Het herstel zit hem niet zozeer in de corona-aanpak (daar zit vooral het voorkomen van de dip) alswel in de stimuleringsmaatregelen, maar een tweede lockdown moet eigenlijk koste wat kost voorkomen worden.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, aan de andere kant hoop/verwacht ik ook wel dat we (zeker door onze aanpak en mogelijkheden om eventuele nieuwe golven te doorstaan) economisch snel of sneller kunnen herstellen dan landen om ons heen.
Kan bijna niet anders nee.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:09 schreef Simmertje het volgende:
Frankrijk dus ook naar verplichte mondkapjes in publieke ruimtes. Vraag mij af wat Nederland gaat doen, toch steeds meer landen om ons heen die het verplichten.
Lang leve het thuisbezorgen.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:09 schreef Simmertje het volgende:
Frankrijk dus ook naar verplichte mondkapjes in publieke ruimtes. Vraag mij af wat Nederland gaat doen, toch steeds meer landen om ons heen die het verplichten.
Eerst zomerreces natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:09 schreef Simmertje het volgende:
Zal binnenkort wel komen. Maar als je nu al ziet hoe lang het hier weer moet duren om zoiets eenvoudigs te regelen dan is dat erg zorgelijk voor de herfst als het virus weer oplaait. Je vraagt je toch af of de Nederlandse regering doortastend genoeg op zal treden, ook omdat die noodwet nog steeds niet in werking is.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:09 schreef Simmertje het volgende:
Bron?quote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:09 schreef Simmertje het volgende:
Dank!quote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:13 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.lc.nl/buitenl(...)ruimte-25849633.html
Achtergehouden? Dat makaken verhaal werd al gepost in je eigen andere topic door jaeger85 op 21 mei.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 13:35 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb jou dit nieuws in mei niet zien posten, vanwaar heb je dit achtergehouden?
Mijn link is van 12 juli.
[..]
Een snotneus vol actief Covid virus.
Vaccin is niet werkzaam.
Het Guardian verhaal waar je naar linkt gaat helemaal niet over die makaken, of vaccins, dat gaat erover dat antistoffen levels vrij snel dalen nadat iemand corona heeft gehad. Dat kan implicaties hebben voor een vaccin ja. Maar, de antistoffen die ze meten zijn niet de enige onderdelen van het immuunsysteem die het virus af kunnen weren. T-cellen kunnen daar ook bij helpen. En het is ook niet 1 op 1 dat minder meetbare antistoffen betekent dat je minder weerstand hebt. Mensen die asymptomatisch waren, hebben ook lagere hoeveelheden antistoffen, maar hun immuunsysteem heeft het al een keer verslagen, en dat is een goede indicatie dat het immuunsysteem een volgende keer ook zal werken.quote:Op donderdag 21 mei 2020 12:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.forbes.com/si(...)really/#33bd6a833c71
Dat is een valquote:
Het zijn niet eens nieuwe besmettingenquote:Op dinsdag 14 juli 2020 13:49 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En weer het nietszeggende "nieuwe besmettingen".
Post liever hetzelfde plaatje met dezelfde kleuren en waarden, maar dan over ziekenhuisopnames of doden.
quote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:17 schreef Elan het volgende:
Welke landen hebben inmiddels een mondkapjesplicht?
Thanks.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:19 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://twitter.com/DieTukkerfries/status/1281756606892584960
Durf niet meer de straat op met al die zombies.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En weer 2 mensen opgestaan uit de dood.
Prima cijfers trouwens. Heerlijk dat het bijna weg is uit NL, ondanks dat nog maar een klein percentage zich aan de maatregelen houdt.
OV is verplicht. Ook te lezen op de site van de overheidquote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Thanks.
OV is hier toch niet vrijblijvend maar verplicht + eventueel boete = rood ipv oranje?
Hoop dat NL net als bij de complete lockdowns, de uitzondering blijft.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:09 schreef Simmertje het volgende:
Ah dacht ik al, dan klopt dat plaatje dus niet helemaal. In elk geval voor Nederland niet...quote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:24 schreef Ericr het volgende:
[..]
OV is verplicht. Ook te lezen op de site van de overheid
https://www.rijksoverheid(...)-en-openbaar-vervoer
Het zou onzinnig zijn om tegen het advies van de WHO in te blijven gaan. Al zie je waar mensen besmettingen oplopen dat meestal de situaties zijn waarin een mondkapjesplicht überhaupt niet aan de orde is. Thuis, bij familie of op werk = 80% van waar men besmet raakt. Hoe onnozel is zo'n plicht danquote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoop dat NL net als bij de complete lockdowns, de uitzondering blijft.
Dit geeft de maker als reden op, dus het is wel een beetje subjectief:quote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah dacht ik al, dan klopt dat plaatje dus niet helemaal. In elk geval voor Nederland niet...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |