-odyssey
Is een promotievliegtuig van Embrear zelf.quote:Op maandag 28 september 2020 19:51 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/PRZIQ/25a13440
Van wie is deze?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |