abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194102625
https://eenvandaag.avrotr(...)j-rekentruc-kabinet/

Het kabinet en met name Cora van Nieuwenhuizen ligt onder vuur, onder andere door D66, CU en CDA en alle linkse oppositiepartijen. Ze heeft een rekentruc uitgehaald. Bij het verlagen van de snelheid nam ze de stikstofwinst mee in de breedste zin van het woord, letterlijk alle stikstof tot tientallen kilometers bij de snelwegen vandaan werd meegenomen. En nu heeft ze bij het verlenen van de vergunning voor de verbreding van de snelwegen alleen de stikstof tot 5 kilometer meegenomen. En waar kennen we die truc van? Van de verhoging naar 130, toen keken ze ook maar tot 5 kilometer. Hoe dom kun je zijn? Leren ze daar dan niks, willen ze weer graag nat gaan bij de rechter?

Ik ben benieuwd naar het debat hierover, als ik Van Nieuwenhuizen was zou ik de verbredingen in elk geval maar voorlopig niet door laten gaan en een correcte berekening aankondigen, ook al vindt de VVD dat er niks aan de hand is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 15 juli 2020 @ 17:21:29 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194102703
Ik denk dat ze gehoopt hadden dat het pas in de volgende kabinetsperiode ontdekt werd.
pi_194102737
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:21 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat ze gehoopt hadden dat het pas in de volgende kabinetsperiode ontdekt werd.
Maar daar schiet VVD weinig mee op. Ik denk dat ze vooral hoopten dat het na de verbreding zou zijn, geen rechter die zou eisen om dat weggedeelte dan weer te slopen of niet te gebruiken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194102940
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar daar schiet VVD weinig mee op. Ik denk dat ze vooral hoopten dat het na de verbreding zou zijn, geen rechter die zou eisen om dat weggedeelte dan weer te slopen of niet te gebruiken.
Dat inderdaad niet, maar de werkzaamheden stilleggen lijkt me toch wel degelijk een optie voor een rechter.
pi_194103043
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:42 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat inderdaad niet, maar de werkzaamheden stilleggen lijkt me toch wel degelijk een optie voor een rechter.
Ja, dat wel. Daarom denk ik dat ze hoopten dat het pas na de verbreding ontdekt zou worden. Nogal dom, iedereen weet inmiddels dat een aantal organisaties zulke vergunningen tot de laatste komma uit pluizen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 15 juli 2020 @ 20:33:24 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194105084
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
pi_194105183
Ik speel even voor advocaat van de duivel:

Wordt de overheid niet bijgestaan door de beste Nederlandse technische onderzoeksinstituten, die zulke logische misvattingen wel moet zijn opgevallen. Of hoe werkt zoiets?
Mag een minister zelf data interpreteren naar gelang een bepaalde politieke agenda?
gs0bkfBl..
pi_194105268
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:42 schreef Hoofdkraker_ het volgende:
Ik speel even voor advocaat van de duivel:

Wordt de overheid niet bijgestaan door de beste Nederlandse technische onderzoeksinstituten, die zulke logische misvattingen wel moet zijn opgevallen. Of hoe werkt zoiets?
Mag een minister zelf data interpreteren naar gelang een bepaalde politieke agenda?
Ze worden inderdaad bijgestaan en dit zal vast gedaan zijn volgens het altijd geldende model dat ze al jaren gebruiken, maar hier had ze natuurlijk enorm scherp op moeten zijn. Als anderen het zien, hadden ze het op het ministerie ook moeten zien. En de minister had het ministerie specifiek moeten instrueren hier op te letten, dat niet exact dezelfde fout zou worden gemaakt als de vorige keer, toen de rechter het beleid afschoot.

Dit vind ik echt een enorme blunder, ik denk de grootste van heel Rutte 3.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 15 juli 2020 @ 20:52:41 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194105336
Na de vakantie wacht dan een fijn debat. En ze had al deuken opgelopen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')