abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 juli 2020 @ 22:09:14 #176
130803 Gripper
Get a grip
pi_194198128
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:02 schreef Patroon het volgende:

[..]

Succes Kano!
Ja succes ouwe snurkerd! Eindelijk weer de tipi voor mezelf :P
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_194198194
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:08 schreef Gripper het volgende:

[..]

In de heuvels/bergen is natuurlijk de beste plek waar je kan zijn. Lijkt wel of berg-mensen sowieso weinig met die heisa hebben. Zie wel dat in elke horeca gelegenheid hier en in de supermarkt een mondkapje verplicht is. Dus zorg dat je die bij je hebt. Zolang een land niet op slot gaat kan je er gewoon vakantie gaan vieren toch? En je komt met je eigen auto echt wel weer thuis
Eens met dit.
Het is in bergachtig gebied sowieso veel rustiger dan in NL momenteel wat wel uit de voegen lijkt te knappen van drukte.
Ik was gister bij een tankstation ad snelweg A1 wel 20 min ah wachten bij de kassa. Terwijl we in Z-Duitsland nooit een druk station hadden, zelfs niet op de vakantie wegen.
En net mondkapje voelt nog veiliger ook, op de eoa manier nemen mensen dan afstand en rust ook serieuzer.
Vakman pur sang
pi_194198348
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:08 schreef Gripper het volgende:

[..]

In de heuvels/bergen is natuurlijk de beste plek waar je kan zijn. Lijkt wel of berg-mensen sowieso weinig met die heisa hebben. Zie wel dat in elke horeca gelegenheid hier en in de supermarkt een mondkapje verplicht is. Dus zorg dat je die bij je hebt. Zolang een land niet op slot gaat kan je er gewoon vakantie gaan vieren toch? En je komt met je eigen auto echt wel weer thuis
Ja maar we zitten wel met meerdere mensen uit verschillende huishoudens in een huisje dan.. dat mocht bij de vorige intelligente lockdown op veel plekken niet. En het zal me ook niet verbazen als grenzen weer op slot gaan..

Wel jammer, dat grote groepen hun kuddegedrag niet kunnen beteugelen en daardoor relatief onschuldige activiteiten zoals in de bergen fietsen ook misschien niet meer kunnen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194198392
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:58 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Was een grote groep vandaag sowieso. Dus in de buik van het peloton moet het goed vertoeven zijn geweest lijkt me. :)
Ja klopt. Alleen nogal zenuwachtig gedoe van tijd tot tijd door mensen die rare dingen uithalen, onnodig remmen enz.
  woensdag 22 juli 2020 @ 06:23:43 #180
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194202015
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:42 schreef Landgeld het volgende:
Vraag over Casette + ketting vervangen:

Volgens de fietsenmaker is mijn ketting voor ongeveer 80% versleten. Nog ongeveer 500 km op te rijden. Ik ga in augustus naar de Alpen , en het lijkt me verstandig dit daarvoor nog te vervangen.

Ik heb een fietsenmaker gevonden die dit kan doen, en ik wil zelf dus de Casette en de ketting bestellen.

Ik heb een Colnago Centaur - en tel op het Casette 10 tandwielen.

Wat is dan de beste casette die ik moet hebben? Gewoon een 10-speed of zit daar ook weer verschil in? ;)

Achter tel ik 29 tandwielen op de grootste schijf.

Zoals ik namelijk hier zie wel:

https://www.futurumshop.n(...)ntaur-10-speed.phtml

Voor heb ik overigens 2 schijven.
https://hollandbikeshop.c(...)-10v-tbv-campagnolo/

Deze is wat goedkoper, de kwaliteit is ook iets minder maja. Hij doet het wel. Als je die fiets binnenkort toch inruilt wat maaakt het dan uit. Er kan een KMC ketting bij uit de deal dan ben je klaar voor 80.-
  woensdag 22 juli 2020 @ 06:31:42 #181
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194202052
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:47 schreef kanovinnie het volgende:
Vandaag de eerste etappe naar huis toe gefietst, vanuit het basiskamp in Saint Jean de Maurienne naar Annecy. We waren ivm een flinke onweersbui pas tegen elven vertrokken. Maar na 10 minuten begon het toch weer te plenzen en waren we toch nat. Om het feest compleet te maken waren er wegwerkzaamheden, dus zand op de weg. En omdat ik achter Gripper reed zat ik meteen onder...

Toen we bijna bij Albertville waren deden we een poging om ergens wat te drinken, dat was praktisch onmogelijk. Dus na een colatje bij een vervallen cafe hebben we in Albertville afscheid genomen en reed Gripper via de Col de la Madeleine terug naar de tipi.

Ondertussen bleef de thermometer maar stijgen en stijgen. Pas bij 34 stopte hij! Het werd daardoor ook een pittige klus om de nagenoeg vlakke, maar open vallei naar Annecy te doorkruisen. Met een paar tussenstops heb ik het overleefd. Uiteindelijk ben ik maar een hotel ingedoken vanwege de slechte weersvoorspellingen, die nu alweer een stuk beter zijn. Maargoed, airco, ontbijt en een snel vertrek zijn het meer dan waard. Hopelijk is het morgen, of in ieder geval de dagen daarna wat beter qua temperatuur. En droog :+
Wat is je route? Zo kort mogelijk of ga je nog een beetje dralen?
  woensdag 22 juli 2020 @ 06:55:47 #182
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194202154
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:09 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ja succes ouwe snurkerd! Eindelijk weer de tipi voor mezelf :P
Ga je de grote ronde nog doen over de Iseran?
  woensdag 22 juli 2020 @ 07:34:04 #183
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194202297
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 06:31 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wat is je route? Zo kort mogelijk of ga je nog een beetje dralen?
Redelijk recht toe naar Nederland.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194202553
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:08 schreef Gripper het volgende:

[..]

In de heuvels/bergen is natuurlijk de beste plek waar je kan zijn. Lijkt wel of berg-mensen sowieso weinig met die heisa hebben. Zie wel dat in elke horeca gelegenheid hier en in de supermarkt een mondkapje verplicht is. Dus zorg dat je die bij je hebt. Zolang een land niet op slot gaat kan je er gewoon vakantie gaan vieren toch? En je komt met je eigen auto echt wel weer thuis
Ik ben nu ook in Frankrijk. Nu zie je idd mondkapjes in supermarkten maar twee weken geleden namen de Fransen het niet zo nauw. Zaten ze massaal in restaurants elkaar te omhelzen en gedag te kussen. Niemand nam ook maar het minste beetje afstand of hield maar het minste beetje rekening met de situatie.
Aldus.
pi_194203008
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja maar we zitten wel met meerdere mensen uit verschillende huishoudens in een huisje dan.. dat mocht bij de vorige intelligente lockdown op veel plekken niet. En het zal me ook niet verbazen als grenzen weer op slot gaan..

Wel jammer, dat grote groepen hun kuddegedrag niet kunnen beteugelen en daardoor relatief onschuldige activiteiten zoals in de bergen fietsen ook misschien niet meer kunnen.
Met meerdere huishoudens in 1 huisje.. Maar andere mensen met hun kudde-gedrag?
Je kunt ook alleen met je vriend gaat fietsen he?! Goede voorbeeld geven ipv kuddegedrag vertonen en wijzen naar anderen hun kuddegedrag..
everyone's a critic...
even you ! !
  woensdag 22 juli 2020 @ 14:49:29 #186
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194207898
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja maar we zitten wel met meerdere mensen uit verschillende huishoudens in een huisje dan.. dat mocht bij de vorige intelligente lockdown op veel plekken niet. En het zal me ook niet verbazen als grenzen weer op slot gaan..

Wel jammer, dat grote groepen hun kuddegedrag niet kunnen beteugelen en daardoor relatief onschuldige activiteiten zoals in de bergen fietsen ook misschien niet meer kunnen.
_O- pareltje hoor ^O^
.
pi_194208911
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:56 schreef the_critic het volgende:

[..]

Met meerdere huishoudens in 1 huisje.. Maar andere mensen met hun kudde-gedrag?
Je kunt ook alleen met je vriend gaat fietsen he?! Goede voorbeeld geven ipv kuddegedrag vertonen en wijzen naar anderen hun kuddegedrag..
:Y
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194209696
Heerlijk gefietst een rondje Du. Wilsum en Uelsen.
Op een lange klimweg met een mini klinker fietspadje ernaast reden we netjes achter elkaar op de gladde asfalt weg.
Kwam er een achterop luid claxonerend van 300m. Haalt ons in remt kijhard met zijn vw transporter. En zet ons klem.
Ik gooi mijn fiets in de berm en trek die man uit z’n bus, heel bang dikke Duitsers stamelt iets. Laat hem weer los en hij weet niet hoe snel die moet wegrijden. :')
Vakman pur sang
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:25:56 #189
130803 Gripper
Get a grip
pi_194210339
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 06:55 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ga je de grote ronde nog doen over de Iseran?
Denk t niet. Bedacht me gisteren tijdens rondje Madeleine dat die grote dalen helemaal niet mooi zijn en heel druk. Terwijl ik daar wel de helft van de afstand doorheen moet. En t is heet en drukkend deze week. Ik ga morgen de iseran op vanuit modane, er overheen naar Tignes en op de koffie bij team dzjumbo. En dan weer terug de andere kant op.

Liever een lange dag op hoogte in mooie omgeving dan een saaie ronde met alleen die twee cols om naar uit te kijken
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_194210357
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:56 schreef the_critic het volgende:

[..]

Met meerdere huishoudens in 1 huisje.. Maar andere mensen met hun kudde-gedrag?
Je kunt ook alleen met je vriend gaat fietsen he?! Goede voorbeeld geven ipv kuddegedrag vertonen en wijzen naar anderen hun kuddegedrag..
Nouja, nog 1 ander stel zou het zijn. Alleen met mijn vriend kan ook maar zo zouden we beiden met iemand van ons niveau omhoog kunnen.
Natuurlijk is het hypocriet en wijs ik ook naar anderen. Maar ik erger me er wel een beetje aan dat ik sinds maart alleen maar 1x per week naar de supermarkt ga, verder 1x in totaal naar een restaurant geweest en 1x naar een bouwmarkt. En dan fiets ik door de stad en zie ik de terrassen overvol zitten, staat er een rij van 300m buiten de primark en kun je niet meer door de grotemarktstraat fietsen door de mensenmassa. En dan zie je stranden waar mensen hutjemutje liggen, vliegmaatschappijen die aanbieden om de terugreis te regelen als BuZa het een code rood land maakt.. en dan vrees ik dat als ik straks eindelijk een paar dagen vrij heb eind augustus, met de auto de grens over en een huisje huren al niet eens meer kan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194210666
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:27 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja, nog 1 ander stel zou het zijn. Alleen met mijn vriend kan ook maar zo zouden we beiden met iemand van ons niveau omhoog kunnen.
Natuurlijk is het hypocriet en wijs ik ook naar anderen. Maar ik erger me er wel een beetje aan dat ik sinds maart alleen maar 1x per week naar de supermarkt ga, verder 1x in totaal naar een restaurant geweest en 1x naar een bouwmarkt. En dan fiets ik door de stad en zie ik de terrassen overvol zitten, staat er een rij van 300m buiten de primark en kun je niet meer door de grotemarktstraat fietsen door de mensenmassa. En dan zie je stranden waar mensen hutjemutje liggen, vliegmaatschappijen die aanbieden om de terugreis te regelen als BuZa het een code rood land maakt.. en dan vrees ik dat als ik straks eindelijk een paar dagen vrij heb eind augustus, met de auto de grens over en een huisje huren al niet eens meer kan.
Je hebt ook groot gelijk, tuurlijk kun je wel met 2 vrienden in een huisje kom op zeg. Hypocriet gedoe. Net wat je zegt het is overal hutjemutje vol, fietsen in de bergen is niks mee.
Vakman pur sang
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:54:10 #192
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194210754
Even voor de duidelijkheid, Gripper en ik hadden zelfs in de tipi nagenoeg altijd anderhalve meter afstand. Maar soms moet je nou eenmaal wat dichter bij elkaar zijn :9
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194213070
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:25 schreef Gripper het volgende:

[..]

Denk t niet. Bedacht me gisteren tijdens rondje Madeleine dat die grote dalen helemaal niet mooi zijn en heel druk. Terwijl ik daar wel de helft van de afstand doorheen moet. En t is heet en drukkend deze week. Ik ga morgen de iseran op vanuit modane, er overheen naar Tignes en op de koffie bij team dzjumbo. En dan weer terug de andere kant op.

Liever een lange dag op hoogte in mooie omgeving dan een saaie ronde met alleen die twee cols om naar uit te kijken
Veel mooiere route ook. Dat dal bij Bourg st maurice is ook weer niet zo sexy om te fietsen. Al loopt er wel een officieel fietspad.

Prachtig wandelen ook daar trouwens.
Whatever...
pi_194222675
Voor m'n vriendin op zoek naar een Sensa emilia, is haar oog op gevallen, ivm mooi celeste kleurtje. Haar cijfers..
Lengte 179.4
BBL 85,4
Hart zadel - bracket 75,9
Punt zadel hart stuur 54,4

Zouden jullie dan een 56 of een 58 adviseren voor een dame?
everyone's a critic...
even you ! !
pi_194222829
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:38 schreef the_critic het volgende:
Voor m'n vriendin op zoek naar een Sensa emilia, is haar oog op gevallen, ivm mooi celeste kleurtje. Haar cijfers..
Lengte 179.4
BBL 85,4
Hart zadel - bracket 75,9
Punt zadel hart stuur 54,4

Zouden jullie dan een 56 of een 58 adviseren voor een dame?
Foto’s van haar kontje, anders kunnen we niet goed adviseren.
Vakman pur sang
pi_194223210
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:38 schreef the_critic het volgende:
Voor m'n vriendin op zoek naar een Sensa emilia, is haar oog op gevallen, ivm mooi celeste kleurtje. Haar cijfers..
Lengte 179.4
BBL 85,4
Hart zadel - bracket 75,9
Punt zadel hart stuur 54,4

Zouden jullie dan een 56 of een 58 adviseren voor een dame?
Hart zadel - bracket en punt zadel hart stuur heb je niet zoveel aan om verschillende frames onderling te vergelijken aangezien de stuurbuishoek en zitbuishoek verschillend kan zijn. Ik zou even de stack en reach opmeten van de huidige fiets. Dat is vrij eenvoudig en in 5min gedaan.

Maar even afgaande op haar lengte en gemiddelde BBL voor iemand van 180 zou ik voor een 56 gaan. Bij twijfel altijd de kleinste kiezen, een langere stuurpen is minder storend dan een te korte (wat je ook merkt in het sturen).

Maar als je even naar de stack en reach kijkt weet je het zeker.

[ Bericht 2% gewijzigd door Patroon op 23-07-2020 17:13:22 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194223379
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:15 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hart zadel - bracket en punt zadel hart stuur heb je niet zoveel aan om verschillende frames onderling te vergelijken aangezien de stuurbuishoek en zitbuishoek verschillend kan zijn. Ik zou even de stack en reach opmeten van de huidige fiets. Dat is vrij eenvoudig en in 5min gedaan.

Maar even afgaande op haar lengte en gemiddelde BBL voor iemand van 85 zou ik voor een 56 gaan. Bij twijfel altijd de kleinste kiezen, een langere stuurpen is minder storend dan een te korte (wat je ook merkt in het sturen).

Maar als je even naar de stack en reach kijkt weet je het zeker.
Zat zelf ook te denken aan 56 hoor.. Zoek nog ff de bevestiging haha
everyone's a critic...
even you ! !
pi_194225131
Je hebt een goede hongerklop als je langs een tuincentrum fietst en opeens de grap bedenkt; "wat als ik nou naar binnen stap en vraag of ze ook eetbare bloemen verkopen, die dan ter plekke op eten". Gelukkig hoefde ik nog maar 10min naar huis :P
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194230260
Gisteren de Bonette opgefietst. Wat een gave klim! Had niet ‘t idee dat ik lekker aan ‘t fietsen was, maar uiteindelijk in 1:34 naar de top. De tijd vloog voorbij, omdat ik zo aan ‘t genieten was.

Overigens is Frankrijk vrij relaxed qua corona. In supermarkten houden ze niet echt afstand ofzo, maar verder op de camping en op ‘t strand genoeg ruimte om afstand te houden. Op ‘t mondkapje na is het hier niet anders dan anders, eigenlijk.

Ben eigenlijk continu in de buitenlucht en bijna alleen maar met vriendinlief dus ik maak me niet zo druk.
pi_194230290
Iets waar ik me wel druk om maak: als ik een ritje van m’n ELEMNT upload naar de app laat ‘ie alleen maar de totale tijd en afstand zien. Geen plattegrond, profiel en hartslag enzo. Op Strava hetzelfde verhaal.

Wanneer ik de app verwijder, opnieuw installeer en m’n telefoon opnieuw koppel doet ‘ie het wel. Weet iemand hoe dat komt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')