abonnement Unibet Coolblue
pi_194148790
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 19:16 schreef AnneX het volgende:

[..]

Maar...maar...je kunt er leuk doorheen fietsen op een witte fiets en heerlijke verse pizza eten midden op de hei. :Y) en buitenbeelden bekijken in het park.
Dat klinkt toch niet verkeerd :)
pi_194148834
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 19:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Voor de katten is er wel een oplossing. Zou ik moeten nagaan of de fiets weer mee mag in de trein. Ik ga me daar toch eens in verdiepen.
Laat maar weten als ik kan ‘bemiddelen’😎
  Moderator zaterdag 18 juli 2020 @ 20:10:33 #93
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194148985
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 19:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Voor de katten is er wel een oplossing. Zou ik moeten nagaan of de fiets weer mee mag in de trein. Ik ga me daar toch eens in verdiepen.
In D mag wel. Geen idee of je per se richtig AnneX wilt, maar in de RRX kun je dus zo de fiets meenemen.

NRW ticket en mag vanaf Arnhem voor ¤31 heel NRW door crossen met snel- en stoptrein, metro, tram en bus.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194149126
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 20:00 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dat klinkt toch niet verkeerd :)
Moest even zoeken...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of in Apeldoorn zelf. http://www.sardegna-apeldoorn.nl/

[ Bericht 4% gewijzigd door AnneX op 18-07-2020 20:26:46 ]
pi_194149128
Nou, ik heb 6 kg rode bessen geplukt. Niet de lekkerste aalbessen die we hebben, maar deze struik draagt altijd laat en veel, per saldo heb ik daar vaak een groot deel van het jaar nog plezier van.


Alles natuurlijk in de diepvries. Morgen zou ik nog een klein struikje rode bessen moeten plukken, wat zwarte, en als ik dan nog puf heb zijn er nog roze en witte aalbessen, en een stekelige struik kruisbessen.

En hoog tijd voor een ganzenfilmpje. Wat worden ze al groot!
https://i.imgur.com/HEWJ3XJ.mp4
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 18 juli 2020 @ 20:24:16 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194149168
Zijn er niet stekelige kruisbessen dan? Ik had ze tot deze week nog nooit gehad, maar we hebben een klein struikje in de tuin. Daar heb ik een flinke kom afgehaald.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194149180
Gak gak - wat lopen grote ganzen zorgzaam achter de kleintjes aan. O+
  zaterdag 18 juli 2020 @ 20:41:54 #98
63722 z80
I fink you freaky
pi_194149454
Morgen ook even de tuin in voor een handje knoepers. Ze zijn dit jaar extreem zoet. Als er nog zijn tenminste.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_194149497
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 20:24 schreef derLudolf het volgende:
Zijn er niet stekelige kruisbessen dan? Ik had ze tot deze week nog nooit gehad, maar we hebben een klein struikje in de tuin. Daar heb ik een flinke kom afgehaald.
Meer en minder stekelig. Deze is erg stekelig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 18 juli 2020 @ 21:19:42 #100
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194150379
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 20:21 schreef sigme het volgende:
Nou, ik heb 6 kg rode bessen geplukt. Niet de lekkerste aalbessen die we hebben, maar deze struik draagt altijd laat en veel, per saldo heb ik daar vaak een groot deel van het jaar nog plezier van.
[ afbeelding ]

Alles natuurlijk in de diepvries. Morgen zou ik nog een klein struikje rode bessen moeten plukken, wat zwarte, en als ik dan nog puf heb zijn er nog roze en witte aalbessen, en een stekelige struik kruisbessen.

En hoog tijd voor een ganzenfilmpje. Wat worden ze al groot!
https://i.imgur.com/HEWJ3XJ.mp4
Oh, ik ben intens jaloers op je aalbessen. Ik moet echt een plant regelen hier.

Ik vind het een prachtig ganzengezin O+
Spoilers!
pi_194150504
@sigme, is er een manier waarop je kunt zien of een Gans een mannetje of vrouwtje is? Hier in de sloten rondom de flat woont al meer dan 20 jaar een gans. We noemen m Gijs. Vrijwel ieder jaar neemt hij (of zij) een eendengezin onder de hoede. Dat is vaak de enige eend die al haar kuikens tot volwassen eenden kan grootbrengen. Nobody messes with Gijs _O- hij valt zelfs pestende jongens aan. Het is een witte gans en soms heeft hij ook een seizoen gezelschap van een grauwe gans
We have far more in common than that which devides us..
pi_194150610
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:25 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Sigme, is er een manier waarop je kunt zien of een Gans een mannetje of vrouwtje is? Hier in de sloten rondom de flat woont al meer dan 20 jaar een gans. We noemen m Gijs. Vrijwel ieder jaar neemt hij (of zij) een eendengezin onder de hoede. Dat is vaak de enige eend die al haar kuikens tot volwassen eenden kan grootbrengen. Nobody messes with Gijs _O- hij valt zelfs pestende jongens aan. Het is een witte gans en soms heeft hij ook een seizoen gezelschap van een grauwe gans
Als de gans broedt ( = eieren legt; een gans broedt in tegenstelling tot een kip enkel op eigen eieren) is het een gansje. Dat is het enige criterium dat wij hebben kunnen vaststellen. Genten blijken dus, zoals je bij ons ziet, erg zorgzaam.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194150660
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Oh, ik ben intens jaloers op je aalbessen. Ik moet echt een plant regelen hier.

Ik vind het een prachtig ganzengezin O+
Wij hebben ook bij de bessen veel snobbige oude rasjes. Mijn aanbeveling is om dat enkel te doen als je speciaal graag snobbig doet over rasjes. Voor veel & lekkere bessen kan je beter een goede modern ras nemen.

Er zit wel verschil tussen rassen, daar wat rekening mee houden is handig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194150686
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Als de gans broedt ( = eieren legt; een gans broedt in tegenstelling tot een kip enkel op eigen eieren) is het een gansje. Dat is het enige criterium dat wij hebben kunnen vaststellen. Genten blijken dus, zoals je bij ons ziet, erg zorgzaam.
Tja, dan gaat het wat lastig bepalen wordem, Gijs is, als het geen grauwe ganzen seizoen is, de enige gans in wijde omgeving. Vliegt ook niet om elders gezelligheid te halen
We have far more in common than that which devides us..
pi_194150789
Ganzengezin O+

Gijs _O_

En snobbige oude bessenrassen _O_

Ik heb via TGTG een zak popcorn. En kittens via het asiel. Waar blijkbaar een persoonlijke diëtist bij zit, want hij probeert er telkens met mijn zak vandoor te gaan :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194150802
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:33 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Tja, dan gaat het wat lastig bepalen wordem, Gijs is, als het geen grauwe ganzen seizoen is, de enige gans in wijde omgeving. Vliegt ook niet om elders gezelligheid te halen
Je kan 'm slopen, ik weet wel ongeveer waar de ballen van een haan zitten. Maar die zitten inpandig, dus je moet het dier ontleden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 18 juli 2020 @ 21:43:01 #107
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194150957
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Wij hebben ook bij de bessen veel snobbige oude rasjes. Mijn aanbeveling is om dat enkel te doen als je speciaal graag snobbig doet over rasjes. Voor veel & lekkere bessen kan je beter een goede modern ras nemen.

Er zit wel verschil tussen rassen, daar wat rekening mee houden is handig.
Ik hoef niet zo nodig snobbige rassen. Ik wil grote opbrengst, goede smaak, ziekteresistentie, lange oogstperiode, etc.

Na het echte moestuinseizoen mag ik me bezig gaan houden met de vaste beplanting. Daar horen ook de fruitbomen en -struiken bij.
Spoilers!
  zaterdag 18 juli 2020 @ 21:43:52 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194150981
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:25 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Sigme, is er een manier waarop je kunt zien of een Gans een mannetje of vrouwtje is? Hier in de sloten rondom de flat woont al meer dan 20 jaar een gans. We noemen m Gijs. Vrijwel ieder jaar neemt hij (of zij) een eendengezin onder de hoede. Dat is vaak de enige eend die al haar kuikens tot volwassen eenden kan grootbrengen. Nobody messes with Gijs _O- hij valt zelfs pestende jongens aan. Het is een witte gans en soms heeft hij ook een seizoen gezelschap van een grauwe gans
Wat grappig! O+

Wij hebben een groepje in het plantsoen. Meestal zijn hun eigen broedsels vergeefs (ik denk dat de gemeente er een stokje voor steekt). Dit jaar hadden ze wel een kuiken. Maar dat was dus een eendje! En geen moedereend in de buurt. Moeder gans bleef zorgzaam tot het eendje een eend was. En ook toen de eend al de aandacht van een partner had getrokken, bleef eend plus aanhang nog een tijdje bij de ganzen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194151137
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik hoef niet zo nodig snobbige rassen. Ik wil grote opbrengst, goede smaak, ziekteresistentie, lange oogstperiode, etc.

Na het echte moestuinseizoen mag ik me bezig gaan houden met de vaste beplanting. Daar horen ook de fruitbomen en -struiken bij.
Ik kan deze kweker wel aanraden: https://www.batterijen.nl/
Voor mij was dat verder rijden dan voor jou ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194151327
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Je kan 'm slopen, ik weet wel ongeveer waar de ballen van een haan zitten. Maar die zitten inpandig, dus je moet het dier ontleden.
Dan sloopt de buurt mij _O- als hij van de ene sloot naar de ander wil dan stopt men ook voor m (doorgaande weg), soms stappen mensen uit om te zorgen dat het goed gaat
We have far more in common than that which devides us..
pi_194151362
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat grappig! O+

Wij hebben een groepje in het plantsoen. Meestal zijn hun eigen broedsels vergeefs (ik denk dat de gemeente er een stokje voor steekt). Dit jaar hadden ze wel een kuiken. Maar dat was dus een eendje! En geen moedereend in de buurt. Moeder gans bleef zorgzaam tot het eendje een eend was. En ook toen de eend al de aandacht van een partner had getrokken, bleef eend plus aanhang nog een tijdje bij de ganzen.
Ahhhh schattig. Ik zal eens op zoek gaan naar een foto ooit gemaakt, moedereend, tig kuikens erachter en Gijs als slotstuk _O-
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 18 juli 2020 @ 22:03:31 #112
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194151483
We kijken via NPO StartPlus naar Years and Years (TV Mini-Series 2019) - IMDb
Geweldige serie. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194151550
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 20:21 schreef AnneX het volgende:

[..]

Moest even zoeken...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of in Apeldoorn zelf. http://www.sardegna-apeldoorn.nl/
Cool O+
pi_194151583
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 22:03 schreef golfer het volgende:
We kijken via NPO StartPlus naar Years and Years (TV Mini-Series 2019) - IMDb
Geweldige serie. ^O^
Opgenomen, leek me erg goed
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 18 juli 2020 @ 22:09:15 #115
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194151617
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 22:07 schreef Kaatje1 het volgende:

Opgenomen, leek me erg goed
Is de moeite waard. Typisch BBC. _O_
We kunnen lekker de hele serie vooruit kijken. *O*
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 18 juli 2020 @ 22:12:11 #116
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194151685
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat grappig! O+

Wij hebben een groepje in het plantsoen. Meestal zijn hun eigen broedsels vergeefs (ik denk dat de gemeente er een stokje voor steekt). Dit jaar hadden ze wel een kuiken. Maar dat was dus een eendje! En geen moedereend in de buurt. Moeder gans bleef zorgzaam tot het eendje een eend was. En ook toen de eend al de aandacht van een partner had getrokken, bleef eend plus aanhang nog een tijdje bij de ganzen.
O+ O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:49 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik kan deze kweker wel aanraden: https://www.batterijen.nl/
Voor mij was dat verder rijden dan voor jou ;)
Die had ik al eens opgeslagen ^O^
Spoilers!
pi_194151845
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 22:09 schreef golfer het volgende:

[..]

Is de moeite waard. Typisch BBC. _O_
We kunnen lekker de hele serie vooruit kijken. *O*
Ik kijk nu een deense serie Dicte, ook erg goed
We have far more in common than that which devides us..
pi_194152127
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Je kan 'm slopen, ik weet wel ongeveer waar de ballen van een haan zitten. Maar die zitten inpandig, dus je moet het dier ontleden.
De TT van dit topic krijgt opeens een heel andere lading :o
pi_194152342
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 09:05 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Oh! O+ Hoe was het? Wat at je?
Moeilijke vragen.
Het was briljant en matig en precies goed en te veel en vanalles door elkaar. Echt goeie ideeën, maar het leek erop dat ze iets te veel van die ideeën tegelijk in een gang wilden verwerken, waardoor alles aandacht moest en dat was een beetje te.

Maar toch heel tof om geweest te zijn.

We aten als hoofd bijvoorbeeld
Lam met gebbqde andijvie, komkommer en prei met citrussige jus
(ietwat aangebrande, uitgedroogde) Flammkuchen met zure room, ui, spekjes en een shitload lenteui
Munt, spinazie, citroen, knoflook, pruim
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 18 juli 2020 @ 22:42:56 #120
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194152376
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 22:19 schreef Kaatje1 het volgende:


Ik kijk nu een deense serie Dicte, ook erg goed
Ja. Hebben we ook al eens bekeken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')