Ah, oke.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee, heb m'n rijbewijs + auto gelukkig al een tijdje
ik werk met chirurgische mondmaskers in een lab, niet voor mezelf te beschermen, maar om de samples niet te contamineren. Inderdaad, de eerste keer denk je, oei, beetje benauwd, maar na een paar keer totaal niet meer.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb er nog maar een keer eentje opgehad in de auto, vond het niet zo'n probleem. Maar ik zat dan ook stilDe eerste twee minuten denk je 'ow beetje benauwend' maar daarna lette ik op de weg en merkte ik het niet meer. Alleen schoof dan ding steeds omhoog voor m'n ogen en je mag er niet aanzitten. Dus dan zit je een beetje met je neus te friemelen om hem omlaag te krijgen voor je jezelf doodrijdt.
Haha ik zie het helemaal voor mequote:Op woensdag 22 juli 2020 12:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb er nog maar een keer eentje opgehad in de auto, vond het niet zo'n probleem. Maar ik zat dan ook stilDe eerste twee minuten denk je 'ow beetje benauwend' maar daarna lette ik op de weg en merkte ik het niet meer. Alleen schoof dan ding steeds omhoog voor m'n ogen en je mag er niet aanzitten. Dus dan zit je een beetje met je neus te friemelen om hem omlaag te krijgen voor je jezelf doodrijdt.
In sommige landen is het verplichtquote:Op woensdag 22 juli 2020 13:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ah, oke.
Ik doe niet aan mondkapjes in de auto, maar ik heb de laatste maanden ook maar bij drie verschillende mensen in de auto gezeten.
Ja ik klik me gek, maar ik word nooit zelf gelikedquote:Op woensdag 22 juli 2020 12:45 schreef Federer-fan het volgende:
Wat leuk dat we nu ook forum-posts kunnen liken.
Ja, ik vind dat inbreuk op de privacy die echt te ver gaat. Maar dat is mijn mening en mensen mogen daar best anders over denken.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
In sommige landen is het verplicht
Jammer van de 3 overledenenquote:Status 22-07
Positief getest 52.241, toename: 168
Ziekenhuisopnames 11.902 (22,8% van positief getest), toename: 0
IC-opnames 2.932 (5,6% van positief getest)
Overleden 6.139 (11,8% van positief getest), toename: 3
Ja heel sneu weer....quote:
Ik zie de link met privacy niet?quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat inbreuk op de privacy die echt te ver gaat. Maar dat is mijn mening en mensen mogen daar best anders over denken.
Inderdaad, de stijging is er duidelijk uit. Al die angstzaaiers met hun exponentiële stijgingen, je werd er doodmoe van. Dat is voor even weer opgehouden hopelijk. Natuurlijk was de wekelijkse verdubbeling slecht nieuws, maar als je het in perspectief plaatst (450 -> 900) op een totaal van 17 miljoen mensen dan is het gewoon nog steeds ontzettend laag.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:31 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
Ja heel sneu weer....
Maar positief gezien (daar zijn we hier voor ;-) ) hebben we al 2 dagen geen exponentiele groei in besmettingen. Gisteren een daling en vandaag een hele kleine (verwaarloosbare) stijging.
Inderdaad, als we nu een beetje schommelen tussen de 150 en de 200 zou dat mooi zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:33 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Inderdaad, de stijging is er duidelijk uit. Al die angstzaaiers met hun exponentiële stijgingen, je werd er doodmoe van. Dat is voor even weer opgehouden hopelijk. Natuurlijk was de wekelijkse verdubbeling slecht nieuws, maar als je het in perspectief plaatst (450 -> 900) op een totaal van 17 miljoen mensen dan is het gewoon nog steeds ontzettend laag.
Het is wel zaak om deze cijfers vast te houden. Geen probleem als er een dagje 200 of 250 tussenzit, maar structureel onder de 200 is een goed streven.
Waarom moet de overheid voor mij bepalen met wie ik in de auto mag zitten en hoe ik me dan moet gedragen? Dat risico is dan voor mijn rekening en die van mijn passagiers.quote:
zeker,quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:33 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Inderdaad, de stijging is er duidelijk uit. Al die angstzaaiers met hun exponentiële stijgingen, je werd er doodmoe van. Dat is voor even weer opgehouden hopelijk. Natuurlijk was de wekelijkse verdubbeling slecht nieuws, maar als je het in perspectief plaatst (450 -> 900) op een totaal van 17 miljoen mensen dan is het gewoon nog steeds ontzettend laag.
Het is wel zaak om deze cijfers vast te houden. Geen probleem als er een dagje 200 of 250 tussenzit, maar structureel onder de 200 is een goed streven.
Daarvoor zijn we in het positiviteitstopic he ;-)quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:36 schreef koemleit het volgende:
[..]
zeker,
en als het aantal ziekenhuisopnames zo blijft zoals nu, dan zou het ook zomaar eens kunnen beteken dat de GGD er juist heel goed bovenop zit, en zo zijn de oplopende getallen eerder postief dan negatief.
hahah maar dit is allemaal met een hele grote als natuurlijk.
laten we het hopen.
Die stijging lijkt gewoon te komen door het meer testen en wat meer versoepelingen. Dat is niet heel onverwacht in mijn ogen. Het doel is en was niet naar 0, dus dan is dit prima.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:35 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
Inderdaad, als we nu een beetje schommelen tussen de 150 en de 200 zou dat mooi zijn.
Dalen natuurlijk nog beter, maar ik ben al blij dat de stijging er, in ieder geval voorlopig, weer even uit lijkt.
In België hetzelfde trouwens. Daar schommelt het ook al een beetje sinds zaterdag, na een paar exponentiele dagen vorige week.
Jammer genoeg is niet iedereen verstandig genoeg om dat te kunnen bepalen. Maar vanuit dat oogpunt ben ik het wel met je eens hoor!quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom moet de overheid voor mij bepalen met wie ik in de auto mag zitten en hoe ik me dan moet gedragen? Dat risico is dan voor mijn rekening en die van mijn passagiers.
Als bestuurder niet, maar je mag als bestuurder in Duitsland dan bijvoorbeeld weer geen mondkapje op. Dit in verband met het van voren flitsen.quote:En ja ik weet ook dat je niet verkleed als Spiderman achter het stuur mag zitten.
Een overheid kan helemaal niet inschatten of ik wel of niet verstandig ben. Verstandig is een subjectief begrip.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Jammer genoeg is niet iedereen verstandig genoeg om dat te kunnen bepalen. Maar vanuit dat oogpunt ben ik het wel met je eens hoor!
[..]
Als bestuurder niet, maar je mag als bestuurder in Duitsland dan bijvoorbeeld weer geen mondkapje op. Dit in verband met het van voren flitsen.
Als er alcohol bij komt wordt dat al een stuk lastiger.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Een mondkapje in het OV: prima. Dat is een publieke plek. Zo niet, mensen kunnen zelf ook nadenken.
Nu wel.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ja ik klik me gek, maar ik word nooit zelf geliked
[...]
Alcohol achter het stuur is sowieso niet handigquote:Op woensdag 22 juli 2020 14:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als er alcohol bij komt wordt dat al een stuk lastiger.
En om ergens over na te kunnen denken moet je ook verstand van het onderwerp hebben. Denk ik.
Ik had helemaal niet in de gaten waar dat malle plaatje van voor diende. Nu wel dus.quote:
Ik heb m'n momenten.quote:
Ja, ik vind 't top.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik had helemaal niet in de gaten waar dat malle plaatje van voor diende. Nu wel dus.
Na dagen van groei is het nu al 3 dagen op rij stabiel. Dat is goed nieuws, de groei lijkt er uit te zijn.quote:Status 23-07
Positief getest 52.404, toename: 163
Ziekenhuisopnames 11.905 (22,7% van positief getest), toename: 3
IC-opnames 2.935 (5,6% van positief getest)
Overleden 6.139 (11,7% van positief getest), toename: 0
Goed nieuws weer inderdaad. Kunnen we eigenlijk zien of de percentages ziekenhuisopnames omlaag aan het gaan zijn? Initieel zijn alleen mensen die in het ziekenhuis kwamen getest, waardoor percentage ziekenhuisopnames ten opzichte van besmettingen heel hoog was, maar nu iedereen getest kan worden zou dat percentage hard moeten dalen, omdat het niet meer evenredig op loopt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:25 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Na dagen van groei is het nu al 3 dagen op rij stabiel. Dat is goed nieuws, de groei lijkt er uit te zijn.
Ik post deze nog even die ik ook in het algemene topic had gezet:quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:25 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Na dagen van groei is het nu al 3 dagen op rij stabiel. Dat is goed nieuws, de groei lijkt er uit te zijn.
Hoe staat het in de overige provincies ?quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik post deze nog even die ik ook in het algemene topic had gezet:
Drenthe 3 besmettingen.
Gelderland 3 besmettingen.
Overijssel 0 besmettingen.
Flevoland 1 besmetting.
Limburg 0 besmettingen.
Friesland 0 besmettingen.
Groningen 0 besmettingen.
Beter dan dit kan toch ook bijna niet? Kan er wel geroepen worden dat mensen de maatregelen massaal niet meer opvolgen en dat we echt overal mondkapjes moeten gaan dragen, maar dat moet dan wel onderbouwd worden met cijfers.
Zeeland 6.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:47 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Hoe staat het in de overige provincies ?
Aha duidelijkquote:Op donderdag 23 juli 2020 15:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zeeland 6.
Randstad zit uiteraard hoger, maar dat is bekend. Gaat mij erom dat er nu in de landelijke media weer een beeld wordt geschetst dat het allemaal veel slechter gaat, maar die uitschieters zitten em voornamelijk in steden als Amsterdam en Rotterdam.
https://www.bddataplan.nl/corona/fireplot-gemeente.pngquote:Op donderdag 23 juli 2020 15:51 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Aha duidelijk
Nou dan zetten we die in lockdown.
En de media zou niet alleen naar dat stukje kijken er is meer
Thnxquote:Op donderdag 23 juli 2020 15:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
https://www.bddataplan.nl/corona/fireplot-gemeente.png
Hier kun je heel mooi per provincie alles zien vanaf 20 maart.
Ze zijn beide goedquote:Op donderdag 23 juli 2020 15:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
https://www.bddataplan.nl/corona/fireplot-provincie.png
Bedoelde deze
quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:58 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Ze zijn beide goed
Provincie en gemeente
Op de https://www.bddataplan.nl/corona/ site onderaan bij "Berichten RIVM en LCPS".quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed nieuws weer inderdaad. Kunnen we eigenlijk zien of de percentages ziekenhuisopnames omlaag aan het gaan zijn? Initieel zijn alleen mensen die in het ziekenhuis kwamen getest, waardoor percentage ziekenhuisopnames ten opzichte van besmettingen heel hoog was, maar nu iedereen getest kan worden zou dat percentage hard moeten dalen, omdat het niet meer evenredig op loopt.
Iets meer dan de afgelopen dagen, maar nog steeds onder de 200 gelukkig.quote:Status 24-07
Positief getest 52.595, toename: 191
Ziekenhuisopnames 11.904 (22,6% van positief getest), toename: -1
IC-opnames 2.934 (5,6% van positief getest)
Overleden 6.139 (11,7% van positief getest), toename: 0
En maar netto 1 dode in 7 dagen tijd.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Iets meer dan de afgelopen dagen, maar nog steeds onder de 200 gelukkig.
Meer dan een kwart van de nieuwe besmettingen in Rotterdam.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Iets meer dan de afgelopen dagen, maar nog steeds onder de 200 gelukkig.
Natuurlijk nooit leuk dat er iemand overlijdt door corona wel positief dat de ander gewoon ontslagen zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:28 schreef Hannnnn het volgende:
Ik weet dat het nog geen maandag is maar toch leuk om alvast te noemen: na een lang plateau van 31-33 IC patienten noemt Nice nu nog maar 28 patienten, helaas 1 door overlijden maar de anderen zijn levend van de IC af.
Gefeliciteerd met de wederopstanding 👍quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:26 schreef CherryLips het volgende:
En mijn gemeente heeft een negatieve besmetting en een negatieve opname na twee maanden.
Gelukkig welquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:07 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
En maar netto 1 dode in 7 dagen tijd.
Rotterdam is en blijft wel een zorgenkindje. Zelfs Hillegom hebben ze beter onder controle.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Meer dan een kwart van de nieuwe besmettingen in Rotterdam.
Het vertekent echt ontzettend, alleen het kale totaalcijfer.
Nog nooit voorbij zien komen op nu.nlquote:
Dat zijn de positieve cijfers, los van de ene overledene. Hopelijk houden we dit lage niveau vast de komende dagen!quote:Status 25-07
Positief getest 52.732, toename: 137
Ziekenhuisopnames 11.906 (22,6% van positief getest), toename: 2
IC-opnames 2.936 (5,6% van positief getest)
Overleden 6.140 (11,6% van positief getest), toename: 1
In Jezusnaam, dalen die handel.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 14:27 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat zijn de positieve cijfers, los van de ene overledene. Hopelijk houden we dit lage niveau vast de komende dagen!
Deze cijfers zie je dagelijks heel laag en iedereen in de media schreeuw moord en brand over 2e golf wat zien die wat wij niet zien? Of wil iedereen graag mee praten.quote:
Vorige week leek het inderdaad een paar dagen dat het de verkeerde kant op ging. Maar na 3 of 4 dagen stabiliseerde alles weer.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 15:44 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Deze cijfers zie je dagelijks heel laag en iedereen in de media schreeuw moord en brand over 2e golf wat zien die wat wij niet zien? Of wil iedereen graag mee praten.
Ik snap er geen reet meer van.
Iemand?
Ik blijf erbij dat het nog steeds positief laag is
Ook dat het idd flink toeneemt, terwijl het aantal besmettingen alleen in een paar provincies toegenomen is. Ik houd met name de cijfers bij van Friesland. Afgelopen week 3 besmettingen en rond 400 keer meer zoveel testen dan de week ervoor. Toen 5 besmettingen. Media word je gek vanquote:Op zaterdag 25 juli 2020 15:44 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Deze cijfers zie je dagelijks heel laag en iedereen in de media schreeuw moord en brand over 2e golf wat zien die wat wij niet zien? Of wil iedereen graag mee praten.
Ik snap er geen reet meer van.
Iemand?
Ik blijf erbij dat het nog steeds positief laag is
Klopt helemaal ben ook fries laat ze de provincie/gemeente /steden die veel besmetting hebben tijdelijk in lockdown gooien en laat de reet lekker met rust, waarbij dan natuurlijk wel moet voorkomen dat de lockdown provincie/gemeente/steden niet dan in de ander stukken gaan feestvierenquote:Op zondag 26 juli 2020 13:44 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Ook dat het idd flink toeneemt, terwijl het aantal besmettingen alleen in een paar provincies toegenomen is. Ik houd met name de cijfers bij van Friesland. Afgelopen week 3 besmettingen en rond 400 keer meer zoveel testen dan de week ervoor. Toen 5 besmettingen. Media word je gek van
Natuurlijk heb ik als noorderling geen zin in rommel van die paar provincies.
Denk niet dat er hele volksverhuizingen komen vanuit Rotterdam om in Groningen of Leeuwarden een restaurantje te pakken als bij hun het nodige dicht moet. Tenminste, ik persoonlijk zou niet voor alleen een hapje eten of een biertje honderden kilometers gaan rijden. Kun je net zo goed wat extra's inslaan bij de supermarkt en met paar mensen thuis gaan eten/drinken.quote:Op zondag 26 juli 2020 13:52 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Klopt helemaal ben ook fries laat ze de provincie/gemeente /steden die veel besmetting hebben tijdelijk in lockdown gooien en laat de reet lekker met rust, waarbij dan natuurlijk wel moet voorkomen dat de lockdown provincie/gemeente/steden niet dan in de ander stukken gaan feestvieren
Toen België in lockdown ging kwam men naar Brabant en Zeeland om feest te vierenquote:Op zondag 26 juli 2020 13:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk niet dat er hele volksverhuizingen komen vanuit Rotterdam om in Groningen of Leeuwarden een restaurantje te pakken als bij hun het nodige dicht moet. Tenminste, ik persoonlijk zou niet voor alleen een hapje eten of een biertje honderden kilometers gaan rijden. Kun je net zo goed wat extra's inslaan bij de supermarkt en met paar mensen thuis gaan eten/drinken.
Dit effect wordt inderdaad sterk overschat. Een lockdown van Rotterdam zou zeker een effect hebben.quote:Op zondag 26 juli 2020 13:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk niet dat er hele volksverhuizingen komen vanuit Rotterdam om in Groningen of Leeuwarden een restaurantje te pakken als bij hun het nodige dicht moet. Tenminste, ik persoonlijk zou niet voor alleen een hapje eten of een biertje honderden kilometers gaan rijden. Kun je net zo goed wat extra's inslaan bij de supermarkt en met paar mensen thuis gaan eten/drinken.
quote:Ziekenhuisopnames 11.908 (22,5% van positief getest), toename: 2
IC-opnames 2.938 (5,5% van positief getest)
Overleden 6.140 (11,6% van positief getest), toename: 0
Gaat ook de goede kant op!quote:Op zondag 26 juli 2020 16:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
We tikken bijna de 10 miljoen recoveries aan.
Ook weer een mooi bericht! Vorige keer toen de getallen stegen lagen ze ziekenhuizen zo vol, vooralsnog gebeurd dat gelukkig niet.quote:Op zondag 26 juli 2020 16:35 schreef Hannnnn het volgende:
Laagste aantal mensen in het ziekenhuis sinds maanden volgens LCPS :-)
Ja, stond vandaag ergens dat het met name in Utrecht, Amsterdam en Tilburg gestegen was.quote:Op zondag 26 juli 2020 17:09 schreef Federer-fan het volgende:
Heeft iemand de afgelopen dagen nog iets gehoord over de rioolwatermonitoring? Daarmee moeten ze toch in een vroegstadium al wat duidelijkheid kunnen krijgen over de vraag of het aantal besmettingen snel oploopt? Op het Coronadashboard Rijksoverheid zie ik wel iets staan over rioolwatermonitoring maar daar kan ik geen chocolade van maken.
Je zou het ook in Rotterdam verwachten of poepen ze daar nog in het kanaal?quote:Op zondag 26 juli 2020 17:34 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ja, stond vandaag ergens dat het met name in Utrecht, Amsterdam en Tilburg gestegen was.
Ik denk dat er jongere mensen besmet raken.quote:Op zondag 26 juli 2020 18:18 schreef AlwaysConnected het volgende:
Wat mij opvalt is dat naast het aantal tests wat toe neemt en ook een klein aantal meer besmettingen
valt het aantal ziekenhuisopname en IC opname enorm mee , mag je daar uit concluderen dat het virus wat er nu is minder heft is ?
Of is dat te kort door de bocht. Zou natuurlijk wel enorm mooi zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |