-dat hoeft niet op die manier-quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:19 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ik ben al iets van 15 jaar zoekende naar zo’n “passie” en houthakken of helikopterpiloot worden is het ook niet, ben dus bang en erg onhandig. Misschien als iemand me met pistool dwingt ik het zou overwegen. Ik heb geen zin om mijn hele leven vol te stoppen met sport als ik een paar uur per dag gewoon aan lichaamsbeweging doe en geen passie heb voor sport. Als ik dat zou doen dan is misschien dit probleem over (wat ik betwijfel want ik heb totaal geen motivatie om sport vol te houden dus op dat punt kom ik niet eens maar goed) maar is mijn nieuwe probleem waarschijnlijk een depressie.
Dus daarom vroeg je het. Om dit te kunnen concluderen. Maar dat had je waarschijnlijk toch al gedaan ongeacht het antwoord. Maar ik vind het raar dat je eerst een vraag stelt en er dan pas mee komt. Als je mijn op had gelezen dan had je daarin ook al kunnen lezen dat hulp niet mijn vraag was.quote:• dinsdag 21 juli 2020 @ 12:23 • 47 •
Cockwhale
TS wil niet geholpen worden. Duidelijk.
Bedankt voor het schrijven/kopiëren maar dat doe ik ook al welquote:• dinsdag 21 juli 2020 @ 12:30 • 48 •
Belsezar
Geen idee of iemand dit al gepost had maar probeer eens 5 van de onderstaande dingen per dag te doen
Hoezo geen makkelijk te helpen iemand? Noem mij iemand van Fok die net als ik bijna 10 jaar geduld had met hulpverlening. Dat het niet heeft geholpen is niet mijn schuld als ik alles deed wat ze vroegen. Als je bedoelt dat ik niet zomaar alles aanneem zonder bewijs dan vind ik dat eerder nog een compliment. Je doet net alsof het mij ongelofelijk veel energie kost om boos en negatief te zijn en mezelf te saboteren maar dat ik dat er graag voor over heb omdat ik het zo graag wilquote:• dinsdag 21 juli 2020 @ 12:50 • 49 •
Maharski
Je lijkt me geen makkelijk te helpen iemand. Het type dat al haar intelligentie gebruikt ter zelfrechtvaardiging om altijd maar boos en negatief te zijn, en idd, te (zelf)saboteren. Natuurlijk ken ik je niet, maar dat haal ik wel een beetje uit je reageer-persoontje hier.
Bedankt voor de tips. Dat eerste doe ik al. Meditatie tja ik haat het helaas maar ik moet het toch wat vaker proberen want 2x was het wel een soort van gelukt en toen hielp het wel om in slaap te komen. Al ben ik wel benieuwd waarmee ik mijn gedachtes dan wel moet identificeren als het niet met mezelf mag zijn?quote:• dinsdag 21 juli 2020 @ 14:05 • 51 •
colivo
De enige die jou gelukkig of ongelukkig kan maken ben jezelf. Als tip kan ik je meegeven om veranderingen klein aan te pakken, bv met elke avond 1 minuut eerder je ogen dicht te doen.
Ook zou je kunnen beginnen met mediteren zodat je je op een gegeven moment minder identificeert met je gedachtes.
Die automatische gedachtes bedenk je niet zelf, die komen en gaan. Als je er in mee gaat dan kun je op hele donkere plekken uit komen. Je kunt de focus leggen op je ademhaling, of gedesinteresseerd naar je gedachtes kijken met een afstandje alsof je tv kijkt. Als je van mediteren in slaap valt dan zit je er te comfortabel bij denk ik. (Op een kussentje) zitten zonder ergens tegenaan te leunen kan helpen om wakker en oplettend te blijven.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 19:09 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Dus daarom vroeg je het. Om dit te kunnen concluderen. Maar dat had je waarschijnlijk toch al gedaan ongeacht het antwoord. Maar ik vind het raar dat je eerst een vraag stelt en er dan pas mee komt. Als je mijn op had gelezen dan had je daarin ook al kunnen lezen dat hulp niet mijn vraag was.
[..]
Bedankt voor het schrijven/kopiëren maar dat doe ik ook al wel
[..]
Hoezo geen makkelijk te helpen iemand? Noem mij iemand van Fok die net als ik bijna 10 jaar geduld had met hulpverlening. Dat het niet heeft geholpen is niet mijn schuld als ik alles deed wat ze vroegen. Als je bedoelt dat ik niet zomaar alles aanneem zonder bewijs dan vind ik dat eerder nog een compliment. Je doet net alsof het mij ongelofelijk veel energie kost om boos en negatief te zijn en mezelf te saboteren maar dat ik dat er graag voor over heb omdat ik het zo graag wilen de makkelijke weg van allerlei positief advies opvolgen expres afwijs, maar het is juist andersom. Iedereen haat mensen die niet binnen 2 tellen geholpen kunnen worden maar daar heb ik niets mee te maken want ik ga niet liegen. Ik haat het als mensen zomaar dingen van anderen aannemen zonder dat die mensen ook maar de moeite doen om hun geloof met feiten te onderbouwen. Nou dan is het dus gewoon een gevoel en dat van de ander niet objectief beter dan het mijne als niemand bewijs heeft dan het feit dat zij succesvoller zijn door hun geloof komt. Misschien is het wel andersom?
[..]
Bedankt voor de tips. Dat eerste doe ik al. Meditatie tja ik haat het helaas maar ik moet het toch wat vaker proberen want 2x was het wel een soort van gelukt en toen hielp het wel om in slaap te komen. Al ben ik wel benieuwd waarmee ik mijn gedachtes dan wel moet identificeren als het niet met mezelf mag zijn?
[..]Oké, ik zal het onthouden dat jij dat over mij hoopt.
Nee joh, ik zit er nog middenin. Zit nog helemaal niet lekker in mijn vel (maar het gaat wel steeds beter). Maar elke keer als ik mijn baalgevoel/zelfvernietigende opmerkingen vertel tegen mijn therapeut, dan krijg ik iets milds terug waardoor ik me realiseer hoe hard ik ben tegen mezelf.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 00:54 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Maar wat neutraliseert die therapeut dan en hoe? Op welke manier herken je mijn OP? Wel fijn voor je dat je als ik het goed begrijp nu van dit probleem af bent. Dus je zit nu bijna altijd wel lekker in je vel? Ben je nu iedere dag of voor het grootste gedeelte wel productief?
Ik vecht tegen mijn eigen demonen net als iedereen denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TS, heb je nooit hulp gehad die meer in deze/bovenstaande richting gaat? Heb je nooit een therapeut gehad die je bracht op plekken waar je worstelt met jezelf?
[ Bericht 1% gewijzigd door Postbus100 op 21-07-2020 20:33:16 ]Somebody that I used to know
Ja dat klopt en mensen bekritiseren mij daar om. Kennelijk hebben anderen een patent op het bekritiseren van mij en is het een overtreding wanneer ik dat zelf doe. Het probleem is dat heel veel mensen hulp gelijkstellen aan iemand afzeiken en commanderen en ik ben al genoeg afgekraakt en heb aan genoeg dingen meegewerkt die mij niets opleverden.quote:• dinsdag 21 juli 2020 @ 19:32 • 54 •
GrumpyOldMan
@Geen inspiratie, van hoe ik je "ken" uit andere topics denk ik dat je ook niet de makkelijkste bent voor jezelf. Je komt op mij over of je alle gevoelsadviezen handelingen van anderen, bijv professionals uit de ggz, analyseert, wellicht vanuit de vooronderstelling dat zij hun werk niet doen/het niet goed met je voorhebben? Dat mag je vinden, ik schets alleen wat mij opvalt en in dat opzicht denk ik wel dat je daarmee zelf destructief kunt zijn. Realiseer je dat steeds "achterdochtig" naar alles kijken en de rekening bij houden volgens mij op zich al veel energie kost, en wat brengt het je? Enerzijds lees ik dat je vindt dat je zelf verantwoordelijk bent, anderzijds heeft iedere mens vroeg of laat wel eens een ander nodig. Ontwikkel vooral je eigen visie, maar sla niet alle deuren voor anderen dicht. Ik bedoel dit oprecht goed als medemens.
Hoezo niet? Wat is dan wel een objectieve blik in jouw ogen?quote:• dinsdag 21 juli 2020 @ 19:45 • 55 •
Cockwhale
Analyseert ja, maar weliswaar niet met een objectieve blik.
Maar als je ze niet zelf bedenkt, wie bedenkt ze dan wel? Ja, dat heb ik dus wel eens geprobeerd. 1 van mijn problemen is dat ik 's avonds/'s nachts niet snel genoeg in slaap kan vallen. Als meditatie volgens jou daar niet bij mag helpen, waarvoor moet het dan wel helpen dat je er per se oplettend bij moet blijven? Het is toch de bedoeling dat je dus met desinteresse met je gedachtes omgaat, wat maakt het dan nog uit of je wakker blijft of in slaap valtquote:colivo
Die automatische gedachtes bedenk je niet zelf, die komen en gaan. Als je er in mee gaat dan kun je op hele donkere plekken uit komen. Je kunt de focus leggen op je ademhaling, of gedesinteresseerd naar je gedachtes kijken met een afstandje alsof je tv kijkt. Als je van mediteren in slaap valt dan zit je er te comfortabel bij denk ik. (Op een kussentje) zitten zonder ergens tegenaan te leunen kan helpen om wakker en oplettend te blijven.
Gelukkig dat het steeds beter gaat. Het is vervelend dat je er nu nog middenin zit, maar je bent duidelijk een persoon die zich graag laat helpen dus ik heb er wel vertrouwen in dat het voor jou gewoon goedkomt en dat als je liever wordt voor jezelf al je problemen verdwijnen.quote:• dinsdag 21 juli 2020 @ 20:17 • 57 •
Postbus100
Nee joh, ik zit er nog middenin. Zit nog helemaal niet lekker in mijn vel (maar het gaat wel steeds beter). Maar elke keer als ik mijn baalgevoel/zelfvernietigende opmerkingen vertel tegen mijn therapeut, dan krijg ik iets milds terug waardoor ik me realiseer hoe hard ik ben tegen mezelf.
TS, heb je nooit hulp gehad die meer in deze/bovenstaande richting gaat? Heb je nooit een therapeut gehad die je bracht op plekken waar je worstelt met jezelf?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, zo diepgravend was het allemaal geloof ik niet toen ik nog in dat psychologische traject zat. Niet dat ik me kan herinneren in ieder geval.❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
Nee, ik heb andere methoden om van mijn probleem af te komen, waar niemand hier in gelooft, wat ik al eerder schreef, door energydrinks met bepaalde ingredienten worden mijn symptomen een stuk minder. Ik heb dit net pas ontdekt, dus ik moet het vaker gaan proberen om te zien of het geen placebo is, maar ik had ook een keer zoiets met gotu kola. Ik wil weten of mensen het herkennen omdat het mij een stuk fijner gevoel geeft om herkenning te vinden zonder dat ik hard wordt veroordeeld dan advies van iemand waarbij de standaard dingen als gewoon beslissen het niet meer te doen hen gewoon wel helpen wat bij mij dus niet helpt en die mij daarnaast gaan beledigen als ik dat aangeef.quote:• donderdag 23 juli 2020 @ 17:25 • 59 •
Lienekien
Waarom wil je eigenlijk weten of anderen zich herkennen in je destructieve gedrag? Ik nam aan omdat je van dat gedrag af wilt, maar dat zie ik verder niet terug.
Bedankt voor de tip maar dat kan ik niet. Eerst laadde ik mijn telefoon expres niet op, toen was ik niet meer bereikbaar. Ik verstopte mijn telefoon en haalde die weer tevoorschijn. Ik zette coldturkey op mijn computer en deinstalleerde het weer. Niets helpt.quote:• donderdag 23 juli 2020 @ 19:18 • 60 •
LordofLeaves
Haal de triggers weg die je gedrag veroorzaken, TS.
Zou het werken als iemand tegen je zou zeggen wat je precies moet doen? Iemand uit je directe omgeving?quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:18 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Nee, ik heb andere methoden om van mijn probleem af te komen, waar niemand hier in gelooft, wat ik al eerder schreef, door energydrinks met bepaalde ingredienten worden mijn symptomen een stuk minder. Ik heb dit net pas ontdekt, dus ik moet het vaker gaan proberen om te zien of het geen placebo is, maar ik had ook een keer zoiets met gotu kola. Ik wil weten of mensen het herkennen omdat het mij een stuk fijner gevoel geeft om herkenning te vinden zonder dat ik hard wordt veroordeeld dan advies van iemand waarbij de standaard dingen als gewoon beslissen het niet meer te doen hen gewoon wel helpen wat bij mij dus niet helpt en die mij daarnaast gaan beledigen als ik dat aangeef.
[..]
Bedankt voor de tip maar dat kan ik niet. Eerst laadde ik mijn telefoon expres niet op, toen was ik niet meer bereikbaar. Ik verstopte mijn telefoon en haalde die weer tevoorschijn. Ik zette coldturkey op mijn computer en deinstalleerde het weer. Niets helpt.
Dat heb ik ook al, maar die kunnen mij niet iedere minuut van de dag controleren en stel dat iemand mij dagelijks op zou bellen is dat geen houdbare situatie, is een belasting voor die ander. een bericht of als er teveel tijd tussen zit neem ik niet serieus genoeg en dan houd ik het even vol en daarna verval ik weer in mijn oude patroon. Ik ga maar weer mijn telefoon uit het zicht wegleggen.quote:• donderdag 23 juli 2020 @ 19:28 • 62 •
LordofLeaves
Zou het werken als iemand tegen je zou zeggen wat je precies moet doen? Iemand uit je directe omgeving?
Lastige situatie. Weet je ook niet hoe je ooit aan dat gedrag bent gekomen?quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:33 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al, maar die kunnen mij niet iedere minuut van de dag controleren en stel dat iemand mij dagelijks op zou bellen is dat geen houdbare situatie, is een belasting voor die ander. een bericht of als er teveel tijd tussen zit neem ik niet serieus genoeg en dan houd ik het even vol en daarna verval ik weer in mijn oude patroon. Ik ga maar weer mijn telefoon uit het zicht wegleggen.
Nee, ik weet niet eens meer wanneer het is ontstaan. In mijn tienerjaren denk ik. Maar ik dacht niet ineens laat ik mezelf dwarszitten. Er was iig geen aanleiding voor, alle mogelijke aanleidingen zijn ook al besproken met hulpverlenersquote:Op donderdag 23 juli 2020 19:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Lastige situatie. Weet je ook niet hoe je ooit aan dat gedrag bent gekomen?
Nee dat is zonde. Dat creeert een nieuw probleem namelijk dat ik ook niet voor nuttige dingen kan internetten.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:02 schreef Lokasenna het volgende:
Doe je telefoon weg, en koop er een voor bejaarden. Kun je niet meer op FOK!.
Geen angsten? Ben je misschien een control freak?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 02:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Nee, ik weet niet eens meer wanneer het is ontstaan. In mijn tienerjaren denk ik. Maar ik dacht niet ineens laat ik mezelf dwarszitten. Er was iig geen aanleiding voor, alle mogelijke aanleidingen zijn ook al besproken met hulpverleners
[..]
Alle technieken die je hebt geprobeerd zijn slechts hulpmiddelen. Ze werken alleen als jij de discipline kunt opbrengen je te houden aan afspraken die je met jezelf maakt.quote:
Een goed gemeende positieve reactie op de openingspost. Zo denk ik ook.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 23:45 schreef Lenny77 het volgende:
Goh... Zou stoppen met jezelf zo te haten geen mooie start zijn?
Want wat brengt het je? Die zelfhaat vreet ook aan je zelfvertrouwen!
Ik voel in elk topic waar je in post zo een teleurstelling in jezelf.. Dat is echt triest om te lezen! Want je hebt op zijn minst een heel kleurrijke persoonlijkheid. Als die haat en afkeer zou verdwijnen dan heb je echt potentieel om gewoon gelukkig te kunnen zijn! Toch alleszins rust en vrede om mee te starten.
Je internetverslaving: vind je het wel leuk? Op het moment zelf?
Want dan is het niet zo erg, dan haal je er ook iets uit!
Jawel, van alles.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:52 schreef LordofLeaves het volgende:
Geen angsten? Ben je misschien een control freak?(Ik vraag het niet om je belachelijk te maken hoor
)
Dat is ook mijn probleem dat dit niet lukt.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:55 schreef spinazieruiker het volgende:
Alle technieken die je hebt geprobeerd zijn slechts hulpmiddelen. Ze werken alleen als jij de discipline kunt opbrengen je te houden aan afspraken die je met jezelf maakt.
Als ik expliciet niet om advies van anderen vraag, maar het toch krijgquote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:09 schreef LeesFoknl het volgende:
Een goed gemeende positieve reactie op de openingspost. Zo denk ik ook.
Echter ik meen vaker bij mensen iets anders te herkennen, en dat meen ik ook hier te herkennen .......
Denk eens in een "baten" analyse. Wat zijn de baten, het voordeel van deze instelling en dit soort bijdragen en eigen topics van de ts-er. Dat is aandacht.
Ik heb dit vaak meegemaakt,, dat mensen van dit soort "hulp"vragen stellen, lanceren, hun hele leven lang maar met de antwoorden nooit iets doen. Het enige dat het hen brengt is aandacht. Mensen die reageren, proberen te helpen, die stoppen er soms ongelooflijk veel energie in.
Resultaat, zin, heeft het niet en degene die probeert te helpen blijft uiteindelijk met een vieze smaak in de mond achter. Dit is, vrees ik, hier ook het geval.
Daarom verwijs ik naar een professioneel iemand voor hulp, die zijn hier voor geschoold, en als hun werk niet helpt, krijgen ze er tenminste voor betaald.
.
Ten eerste denk ik niet dat iemand een topic met deze TT aanklikt met het vermoeden dat het niet om een probleem gaat. Mensen kunnen mijn problemen gewoon negeren als ze geen zin hebben om hun tijd te verspillen aan een ander adviseren, maar kennelijk hadden ze dat wel want ze reageerden. De mensen die hier reageren hebben zoals je aangeeft ook al langdurig (met tegenzin) topics van mij gelezen dus je zou denken dat ze inmiddels wel weten dat ik advies niet op prijs stel. Om ze er voor de zekerheid aan te herinneren en omdat ik bij het vorige topic waarin ik letterlijk schreef geen advies te willen alleen maar meer ongevraagd advies uitlokte, heb ik er deze keer alleen maar bijgeschreven dat ik op zoek was naar ervaringen van mensen met hetzelfde probleem maar het mocht helaas niet baten. Ik heb er zeker van geleerd. Ik plaats nooit meer problemen op fok want mensen hier hebben hun eigen redderscomplexen gewoon echt niet in de handquote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:07 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap wel wat LeesFoknl zegt. Als je op dit forum eigenlijk langdurig en voortdurend vertelt over je problemen, maar er zit geen vooruitgang in en sterker nog, adviezen stel je niet op prijs. Nee, nog sterker: je verwijt zelfs mensen vrij bot dat ze de moeite nemen om advies te geven en als ze durven beweren dat ze je met goede bedoelingen proberen te adviseren maak jij ervan dat ze dit alleen maar doen uit eigenbelang. Als dat is wat wij van je zien, wat verwacht je dan nog?
Want het maakt je wel kwaad als je harde reacties krijgt. Maar je neemt geen verantwoording voor die reacties, want is niet jouw probleem.
Als je graag je gelijk bewezen ziet dat het bij jou allemaal anders werkt dan bij anderen, je gelijk dat je mensen eigenlijk nooit kunt vertrouwen want uiteindelijk kan het ze toch niet schelen hoe het met je gaat en laten ze je toch wel keihard vallen, dan moet je vooral doorgaan op deze manier.
Dat het niet lukt komt deels door factoren die je niet gelijk kunt veranderen, maar ook door dingen waar je wél invloed op hebt.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:43 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Dat is ook mijn probleem dat dit niet lukt.
Maar als ik sommige energy dranken drink heb ik de discipline dus ineens wel..
daar gaat het mij om, mijn vermogen tot opbrengen. Maar laat maar.
Mijn overtuiging dat het niet lukt is natuurlijk een constatering achteraf... wanneer ik weer eens weken van de dingen doen die jij opnoemt achter de rug hebt waarin ik WEL geloofde dat het zou lukken, met weinig succes behalve als ik energy drink neem (waar dus geen suiker in zit want sugarfree en het beste helpen de energy drinks met naast caffeine ook nog andere ingredienten).quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:37 schreef spinazieruiker het volgende:
Dat het niet lukt komt deels door factoren die je niet gelijk kunt veranderen, maar ook door dingen waar je wél invloed op hebt.
Je overtuiging dat het niet lukt, of hooguit een beetje met de hulp van energiedrank (=suiker en caffeïne), helpt je hier zeker niet bij.
In plaats van dat je in één keer je leven om wilt gooien kun je dat doel beter opsplitsen in kleine makkelijker te halen mini-doelstellingen. Probeer het eens 1 dag op eigen kracht vol te houden. Hoe voel je je daarna? Lukt het je dan ook 2 dagen? Of 3? Misschien een week? Of bepaal de lat niet in tijd, maar door eerst aan één of twee zaken die je wilt verbeteren te werken.
Als het je helpt kun je ook een beloning met jezelf afspreken op het moment dat het je lukt. Om die discipline iets makkelijker op te kunnen brengen kan het helpen een dagboek bij te houden of iemand in vertrouwen te nemen waar je je verhaal kwijt kunt en die je kan aanmoedigen en steunen.
Waarom post ze hier dan topics?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:23 schreef Cockwhale het volgende:
TS wil niet geholpen worden. Duidelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |