Ah, oke.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee, heb m'n rijbewijs + auto gelukkig al een tijdje
ik werk met chirurgische mondmaskers in een lab, niet voor mezelf te beschermen, maar om de samples niet te contamineren. Inderdaad, de eerste keer denk je, oei, beetje benauwd, maar na een paar keer totaal niet meer.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb er nog maar een keer eentje opgehad in de auto, vond het niet zo'n probleem. Maar ik zat dan ook stilDe eerste twee minuten denk je 'ow beetje benauwend' maar daarna lette ik op de weg en merkte ik het niet meer. Alleen schoof dan ding steeds omhoog voor m'n ogen en je mag er niet aanzitten. Dus dan zit je een beetje met je neus te friemelen om hem omlaag te krijgen voor je jezelf doodrijdt.
Haha ik zie het helemaal voor mequote:Op woensdag 22 juli 2020 12:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb er nog maar een keer eentje opgehad in de auto, vond het niet zo'n probleem. Maar ik zat dan ook stilDe eerste twee minuten denk je 'ow beetje benauwend' maar daarna lette ik op de weg en merkte ik het niet meer. Alleen schoof dan ding steeds omhoog voor m'n ogen en je mag er niet aanzitten. Dus dan zit je een beetje met je neus te friemelen om hem omlaag te krijgen voor je jezelf doodrijdt.
In sommige landen is het verplichtquote:Op woensdag 22 juli 2020 13:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ah, oke.
Ik doe niet aan mondkapjes in de auto, maar ik heb de laatste maanden ook maar bij drie verschillende mensen in de auto gezeten.
Ja ik klik me gek, maar ik word nooit zelf gelikedquote:Op woensdag 22 juli 2020 12:45 schreef Federer-fan het volgende:
Wat leuk dat we nu ook forum-posts kunnen liken.
Ja, ik vind dat inbreuk op de privacy die echt te ver gaat. Maar dat is mijn mening en mensen mogen daar best anders over denken.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
In sommige landen is het verplicht
Jammer van de 3 overledenenquote:Status 22-07
Positief getest 52.241, toename: 168
Ziekenhuisopnames 11.902 (22,8% van positief getest), toename: 0
IC-opnames 2.932 (5,6% van positief getest)
Overleden 6.139 (11,8% van positief getest), toename: 3
Ja heel sneu weer....quote:
Ik zie de link met privacy niet?quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat inbreuk op de privacy die echt te ver gaat. Maar dat is mijn mening en mensen mogen daar best anders over denken.
Inderdaad, de stijging is er duidelijk uit. Al die angstzaaiers met hun exponentiële stijgingen, je werd er doodmoe van. Dat is voor even weer opgehouden hopelijk. Natuurlijk was de wekelijkse verdubbeling slecht nieuws, maar als je het in perspectief plaatst (450 -> 900) op een totaal van 17 miljoen mensen dan is het gewoon nog steeds ontzettend laag.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:31 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
Ja heel sneu weer....
Maar positief gezien (daar zijn we hier voor ;-) ) hebben we al 2 dagen geen exponentiele groei in besmettingen. Gisteren een daling en vandaag een hele kleine (verwaarloosbare) stijging.
Inderdaad, als we nu een beetje schommelen tussen de 150 en de 200 zou dat mooi zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:33 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Inderdaad, de stijging is er duidelijk uit. Al die angstzaaiers met hun exponentiële stijgingen, je werd er doodmoe van. Dat is voor even weer opgehouden hopelijk. Natuurlijk was de wekelijkse verdubbeling slecht nieuws, maar als je het in perspectief plaatst (450 -> 900) op een totaal van 17 miljoen mensen dan is het gewoon nog steeds ontzettend laag.
Het is wel zaak om deze cijfers vast te houden. Geen probleem als er een dagje 200 of 250 tussenzit, maar structureel onder de 200 is een goed streven.
Waarom moet de overheid voor mij bepalen met wie ik in de auto mag zitten en hoe ik me dan moet gedragen? Dat risico is dan voor mijn rekening en die van mijn passagiers.quote:
zeker,quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:33 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Inderdaad, de stijging is er duidelijk uit. Al die angstzaaiers met hun exponentiële stijgingen, je werd er doodmoe van. Dat is voor even weer opgehouden hopelijk. Natuurlijk was de wekelijkse verdubbeling slecht nieuws, maar als je het in perspectief plaatst (450 -> 900) op een totaal van 17 miljoen mensen dan is het gewoon nog steeds ontzettend laag.
Het is wel zaak om deze cijfers vast te houden. Geen probleem als er een dagje 200 of 250 tussenzit, maar structureel onder de 200 is een goed streven.
Daarvoor zijn we in het positiviteitstopic he ;-)quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:36 schreef koemleit het volgende:
[..]
zeker,
en als het aantal ziekenhuisopnames zo blijft zoals nu, dan zou het ook zomaar eens kunnen beteken dat de GGD er juist heel goed bovenop zit, en zo zijn de oplopende getallen eerder postief dan negatief.
hahah maar dit is allemaal met een hele grote als natuurlijk.
laten we het hopen.
Die stijging lijkt gewoon te komen door het meer testen en wat meer versoepelingen. Dat is niet heel onverwacht in mijn ogen. Het doel is en was niet naar 0, dus dan is dit prima.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:35 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
Inderdaad, als we nu een beetje schommelen tussen de 150 en de 200 zou dat mooi zijn.
Dalen natuurlijk nog beter, maar ik ben al blij dat de stijging er, in ieder geval voorlopig, weer even uit lijkt.
In België hetzelfde trouwens. Daar schommelt het ook al een beetje sinds zaterdag, na een paar exponentiele dagen vorige week.
Jammer genoeg is niet iedereen verstandig genoeg om dat te kunnen bepalen. Maar vanuit dat oogpunt ben ik het wel met je eens hoor!quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom moet de overheid voor mij bepalen met wie ik in de auto mag zitten en hoe ik me dan moet gedragen? Dat risico is dan voor mijn rekening en die van mijn passagiers.
Als bestuurder niet, maar je mag als bestuurder in Duitsland dan bijvoorbeeld weer geen mondkapje op. Dit in verband met het van voren flitsen.quote:En ja ik weet ook dat je niet verkleed als Spiderman achter het stuur mag zitten.
Een overheid kan helemaal niet inschatten of ik wel of niet verstandig ben. Verstandig is een subjectief begrip.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Jammer genoeg is niet iedereen verstandig genoeg om dat te kunnen bepalen. Maar vanuit dat oogpunt ben ik het wel met je eens hoor!
[..]
Als bestuurder niet, maar je mag als bestuurder in Duitsland dan bijvoorbeeld weer geen mondkapje op. Dit in verband met het van voren flitsen.
Als er alcohol bij komt wordt dat al een stuk lastiger.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Een mondkapje in het OV: prima. Dat is een publieke plek. Zo niet, mensen kunnen zelf ook nadenken.
Nu wel.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ja ik klik me gek, maar ik word nooit zelf geliked
[...]
Alcohol achter het stuur is sowieso niet handigquote:Op woensdag 22 juli 2020 14:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als er alcohol bij komt wordt dat al een stuk lastiger.
En om ergens over na te kunnen denken moet je ook verstand van het onderwerp hebben. Denk ik.
Ik had helemaal niet in de gaten waar dat malle plaatje van voor diende. Nu wel dus.quote:
Ik heb m'n momenten.quote:
Ja, ik vind 't top.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik had helemaal niet in de gaten waar dat malle plaatje van voor diende. Nu wel dus.
Na dagen van groei is het nu al 3 dagen op rij stabiel. Dat is goed nieuws, de groei lijkt er uit te zijn.quote:Status 23-07
Positief getest 52.404, toename: 163
Ziekenhuisopnames 11.905 (22,7% van positief getest), toename: 3
IC-opnames 2.935 (5,6% van positief getest)
Overleden 6.139 (11,7% van positief getest), toename: 0
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |