abonnement Unibet Coolblue
pi_194208231
Na 48 jaar, 11 maanden en 6 dagen staat er vanaf vandaag nooit meer een Qantas 747 op de luchthaven van Sydney.

Vanmiddag is om iets over 3 uur 's middags lokale tijd de allerlaatste Qantas 747-400ER (VH-OEJ) vertrokken vanaf Sydney op weg naar Los Angeles. Hierna zal ze doorvliegen naar Mojave.
https://www.flightradar24.com/QFA7474/2500f1e0



Eerste Qantas 747 bezoek aan Perth:



Ook de Qantas 747's vallen prooi aan de Corona-crisis. Het oorspronkelijk plan was om de laatste eind 2020 uit te faseren, maar dit is naar voren gehaald.
De laatste commerciële vlucht was op 29-30 maart toen VH-OEE van Santiago naar Sydney vloog.
Dat was toen ook de laatste internationale Qantas vlucht die door de crisis werden opgeschort.

Op 30 juli 1971 ontving Qantas haar eerste 747. Een -200 VH-EBA genaamd "City of Canberra"
Op 16 augustus kwam de 747 aan in Sydney na een vlucht van Seattle via San Francisco en Honolulu.
Qantas voorzag een korte rol voor de 747; voor op de langere termijn zag men de toekomst in de Concorde of de Boeing 2707.

De First Class lounge op het bovendek; de 'Captain Cook lounge':



In totaal zou Qantas 60 747's in gebruik nemen, geleasede -100, -200, -300, -400 en -SP's.
Wanneer in maart 1979 Qantas haar laatste Boeing 707 uitfaseert wordt Qantas een 747-only maatschappij; totdat ze in 1985 hun eerste 767 in gebruik nemen.

Een Qantas 747SP in Wellington, Nieuw-Zeeland; bekend van haar korte landingsbaan en dus zeer geschikt voor de 747SP:



Op 11 augustus 1989 neemt Qantas hun eerste 747-400 in ontvangst. De 747 werd naar Londen gevlogen en de delivery flight ging vervolgens non-stop naar Sydney.
De vlucht van 18.000 kilometer duurde 20 uur en 9 minuten en brak diverse records.
Het zou toch oktober 2019 duren voordat er weer een commercieel toestel een non-stop vlucht tussen Londen en Sydney zou maken (de Qantas 787 testvluchten)
Alle Qantas 747-400's kregen dan ook de naam Longreach, niet alleen vanwege het dorpje waar Qantas ooit begon, maar ook vanwege het enorme vliegbereik van de 747-400.

Op 31 oktober 2002 ontving Qantas hun eerste 747-400ER. Deze 747's hadden een groter vliegbereik en een vernieuwd interieur en waren bedoeld voor Qantas' ultra-long routes over de Grote Oceaan.
Qantas ontving er 6; Qantas was ook de enige maatschappij die de 747-400ER zou gebruiken.

Ook bekend zijn de Aboriginal Art liveries op een drietal 747's; in het bijzonder Wunala Dreaming:



Vorige week heeft Qantas 3 afscheidsvluchten gemaakt met VH-OEJ; eerst maandag boven Sydney dan woensdag boven Brisbane en vrijdag boven Canberry.

En nu na bijna 50 jaar aan Qantas 747 geschiedenis; komt daar vandaag voorgoed een einde aan.
Vanmiddag iets even na 3 uur 's middags vertrok ze voorgoed van Australische grond...





pi_194208237
Op de luchthaven van Shanghai is brand uitgebroken een toestel van Ethiopian Airlines Cargo:




[ Bericht 14% gewijzigd door Iemand91 op 22-07-2020 16:44:34 ]
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:12:52 #4
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_194209431
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 15:23 schreef Iemand91 het volgende:

:D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:33:46 #5
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194209660
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 15:23 schreef Iemand91 het volgende:
Op de luchthaven van Shanghai is brand uitgebroken een toestel van Ethiopian Airlines Cargo:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb gezocht, maar kan niet vinden of een B777F fire suppression heeft op het maindeck. Zal wel niet, he?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194209777
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:12 schreef flipsen het volgende:

[..]

:D
Geweldig, die met dat bootje erop is ook erg mooi!
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:49:30 #7
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_194210660
Lithium batterijtje te heet geworden bij die Ethiopian? Niet de eerste keer dat ze dit meemaken trouwens.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_194211183
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik heb gezocht, maar kan niet vinden of een B777F fire suppression heeft op het maindeck. Zal wel niet, he?
Is dat niet verplicht?
  woensdag 22 juli 2020 @ 19:37:41 #9
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194211630
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:15 schreef Viezze het volgende:

Is dat niet verplicht?
Volgens mij is het verplicht op plaatsen waar vracht is geladen en die niet bereikbaar zijn gedurende de vlucht, zoals de normale vrachtruimen. Maar het maindeck kunnen ze zelf bereiken en dus ook handmatig brandje blussen als dat nodig is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194213714
Ah dat klinkt logisch :)

In dit geval lijkt het een geluk bij een ongeluk dat het op de grond gebeurd is.
pi_194236140
Ik dacht al wat hoor ik toch, maar dat was Lufthansa nr 6 onderweg naar Twente :)
A mind with a heart of it's own
pi_194266245
quote:
Wellicht een positieve Coronatest aan boord?
dag
  Redactie Sport / Supervogel zondag 26 juli 2020 @ 13:29:56 #15
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_194266272
twitter
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 27 juli 2020 @ 17:36:20 #16
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_194281737
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 28 juli 2020 @ 07:45:21 #17
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_194289657
twitter
pi_194337061
KLM past organisatie verder aan als gevolg van de COVID-19-crisis
quote:
KLM zit in een crisis van ongekende omvang. Sinds de uitbraak van het COVID-19-virus begin 2020 zijn al tal van maatregelen genomen om de huidige situatie het hoofd te bieden. De vooruitzichten zijn dat de weg naar herstel lang zal zijn en veel onzekerheden kent. Dat betekent dat de structuur en omvang van KLM in de komende jaren nog verder en ingrijpend aangepast zullen moeten worden. Bij de KLM Groep verdwijnen daardoor in totaal 4.500 tot 5.000 arbeidsplaatsen (fte).
quote:
Om het voortbestaan van KLM op de langere termijn te waarborgen, moet KLM zich in omvang aanpassen aan de nieuwe realiteit. Daarom is KLM genoodzaakt om het aantal arbeidsplaatsen te verminderen naar het aantal dat nodig is voor de geplande operatie in 2021/2022. In de loop van 2021 moet, op een huidig totaal van 33.000 fte in de gehele KLM Groep, het aantal arbeidsplaatsen worden verminderd met 4.500 tot 5.000 naar 28.000 fte.

Door reeds genomen maatregelen, zoals het niet-vernieuwen van tijdelijke contracten (1.500 fte) en de Vrijwillige Vertrekregeling (2.000 fte) is en wordt de omvang van KLM al kleiner. Daarnaast is er door onder andere pensioneringen in 2020 en 2021 ook nog natuurlijk verloop (500 fte) dat bijdraagt aan de benodigde reductie.

Dit betekent dat, ondanks de reeds genomen maatregelen, er de komende jaren nog steeds minder mensen nodig zullen zijn bij KLM. Daarnaast geldt voor de grond dat we te maken hebben met een mismatch in functionele vaardigheden.

Daarom zullen voor ca. 1.500 arbeidsplaatsen helaas alternatieve oplossingen gevonden moeten worden. Dit betreft tot 500 arbeidsplaatsen bij de grond, 300 bij cabine en 300 bij cockpit en zo’n 400 bij KLM-dochterondernemingen en Air France-KLM-groepsfuncties.

Gezien de hoge mate van onzekerheid, houdt KLM de mogelijkheid open om het aantal arbeidsplaatsen verder te reduceren, mocht het productieniveau lager uitkomen in 2021/2022 dan de huidige geplande -20%.
pi_194344129
Speedbird 1 is (weer) niet meer.

British Airways scraps all-business class London-New York flight
quote:
British Airways has pulled the plug on its all-business class flight between London and New York, with the airline retiring the Airbus A318 jet which was dedicated to the premium transatlantic route.

BA parent company IAG confirmed this evening it was "exiting (the) A318 fleet" as part of a sweeping response to what is described as the "worst quarterly result" in its history, with a loss of over ¤1.3 billion across April-June 2020 and the expectation that "it will take until at least 2023 for passenger demand to recover to 2019 levels."
pi_194353192
https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitter

idem dito! niet veel meters meer over, of wel?
  Moderator zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:17:21 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194353282
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 13:10 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitter

idem dito! niet veel meters meer over, of wel?
:D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194356145
Een uur geleden is vlucht EK148 vanuit Schiphol vertrokken terug naar Dubai.
De vlucht wordt uitgevoerd door een Airbus A380 en is de eerste Emirates A380 vlucht op Schiphol sinds 24 maart.

Sinds toen stond wereldwijd de gehele A380 vloot aan de grond op enkele vluchten van China Southern Airlines na.
Sinds 15 juli vliegt Emirates de A380 weer naar London Heathrow en Parijs en sinds vandaag dus ook weer dagelijks naar Amsterdam. (En een 2e dagvlucht naar Londen).
Hiermee is Amsterdam naast Londen de enige luchthaven wereldwijd waar meer dan 1 (buitenlandse) A380 op gevlogen wordt. (namelijk 2 maal per week de China Southern A380 die ook naar Londen gaat)

Overigens is het vandaag ook exact 8 jaar geleden dat Emirates de eerste A380 vlucht maakte naar Amsterdam:



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 01-08-2020 16:45:21 ]
pi_194356874
twitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')