Maar tevens zoek ik naar uitvluchten om me niet te laten testen,quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:13 schreef Ringo het volgende:
Ik merk dat ik daarin over-alert ben geworden. Een kriebeltje, een incidenteel hoestje, een snuf in de neus. PAS OP CORONA!
Je leeft nog steeds in elk geval. That's a start.quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar tevens zoek ik naar uitvluchten om me niet te laten testen,.
Meestal kan je zelf een klacht wel plaatsen. Toen ik in mei liep te snotteren en niezen van de hooikoorts ben ik niet per se thuis gebleven. Ik ging natuurlijk niet in een winkel lopen niezen maar dat is meer omdat mensen je dan raar aankijken. Maar ik ging gerust een wandeling maken of naar mijn werk. Ik voel namelijk precies het verschil tussen een hooikoortsnies en een andere nies.quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:04 schreef Ringo het volgende:
Overigens vind ik milde klachten lekker vaag, ik word daar wat ongemakkelijk van. Een aanzet tot keelpijn, die na een dag weer verdwijnt, is dat een milde klacht?
die kerel snapt dat allemaal niet joh, exponentiële groei is in maart al helemaal uitgelegd en hadden we genoeg praktijkvoorbeelden van maar toen was deze meneer er nog niet.quote:Op woensdag 15 juli 2020 08:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo begon het ook in Maart, met 10-20-30 besmettingen..
We hebben in Nederland al sinds begin april geen exponentiële groei meer in het aantal besmettingen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die kerel snapt dat allemaal niet joh, exponentiële groei is in maart al helemaal uitgelegd en hadden we genoeg praktijkvoorbeelden van maar toen was deze meneer er nog niet.
quote:Op woensdag 15 juli 2020 09:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tijdens carnaval was corona nog helemaal geen issue voor veel mensen in Nederland, zelfs het RIVM was het toen aan het downplayen.
DIezelfde mensen die toen de kroeg in zijn gegaan, zullen dat nu met milde klachten waarschijnlijk veel minder snel doen.
serieus, 1 kleine brandhaard en de GGD kan het alweer niet aan ????quote:Op dinsdag 14 juli 2020 22:23 schreef Momo het volgende:
twitter:AOUBIO twitterde op dinsdag 14-07-2020 om 21:47:51Sinds vrijdag zijn er in Goes 25 Jongvolwassen mensen getest (in één klap een derde erbij van het totaal🚨)
@:GGDZeeland kan het niet aan en krijgt hulp vanuit een landelijke pool.
In één weekend zit Goes op 65 besmettingen op 100.000 inwoners!
(1)
https://t.co/dY3kfuv81z reageer retweet
ik heb het ook over maart he ....quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We hebben in Nederland al sinds begin april geen exponentiële groei meer in het aantal besmettingen.
Sterker nog we hebben een exponentiële afname gehad, maar die is nu wel gestopt.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We hebben in Nederland al sinds begin april geen exponentiële groei meer in het aantal besmettingen.
een paar brandhaartjes en je zit zo weer aan een paar 100 cases, denk niet dat dat zonder maatregelen blijft.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sterker nog we hebben een exponentiële afname gehad, maar die is nu wel gestopt.![]()
Het vervelende alleen is dat nu we weinig besmettingen meer hebben en er komen er wat bij dat dit rekenkundig weldegelijk een groei zal zijn, en als deze groei een paar dagen flink is kan het zomaar weer exponentieel zijn.
Aantal besmetting x gemiddeld 100 contacten is ook wel wat veel om achteraan te gaan. Telefoonnummers zoeken, bellen, registreren.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
serieus, 1 kleine brandhaard en de GGD kan het alweer niet aan ????
Ja, op papier exponentieel kloptquote:Op woensdag 15 juli 2020 11:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sterker nog we hebben een exponentiële afname gehad, maar die is nu wel gestopt.![]()
Het vervelende alleen is dat nu we weinig besmettingen meer hebben en er komen er wat bij dat dit rekenkundig weldegelijk een groei zal zijn, en als deze groei een paar dagen flink is kan het zomaar weer exponentieel zijn.
100 contacten haal ik echt niet hoor. Ik weet precies met wie ik in langer dan 10 min in contact geweest ben en wanneer. Dat zijn momenteel hooguit 10 mensen per week.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:14 schreef Remco het volgende:
[..]
Aantal besmetting x gemiddeld 100 contacten is ook wel wat veel om achteraan te gaan. Telefoonnummers zoeken, bellen, registreren.
Mensen die niet snappen dat alle brandhaarden plaatsvinden in gortdroge gebieden en deze zomaar weer kunnen overslaan.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een paar brandhaartjes en je zit zo weer aan een paar 100 cases, denk niet dat dat zonder maatregelen blijft.
Post dan het hele bericht er bij:quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
serieus, 1 kleine brandhaard en de GGD kan het alweer niet aan ????
Het is dus niet dat ze het niet aan zouden kunnen, brede samenwerking en delen van kennis is natuurlijk wat je sterker maakt ten tijde van regionale uitbraken.quote:Nog niet bekend is of het in Goes gaat om één besmettingshaard of dat er meerdere clusters zijn. De GGD Zeeland krijgt hulp vanuit de landelijke pool van medewerkers om onderzoek te doen.
De GGD voert actief bron- en contactonderzoek uit, waarbij contacten van bevestigde patiënten laagdrempelig worden getest. ,,Er wordt hard gewerkt om het beeld zo snel mogelijk compleet te hebben”, aldus de GGD. De GGD roept alle iedereen, ook jongeren, met corona gerelateerde klachten op thuis te blijven en zich te laten testen. De klachten kunnen zijn verkoudheid, hoesten, verhoging of plotseling verlies van smaak en reuk. Voor een afspraak voor een test moet men bellen naar 0800-1202.
Tot een week geleden waren in de hele coronaperiode 75 mensen positief getest in de gemeente Goes. Dat is dus in een paar dagen met een derde toegenomen.
Wie zegt dat het langer dan 10min moet zijn en niet via zaken die je hebt aangeraakt of toch die ene hoestbui in een winkel?quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
100 contacten haal ik echt niet hoor. Ik weet precies met wie ik in langer dan 10 min in contact geweest ben en wanneer. Dat zijn momenteel hooguit 10 mensen per week.
Is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik werk zelf in de Horeca en heb ik een werkweek alleen al 100 collega's waar ik langer dan 10 minuten bij ben. Ik snap dat het dan ook bijna onbegonnen werk is,quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
100 contacten haal ik echt niet hoor. Ik weet precies met wie ik in langer dan 10 min in contact geweest ben en wanneer. Dat zijn momenteel hooguit 10 mensen per week.
Net zo naief zoals trump die zei " 15 cases zijn zo weg", de teller staat daar nu op ruim 130.000 doden.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar zolang het absoluut gezien om hele lage aantallen gaat is het niet verontrustend.
Dat staat in de infograpic van de GGD :quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wie zegt dat het langer dan 10min moet zijn en niet via zaken die je hebt aangeraakt of toch die ene hoestbui in een winkel?
Natuurlijk heeft het wel nut. Ook als je dan maar 20 van 100 isoleert is dat al winst. Dat scheelt echt heel veel besmettingen in vervolg.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:19 schreef Remco het volgende:
[..]
Is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik werk zelf in de Horeca en heb ik een werkweek alleen al 100 collega's waar ik langer dan 10 minuten bij ben. Ik snap dat het dan ook bijna onbegonnen werk is,
Dat is ook waarom ik niet zo heel veel nut zie in het bron- en contactonderzoek nu de maatregelen zo zijn versoepeld.
Ik zie het nut wel degelijk, natuurlijk kan je beslissen dat 1 case met heel erg veel contacten wellicht onbegonnen werk is, maar je kan bijvoorbeeld wel gevallen met bijvoorbeeld een bruiloft eruit lichten. Dus helemaal nutteloos zal het niet zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:19 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat is ook waarom ik niet zo heel veel nut zie in het bron- en contactonderzoek nu de maatregelen zo zijn versoepeld.
quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat staat in de infograpic van de GGD :
https://www.ggdgv.nl/wp-c(...)-Bron-en-Contact.pdf
quote:Of personen met wie korter dan een kwartier contact had, maar
met een hoog risico. Bijvoorbeeld mensen met wie je hebt gezoend,
of die je in het gezicht hebt gehoest.
De aantallen in NL zijn al maanden stabiel laag intussen, bekijk het eens positief.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zo naief zoals trump die zei " 15 cases zijn zo weg", de teller staat daar nu op ruim 130.000 doden.
Dat zegt ook niemand, 'we' hebben het gewoon super goed gedaan met z'n allen ondanks de vele doden en economische malaise in bepaalde branches (nu en in de komende tijd). Desondanks was al weken geleden te merken dat het in praatprogramma's en het nieuws ging over een post Corona tijdperk, alsof we het achter ons gelaten hebben en we weer ons leventje op kunnen pakken zoals voorheen. Daardoor ontstaat ook weer het gedrag van voorheen, waarbij meer risico's en egoïstische keuzes worden gemaakt. Let wel, ik snap het heel goed en het is mens eigen (denk ik), maar ik vraag me wel af hoe die mensen nou straks gaan reageren wanneer het wel weer de verkeerde kant op gaat en de overheid met maatregelen gaat komen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De aantallen in NL zijn al maanden stabiel laag intussen, bekijk het eens positief.
Ik bekijk het realistisch, het naïef downplayen is gewoon vragen om een volgende golf van zieke mensen zoals we zien gebeuren in amerika.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De aantallen in NL zijn al maanden stabiel laag intussen, bekijk het eens positief.
Je kan de usa niet vergelijken met ons, vooral omdat de zorg een booming business is voor hun en de gemiddelde amerikaan sowieso stukken minder gezond leeft, komt voornamelijk omdat fast food goedkoper is dan zelf gezond koken omdat groente en fruit heel duur zijn daar.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik bekijk het realistisch, het naïef downplayen is gewoon vragen om een volgende golf van zieke mensen zoals we zien gebeuren in amerika.
Hoezo naïef downplayen? Je ziet de Nederlandse cijfers toch?quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik bekijk het realistisch, het naïef downplayen is gewoon vragen om een volgende golf van zieke mensen zoals we zien gebeuren in amerika.
30 besmettingen per dag? Dat is niks. Er gaat praktisch niemand aan dood op dit moment.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De Nederlandse cijfers beïnvloeden gedrag, zo moeilijk is dat niet toch? Heel stom gezegd, toen het hier flink mis ging was er veel meer angst en bewustzijn over dat men zich aan de regels moest houden, handen wassen, afstand etc. Maatregelen die waarschijnlijk niet allemaal even nodig waren/zijn, maar wel hebben bijgedragen aan het indammen. Nu zie je het tegenovergestelde gebeuren en gaat het vooralsnog heel goed. Maar toch, zelfs al zijn de speldenprikjes klein, zie je her en der kleine brandhaarden omdat men soepeler omgaat met de regels.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoezo naïef downplayen? Je ziet de Nederlandse cijfers toch?
En volgens mij zijn hier nog steeds meer dan genoeg maatregelen van kracht.
Meeste besmettingen vinden binnen huishoudens plaats toch?quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De Nederlandse cijfers beïnvloeden gedrag, zo moeilijk is dat niet toch? Heel stom gezegd, toen het hier flink mis ging was er veel meer angst en bewustzijn over dat men zich aan de regels moest houden, handen wassen, afstand etc. Maatregelen die waarschijnlijk niet allemaal even nodig waren/zijn, maar wel hebben bijgedragen aan het indammen. Nu zie je het tegenovergestelde gebeuren en gaat het vooralsnog heel goed. Maar toch, zelfs al zijn de speldenprikjes klein, zie je her en der kleine brandhaarden omdat men soepeler omgaat met de regels.
Ja die cijfers heb ik ook gezien maar prima te verklaren - men bezoekt elkaar weer meer (familie/vrienden) en binnenshuis worden afstandsregels al helemaal niet in acht genomen in het gros van de gevallen denk ik zo. Ik bezoek sinds vorige week ook mijn oma weer in het verzorgingshuis en ook daar: 'maatregelen' zijn er, maar ook daar is de 1.5m regel niet te handhaven in de lift, trappenhuizen of kamers van bewoners. Zorgpersoneel loopt in en uit zonder mondmaskers of handschoenen, je raakt van alles aan.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Meeste besmettingen vinden binnen huishoudens plaats toch?
Ah, zo. Ja dat beeld is wel herkenbaar. Toch blijf ik positief gestemd, want de afgelopen maanden is om de haverklap geroepen dat versoepelingen desastreus zouden zijn. Met de kappers, de tandarts, de scholen, de terrassen, de musea, de sportclubs etc. En tot nu toe blijkt het keer op keer weinig noemenswaardige 'pieken' op te leveren.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja die cijfers heb ik ook gezien maar prima te verklaren - men bezoekt elkaar weer meer (familie/vrienden) en binnenshuis worden afstandsregels al helemaal niet in acht genomen in het gros van de gevallen denk ik zo. Ik bezoek sinds vorige week ook mijn oma weer in het verzorgingshuis en ook daar: 'maatregelen' zijn er, maar ook daar is de 1.5m regel niet te handhaven in de lift, trappenhuizen of kamers van bewoners. Zorgpersoneel loopt in en uit zonder mondmaskers of handschoenen, je raakt van alles aan.
Wat ik wil zeggen is: het aantal gevallen hoeft niet per se met opzet te stijgen, het komt gewoon door het terugschakelen/vervagen van maatregelen en een groeiend gevoel van 'mij kan niets gebeuren'.
twitter:Alain_Tolhurst twitterde op woensdag 15-07-2020 om 12:00:47"Young adults, aged 18 to 24, were more likely to test positive than other age groups" - interesting findings from the UK's largest coronavirus testing programme, with data from over 120,000 volunteers in May: https://t.co/4R8BUHsOup reageer retweet
Dat is dus het vreemde aan de situatie inderdaad. Komt het door bepaalde omstandigheden, of omdat we echt een stuk minder / niet knuffelen en kussen?quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als er in verzorgingshuizen nu massaal maatregelen genegeerd worden dan hadden we daar toch al lang weer nieuwe uitbraken moeten zien net zoals in maart?
Ik denk a) zijn er veel minder mensen die nu met corona rondlopen (dus in absolute zin minder kans op een besmetting)quote:Op woensdag 15 juli 2020 12:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is dus het vreemde aan de situatie inderdaad. Komt het door bepaalde omstandigheden, of omdat we echt een stuk minder / niet knuffelen en kussen?
En deze mensen (jongelui) komen weer terug van vakantie, gaan weer op bezoek bij risicogroepen en zo zul je zien dat (tesamen met het najaar/begin griepseizoen) de boel weer zal stijgen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 12:13 schreef Leonos het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/7949663_e146ad19
Deze mensen
De nieuwe golf komt er weer aan!quote:Op woensdag 15 juli 2020 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En deze mensen (jongelui) komen weer terug van vakantie, gaan weer op bezoek bij risicogroepen en zo zul je zien dat (tesamen met het najaar/begin griepseizoen) de boel weer zal stijgen.
Hoop van niet natuurlijk, maar erg bemoedigend zien die beelden uit Cherso er nou ook niet uit vind je wel?quote:
Zo gaan 90% van de jongeren met elkaar om, of het nou in Cherso is, of in Utrecht.quote:Op woensdag 15 juli 2020 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoop van niet natuurlijk, maar erg bemoedigend zien die beelden uit Cherso er nou ook niet uit vind je wel?
In Utrecht zijn de clubs etc. tenminste nog dicht.quote:Op woensdag 15 juli 2020 12:22 schreef Leonos het volgende:
[..]
Zo gaan 90% van de jongeren met elkaar om, of het nou in Cherso is, of in Utrecht.
Dat klopt.quote:Op woensdag 15 juli 2020 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Utrecht.
In Utrecht zijn de clubs etc. tenminste nog dicht.
Als je de terrassen hier ziet, dan lijkt er in ieder geval weinig overgebleven van de coronamaatregelen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Grote verschil is dat het de afgelopen maanden vooral buiten heeft plaatsgevonden of in vertrouwde kringen thuis. Nu komt half Europa weer bij elkaar in veel te muffige slecht geïsoleerde tentjes in Chersonissos. Breng dat straks samen in al die foute dorps kermissen die weer van start gaan en je zit weer met (potentieel) hetzelfde scenario als februari.quote:Op woensdag 15 juli 2020 12:22 schreef Leonos het volgende:
[..]
Zo gaan 90% van de jongeren met elkaar om, of het nou in Cherso is, of in Utrecht.
Assumption is the mother of all fuckups. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2020 12:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Grote verschil is dat het de afgelopen maanden vooral buiten heeft plaatsgevonden of in vertrouwde kringen thuis. Nu komt half Europa weer bij elkaar in veel te muffige slecht geïsoleerde tentjes in Chersonissos. Breng dat straks samen in al die foute dorps kermissen die weer van start gaan en je zit weer met hetzelfde scenario als februari.
Heb het even aangepast naar potentieel hetzelfde scenario, vergelijkingen genoeg. Kun je inderdaad nu weinig over zeggen, maar wel belangrijk om daar vooral scherp op te blijven.quote:Op woensdag 15 juli 2020 12:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Assumption is the mother of all fuckups. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Daarnaast is het economisch ook niet veel langer te verantwoorden om alles maar dicht te houden zonder perspectief. Die discussie moet je ook een keer gaan voeren.
Dan spreken ze wel lekker thuis met elkaar af of organiseren een illegaal feest. Nauwelijks verschil en maakt niks uit. Ze zoeken elkaar toch wel opquote:Op woensdag 15 juli 2020 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |