abonnement Unibet Coolblue
pi_194196008
Er moet een nieuwe vloer komen in de woonkamer, maar het budget is niet zo groot. Oppervlakte is ongeveer 35 m2. We hebben nu heel licht gekleurd laminaat, en ik wil eigenlijk iets met een warmere uitstraling.

Is er in de goedkopere prijsklassen veel verschil in kwaliteit tussen laminaat en pvc?

En we hebben een open keuken waar tegels liggen. Volgens mij leg je pvc direct op het beton, maar dan krijg je hoogteverschil. Of kan pvc ook op een ondervloer?

Kan ik hem het best laten leggen door de zaak waar ik het koop, of een mannetje inhuren? Wat is een redelijk bedrag voor het leggen? Rechte planken of visgraat, ben ik nog niet uit.
pi_194196597
Tapijt
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 21 juli 2020 @ 21:04:32 #3
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_194197001
Keramisch laminaat
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_194197276
Hoeveel is het budget?
pi_194197490
Geen tapijt, geen tegels.

Budget: als het kan <2000
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 21:36:17 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_194197569
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:01 schreef Bleie het volgende:
Kan ik hem het best laten leggen door de zaak waar ik het koop, of een mannetje inhuren?
Hoe handig ben je ? :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 21 juli 2020 @ 21:40:08 #7
74056 crew  ToT
pi_194197616
Met pvc heb je van dat dunne plak-pvc en dikker klik-spul wat op een dunne ondervloer moet.
Die ondervloer egaliseert wel IETS, maar je zult ook wel zelf aan de slag moeten.

Aan de ene kant is het ideaal omdat je er zo een emmer water overheen kunt flikkeren als je wil, maar ik vond het bij ons er erg nep uit zien. Beetje lelijk motief, en dat matte vond ik ook niet wat. Laminaat vind ik er vaak net iets mooier uit zien, maar ik haat het geluid als je er overheen loopt of er iets op laat vallen. Dat is met pvc wel veel fijner.

Je zou ook voor vinyl kunnen gaan? Maar dat ziet er vaak ook vrij goedkoop uit.
Qua comfort en gemak is pvc misschien wel de beste optie naast vinyl, en qua looks zit het tussen vinyl en laminaat in.


Klik-laminaat + ondervloer kan volgens mij wel redelijk met jouw budget.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 21:41:38 #8
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_194197639
In mijn ervaring krijgt goedkoop laminaat sneller lelijke naadjes dan duurder spul. Ook beschadigd het sneller door een bureaustoel bijvoorbeeld.

Pvc (zeil) voelt heel anders, zachter en dempt geluid meer. Als je pvc niet vastlijmt kan het gaan plooien, dat wordt erg snel lelijk. Als de ondervloer niet egaal is moet je het eerst egaliseren, dat is ook niet goedkoop.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_194197676
Rechte planken kunnen we wel zelf leggen, maar daar heb ik echt echt echt geen zin in. Hangt dus een beetje van de prijs af. Visgraat zie ik ons niet doen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 21 juli 2020 @ 21:49:20 #10
74056 crew  ToT
pi_194197785
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:43 schreef Bleie het volgende:
Rechte planken kunnen we wel zelf leggen, maar daar heb ik echt echt echt geen zin in. Hangt dus een beetje van de prijs af. Visgraat zie ik ons niet doen.
Oef, ik zag laatst iets heel moois op Funda, maar denk niet dat ik het zo terug kan vinden. Wel rechte planten, maar in een bepaalde hoek door de hele kamer heen, wat echt perfect uit kwam met de deur. Zag er heel apart, speels en toch netjes uit.
pi_194197935
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:40 schreef ToT het volgende:
Met pvc heb je van dat dunne plak-pvc en dikker klik-spul wat op een dunne ondervloer moet.
Die ondervloer egaliseert wel IETS, maar je zult ook wel zelf aan de slag moeten.

Aan de ene kant is het ideaal omdat je er zo een emmer water overheen kunt flikkeren als je wil, maar ik vond het bij ons er erg nep uit zien. Beetje lelijk motief, en dat matte vond ik ook niet wat. Laminaat vind ik er vaak net iets mooier uit zien, maar ik haat het geluid als je er overheen loopt of er iets op laat vallen. Dat is met pvc wel veel fijner.

Je zou ook voor vinyl kunnen gaan? Maar dat ziet er vaak ook vrij goedkoop uit.
Qua comfort en gemak is pvc misschien wel de beste optie naast vinyl, en qua looks zit het tussen vinyl en laminaat in.


Klik-laminaat + ondervloer kan volgens mij wel redelijk met jouw budget.
De ondergrond is beton, huis uit 2011. Volgens mij is dat wel egaal, maar helemaal zeker weet ik het niet. Er is na de oplevering gestuct, daar kan bij gemorst zijn, dat weet ik echt niet meer.

We hebben nu dus ook laminaat, en dat vind ik op zich prima. Was ook goedkoop, en lag er heel lang heel behoorlijk bij, maar nu is het echt op.

Vinyl kan ik ook wel naar kijken, maar vind ik meestal niet mooi.
pi_194197963
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:01 schreef Bleie het volgende:


En we hebben een open keuken waar tegels liggen. Volgens mij leg je pvc direct op het beton, maar dan krijg je hoogteverschil. Of kan pvc ook op een ondervloer?
Click pvc kan op een ondervloer, verlijmde pvc moet op een geëgaliseerde vloer.
pi_194198078
Ik zou niet weet dezelfde kwaliteit erin leggen. Betaal je legkosten en over 10 jaar weer versleten.

Laminaat is vaak ook niet sterk genoeg voor woonkamers/keukens/entree
.
pi_194198170
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:06 schreef Fer het volgende:
Ik zou niet weet dezelfde kwaliteit erin leggen. Betaal je legkosten en over 10 jaar weer versleten.

Laminaat is vaak ook niet sterk genoeg voor woonkamers/keukens/entree
Weet ik, maar er moet een nieuwe vloer in, en we hebben nu niet genoeg geld voor topkwaliteit.

WGR / Waterschade
pi_194198227
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:11 schreef Bleie het volgende:

[..]

Weet ik, maar er moet een nieuwe vloer in, en we hebben nu niet genoeg geld voor topkwaliteit.

WGR / Waterschade
Aanbieding: ¤ 49,95 p/m2 voor alle mFlor PVC vloeren, incl. leggen.

1750 euro in totaal voor 35m2. Dit valt binnen jouw budget.

https://www.pvctotaalparket.nl/mflor-pvc-vloeren/

Dit is A spul op pvc gebied.
pi_194198437
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:15 schreef zoz het volgende:

[..]

Aanbieding: ¤ 49,95 p/m2 voor alle mFlor PVC vloeren, incl. leggen.

1750 euro in totaal voor 35m2. Dit valt binnen jouw budget.

https://www.pvctotaalparket.nl/mflor-pvc-vloeren/

Dit is A spul op pvc gebied.
O+ Dank, ziet er mooi uit!
  dinsdag 21 juli 2020 @ 22:28:37 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194198480
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:43 schreef Bleie het volgende:
Rechte planken kunnen we wel zelf leggen, maar daar heb ik echt echt echt geen zin in. Hangt dus een beetje van de prijs af. Visgraat zie ik ons niet doen.
Met plak PVC natuurlijk wel heel makkelijk, mocht je echt graag een visgraat vloer willen.
Resistance is futile.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 22:33:52 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194198597
Ik heb trouwens zelf onlangs ook voor dit dillema gestaan. Uiteindelijk uitgekomen op Novilon:



Voor de prijs van 2200 euro inclusief leggen (42m2). Ik had 3 offertes varierend van 2700-2200 euro.
Resistance is futile.
pi_194198649
2000 euro voor 35m2? Dan kun je 57 euro per m2 besteden, volgens mij bestaat er niet eens laminaat dat zo duur is incl ondervloer en plintjes.
pi_194203115
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:35 schreef colivo het volgende:
2000 euro voor 35m2? Dan kun je 57 euro per m2 besteden, volgens mij bestaat er niet eens laminaat dat zo duur is incl ondervloer en plintjes.
Inclusief leggen hè? Volgens mij zit je daar snel aan.
pi_194203172
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:41 schreef Clupea het volgende:
In mijn ervaring krijgt goedkoop laminaat sneller lelijke naadjes dan duurder spul. Ook beschadigd het sneller door een bureaustoel bijvoorbeeld.

Pvc (zeil) voelt heel anders, zachter en dempt geluid meer. Als je pvc niet vastlijmt kan het gaan plooien, dat wordt erg snel lelijk. Als de ondervloer niet egaal is moet je het eerst egaliseren, dat is ook niet goedkoop.
Pvc is geen zeil en gaat ook niet plooien, je hebt pvc-stroken die je plakt en klik-pvc. Vinyl kun je wel los leggen, misschien bedoel je dat?
pi_194203244
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:15 schreef zoz het volgende:

[..]

Aanbieding: ¤ 49,95 p/m2 voor alle mFlor PVC vloeren, incl. leggen.

1750 euro in totaal voor 35m2. Dit valt binnen jouw budget.

https://www.pvctotaalparket.nl/mflor-pvc-vloeren/

Dit is A spul op pvc gebied.
Wat een goede tip, die bewaar ik
pi_194206942
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:19 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Wat een goede tip, die bewaar ik
Een vriend van mij en een collega ook deze tip gegeven. Zij waren tevreden net zoals ik. Er is geen gladde verkoper, maar de verkoper is diegene die het ook komt leggen. Scheelt beide partijen cash.
Dit was 4jr geleden in ieder geval het geval.

Zelf ben ik trouwens voor het merk therdex gegaan omdat zij een design hadden die wij wilden. De prijs was nog gunstiger ook.
  woensdag 22 juli 2020 @ 19:06:44 #24
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_194211018
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:13 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Pvc is geen zeil en gaat ook niet plooien, je hebt pvc-stroken die je plakt en klik-pvc. Vinyl kun je wel los leggen, misschien bedoel je dat?
De V uit PVC staat voor vinyl, het is hetzelfde materiaal. Zeil of stroken, dat maakt dan niet uit. Misschien dat klik-vinyl door de dikte iets steviger is?
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_194285349
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:06 schreef Clupea het volgende:

[..]

De V uit PVC staat voor vinyl, het is hetzelfde materiaal. Zeil of stroken, dat maakt dan niet uit. Misschien dat klik-vinyl door de dikte iets steviger is?
PVC en vinyl: de verschillen

Onderlaag. Beide vloeren bestaan uit meerdere lagen. De onderste laag van vinyl is echter een stuk zachter dan PVC, waardoor vinyl soepeler is, maar een pvc vloer sterker is.

Afmeting. Vinyl is in grotere afmetingen beschikbaar. Met een brede rol vinyl kun je dus de oppervlakte van je ruimte in één keer uitsnijden. Super mooi als je bijvoorbeeld voor een strakke betonlook kiest!

Onderhoud. We zeiden eerder al dat het onderhoud van PVC en vinyl juist hetzelfde is. Toch is er ook een klein verschil dat we graag willen benoemen: vinyl is gevoeliger voor een beschadiging dan PVC, omdat de vloer zachter is.

Prijs. Over het algemeen is een vinyl vloer voordeliger dan een pvc vloer; hoewel een pvc vloer vaak langer meegaat. Dus het prijsverschil over de levensduur van de vloer gezien, is niet zo heel groot.

Bron: internet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')