abonnement Unibet Coolblue
pi_194065962
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:55 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Hoe lang duurt het nog voordat mensen begrijpen dat het niet om de doden gaat MAAR OM HET OVERSPOELEN VAN DE GEZONDHEIDSZORG

Wat stelt deze man voor, de boel lekker loslaten en dan Amerikaanse toestanden want daar gaat het zo lekker met de economie?
Doden of overspoeling van gezondheidszorg, whatever, dan rijst alsnog de vraag of het die de enorme ellende in de vorm van verloren levensjaren op de lange termijn waard zijn.
I'll give you something to do
  maandag 13 juli 2020 @ 11:04:36 #252
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194066007
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:00 schreef galantis het volgende:

[..]

Doden of overspoeling van gezondheidszorg, whatever, dan rijst alsnog de vraag of het die de enorme ellende in de vorm van verloren levensjaren op de lange termijn waard zijn.
De denkfout die Helsloot maakt, net als al die andere 'het is allemaal maar overdreven gedoe/boeiend, die paar dooie bejaarden'-roepers, is alleen het aantal coronadoden te tellen en de bijbehorende verloren levensjaren. Als het zorgstelsel implodeert dan overlijden er vele duizenden mensen aan allerlei andere klachten dan corona omdat ze niet geholpen kunnen worden. En dan wordt het rekensommetje ineens heel anders.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194066032
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:00 schreef galantis het volgende:

[..]

Doden of overspoeling van gezondheidszorg, whatever, dan rijst alsnog de vraag of het die de enorme ellende in de vorm van verloren levensjaren op de lange termijn waard zijn.
Als de gezondheidszorg langdurig plat ligt zorgt dat ook voor verloren levensjaren op de lange termijn. Als de ziekenhuizen volliggen met covidpatienten is amper andere behandeling meer mogelijk, dat hebben we eerder al gezien.
Het is makkelijk om het huidige beleid te bekritiseren maar schets dan een alternatief? Waar laat je de covid patienten zodat de andere zorg door kan gaan? Hoe zorg je ervoor dat mensen hun geld blijven uitgeven ipv binnen zitten wachten tot het voorbij is?
pi_194066051
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:55 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Hoe lang duurt het nog voordat mensen begrijpen dat het niet om de doden gaat MAAR OM HET OVERSPOELEN VAN DE GEZONDHEIDSZORG

Wat stelt deze man voor, de boel lekker loslaten en dan Amerikaanse toestanden want daar gaat het zo lekker met de economie?
Tuurlijk gaat het wel om doden. Als de ziekenhuizen het niet aankunnen, vallen er meer doden. Die levens hebben we nu gered ten koste van andere levens.
pi_194066079
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:04 schreef hooibaal het volgende:

[..]

De denkfout die Helsloot maakt, net als al die andere 'het is allemaal maar overdreven gedoe/boeiend, die paar dooie bejaarden'-roepers, is alleen het aantal coronadoden te tellen en de bijbehorende verloren levensjaren. Als het zorgstelsel implodeert dan overlijden er vele duizenden mensen aan allerlei andere klachten dan corona omdat ze niet geholpen kunnen worden. En dan wordt het rekensommetje ineens heel anders.
Nee, nu ga je er automatisch vanuit dat we alles op alles moeten zetten op corona. We kunnen er ook voor kiezen om niet de corona zorg op te schalen. En de gewone zorg gewoon door te laten gaan.
pi_194066096
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:09 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Nee, nu ga je er automatisch vanuit dat we alles op alles moeten zetten op corona. We kunnen er ook voor kiezen om niet de corona zorg op te schalen. En de gewone zorg gewoon door te laten gaan.
Daar kun je niet voor kiezen. Geen arts zal een niet-acute behandeling voor laten gaan op iemand die wel acuut geholpen moet worden.
pi_194066103
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:41 schreef galantis het volgende:

[..]

Dit artikel komt inhoudelijk wel aardig overeen, dezelfde hoogleraar 'Besturen van Veiligheid':

https://www.gelderlander.(...)ure-paniek~afc9ce7f/
[..]

