abonnement Unibet Coolblue
pi_194227155
Zulke had ik ook. Het zijn een soort multifunctionele dingen, zoals een hydrofiel. Op de verpakking stonden ze als inbakeroptie, afdroogdoek en megaspuugdoek (voor onder het hoofdje in de box of kinderwagen). Inderdaad dikker en stroever dan een hydrofiel. Ik heb ze nooit gebruikt, vond ze niet fijn.
  donderdag 23 juli 2020 @ 20:08:00 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_194228183
Of pikéluiers :+

We wachten op de foto :7
disclaimer
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 20:13:55 #53
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194228275
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:17 schreef Burdie het volgende:
Foto? Zijn ze wellicht waterdicht/waterafstotend? Is het molton stof? Kunnen het matrasbeschermers zijn?
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:01 schreef Mariposas het volgende:
Lijken mij inderdaad molton onderleggers. Staat er een label op? Is het katoen, eventueel met PU? Die doeken met patroontje zeggen me dan weer niets, foto idd?
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:17 schreef Jentin het volgende:
Zulke had ik ook. Het zijn een soort multifunctionele dingen, zoals een hydrofiel. Op de verpakking stonden ze als inbakeroptie, afdroogdoek en megaspuugdoek (voor onder het hoofdje in de box of kinderwagen). Inderdaad dikker en stroever dan een hydrofiel. Ik heb ze nooit gebruikt, vond ze niet fijn.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:08 schreef SQ het volgende:
Of pikéluiers :+

We wachten op de foto :7
Sorry, ik was op de bank geploft na allemaal wasjes wassen en wegvouwen :@ ik weet niet of een foto iets verduidelijkt maar het is inderdaad meer flanel/vilt, geen molton in ieder geval!

Ik vind de stof ook niet echt fijn voelen, denk niet dat ik het ga gebruiken, tenzij onder de matrashoes ofzo :?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 23 juli 2020 @ 20:15:50 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194228314
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:13 schreef B.ertha het volgende:
Flanellen doeken kan ook nog
Dit dan denk ik. Ik legde ze wel eens onder het hoofdje in bed, maar vaker meestal gebruikte ik daarvoor een xxl hydrofiel.
KuikenGuppy
pi_194229273
Ik leg de flanellen doeken vaak op het aankleedkussen bij het badje. De hydrofiele doek is net te dun en dan is de kussenhoes niet meteen nat.

Maar dat is omdat ik ze toch heb gekregen, ik zou ze er ook niet voor kopen.
pi_194230777
Als het flanel is dan zijn ze weer zacht na een rondje droger.

Mijn oud molton onderleggers lijken trouwens verdomd veel op flanellen doeken, zijn iets dikker en hebben afgeronde hoeken.
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 23:01:21 #57
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194231326
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:04 schreef B.ertha het volgende:
Ik leg de flanellen doeken vaak op het aankleedkussen bij het badje. De hydrofiele doek is net te dun en dan is de kussenhoes niet meteen nat.

Maar dat is omdat ik ze toch heb gekregen, ik zou ze er ook niet voor kopen.
Wikkel je de baby niet meteen in een badcape na het badderen? Wel een goeie tip ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 22:35 schreef Elleska het volgende:
Als het flanel is dan zijn ze weer zacht na een rondje droger.

Mijn oud molton onderleggers lijken trouwens verdomd veel op flanellen doeken, zijn iets dikker en hebben afgeronde hoeken.
Deze heeft ook afgeronde hoeken :Y Zou het dan toch?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194231697
Makkelijkste is waarschijnlijk om het even navragen aan de vrienden van wie je het hebt gekregen. En anders foto's maken, misschien herkent iemand hier het. Als er ergens nog een label aan zit dan ook van het label.
  donderdag 23 juli 2020 @ 23:34:23 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194231855
Ik had flanellen doeken met afgeronde hoeken :P. Flanel is gewoon wat warmer dan een hydrofieldoek. Overigens kocht ik ze omdat ze er leuk uit zagen, ik vond ze absoluut misbaar.
KuikenGuppy
  vrijdag 24 juli 2020 @ 06:03:03 #60
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194233211
Ze klinken als de ouderwetse moltons die ik van mijn moeder kreeg. Dik, stug, afgeronde hoeken...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 24 juli 2020 @ 06:38:51 #61
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_194233264
Ik meld me hier alvast. In januari krijg ik mijn eerste. Spannend,...
pi_194233457
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 23:01 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wikkel je de baby niet meteen in een badcape na het badderen? Wel een goeie tip ^O^
[..]

Deze heeft ook afgeronde hoeken :Y Zou het dan toch?
Nee, die gebruik ik alleen bij het CB. Ik droog hem gewoon meteen af.
In het begin heb ik dat wel een paar keer gedaan maar het zat vooral in de weg.
pi_194233682
En ook dat doet iedereen weer anders :P

Ik wikkel Sofie (bijna 2 jaar) nog steeds na bad of douchen in een badcape. En gebruik daarna een hydrofiel om verder af te drogen.
pi_194233691
Grappig ja, ik wikkel Jip in een XXL hydrofiel die ik vervolgens gebruik om hem verder af te drogen :P
  vrijdag 24 juli 2020 @ 08:08:01 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194233835
Ik wikkel prul in een baddoek of xxl hydrofiel, net wat uitkomt. In het zwembad gebruiken we de badcapes wel, daar zijn ze heel handig.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 24 juli 2020 @ 08:26:46 #66
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194234001
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 07:23 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Nee, die gebruik ik alleen bij het CB. Ik droog hem gewoon meteen af.
In het begin heb ik dat wel een paar keer gedaan maar het zat vooral in de weg.
Hier hetzelfde. Heb een hele lading met badcapes en gebruik ze nooit.

Ik leg hem in een XXL en die gebruik ik meteen met afdrogen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_194234005
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 08:08 schreef Tink89 het volgende:
Ik wikkel prul in een baddoek of xxl hydrofiel, net wat uitkomt. In het zwembad gebruiken we de badcapes wel, daar zijn ze heel handig.
Dat denk ik ook wel maar wij hebben nog nooit met hem gezwommen door corona :P
Ik heb heel veel xxl hydrofiele doeken gekregen dus daar wikkel ik hem altijd in.

Nu hij wat groter is, leg ik het kussen ook niet meer op de badkamer. Ik leg die doek op mijn schouder, haal hem uit bad en houd hem tegen mezelf met doek aan, achterkant over hem heen en dan naar z'n kamertje lopen.
pi_194234106
MaJo, leg ze gewoon apart en vraag het bij de intake van de kraamzorg even, die weten dat vast wel.

Verder team badcape hier. Die gebruiken we nog steeds Voor onze 3-jarigen, alleen kleuter heeft tegenwoordig badponcho’s. Maar ons badritueel is ook een gestroomlijnde machine waarbij kinderen ingepakt boven opgehaald worden, onderweg naar beneden al grotendeels drooggeknuffeld worden en dan beneden ingesmeerd en aangekleed worden, waarna nummer 2 al in badcape klaar staat naast het bad. Met een gewone handdoek pakt dat toch lastiger in.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_194234153
Wij zijn gisteren terug gekomen van Disneyland Parijs, met helaas weer twee spugers. Geen mogelijk bedorven worst gegeten deze keer, dus ik vrees toch kinderen die autoziek worden (wel pas na al 4 en 5 uur rijden...). Hebben jullie tips ter voorkoming, afgezien van reistabletjes? En waar kun je spuugzakjes kopen?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 24 juli 2020 @ 08:46:12 #70
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194234154
Wij gebruiken ook badcapes. Onmisbaar hier. Vooral de zachte van Moeders voor Moeders wordt nog steeds gebruikt. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_194234181
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 08:46 schreef FlyingFish het volgende:
Wij zijn gisteren terug gekomen van Disneyland Parijs, met helaas weer twee spugers. Geen mogelijk bedorven worst gegeten deze keer, dus ik vrees toch kinderen die autoziek worden (wel pas na al 4 en 5 uur rijden...). Hebben jullie tips ter voorkoming, afgezien van reistabletjes? En waar kun je spuugzakjes kopen?
Zo’n rubberen strip onder de auto, een ontladingsstrip heet dat geloof ik. Dat schijnt te werken. En anders Sea Bands, daar zijn veel mensen ook enthousiast over.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 08:49:19 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194234182
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 08:46 schreef FlyingFish het volgende:
Wij zijn gisteren terug gekomen van Disneyland Parijs, met helaas weer twee spugers. Geen mogelijk bedorven worst gegeten deze keer, dus ik vrees toch kinderen die autoziek worden (wel pas na al 4 en 5 uur rijden...). Hebben jullie tips ter voorkoming, afgezien van reistabletjes? En waar kun je spuugzakjes kopen?
diepvrieszakjes werken prima
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194234340
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 08:46 schreef FlyingFish het volgende:
Wij zijn gisteren terug gekomen van Disneyland Parijs, met helaas weer twee spugers. Geen mogelijk bedorven worst gegeten deze keer, dus ik vrees toch kinderen die autoziek worden (wel pas na al 4 en 5 uur rijden...). Hebben jullie tips ter voorkoming, afgezien van reistabletjes? En waar kun je spuugzakjes kopen?
Die polsbandjes met zo'n knopje erin :Y
Mijn zus had vroeger echt behoorlijk snel last van wagenziekte (en ik werd dan ziek door haar gespuug :') ) en die bandjes werkten echt goed!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_194234579
Bedankt voor de tips! Die bandjes zijn ook bij de etos te koop zie ik, dus vanmiddag gelijk maar even halen, anders ga ik dat geheid weer vergeten voor de volgende langere autotrip. En diepvrieszakjes hebben we gelukkig ook in huis. We gebruikten nu uit nood luierzakjes, maar die zijn nogal kwetsbaar en niet geheel waterdicht.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_194234742
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 08:46 schreef FlyingFish het volgende:
Hebben jullie tips ter voorkoming, afgezien van reistabletjes? En waar kun je spuugzakjes kopen?
Niet iets op schoot laten doen, maar uit het raam laten kijken. Iets neutraals en niet te veel eten voor je de auto in gaat. Wij hadden vroeger altijd een spuug kit in de auto: een klein emmertje, een handdoek en een flesje water om uit te spoelen. Een emmertje is veel makkelijker mikken dan een zakje.
Spugen is sneu. :{
  vrijdag 24 juli 2020 @ 09:41:51 #76
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194234815
Ik zat vroeger vaak met een plastic supermarkt zak op de achterbank. Of een emmer inderdaad... Kans dat je er dan naast gaat is klein.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_194235079
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 09:22 schreef FlyingFish het volgende:
Bedankt voor de tips! Die bandjes zijn ook bij de etos te koop zie ik, dus vanmiddag gelijk maar even halen, anders ga ik dat geheid weer vergeten voor de volgende langere autotrip. En diepvrieszakjes hebben we gelukkig ook in huis. We gebruikten nu uit nood luierzakjes, maar die zijn nogal kwetsbaar en niet geheel waterdicht.
Heb ze laatst hier bij de HEMA ook gezien volgens mij
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 24 juli 2020 @ 10:52:12 #78
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_194235917
Hier maakt het qua wagenziekte verschil aan welke kant van de auto het stoeltje zit, recht achter de bestuurder gaat om de een of andere reden beter dan aan de andere kant. Nu kunnen jullie misschien niet zoveel schuiven met jullie grote club, maar misschien dat kinderen van plek wisselen dus nog zou kunnen werken.

En verder, raampjes open, niet eten/drinken onderweg of vlak voor vertrek en idd geen schermpjes kijken of boekjes lezen tijdens het rijden.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194236602
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 09:37 schreef Hupje het volgende:

[..]

Niet iets op schoot laten doen, maar uit het raam laten kijken. Iets neutraals en niet te veel eten voor je de auto in gaat. Wij hadden vroeger altijd een spuug kit in de auto: een klein emmertje, een handdoek en een flesje water om uit te spoelen. Een emmertje is veel makkelijker mikken dan een zakje.
Spugen is sneu. :{
Een zakje in een emmertje. makkelijk spugen en makkelijk schoonmaken.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 14:35:00 #80
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_194239138
Oh en natuurlijk, wasbare stoelhoezen *O* stinkhoes eruit, schone erin. Dan hoef je niet in zo'n zure auto verder te rijden ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194239361
Mijn oudste krijgt van die zip-locks van de IKEA als het weer eens zover is. Makkelijk dicht te krijgen en weinig geur in de auto..

Maar hij krijgt nu hij wat ouder is wel een reistablet als we verder weg gaan. Vooral naar mijn schoonouders heb je de laatste 10 km 10+ rotondes, dat gaat standaard mis.
pi_194240336
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 09:02 schreef twist02 het volgende:

[..]

Die polsbandjes met zo'n knopje erin :Y
Mijn zus had vroeger echt behoorlijk snel last van wagenziekte (en ik werd dan ziek door haar gespuug :') ) en die bandjes werkten echt goed!
Ik heb als kind ontelbare keren de achterbank onder gekotst en ik word nog steeds makkelijk wagenziek. De bandjes met een knopje er op werken voor mij. Deze drukken op een bepaald drukpunt op de polsen.
En mocht dat hele drukpunt niet bestaan en placebo effect zijn? Dan is het de beste 5 euro die ik heb uitgegeven. En dat voor een middel zonder bijwerkingen :-)

Wat verder helpt is goed naar buiten kunnen kijken (en vooral niet lezen, tablet kijken, filmpje kijken en zo). En licht verteerbaar eten. Goed drinken (geen melkproducten). En de auto goed ventileren.

Goed gericht kotsen is aan te leren, maar mocht in de tussentijd toch de bekleding geraakt worden? Een emmertje zand er over strooien, in laten trekken en dan zo opvegen. Ff sopje met soda helpt voor de vieze lucht.
pi_194243242
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 09:22 schreef FlyingFish het volgende:
Bedankt voor de tips! Die bandjes zijn ook bij de etos te koop zie ik, dus vanmiddag gelijk maar even halen, anders ga ik dat geheid weer vergeten voor de volgende langere autotrip. En diepvrieszakjes hebben we gelukkig ook in huis. We gebruikten nu uit nood luierzakjes, maar die zijn nogal kwetsbaar en niet geheel waterdicht.
Hema heeft ze ook heb ik vanmiddag gezien. 5 euro per twee.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_194243752
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:47 schreef Tally het volgende:

[..]

Hema heeft ze ook heb ik vanmiddag gezien. 5 euro per twee.
Daar heb ik vanmiddag een setje gekocht. Voor de peuters alleen nog te groot (kleuter past ze wel), dus daarvoor moet ik nog de duurdere kindervariant ergens halen.

Bedankt voor de tips verder allemaal! Een emmertje met een zakje erin gaat het worden idd! Naast de polsbandjes.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_194245201
Hier werkten de polsbandjes helaas niet. Ook zo’n antistatisch strip achter aan de auto zou moeten helpen. Maar helaas ook niet.
Hier worden ze al redelijk snel wagenziek helaas (wel wisselend qua afstand trouwens).
Als ik zie dat er een ziek lijkt te worden dan probeer ik zo snel mogelijk even te stoppen voor rust en frisse lucht. Dat helpt meestal wel en kunnen we weer verder.
(De oudste wordt echt misselijk en groen, de jongste klaagt vooral over buikpijn)


Het is gelukkig in de auto (afkloppen) nog niet mis gegaan, wel vlak er na. Maar heb altijd twee van die yoghurt emmertjes met luierzakjes er in, in de auto liggen voor de kinderen binnen handbereik.

Verder hebben ze hier wel reispilletjes (suprimal, niet de primatour, daar wordt je al misselijk van het pilletje zelf) omdat al het andere dus niet werkt.

Maar goed de beste tip die ik verder heb is dus regelmatig stoppen voor frisse lucht. Helaas duren reizen dan een flinke tijd langer, maar dat is dan maar zo..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 27 juli 2020 @ 15:33:12 #86
269689 crew  Viv
pi_194280469
Iemand nog tips om niet uit een eenpersoonsbed te vallen? :X

ZZ is vannacht head first uit bed gevallen, dikke bult op haar voorhoofd, wekadvies van de HAP.. :'(

Ze heeft sinds ongeveer 1 week dit bed: https://www.ikea.com/nl/n(...)-lades-wit-90349326/ , met dit hekje van 90 cm: https://www.traphekjes.nl(...)rd_poplar_white.html
Ik had dit hekje gekozen omdat het wat hoger is (43 cm), want ZZ's matrassen zijn samen 24 cm hoog.

Aan het hoofdeinde was de opening 40 cm en aan het voeteneinde 70 cm. Ze is in haar slaap 180 graden gekeerd en dus via die opening van 70 cm eruit gevallen. :{
  maandag 27 juli 2020 @ 15:35:34 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_194280495
Matras er naast leggen ;) of anders een poolnoodle onder het hoeslaken.
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 27 juli 2020 @ 15:42:53 #88
269689 crew  Viv
pi_194280594
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:35 schreef SQ het volgende:
Matras er naast leggen ;)
Met kind en al? ;) Haar kamer is niet zo groot, haar ledikant-matras zou er nog wel naast passen, maar dat zou ik alleen als tussenoplossing willen gebruiken, niet voor jaren.
quote:
of anders een poolnoodle onder het hoeslaken.
Dat lijkt me te weinig effect hebben. Ik zag dat ze ook een groter, opblaasbaar ding hebben voor onder het hoeslaken: https://www.bol.com/nl/p/(...)it/9200000021726225/
Maar op Amazon staan best veel negatieve reviews, dat ze snel lek gaan.
  maandag 27 juli 2020 @ 15:47:12 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_194280655
Dan moet je 2 hekjes plaatsen :) of naast 1 van de openingen een kast zetten.

Je hebt ook echt geen jarenlange oplossing nodig hoor, dat gaat snel beter. Wij vallen immers ook niet meer uit ons bed ;)
disclaimer
pi_194280740
Een van de twee matrassen past niet naast het bed? Anders snap ik het nut niet van een uitschuifbed (wel een heerlijk bed trouwens, was mijn studentenbed :D )

Op welke manier is ze eigenlijk uit bed gevallen? in haar slaap uit bed gerold of gevallen doordat ze over het hekje wilde klimmen?
pi_194280760
Wij hebben een tijdje een opgerold badlaken onder het hoeslaken gehad bij het stuk zonder hekje. Voelde voor mij oncomfortabel hoog en ongemakkelijk. Ze is er nooit uitgevallen maar kan je niet zeggen of het door dat badlaken kwam of door onze stilliggende dame. Ik zou voor de suggestie van SQ gaan, tijdelijk matras ernaast. Ze leren het echt snel genoeg.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_194280766
Dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door wootahH op 27-07-2020 16:13:06 ]
:]
pi_194280792
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
Iemand nog tips om niet uit een eenpersoonsbed te vallen? :X

ZZ is vannacht head first uit bed gevallen, dikke bult op haar voorhoofd, wekadvies van de HAP.. :'(

Ze heeft sinds ongeveer 1 week dit bed: https://www.ikea.com/nl/n(...)-lades-wit-90349326/ , met dit hekje van 90 cm: https://www.traphekjes.nl(...)rd_poplar_white.html
Ik had dit hekje gekozen omdat het wat hoger is (43 cm), want ZZ's matrassen zijn samen 24 cm hoog.

Aan het hoofdeinde was de opening 40 cm en aan het voeteneinde 70 cm. Ze is in haar slaap 180 graden gekeerd en dus via die opening van 70 cm eruit gevallen. :{
Als het bed tegen een muur staat kan je hem beter omdraaien. Of gaat ze er dan uitklimmen?
:]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 27 juli 2020 @ 16:19:59 #94
269689 crew  Viv
pi_194280978
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:53 schreef Elleska het volgende:
Een van de twee matrassen past niet naast het bed? Anders snap ik het nut niet van een uitschuifbed (wel een heerlijk bed trouwens, was mijn studentenbed :D )

Op welke manier is ze eigenlijk uit bed gevallen? in haar slaap uit bed gerold of gevallen doordat ze over het hekje wilde klimmen?
De tweede matras past er normaal gesproken niet naast, voor logeerpartijen zouden we haar grote ladenkast aan de kant moeten schuiven. (Het uitschuiven is voor ons een bonus, dit bed paste om andere redenen het beste hier.)

Ze is in haar slaap uit bed gevallen. Aan het voeteneinde zat een kwijlvlek op de matras, dus ze heeft kennelijk eerst een tijdje zo geslapen en daarna is ze doorgeschoven naar de opening.
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:57 schreef wootahH het volgende:
Als het bed tegen een muur staat kan je hem beter omdraaien. Of gaat ze er dan uitklimmen?
Ja dat zei mijn man ook al. Kunnen we wel doen als tijdelijke oplossing (als het überhaupt lukt om dit bed te keren in deze vrij kleine kamer :D ).

Op zich klimt ze nergens uit, maar met de stap naar een groot bed wilde ik haar ook de gelegenheid geven om zelf uit bed te kunnen om naar de wc te gaan. (Nu heeft ze nog wel luiers voor de nacht.)
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:47 schreef SQ het volgende:
Dan moet je 2 hekjes plaatsen :) of naast 1 van de openingen een kast zetten.
Met 2 hekjes wordt het weer lastig om zelf in/uit bed te gaan (voor de wc). Eén extra lang hekje heb ik ook naar gekeken, deze van 148 cm is een kanshebber: https://www.bol.com/nl/p/(...)js/9200000056899322/ (wel jammer dat die extra lange vaak zo'n campingbed-look hebben in plaats van houten spijlen ).
quote:
Je hebt ook echt geen jarenlange oplossing nodig hoor, dat gaat snel beter. Wij vallen immers ook niet meer uit ons bed ;)
Ja op zwangerschapspagina of zo zag ik meerdere mensen die zeiden nooit een bedhekje gebruikt te hebben, want ze leren het vanzelf, 2-3 keer vallen en klaar. Maar ik wil liever geen trial & error, goddank is het nu goed afgelopen. :@
pi_194281230
Wij hebben deze op de camping voor Sjaak, die is wat langer: https://www.mamaloesbabys(...)120cm-bedhekje-40010
  maandag 27 juli 2020 @ 17:23:49 #96
171422 LadyBlack
paint it black
pi_194281569
Ik zou voorlopig de poolnoodle / handdoek en het ledikantmatrasje ernaast doen. Dubbele bescherming en mogelijk dus niet eens meer nodig.

Weet niet of ze veel woelt in dr slaap, maar mijn dochter is 1x uit bed gevallen en daarna nooit weer. Mijn zoon heb ik nog een halfjaartje in de kura op de grond gehad (dus zonder de lattenbodem), maar daarna is ook hij maar 1x uit bed gevallen.
pi_194281980
Wat LadyBlack zegt zou ik ook doen.
Als ze verkeerd om in bed terecht is gekomen is het niet zo gek dat ze langs het hekje is gevallen. Het is ook even wennen al die extra ruimte in bed. Wanneer je de doorgang helemaal dicht gaat zetten gaat ze mogelijk klimmen en dan is de val nog hoger.

Ik ben ook iemand die zegt zonder hekje te doen want die klimgeit van mij hou ik toch niet tegen maar dat betreft een ledikant met de zijkant eruit, dat is heel wat dichter bij de grond dan het bed van ZZ. Dus mensen op zwangerschapspagina ofzo kunnen wel zonder hekje roepen maar elk kind en elke situatie is weer anders.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 27 juli 2020 @ 18:16:48 #98
269689 crew  Viv
pi_194282272
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 17:55 schreef Elleska het volgende:
Wat LadyBlack zegt zou ik ook doen.
Als ze verkeerd om in bed terecht is gekomen is het niet zo gek dat ze langs het hekje is gevallen. Het is ook even wennen al die extra ruimte in bed. Wanneer je de doorgang helemaal dicht gaat zetten gaat ze mogelijk klimmen en dan is de val nog hoger.

Ik ben ook iemand die zegt zonder hekje te doen want die klimgeit van mij hou ik toch niet tegen maar dat betreft een ledikant met de zijkant eruit, dat is heel wat dichter bij de grond dan het bed van ZZ. Dus mensen op zwangerschapspagina ofzo kunnen wel zonder hekje roepen maar elk kind en elke situatie is weer anders.
Ja dit bed is stukken hoger dan een ledikant of peuterbed, ik zou hier zelf ook niet head first uit willen vallen. :D

Vandaar dat ik een opgerolde handdoek of poolnoodle niet zie zitten, het moet nu écht in orde zijn.
  maandag 27 juli 2020 @ 18:38:50 #99
171422 LadyBlack
paint it black
pi_194282569
Maarre, ligt ze nou op 2 matrassen dan? Of begrijp ik je eerste post verkeerd? Dan mss ook even die tweede matras eraf. Voor wat hoogteverlies. Misschien kan die matras rechtop achter het bed staan?

En matras ernaast lijkt me iig wel de beste optie. Als ze dan valt, is het iig niet zo pijnlijk.
pi_194282766
Ik ben bang dat de "écht in orde" situatie er niet is. Of ze kan helemaal niet meer uit bed, Of ze kan zelfstandig in/uit bed en er is een valrisico. Dat laatste kan je zo klein mogelijk maken maar helemaal 0 zal het niet worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')