abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juli 2020 @ 10:40:47 #76
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194188883
Met koorts zou ik sowieso nooit zijn gaan werken, voor corona ook niet.
pi_194188892
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Oh, misschien dan. Ik ging er vanuit dat je bij elk bedrijf wel wat mailtjes krijgt. Een keer moet bellen. Misschien een thuiscursusje kunt doen om bepaalde skills op te krikken. Markt verkennen. Concurrentie bekijken.
Niet iedereen is een kantoorslaaf. Je kunt als je in de bouw werkt natuurlijk thuis wat gaan klussen maar of de baas daar nou direct blij mee zal zijn.
blablablabla
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 juli 2020 @ 10:44:31 #78
284411 crew  heywoodu
pi_194188935
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In deze tijden moet je blij zijn dat je aan een nieuwe baan kunt beginnen (of úberhaupt werk hebt) dus ja, het is een behoorlijk dilemma waar ik heel goed in kan komen.
Ik ben ook aan een nieuwe baan begonnen en al vanaf het begin is heel nadrukkelijk gezegd dat je gewoon thuis moet blijven als je je niet goed voelt (en sowieso zoveel mogelijk thuiswerken, wat bijna iedereen gewoon bijna elke dag doet). Het ligt vooral aan hoe het bedrijf ermee om gaat, lijkt me.
pi_194188937
quote:

[..]

Oh, misschien dan. Ik ging er vanuit dat je bij elk bedrijf wel wat mailtjes krijgt. Een keer moet bellen. Misschien een thuiscursusje kunt doen om bepaalde skills op te krikken. Markt verkennen. Concurrentie bekijken.
Dat zijn vaardigheden die bedrijven niet vragen van productiemedewerkers. ;)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 juli 2020 @ 10:48:34 #80
284411 crew  heywoodu
pi_194188979
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Het is alleen totaal geen rekbaar begrip. Jij wil dat het een rekbaar begrip is zodat jij voor jezelf een excuus hebt om toch te doen en laten wat je wil.

En dan ben je dus een complete debiel.
Nou ja, ik vind het op een kleine manier rekbaar (het begrip 'lichte klachten'), waarmee ik vooral dit bedoel: heb ik lichte klachten als ik gedurende de dag twee keer heb geniesd? Of valt dat niet onder lichte klachten? Ik zou zelf denken van niet, want je niest wel eens, maar er gaan ook veel dagen voorbij waarop ik dat niet doe :+

Bij de hele dag snotteren en doen en/of koortsig en alles is het heel duidelijk natuurlijk. Mogelijk COVID-19, waarschijnlijk niet, maar risico nemen is dom in dit geval, dus niet doen.
pi_194188997
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind het op een kleine manier rekbaar (het begrip 'lichte klachten'), waarmee ik vooral dit bedoel: heb ik lichte klachten als ik gedurende de dag twee keer heb geniesd? Of valt dat niet onder lichte klachten? Ik zou zelf denken van niet, want je niest wel eens, maar er gaan ook veel dagen voorbij waarop ik dat niet doe :+

Bij de hele dag snotteren en doen en/of koortsig en alles is het heel duidelijk natuurlijk.
Een paar keer niezen zijn niet de klachten die als regel gelden; verkoudheid, koorts, hoesten/benauwdheid.

Ik neem aan dat iedereen een paar keer niezen wel kan onderscheiden van een verkoudheid.
pi_194189004
quote:

[..]

In wat voor wereld leef jij? Echt bizar dat jij denkt dat iedereen mailt voor z'n werk. En dat iedereen zich thuis nuttig kan maken voor werk.
pi_194189024
Benieuwd wat al dat ziekteverzuim gaat kosten als mensen met milde verkoudheidsklachten direct twee dagen thuis moeten blijven.

Heb in de winter soms wekenlang dat soort klachten,met volgens mij miljoenen andere mensen.
blablablabla
pi_194189039
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:52 schreef Elan het volgende:
Benieuwd wat al dat ziekteverzuim gaat kosten als mensen met milde verkoudheidsklachten direct twee dagen thuis moeten blijven.

Heb in de winter soms wekenlang dat soort klachten,met volgens mij miljoenen andere mensen.
Ligt ook aan het soort werk natuurlijk. Bij kantoorbanen kun je gewoon een paar dagen thuiswerken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 21 juli 2020 @ 10:53:29 #85
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194189044
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:50 schreef wpor het volgende:

[..]

In wat voor wereld leef jij? Echt bizar dat jij denkt dat iedereen mailt voor z'n werk. En dat iedereen zich thuis nuttig kan maken voor werk.
Niet voor iedereen, voor het leeuwendeel is thuiswerken mogelijk. In wat voor wereld leef jij dat je dit niet ziet?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194189061
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ligt ook aan het soort werk natuurlijk. Bij kantoorbanen kun je gewoon een paar dagen thuiswerken.
Hoeveel % van de banen in Nederland zou dat betreffen?

edit: 40-45% dus.

https://nos.nl/collectie/(...)gewoon-naar-het-werk
blablablabla
pi_194189477
Ik lees dat het percentage positief in Brabant is gestegen naar 2.3 procent.
Dat lijkt me toch zeer zorgwekkend.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 11:22:34 #88
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194189483
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoeveel % van de banen in Nederland zou dat betreffen?

edit: 40-45% dus.

https://nos.nl/collectie/(...)gewoon-naar-het-werk
He he.
Eindelijk een goed cijfer.

Als die mensen nu eens allemaal 1 of 2 dagen per week gaan thuis werken, dan heb je dus 20-40% minder verkeer op de weg/in de spits van die ongeveer de helft (voor het gemak). Dat is dus totaal 10-20% minder verkeer.

Laten we even het gegeven er bij pakken dat 16% minder verkeer een halvering van de file's oplevert.

Dan kunnen we een conclusie trekken dat het virus ook het fileprobleem besmet heeft.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194189502
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet voor iedereen, voor het leeuwendeel is thuiswerken mogelijk. In wat voor wereld leef jij dat je dit niet ziet?
Ok man. Groetjes o.a. al het productiepersoneel in de industrie, al het personeel werkzaam in de bouw en in de zorg.

Daarbij. Die user schets het beeld dat hij denkt dat iedereen mailt voor z'n werk. En dat iedereen thuis kan werken. Daar reageerde ik op. Ik weet ook wel dat veel mensen thuis kunnen werken.

EDIT:
Volgens het CBS geeft 37% van de werknemers aan het werk deels thuis te kunnen doen. Zal nu wellicht iets meer zijn.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ten-vorig-jaar-thuis

Oftewel, nee niet iedereen kan thuiswerken. En nee, ook het leeuwendeel niet.

Groetjens

[ Bericht 11% gewijzigd door wpor op 21-07-2020 11:29:12 ]
pi_194189508
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik vind klachten nogal een rekbaar begrip.

Als je geen koorts hebt en 1 van de symptonen in lichte vorm hebt en deze herkent uit bijvoorbeeld hooikoorts zou ik lekker gaan doen wat je wil.
Tussen de 30% en 70% krijgt koorts. Dit is geen goede graadmeter of je Covid 19 hebt. Je moet ook alert zijn op klachten als een droge hoest, geur en reukverlies, huid uitslag, maag en darmklachten etc.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 11:35:30 #91
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194189604
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 11:22 schreef koemleit het volgende:
Ze maken zich daar enorme zorgen maar ze laten wel de Tilburgse kermis doorgaan :') Misschien kunnen ze Guus Meeuwis ook nog even in een vol Philipsstadion laten optreden.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 11:41:43 #92
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194189703
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 11:35 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ze maken zich daar enorme zorgen maar ze laten wel de Tilburgse kermis doorgaan :') Misschien kunnen ze Guus Meeuwis ook nog even in een vol Philipsstadion laten optreden.
Echt ja....

Brabant.... :')
pi_194189707
quote:
Ja hoeveel testen zijn er uitgevoerd, hoeveel zijn er gericht uitgevoerd, hoeveel komen er uit BCO?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194189715
quote:

[..]

Nee guus staat in 013 met 100 mensen in de zaal. Het is geen nielson en bijlmer bierhal waar 2500 mensen zaten. :D

https://indebuurt.nl/tilb(...)die-wil-komen~88265/
pi_194189765
quote:
Hoezo is dat zorgwekkend? Zonder enige context hebben we toch werkelijk geen flauw idee. Misschien is het merendeel wel afkomstig uit BCO, wie zal het zeggen?
I'll give you something to do
  dinsdag 21 juli 2020 @ 11:50:38 #96
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194189802
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 11:24 schreef wpor het volgende:

[..]

Ok man. Groetjes o.a. al het productiepersoneel in de industrie, al het personeel werkzaam in de bouw en in de zorg.

Daarbij. Die user schets het beeld dat hij denkt dat iedereen mailt voor z'n werk. En dat iedereen thuis kan werken. Daar reageerde ik op. Ik weet ook wel dat veel mensen thuis kunnen werken.

EDIT:
Volgens het CBS geeft 37% van de werknemers aan het werk deels thuis te kunnen doen. Zal nu wellicht iets meer zijn.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ten-vorig-jaar-thuis

Oftewel, nee niet iedereen kan thuiswerken. En nee, ook het leeuwendeel niet.

Groetjens
:') Je snapt je eigen bron niet. Het CBS geeft daarin aan dat in 2019 bijna 40% van de mensen in dat jaar vanuit huis gewerkt heeft. Zegt niets over het gedeelte waarbij dit technisch gezien mogelijk is. Nu met de crisis heeft ruim de helft van de mensen thuisgewerkt. Ofwel, het leeuwendeel. Beter lezen in het vervolg.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 21 juli 2020 @ 11:51:11 #97
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194189810
quote:

[..]

Och, in de ziggohal zaten ook alweer duizenden mensen een paar weken terug.
pi_194189831
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194189860
quote:
Klopt heel egoïstisch, maar ook heel logisch een vakantie van 1000+ euro afzeggen omdat er 0,1% kans is dat je Corona hebt is gewoon een afweging die iedereen anders zal maken.
pi_194189862
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 11:50 schreef Dven het volgende:

[..]

:') Je snapt je eigen bron niet. Het CBS geeft daarin aan dat in 2019 bijna 40% van de mensen in dat jaar vanuit huis gewerkt heeft. Zegt niets over het gedeelte waarbij dit technisch gezien mogelijk is. Nu met de crisis heeft ruim de helft van de mensen thuisgewerkt. Ofwel, het leeuwendeel. Beter lezen in het vervolg.
Waar heb je het over? Quote uit het artikel:

"..Van alle werknemers gaf 37 procent aan dat zij de mogelijkheid hebben om een deel van het werk thuis te doen.."

En dat zal nu inderdaad hoger zijn, zoals ik al zei. En het begon ermee dat een user dacht dat iedereen mailt voor z'n werk en dat iedereen thuis kan werken. Dat lijkt me aardig ontkracht. Nou groetjes hè.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')