Maar het wordt steeds 32% van steeds meer. Zie hoe snel dat in de eerste golf ging....quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:04 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Onzin. 32% procent van weinig is nog steeds weinig.
Een golfbeweging begint altijd zo natuurlijk. Paar gevallen, nog een paar, dan tien, dan honderd en ineens heb je het niet meer onder controle en stromen de IC's vol.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:04 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
van 749 naar 1028 in 1 dag, en dat zijn alleen de geregistreerde besmettingen, werkelijke aantal zal veel hoger liggen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:04 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
#waarkanikheenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoef je niet meer te twijfelen over België in elk geval.
Die Van Ranst lijkt me ook wel zo'n type die over een paar jaar lekker wil gaan cashen met een boek als 'hoe ik corona voorspelde' oid.quote:
Deze pandemie is een uitgelezen moment voor een aantal personen die een aantal jaren op de achtergrond verdwenen zijn om weer eens lekker op de voorgrond te staan en belangrijk te wezen inderdaad. Dat vinden ze heerlijk. In Nederland hebben we ook zo'n engnek in de vorm van Ab Osterhaus.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die Van Ranst lijkt me ook wel zo'n type die over een paar jaar lekker wil gaan cashen met een boek als 'hoe ik corona voorspelde' oid.
Hoe kom je op dit aantal?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:12 schreef Banaanvragen het volgende:
van 749 naar 1028 in 1 dag, en dat zijn alleen de geregistreerde besmettingen, werkelijke aantal zal veel hoger liggen.
Van Ranst denkt nu al de keizer van Belgie te zijn. Die komt ook even melden dat hij wel even gaat bepalen welke maatregelen er genomen gaan worden. In elke niet-bananenrepubliek loopt dat gewoon via de regering. Maar goed, daar hebben ze er 6 van en de belangrijkste is een soort miderheids-noodregering omdat ze nu eenmaal iets moesten in deze crisis.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die Van Ranst lijkt me ook wel zo'n type die over een paar jaar lekker wil gaan cashen met een boek als 'hoe ik corona voorspelde' oid.
Het aantal besmettingen is nietszeggend, je hebt geen goed referentie materiaal. Je moet kijken naar ziekenhuisopnames / IC / oversterfte. En volgens dat dashboard is daar al meer dan een maand geen verandering in. (consequent laag)quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Een golfbeweging begint altijd zo natuurlijk. Paar gevallen, nog een paar, dan tien, dan honderd en ineens heb je het niet meer onder controle en stromen de IC's vol.
Dat kan in een tijdsbestek van weken gebeuren.
Jij bent viroloog? Als zo'n Van Ranst de cijfers zorgwekkend vindt zal daar wel aanleiding toe zijn neem ik aan.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:52 schreef zoost het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen is nietszeggend, je hebt geen goed referentie materiaal. Je moet kijken naar ziekenhuisopnames / IC / oversterfte. En volgens dat dashboard is daar al meer dan een maand geen verandering in. (consequent laag)
Paniek zaaien dus
Zit natuurlijk enige tijd tussen besmetting en ziekenhuisopname.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:52 schreef zoost het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen is nietszeggend, je hebt geen goed referentie materiaal. Je moet kijken naar ziekenhuisopnames / IC / oversterfte. En volgens dat dashboard is daar al meer dan een maand geen verandering in. (consequent laag)
Paniek zaaien dus
We zullen het zienquote:Op vrijdag 17 juli 2020 15:02 schreef Elan het volgende:
Al gaat het er natuurlijk niet om wat jij of ik er allemaal van vinden maar hoe experts dergelijke cijfers interpreteren.
Laten we hopen dat je gelijk hebt. Maar liever save dan sorry.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 15:28 schreef galantis het volgende:
Vooralsnog lijkt er meer sprake van een de 2e golf aan 2e golf schreeuwers dan een 2e golf van coronabesmettingen.
Ah, een Bolsenaro aanhanger.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 18:28 schreef weetjewel5 het volgende:
maar met een sterftecijfer vergelijkbaar met de griep hoeven we ons geen zorgen te maken.
nee gewoon wetenschap. daar hebben ze in de media en bij t RIVM nog niet van gehoord.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 18:35 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Laten we hopen dat je gelijk hebt. Maar liever save dan sorry.
[..]
Ah, een Bolsenaro aanhanger.
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:52 schreef zoost het volgende:
[..]
Paniek zaaien dus
Natuurlijk boy.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 18:28 schreef weetjewel5 het volgende:
maar met een sterftecijfer vergelijkbaar met de griep hoeven we ons geen zorgen te maken.
Ah, een Mavo diploma gehaald.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 18:55 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
nee gewoon wetenschap. daar hebben ze in de media en bij t RIVM nog niet van gehoord.
Zoquote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:33 schreef MichaelScott het volgende:
Ze hebben in België wel een mooier dashboard.
https://epistat.wiv-isp.be/covid/covid-19.html
Daar zijn meer vrouwen besmet? Ik dacht dat mannen sneller geraakt werdenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:33 schreef MichaelScott het volgende:
Ze hebben in België wel een mooier dashboard.
https://epistat.wiv-isp.be/covid/covid-19.html
Waar haal je deze informatie vandaan? Uit alle onderzoeken die heb ik gelezen komt de IFR uit op 0,4 - 1.6. Minimaal 4 tot 16 keer dodelijker dan de griep.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 18:28 schreef weetjewel5 het volgende:
Ik neem geen enkel risico.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoef je niet meer te twijfelen over België in elk geval.
Antwerpenaars...quote:Op zaterdag 18 juli 2020 17:23 schreef Jojoke het volgende:
Hoe krijgen de Belgen het toch voor elkaar? Alles is daar veel strenger dan hier, dus ik begrijp niet waarom het daar uit de hand loopt maar hier (nog) niet
Liveblog - Gevreesde drukte aan de kust blijft uit, aantal nieuwe besmettingen opnieuw fors hoger | VRT NWS: nieuwsquote:100 miljoen voor contactopsporing beter investeren in kleine regio's, dichter bij de mensen"
Er blijft veel kritiek komen op de contactopsporing. Die is nu op Vlaams niveau georganiseerd en moet ervoor zorgen dat mensen die besmet raken met het coronavirus worden opgespoord, net als de mensen met wie ze in contact komen. Die opsporing verloopt nog altijd heel moeizaam.
Filip Charlier, de voorzitter van de Leuvense huisartsenkring, pleit ervoor om de contactopsporing te herorganiseren naar een lokaal niveau. "Er is nu te weinig geld voor die lokale opsporing. We kunnen het budget van 100 miljoen euro dat er is voor opsporing (red.: op Vlaams niveau) beter inzetten op lokaal niveau, dicht bij de mensen", zei Charlier in "De ochtend" op Radio 1.
"De lijn tussen een positieve coronatest en de contactopsporing moet korter. We moeten kijken naar de kenmerken van de regio. Die regio kan dan zelf beleid uitbouwen, in samenwerking met de huisartsen. De keten moet sneller en veel performanter."
België is sowieso chaos met al die regeringen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 17:46 schreef zakjapannertje het volgende:
Er bestaat niet zoals een Gemeentelijke Gezondheidsdienst daar blijkbaar
[..]
Liveblog - Gevreesde drukte aan de kust blijft uit, aantal nieuwe besmettingen opnieuw fors hoger | VRT NWS: nieuws
https://vrtnws.be/p.RQPWdROM0
Belgen knijpen de kat in het donker.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 17:23 schreef Jojoke het volgende:
Hoe krijgen de Belgen het toch voor elkaar? Alles is daar veel strenger dan hier, dus ik begrijp niet waarom het daar uit de hand loopt maar hier (nog) niet
Echter:quote:VERPLICHTE MELDING AAN DE GGD
Na de SARS-epidemie van 2002 nam de WHO in 2005 een nieuwe Internationale gezondheidsregeling aan, ter vervanging van de regeling van 1951.
Nederland verving daarop de Quarantainewet uit 1960 door de nieuwe Wet publieke gezondheid, die in 2008 werd aangenomen. De ministerraad nam op 28 januari 2020 het besluit om Covid-19, de ziekte die wordt veroorzaakt door het coronavirus, aan te merken als een infectieziekte uit groep A.
Daarmee zijn de bepalingen in de wet in werking gesteld: artsen moeten gevallen van Covid-19 melden aan de GGD en burgemeesters krijgen de bevoegdheid om ‘maatregelen gericht op het individu’ te treffen. Burgemeesters kunnen hun burgers ‘onverwijld’ in quarantaine plaatsen, thuis of in een ziekenhuis, en verplichten tot medewerking aan een medisch onderzoek.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)elfisolatie-a3992228quote:Wat als er te veel patiënten zijn die niet in quarantaine blijven en de wet niet meer uitvoerbaar is?
„Dan kan de minister voor Volksgezondheid in overeenstemming met het gevoelen van de ministerraad, zoals dat heet, besluiten om Covid-19 van lijst A af te halen, waarmee de bepalingen uit de Wet publieke gezondheid buiten werking worden gesteld en je het eigenlijk opgeeft. Je laat de ziekte zijn gang gaan. Ik verwacht niet dat Nederland dat snel zal doen, want je moet dat melden bij de WHO en je staat in je hemd. Andere landen zullen maatregelen tegen je gaan nemen: geen handel meer, geen vliegverkeer. Grensovergangen sluiten.”
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/18/overlegcomite/quote:Op zaterdag 18 juli 2020 18:14 schreef qajariaq het volgende:
Zou een contact onderzoek lokaal makkelijker zijn dan centraal? Ik ben vorige week op stap geweest in een andere provincie met mensen o.a. uit de andere kant van mijn provincie. Diverse campings en horecagelegenheden bezocht. Daarnaast gister met tien mensen verspreid uit half Nederland contact gehad. Vanmorgen gewandeld met mensen uit mijn regio gecombineerd met die uit een andere regio (inb4: De anderhalve meter voornamelijk wel gerespecteerd).
Een contact onderzoek lokaal initiëren zal dan heel veel meer mensen aan het werk zetten dan een centrale instantie.
Een griepgolf midden in de zomer ? Nee, daar geloof ik niet aan. Vitamine D levels veel hoger dan in maart. Dus situatie daarmee vergelijken is onzinquote:Op vrijdag 17 juli 2020 15:28 schreef galantis het volgende:
Vooralsnog lijkt er meer sprake van een de 2e golf aan 2e golf schreeuwers dan een 2e golf van coronabesmettingen.
Juist niet afwachten maar ingrijpen. crush the curvequote:Op zondag 19 juli 2020 13:38 schreef TDS0198 het volgende:
Word zo moe van dat paniekgezaai. Hoe weten mensen nou zo zeker dat die tweede golf gaat komen? Waren de glazen bollen in de aanbieding ofzo? Echt komop wacht gewoon af wat er komen gaat.
Ook vandaag bleef drukte aan kust beperkt, Overlegcomité wil coronaregels beter doen naleven | VRT NWS: nieuwsquote:Biostatisticus Geert Molenberghs: "We kunnen lokale brandhaarden nog omsingelen. Zoniet gaat curve stijgen"
Volgens biostatisticus Geert Molenberghs (UHasselt en KU Leuven) hebben we vandaag nog altijd de mogelijkheid om een tweede golf van het coronavirus af te wenden, al zijn er onrustwekkende signalen. "Het is zo dat de uitbraken duidelijk lokaal zijn", zegt hij in "Het Journaal". "We mogen daarbij niet vergeten dat het aantal lokale uitbraken de laatste dagen zeer fel begint toe te nemen."
58 uitbraken tellen we vandaag. Een aantal dagen geleden was dat minder dan de helft
Biostatisticus Geert Molenberghs (KU Leuven)
"58 uitbraken tellen we vandaag. Een aantal dagen geleden was dat minder dan de helft", waarschuwt Molenberghs. "Op dit moment denk ik dat - als de maatregelen van de lokale aanpak werken en de verspreiding van de lokale haarden wat zou kunnen vertragen - het zou kunnen lukken dat we niet naar een tweede piek gaan, maar dat het een lokale vluchtheuvel blijft."
Volgens Molenberghs moeten we ons op het ergste voorbereiden, maar zonder paniekerig te gaan doen. "Nu hebben we nog de mogelijkheid om met een aantal maatregelen - de lokale aanpak -de brandhaarden te omsingelen en er een deken op te gooien. Als dat niet lukt, gaat de curve weer stijgen."
Bekijk hieronder het gesprek met Geert Molenberghs in "Het Journaal":
Al die beleidsmakers weten van gekkigheid ook niet meer wat voor regels ze moeten bedenken.quote:Op zondag 19 juli 2020 20:58 schreef JanGroen het volgende:
Komt dit niet door het “Belgische bubbel systeem” waar niemand wat van snapt?
Hoorde Evi Hanssen (bekende Belgische) een aantal weken geleden op de Nederlandse TV hier wat over zeggen. Het komt er op neer dat je geen 1,5 meter aan hoeft te houden als je veel met de ander omgaat. De redenering is dat de ander dat dan ook doet en dat je daardoor geen risico vormt voor de ander. Dus als je elkaar dagelijks ziet dan hoef je geen afstand te houden.
Beetje vreemd van je ziet op andere momenten van de dag weer andere personen, dus zodoende kom je toch met mensen uit een andere “bubbel” in contact.
Idd 32 perc van 0 os nog steeds 0quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:04 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
De stijging van 0 naar 0 is 0%. Die 32% moet op daadwerkelijke getallen gebaseerd zijn.quote:Op maandag 20 juli 2020 09:40 schreef Antwerpenaar123 het volgende:
[..]
Idd 32 perc van 0 os nog steeds 0
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/20/marc-noppen-uz-brussel/quote:Directeur UZ Brussel bezorgd over stijgende cijfers, veeg uit pan voor regering: "Iedereen kijkt ernaar en doet niets"
Marc Noppen, directeur van het UZ Brussel, is niet te spreken over de contactopsporing, die nog altijd spaak loopt. "Het werkt niet", klinkt het fors. Hij maakt zich dan ook ernstig zorgen: "We hebben gezien wat de eerste golf heeft kunnen teweegbrengen. En iedereen kijkt ernaar en doet voorlopig niets."
Hanne Decré
08:24
Ik zou inderdaad even de dinsdag/woensdag cijfers afwachten.quote:Op maandag 20 juli 2020 10:26 schreef Hannnnn het volgende:
Ligt het aan mij of is het alweer aan het dalen in België?
74
91
167
199
261
207
187
Of is dat weekendeffect?
Mooi dashboard hebben ze in België. Als je naar de ziekenhuisopnames kijkt van de afgelopen 30 dagen, zie ik geen oplopende trend. Is alle paniek / "zorgen" vanwege het aantal besmettingen?quote:Op maandag 20 juli 2020 10:31 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad even de dinsdag/woensdag cijfers afwachten.
Ziekenhuisopnames zie je pas later terug, dat gaat niet gelijk op met stijging van besmettingen, is al vaker uitgelegd. Daarnaast is er geen paniek geweest, maar inderdaad zorgen, uiteindelijk geen verdere maatregelen getroffen. Stop eens met die paniek/angst kaart spelen, it's getting old.quote:Op maandag 20 juli 2020 10:55 schreef zoost het volgende:
[..]
Mooi dashboard hebben ze in België. Als je naar de ziekenhuisopnames kijkt van de afgelopen 30 dagen, zie ik geen oplopende trend. Is alle paniek / "zorgen" vanwege het aantal besmettingen?
https://datastudio.google(...)9173148ab/page/uTSKB
Zo begon het ook bij ons, na carnaval veel besmettingen en pas na 2-3 weken begonnen de IC opnamesquote:Op maandag 20 juli 2020 10:55 schreef zoost het volgende:
[..]
Mooi dashboard hebben ze in België. Als je naar de ziekenhuisopnames kijkt van de afgelopen 30 dagen, zie ik geen oplopende trend. Is alle paniek / "zorgen" vanwege het aantal besmettingen?
https://datastudio.google(...)9173148ab/page/uTSKB
Het is inderdaad geen tweede golf, maar gewoon nog de eerste.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:09 schreef marcb1974 het volgende:
Hoe kan dit nou de tweede golf zijn? De eerste was nog niet eens voorbij
Nederland heeft wel 1,5keer zoveel inwoners.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Cijfers van België liggen niet gek veel hoger dan die van Nederland op het moment.
gemiddeld 10 dagen. 5 dagen van besmetting tot symptomen en 5 dagen van symptomen naar ziekenhuisopname. Dus als er inderdaad meer (vastgestelde) besmettingen zijn (wat lastig is vast te stellen) dat moet je dat na ongeveer 10 dagen echt gaan zien in de ziekenhuisopnames, misschien al eerder.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:05 schreef Simmertje het volgende:
Ziekenhuisopnames zie je pas later terug, dat gaat niet gelijk op met stijging van besmettingen
hoe groter de paniek des te groter de chaos en het beleid....quote:Op zondag 19 juli 2020 20:58 schreef JanGroen het volgende:
Komt dit niet door het “Belgische bubbel systeem” waar niemand wat van snapt?
Hoorde Evi Hanssen (bekende Belgische) een aantal weken geleden op de Nederlandse TV hier wat over zeggen. Het komt er op neer dat je geen 1,5 meter aan hoeft te houden als je veel met de ander omgaat. De redenering is dat de ander dat dan ook doet en dat je daardoor geen risico vormt voor de ander. Dus als je elkaar dagelijks ziet dan hoef je geen afstand te houden.
Beetje vreemd van je ziet op andere momenten van de dag weer andere personen, dus zodoende kom je toch met mensen uit een andere “bubbel” in contact.
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon op je zolderkamer blijven zitten.
Fokkers waren nog nooit zo veilig als in 2020.
Het punt wat wordt gebruikt is inderdaad dat het aantal besmette personen zal resulteren in opnames in het ziekenhuis.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:53 schreef zoost het volgende:
[..]
gemiddeld 10 dagen. 5 dagen van besmetting tot symptomen en 5 dagen van symptomen naar ziekenhuisopname. Dus als er inderdaad meer (vastgestelde) besmettingen zijn (wat lastig is vast te stellen) dat moet je dat na ongeveer 10 dagen echt gaan zien in de ziekenhuisopnames, misschien al eerder.
Ik stel niet dat er paniek is, echter ik zie wel dat er allemaal conclusies worden getrokken op basis van het aantal gevonden besmettingen. Mijn punt was en is dat dit volkomen nietszeggend is aangezien je geen kwalitatieve referentie data hebt. Maar nu houd ik erover op. Laten we hopen dat we over een paar weken inderdaad geen grote stijgingen zien in de ziekenhuisopnamen.
https://www.tijd.be/polit(...)ustend/10239951.html
Alvast bedankt voor een 2e lockdown. De tering. Wees gewoon verstandigquote:Op zaterdag 18 juli 2020 18:14 schreef qajariaq het volgende:
Zou een contact onderzoek lokaal makkelijker zijn dan centraal? Ik ben vorige week op stap geweest in een andere provincie met mensen o.a. uit de andere kant van mijn provincie. Diverse campings en horecagelegenheden bezocht. Daarnaast gister met tien mensen verspreid uit half Nederland contact gehad. Vanmorgen gewandeld met mensen uit mijn regio gecombineerd met die uit een andere regio (inb4: De anderhalve meter voornamelijk wel gerespecteerd).
Een contact onderzoek lokaal initiëren zal dan heel veel meer mensen aan het werk zetten dan een centrale instantie.
En dan nog is het maar de vraag, grote afhankelijkheid is ook wie er besmet raken. Zijn het voornamelijk jongeren dan hoeven er veel minder tot amper ziekenhuisopnames te komen.quote:Op maandag 20 juli 2020 21:33 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het punt wat wordt gebruikt is inderdaad dat het aantal besmette personen zal resulteren in opnames in het ziekenhuis.
Komt weer dan half Belgie hier op bezoek, lekkerrrrrr dan.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:48 schreef Za het volgende:
"DE HORECA ZAL INDERDAAD OPNIEUW GESLOTEN MOETEN WORDEN"
De horeca moet toch vrezen voor een nieuwe sluiting. Dat zegt biostatisticus Geert Molenberghs (UHasselt en KU Leuven).
Het Overlegcomité nam zondag geen maatregelen, maar volgens Molenberghs komen die er toch. "Ik denk dat in de loop van de week zal blijken dat die toch nodig zullen zijn", zegt hij in De Morgen.
Zo komen we onder meer uit bij cafés en restaurants. "De horeca komt dan inderdaad in het vizier, vrees ik", reageert Molenberghs.
"Maar een tapijtbom zoals de vorige keer, dat zouden we nu moeten kunnen vermijden."
"Er is namelijk een groot verschil met maart: toen kenden we het belang van de superverspreiders nog niet. Die kennis is essentieel", zegt Molenberghs. De horeca sluiten, maar de winkels niet.
"Daardoor zouden we deze keer de economie misschien wel kunnen sparen en de winkels open houden", erkent Molenberghs.
https://nieuws365.be/news(...)sloten-moeten-worden
Dat is precies ook het punt wat ik maakte. Er wordt nu op basis van cijfers uit het verleden geroepen dat de besmettingen automatisch een stijging in ziekenhuisopnames betekenen. Terwijl de groep die in beeld is een hele andere groep qua leeftijd en risicogroep is als toen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:59 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En dan nog is het maar de vraag, grote afhankelijkheid is ook wie er besmet raken. Zijn het voornamelijk jongeren dan hoeven er veel minder tot amper ziekenhuisopnames te komen.
Tja, de ene kant van Fok roept dat het RIVM de Pandemie overdrijft en dat het allemaal wel meevalt met de gevaren van dit virus en de andere kant van Fok roept dat het RIVM de Pandemie te lichtvaardig oppakt...quote:Op woensdag 22 juli 2020 02:41 schreef quirina het volgende:
De Nederlandse regering is weer zeer laks.
Corona kent geen grenzen dus binnenkort laait het hier ook weer op tot ongekende hoogte.
Het rivm is weer eens goed in downplayen. Vertrouw het voor geen anderhalve meter.
Ze hebben dit forum in ieder geval niet voor niks aangemaakt.quote:
Er is nog een 3e kant.quote:Op woensdag 22 juli 2020 07:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, de ene kant van Fok roept dat het RIVM de Pandemie overdrijft en dat het allemaal wel meevalt met de gevaren van dit virus en de andere kant van Fok roept dat het RIVM de Pandemie te lichtvaardig oppakt...
Het is een tweespalt die je door de hele maatschappij ziet.
Dan is er ook nog een vierde kant: degenen die het begrip voortschrijdend inzicht niet begrijpen en van de overheid verwachten dat ze alwetend zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2020 10:10 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Er is nog een 3e kant.
De kant die duidelijk ziet hoe opzichtig het RIVM liegt en bedriegt om het falen van het gekozen beleid te verdoezelen.
Er wordt nu bijvoorbeeld nagedacht over het verplichten van mondkapjes in winkels of zelfs in het openbaar.
4 maanden geleden "werkten" mondkapjes niet, en zou je ziek worden door "onjuist" gebruik. Beide zijn aperte leugens die het RIVM in een iets verder verleden al had aangetoond met onderzoek.
De werkelijkheid was dat het er een schrijnend tekort aan mondkapjes was voor de Nederlandse zorg en dat daarom het RIVM maar wat leugens de wereld instuurde om concurrentie op de markt te verkleinen...
Werkelijk zijn er mensen die denken dat de overheid de heere god is?quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan is er ook nog een vierde kant: degenen die het begrip voortschrijdend inzicht niet begrijpen en van de overheid verwachten dat ze alwetend zijn.
Dat er tekort was aan mondkapjes is altijd een belangrijke reden geweest om te kiezen voor afstand houden, ipv met mondkapjes te werken.
Daarnaast is afstand houden nog steeds beter dan mondkapjes. Alleen kun je dat niet lang volhouden, dus wordt steeds meer ingezet op mondkapjes bij situaties dat afstand niet haalbaar is.
Jazeker, net zoals er mensen op Fok zijn die geloven dat alleen God alwetend is..quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:33 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Werkelijk zijn er mensen die denken dat de overheid de heere god is?
"Wiens brood men eet, diens woord men spreekt"quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jazeker, net zoals er mensen op Fok zijn die geloven dat alleen God alwetend is..
En je hebt complotdenkers die denken dat het RIVM een kwade genius is.
quote:België scherpt coronamaatregelen aan: mondkap vaker verplicht
Belgen zullen vanaf zaterdag vaker een mondkapje in openbare ruimtes moeten gaan dragen, zoals in drukke winkelstraten, op markten en in de horeca. Dat heeft premier Sophie Wilmès na afloop van een vergadering met de Nationale Veiligheidsraad bekendgemaakt.
In restaurants en cafés moeten klanten een mondmaskertje dragen als ze zich verplaatsen, bijvoorbeeld om naar hun tafel of het toilet te gaan. Ook moet de horeca gegevens van de klanten gaan registreren.
Het longvirus flakkert in België sinds twee weken weer op. Sinds 11 juli was het dragen van een mondkapje voor inwoners ouder dan twaalf jaar al verplicht in het openbaar vervoer, winkels, musea en theaters. Horecapersoneel moest ook al een mondkapje dragen. Mensen moeten hun sociale contacten tot vijftien blijven beperken.
https://www.parool.nl/wer(...)-verplicht~bbd3dcc8/
Drogredenquote:Op donderdag 23 juli 2020 12:38 schreef Dauthi het volgende:
[..]
"Wiens brood men eet, diens woord men spreekt"
waar zit jequote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:44 schreef Resistor het volgende:
Godv....
Nou ja, ik zal het vanavond wel zien waar we eten. Het is hier een feestdag, en alles is dicht.
Ik hoop niet dat de hotels ook dicht gaan, want dan hou je weinig over over met de reistijd.
2-3 weken (zonder weekend) zit ik hier wel.
Wevelgem. Als alles goed gaat tot 13 augustus met de weekenden thuis.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |