abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 juli 2020 @ 03:01:05 #51
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_194170947
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 23:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gelderland: 3 besmettingen
Overijssel: 4 besmettingen
Friesland: 0 besmettingen
Drenthe: 0 besmettingen
Limburg: 1 besmetting

Amsterdam: 33 besmettingen :')
Gaat goed in het noorden , heerlijk
  maandag 20 juli 2020 @ 07:36:33 #52
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_194171838
Goeiemorgen allemaal,

In deze post meld ik wekelijks, op de maandagochtend:
1) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1], en de wijzigingen ten opzichte van eerdere weken;
2) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1] , en de wijzigingen ten opzichte van eerdere weken; en
3) de belangrijkste informatie van het Dashboard Coronavirus, van de Rijksoverheid.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
32 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op een Nederlandse of Duitse IC. Het is een daling van 1 ten opzichte van vorige week maandag (een daling van 3,0%), en vorige week was een daling van 8 ten opzichte van eerverleden week (een daling van 19,5%). De daling is dus afgenomen.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen dertien weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte
van de week ervóór):
[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 13 weken is (1.040 -/- 32 =) 1.008. De gemiddelde daling per dag over de laatste 13 weken is (1.008 : 13 =) 77,5. Dat is in totaal een daling van (1.007 -/- 1.040 x 100% =) 97,0%. De gemiddelde daling per week over de laatste 13 weken is 7,5%.

Het totaalaantal Nederlandse IC’s met ten minste één bewezen of verdachte COVID-19-patiënt is gedaald van 22 naar 20, een absolute daling van 2 en een relatieve daling van 9,1%.

Archief van de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van 18 april tot en met 30 juni 2020.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
196 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen. Het is een daling van 30 ten opzichte van vorige week (een daling van 13,7%), en vorige week was een daling van 22 ten opzichte van eerverleden week (een daling van 8,9%). De daling is dus toegenomen.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen van de afgelopen tien weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 21 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de week ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 10 weken is (703 -/- 196 =) 507. De gemiddelde daling per dag over de laatste 10 weken is (507 : 10 =) 50,7. Dat is in totaal een daling van (507 -/- 703 x 100% =) 72,1%. De gemiddelde daling per week over de laatste 10 weken is 7,2%.

Archief van de dagelijkse aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen van 15 mei 2020 t/m 30 juni 2020.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3) DE BELANGRIJKSTE CIJFERS UIT HET DASHBOARD CORONAVIRUS, VAN DE RIJKSOVERHEID
Wat je op dit moment (stand van zaken zondag 19 juli 2020 om 15.01 u.) in het Dashboard ziet, is dat onder meer het aantal:
1) IC-opnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 0,0 is;
2) ziekenhuisopnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 0,0 is;
3) positief geteste mensen per 100.000 inwoners per dag, 0,8 is (en dat het totaalaantal positief geteste mensen 144 is);
4) mensen met COVID-19 per 100.000 inwoners dat besmettelijk is voor anderen 15,7 is (en dat het totaalaantal mensen met COVID-19 dat besmettelijk is voor anderen 2.726 is);
5) mensen dat besmet wordt door één besmettelijke person (het reproductiegetal) 0,9 is.

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

Voetnoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 20-07-2020 15:58:28 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 20 juli 2020 @ 08:16:28 #53
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_194172043
Weer netjes deze cijfers


Als je zo leest doen we het echt niet zo gek in deze wereld
  maandag 20 juli 2020 @ 08:48:38 #54
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_194172285
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 08:16 schreef AlwaysConnected het volgende:
Weer netjes deze cijfers

Als je zo leest doen we het echt niet zo gek in deze wereld
Nee, al vraag ik me af of we op termijn op een gegeven moment standaard allemaal met een mondkapje lopen, zoals ze in veel Aziatische landen doen. Dacht altijd dat dat tegen de smog was maar kennelijk is het ook tegen virussen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_194172296
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 08:48 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Nee, al vraag ik me af of we op termijn op een gegeven moment standaard allemaal met een mondkapje lopen, zoals ze in veel Aziatische landen doen. Dacht altijd dat dat tegen de smog was maar kennelijk is het ook tegen virussen.
Toen ik in Japan was werd de reisleidster verkouden dus die droeg een paar dagen een kapje, en toen een reisgenootje verkouden werd, kreeg ze wel the evil eye in de metro, dus heeft ze ook een kapje gekocht. Maar er werd niet zo voorzichtig mee omgegaan als hier. Ze deden hem af en toe af en zaten er met hun vingers aan en gebruikten zo'n wegwerpding een paar dagen. Wij hadden er ook totaal niet bij stil gestaan.
Tap tap tap
pi_194172299
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik probeer nog steeds te redenen hoe het kan dat het aantal opnamen zo laag is.

Ik snap dat er nu veel meer 'lichte gevallen' in de besmettingscijfers komen - omdat de testdrempel zeer laag is - dus ratio besmettingen/opnames valt anders uit dan in maart, toen een besmetting veel vaker ook een opname betekende. Maar dan nog zou je in absolute zin toch nog steeds meer opnames verwachten? Het lijkt wel alsof bijna alle positieve tests op dit moment in de categorie 'valt wel mee' vallen. Waar zijn al die ouderen die in maart met bosjes op de IC belandden? Heeft het virus de meeste potentiële slachtoffers al gehad? Is het afgezwakt? Heeft het dan toch te maken met de tijd van het jaar, waarin mensen meer weerstand hebben? Was het in februari/maart een combi met de reguliere griepgolf waardoor het virus huis kon houden?
Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat.

Er zijn in maart/april veel ouderen overleden aan het virus. De mensen die nu nog in het verzorgingshuis zitten hebben het veelal gehad en overleefd en zijn dus immuun (voorlopig). Tevens heeft veel verplegend personeel ook immuniteit opgebouwd, waar ze in maart/april het virus mee naar binnen namen het verzorgingshuis in is dat nu niet meer het geval.

En vergeet ook niet dat de maatregelen ontzettend veel effect hebben. De simpele regels als blijf thuis bij ziekte, schud geen handen, was je handen vaak en houd afstand zijn echt heel effectief. Zeker in de buitenlucht. Van de besmettingen die je nu hoort zijn er veel opgelopen binnen gezinnen, ofwel binnenshuis. Daar waar mensen toch dicht bij elkaar zitten en de regels niet gelden / niet vol te houden zijn.

Hoewel de cijfers echt niet enkel positief zijn, is het ook niet iets om heel bang van te worden. Het is totaal niet vergelijkbaar met het begin van de Corona. Toen verdubbelden de besmettingen elke 2 dagen. Dat is nu absoluut niet het geval. Ook blijft zoals gezegd het aantal opnames in het ziekenhuis en op de IC laag.

Naar mijn bescheiden mening past het helemaal in het beeld wat de overheid voor ogen had. De eerste golf was onhoudbaar, we wisten niet wat ons overkwam. In een korte tijd hebben we heel veel geleerd van het virus en zijn er bijvoorbeeld medicijnen gevonden die bepaalde groepen kunnen helpen. Die eerste golf overkwam ons (en de wereld), maar we hebben die piek netjes bedwongen met gezond verstand en effectieve maatregelen ('flatten the curve'). Het is nu het doel en zaak om lage cijfers te blijven houden, met name in opnames in het ziekenhuis en uiteindelijk de IC. Het is geen doel om 0 besmettingen te hebben, wel om besmettingen te vinden en te isoleren.

Het is jammer dat we nu nog maar 1x per week weten hoeveel testen er afgenomen zijn en hoeveel procent er dan dus positief was. Dat is een goede indicatie hoe het gaat, beter dan de platte getallen van het aantal nieuwe besmettingen. Het maakt nogal uit of er 100 besmettingen zijn gevonden bij:
100 testen (100%)
1.000 testen (10%)
10.000 testen (1%)
100.000 testen (0,1%)
1.000.000 testen (0,01%)
In het eerste geval moeten we ons meer dan ernstig zorgen maken, in het laatste geval is het amper noemenswaardig meer. In het begin van de Corona was ongeveer 30% van de testen positief, sinds die tijd is het hard afgenomen naar 0,6% vorige week. Het feit dat we meer testen en minder gevallen vinden is top.

Maar alhoewel we positief moeten blijven, moeten we ook blijven opletten met zijn allen. Gelukkig doen de meesten dat ook, dat is wel prettig.
pi_194172554
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 08:50 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het is jammer dat we nu nog maar 1x per week weten hoeveel testen er afgenomen zijn en hoeveel procent er dan dus positief was. Dat is een goede indicatie hoe het gaat, beter dan de platte getallen van het aantal nieuwe besmettingen.
Daar op aanhakend. In het AD geeft men aan dat sinds donderdag het aantal aanvragen voor testen weer aan het stijgen is:
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-gestegen~a2438faa/
Ook het artikel oppert de mogelijkheid dat de toename van geregistreerde besmettingen samenhangt met de toename in testen. Ik vraag me wel af of dat de volledige toename kan verklaren.
pi_194172703
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 09:22 schreef simonblue het volgende:

[..]

Daar op aanhakend. In het AD geeft men aan dat sinds donderdag het aantal aanvragen voor testen weer aan het stijgen is:
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-gestegen~a2438faa/
Ook het artikel oppert de mogelijkheid dat de toename van geregistreerde besmettingen samenhangt met de toename in testen. Ik vraag me wel af of dat de volledige toename kan verklaren.
Ik denk dat die relatie met de toename er wel degelijk is. Op het hoogtepunt van de Corona konden we niet meer testen, maar toen waren 20 positieve getallen meer of minder totaal niet interessant, op getallen van 1300+ is dat niet zichtbaar. Omdat we nu zo laag zitten valt 10 of 20 extra besmettingen direct op.

Het zal ongetwijfeld een combinatie van verschillende factoren zijn, maar het aantal testen staat direct in relatie tot het aantal positieve getallen zover ik het kan inzien.

Positief is het wel, liever een test teveel die negatief is dan een test te weinig.

Zelf kijk ik ook met spanning naar een mogelijk opleving in Tilburg. Daar is de kermis begonnen en ik was daar zelf gisteren aanwezig. Hoewel het in de meeste gevallen prima mogelijk was om afstand te houden en de mensen dat ook echt wel deden, blijft het natuurlijk een risico. Nu moeten we niet overdrijven, want met Pasen/Pinksteren/Koningsdag/Damprotest etc. was het ook ontzettend druk zonder gevolgen. Maar ik ben heel benieuwd hoe dit zich ontwikkelt.
Ons is het prima gelukt om afstand te houden, soms door even te wachten of een ander pad te nemen. Ik heb niet het idee dat we enig moment in een risicozone waren. Sowieso was het buiten, mooi weer en heb ik geen hoesten en proesten gehoord om mij heen.

Het was ontzettend positief en fijn om ook weer wat leuks te doen, al was het maar een kleine kermis dit jaar. Het was genieten bij het zien van de bezoekers die plezier hadden en de kermisexploitanten die lekker bezig waren. Het maakt het jaar voor hen heus niet goed, maar er komt geld binnen en ze kunnen lekker werken. Al met al een plezierige dag.
pi_194172767
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 09:41 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik denk dat die relatie met de toename er wel degelijk is. Op het hoogtepunt van de Corona konden we niet meer testen, maar toen waren 20 positieve getallen meer of minder totaal niet interessant, op getallen van 1300+ is dat niet zichtbaar. Omdat we nu zo laag zitten valt 10 of 20 extra besmettingen direct op.

Het zal ongetwijfeld een combinatie van verschillende factoren zijn, maar het aantal testen staat direct in relatie tot het aantal positieve getallen zover ik het kan inzien.

Positief is het wel, liever een test teveel die negatief is dan een test te weinig.

Zelf kijk ik ook met spanning naar een mogelijk opleving in Tilburg. Daar is de kermis begonnen en ik was daar zelf gisteren aanwezig. Hoewel het in de meeste gevallen prima mogelijk was om afstand te houden en de mensen dat ook echt wel deden, blijft het natuurlijk een risico. Nu moeten we niet overdrijven, want met Pasen/Pinksteren/Koningsdag/Damprotest etc. was het ook ontzettend druk zonder gevolgen. Maar ik ben heel benieuwd hoe dit zich ontwikkelt.
Ons is het prima gelukt om afstand te houden, soms door even te wachten of een ander pad te nemen. Ik heb niet het idee dat we enig moment in een risicozone waren. Sowieso was het buiten, mooi weer en heb ik geen hoesten en proesten gehoord om mij heen.

Het was ontzettend positief en fijn om ook weer wat leuks te doen, al was het maar een kleine kermis dit jaar. Het was genieten bij het zien van de bezoekers die plezier hadden en de kermisexploitanten die lekker bezig waren. Het maakt het jaar voor hen heus niet goed, maar er komt geld binnen en ze kunnen lekker werken. Al met al een plezierige dag.
haha komt wel goed joh!
als je op let, en zeker in de buitenlucht dan is de kans echt heel klein.
pi_194172813
Ik vraag me af of die opleving in testaanvragen ook komt door de berichten dat veel mensen zich niet laten testen.
Misschien is het een eyeopener voor veel mensen?
Ik ben ook benieuwd naar het percentage positieve testen morgen.
  maandag 20 juli 2020 @ 09:59:06 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194172899
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 08:50 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat.

Er zijn in maart/april veel ouderen overleden aan het virus. De mensen die nu nog in het verzorgingshuis zitten hebben het veelal gehad en overleefd en zijn dus immuun (voorlopig). Tevens heeft veel verplegend personeel ook immuniteit opgebouwd, waar ze in maart/april het virus mee naar binnen namen het verzorgingshuis in is dat nu niet meer het geval.

En vergeet ook niet dat de maatregelen ontzettend veel effect hebben. De simpele regels als blijf thuis bij ziekte, schud geen handen, was je handen vaak en houd afstand zijn echt heel effectief. Zeker in de buitenlucht. Van de besmettingen die je nu hoort zijn er veel opgelopen binnen gezinnen, ofwel binnenshuis. Daar waar mensen toch dicht bij elkaar zitten en de regels niet gelden / niet vol te houden zijn.

Hoewel de cijfers echt niet enkel positief zijn, is het ook niet iets om heel bang van te worden. Het is totaal niet vergelijkbaar met het begin van de Corona. Toen verdubbelden de besmettingen elke 2 dagen. Dat is nu absoluut niet het geval. Ook blijft zoals gezegd het aantal opnames in het ziekenhuis en op de IC laag.

Naar mijn bescheiden mening past het helemaal in het beeld wat de overheid voor ogen had. De eerste golf was onhoudbaar, we wisten niet wat ons overkwam. In een korte tijd hebben we heel veel geleerd van het virus en zijn er bijvoorbeeld medicijnen gevonden die bepaalde groepen kunnen helpen. Die eerste golf overkwam ons (en de wereld), maar we hebben die piek netjes bedwongen met gezond verstand en effectieve maatregelen ('flatten the curve'). Het is nu het doel en zaak om lage cijfers te blijven houden, met name in opnames in het ziekenhuis en uiteindelijk de IC. Het is geen doel om 0 besmettingen te hebben, wel om besmettingen te vinden en te isoleren.

Het is jammer dat we nu nog maar 1x per week weten hoeveel testen er afgenomen zijn en hoeveel procent er dan dus positief was. Dat is een goede indicatie hoe het gaat, beter dan de platte getallen van het aantal nieuwe besmettingen. Het maakt nogal uit of er 100 besmettingen zijn gevonden bij:
100 testen (100%)
1.000 testen (10%)
10.000 testen (1%)
100.000 testen (0,1%)
1.000.000 testen (0,01%)
In het eerste geval moeten we ons meer dan ernstig zorgen maken, in het laatste geval is het amper noemenswaardig meer. In het begin van de Corona was ongeveer 30% van de testen positief, sinds die tijd is het hard afgenomen naar 0,6% vorige week. Het feit dat we meer testen en minder gevallen vinden is top.

Maar alhoewel we positief moeten blijven, moeten we ook blijven opletten met zijn allen. Gelukkig doen de meesten dat ook, dat is wel prettig.
Het wordt vooral zorgwekkend als (bijna) elke positieve test ook een ziekenhuisopname oplevert. De verhouding dus tussen die twee procentueel gezien.
pi_194172920
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2020 09:46 schreef koemleit het volgende:

[..]

haha komt wel goed joh!
als je op let, en zeker in de buitenlucht dan is de kans echt heel klein.
Ben niet bang voor mijzelf hoor, ik weet zeker dat ik genoeg afstand heb gehouden ;) Wij zijn daar heel strict in, en natuurlijk lukt het niet altijd even goed. Maar wij lopen gerust wat om, blijven wachten of gaan ergens anders heen als het ons te druk wordt.

Maar dat geldt niet voor iedereen die er rondloopt, al denk ik zelf dat het geen noemenswaardige besmettingen op gaat leveren. Ik ben er ondertussen wel van overtuigd dat buiten zijn al zo'n beetje alle risico's wegneemt. Zeker als er in een bepaalde mate opvolging wordt gegeven aan de geldende maatregelen.
pi_194172926
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 09:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het wordt vooral zorgwekkend als (bijna) elke positieve test ook een ziekenhuisopname oplevert. De verhouding dus tussen die twee procentueel gezien.
Zoals de situatie in maart was, dat was inderdaad zorgwekkend.

Het coronadashboard heeft alle getallen op 0 staan zelfs over de laatste 3 dagen.
  maandag 20 juli 2020 @ 10:07:05 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194172954
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zoals de situatie in maart was, dat was inderdaad zorgwekkend.

Het coronadashboard heeft alle getallen op 0 staan zelfs over de laatste 3 dagen.
Ja, ik zat ook al op Worldometers te kijken en zag tot mijn verbazing dat Nederland van 9 t/m14 juli 0 doden heeft.

Die RIVM-updates werken ook met terugwerkende cijfers, soms staat er nog een overledene tussen uit mei of misschien wel april.
pi_194172962
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 09:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het wordt vooral zorgwekkend als (bijna) elke positieve test ook een ziekenhuisopname oplevert. De verhouding dus tussen die twee procentueel gezien.
In maart/april werd je volgens mij voornamelijk getest als je in het ziekenhuis werd opgenomen, dus dat was procentueel ook niet echt overzichtelijk.
Tap tap tap
pi_194172979
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zoals de situatie in maart was, dat was inderdaad zorgwekkend.

Het coronadashboard heeft alle getallen op 0 staan zelfs over de laatste 3 dagen.
Ja dat dashboard klopt volgens mij echt niks van, jammer wel.
  maandag 20 juli 2020 @ 10:09:05 #67
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194172991
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

In maart/april werd je volgens mij voornamelijk getest als je in het ziekenhuis werd opgenomen, dus dat was procentueel ook niet echt overzichtelijk.
Beste is gewoon als de opnames in absolute zin tot een minimum beperkt blijven :)
pi_194173023
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, ik zat ook al op Worldometers te kijken en zag tot mijn verbazing dat Nederland van 9 t/m14 juli 0 doden heeft.

Die RIVM-updates werken ook met terugwerkende cijfers, soms staat er nog een overledene tussen uit mei of misschien wel april.

quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, ik zat ook al op Worldometers te kijken en zag tot mijn verbazing dat Nederland van 9 t/m14 juli 0 doden heeft.

Die RIVM-updates werken ook met terugwerkende cijfers, soms staat er nog een overledene tussen uit mei of misschien wel april.

Dat kan wel kloppen hoor, als ik bddataplan bekijk.

Sinds 9 juli hebben we
1x 2 doden
4x 1 dode
3x 0 doden
1x -1 dode
2x -2 dode

Dus in 11 dagen hebben we +1 dode netto
pi_194173025
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, ik zat ook al op Worldometers te kijken en zag tot mijn verbazing dat Nederland van 9 t/m14 juli 0 doden heeft.

Die RIVM-updates werken ook met terugwerkende cijfers, soms staat er nog een overledene tussen uit mei of misschien wel april.

We doen het echt goed op dit moment, hopelijk houden we het vast. En of we dan 50, 100 of 150 besmettingen per dag hebben... dat doet er weinig toe dan. Hooguit een fijn gevoel omdat we ze hebben vastgesteld en geïsoleerd.
pi_194173034
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

In maart/april werd je volgens mij voornamelijk getest als je in het ziekenhuis werd opgenomen, dus dat was procentueel ook niet echt overzichtelijk.
Klopt, toen was er beleid dat we enkel in het uiterste geval een test deden. In principe dus alleen als je door de triage tent van het ziekenhuis ging. Meer was er op dat moment niet mogelijk. Dat is nu wel anders, we hebben een overschot aan testen en bij elk kuchje kan je een test doen. Top geregeld wat mij betreft.
pi_194173041
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:08 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Ja dat dashboard klopt volgens mij echt niks van, jammer wel.
Of het klopt wel, en dan zijn de cijfers nog positiever dan ik dacht.

Maar eerlijk gezegd ben ik ook niet echt overtuigd van dat dashboard.
  maandag 20 juli 2020 @ 10:14:03 #72
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194173043
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:11 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

[..]

Dat kan wel kloppen hoor, als ik bddataplan bekijk.

Sinds 9 juli hebben we
1x 2 doden
4x 1 dode
3x 0 doden
1x -1 dode
2x -2 dode

Dus in 11 dagen hebben we +1 dode netto
Dat is ontzettend goed nieuws dus :)
  maandag 20 juli 2020 @ 10:15:37 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194173054
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:13 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Klopt, toen was er beleid dat we enkel in het uiterste geval een test deden. In principe dus alleen als je door de triage tent van het ziekenhuis ging. Meer was er op dat moment niet mogelijk. Dat is nu wel anders, we hebben een overschot aan testen en bij elk kuchje kan je een test doen. Top geregeld wat mij betreft.
Wat dan wel weer bijzonder is, is dat voor Amsterdam zaterdag 1 besmetting werd gemeld en gisteren ineens 33. Tenzij ze in het weekend resultaten van de hele week ineens doorgeven of zo.
pi_194173077
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:13 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Of het klopt wel, en dan zijn de cijfers nog positiever dan ik dacht.

Maar eerlijk gezegd ben ik ook niet echt overtuigd van dat dashboard.
Die ziekenhuis opnames kunnen niet kloppen lijkt me, volgens bddataplan zitten we nog wel op gemiddeld minimaal 1 opname per dag. De andere cijfers geloof ik wel.

Edit: misschien klopt het wel:
17-7: - 4 opnames
18-7: +1 opname
19-7: +3 opnames

Dus totaal over 3 dagen is 0!
  maandag 20 juli 2020 @ 10:22:42 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194173122
Zolang het vooral feestende jongeren zijn die positief testen, maak ik me ook niet zo'n zorgen om die positieve tests.

Problemen ontstaan zodra het virus weer ergens een verzorgingstehuis weet binnen te sluipen. Hoe zit dat eigenlijk met die mensen daar, die mogen intussen ook wel weer naar buiten neem ik aan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')