abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194097609
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De aantallen in NL zijn al maanden stabiel laag intussen, bekijk het eens positief.
Dat zegt ook niemand, 'we' hebben het gewoon super goed gedaan met z'n allen ondanks de vele doden en economische malaise in bepaalde branches (nu en in de komende tijd). Desondanks was al weken geleden te merken dat het in praatprogramma's en het nieuws ging over een post Corona tijdperk, alsof we het achter ons gelaten hebben en we weer ons leventje op kunnen pakken zoals voorheen. Daardoor ontstaat ook weer het gedrag van voorheen, waarbij meer risico's en egoïstische keuzes worden gemaakt. Let wel, ik snap het heel goed en het is mens eigen (denk ik), maar ik vraag me wel af hoe die mensen nou straks gaan reageren wanneer het wel weer de verkeerde kant op gaat en de overheid met maatregelen gaat komen.

We moeten daar wel serieus rekening mee blijven houden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194097631
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De aantallen in NL zijn al maanden stabiel laag intussen, bekijk het eens positief.
Ik bekijk het realistisch, het naïef downplayen is gewoon vragen om een volgende golf van zieke mensen zoals we zien gebeuren in amerika.
  woensdag 15 juli 2020 @ 11:36:07 #128
332107 laracroftonline
laracroftonline
pi_194097728
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 11:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik bekijk het realistisch, het naïef downplayen is gewoon vragen om een volgende golf van zieke mensen zoals we zien gebeuren in amerika.
Je kan de usa niet vergelijken met ons, vooral omdat de zorg een booming business is voor hun en de gemiddelde amerikaan sowieso stukken minder gezond leeft, komt voornamelijk omdat fast food goedkoper is dan zelf gezond koken omdat groente en fruit heel duur zijn daar.
  woensdag 15 juli 2020 @ 11:36:33 #129
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194097737
quote:

[..]

Hoezo naïef downplayen? Je ziet de Nederlandse cijfers toch?

En volgens mij zijn hier nog steeds meer dan genoeg maatregelen van kracht.
pi_194097831
quote:

[..]

30 besmettingen per dag? Dat is niks. Er gaat praktisch niemand aan dood op dit moment.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194097847
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 11:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoezo naïef downplayen? Je ziet de Nederlandse cijfers toch?

En volgens mij zijn hier nog steeds meer dan genoeg maatregelen van kracht.
De Nederlandse cijfers beïnvloeden gedrag, zo moeilijk is dat niet toch? Heel stom gezegd, toen het hier flink mis ging was er veel meer angst en bewustzijn over dat men zich aan de regels moest houden, handen wassen, afstand etc. Maatregelen die waarschijnlijk niet allemaal even nodig waren/zijn, maar wel hebben bijgedragen aan het indammen. Nu zie je het tegenovergestelde gebeuren en gaat het vooralsnog heel goed. Maar toch, zelfs al zijn de speldenprikjes klein, zie je her en der kleine brandhaarden omdat men soepeler omgaat met de regels.
  woensdag 15 juli 2020 @ 11:47:08 #132
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194097891
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De Nederlandse cijfers beïnvloeden gedrag, zo moeilijk is dat niet toch? Heel stom gezegd, toen het hier flink mis ging was er veel meer angst en bewustzijn over dat men zich aan de regels moest houden, handen wassen, afstand etc. Maatregelen die waarschijnlijk niet allemaal even nodig waren/zijn, maar wel hebben bijgedragen aan het indammen. Nu zie je het tegenovergestelde gebeuren en gaat het vooralsnog heel goed. Maar toch, zelfs al zijn de speldenprikjes klein, zie je her en der kleine brandhaarden omdat men soepeler omgaat met de regels.
Meeste besmettingen vinden binnen huishoudens plaats toch?
pi_194097947
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Meeste besmettingen vinden binnen huishoudens plaats toch?
Ja die cijfers heb ik ook gezien maar prima te verklaren - men bezoekt elkaar weer meer (familie/vrienden) en binnenshuis worden afstandsregels al helemaal niet in acht genomen in het gros van de gevallen denk ik zo. Ik bezoek sinds vorige week ook mijn oma weer in het verzorgingshuis en ook daar: 'maatregelen' zijn er, maar ook daar is de 1.5m regel niet te handhaven in de lift, trappenhuizen of kamers van bewoners. Zorgpersoneel loopt in en uit zonder mondmaskers of handschoenen, je raakt van alles aan.

Wat ik wil zeggen is: het aantal gevallen hoeft niet per se met opzet te stijgen, het komt gewoon door het terugschakelen/vervagen van maatregelen en een groeiend gevoel van 'mij kan niets gebeuren'.
  woensdag 15 juli 2020 @ 11:55:32 #134
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194098046
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja die cijfers heb ik ook gezien maar prima te verklaren - men bezoekt elkaar weer meer (familie/vrienden) en binnenshuis worden afstandsregels al helemaal niet in acht genomen in het gros van de gevallen denk ik zo. Ik bezoek sinds vorige week ook mijn oma weer in het verzorgingshuis en ook daar: 'maatregelen' zijn er, maar ook daar is de 1.5m regel niet te handhaven in de lift, trappenhuizen of kamers van bewoners. Zorgpersoneel loopt in en uit zonder mondmaskers of handschoenen, je raakt van alles aan.

Wat ik wil zeggen is: het aantal gevallen hoeft niet per se met opzet te stijgen, het komt gewoon door het terugschakelen/vervagen van maatregelen en een groeiend gevoel van 'mij kan niets gebeuren'.
Ah, zo. Ja dat beeld is wel herkenbaar. Toch blijf ik positief gestemd, want de afgelopen maanden is om de haverklap geroepen dat versoepelingen desastreus zouden zijn. Met de kappers, de tandarts, de scholen, de terrassen, de musea, de sportclubs etc. En tot nu toe blijkt het keer op keer weinig noemenswaardige 'pieken' op te leveren.

Als er in verzorgingshuizen nu massaal maatregelen genegeerd worden dan hadden we daar toch al lang weer nieuwe uitbraken moeten zien net zoals in maart?
  woensdag 15 juli 2020 @ 12:12:28 #135
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194098335
Alain_Tolhurst twitterde op woensdag 15-07-2020 om 12:00:47 "Young adults, aged 18 to 24, were more likely to test positive than other age groups" - interesting findings from the UK's largest coronavirus testing programme, with data from over 120,000 volunteers in May: https://t.co/4R8BUHsOup reageer retweet
pi_194098366
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als er in verzorgingshuizen nu massaal maatregelen genegeerd worden dan hadden we daar toch al lang weer nieuwe uitbraken moeten zien net zoals in maart?
Dat is dus het vreemde aan de situatie inderdaad. Komt het door bepaalde omstandigheden, of omdat we echt een stuk minder / niet knuffelen en kussen?
  woensdag 15 juli 2020 @ 12:17:52 #138
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194098462
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is dus het vreemde aan de situatie inderdaad. Komt het door bepaalde omstandigheden, of omdat we echt een stuk minder / niet knuffelen en kussen?
Ik denk a) zijn er veel minder mensen die nu met corona rondlopen (dus in absolute zin minder kans op een besmetting)
b) het virus is minder krachtig geworden - of wij hebben door de tijd van het jaar betere weerstand dan in februari/maart. Maar dit punt b is giswerk van mijn kant
pi_194098504
quote:
En deze mensen (jongelui) komen weer terug van vakantie, gaan weer op bezoek bij risicogroepen en zo zul je zien dat (tesamen met het najaar/begin griepseizoen) de boel weer zal stijgen.
pi_194098516
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En deze mensen (jongelui) komen weer terug van vakantie, gaan weer op bezoek bij risicogroepen en zo zul je zien dat (tesamen met het najaar/begin griepseizoen) de boel weer zal stijgen.
De nieuwe golf komt er weer aan! :D
pi_194098562
quote:
4s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:20 schreef Leonos het volgende:

[..]

De nieuwe golf komt er weer aan! :D
Hoop van niet natuurlijk, maar erg bemoedigend zien die beelden uit Cherso er nou ook niet uit vind je wel?
pi_194098578
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoop van niet natuurlijk, maar erg bemoedigend zien die beelden uit Cherso er nou ook niet uit vind je wel?
Zo gaan 90% van de jongeren met elkaar om, of het nou in Cherso is, of in Utrecht.
pi_194098591
quote:
4s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:22 schreef Leonos het volgende:

[..]

Zo gaan 90% van de jongeren met elkaar om, of het nou in Cherso is, of in Utrecht.
In Utrecht zijn de clubs etc. tenminste nog dicht.
pi_194098610
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Utrecht.
Dat klopt.
pi_194098782
quote:

[..]

Als je de terrassen hier ziet, dan lijkt er in ieder geval weinig overgebleven van de coronamaatregelen. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194098877
quote:
4s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:22 schreef Leonos het volgende:

[..]

Grote verschil is dat het de afgelopen maanden vooral buiten heeft plaatsgevonden of in vertrouwde kringen thuis. Nu komt half Europa weer bij elkaar in veel te muffige slecht geïsoleerde tentjes in Chersonissos. Breng dat straks samen in al die foute dorps kermissen die weer van start gaan en je zit weer met (potentieel) hetzelfde scenario als februari.

[ Bericht 4% gewijzigd door Simmertje op 15-07-2020 12:45:55 ]
pi_194098964
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:40 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Grote verschil is dat het de afgelopen maanden vooral buiten heeft plaatsgevonden of in vertrouwde kringen thuis. Nu komt half Europa weer bij elkaar in veel te muffige slecht geïsoleerde tentjes in Chersonissos. Breng dat straks samen in al die foute dorps kermissen die weer van start gaan en je zit weer met hetzelfde scenario als februari.
Assumption is the mother of all fuckups. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Daarnaast is het economisch ook niet veel langer te verantwoorden om alles maar dicht te houden zonder perspectief. Die discussie moet je ook een keer gaan voeren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194099035
Verwacht eigenlijk per 1 september wel een mondkapjesplicht in de publieke ruimte.
blablablabla
pi_194099144
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Assumption is the mother of all fuckups. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Daarnaast is het economisch ook niet veel langer te verantwoorden om alles maar dicht te houden zonder perspectief. Die discussie moet je ook een keer gaan voeren.
Heb het even aangepast naar potentieel hetzelfde scenario, vergelijkingen genoeg. Kun je inderdaad nu weinig over zeggen, maar wel belangrijk om daar vooral scherp op te blijven.
pi_194099152
quote:

[..]

Dan spreken ze wel lekker thuis met elkaar af of organiseren een illegaal feest. Nauwelijks verschil en maakt niks uit. Ze zoeken elkaar toch wel op
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')