Niet iedereen is een kantoorslaaf. Je kunt als je in de bouw werkt natuurlijk thuis wat gaan klussen maar of de baas daar nou direct blij mee zal zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oh, misschien dan. Ik ging er vanuit dat je bij elk bedrijf wel wat mailtjes krijgt. Een keer moet bellen. Misschien een thuiscursusje kunt doen om bepaalde skills op te krikken. Markt verkennen. Concurrentie bekijken.
Ik ben ook aan een nieuwe baan begonnen en al vanaf het begin is heel nadrukkelijk gezegd dat je gewoon thuis moet blijven als je je niet goed voelt (en sowieso zoveel mogelijk thuiswerken, wat bijna iedereen gewoon bijna elke dag doet). Het ligt vooral aan hoe het bedrijf ermee om gaat, lijkt me.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In deze tijden moet je blij zijn dat je aan een nieuwe baan kunt beginnen (of úberhaupt werk hebt) dus ja, het is een behoorlijk dilemma waar ik heel goed in kan komen.
Dat zijn vaardigheden die bedrijven niet vragen van productiemedewerkers.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oh, misschien dan. Ik ging er vanuit dat je bij elk bedrijf wel wat mailtjes krijgt. Een keer moet bellen. Misschien een thuiscursusje kunt doen om bepaalde skills op te krikken. Markt verkennen. Concurrentie bekijken.
Nou ja, ik vind het op een kleine manier rekbaar (het begrip 'lichte klachten'), waarmee ik vooral dit bedoel: heb ik lichte klachten als ik gedurende de dag twee keer heb geniesd? Of valt dat niet onder lichte klachten? Ik zou zelf denken van niet, want je niest wel eens, maar er gaan ook veel dagen voorbij waarop ik dat niet doequote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het is alleen totaal geen rekbaar begrip. Jij wil dat het een rekbaar begrip is zodat jij voor jezelf een excuus hebt om toch te doen en laten wat je wil.
En dan ben je dus een complete debiel.
Een paar keer niezen zijn niet de klachten die als regel gelden; verkoudheid, koorts, hoesten/benauwdheid.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind het op een kleine manier rekbaar (het begrip 'lichte klachten'), waarmee ik vooral dit bedoel: heb ik lichte klachten als ik gedurende de dag twee keer heb geniesd? Of valt dat niet onder lichte klachten? Ik zou zelf denken van niet, want je niest wel eens, maar er gaan ook veel dagen voorbij waarop ik dat niet doe
Bij de hele dag snotteren en doen en/of koortsig en alles is het heel duidelijk natuurlijk.
In wat voor wereld leef jij? Echt bizar dat jij denkt dat iedereen mailt voor z'n werk. En dat iedereen zich thuis nuttig kan maken voor werk.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ligt ook aan het soort werk natuurlijk. Bij kantoorbanen kun je gewoon een paar dagen thuiswerken.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:52 schreef Elan het volgende:
Benieuwd wat al dat ziekteverzuim gaat kosten als mensen met milde verkoudheidsklachten direct twee dagen thuis moeten blijven.
Heb in de winter soms wekenlang dat soort klachten,met volgens mij miljoenen andere mensen.
Niet voor iedereen, voor het leeuwendeel is thuiswerken mogelijk. In wat voor wereld leef jij dat je dit niet ziet?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:50 schreef wpor het volgende:
[..]
In wat voor wereld leef jij? Echt bizar dat jij denkt dat iedereen mailt voor z'n werk. En dat iedereen zich thuis nuttig kan maken voor werk.
Hoeveel % van de banen in Nederland zou dat betreffen?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ligt ook aan het soort werk natuurlijk. Bij kantoorbanen kun je gewoon een paar dagen thuiswerken.
He he.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoeveel % van de banen in Nederland zou dat betreffen?
edit: 40-45% dus.
https://nos.nl/collectie/(...)gewoon-naar-het-werk
Ok man. Groetjes o.a. al het productiepersoneel in de industrie, al het personeel werkzaam in de bouw en in de zorg.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet voor iedereen, voor het leeuwendeel is thuiswerken mogelijk. In wat voor wereld leef jij dat je dit niet ziet?
Tussen de 30% en 70% krijgt koorts. Dit is geen goede graadmeter of je Covid 19 hebt. Je moet ook alert zijn op klachten als een droge hoest, geur en reukverlies, huid uitslag, maag en darmklachten etc.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vind klachten nogal een rekbaar begrip.
Als je geen koorts hebt en 1 van de symptonen in lichte vorm hebt en deze herkent uit bijvoorbeeld hooikoorts zou ik lekker gaan doen wat je wil.
Ze maken zich daar enorme zorgen maar ze laten wel de Tilburgse kermis doorgaanquote:Op dinsdag 21 juli 2020 11:22 schreef koemleit het volgende:
Ik lees dat het percentage positief in Brabant is gestegen naar 2.3 procent.
Dat lijkt me toch zeer zorgwekkend.
Echt ja....quote:Op dinsdag 21 juli 2020 11:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ze maken zich daar enorme zorgen maar ze laten wel de Tilburgse kermis doorgaanMisschien kunnen ze Guus Meeuwis ook nog even in een vol Philipsstadion laten optreden.
Ja hoeveel testen zijn er uitgevoerd, hoeveel zijn er gericht uitgevoerd, hoeveel komen er uit BCO?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 11:22 schreef koemleit het volgende:
Nee guus staat in 013 met 100 mensen in de zaal. Het is geen nielson en bijlmer bierhal waar 2500 mensen zaten.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 11:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ze maken zich daar enorme zorgen maar ze laten wel de Tilburgse kermis doorgaanMisschien kunnen ze Guus Meeuwis ook nog even in een vol Philipsstadion laten optreden.
Hoezo is dat zorgwekkend? Zonder enige context hebben we toch werkelijk geen flauw idee. Misschien is het merendeel wel afkomstig uit BCO, wie zal het zeggen?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 11:22 schreef koemleit het volgende:
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 11:24 schreef wpor het volgende:
[..]
Ok man. Groetjes o.a. al het productiepersoneel in de industrie, al het personeel werkzaam in de bouw en in de zorg.
Daarbij. Die user schets het beeld dat hij denkt dat iedereen mailt voor z'n werk. En dat iedereen thuis kan werken. Daar reageerde ik op. Ik weet ook wel dat veel mensen thuis kunnen werken.
EDIT:
Volgens het CBS geeft 37% van de werknemers aan het werk deels thuis te kunnen doen. Zal nu wellicht iets meer zijn.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ten-vorig-jaar-thuis
Oftewel, nee niet iedereen kan thuiswerken. En nee, ook het leeuwendeel niet.
Groetjens
Och, in de ziggohal zaten ook alweer duizenden mensen een paar weken terug.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 11:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Klopt heel egoïstisch, maar ook heel logisch een vakantie van 1000+ euro afzeggen omdat er 0,1% kans is dat je Corona hebt is gewoon een afweging die iedereen anders zal maken.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 11:53 schreef _serial_ het volgende:
‘Niet laten testen op corona wegens vakantie kun je egoïstisch noemen’
Waar heb je het over? Quote uit het artikel:quote:Op dinsdag 21 juli 2020 11:50 schreef Dven het volgende:
[..]Je snapt je eigen bron niet. Het CBS geeft daarin aan dat in 2019 bijna 40% van de mensen in dat jaar vanuit huis gewerkt heeft. Zegt niets over het gedeelte waarbij dit technisch gezien mogelijk is. Nu met de crisis heeft ruim de helft van de mensen thuisgewerkt. Ofwel, het leeuwendeel. Beter lezen in het vervolg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |