abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 juli 2020 @ 20:49:07 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194041874
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:43 schreef Twiitch het volgende:
Elon Musk is boven alles een slimme marketeer. Ik hecht dus geen waarde aan zijn uitspraken.
Maar het wordt wel warmer he , of niet?

https://www.c2es.org/2017(...)is-largely-to-blame/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 11 juli 2020 @ 20:51:24 #52
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194041889
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar het wordt wel warmer he , of niet?

https://www.c2es.org/2017(...)is-largely-to-blame/
boeien. lekker warm. ben toch al dood als het echt naar de kut gaat. m'n kinderen en/of kleinkinderen lossen dat maar op. of niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Twiitch op 11-07-2020 20:56:49 ]
pi_194041909
ah... hier had iedereen op gewacht. Eindelijk spreekt hij zich uit. Morgen is er geen co2 uitstoot meer, puur en alleen omdat hij het zegt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194042034
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:49 schreef TigerXtrm het volgende:
Als de zelfde milieu gekkies kernenergie in de jaren 90 niet in het verdomhoekje hadden gedrukt dan hadden we dit probleem nu niet gehad. Veilig, schoon, en opslag is zo'n miniscuul probleem dat het idioot is dat het nog als argument gebruikt wordt.

Bouw een fucking kerncentrale. Doe niet zo moeilijk.
Je kunt gewoon een kerncentrale bouwen als je wil. Probleem is dat die dingen niet rendabel zijn.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 21:08:00 #55
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194042109
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 21:02 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Je kunt gewoon een kerncentrale bouwen als je wil. Probleem is dat die dingen niet rendabel zijn.
Is dat belangrijk ?

ben je dood gegaan , dan zeg je, de begrafenis was niet rendabel ,
moet alles rendabel zijn ?/
reizen naar Mars is ook niet rendabel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194042712
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 21:02 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Je kunt gewoon een kerncentrale bouwen als je wil. Probleem is dat die dingen niet rendabel zijn.
Nee al die windmolenparken zijn lekker rendabel wil je zeggen :')

En daarbij, who the fuck cares of het rendabel is. De hele moderne wereld draait op elektriciteit.

A. We kunnen niet zonder.

B. Het is verreweg de schoonste optie die we op dit moment hebben.
No amount of money ever bought a second of time.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 21:47:11 #57
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194042790
Niet dat ik het antwoord heb, maar Illinois Energy Prof is echt een held.

"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 11 juli 2020 @ 22:16:34 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194043475
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 21:47 schreef Tyr80 het volgende:
Niet dat ik het antwoord heb, maar Illinois Energy Prof is echt een held.

Dit is goedkoper , dit installeert de gebruiker zelf op het huis of bij de bouw
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 11 juli 2020 @ 22:19:30 #59
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194043550
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 22:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dit is goedkoper , dit installeert de gebruiker zelf op het huis of bij de bouw
Mooi spul, is dat alonmiuskium?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 11 juli 2020 @ 22:27:55 #60
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_194043746
Elon probeert zijn SolarCity zwendel nieuw leven in te blazen?
pi_194044306
quote:
UpIsNotJump _O_
No amount of money ever bought a second of time.
pi_194047703
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar het wordt wel warmer he , of niet?

https://www.c2es.org/2017(...)is-largely-to-blame/
Een onzin toets en dus bijbehorende bewering.

In de middeleeuwen was het warmer dan nu. Aanzienlijk minder mensen en dieren, geen vliegtuigen, auto's, motorschepen, fabrieken etc.

IPCC heeft inmiddels vele professoren en academici ontslagen die een beetje te kritisch waren over de juistheid van de rapportages van het IPCC.

Laat je niet in de maling nemen...

[ Bericht 7% gewijzigd door cempexo op 12-07-2020 06:54:03 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 08:39:27 #63
8781 crew  Frutsel
pi_194048610
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 21:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Is dat belangrijk ?

ben je dood gegaan , dan zeg je, de begrafenis was niet rendabel ,
moet alles rendabel zijn ?/
reizen naar Mars is ook niet rendabel


Wat ik wil zeggen is dat je de schuld wel bij milieugekkies kunt neerleggen, maar de waarheid veel simpeler is (en buiten de invloed van milieugekkies ligt): kernenergie is te duur.
pi_194048625
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 21:42 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Nee al die windmolenparken zijn lekker rendabel wil je zeggen :')

En daarbij, who the fuck cares of het rendabel is. De hele moderne wereld draait op elektriciteit.

A. We kunnen niet zonder.

B. Het is verreweg de schoonste optie die we op dit moment hebben.
Nee, dat wil ik helemaal niet zeggen. En dat zeg ik ook niet :') Waarom probeer je mij die uitspraak in de schoenen te schuiven?

Wie cares? Diegene die moet betalen als je een dure kernreactor bouwt waar je vervolgens per kw/u op toelegt

[ Bericht 3% gewijzigd door Degodvader op 12-07-2020 10:00:26 ]
pi_194048874
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 06:43 schreef cempexo het volgende:

[..]

Een onzin toets en dus bijbehorende bewering.

In de middeleeuwen was het warmer dan nu. Aanzienlijk minder mensen en dieren, geen vliegtuigen, auto's, motorschepen, fabrieken etc.

IPCC heeft inmiddels vele professoren en academici ontslagen die een beetje te kritisch waren over de juistheid van de rapportages van het IPCC.

Laat je niet in de maling nemen...
ja herhaal je leugens maar weer.
pi_194049001
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:15 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

ja herhaal je leugens maar weer.
Ik verwijs je gemakshalve naar Al Gore, de man die aankondigde: jullie gaan binnenkort allemaal dood. Behalve als je lid wordt van onze partijen en wat geld overmaakt.

Al Gore is inmiddels een multimiljonair...zijn vermogen wordt geschat op 250 miljoen dollar. Dat is maar goed ook, want zijn jaarlijkse privé stroomrekening is rond de 100.000 dollar, iets met het verwarmen van zijn privé zwembad.

Follow the money...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194049021
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:26 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik verwijs je gemakshalve naar Al Gore, de man die aankondigde: jullie gaan binnenkort allemaal dood. Behalve als je lid wordt van onze partijen en wat geld overmaakt.

Al Gore is inmiddels een multimiljonair...zijn vermogen wordt geschat op 250 miljoen dollar. Dat is maar goed ook, want zijn jaarlijkse privé stroomrekening is rond de 100.000 dollar, iets met het verwarmen van zijn privé zwembad.
Ik luister liever naar wetenschappers.
pi_194049033
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:28 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ik luister liever naar wetenschappers.
Alle wetenschappers hebben een persoonlijke mening, dat is nooit een collectief bewijs.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 12 juli 2020 @ 13:23:05 #70
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194050980
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:29 schreef cempexo het volgende:

[..]

Alle wetenschappers hebben een persoonlijke mening, dat is nooit een collectief bewijs.
een collectief bewijs komt pas als het te laat is
Toen de Titanic zonk, was daar pas een collectief bewijs voor, daarvoor waren er steeds mensen die zeiden dat kan niet

En ze bleven naar het orkest luisteren

een mening van 10 erkende deskundigen is voor mij bewijs genoeg
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 12 juli 2020 @ 13:26:56 #71
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194051026
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:42 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Toch maar een andere oplossing zoeken dan.

Verbaast me trouwens dat Musk nog zo populair is in de tijd van black lives matter met al die dode negerkindjes in de Afrikaanse kobaltmijnen.
Ja erg he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194092465
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 21:47 schreef Tyr80 het volgende:
Niet dat ik het antwoord heb, maar Illinois Energy Prof is echt een held.

Je ziet in dat filmpje heel mooi dat een nucleaire installatie pas na vele jaren (18 jaar in het flmpje) meer oplevert dan een gascentrale. Hij presenteert het inderdaad heel mooi.

Maar dat zijn, zoals gezegd, ook nog eens cijfers die volkomen afhankelijk zijn van de aannames, bijv. constructie tijd in Westerse landen voor een AP1000 is meer dan 6 jaar, als ze uberhaupt afgebouwd worden! (zie Virgil C. Summer, Vogtle, Westinghouse faillissement). Constructie van een NPP is veel risicovoller dan constructie van een gas centrale. Er zijn talloze voorbeelden waarbij constructie enorm uitloopt en dus extra kapitaalkosten en gederfde inkomsten opleveren.

Het verschil in risico heeft weer effect op de rente, voor een risicovoller project wil een bank meer rente dan een serieproduct. De rente voor een NPP is makkelijk een keer zo hoog als die van een gascentrale. Sterker nog, banken vinden een NPP zo risicovol dat ze die in Westerse landen vrijwel helemaal niet willen financieren (zie bijv. Hinkley Point). Ik heb dan ook kritiek op de aanname in het filmpje dat ze beide dezelfde rente betalen. De IEA noemt zelf 10% als uitgangspunt voor een NPP

Daarnaast zijn nog de kostenoverschrijdingen, elke NPP kost veel meer dan begroot, nog meer risico's. Bijv. Westinghouse adverteerde met $1.4 miljard - $1.9 miljard voor een AP1000, de werkelijke kosten blijken in de buurt van $5 miljard te liggen (of meer). Netjes van dit filmpje. Daarentegen kost een gecombineerde cyclus gas centrale ruim minder dan de genoemde $1 miljard/GW (of in meer gangbare termen: $1000/kW), de gemiddelde prijs daarvan is slechts $614/kW (bron: EIA).

Het renteplaatje voor de NPP is dus op basis van publieke bronnen slechter dan voorgesteld en die van gas juist beter en daarmee ligt het moment waarop de NPP meer winst oplevert nog verder in de toekomst.

Dan kom je uiteindelijk inderdaad bij de levelised cost en aangezien de video van een nucleaire engineer is, en een grafiek van de nucleaire vereniging, laat deze een lagere prijs zien voor nucleair maar onafhankelijke partijen als Lazard en EIA beprijzen nucleair juist veel hoger dan gas, en dan laat ik de gas-peaker even buiten beschouwing, die heeft niet dezelfde rol als een NPP.

Nemen we duurzame elektriciteitsbronnen als wind en zon mee in de grid, dan ontstaat een nog interessanter plaatje. Zon en wind zijn qua financien vergelijkbaar met een NPP: hoge aanschafkosten,en marginale productiekosten. Maar omdat zon- en wind-projecten door serieproductie vrijwel risicoloos zijn, zijn de rentekosten veel lager. Het resultaat is dat de levelised cost van zon- en wind op utility schaal veel goedkoper is dan nucleair en zelfs gas.

Door toename van het zon- en windaandeel hoeft de gascentrale minder te draaien waardoor de marginale kosten van de elektriciteit verder dalen en de economie van een kerncentrale nog verder verslechtert.

Dat zijn mijns inziens de redenen waarom in Westerse landen vrijwel geen nieuwe kerncentrales gebouwd worden: risicovolle bouw, hoge kapitaalkosten, hoge levelised kosten en lange termijn marktonzekerheid door opkomst van duurzame energie als zon en wind. Alleen met een zeer gunstige langdurige PPA en andere garanties/voordelige wetgeving lukt het nog, waarbij je bijna per definitie afhankelijk bent van een overheid als sponsor (zie bijv. UK, Frankrijk).

Zijn selling point is uiteindelijk kleine modulaire NPP's die, net als zon en wind, seriematig geproduceerd kunnen worden met beoogde minder risico's en dus lagere kapitaalkosten. Maar nergens kun je een modulaire NPP kopen en als ze tzt beschikbaar komen zal dat in het begin zeker nog niet tegen de gehoopte lage prijzen zijn. In de tussentijd groeit het aandeel zon- en wind als kool en worden tevens nog goedkoper, de vraag is of modulaire NPP's daartegen een kans maakt, nog afgezien van dat ze mogelijk te laat komen om een zinnige bijdrage aan het inperken van de gevolgen van de opwarming te leveren.
pi_194092722
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 06:43 schreef cempexo het volgende:

In de middeleeuwen was het warmer dan nu. Aanzienlijk minder mensen en dieren, geen vliegtuigen, auto's, motorschepen, fabrieken etc.
Hoewel het in de middeleeuwen op sommige plekken wellicht vergelijkbaar warm was als nu, was de aarde destijds in zijn geheel koeler dan nu:
https://www.skepticalscie(...)iod-intermediate.htm

quote:
IPCC heeft inmiddels vele professoren en academici ontslagen die een beetje te kritisch waren over de juistheid van de rapportages van het IPCC.
Onzin.

quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:29 schreef cempexo het volgende:

[..]

Alle wetenschappers hebben een persoonlijke mening, dat is nooit een collectief bewijs.
Dat dacht Sylvia Millecam misschien ook waarop ze te rade ging bij Jomanda...

Je begrijpt niet (of in jouw geval: je wilt niet begrijpen) hoe wetenschap werkt en hoe wetenschappers over het algemeen werken.
pi_194094903
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 23:06 schreef cynicus het volgende:

[..]

Onzin.

Maak je keuze

https://www.google.com/se(...)13aXo&sclient=psy-ab
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 15 juli 2020 @ 07:57:08 #75
37248 BertV
Handgemaakt
pi_194094927
quote:
Ah, dat schept een band.
Ik doneer ook aan het "blijf aan mijn lijf huis" na iedere mishandeling van mijn vriendin. ^O^

achterlijke nep-groene figuren.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')