abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 juli 2020 @ 12:20:39 #276
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194305812
LTC, heb je hulp voor al dat spugen? Hyperemesis gravidarum is niet niks en je bent niet de enige en er zijn wel dingen die kunnen helpen. En dan bedoel ik niet 'een crackertje eten voor je opstaat', maar emesafene, primperan, zofran, daginfusen, sondevoeding...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 29 juli 2020 @ 12:25:23 #277
476768 Zakdoekjeleggen
Niemand zeggen....
pi_194305860
Wat gaat de tijd langzaam als je wacht op je eerste echo. Ik ben echt veel onzekerder dan bij de oudste, toen was ik hartstikke beroerd en nu voel ik me verbazingwekkend prima. En in deze fase voel je niks, weet je niks, behalve dat er geen krampen en bloed zijn ofzo en dus in theorie geen reden voor zorgen. En dat maakt me dan weer bang dat het mis is ofzo. Stomme fase dit...
Psst, ik ben een kloon
  woensdag 29 juli 2020 @ 12:29:47 #278
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_194305909
Wanneer heb je je eerste echo? Sowieso zijn al die niemandslandfases stom en lijken ze eeeeeeeuwen te duren.
pi_194306212
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:20 schreef Tink89 het volgende:
LTC, heb je hulp voor al dat spugen? Hyperemesis gravidarum is niet niks en je bent niet de enige en er zijn wel dingen die kunnen helpen. En dan bedoel ik niet 'een crackertje eten voor je opstaat', maar emesafene, primperan, zofran, daginfusen, sondevoeding...
Ja precies. Een vriendin van mij had het ook, en best erg ook. Die lag van narigheid hele dagen in bed, ze had nergens energie voor en kreeg daarom ook voor x aantal uur per week hulp thuis als haar vriend aan het werk was. Weet niet of LTC het ook zo erg heeft, maar dat zou ook een optie voor erbij kunnen zijn.
  woensdag 29 juli 2020 @ 12:59:02 #280
476768 Zakdoekjeleggen
Niemand zeggen....
pi_194306259
quote:
88s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:29 schreef 1inamelon het volgende:
Wanneer heb je je eerste echo? Sowieso zijn al die niemandslandfases stom en lijken ze eeeeeeeuwen te duren.
Dinsdag. Eerst om half negen intake via video en dan om 10:30 de echo op de praktijk. Hopelijk zien we dan een kloppend hartje.
Psst, ik ben een kloon
  woensdag 29 juli 2020 @ 13:32:49 #281
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194306717
Wij hebben ook 2 katten en ben ook erg benieuwd hoe die gaan reageren. Ze zijn nu echt nog prins en prinses maar snap wel dat dat niet zo kan blijven. Mensen die baby’s krijgen en vervolgens hun dieren verwaarlozen vind ik eikels.
pi_194306747
Ik heb medicatie! Primperan en Zofran. DIe neem ik niet elke dag, alleen op de dagen dat ik of veel op de planning heb, of dat ik wakker word en denk "NOPE." Ik heb gelukkig ook goede dagen, waarbij ik niet overgeef en maar af en toen misselijk ben, maar die zijn zeldzaam. Maar over het algemeen geef ik elke dag wel een paar keer over en ben ik non-stop misselijk. Heb daardoor ook heel weinig energie, merk ook als ik me iets te enthousiast inspan ik weer de misselijkheid sta weg te puffen. Zit daardoor dus ook nu in de ziektewet.

Ik moet nu vanaf vandaag 7x per dag bloedwaardes prikken. Mijn god, wat een gedoe. Maar tot nu toe zijn mn waardes gewoon perfect, dus ik raak niet in paniek vooralsnog.

Ik ben 10 oktober uitgerekend maar heb al gevraagd of ik misschien iets eerder mag, rond 38 weken. Trek het verdomd slecht allemaal. M'n gyn staat er wel voor open, maar het hangt er natuurlijk vanaf hoe het op dat moment met de kleine gaat, kun je niet voorspellen. Maar als het aan mij ligt, zodra het zonder complicaties en risico's kan, eruit met dat kind :')
  woensdag 29 juli 2020 @ 13:35:43 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_194306766
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 13:32 schreef Sway- het volgende:
Wij hebben ook 2 katten en ben ook erg benieuwd hoe die gaan reageren. Ze zijn nu echt nog prins en prinses maar snap wel dat dat niet zo kan blijven. Mensen die baby’s krijgen en vervolgens hun dieren verwaarlozen vind ik eikels.
Verwaarlozen is wat anders dan ze niet meer zo leuk vinden ;)
Ik verzorg mijn resterende kat prima, maar op 1 staat ze echt al een tijdje niet meer :P
disclaimer
  woensdag 29 juli 2020 @ 13:38:08 #284
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194306802
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 13:35 schreef SQ het volgende:

[..]

Verwaarlozen is wat anders dan ze niet meer zo leuk vinden ;)
Ik verzorg mijn resterende kat prima, maar op 1 staat ze echt al een tijdje niet meer :P
Begrijpelijk ook. Maar ik heb een vriendin en die vergeet haar konijnen een paar keer per week eten te geven en ze komen ook niet meer uit het hok, doe ze dan weg.
  woensdag 29 juli 2020 @ 13:39:24 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_194306822
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 13:38 schreef Sway- het volgende:

[..]

Begrijpelijk ook. Maar ik heb een vriendin en die vergeet haar konijnen een paar keer per week eten te geven en ze komen ook niet meer uit het hok, doe ze dan weg.
Nee oké, dan kun je inderdaad beter een andere hobby zoeken :P
disclaimer
pi_194306871
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 13:38 schreef Sway- het volgende:

[..]

Begrijpelijk ook. Maar ik heb een vriendin en die vergeet haar konijnen een paar keer per week eten te geven en ze komen ook niet meer uit het hok, doe ze dan weg.
Zo dat is echt zielig! :o :'(
pi_194306991
Wij hebben ook twee katten en die moesten heel erg wennen aan een baby. De ene kat is echt een knuffelkat, die stond na een jaar of 2 wel open voor wat aanrakingen van onze dochter, maar de ander, dat heeft wel een jaar of 5 geduurd voordat hij niet meer bang was. En nu een jaar later komt er weer een baby. Arm beest :+

Ik vind ze leuk en lief en we verzorgen ze ook prima. Eentje heeft diabetes, dus een heel gedoe. Maar ik heb wel zoiets als ze dood zijn, wil ik voorlopig geen huisdieren meer.


Overigens laten we ze snachts in de huiskamer, boven breken ze finaal de boel af met hun geren en gestoei. Het mindere is dat ze de box als een perfecte kattenplek/kussen zien. Ik moet nog even kijken hoe ik dat het beste af kan dekken. Iemand een idee?
pi_194307458
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 00:07 schreef MaJo het volgende:

Wat fijn! Hoe gaat het nu met je vrouw? Kan ze een beetje genieten van haar verlof?
Ze is heel druk. :+

Ik dacht dat alles af en klaar was, maar kennelijk denk ik dat niet goed. :9 Dus elke dag wel weer een ander iets dat we kunnen halen, regelen, voorbereiden... :P
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 00:11 schreef MaJo het volgende:
Even een vraagje voor de mensen met huisdieren: hoe doen jullie dat met een (pasgeboren) baby? Noa slaapt ‘s nachts nog bij ons en zodra we de deur dichtdoen gaat ze hier dramatisch aan krabben en mauwen :') nou zal ik haar niet in de slaapkamer laten zodra de baby er is maar waarschijnlijk zullen we nu moeten beginnen met zonder haar slapen. Ik vind dat best moeilijk :@

Qua omgang met kinderen gaat dat altijd goed, ze is erg voorzichtig en rent meteen weg als ze het teveel vindt worden. Ze is eerder een angsthaas dan dat ze iets zou doen. We hebben nu al een paar dagen een wiegje in de slaapkamer staan en ze geeft nul sjoege. Het is best een rare :') O+
We hebben hier ook een kat. Slaapt bij ons (mij) en we hebben haar geprobeerd van de slaapkamer af te krijgen. Was niet haalbaar. :s) Wekenlang gemauw voor de deur, nagels diep in de deur... Lang verhaal; de kat heeft gewonnen. Die blijft echter weg zodra er een baby of peuter in bed ligt hoor. Ze komt 's nachts bij het bed knorren als het 'veilig' is en bekijkt de baby graag van een afstandje. Te veel beweging is vluchten. *) Ze begint nu een klein klein beetje te accepteren dat het kleine monster haar ook wil aaien.

Zoals SQ ook al zei; heel veel liefde van het kind voor de kat, maar andersom....
pi_194311416
Jeetje littleteacup, wat ontzettend heftig :*

Nicolas, ik moest lachen om de klusjes. Ik heb ze ook tot het einde toe. Zo leuk om dat vanuit de mans kant te lezen :D ik heb net nog de afzuigfilters staan afwassen. Dat was ook half jaar al een doorn in het oog. En boxkussen nog uitgewassen. Nu resteren er alleen nog wat wasjes maar morgen kan ik nog wat erin gooien en doen.

Oh ja, mijn hond was mijn kind. Nu doet man alles met hond :X sinds kind er is, is hond vooral bloed irritant. Ik zou sq haar tips overnemen!

Iemand zei schokkende buik, ja check. Dat mijn hele lichaam beweegt door de schop. Wat dat is geen idee. Een enorme schop denk ik dan.

Vandaag laatste keer sporten gehad. Aardig meegekomen O+ lief hoe ze me allemaal succes wensten. Volgende week hebben ze hun laatste les met thee drinken. Als ik me ok voel, gaat man mij brengen maar dat laat ik uiteraard helemaal afhangen van hoe ik me voel. Ik zet nu overal kraamverbanden neer en borstvoeding spullen zodat ik straks alles mooi klaar heb staan. Kokosolie nog ff in bakjes scheppen (voor tepels en eventueel babybilletjes)
pi_194311661
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 19:07 schreef Hilmo het volgende:
Jeetje littleteacup, wat ontzettend heftig :*

Nicolas, ik moest lachen om de klusjes. Ik heb ze ook tot het einde toe. Zo leuk om dat vanuit de mans kant te lezen :D ik heb net nog de afzuigfilters staan afwassen. Dat was ook half jaar al een doorn in het oog. En boxkussen nog uitgewassen. Nu resteren er alleen nog wat wasjes maar morgen kan ik nog wat erin gooien en doen.

Oh ja, mijn hond was mijn kind. Nu doet man alles met hond :X sinds kind er is, is hond vooral bloed irritant. Ik zou sq haar tips overnemen!

Iemand zei schokkende buik, ja check. Dat mijn hele lichaam beweegt door de schop. Wat dat is geen idee. Een enorme schop denk ik dan.

Vandaag laatste keer sporten gehad. Aardig meegekomen O+ lief hoe ze me allemaal succes wensten. Volgende week hebben ze hun laatste les met thee drinken. Als ik me ok voel, gaat man mij brengen maar dat laat ik uiteraard helemaal afhangen van hoe ik me voel. Ik zet nu overal kraamverbanden neer en borstvoeding spullen zodat ik straks alles mooi klaar heb staan. Kokosolie nog ff in bakjes scheppen (voor tepels en eventueel babybilletjes)
Succes morgen Hilmo! :* O+ :%
pi_194311774
Dank maar morgen is alleen savonds de ballon hoor. Verder nog geen baby :P
  woensdag 29 juli 2020 @ 19:29:06 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_194311793
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 19:28 schreef Hilmo het volgende:
Dank maar morgen is alleen savonds de ballon hoor. Verder nog geen baby :P
Toch spannend! Je weet het maar nooit! :* ik hoop dat het dit keer allemaal wat vlotter mag gaan!
disclaimer
pi_194312402
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 19:07 schreef Hilmo het volgende:
Jeetje littleteacup, wat ontzettend heftig :*

Nicolas, ik moest lachen om de klusjes. Ik heb ze ook tot het einde toe. Zo leuk om dat vanuit de mans kant te lezen :D ik heb net nog de afzuigfilters staan afwassen. Dat was ook half jaar al een doorn in het oog. En boxkussen nog uitgewassen. Nu resteren er alleen nog wat wasjes maar morgen kan ik nog wat erin gooien en doen.

Oh ja, mijn hond was mijn kind. Nu doet man alles met hond :X sinds kind er is, is hond vooral bloed irritant. Ik zou sq haar tips overnemen!

Iemand zei schokkende buik, ja check. Dat mijn hele lichaam beweegt door de schop. Wat dat is geen idee. Een enorme schop denk ik dan.

Vandaag laatste keer sporten gehad. Aardig meegekomen O+ lief hoe ze me allemaal succes wensten. Volgende week hebben ze hun laatste les met thee drinken. Als ik me ok voel, gaat man mij brengen maar dat laat ik uiteraard helemaal afhangen van hoe ik me voel. Ik zet nu overal kraamverbanden neer en borstvoeding spullen zodat ik straks alles mooi klaar heb staan. Kokosolie nog ff in bakjes scheppen (voor tepels en eventueel babybilletjes)
Het valt mee hoor, wat er 'moet' gebeuren, maar het is soms wel dat ik denk wat maak je je druk ... :9
Vandaag heel nuttig de enveloppen besteld voor de geboortekaartjes. Kan ik het weekend gaan schrijven. *)

Spannend nu wel bij jou, komt nu toch snel dan!
  woensdag 29 juli 2020 @ 20:40:01 #294
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_194313135
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 07:16 schreef SQ het volgende:

[..]

Bij ons was dat ook altijd (katten in ons bed) maar na een paar weken buitensluiten krabben ze niet meer aan de deur hoor. Ze wennen aan hun nieuwe rang. Ik zou wel al beginnen voordat de baby er is. Het laatste wat je wil is én 4 keer per nacht door je baby gewekt worden en als de baby dan eindelijk weer slaapt, die #$%kat aan je deur hebben gillen. #ervaring.
Mijn katten kwamen altijd op 1, maar mijn gevoelens voor die beesten zijn echt wel (extreem :')) veranderd nadat ik een kind had. Hou er rekening mee dat dat ook kan gebeuren :@
Hahaha echt he. Pre baby zag ik ze nog net niet als mn kinderen :') en daarna vond ik ze vooral bloedirritant en voelde ik er echt nauwelijks meer iets voor. Behalve dus ergernis :X

Ze hebben bij ons na baby 2 een nieuw huis gekregen. Waar ze nu nog steeds een gelukkig hoogbejaard leven leiden. Zo blij dat ik er vanaf ben en dat had ik vroeger echt NOOIT gedacht :+

Nee nee, niet dat dit voor iedereen zo geldt, uiteraard :P. Maar het kan verkeren.
  woensdag 29 juli 2020 @ 20:50:14 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_194313340
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:40 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Hahaha echt he. Pre baby zag ik ze nog net niet als mn kinderen :') en daarna vond ik ze vooral bloedirritant en voelde ik er echt nauwelijks meer iets voor. Behalve dus ergernis :X

Ze hebben bij ons na baby 2 een nieuw huis gekregen. Waar ze nu nog steeds een gelukkig hoogbejaard leven leiden. Zo blij dat ik er vanaf ben en dat had ik vroeger echt NOOIT gedacht :+

Nee nee, niet dat dit voor iedereen zo geldt, uiteraard :P. Maar het kan verkeren.
Ja jij riep dat ook al toen ik zwanger was van mijn eerste en jij van je tweede. En toen dacht ik ook "dat overkomt mij nooooit" :')
Maar goed, het overkomt ook zeker niet iedereen natuurlijk. Maar het kan wel O-)
Hilmo heeft het zelfs met haar hond lees ik!
disclaimer
pi_194314064
En jullie partners geven ook geen moer om de katten? :P

Ik geef onze kat wel minder aandacht dan voorheen, daar heeft (8> mij nog wel eens op aangesproken. Maar (8> is dus echt nog steeds dikke matties met haar :D hij ligt regelmatig met kind en kat op hem op de bank :D *;
pi_194314820
Één van onze katten ligt nu in de Maxi cosi die in de box staat :{ Morgen maar met de stofzuiger er langs. Het zijn 100% binnenkatten, dat scheelt.

En partner loopt nog steeds weg met de katten. Wanneer hij uitslaapochtend heeft, heeft hij uitgebreid een kroelsessie op bed met de katten en vallen daarna weer in slaap waar ik alleen verder wil slapen. Of hij gaat ze aan een riempje in de tuin borstelen. Hij is ook degene die vaak het voer besteld. Ik vergeet dat te vaak vrees ik. Dierenarts is voornamelijk voor mijn rekening. Doe ik toch wat :+

[ Bericht 27% gewijzigd door Sunshine1982 op 29-07-2020 22:25:33 ]
  woensdag 29 juli 2020 @ 22:33:58 #298
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194315150
Mijn katten wonen bij m'n ex en ik miste ze eigenlijk van begin af aan veel minder dan ik gevreesd en gedacht had. En m'n konijnen leven een luxe leventje buiten. Ik vind kinderen en binnenhuisdieren een beetje vies... We hebben wel vissen en dus onze buitenkonijnen, maar da's wel prima zo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194315473
Ik vind mijn honden juist leuker sinds ik een kind heb. :D
  Moderator woensdag 29 juli 2020 @ 22:49:42 #300
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194315505
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 07:41 schreef LittleTeaCup het volgende:
Hoi allemaal!