En wat is z'n alternatief, de Zweedse aanpak?

quote:
The elevated death toll resulting from Sweden’s approach has been clear for many weeks. What is only now emerging is how Sweden, despite letting its economy run unimpeded, has still suffered business-destroying, prosperity-diminishing damage, and at nearly the same magnitude of its neighbors.

Sweden’s central bank expects its economy to contract by 4.5 percent this year, a revision from a previously expected gain of 1.3 percent. The unemployment rate jumped to 9 percent in May from 7.1 percent in March. “The overall damage to the economy means the recovery will be protracted, with unemployment remaining elevated,” Oxford Economics concluded in a recent research note.

This is more or less how damage caused by the pandemic has played out in Denmark, where the central bank expects that the economy will shrink 4.1 percent this year, and where joblessness has edged up to 5.6 percent in May from 4.1 percent in March.

In short, Sweden suffered a vastly higher death rate while failing to collect on the expected economic gains.
https://www.nytimes.com/2(...)omy-coronavirus.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 13 juli 2020 @ 11:11:41 #258
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194066107
quote:
10s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Schattig verhaal wel. Niemand ontkent dat er geen banen zullen verdwijnen. Het punt is echter dat het geschetste doemscenario gewoon niet uitgekomen is en ook niet uit zal komen. Dan kan je met een semi-emotioneel betoog komen over de vele tienduizenden mensen die hun baan verliezen maar dat aantal valt simpelweg in het niet bij de voorspellingen van de topeconomen hier op FOK!
Dat het doemscenario niet uit gaat komen kan je dus gewoon nog niet zeggen; op de lange termijn gaat het nogal een impact hebben. Als de staatssteun wegvalt bv. Anderen beschreven het ook al goed.

En zelfs op korte termijn zou ik nou niet bepaald roepen dat het allemaal wel meevalt. Maar als het jou een beter gevoel geeft om een groep naamloze FOKkers woorden in de mond te leggen (en ik weet best over welke groep je het hebt, maar die hadden het toch echt over de directe en indirecte gevolgen - korte termijn én lange termijn - op de economie) & om de economie situatie te bagatelliseren dan moet je dat vooral doen natuurlijk :Y ieder zo z’n mening.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 13 juli 2020 @ 11:11:57 #259
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194066108
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:09 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Nee, nu ga je er automatisch vanuit dat we alles op alles moeten zetten op corona. We kunnen er ook voor kiezen om niet de corona zorg op te schalen. En de gewone zorg gewoon door te laten gaan.
Welke kant je ook kiest, je maakt de keuze om mensen dood te laten gaan terwijl je dat kan voorkomen. In de geciviliseerde samenleving die wij zijn doen we dat niet.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194066113
Daarnaast stonden we er in de wereld ook niet goed voor door de opmerkingen van Rutte in het begin als groepsimmuniteit. Als je de boel hier open had gelaten waren er veel minder bedrijven en landen die met nederland zaken wilden doen. Dan ga je alsnog een flinke recessie in, met dezelfde velen verloren levensjaren.

Met nog een kans op een veel grotere deuk in het consumentenvertrouwen.
pi_194066126
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:11 schreef hooibaal het volgende:
Welke kant je ook kiest, je maakt de keuze om mensen dood te laten gaan terwijl je dat kan voorkomen. In de geciviliseerde samenleving die wij zijn doen we dat niet.
Dat doen we natuurlijk zo vaak. Alles is een balansafweging in plaats van zo binair.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_194066168
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:06 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Als de gezondheidszorg langdurig plat ligt zorgt dat ook voor verloren levensjaren op de lange termijn. Als de ziekenhuizen volliggen met covidpatienten is amper andere behandeling meer mogelijk, dat hebben we eerder al gezien.
Het is makkelijk om het huidige beleid te bekritiseren maar schets dan een alternatief? Waar laat je de covid patienten zodat de andere zorg door kan gaan? Hoe zorg je ervoor dat mensen hun geld blijven uitgeven ipv binnen zitten wachten tot het voorbij is?
Het punt is vooral dat de langetermijn effecten van een lockdown compleet onderbelicht zijn gelaten. De kans is groot dat veel lichtere varianten tot ongeveer hetzelfde effect hadden geleid. Landen zijn in blinde paniek die lockdowns van elkaar over lopen nemen.
De mensen die pleiten voor sterk versoepelde maatregelen wordt al snel roekeloosheid verweten. En dan vraag ik me af wie er eigenlijk roekeloos is, als je ziet naar de ellende die hier nu achterweg komt/gaat komen.
I'll give you something to do
pi_194066196
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:09 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Nee, nu ga je er automatisch vanuit dat we alles op alles moeten zetten op corona. We kunnen er ook voor kiezen om niet de corona zorg op te schalen. En de gewone zorg gewoon door te laten gaan.
Als er genoeg medici zijn kan dat
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194066198
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:10 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Daar kun je niet voor kiezen. Geen arts zal een niet-acute behandeling voor laten gaan op iemand die wel acuut geholpen moet worden.
Dat weet ik niet. Die discussie zijn we niet aangegaan. Er is meteen maar besloten.
pi_194066222
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:11 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Welke kant je ook kiest, je maakt de keuze om mensen dood te laten gaan terwijl je dat kan voorkomen. In de geciviliseerde samenleving die wij zijn doen we dat niet.
Die keuzes worden dagelijks gemaakt in favor voor geld en niet een mensenleven.
Kijk alleen maar naar het veiliger maken van kruispunten en wegen. Dat gebeurt soms en soms ook niet terwijl het wel veiliger kan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194066231
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:18 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Die discussie zijn we niet aangegaan. Er is meteen maar besloten.
Dat weet ik wel want mijn halve familie is arts. Je legt een eed af en daar kun je niet vanaf wijken.
pi_194066241
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:17 schreef galantis het volgende:

[..]

Het punt is vooral dat de langetermijn effecten van een lockdown compleet onderbelicht zijn gelaten. De kans is groot dat veel lichtere varianten tot ongeveer hetzelfde effect hadden geleid. Landen zijn in blinde paniek die lockdowns van elkaar over lopen nemen.
De mensen die pleiten voor sterk versoepelde maatregelen wordt al snel roekeloosheid verweten. En dan vraag ik me af wie er eigenlijk roekeloos is, als je ziet naar de ellende die hier nu achterweg komt/gaat komen.
Klopt. Ik stel dan voor om experimenten uit te voeren. Elk land doet wat anders om zo de optimale maatregelen te vinden...

Oh wacht....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194066265
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:10 schreef potjecreme het volgende:
Nu op BNR een hoogleraar die het niet eens is met het gekozen beleid van de overheid mbt de corona crisis.
Heel erg goed verhaal van deze hoogleraar, snijdt de goede punten aan, echt het luisteren waard

https://www.bnr.nl/gemist
Vanaf 10:07 begint het.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator maandag 13 juli 2020 @ 11:24:50 #269
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194066277
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:17 schreef galantis het volgende:

[..]

Het punt is vooral dat de langetermijn effecten van een lockdown compleet onderbelicht zijn gelaten. De kans is groot dat veel lichtere varianten tot ongeveer hetzelfde effect hadden geleid. Landen zijn in blinde paniek die lockdowns van elkaar over lopen nemen.
De mensen die pleiten voor sterk versoepelde maatregelen wordt al snel roekeloosheid verweten. En dan vraag ik me af wie er eigenlijk roekeloos is, als je ziet naar de ellende die hier nu achterweg komt/gaat komen.
Nederland had al een vrij milde aanpak. Verder moet er gehandeld worden op basis van op dat moment extreem geringe kennis op het moment dat je gezondheidsstelsel op het punt van overbelasting staat in andere landen dit punt al gepasseerd was.
Zelfs op dit moment is er nog zoveel niet duidelijk over het virus. Toch denk ik dat het niet of te weinig nemen van maatregelen zoveel extra schade aan gezondheid en economie had opgeleverd in vergelijking met de huidige situatie
pi_194066338
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:24 schreef noodgang het volgende:

[..]

Nederland had al een vrij milde aanpak. Verder moet er gehandeld worden op basis van op dat moment extreem geringe kennis op het moment dat je gezondheidsstelsel op het punt van overbelasting staat in andere landen dit punt al gepasseerd was.
Zelfs op dit moment is er nog zoveel niet duidelijk over het virus. Toch denk ik dat het niet of te weinig nemen van maatregelen zoveel extra schade aan gezondheid en economie had opgeleverd in vergelijking met de huidige situatie
Sure!
Maar we wisten hier prima, 2 weken na de piek, dat het wel héél rap naar beneden ging en dat die scholen dichtgooien gewoon een grove fout was.

Onee dat wisten "we" niet....
Naar mijn mening mag je het prima kansloos vinden hoor de huidige aanpak van dit virus. Vooral met het afbouwen van de meest schadelijke initiatieven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194066377
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt. Ik stel dan voor om experimenten uit te voeren. Elk land doet wat anders om zo de optimale maatregelen te vinden...

Oh wacht....
Dus alles wat afwijkt van een lockdown is meteen een experiment.
Zelfs een lockdown zoals hier heeft nooit in het epidemie-draaiboek gestaan dus dit zijn gewoon superoverhaaste beslissingen die je prima zou kunnen kwalificeren als ook een experiment. Dat het voor de bühne lijkt dat je het gecontroleerd op safe speelt is ook maar schone schijn.
I'll give you something to do
  maandag 13 juli 2020 @ 11:36:14 #272
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194066440
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:31 schreef galantis het volgende:

[..]

Dus alles wat afwijkt van een lockdown is meteen een experiment.
Zelfs een lockdown zoals hier heeft nooit in het epidemie-draaiboek gestaan dus dit zijn gewoon superoverhaaste beslissingen die je prima zou kunnen kwalificeren als ook een experiment. Dat het voor de bühne lijkt dat je het gecontroleerd op safe speelt is ook maar schone schijn.
Wanneer is er eigenlijk nog sprake van een epidemie bij de huidige cijfers? In Nederland bedoel ik dan.
pi_194066471
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:31 schreef galantis het volgende:

[..]

Dus alles wat afwijkt van een lockdown is meteen een experiment.
Zelfs een lockdown zoals hier heeft nooit in het epidemie-draaiboek gestaan dus dit zijn gewoon superoverhaaste beslissingen die je prima zou kunnen kwalificeren als ook een experiment. Dat het voor de bühne lijkt dat je het gecontroleerd op safe speelt is ook maar schone schijn.
Daar overtuig je niemand van want het wordt veelt te abstract al die side effects..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194066473
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:31 schreef galantis het volgende:

[..]

Dus alles wat afwijkt van een lockdown is meteen een experiment.
Zelfs een lockdown zoals hier heeft nooit in het epidemie-draaiboek gestaan dus dit zijn gewoon superoverhaaste beslissingen die je prima zou kunnen kwalificeren als ook een experiment. Dat het voor de bühne lijkt dat je het gecontroleerd op safe speelt is ook maar schone schijn.
Als je iets wilt weten doe je ecperimenten. Zomaar iets doen en na afloop vergelijkingen maken is ondoenlijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194066503
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:12 schreef portie het volgende:
Daarnaast stonden we er in de wereld ook niet goed voor door de opmerkingen van Rutte in het begin als groepsimmuniteit. Als je de boel hier open had gelaten waren er veel minder bedrijven en landen die met nederland zaken wilden doen. Dan ga je alsnog een flinke recessie in, met dezelfde velen verloren levensjaren.

Met nog een kans op een veel grotere deuk in het consumentenvertrouwen.
:') Nah.

Massa bijeenkomsten + ouderen isoleren, en je komt op het Zweedse model uit, waar wij in praktische zin verdomde weinig van afwijken eigenlijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')