Lol zat al te zoeken hoe ik het topic moest reeksenquote:Op woensdag 15 juli 2020 06:54 schreef pullup het volgende:
Gevonden kalfjeslaan![]()
Daarom open ik maar even![]()
[ afbeelding ]
Ruim voor de tips zat ik al te zoeken op het grensgebied van Amsterdam en Amstelveen. Kalfjeslaan sloeg ik over omdat ik dacht dat het bij Amsterdam zou horen. Maar met de tip over de coffeeshop had er een belletje moeten rinkelen...quote:Op woensdag 15 juli 2020 06:56 schreef pullup het volgende:
Kwam me al verrotte bekend voor maar dacht ergens in de buurt van Duivendrecht
Dierenriem ? ( Tuindorp oostzaan)quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:54 schreef chufi het volgende:
De tegenpool van mijn een na laatste straat hier
Nee maar wel aan de goede kant van het IJquote:Op donderdag 16 juli 2020 17:12 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Dierenriem ? ( Tuindorp oostzaan)
Vraag is alleen wrom je zo'n gedateerd plaatje hebt gebruikt..deze is veel mooierder -->quote:Op donderdag 16 juli 2020 17:16 schreef chufi het volgende:
[..]
Nee maar wel aan de goede kant van het IJ
Hmmquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:11 schreef Jappie het volgende:
Overigens is ook deze locatie aan de foute kant van het IJ te vinden .
Kan me vaag zoiets herinneren. Even terugbladerenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:27 schreef Jappie het volgende:
[..]
Wat dus de goede kant was volgens Chufi zijn uitleg.. ...volgt u het nog ?
En wat ten westen van het centraal stationquote:Op maandag 20 juli 2020 03:23 schreef chufi het volgende:
gezien de bouwstijl is deze zeker binnen de Ring
Kanaalstraatquote:
Thnx guys..met uw aanwijzingen toch nog maar een x extra gekeken en gevonden:quote:
WG-Pleinquote:
Net de aanwijzing die voldoende blijkt.quote:
Noorderakerwegquote:
Nu wordt Zuid helemaal ontsloten door respectievelijk de overtoom; de stadhouderskade; de Amstel; Amstelveen en blijft er qua onduidelijkheid eigenlijk aleen de grens met West over tussen pak hem beet het Schinkelgebied/Hoofddorpplein en het Surinamerplein.wat tusen Zuid en de Ringweg in ligt...hmm..ook samen met de aanwijzing bij een park heb ik hem nog niet gevonden.quote:Op zondag 26 juli 2020 14:39 schreef stokj het volgende:
[..]
Grensgevalletje...Maar wel in de buurt van Zuid maar ook iets anders.
In de buurt van de vetgedrukte delen.quote:Op zondag 26 juli 2020 17:57 schreef Jappie het volgende:
[..]
Nu wordt Zuid helemaal ontsloten door respectievelijk de overtoom; de stadhouderskade; de Amstel; Amstelveen en blijft er qua onduidelijkheid eigenlijk aleen de grens met West over tussen pak hem beet het Schinkelgebied/Hoofddorpplein en het Surinamerplein.wat tusen Zuid en de Ringweg in ligt...hmm..ook samen met de aanwijzing bij een park heb ik hem nog niet gevonden.
Mijn 1e indruk was ook zuid door de afgeronde hoek van de gevel wat zowel in de rivierenbuurt als in de concertgebouw gebied voorkomt maar dat is het dus niet zeg je.
Tegelijkertijd deed de geasfalteerde straat waar de fietsers overheen gaan mij juist weer denken aan de JP heijstraat. De lelijke balkonnetjes zou ik inschatten in een van de straatjes in de buurt van het OLVG. En wat te denken van dat afgeronde bijna losstaande gevelding zelf. Je zou toch zeggen dat dat herkenbaar is, maar nope wat ik ook bedenk het blijft vooralsnog onvindbaar...amazing.
Denk dat ik een beetje Google maps moe begin te worden...ben hier zeker 4 a 5 keer overheen gescrolt zonder het te zien...quote:
herkenbaar ....quote:Op zondag 26 juli 2020 18:33 schreef Jappie het volgende:
[..]
Denk dat ik een beetje Google maps moe begin te worden...ben hier zeker 4 a 5 keer overheen gescrolt zonder het te zien...![]()
Ite Boeremastraat
Schippersstraat (volgens mij was deze in een eerdere reeks al aan bod gekomen).quote:Op zondag 26 juli 2020 18:40 schreef Jappie het volgende:
Ah well...een nieuwe dan maar dan heb ik ff rust..graag dit niet keer niet in 2 sec![]()
[ afbeelding ]
Zal ik dan ook maar weer met de stand doen ? Maakt mij eerlijk gezegd niet zo veel uit...het scheelt een copy paste actie thats all.quote:
Tilanusstraatquote:
Moet toch vaker in dit topic kijken. Woon hier 100m vandaan.quote:
Al zoekende naar een andere opdracht vind je soms een volgendequote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:36 schreef Jappie het volgende:
[..]
Als je inzoomt kun je het mooie glaswerk van de gekleurde raampjes van de trapportalen zien.![]()
Klinkt bijna alsof je alle 423 kinderdagverblijven van Amsterdam stuk voor stuk heb opgezocht... respect.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 12:03 schreef chufi het volgende:
[..]
Al zoekende naar een andere opdracht vind je soms een volgende
Gemiste kansquote:Op vrijdag 31 juli 2020 10:42 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Moet toch vaker in dit topic kijken. Woon hier 100m vandaan..
Ja was wel een erg duidelijke aanwijzing vond ik zelf ookquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 14:21 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik vind 1 dag wel voldoende na de aanwijzing!.
Bentinckstraat
Dat kon het al niet zijn vnaf het moment dat je zei dat het binnen de ring was.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 09:39 schreef stokj het volgende:
Het is in ieder geval geen Geuzenveld (dit is gelijk de laatste hint voor deze dag).
quote:Op woensdag 5 augustus 2020 09:46 schreef Jappie het volgende:
[..]
Dat kon het al niet zijn vnaf het moment dat je zei dat het binnen de ring was.
Had dit eigenlijk ook wel zonder de hint af moeten kunnenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:24 schreef Jappie het volgende:
Deze straat bevind zich op en is genoemd naar een kunstmatig eiland in het oosten van de binnenstad.
Oh daar. Herkende het niet omdat ik daar altijd op de fiets rij door het fietsviaduct naar pontje Zaandam.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 16:57 schreef chufi het volgende:
Oh ja het is de Kabelweg, ik heb in dat gebouw rechts gewerkt ....
Same hierquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:33 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Oh daar. Herkende het niet omdat ik daar altijd op de fiets rij door het fietsviaduct naar pontje Zaandam.
Zat zelfs nog eens te denken dat het een leuke opgave zou zijn.quote:
Dat dacht Jappie dus ook blijkbaarquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:43 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zat zelfs nog eens te denken dat het een leuke opgave zou zijn..
Getuige de overeenkomsten is het de Riouwstraat ,maar de hint snap ik niet anders dan een grappende verwijzing naar de vorige straat/opgave? (kabel weg= wifi)quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:40 schreef chufi het volgende:
Deze is ook binnen de ring en heeft wifi
Check het dak van de school op de hoek eensquote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:50 schreef Jappie het volgende:
[..]
Getuige de overeenkomsten is het de Riouwstraat ,maar de hint snap ik niet anders dan een grappende verwijzing naar de vorige straat/opgave? (kabel weg= wifi)
O....M....G...quote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:55 schreef chufi het volgende:
[..]
Check het dak van de school op de hoek eens
quote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:55 schreef chufi het volgende:
Check het dak van de school op de hoek eens
Ik dacht dat ik daar al gekeken had.... Schapensteegquote:Op woensdag 19 augustus 2020 20:13 schreef Jappie het volgende:
Dit theater heeft al vele nationale en internationale film premieres mogen huisvesten.[ afbeelding ]
"Dan leid ons verder niet in (ver)zoeking maar verlos ons van deze kwelling"quote:Op donderdag 27 augustus 2020 12:40 schreef stokj het volgende:
Daar waar alles het nieuwst is van alles wat daar staat.
Omdat ik nog niet de exacte locatie heb gevondenquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:02 schreef Jappie het volgende:
[..]
Vanwaar dan nog de aarzeling van het inkoppen vraag je je af...
Bellamystraatquote:Op zondag 30 augustus 2020 10:33 schreef stokj het volgende:
Voor onze kenners: let op het gebouw helemaal links
[ afbeelding ]
Lol ik hou geen archief bij maar zie wel direct een aantal specifieke kenmerken...2 verschillende steensoorten aan beide zijden van de straat..rode deuren all over op rechts...specifieke a typische parkeervakken., mogelijk een school aan je linkerzijde...doe er je voordeel mee.quote:Op woensdag 2 september 2020 08:16 schreef stokj het volgende:
[..]
@:jappie duik eens in je archief, dit is volgens mij een oude bekende...
Ik heb het zelf momenteel te druk op het werk maar doe Peter nog de groeten van mequote:Op woensdag 2 september 2020 08:21 schreef chufi het volgende:
Tis idd vernoemd naar een oude bekende
Ik dacht ergens te lezen dat jij alle oplossingen bookmarkedquote:Op woensdag 2 september 2020 12:48 schreef Jappie het volgende:
[..]
Lol ik hou geen archief bij maar zie wel direct een aantal specifieke kenmerken...2 verschillende steensoorten aan beide zijden van de straat..rode deuren all over op rechts...specifieke a typische parkeervakken., mogelijk een school aan je linkerzijde...doe er je voordeel mee.![]()
Stuyvesantstraat zwaait terugquote:Op woensdag 2 september 2020 13:05 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik heb het zelf momenteel te druk op het werk maar doe Peter nog de groeten van me [ afbeelding ]
Het feit dat deze tot nu nog niet geraden was zegt volgens mij meer over de postmoeheid van sommigen dan over de moeilijkheidsgraad van deze opdracht.quote:
Spadinalaanquote:Op donderdag 3 september 2020 12:08 schreef Jappie het volgende:
Magoe..dan kan deze ook wel...
[ afbeelding ]
Het komt mij bekend voor maar ergens ook weer niet. Vandaarquote:Op zondag 6 september 2020 09:49 schreef Jappie het volgende:
Hmm..ik vraag mij af waarom deze zo lastig zou moeten zijn..er staan toch behoorlijk wat unieke dingen op....anyway..we bevinden ons in dat deel van de stad waar de meeste musea te bewonderen zijn.
Zo ziet het er wel uit he ?quote:Op maandag 7 september 2020 21:25 schreef stokj het volgende:
[..]
Noord, kan even niet plaatsen waar precies.
Weet je wat zo gek is aan dit gebied.....het is al best een tijd geleden dat dit gebouwd is maar google maps geeft nog steeds aan alsof het nog half in de steigers staat.quote:
Toch is dit van juni 2019quote:Op dinsdag 8 september 2020 14:46 schreef Jappie het volgende:
[..]
Weet je wat zo gek is aan dit gebied.....het is al best een tijd geleden dat dit gebouwd is maar google maps geeft nog steeds aan alsof het nog half in de steigers staat.
Ik zie op Google Maps maar een heel klein stukje nog in de steigers?quote:Op dinsdag 8 september 2020 14:46 schreef Jappie het volgende:
[..]
Weet je wat zo gek is aan dit gebied.....het is al best een tijd geleden dat dit gebouwd is maar google maps geeft nog steeds aan alsof het nog half in de steigers staat.
Vaak langsgereden. Hoe ik op die associatie met Noord kom:quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:59 schreef chufi het volgende:
Nog net .. Spaarndammerdijk in Sloterdijk
quote:
Bij mij geeft het "worldview beeld" aan dat de img van 2020 is maar los van dat woont een maat van mij daar al minimaal 6 jaar. Ik heb mij er al vaker over verbaasd dat juist dat stukje eruitziet alsof men nog aan het bouwen is.quote:Op dinsdag 8 september 2020 14:52 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik zie op Google Maps maar een heel klein stukje nog in de steigers?
Vond het eigenlijk wel een beetje weg hebben van de rand van Buitenveldert maar goed het bleek dus elders -->quote:
Ja had ik ook, maar ik ken dat buurtje ook omdat ik er vaak langs fietste naar Sloterdijkquote:Op donderdag 10 september 2020 17:25 schreef Jappie het volgende:
[..]
Vond het eigenlijk wel een beetje weg hebben van de rand van Buitenveldert maar goed het bleek dus elders -->
Schweigmannstraat
zoeken en minder afvragenquote:Op donderdag 10 september 2020 22:33 schreef stokj het volgende:
[..]
Waar komt dit mij van bekend voor...
Stokj zal er misschien wat meer moeite mee hebben after all is dit conform zijn eigen uitspraak van een tijdje geleden niet zijn favoriete stadsdeel.quote:
Misschien moet je de bedrijfsnaam op het zwarte busje nog even wegpoetsen. Adres is anders vrij makkelijk te vinden.quote:
Lol kop hem maar in dan..was me niet opgevallenquote:Op zondag 13 september 2020 22:24 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Misschien moet je de bedrijfsnaam op het zwarte busje nog even wegpoetsen. Adres is anders vrij makkelijk te vinden..
Doe geen moeite, het kostte mij 2 seconden om te beseffen in welke wijk dit zit en vervolgens nog iets van een minuut om google maps op te starten en de exacte parkeerplaats erbij te vinden. Er zou geen extra hint nodig moeten/hoeven te zijn.quote:
quote:Op woensdag 16 september 2020 13:29 schreef Jappie het volgende:
[..]
Doe geen moeite, het kostte mij 2 seconden om te beseffen in welke wijk dit zit en vervolgens nog iets van een minuut om google maps op te starten en de exacte parkeerplaats erbij te vinden. Er zou geen extra hint nodig moeten/hoeven te zijn.
Zit zelf op het werk met beperkte acces waardoor ik geen nieuwe kan uitzoeken maar mocht het vanavond nog niet geraden zijn dan heb ik er wel tijd voor.
Niet zelf, maar het zal wellicht wel indirect hebben meegeholpen dat ik een aantal jaren als transportplanner voor een betonboer/sloopbedrijf heb gewerkt.quote:
Daar liep ik laatst tijdens een architectuurwandeling.quote:
Zeg dan maar gelijk welke straat het is dan voordat iemand anders het doetquote:Op vrijdag 18 september 2020 09:01 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Daar liep ik laatst tijdens een architectuurwandeling.
Ik heb hem mijn hele leven doorlopen...quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:01 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Daar liep ik laatst tijdens een architectuurwandeling.
En daarmee bedoelde ik uiteraard niet de straat zelf...quote:Op vrijdag 18 september 2020 12:40 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik heb hem mijn hele leven doorlopen...
P.L.Takstraatquote:
Technisch gesproken correct al vermoed ik dat veel mensen bij het horen van "centrum" niet direct aan dit plein denken.quote:
Ik dacht bij Frederiksplein maar Google Maps gaat niet zover.quote:Op zaterdag 26 september 2020 19:37 schreef Jappie het volgende:
[..]
Technisch gesproken correct al vermoed ik dat veel mensen bij het horen van "centrum" niet direct aan dit plein denken.
Nochthans is het correct, je moet alleen even over het voetgangersgedeelte heen hoppen.quote:Op zondag 27 september 2020 10:15 schreef stokj het volgende:
[..]
Ik dacht bij Frederiksplein maar Google Maps gaat niet zover.
Ah ja ik dacht dat ik de enige wasquote:Op dinsdag 29 september 2020 19:19 schreef Jappie het volgende:
Ik dacht dat ik Amsterdam wel een beetje kende maar schiet mij maar af nu.
![]()
![]()
![]()
Ik heb gezien het feit dat het buiten de ring moest zijn ook gezocht in o.a. Diemen, Duivendrecht,Zundertdorp, Holydorp...zelfs tot Weesp aan toe wat recentelijk tot gemeente Amsterdam is gaan behoren..of iig toch in de overgangsfase is.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:27 schreef chufi het volgende:
[..]
Ah ja ik dacht dat ik de enige was
Misschien bedoelt ie Centrum ring
Buitenveldert gecheckt en SLotenquote:Op dinsdag 29 september 2020 19:32 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik heb gezien het feit dat het buiten de ring moest zijn ook gezocht in o.a. Diemen, Duivendrecht,Zundertdorp, Holydorp...zelfs tot Weesp aan toe wat recentelijk tot gemeente Amsterdam is gaan behoren..of iig toch in de overgangsfase is.
Zal wel het typische gevalletje ergens overheen kijken zijn..maar het maakt me gek!
Ah kijk... kan gebeuren.. We zoeken verderquote:Op woensdag 30 september 2020 20:17 schreef stokj het volgende:
Even een verwarring van mijn kant. Sorry, ik was op dat moment een reis aan het plannen en had daarom de ring A10 nog in gedachte.
Het ligt binnen de centrumring en dichterbij dan je denkt...
Wat word bedoeld met de "centrum ring ? Is dat de scheiding dmv de nassaukade ?quote:Op woensdag 30 september 2020 20:26 schreef chufi het volgende:
[..]
Ah kijk... kan gebeuren.. We zoeken verder
ja volgens mij wel ...quote:Op woensdag 30 september 2020 20:52 schreef Jappie het volgende:
[..]
Wat word bedoeld met de "centrum ring ? Is dat de scheiding dmv de nassaukade ?
Zo ziet het er ook uit en daar heb ik ook gezocht maar zelfs dan nog ben ik het niet tegengekomen..best wel kunstig..quote:
OMG..wat goed gedaan zeg..ik herkende die kerk zo absoluut niet en dacht dat dat stukje "straat met ronding te klein was om het te kunnen zijn...pfft...quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:00 schreef chufi het volgende:
Ah ja daar achter de kerk, de Eggertstraat
Lol je hebt gelijk......dit deel van de straat blijkt idd geen Amsterdam te zijn, (liitle did I know) gezien het feit dat je dit wist op te merken ben ik er desondanks van overtuigd dat u exact weet waar deze weg woont.quote:
Was niet zo moeilijk zoeken .... Dalsteindreef Diemenquote:Op zondag 4 oktober 2020 18:47 schreef Jappie het volgende:
[..]
Lol je hebt gelijk......dit deel van de straat blijkt idd geen Amsterdam te zijn, (liitle did I know) gezien het feit dat je dit wist op te merken ben ik er desondanks van overtuigd dat u exact weet waar deze weg woont.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |