abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:07:29 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194200258
quote:
Leger ingezet bij RIVM voor boerenprotest, zeker 15 vrachtwagens paraat



Defensie heeft meerdere vrachtwagens richting de Rijksdienst voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gestuurd. Dat is gebeurd met het oog op het boerenprotest dat voor morgen gepland staat. Het zijn ongeveer vijftien vrachtwagens, met ongeveer veertig militairen.

De vrachtwagens staan er op verzoek van de burgemeester van De Bilt. Het is de bedoeling dat ze straten afsluiten. Er zijn nu ook al blokkades opgesteld, dat heeft te maken met de onvoorspelbaarheid van de protesten, zegt de woordvoerder van de gemeente. Bij eerdere boerenprotesten werden in Den Haag ook al legervrachtwagens ingezet.

In Utrecht verboden
In de provincie Utrecht is het vandaag en morgen verboden om te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.

[twitter]https://twitter.com/jeroenwetzels/status/1285610803845050369[/twitter]

Actiegroep Farmers Defence Force heeft zijn achterban nu opgeroepen om met de auto naar het protest te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.

Enige gemeente
De Bilt is de enige gemeente die om bijstand van Defensie heeft gevraagd, zegt een woordvoerder van het ministerie.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vrachtwagens-paraat
quote:
Demonstraties met tractoren in meerdere regio's verboden



In navolging van Utrecht hebben nu meerdere veiligheidsregio's een demonstratie met landbouwvoertuigen verboden voor morgen. Farmers Defence Force (FDF) heeft een grootschalige actie aangekondigd waar ook veel tractoren bij worden verwacht.

Het gaat om onder meer de veiligheidsregio's in Groningen, Flevoland en de Gooi- en Vechtstreek. Bij het RIVM in De Bilt worden demonstranten verwacht. Daar is inmiddels het leger ingezet om blokkades op te zetten.

Lelystad Airport
Volgens de Veiligheidsregio Flevoland heeft de FDF via sociale media opgeroepen om met tractoren te komen demonstreren, met als mogelijke locatie Lelystad Airport.

Om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen, is besloten om op 21 en 22 juli een verbod in te stellen op het demonstreren met landbouwvoertuigen. Dat verbod geldt op de openbare weg, parkeerplaatsen en andere openbare plaatsen in de veiligheidsregio Flevoland.

Volgens de Veiligheidsregio Groningen is duidelijk geworden 'dat representanten van boeren, waaronder Farmer Defence Force, opnieuw voornemens zijn op grote schaal demonstraties, blokkades of andere ontwrichtende acties te organiseren'. Daar geldt het verbod op 22 juli, van middernacht tot middernacht.

Demonstraties niet gemeld
Volgens de veiligheidsregio in Groningen hebben in het recente verleden 'demonstraties van groepen boeren en sympathisanten met trekkers en andere zware (landbouw)voertuigen op verschillende plekken geleid tot opstoppingen en gevaarlijke situaties. Deze demonstraties waren vooraf niet gemeld. Hierdoor was het niet mogelijk om afspraken te maken over hoe op een veilige manier gedemonstreerd kon worden'.

De veiligheidregio Gooi- en Vechtstreek meldt dat het Mediapark ook een mogelijk doelwit zou zijn van FDF. Er is een verbod ingesteld 'om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen'.

In de provincie Utrecht was het al verboden om vandaag en morgen te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.

Met de auto
FDF heeft zijn achterban opgeroepen om met de auto naar het protest in De Bilt te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)tratie-met-tractoren
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:09:50 #2
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194200286
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

we gaan nu een wedstrijdje doen wie heeft hier de grootste piemel
https://www.telegraaf.nl/(...)rachtwagens-bij-rivm
Die agent heeft in elk geval de grootste baard (8>

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:11:51 #3
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194200296
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_194200311
Dus we hebben te kampen met een pandemie en dan kom je op het lumineuze idee om het RIVM te gaan treiteren, boerenverstand is tegenwoordig blijkbaar ver te zoeken...
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:14:52 #5
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194200320
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:
Dus we hebben te kampen met een pandemie en dan kom je op het lumineuze idee om het RIVM te gaan treiteren, boerenverstand is tegenwoordig blijkbaar ver te zoeken...
Dat doet het leger :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:17:35 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194200340
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:
Dus we hebben te kampen met een pandemie en dan kom je op het lumineuze idee om het RIVM te gaan treiteren, boerenverstand is tegenwoordig blijkbaar ver te zoeken...
Ja de boeren zijn verdwaasd door de ratrace om de internationale melkprijs

Die zien niet dat de Nederlandse horeca massaal failliet gaat aan de bierafnameverplichting
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194200349
Überhaupt dat gejank van de boeren van “daar gaat je democratie” en “leger bezet je dorp”. Je mag protesteren als boer, maar NIET met je facking trekker alles blokkeren. Recht op demonstratie is een goed recht, maar geen vrijbrief om maar anderen tot last te zijn en alles te blokkeren.

Ik vergelijk het altijd met die dierenwelzijns groepen. Protesten mag, maar niet een boerenstal bezetten wat toen een tijdje geleden gebeurt is. Dat gaat te ver en treft die boer, en schaad hem. Dit is wat mij betreft hetzelfde. Maar goed. De fdf is een radicaal groepje dat geweld niet schuwt en waar niet mee te onderhandelen valt
pi_194200354
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:18 schreef alopio het volgende:
Überhaupt dat gejank van de boeren van “daar gaat je democratie” en “leger bezet je dorp”. Je mag protesteren als boer, maar NIET met je facking trekker alles blokkeren. Recht op demonstratie is een goed recht, maar geen vrijbrief om maar anderen tot last te zijn en alles te blokkeren.

Ik vergelijk het altijd met die dierenwelzijns groepen. Protesten mag, maar niet een boerenstal bezetten wat toen een tijdje geleden gebeurt is. Dat gaat te ver en treft die boer, en schaad hem. Dit is wat mij betreft hetzelfde. Maar goed. De fdf is een radicaal groepje dat geweld niet schuwt en waar niet mee te onderhandelen valt
QFT
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:19:44 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194200358
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:
Dus we hebben te kampen met een pandemie en dan kom je op het lumineuze idee om het RIVM te gaan treiteren, boerenverstand is tegenwoordig blijkbaar ver te zoeken...
Dit ja. Ze moeten opflikkeren bij het RIVM. Hopelijk nemen ze alle voertuigen in beslag van de mensen die daar komen. Laten veilen bij domeinen en de opbrengst investeren in het onderzoek naar COVID. Ooh en ook elke demonstrant een boete van enkele duizenden euro's. Kaalplukken die rotzakken die het RIVM dwars zitten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:20:11 #10
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194200360
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:18 schreef alopio het volgende:
en waar niet mee te onderhandelen valt
Lijkt de overheid wel. Die drukt ook van alles door je strot.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_194200371
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:20 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Lijkt de overheid wel. Die drukt ook van alles door je strot.
De Tweede Kamer kun je kiezen, dat boerentuig krijg je opgedrongen.
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:22:25 #12
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194200376
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:21 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De Tweede Kamer kun je kiezen, dat boerentuig krijg je opgedrongen.
Democratie is niet 1x per 4 jaar tijdens de gang naar de stembus....
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_194200390
quote:
3s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:22 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Democratie is niet 1x per 4 jaar tijdens de gang naar de stembus....
En democratie is al helemaal niet met je grote trekker je kleine pikkie compenseren.
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:24:43 #14
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194200396
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:24 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En democratie is al helemaal niet met je grote trekker je kleine pikkie compenseren.
Inderdaad. Het is bedoeld om de overheid af te remmen als ze doorslaan.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_194200427
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:24 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is bedoeld om de overheid af te remmen als ze doorslaan.
Nee, puur egoïsme. En dan kunnen ze nog zulke schijnheilige tweets gaan posten, een ander belang dan eigenbelang kennen ze niet.
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:32:44 #16
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194200441
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:30 schreef Kansenjongere het volgende:

Nee, puur egoïsme. En dan kunnen ze nog zulke schijnheilige tweets gaan posten, een ander belang dan eigenbelang kennen ze niet.
Demonstratierecht is egoïsme? :D
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_194200449
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Demonstratierecht is egoïsme? :D
Je springt nogal van de hak op de tak, probeer het eens met een coherent verhaal.
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:34:26 #18
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194200458
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je springt nogal van de hak op de tak, probeer het eens met een coherent verhaal.
In jouw optiek is democratie slechts 1x per 4 jaar je stem laten horen en hoort demonstratierecht er niet bij. Dan snap je democratie niet. Is niet erg. De boeren snappen het gelukkig wel.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_194200467
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:34 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik jouw optiek is democratie slechts 1x per 4 jaar je stem laten horen
Zou je je niet als een kleuter willen gedragen en me geen woorden in de mond willen leggen.
Bij voorbaat dank.
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:36:22 #20
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194200479
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:35 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zou je je niet als een kleuter willen gedragen en me geen woorden in de mond willen leggen.
Bij voorbaat dank.
Ik leg je geen woorden in de mond. Dat is slechts je eigen interpretatie. Zo interpreteer jij democratie als 1x per 4 jaar je stem laten horen en daarna zwijgen. Joh, prima.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_194200484
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:36 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik leg je geen woorden in de mond. Dat is slechts je eigen interpretatie. Zo interpreteer jij democratie als 1x per 4 jaar je stem laten horen en daarna zwijgen. Joh, prima.
Zoveel tegenstrijdigheid in 1 post. Ben je bipolair?
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:37:17 #22
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194200489
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zoveel tegenstrijdigheid in 1 post. Ben je bipolair?
Je probeert het op de persoonlijke toer? Succes!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_194200493
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:37 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je probeert het op de persoonlijke toer? Succes!
Aldus degene die voor mij meent te moeten bepalen wat ik zou vinden :')
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:39:16 #24
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194200508
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Aldus degene die voor mij meent te moeten bepalen wat ik zou vinden :')
Je hebt het zelf al bepaald :')

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:21 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De Tweede Kamer kun je kiezen, dat boerentuig krijg je opgedrongen.
Uitsluitend stemmen en vooral niet demonstreren. De kenner van de democratie heeft gesproken :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:39:51 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194200511
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194200519
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je hebt het zelf al bepaald :')
[..]

Uitsluitend stemmen en vooral niet demonstreren. De kenner van de democratie heeft gesproken :')
Zo'n korte reactie en nog weet je er allemaal dingen in te zien die er niet staan. Succes met leren lezen.
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:41:11 #27
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194200524
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zo'n korte reactie en nog weet je er allemaal dingen in te zien die er niet staan. Succes met leren lezen.
En jij succes met het interpreteren van de democratie.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_194200525
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:20 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Lijkt de overheid wel. Die drukt ook van alles door je strot.
Daar stemmen we voor, en nee dan ben je het niet met alles eens en gebeuren er ook zaken waar je het niet mee eens bent of niet in jouw belang zijn. Welkom in de grote mensen wereld.
pi_194200528
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:24 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is bedoeld om de overheid af te remmen als ze doorslaan.
Nee, dat doe je door normaal te demonstreren. Maar goed, voortaan ook maar toestaan dat dierenwelzijnsclubjes boeren stallen bezet houden?
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:42:32 #30
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194200530
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:41 schreef alopio het volgende:

[..]

Daar stemmen we voor, en nee dan ben je het niet met alles eens en gebeuren er ook zaken waar je het niet mee eens bent of niet in jouw belang zijn. Welkom in de grote mensen wereld.
Daar hebben we nog zo'n stemmer die denkt dat dat het enige is binnen een democratie.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:43:54 #31
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194200542
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:42 schreef alopio het volgende:

[..]

Nee, dat doe je door normaal te demonstreren. Maar goed, voortaan ook maar toestaan dat dierenwelzijnsclubjes boeren stallen bezet houden?
'Normaal' is ook zo'n sterke definitie. Moeten ze vooral doen, maar niet achteraf janken als je hardhandig eruit getrapt wordt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_194200560
Benieuwd waar ze naartoe gaan aangezien ik niet verwacht dat ze het een week van te voren al aankondigen zodat het leger alvast trucks kan neerzetten.
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:47:44 #33
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194200570
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:46 schreef Nober het volgende:
Benieuwd waar ze naartoe gaan aangezien ik niet verwacht dat ze het een week van te voren al aankondigen zodat het leger alvast trucks kan neerzetten.
Ik ook. Het leger in De Bilt en de boeren in Den Haag :D
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 22 juli 2020 @ 01:41:42 #34
408813 crew  trein2000
pi_194200944
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:18 schreef alopio het volgende:
Überhaupt dat gejank van de boeren van “daar gaat je democratie” en “leger bezet je dorp”. Je mag protesteren als boer, maar NIET met je facking trekker alles blokkeren. Recht op demonstratie is een goed recht, maar geen vrijbrief om maar anderen tot last te zijn en alles te blokkeren.

Ik vergelijk het altijd met die dierenwelzijns groepen. Protesten mag, maar niet een boerenstal bezetten wat toen een tijdje geleden gebeurt is. Dat gaat te ver en treft die boer, en schaad hem. Dit is wat mij betreft hetzelfde. Maar goed. De fdf is een radicaal groepje dat geweld niet schuwt en waar niet mee te onderhandelen valt
Ik vind persoonlijk een totaalverbod op protesteren met een trekker wel heel ver gaan. Het is ook een vorm van symboliek. Volgens mij zou je dat in beginsel moeten faciliteren. Met goede afspraken.

Maar aangezien de boeren daar consequent schijt aan blijken te hebben hebben de autoriteiten weinig keus.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194200958
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Demonstratierecht is egoïsme? :D
Om te beginnen valt zo veel mogelijk stennis schoppen niet onder het demonstratierecht, zoals twee hoogleraren in Trouw al hebben uitgelegd (https://www.trouw.nl/opin(...)-treiteren~b177d53b/). Het kan een neveneffect zijn van je demonstratie maar als het puur daarom te doen is gaat die vlieger niet meer op. Concreet voorbeeldje daarvan waren de 'demonstranten' van Extinction Rebellion in Amsterdam, van hen werd het ook niet getolereerd dat ze maar zo veel mogelijk cruciale verkeersaders in de stad gingen blokkeren en er is geen enkele reden waarom we dat nu dan maar wel moeten doen.
En of het egoïstisch is hangt er maar net van af waar je voor demonstreert. In het geval van onze agrarische vrienden is dat dat ze zelf niet eens de meest minimale bijdrage willen leveren om een probleem op te lossen waar zij in overgrote mate voor verantwoordelijk zijn, dat is toch wel behoorlijk egoïstisch.
pi_194201281
twitter
“Grote brand” (volgens alarmering) in Gemeentehuis De Bilt. Dat-is-ook-toevallig.
  woensdag 22 juli 2020 @ 06:03:51 #37
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_194201945
Het is nog rustig in de Bilt en Bilthoven (RIVM gebouw) :@
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 22 juli 2020 @ 06:27:17 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194202028
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 02:49 schreef cemeteryslut het volgende:
[ twitter ]“Grote brand” (volgens alarmering) in Gemeentehuis De Bilt. Dat-is-ook-toevallig.
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194202354
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:43 schreef ACT-F het volgende:

[..]

'Normaal' is ook zo'n sterke definitie. Moeten ze vooral doen, maar niet achteraf janken als je hardhandig eruit getrapt wordt.
Waarom lopen die boeren dan continue te janken dat ze met hun trekkers niet welkom zijn en er uit getrapt worden?
  woensdag 22 juli 2020 @ 07:47:05 #40
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194202365
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 07:44 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Waarom lopen die boeren dan continue te janken dat ze met hun trekkers niet welkom zijn en er uit getrapt worden?
Omdat ze te weinig verdienen met de melk
De melk in Denemarken is goedkoper , daar zijn moderne megastallen van 500 koeien toegestaan , hier niet

Hier wil men de koeien in de wei , dat vind de overheid leuker, daar krijgt onze boer ook subsidie voor
Maar de boer hier die werkt liever voor zijn geld net als in Denemarken

https://www.melkvee.nl/ar(...)melkprijs-in-europa/



[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 22-07-2020 08:29:51 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194202429
Demonstreren is prima.

Aan veel rechten zitten ook grenzen.

Wie het oneerlijk vindt dat demonstreren met tractoren wordt verboden, moet misschien de motivaties van de overheden en rechters even lezen.
  woensdag 22 juli 2020 @ 08:04:00 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194202507
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194202583
Optyfen FDF terroristen!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 22 juli 2020 @ 08:29:40 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194202726
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194202727
quote:
Niet zo haten op deze vrijheidsstrijders ja :{w ze bevrijden ons straks van Rutte en ga jij ze een beetje belachelijk maken -O-

:+
pi_194202789
quote:
Dit soort gekkies met hooguit drie hersencellen zijn verantwoordelijk voor ons voedsel en het welzijn van dier en milieu?
  Redactie Frontpage woensdag 22 juli 2020 @ 08:42:06 #47
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_194202853
FDF zijn terroristen, waarom is deze club nog niet verboden door een rechtbank ergens in Nederland?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 22 juli 2020 @ 08:48:27 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194202928
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:42 schreef JeMoeder het volgende:
FDF zijn terroristen, waarom is deze club nog niet verboden door een rechtbank ergens in Nederland?
Om dat ze vechten voor onze koeien in de wei

dat is goed anders gaan ze daar huizen bouwen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 22 juli 2020 @ 08:48:53 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194202932
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:29 schreef StephanL het volgende:

[..]

Niet zo haten op deze vrijheidsstrijders ja :{w ze bevrijden ons straks van Rutte en ga jij ze een beetje belachelijk maken -O-

:+
:P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 22 juli 2020 @ 08:49:39 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194202939
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:36 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Dit soort gekkies met hooguit drie hersencellen zijn verantwoordelijk voor ons voedsel en het welzijn van dier en milieu?
Dit is geen boer volgens mij. Gewoon een gare anti-vaccinatie idioot die meelift op de demonstratie
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194203033
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 01:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk een totaalverbod op protesteren met een trekker wel heel ver gaan. Het is ook een vorm van symboliek. Volgens mij zou je dat in beginsel moeten faciliteren. Met goede afspraken.

Maar aangezien de boeren daar consequent schijt aan blijken te hebben hebben de autoriteiten weinig keus.
Precies dit, van mij mogen de boeren demonstreren, zelfs met een trekker. En als ze dat op het Malieveld doen en het heeft onderweg wat overlast kan ik daar ook mee leven.

Punt is dat je die afspraken niet kan maken met de boeren. Ze doen maar wat hun uitkomt, blokkeren random zaken en het is bijna een vorm van chantage. Dan maak je het er zelf naar als iets niet mag.

Demonstreren is een recht, maar het is niet zo dat je door middel van een demonstratie altijd maar je zin krijgt. Vaak ga je daarna praten en volgt er iets van een compromis. Maar aangezien er met de fdf niet te praten valt, en hun alles met gestrekt been doen, weet je dat er niks constructiefs uitkomt.

Maar goed, blijkbaar mogen andere partijen (Milieu en dierengroepen) straks ook boerenerven blokkeren en stallen bezetten. Al worden die volgens Act-F er dan hardhandig uitgeslagen.
pi_194203052
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:43 schreef ACT-F het volgende:

[..]

'Normaal' is ook zo'n sterke definitie. Moeten ze vooral doen, maar niet achteraf janken als je hardhandig eruit getrapt wordt.
Dus boeren ook niet janken als de ME ze hardhandig van de snelweg slaat?

Nogmaals, boeren mogen van mij protesteren, zelfs met trekker, maar normaal is met afspraken en niet met wilde acties de burgen/bedrijfsleven chanteren en gijzelen. Enige overlast is niet te voorkomen, maar je moet wel rekening houden met anderen.
  woensdag 22 juli 2020 @ 09:01:21 #53
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_194203056
:o ik heb nog nooit zoveel politie en verkeersregelaars gezien in de Bilt :o en een escorts politie de snelweg op. Niets aan de hand nog het. Nu ben ik lekker op werk.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_194203187
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:58 schreef alopio het volgende:

[..]

Precies dit, van mij mogen de boeren demonstreren, zelfs met een trekker. En als ze dat op het Malieveld doen en het heeft onderweg wat overlast kan ik daar ook mee leven.

Punt is dat je die afspraken niet kan maken met de boeren. Ze doen maar wat hun uitkomt, blokkeren random zaken en het is bijna een vorm van chantage. Dan maak je het er zelf naar als iets niet mag.

Demonstreren is een recht, maar het is niet zo dat je door middel van een demonstratie altijd maar je zin krijgt. Vaak ga je daarna praten en volgt er iets van een compromis. Maar aangezien er met de fdf niet te praten valt, en hun alles met gestrekt been doen, weet je dat er niks constructiefs uitkomt.

Maar goed, blijkbaar mogen andere partijen (Milieu en dierengroepen) straks ook boerenerven blokkeren en stallen bezetten. Al worden die volgens Act-F er dan hardhandig uitgeslagen.
Ik ben helemaal niet vies van af en toe een demonstratie of protest, zelfs als er wat regels voor gebroken worden en het allemaal wat overlast veroorzaakt. Maar dat hoeft dan ook echt niet élke fokking week en met een hoop krokodillentranen, waarbij je bovendien daadwerkelijk gevaarlijke situaties veroorzaakt voor vele andere mensen (snelwegen blokkeren met voertuigen die een enorm snelheidsverschil hebben, medeweggebruikers intimideren, op politie/marechaussee inrijden met gewoon een enorm dodelijke machine...dat soort gedoe) . En dan ook nog eens niet of zelden opgepakt en berecht worden. :{
  woensdag 22 juli 2020 @ 09:33:25 #55
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194203394
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:58 schreef alopio het volgende:

[..]

Precies dit, van mij mogen de boeren demonstreren, zelfs met een trekker. En als ze dat op het Malieveld doen en het heeft onderweg wat overlast kan ik daar ook mee leven.

Punt is dat je die afspraken niet kan maken met de boeren. Ze doen maar wat hun uitkomt, blokkeren random zaken en het is bijna een vorm van chantage. Dan maak je het er zelf naar als iets niet mag.

Demonstreren is een recht, maar het is niet zo dat je door middel van een demonstratie altijd maar je zin krijgt. Vaak ga je daarna praten en volgt er iets van een compromis. Maar aangezien er met de fdf niet te praten valt, en hun alles met gestrekt been doen, weet je dat er niks constructiefs uitkomt.

Maar goed, blijkbaar mogen andere partijen (Milieu en dierengroepen) straks ook boerenerven blokkeren en stallen bezetten. Al worden die volgens Act-F er dan hardhandig uitgeslagen.
Ja maar ze vechten voor hun inkomen he

en om jou je eten te bezorgen en om te zorgen dat het groene hart niet helemaal volgebouwd wordt met woningen , want dan krijgen we een huizencrisis
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194203444
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:14 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet vies van af en toe een demonstratie of protest, zelfs als er wat regels voor gebroken worden en het allemaal wat overlast veroorzaakt. Maar dat hoeft dan ook echt niet élke fokking week en met een hoop krokodillentranen, waarbij je bovendien daadwerkelijk gevaarlijke situaties veroorzaakt voor vele andere mensen (snelwegen blokkeren met voertuigen die een enorm snelheidsverschil hebben, medeweggebruikers intimideren, op politie/marechaussee inrijden met gewoon een enorm dodelijke machine...dat soort gedoe) . En dan ook nog eens niet of zelden opgepakt en berecht worden. :{
De grens tussen normaal demonstreren en radicals hooligans is soms maar flinterdun ja
pi_194203459
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja maar ze vechten voor hun inkomen he

en om jou je eten te bezorgen en om te zorgen dat het groene hart niet helemaal volgebouwd wordt met woningen , want dan krijgen we een huizencrisis
Maar waarom moeten boeren dat zo buitensporig en gewelddadig doen, zonder ook maar één vinger in eigen boezem te steken, terwijl er veel meer beroepsgroepen zijn die het minstens even zwaar hebben of zelfs helemaal verdwijnen?
  woensdag 22 juli 2020 @ 09:41:28 #58
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194203466
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Maar waarom moeten boeren dat zo buitensporig en gewelddadig doen, zonder ook maar één vinger in eigen boezem te steken, terwijl er veel meer beroepsgroepen zijn die het minstens even zwaar hebben of zelfs helemaal verdwijnen?
Omdat het bij boeren niet alleen een baan is, maar een way of life
Laffe huichelaar
  woensdag 22 juli 2020 @ 09:41:30 #59
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194203469
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Maar waarom moeten boeren dat zo buitensporig en gewelddadig doen, zonder ook maar één vinger in eigen boezem te steken, terwijl er veel meer beroepsgroepen zijn die het minstens even zwaar hebben of zelfs helemaal verdwijnen?
omdat ze ook voor ons vechten ,anders gaan de overheid huizen bouwen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 22 juli 2020 @ 09:42:12 #60
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194203476
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Omdat het bij boeren niet alleen een baan is, maar een way of life
een vrachtwagen chauffeur is ook een way of life
met de vlam in de pijp

Die krijg je ook niet in de ouderen zorg

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 22 juli 2020 @ 09:43:38 #61
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_194203497
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:42 schreef alopio het volgende:

[..]

Nee, dat doe je door normaal te demonstreren. Maar goed, voortaan ook maar toestaan dat dierenwelzijnsclubjes boeren stallen bezet houden?
Dat is gewoon appels met peren vergelijken. De ene groep komt gewoon op voor het bestaansrecht van hun bedrijven. Maar als gewone burger die een relatief risicoloos leventje leidt kun je je daar natuurlijk niets bij voorstellen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 22 juli 2020 @ 09:45:36 #62
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194203513
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:43 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dat is gewoon appels met peren vergelijken. De ene groep komt gewoon op voor het bestaansrecht van hun bedrijven. Maar als gewone burger die een relatief risicoloos leventje leidt kun je je daar natuurlijk niets bij voorstellen.
misschien moet de overheid een helft wegkopen dan gaat de melkprijs wel omhoog
of moeten we meer melk drinken ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194203543
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:38 schreef alopio het volgende:

[..]

De grens tussen normaal demonstreren en radicals hooligans is soms maar flinterdun ja
Is zo. En soms is er ook echt wel wat van te zeggen dat de demonstratieregels heel beperkend zijn. Of dat je je kunt afvragen of wetten niet soms gebroken moeten worden om verandering te krijgen. Want de wet wordt ook wel opgesteld door de machthebbers, en is niet altijd moreel juist. (ja democratie ditdat, maar die is soms ook wel ver te zoeken in de praktijk.)
Anders hadden zwarte mensen nog steeds apart in de bus moeten zitten, of vrouwen geen stemrecht gehad. Dat ging allemaal ook niet altijd helemaal volgens de letters van de wet.

(En gemeenten maken het soms ook wel echt onmogelijk om zelfs volgens de regels te demonstreren. Onze advocaat vecht ongeveer 50 x per jaar besluiten van gemeenten aan, omdat ze zichzelf ook niet aan de vastgestelde wetten houden. Dus beperkingen opleggen die ze helemaal niet mogen opleggen. Doodvermoeiend, en op het moment van het protest/de demonstratie heb je er vaak weinig aan.)

Maar er is nog wel zoiets als verantwoordelijkheid naar medeburgers; dat men een keertje moet omrijden a la, dat dit keer op keer gebeurt en je écht gevaarlijke situaties creëert met zelfs gevallen van poging tot doodslag, dat is niet ok. (Ongeacht de beweging)
pi_194203559
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Omdat het bij boeren niet alleen een baan is, maar een way of life
Ik denk dat voor best veel mensen hun werk een way of life is hoor. Dat is echt niet exclusief aan boeren voorbehouden.
pi_194203575
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

omdat ze ook voor ons vechten ,anders gaan de overheid huizen bouwen
Want (betaalbare) huizen hebben we niet nodig?
  woensdag 22 juli 2020 @ 09:51:01 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194203579
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik denk dat voor best veel mensen hun werk een way of life is hoor. Dat is echt niet exclusief aan boeren voorbehouden.
Maar boeren hebben trekkers , de mensen van de Hema niet

dat scheeelt wel
En voor mensen van de Hema maakt niet echt uit, die gaan dan bij V en D werken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 22 juli 2020 @ 09:52:57 #67
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194203607
`Zijn ze al onderweg? :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194203622
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar boeren hebben trekkers , de mensen van de Hema niet

dat scheeelt wel
En voor mensen van de Hema maakt niet echt uit, die gaan dan bij V en D werken
Dat eerste klopt ja. Dat tweede niet per se.
Ik heb mensen van dichtbij hun baan zien verliezen dankzij bezuinigingen (in de zorg bijvoorbeeld), en die konden mooi omscholen en wat anders gaan doen. Daar waren ze goed kapot van.

Ik kon trouwens ook vertrekken, maar voor mij was het slechts een bijbaan. Wel kut voor de mensen waar ik voor werkte, die kregen nu steeds wisselende mensen over de vloer. Mijn way of life werd niet zozeer aangetast, maar die van hen wel.

Maar ja, wij hadden geen trekkers ;(
  woensdag 22 juli 2020 @ 09:57:40 #69
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194203676
Ze rijden met de auto's op trekkersnelheid op de Snelweg
Ha Ha Ha Ha

https://www.telegraaf.nl/(...)rd-op-a28-bij-zwolle

https://www.telegraaf.nl/(...)et-rivm-in-bilthoven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 22 juli 2020 @ 09:57:42 #70
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194203677
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik denk dat voor best veel mensen hun werk een way of life is hoor. Dat is echt niet exclusief aan boeren voorbehouden.
Jij woont ook op je werk en 90% van de mensen waar je mee omgaat hebben dezelfde beroepsgroep als jij?

Daarbij zijn het vaak ook ondernemers voor wie hun werk natuurlijk ook vaak wat belangrijker is dan de gemiddelde loonslaaf.
Laffe huichelaar
pi_194203680
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:43 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dat is gewoon appels met peren vergelijken. De ene groep komt gewoon op voor het bestaansrecht van hun bedrijven. Maar als gewone burger die een relatief risicoloos leventje leidt kun je je daar natuurlijk niets bij voorstellen.
Voor dierenrechten activisten voelt dat gewoon hetzelfde, die komen op voor het bestaansrecht van dieren.

Begrijp me niet verkeerd, het bezetten van stallen keur ik af en van mij mogen boeren protesteren, ook met trekkers. Maar laten we niet ontkennen dat er een groep is zoals de FDF die gewoon radicaal is en kost wat kost, desnoods hardhandig, hun zin moeten doordrijven. Desnoods mer geweld.

Ze vergeten hierbij helaas dat alle vorm van overleg zo verdwijnt en daar hebben de boeren mijn inziens alleen zichzelf mee. Buiten dat, de horeca bijvoorbeeld staat ook op klappen met Corona. Ik zie die ondernemers geen snelwegen blokkeren en andere bizarre acties doen.

Ik kan met het wel voorstellen trouwens, want ben zelf ook ondernemen en ook ik heb klappen gehad in de Corona tijd, dus zover mijn risicoloze leven.
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:01:11 #72
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194203720
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 07:44 schreef Ivo1985 het volgende:

Waarom lopen die boeren dan continue te janken dat ze met hun trekkers niet welkom zijn en er uit getrapt worden?
De boeren janken? :D Degenen die janken zijn tamme burgers die wel een uur later thuis komen. Een uur! :o
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:03:28 #73
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194203746
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:01 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De boeren janken? :D Degenen die janken zijn tamme burgers die wel een uur later thuis komen. Een uur! :o
De boeren willen gewoon een beter inkomen
dus meer geld voor de melk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:03:52 #74
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194203751
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:00 schreef alopio het volgende:

[..]

Dus boeren ook niet janken als de ME ze hardhandig van de snelweg slaat?

Nogmaals, boeren mogen van mij protesteren, zelfs met trekker, maar normaal is met afspraken en niet met wilde acties de burgen/bedrijfsleven chanteren en gijzelen. Enige overlast is niet te voorkomen, maar je moet wel rekening houden met anderen.
Heb jij de ME en/of het leger een vinger zien uitsteken naar de boeren? Die willen ook heelhuids thuiskomen.

Rekening houden met elkaar bedoel je en niet alleen die ene partij.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:04:55 #75
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194203763
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:01 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De boeren janken? :D Degenen die janken zijn tamme burgers die wel een uur later thuis komen. Een uur! :o
Wat hebben die tamme burgers dan ook met de boeren te maken?

Wanneer je met je acties enkel het leven van de gewone burger frustreert, hoop je dat hij wanneer de gewone burger zich boos maakt hij zijn woede richt op de overheid die het de actievoerder onmogelijk maakt. Het kan natuurlijk ook dat hij vindt dat je je niet zo aan moet stellen en de gewone burger met rust moet laten.

In het tweede geval hebben je acties geen zin, want je zet er geen druk op bij de machtshebbers
Laffe huichelaar
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:05:53 #76
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194203771
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De boeren willen gewoon een beter inkomen
dus meer geld voor de melk
Je grammofoonplaat slaat over. De boeren hebben 5 jaar geleden forse investeringen gedaan die je misschien pas over 20 jaar terugverdient. Dan kun je niet zomaar de regels veranderen wat de overheid nu wil.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:07:06 #77
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194203778
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:04 schreef timmmmm het volgende:
Wat hebben die tamme burgers dan ook met de boeren te maken?

Misschien maar eens meer nieuwsgierigheid tonen. Begin eens te lezen vanaf deel 1 van deze reeks. Het is haarfijn uitgelegd.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:07:57 #78
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194203789
Als je boos bent op de supermarkten, moet je met je acties de supermarkten frustreren. Als je boos bent op de overheid, moet je met je acties de overheid frustreren. Dat is de veiligste optie.

Door de gewone man te treffen, moet je hopen dat de publieke opinie naar jouw kant helt en dat zo de druk op die partijen opgevoerd wordt. Wanneer dat niet het geval is, maak je het voor de supermarkten en de overheid alleen maar makkelijker je aan de kant te schuiven
Laffe huichelaar
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:09:10 #79
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194203804
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:07 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Misschien maar eens meer nieuwsgierigheid tonen. Begin eens te lezen vanaf deel 1 van deze reeks. Het is haarfijn uitgelegd.
Dat maakt verder ook niet zoveel uit, het gaat erom dat het gewone volk vindt dat de boeren niks met hen te maken heeft.

Dus met acties die hen treffen snijden de boeren zich enkel in de vingers
Laffe huichelaar
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:09:18 #80
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194203805
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je grammofoonplaat slaat over. De boeren hebben 5 jaar geleden forse investeringen gedaan die je misschien pas over 20 jaar terugverdient. Dan kun je niet zomaar de regels veranderen wat de overheid nu wil.
Misschien kunnen ze uitgekocht worden als men dat in overleg doet

Dan kan men daar woningen bouwen , van dat geld, als er minder stikstof is daar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:10:16 #81
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194203816
facebook
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:12:10 #82
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194203840
De carnavalsvereniging is ook aanwezig :')

facebook
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:18:35 #83
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194203913
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:10 schreef Nikonlover het volgende:
[ facebook ]
Vroeger kreeg de beste man 50 cent en nu 15 cent. Is niet zo heel gek.

Met aan de ene kant zeer hevige concurrentie en aan de andere kant veel meer technologie en dus productie en dus aanbod daalt de prijs nu eenmaal. Dan moet je op de een of andere manier aanhaken. In het buitenland kunnen ze het met vooral veel goedkopere arbeid, megabedrijven kunnen natuurlijk ook goedkoper produceren.

Als je dan als kleinere boer daar niet tegenop kan concurreren is dat nu eenmaal de marktwerking. Dan moet je wat anders met je leven gaan doen want is je bedrijf niet rendabel. Sneu voor de arme boeren, maar wel zoals het is.
Laffe huichelaar
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:19:41 #84
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194203925
Ik denk dat het nodig is voor sommige mensen om onderscheid te gaan maken tussen de redenen om te gaan protesteren en de manier waarop.
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:20:47 #85
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194203937
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:18 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Vroeger kreeg de beste man 50 cent en nu 15 cent. Is niet zo heel gek.

Met aan de ene kant zeer hevige concurrentie en aan de andere kant veel meer technologie en dus productie en dus aanbod daalt de prijs nu eenmaal. Dan moet je op de een of andere manier aanhaken. In het buitenland kunnen ze het met vooral veel goedkopere arbeid, megabedrijven kunnen natuurlijk ook goedkoper produceren.

Als je dan als kleinere boer daar niet tegenop kan concurreren is dat nu eenmaal de marktwerking. Dan moet je wat anders met je leven gaan doen want is je bedrijf niet rendabel. Sneu voor de arme boeren, maar wel zoals het is.
33 cent
in 2017 kreeg men 25 cent
Denemarken
In Denemarken krijgt men 32 cent
https://www.frieslandcamp(...)uders/garantieprijs/

https://www.melkvee.nl/ar(...)melkprijs-in-europa/


quote:
Tegengestelde kostprijsontwikkeling
Terwijl de Deense EDF leden hun kostprijs nauwelijks zien stijgen en kunnen produceren met een kostprijs van 30 cent per liter, zagen de Nederlandse leden hun kostprijs de laatste jaren juist stijgen naar 35 cent of meer, met name door de invoering van het fosfaatrechtenstelsel.

Ook het verschil in schaalgrootte heeft een rol gespeeld in de tegengestelde kostprijsontwikkeling tussen beide landen.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:20:53 #86
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_194203938
twitter


Domme fout gespot. wie ziet hem?
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:22:50 #87
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194203960
quote:
19s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:20 schreef Gunner het volgende:
[ twitter ]

Domme fout gespot. wie ziet hem?
Er is geen minimumsnelheid op de snelweg :N
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:24:08 #88
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194203972
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er is geen minimumsnelheid op de snelweg :N
Toegestane motorvoertuigen op autowegen en autosnelwegen

Voertuigen mogen alleen op autowegen als zij 50 kilometer per uur kunnen en mogen rijden. Voor autosnelwegen is dit 60 kilometer per uur. Deze snelheid heet ook wel de minimumconstructiesnelheid.
https://www.rijksoverheid(...)-voor-het-wegverkeer
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:26:26 #89
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_194204000
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:24 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Toegestane motorvoertuigen op autowegen en autosnelwegen

Voertuigen mogen alleen op autowegen als zij 50 kilometer per uur kunnen en mogen rijden. Voor autosnelwegen is dit 60 kilometer per uur. Deze snelheid heet ook wel de minimumconstructiesnelheid.
https://www.rijksoverheid(...)-voor-het-wegverkeer
quote:
Wat is de minimumsnelheid voor wegverkeer?
Er geldt geen minimumsnelheid voor wegverkeer.
Anders zou je zomaar strafbaar zijn als je in een file rijd.
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:27:46 #90
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194204014
Onder 60 km rijden is wel gewoon hinderen van het verkeer op snelweg dus terechte boete.
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:27:50 #91
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_194204015
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:24 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Toegestane motorvoertuigen op autowegen en autosnelwegen

Voertuigen mogen alleen op autowegen als zij 50 kilometer per uur kunnen en mogen rijden. Voor autosnelwegen is dit 60 kilometer per uur. Deze snelheid heet ook wel de minimumconstructiesnelheid.
https://www.rijksoverheid(...)-voor-het-wegverkeer
minimumconstructiesnelheid. inderdaad......
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Onder 60 km rijden is wel gewoon hinderen van het verkeer op snelweg dus terechte boete.
Yep daar hebben ze hem voor gehad. maar niet vanwege een minimumsnelheid, die er niet is.
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:27:57 #92
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194204019
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:09 schreef timmmmm het volgende:

Dat maakt verder ook niet zoveel uit, het gaat erom dat het gewone volk vindt dat de boeren niks met hen te maken heeft.

Dus met acties die hen treffen snijden de boeren zich enkel in de vingers
Spreek voor jezelf. Jij vindt dat het er niks mee te maken heeft. Dat jij als tamme burger zonder enige vorm van nieuwsgierigheid hard roept verandert niets aan het gegeven dat er onder de bevolking andere meningen zijn die wel vinden dat het ook hen aangaat.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:28:38 #93
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194204028
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:27 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. Jij vindt dat het er niks mee te maken heeft. Dat jij als tamme burger zonder enige vorm van nieuwsgierigheid hard roept verandert niets aan het gegeven dat er onder de bevolking andere meningen zijn die wel vinden dat het ook hen aangaat.
Het merendeel van de bevolking is wel klaar met die boerenacties die als enige effect hebben hun dagelijks leven vertragen
Laffe huichelaar
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:29:24 #94
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194204041
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het merendeel van de bevolking is wel klaar met die boerenacties die als enige effect hebben hun dagelijks leven vertragen
Evenredig aan het afnemen van de steun van de bevolking, zwelt het verzet van de overheid ook tegen die acties.

En dat gaat alleen maar verder kantelen vermoed ik
Laffe huichelaar
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:29:49 #95
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194204046
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het merendeel van de bevolking is wel klaar met die boerenacties die als enige effect hebben hun dagelijks leven vertragen
Het merendeel van de bevolking toont ook geen nieuwsgierigheid maar hobbelt keurig als tamme schaap achter Rutte aan.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:30:18 #96
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194204049
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het merendeel van de bevolking is wel klaar met die boerenacties die als enige effect hebben hun dagelijks leven vertragen
Ja wat wil jij dan dat ze maar raak huizen gaan bouwen in ons groene hart ??/

dan bouwen ze alles vol he met flats voor asielzoekers

zi ej dan niet liever koeien in de weide dan ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:30:41 #97
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194204057
quote:
19s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:27 schreef Gunner het volgende:

[..]

minimumconstructiesnelheid. inderdaad......
[..]

Yep daar hebben ze hem voor gehad. maar niet vanwege een minimumsnelheid, die er niet is.
Of ze reden met voertuigen met een constructiesnelheid die niet hoger is dan 60
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194204079
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:57 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Jij woont ook op je werk en 90% van de mensen waar je mee omgaat hebben dezelfde beroepsgroep als jij?

Daarbij zijn het vaak ook ondernemers voor wie hun werk natuurlijk ook vaak wat belangrijker is dan de gemiddelde loonslaaf.
Nee, ik woon niet op mijn werk, wat betreft dat mijn huis niet op het bedrijventerrein staat.
(Ik werk op dit moment helemaal niet overigens door studie, maar toen ik nog wel werkte, maakte ik ook gewoon retelange dagen. Dat heb je namelijk als je met (zieke) dieren werkt. Daar teken je voor wanneer je besluit in die sector te gaan werken. Dat houdt niet op na 17 uur 's avonds, dat gaat ook 's avonds en 's nachts door met een beetje pech.) Mijn familie is niet werkzaam in dezelfde/verwante sector, mijn vriendenkring grotendeels wel.

Maar dat wil allemaal niet zeggen dat het ook voor veel andere mensen heel belangrijk en zingevend is, wat ze doen. Daar hoef je geen boer voor te zijn. Er zijn zat 'loonslaven' zich ook hard hebben moeten inzetten om te komen waar ze nu zijn en dat niet graag zien verdwijnen. Of dat ze er van afhankelijk zijn om hun huizen te kunnen blijven betalen.

Het is begrijpelijk dat iemand zijn/haar manier van leven belangrijk en fijn vindt, en je mag daarvoor opkomen, maar er zijn wel grenzen aan de manier waarop. En die mag je van mij best een beetje overschrijden, maar ook dat tot op zekere hoogte en je kunt je afvragen hoe zinvol het is je op de 'gewone' burger te richten qua treiteren.
pi_194204137
quote:
19s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:27 schreef Gunner het volgende:

[..]

minimumconstructiesnelheid. inderdaad......
[..]

Yep daar hebben ze hem voor gehad. maar niet vanwege een minimumsnelheid, die er niet is.
Potato, potato.

Als er geen specifiek artikel is voor minimumsnelheid, dan is het zonder geldige reden langzamer rijden dan de minimumconstructiesnelheid vast genoeg voer voor (bijvoorbeeld) artikel 5. Die minimumconstructiesnelheid is een praktisch houvast.

De aanleiding voor het veroorzaken van hinder/onveiligheid zal altijd meewegen. Een onvoorwaardelijke minimumsnelheid is juridisch niet houdbaar, dit zou kassa voor de staatskas betekenen bij elke file of verkeersopstopping...
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:38:27 #100
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194204153
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:32 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nee, ik woon niet op mijn werk, wat betreft dat mijn huis niet op het bedrijventerrein staat.
(Ik werk op dit moment helemaal niet overigens door studie, maar toen ik nog wel werkte, maakte ik ook gewoon retelange dagen. Dat heb je namelijk als je met (zieke) dieren werkt. Daar teken je voor wanneer je besluit in die sector te gaan werken. Dat houdt niet op na 17 uur 's avonds, dat gaat ook 's avonds en 's nachts door met een beetje pech.) Mijn familie is niet werkzaam in dezelfde/verwante sector, mijn vriendenkring grotendeels wel.

Maar dat wil allemaal niet zeggen dat het ook voor veel andere mensen heel belangrijk en zingevend is, wat ze doen. Daar hoef je geen boer voor te zijn. Er zijn zat 'loonslaven' zich ook hard hebben moeten inzetten om te komen waar ze nu zijn en dat niet graag zien verdwijnen. Of dat ze er van afhankelijk zijn om hun huizen te kunnen blijven betalen.

Het is begrijpelijk dat iemand zijn/haar manier van leven belangrijk en fijn vindt, en je mag daarvoor opkomen, maar er zijn wel grenzen aan de manier waarop. En die mag je van mij best een beetje overschrijden, maar ook dat tot op zekere hoogte en je kunt je afvragen hoe zinvol het is je op de 'gewone' burger te richten qua treiteren.
Ik zeg ook helemaal niet dat je werk niet belangrijk voor je kan zijn, wanneer ik zeg dat hun leven voor boeren een way of life is, doet dat helemaal niks af aan jouw ervaringen of engagement. Daar hoef je je niet op aangevallen te voelen.

Maar de boer woont op de boerderij, heeft vooral contact met boeren, staat met het wel en wee van hun bedrijf op en gaat ermee naar bed, zoals zoveel ondernemers, en kan wanneer zijn boerderij ten onder gaat ook niet zomaar bij een andere boer terecht.

Dus ik snap wel dat ze daarvoor willen protesteren, het is hun hele bestaan. Die mensen zijn boer, dat is voor een boel lui hun hele wezen
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')