Heb me echt al heeeeel lang niet meer gemeld, sorry! Maar hier gaat het redelijk goed. Baby zit nog veilig in de buik! Helaas wel vorige week de diagnose gekregen dat ‘ie te klein is en daarbij dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Dus nu om de 2 weken controles. Verder kots ik me nog elke dag wezenloos. :’)

Nog maar een paar weekjes denk ik dan maar. Hoe is het met jullie? Wat heb ik gemist?
Ik vroeg hier laatst al of iemand nog iets van je gehoord had dus goed om even iets van je te horen! Wel ontzettend naar dat je je nog zo ontzettend beroerd voelt. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan liever hebt dat het een paar weken eerder komt :*

quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 08:00 schreef SQ het volgende:
Ooh en qua katten, om ze uit de box te houden geven ze vaak tips als ballonnen en aluminiumfolie. Ik vond dat echt veel te veel gedoe om steeds al die troep er in en ee uit te doen. Ik vouwde gewoon altijd het boxkleed dubbel als baby er niet in lag (met speelgoed en al), dan bleven de haren gewoon lekker op de onderkant van het kleed :')
Het gekke van Noa is dat dit soort dingen haar niks interesseren. Geef haar een doos of een plastic tas en ze gaat los maar meubels e.d. boeien haar niets. Het wiegje staat nu al even en we hebben ook een wandelwagen klaarstaan en ze geeft echt nul sjoege :')

Bedankt sowieso allemaal voor de ervaringen! Ik denk dat het wel goed gaat komen. Ik word wel een beetje verdrietig van hoe er over sommige diertjes gesproken wordt, kan me gewoon niet voorstellen dat ik Noa ooit kwijt zou willen ;(

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:25 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Wat gaat de tijd langzaam als je wacht op je eerste echo. Ik ben echt veel onzekerder dan bij de oudste, toen was ik hartstikke beroerd en nu voel ik me verbazingwekkend prima. En in deze fase voel je niks, weet je niks, behalve dat er geen krampen en bloed zijn ofzo en dus in theorie geen reden voor zorgen. En dat maakt me dan weer bang dat het mis is ofzo. Stomme fase dit...
Wel fijn dat je je nu een stuk beter voelt! Dinsdag eerste echo, hoe ver ben je dan? Ik hoop dat het niet te vroeg is voor een knippertje :*

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 19:07 schreef Hilmo het volgende:
Jeetje littleteacup, wat ontzettend heftig :*

Nicolas, ik moest lachen om de klusjes. Ik heb ze ook tot het einde toe. Zo leuk om dat vanuit de mans kant te lezen :D ik heb net nog de afzuigfilters staan afwassen. Dat was ook half jaar al een doorn in het oog. En boxkussen nog uitgewassen. Nu resteren er alleen nog wat wasjes maar morgen kan ik nog wat erin gooien en doen.

Oh ja, mijn hond was mijn kind. Nu doet man alles met hond :X sinds kind er is, is hond vooral bloed irritant. Ik zou sq haar tips overnemen!

Iemand zei schokkende buik, ja check. Dat mijn hele lichaam beweegt door de schop. Wat dat is geen idee. Een enorme schop denk ik dan.

Vandaag laatste keer sporten gehad. Aardig meegekomen O+ lief hoe ze me allemaal succes wensten. Volgende week hebben ze hun laatste les met thee drinken. Als ik me ok voel, gaat man mij brengen maar dat laat ik uiteraard helemaal afhangen van hoe ik me voel. Ik zet nu overal kraamverbanden neer en borstvoeding spullen zodat ik straks alles mooi klaar heb staan. Kokosolie nog ff in bakjes scheppen (voor tepels en eventueel babybilletjes)
Wat klink je heerlijk zen O+ Ik wens je veel succes alvast de komende dagen, misschien dat het balonnetje al wat doet :% :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')